Р.Раш: Ирэх сонгуульд нэр дэвших бодол байна | News.MN

Р.Раш: Ирэх сонгуульд нэр дэвших бодол байна

Хуучирсан мэдээ: 2012.02.21-нд нийтлэгдсэн

Р.Раш: Ирэх сонгуульд нэр дэвших бодол байна

УИХ-ын гишүүн Р.Раштай цаг үеийн асуудлаар ярилцлаа.

-Сар шинэ болох нь. Хаана ца­гаалах гэж байна даа?

-Гэртээ, хотод л цагаална даа. Хөдөө явж чадахгүй байна. Ахмад настан талдаа орж байгаа юм чинь орон гэртээ байлгүй яах вэ.

-Цагаан сарын баярын өмнө бэлтгэл гэж нүсэр ажил өрнөдөг. Та үүнд нь оролцдог уу?

-Цагаан сар гэдэг нь Монгол үндэстний ёслол хүндэтгэлийн өдөр. Шинийн нэгэн гэдэг их утга төгөлдөр зүйл шүү дээ. Баян ч бай, барлаг ч бай шинэлдэг. Хүн бүр тэр бүр наадмыг үзэж чадахгүй байдаг бол цагаан сараар Монгол хүн бүр хүндэтгэлтэйгээр өнгөрүүлдэг. Гай зовлон тохиогоогүй л бол бүгдээрээ л шинэлдэг. Дээр үед нэг ядуухан эр гурван бууз жигнээд нэгийг нь бурхандаа өргөж, нэгийг нь өөрөө идээд, үлдсэнийг нь айлдаа өгч байсан юм гэнэ билээ.

-Цагаан сарыг баян хүнийг бах­дуулсан, ядуу хүнийг туйлдуулсан баяр ч гэж хэлдэг. Гэхдээ утга учрыг нь ингэж алдагдуулж байгаа нь өөрсөдтэй маань л холбоотой?

-Яах вэ, яаж тэмдэглэж өнгөрүүлэх нь айл хүний өөрийнх нь асуудал шүү дээ. Ууц шүүсээ тавина уу, богтос шаантаа чанах уу гэдгийг боломжоороо л шийдэх хэрэг.   Намайг хүүхэд байхад томчуудад бэлэг сэлт гэж өгдөггүй л байсан, болоод л байсан. Хүүхдүүд голдуу л айл хэсч боов цуглуулдаг байсан. Харин сүүлд хот хүрээ газрынхан, том жижиггүй л гар цайлгадаг болсон.

-Өмнө нь болоод л байсан гэж байна.  Ер нь сэтгэлд дурсагдахаар сайхан Цагаан сар хүүхэд насанд л байлаа гэж хүмүүс хэлдэг. Таны хувьд ийм л байжээ дээ?

-Хүүхэд байхад олон хоногийн өмнөөс хүлээж, “Тэр морио унана даа” гэж яриа хөөрөө болдог байсан. Сар шинэ дөхөөд ирэнгүүт тэднийд очно гэж айлуудаа бүртгэж төлөвлөөд л. Морь малаа дэллэж, шинэ дээл өмсөөд л. Шинийн нэгний өглөө зүг чигээ гаргаж, аавтайгаа хамт хойд овоон дээр гарч арц хүжээ уугиулна. Ээж, аавтайгаа золгоод, дараагаар нь жинхэнэ айл хэсэх ажилдаа орно шүү дээ. Зарим айл нь мөнгө өгнө. Тэр нь нэгт, гуравтын дэвсгэрт.

-Гишүүдээс ахмад нь УИХ-ын дарга, тэгээд бараг та байх. Гишүү­дийн золголт ямархуу янзын болж байна, танайд очиж золгох уу?

-Шинийн нэгэнд залуу гишүүд манайд ирж золгодог шүү дээ.

-Намын ялгаа мэдээж хамаагүй биз дээ?

-Тэгэлгүй яах вэ. Д.Одбаяр гишүүн, Ц.Баярсайхан, Д.Балдан-Очир гээд л. Манайх ч нэлээд хөлтэй шинэлдэг айл шүү дээ. Төмөр замынхаа хонхорт дээр үеэс ижил дасал болсон болохоор их хүн бий. Ахмад талдаа орж байгаа болохоор ихэнх нь намайг л гэж ирнэ.

