Нэр дэвшигчдийн өрсөлдөөн, намуудын ухуулга, сурталчилгааны самбарууд гээд сонгуулиар амьсгалаагүй газар, хурал цуглаан цөөн байгаа энэ үед нэгэн ач холбогдолтой хурал болж өндөрлөлөө.
Нэр дэвшигчдийн өрсөлдөөн, намуудын ухуулга, сурталчилгааны самбарууд гээд сонгуулиар амьсгалаагүй газар, хурал цуглаан цөөн байгаа энэ үед нэгэн ач холбогдолтой хурал болж өндөрлөлөө.
Найм дахь удаагийн парламентын сонгуульд 12 нам, гурван эсвэл 69 бие даагч гээд нийтдээ 498 нэр дэвшигч өрсөлдөхөө өнгөрсөн долоо хоногт батламжаа авсан юм.
АНУ-ын Төрийн нарийн бичгийн дарга Жон Керри Монгол улсад өнгөрсөн Ням гаригт зургаан цаг айлчлаад манай урд хөрш БНХАУ руу мордлоо.
2016 оны сонгуулийн нэг том ажил жигдэрлээ. Хуулинд заасан хугацаагаар 2016 оны сонгуульд оролцох намууд нэр дэвшигчдээ тодруулж дууслаа.
Ирэх зургадугаар сарын 29-нд тов нь зарлагдаад байгаа УИХ-ын ээлжит сонгууль ямар ч гэсэн хугацаандаа явагдах нь тодорхой боллоо. Сүүлийн хоёр удаагийн /2011, 2015 оны/ Сонгуулийн хуулинд тусгасан парламентын 76 мандатын 48-ыг мажоритар тогтолцоогоор, үлдсэн 28-ыг мажоритар тогтолцоогоор авсан мандатын тоонд хувь тэнцүүлэн хуваах холимог тогтолцоо нь Үндсэн хуулийг зөрчиж байна гэсэн Үндсэн хуулийн Цэцийн дүгнэлт гарсанаар сонгуулийн санал хураах өдрөөс хоёр сар хүрэхгүйн өмнө Сонгуулийн хуулинд өөрчлөлт оруулж, шинэ парламентын 76 мандатыг мажоритар системээр сонгохоор болсон билээ.
Сонгуулийн тогтолцоог нэг мандаттай 76 тойрог болгож хуульчилсан ч хэн, хэрхэн сонгуульд орох үйл явц дуусаагүй л байна. Үндсэн хуулийн цэцээс түдгэлзүүлж, УИХ-аар хүлээн авсан жагсаалтын /пропорциональ/ 28 мандатын хэдийг нь нийслэлд, хэдийг нь аймагт шилжүүлэхээ тэд энэ долоо хоногт эцэслэнэ. Сарын өмнөх байр сууриар бол УИХ дахь Ардчилсан намын бүлэг жагсаалтаас тойрог руу шилжин ирэх 28 мандатын 14-ийг Улаанбаатар хотод, үлдсэнийг аймгуудад хуваарилах нь зөв хэмээн үзсэн бол УИХ дахь МАН-ын
Эвсэх санал тавьчихаад эргэж бухсан МАХН-ын даргад МАН хариуг нь хатуухан барилаа. УИХ-ын гишүүн Д.Тэрбишдагва, Ч.Улаан нар төрхөмдөө буцсан нь МАН-ын зүгээс МАХН-ын даргаас өшөөгөө л авч байгаа хэрэг юм. Цаашлаад МАХН-ын даргын УИХ дахь Шударга ёс эвслийн бүлгээр дамжуулж хууль тогтоох эрх мэдэлд нөлөөлж байгааг хязгаарлав. Улс төрийн нам, эвсэл нь УИХ-д бүлэгтэй байх нь “но”-той хуулиудад завсарлага авч, завсарлахаас эхлээд олон давуу талыг бий болгодог. Гэвч энэ эрх мэдлийг УИХ дахь МА
-Хэрвээ эмэгтэйчүүдийн квотыг багасгах, эсвэл бүүр үгүй болгох сураг үнэн бол энэ удаагийн сонгууль эрх зүйн хувьд нэг биш зүйл дээр ухарсан нөхцөлд болох нь- Улс төрийн намын жагсаалтаар сонгогдох пропорциональ элементийг Үндсэн хууль зөрчсөн гэж үзсэн Үндсэн хуулийн Цэцийн дүгнэлт, үүнээс үүдсэн Сонгуулийн хуулийн өөрчлөлтийн чимээ өнгөрсөн долоо хоногийн гол сэдэв байлаа. Үндсэн хуулийн Цэцийн хориг тавиад байгаа тогтолцоогоор өнөөгийн парламентыг монголчууд 2012 онд сонгосон. Дөрвөн жилийн ө
Үндсэн хуулийн Цэц өнгөрөгч Баасан гаригт Дунд суудлын хуралдаанаа хийж, УИХ-аас 2015 оны арванхоёрдугаар сарын 25-ны өдөр баталсан Сонгуулийн тухай хуулийн долдугаар зүйлийн 7.1.1 дэх заалтад “хувь тэнцүүлсэн /пропорциональ/;”, 120 дугаар зүйлийн 120.3 дахь хэсэгт “… 28-аас илүүгүй гишүүнийг хувь тэнцүүлэх сонгуулиар …” гэсэн заалтын үйлчлэлийг хуралдаан болсон өдөр буюу 2016 оны дөрөвдүгээр сарын 22-ны өдрөөс эхлэн түдгэлзүүлэх дүгнэлт гаргалаа. Ингэснээр өмнөх 2012 оны сонгуульд хэрэглэсэ
Ардчилсан нийгмийн хамгийн давуу зүйл нь амьдрах нийгмийнхээ дүрэм журмыг олонхиороо энэ нь зөв хэмээн хэлэлцэж, үүнийгээ дагаж мөрдөж амьдардаг. Энэхүү дүрэм журам нь хуулинд тусгалаа олдог. Бид энэ л замаар яваад 26 жилийн нүүрийг үзэж байна. Амьдрал баян учраас гаргасан хуулийн үйлчлэх орчин, нөхцөл өөрчлөгдөн засвар шаардах нь бий. Ийм үед энэ засварыг хэн дуртай нь биш хууль тогтоох эрх бүхий байгууллага хийдэг. Энэ нь парламент. Парламент нь дураараа дургиж байна уу, эсвэл хуулиндаа захира