-Цагаан сараар ахмад настнууд маань нэг сая төгрөгөө авна гэж хүлээсээр байгаад чадсангүй дээ?

-Харин тийм ээ, барсангүй.

-Олон хүн л хүлээж байсан?

-Баярынх нь өмнө олон арван төгрөг буусан бол аштай байхгүй юу. Хэл ам болсоор байгаад чадсангүй. Гэхдээ яах вэ, баярын дараа нэг их сунжрахгүй өгчих юм бол илүү тустай байх. Ууцаа идэж дуусна, боовоо дуусч уутаа гөвнө шүү дээ. Сар шинийн өмнө бэлтгэлээ хангах гэж байгаа нь гээд мөнгөө шавхчихсан, зээл авчихсан нь олон. Дундуурхан болж ирэх үед нь гар дээр нь хэдэн төгрөг тавьчихвал бас болж байгаа нь тэр.

-Гурил нь яах вэ, махны үнэ өндөр байна аа?

-Махны үнэ айхтар өндөр байна. Энэ чинь хүнсний гол хэрэглээ шүү дээ. Малчдыг үнээ өсгөөд байна гэж ярих хүмүүс байна. Гэхдээ үүнд итгэхгүй л байна. Хаа байгаа уулын аманд байгаа малчин машин тэрэг хөлөглөж ирээд, энд үнэ хөөрөгдөж байгаа гэдэг нь юу л бол. Гол нь завсраас нь хожих гэсэн улс айхтар байна.

-Нэг хүнд ногдох малынхаа тоогоор тэргүүлж байж, нэг килог­рамм мах 8000 төгрөгөөр авна гэхээр л онцгүй санагдаж байлаа шүү. Үүнийг нь яаж ч чадахгүй байгаа юм уу гээд асуухаар улс төр лүү ороод ирэх байлгүй дээ.

-Харин тийм ээ, завсарт нь байгаа дамжуулагч нөхдүүд сүлжээ үүсгээд байна. Барихад хэцүү зовлон байна. Манайхан чинь нэг юм сонсохоороо л, тэгэх нь гэж шуураад л гуяа алгадаад үнээ нэмчихдэг болсон. Ёстой барагдахгүй нөхөдтэй учраад байна. Монополийн эсрэг хууль, үнийн хөөрөгдөлтэй тэмцэх байгууллага нь илүү үр нөлөөтэй ажиллахгүй бол болохгүй нь. Зах зээлийн жам гээд зоргоор нь голын урсгал шиг урсгаж байвал ямар олиг байх вэ. Яах вэ, яриа хэлцэл болж байж баярын өмнө 50 төгрөгөөр бууруулж байх шиг байна. Уг нь 80 төгрөгөөр бууруулж болохоор байсан. Гэхдээ яах вэ,  тэр шатахууны бизнес эрхлэж буй хүмүүс Цагаан сарын өмнө ийм шийдвэр гаргаж байгаа нь ард түмэндээ барьж буй бэлэг юм даа. Нэгдүгээр сарын 6-ний өдөр үндэслэлгүйгээр нэмсэн. Гэхдээ үүнийгээ эргэж хараад өмнө нь 20 төгрөгөөр, одоо 50 төгрөгөөр бууруулж байгааг хэрэглэгчийн хувьд баярлаж л байна. Гол нь бензиний үнэ өсөхөд бараа бүтээгдэхүүнийхээ үнийг нэмсэн атлаа, буухад нь буулгахгүй байна гэдэг муухай л юм. Тээврийн зардал хасагдаж байгаа нь ойлгомжтой шүү дээ.

-Халтирсных, улс төр жаахан ярих уу. Тавантолгойн хувьцаа, сон­гуу­лиар амласан Хүний хөгжлийн мөнгийг нэг болгочихсон бил үү. Арга­гүйдээд ингээд шийдчихэв үү?

-Үгүй ээ, үгүй. Эх орны хишиг гэж анх ярьсан нь ашигт малтмалаа ашигласны үр шим шүү дээ. Засгийн газрын мөрийн хөтөлбөр батлагдахад нэг сая таван зуу дээрээ тогтсон. Үүний 500 мянгийг нь цувуулаад өгчихсөн. Одоо засаг хувьцаа байдлаар авах уу, бэлэн сая төгрөгөөр нь авах уу л гэж буй хэрэг.

-Оюутнууд сая төгрөгөө сургал­тын төлбөртөө авчихсан юм чинь сон­голтгүйгээр Тавантолгойн хувь­цаа­­­гүй болохоос аргагүй болж байна уу?

-Харин тэгж л таарч байх шиг байна. Оюутнуудын хувьд 80 орчим мянган төгрөг үлдэж байгаа юм уу даа. Үүнийг хувьцаа байдлаар авч болох биз.

-Чуулган завсарласан. “Энэ нам­рын чуулганаар амжууллаа” гэж хэлэх юу байна даа?

-Сонгуулийн хуулийг баталлаа. Дээрээс нь Ашиг сонирхлын зөрчлийн хууль баталсан. Энэ хууль л гэхэд төрийн хар хүн хэрхэн ажиллах ёстойг заасан ач холбогдолтой хууль. Хар хүн гэдэг нь хар ус шиг тунгалаг, ил тод гэсэн үг. Төрийн хүн ийм л ил тод, юу хийж байгаа нь нэвт харагддаг байх ёстойг хуульчилсан. Мөн ажиллаж хөдөлмөрлөх гэсэн иргэдийг дэмжих чиглэлээр нэлээдгүй хууль баталсан. Зээлийн батлан даалтын тухай, Зээлийн мэдээллийн сангийн тухай, Компанийн тухай хууль гээд л. Халамжийн тогтолцоог өөрчилсөн хуулийн орчныг бий болгон халамж хэрэгтэй хүн рүү чиглэхээр болсон.

-Ирэх сонгууль ямар болох тө­лөв­тэй байна, шинэ хуультай ч болчихлоо?

-Хуулиа гаргасан. Хуулийн гадна хэн ч байх ёсгүй. Хэн хүнгүй хуулиа мөрдөж ажиллахад сонгууль шударга болох нь ойлгомжтой.

-Орон нутгийн сонгуулийн хуу­лийг цэгцэлж амжаагүй байгаа нь “гай” болохгүй байгаа даа?

-Орон нутгийн сонгуулийн хуулийг өөрчлөх тал дээр хоёр нам эсрэг байр суурьтай байна. Ардчилсан нам хоёр сонгуулийг нэгэн зэрэг явуулах саналтай байгаа. МАН бол “Энэ горьгүй. Бүх зүйл шинэ болсон байхад төвөгтэй. Нэг сонгуулийг хийхэд маргалдаад байж хоюуланг нь хольж хутгахад юу болдог бол” гэсэн болгоомжлол байна. Эхлээд төрийн эрх барих дээд байгууллагаа сонгоод батлах. Дараагаар нь жоохон амсхийж байгаад намар хуучин хийдэг жишгээрээ орон нутгийн сонгуулийг зохион явуулахад нэг их болохгүй зүйл байхгүй шүү дээ.

-Та ирэх сонгуульд нэр дэвших үү?

-Үүнийг нам л мэднэ дээ.

-Таны хувийн бодол юу байна?

-Нам санал болговол, арай ч “пенс”-ндээ гарчих цаг ирээгүй байна. Ирэх сонгуульд нэр дэвших бодол байна.

-Нэр дэвшиж гарч ирсэн тойрог чинь багасаад хэд болсон бэ. Хэнийг тэр тойрог руу явуулахаар яригдаж байна?

-Би Дундговь аймаг, нутгаасаа сонгогдсон. Хоёр байсан мандатын тоо ганц болсон. Нэг юман дээр нэлээд л шавааралдаж байгаа дуулдана.
 
-Дундговиос чинь тантай хамт гарч ирсэн хүн бас л нэр дэвших та­­лаар бодож байгаа байх?

-Надтай хамт Х.Наранхүү гишүүн гарч ирсэн.

-Нөгөө намаас учраа болох хүний нэр дуулдана уу?

-Янз бүрийн нэр дуулдаж л байна. Гэхдээ юу болохыг хэн ч мэдэхгүй шүү дээ.

Б.МАНДАХ

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.170.83.246

2008 оны сонгуулиар Дундговьт очиж баахан луйвар хийчихээд одоо ямар нүүрээрээ дахиж дэвших гэсэн н**ш вээ чи. Чам шиг ичих булчирхайгүй луйварчдаас болж 7 сарын 1нд 5 сайхан залуугаа алдлаа шд. Тэрэндээ ядаж уйчлал гуйгаач новшоо. Тэр үед би Дундговьд байж таарсын. Чамайг яаж яруу тодоор луйварддагыг өөрийн биеэр харсан шдээ.

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.72.245.190

Улс төрд үнэхээр шударга үнэний төлөө хэлж суудаг асар их туршлага мэдлэг чадвартай улс орноо нэсэн сайн хүн та сонгуулд дэвших ёстой хүн мөн таньд ажлын амжилт хүсье

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.72.245.190

Улс төрд үнэхээр шударга үнэний төлөө хэлж суудаг асар их туршлага мэдлэг чадвартай улс орноо нэсэн сайн хүн та сонгуулд дэвших ёстой хүн мөн таньд ажлын амжилт хүсье

Avatar

РААШ-д 2012-02-21 202.131.233.59

ЧИ БОЛИО ДУУ ЧИНЬ БҮДҮҮН БАЙЖ БОЛНО ЗАЛУУ ХҮНД ЗАМ ТАВЬ ЧАМ МЭТИЙН ЮМНУУД УЛС ОРНЫ ХӨГЖИЛД СААД БОЛДОГИЙГ ОЙЛГОХГҮЙ ЗӨНӨГ ЧАМААР ЯАХ ЮМ БЭ? ЗАЙЛСАН БАЙДАА МОНГОЛ УЛС БОЛ ЗАЛУУСЫН ОРОН Ш ДЭЭ ХҮНДЭЭ ХӨНГӨНӨӨС ӨГӨӨД ЯАХАВ ЕР НЬ ЧАМАЙГ НАМ ЧИНЬ ИХ ХУРАЛД СОНГОЖ ДЭВШҮҮЛЭН ТӨМӨР ЗАМААС ЧИНЬ ЗАЙЛУУЛСАНЫГ ОЙЛГОХГҮЙ БАЙНА ГЭЖ ҮҮ?????????????????

Avatar

РААШ-д 2012-02-21 202.131.233.59

ЧИ БОЛИО ДУУ ЧИНЬ БҮДҮҮН БАЙЖ БОЛНО ЗАЛУУ ХҮНД ЗАМ ТАВЬ ЧАМ МЭТИЙН ЮМНУУД УЛС ОРНЫ ХӨГЖИЛД СААД БОЛДОГИЙГ ОЙЛГОХГҮЙ ЗӨНӨГ ЧАМААР ЯАХ ЮМ БЭ? ЗАЙЛСАН БАЙДАА МОНГОЛ УЛС БОЛ ЗАЛУУСЫН ОРОН Ш ДЭЭ ХҮНДЭЭ ХӨНГӨНӨӨС ӨГӨӨД ЯАХАВ ЕР НЬ ЧАМАЙГ НАМ ЧИНЬ ИХ ХУРАЛД СОНГОЖ ДЭВШҮҮЛЭН ТӨМӨР ЗАМААС ЧИНЬ ЗАЙЛУУЛСАНЫГ ОЙЛГОХГҮЙ БАЙНА ГЭЖ ҮҮ?????????????????

Avatar

РААШ-д 2012-02-21 202.131.233.59

ЧИ БОЛИО ДУУ ЧИНЬ БҮДҮҮН БАЙЖ БОЛНО ЗАЛУУ ХҮНД ЗАМ ТАВЬ ЧАМ МЭТИЙН ЮМНУУД УЛС ОРНЫ ХӨГЖИЛД СААД БОЛДОГИЙГ ОЙЛГОХГҮЙ ЗӨНӨГ ЧАМААР ЯАХ ЮМ БЭ? ЗАЙЛСАН БАЙДАА МОНГОЛ УЛС БОЛ ЗАЛУУСЫН ОРОН Ш ДЭЭ ХҮНДЭЭ ХӨНГӨНӨӨС ӨГӨӨД ЯАХАВ ЕР НЬ ЧАМАЙГ НАМ ЧИНЬ ИХ ХУРАЛД СОНГОЖ ДЭВШҮҮЛЭН ТӨМӨР ЗАМААС ЧИНЬ ЗАЙЛУУЛСАНЫГ ОЙЛГОХГҮЙ БАЙНА ГЭЖ ҮҮ?????????????????

Avatar

РААШ-д 2012-02-21 202.131.233.59

ЧИ БОЛИО ДУУ ЧИНЬ БҮДҮҮН БАЙЖ БОЛНО ЗАЛУУ ХҮНД ЗАМ ТАВЬ ЧАМ МЭТИЙН ЮМНУУД УЛС ОРНЫ ХӨГЖИЛД СААД БОЛДОГИЙГ ОЙЛГОХГҮЙ ЗӨНӨГ ЧАМААР ЯАХ ЮМ БЭ? ЗАЙЛСАН БАЙДАА МОНГОЛ УЛС БОЛ ЗАЛУУСЫН ОРОН Ш ДЭЭ ХҮНДЭЭ ХӨНГӨНӨӨС ӨГӨӨД ЯАХАВ ЕР НЬ ЧАМАЙГ НАМ ЧИНЬ ИХ ХУРАЛД СОНГОЖ ДЭВШҮҮЛЭН ТӨМӨР ЗАМААС ЧИНЬ ЗАЙЛУУЛСАНЫГ ОЙЛГОХГҮЙ БАЙНА ГЭЖ ҮҮ?????????????????

Avatar

zunug uvgun yu hiih ve dee 2012-02-21 202.180.216.226

Buur parliament gedgee ch yu bdgiig oilgoogui zunug yavj bh yum daa, eruusuu l neg har ard yariatai zunug, ter Ardiin namdaa l ajillaval taarna, parliamnetd odoo iimerhuu Dondog demberel Nyamdorj arvin tgeed ter manguu zaluus ni ajillah shaardlagagui ee.

Avatar

uhna 2012-02-21 182.160.32.55

намаар л дэмжигдээд яваа болохоос дундговьчууд энэ далан худалч хувийн сонирхолтонд угаасаа л дургүй шүү дээ. напелон синдромтой байнга хүний араас хутга шааж явдаг жижиг бие шигээ ахархан бодолтой ийм өмхий амт одоо гэрээ буртаглаад согтуу хэвтэж бай даа . улс төрд одоо чиний орон зай байхгүй , харин дундговь төмөр замын хөрөнгийг идсэн нүглийг чинь үүрүүлэх шоронгийн наар зэхээстэй байгаа анхаар

Avatar

ЗОЧИН 2012-02-21 93.219.147.152

зӨНӨГ ӨВӨӨ ОДОО БОЛОО ЮМ БИШҮҮ?? Төмөр замаас идсэн юмандаа ханахгүй байна уу? Үхсэн хойноо ч сүнс нь би нэр дэвшинэ гэх юм байналдаа. Ичиж үхээсэй. Энэний оронд би тийм залууд халагаа өгнө гээд яоьж суувал нэр хүндтэй юмдаа. Яасан мч идэж ханадггүй шунал ӨВГӨН бэ?? Иймэрхүү албан тушаалын дон шүгэлсэн бугнуудыг хурдан зайлуулах хэрэгтэй дахин бүү СОНГООРОЙ хүмүүсээ.

Avatar

Зочин 2012-02-21 180.235.168.197

дундговийнхон ямар бодолтой байдаг юм болдоо энд дандаа өөр нутгийн хүмүүс үгээ хэлсэн байх юм

Avatar

малчин 2012-02-21 182.160.46.214

чиний идсэн хөрөнгө хэдэн дүү нарын чинь аминд хүрсэн одоо болно доо. одоо их даварвал чинии амины талд очиж тал харван 4 хананы дунд өнгөрснөө эрэгцүүлж хэвтэх болно. эрүүл эхнэр нь сүүлрээд цайгүй чи ганцаараа. энэ х****л төмөр зам дундговьчуудын чиний насны төгсгөлд өгөх бэлэг болно.

Avatar

Зочин 2012-02-21 180.247.10.215

Монголын төрд ядахдаа сэрүүн хүмүүс ажиллуулмаар байна…Дээр гарч ирэнгүүтээ унтчихдаг, сонгууль дөхөхөөр сэрээд ирдэг БУГНУУДААС САЛМААР БАЙНА.

Avatar

kkkk 2012-02-21 223.33.145.28

ene rash p***a .76d bsiimuu.odoo l medej bna shd haha.ug duugui zailaad ogooch hereglesen condom min

Avatar

иргэд 2012-02-21 202.179.10.150

Ямар кинон дээр билээ чи надтай суухуу гэж асуухад нэг эмэгтэй ААВ Л мэдэнэдээ гэдэг,тэрэн шиг РААШ юу гэнээ нам л мэдэнэдээ гэнээ МАН-ын гишүүн хүн намдаа толгойгоо бүрэн мэдүүлдэг,ажил албанд тавигдсан хойноо энэ намын амьгүй албат утсан хүүхэлдэй болдог гэдэг нь үнэн байх нь,Рааш-д толгойгоо мэдэх мэдэл байхгүй болохоор даанч өрөвдөлтэй байгаа биз,чуулган дээр энэ намынхан
гөлгөнөцгөөгөөд юм л бол манай нам,УЗ ингэж шийдсэн гэцгээдэг нь аргагүй юм байна,тэхлээр төрийг түшээд биш МАН удирддаг нь тодорхой,энэ жил төрийг төрийн хар хүн удирддаг болцгоохын тулд сонгуулиар толгойн мэдэлгүй юмнуудыг бүгдийг нь төрөөс зайлуулцгаая энэ жилийн сонгуулийн утга учир ганцхан энэ асуудалд оршино гэдгийг нийт сонгогчид анхаарах бизээ.

Avatar

иргэд 2012-02-21 202.179.10.150

Ямар кинон дээр билээ чи надтай суухуу гэж асуухад нэг эмэгтэй ААВ Л мэдэнэдээ гэдэг,тэрэн шиг РААШ юу гэнээ нам л мэдэнэдээ гэнээ МАН-ын гишүүн хүн намдаа толгойгоо бүрэн мэдүүлдэг,ажил албанд тавигдсан хойноо энэ намын амьгүй албат утсан хүүхэлдэй болдог гэдэг нь үнэн байх нь,Рааш-д толгойгоо мэдэх мэдэл байхгүй болохоор даанч өрөвдөлтэй байгаа биз,чуулган дээр энэ намынхан
гөлгөнөцгөөгөөд юм л бол манай нам,УЗ ингэж шийдсэн гэцгээдэг нь аргагүй юм байна,тэхлээр төрийг түшээд биш МАН удирддаг нь тодорхой,энэ жил төрийг төрийн хар хүн удирддаг болцгоохын тулд сонгуулиар толгойн мэдэлгүй юмнуудыг бүгдийг нь төрөөс зайлуулцгаая энэ жилийн сонгуулийн утга учир ганцхан энэ асуудалд оршино гэдгийг нийт сонгогчид анхаарах бизээ.

Avatar

Иргэд 2012-02-21 202.179.24.81

Энэ хөгшин төгцөг монгол улсад хэрэгтэй юм юу хийсэн юм одоо юу хийх юм зүгээр л зайл мэдэв үү а******н МАН-тай нийлж идэж ууж хулгайлснаа аятайхан шингээж чадахгүй байвал харин ч шоронд чинь шомболдгоод өгнө шүү мэдэв үү

Avatar

Иргэд 2012-02-21 202.179.24.81

Энэ хөгшин төгцөг монгол улсад хэрэгтэй юм юу хийсэн юм одоо юу хийх юм зүгээр л зайл мэдэв үү а******н МАН-тай нийлж идэж ууж хулгайлснаа аятайхан шингээж чадахгүй байвал харин ч шоронд чинь шомболдгоод өгнө шүү мэдэв үү

Avatar

Иргэд 2012-02-21 202.179.24.81

Энэ хөгшин төгцөг монгол улсад хэрэгтэй юм юу хийсэн юм одоо юу хийх юм зүгээр л зайл мэдэв үү а******н МАН-тай нийлж идэж ууж хулгайлснаа аятайхан шингээж чадахгүй байвал харин ч шоронд чинь шомболдгоод өгнө шүү мэдэв үү

Avatar

Зочин 2012-02-21 49.0.169.171

yasan Mongoliin horongiig idej hantgui gar be? Ene obgon olon jil Tomor zamiig saasan gar shuu dee. Tegeed odoo bas zugeer suuj chadakhgui dahiad songogdmoor bna genee odoo bolno. Mongoliin toroos idsen yum chin uldsen nasand chin hureed tsaana ni dahiad heden uer chin tejeeh bhaa.

Avatar

Зочин 2012-02-21 49.0.169.171

yasan Mongoliin horongiig idej hantgui gar be? Ene obgon olon jil Tomor zamiig saasan gar shuu dee. Tegeed odoo bas zugeer suuj chadakhgui dahiad songogdmoor bna genee odoo bolno. Mongoliin toroos idsen yum chin uldsen nasand chin hureed tsaana ni dahiad heden uer chin tejeeh bhaa.

Avatar

а******н ЛУЙВАРЧИН МАН СӨНӨТҮГЭЙ! 2012-02-21 202.179.19.63

ИРГЭН БҮРТ ТАВАН ТОЛГОЙН ХУВЬЦАА ӨГСӨН, ДАНСАНД ЧИНЬ ОРСОН ГЭЖ БАЙСАН БИЗ ДЭЭ!. . . . ТЭГЭХЭЭР МИНИЙ, БИДНИЙ ХУВЬЦААГ а******н МАН-Ы ЗАСГИЙН ГАЗАР АМЛАЛТЫН 1 САЯ ТӨГРӨГ ӨГСӨН БОЛГОЖ ХУУРАН ДЭЭРЭМДЭХЭЭ БОЛЬ! . . . МИНИЙ, БИДНИЙ ЮМЫГ ДУР МЭДЭН БИДЭНД БИДНИЙ МӨНГӨӨР ХУДАЛДАХААР ШАХНА ГЭСЭН ЧИНЬ ЮУ ГЭСЭН ҮГ ВЭ! . . . ХӨГШИД, ХӨГЖЛИЙН БЭРХШЭЭЛТЭЙ ИРГЭД, ОЮУТНУУДЫН ХУВЬЦААГ ЯАГААД ДАНСНААС НЬ ХУЛГАЙЛААД АВЧИХАЖ БАЙГАА ЮМ! . . . ОЛОН МЯНГАН ДОЛЛАР ХҮРЭХ ХУВЬЦААГ ЭНЭ МАЯГААР ЗАРИМААС НЬ ӨГЧИХСӨН ШД ГЭЖ ХУДАЛ ХЭЛЭН УЛААН ЦАЙМ ДЭЭРЭМДЭЖ, ҮЛДСЭН БУСДААС НЬ 1 МЯНГА Ч ХҮРЭХГҮЙ ХЯМД ҮНЭЭР ЦУГЛУУЛАХ ЗАЛЬТ АЖИЛЛАГАА ХИЙХЭЭ БОЛЬ! . . . ХҮНИЙ ЮМААР ХҮҮДЭГНЭХЭЭ ЗОГСОО! . . . ХУВЬЦААГ ЭРҮҮЛ НИЙГЭМ ИРГЭНИЙ ХӨДӨЛГGGНИЙ САНААЧИЛСНААР АРДЧИЛСАН НАМ АРД ТҮМЭНДЭЭ ӨГСӨН ЮМ ШҮҮ!

Avatar

Монгол улсын иргэн 2012-02-21 202.72.245.146

2008 онд төмөр замчдын хүчээр л гарч ирсэн шдээ. Сүхбаатараас-Замын-үүд хүртлэх бүх зангилаадаас хүмүүсийг цалинтай чөлөө олгуулж Дундговийн Эрдэнэдалай, Дэлгэрхангайгаар явж арай гэж авч очсон хүмүүсийнхээ тоогоор л гарч ирсэн юм. Одоо яах гэж байгаа юм бол доо???

Avatar

ЗӨНӨГ МИНЬ ТЭТГЭВЭРТЭЭ ГАР 2012-02-21 122.254.127.34

Зөнөг өвгөн аргагүй л зөнөглөжээ. Хэлж ярьж байгааг нь ээ. Залуучуудад байраа тавьж өгөх ямарч бодолгүй байна шүү, хар зөнөг толгой чинь. Дундговьд Цогтбаатар сайд дэвших болно, чамаас тохой илүү мэдлэг, боловсролтой чадалтай залуу шүү. Чи гэртээ тэтгэвэртээ суувал Монгол Улсад чиний оруулж байгаа тус нэмэр, гавъяа гэж ойлго мэдэв үү.

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.70.40.90

MAN-ii zaluus gej hulganii golchgii shig heden umnuud. Ene uheh dohson togtsogoos gants songuuliin kbot butsaaj chaddaggui l um baihdaa. Nogoodoh ni ch gej bas ooriigoo medehgui ner devshine geel yabj baih. Ene hun suudal boglosonooroo uls ornoo l alj bgaa hereg shuu dee.

Avatar

иргэд 2012-02-21 202.179.10.150

Рааш миньдээ чи бид хоёр тоолвол нас чацуу,төөлвөл бие чацуу,ухаан санаа чинь зүгээр бол энэ жил нэр дэвшинэ барина гэж битгий балайралдаа амьтан хүний элэг доог болно,тэгээд ч чи бид хоёроос одоо юу гарахавдээ,сайтууд дээр өөрийн чинь талаар олны ам тун муугаар бичигдэж байгаа чинь нэг юм хэлээд байгаа хэрэг,МАН бол зөвхөн өөрийн чинь нутагын нэрээр ганц суудал авахыг бодож байгаа болохоос чамайг хүндэлж байгаа хэрэг биш,ийм дэмий юманд хууртаж нэр нүүрээ баралгүй эртхэн гэртээ амарсан нь дээр,УИХ-ын гишүүд ингэж нэр нүүрээ барсан үед чи бид хоёр шиг төгцөгүүд бүрч хэрэггүй,цаад хөгшчүүлдээ бас энэ талаар ятгаж УИХыг бузарласан нэгч гэсэн суудлын эзнийг чөлөөлж салхи оруулж залуу эх оронч хүмүүст боломж олговол буян болно шүү.

Avatar

сс 2012-02-21 202.61.97.81

Одоо болноо боль боль, Рааш, Дэмбэрэл, Дондог нар боль боль, одоо болсон

Avatar

boli 2012-02-21 182.160.42.108

ed naraas unendee yum garahgui shuu dee. odoogiin hugjliin hurdiig ch guitsehgui, ungursun sots tsagiin uurchlugduhuusuu ungursun kadruud. deer ni nyamdorj bna.

Avatar

SONY VAIO HYAMD ZARNA 2012-02-21 65.49.14.81

SONY VAIO VPCF232FXB Intel Core i7 2.20Ghz, 500Gb HDD, 4Gb RAM, BluRay DVD, GeForce GT250 512Mb Graphic, 16 Full HD Display, Win7 64-bit Black,
Sony VAIO VPCEH2CFXB -2330M 2.20GHz, 4GB DDR3, 500GB DDR3, DVDRW, 15.5 Display, Win7HP 64-bit, Black notebookuudiig hyamd zarna tsuuhun bga shuu 88005886

Avatar

SONY VAIO HYAMD ZARNA 2012-02-21 65.49.14.81

SONY VAIO VPCF232FXB Intel Core i7 2.20Ghz, 500Gb HDD, 4Gb RAM, BluRay DVD, GeForce GT250 512Mb Graphic, 16 Full HD Display, Win7 64-bit Black,
Sony VAIO VPCEH2CFXB -2330M 2.20GHz, 4GB DDR3, 500GB DDR3, DVDRW, 15.5 Display, Win7HP 64-bit, Black notebookuudiig hyamd zarna tsuuhun bga shuu 88005886

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.61.97.81

Дэмбэрэл, Дондог, Рааш мэт нь одоо болио боль, юуны дахин сонгогдох вэ? ичдэггүй юм байхдаа, одоо хангалттай, үгээ ч хэлч чадахгүй ээрч муурсан өвгөн.

Avatar

иргэд 2012-02-21 202.179.10.150

ЭСГИЙ ХИЙХ ГАЗАР НОХОЙ ХЭРЭГГҮЙ ГЭДЭГДЭЭ..ОДОО Ч ХАРИН ЭСГИЙ ХИЙЖ БАЙГАА ГАЗАР ИХ ОЛОН НОХОЙ ЦУГАЛДАГ БОЛОО ЮУ ДАА

Avatar

ДЭМЖИЖ БАЙНА 2012-02-21 202.180.218.254

ХАА Ч ГОЛЫГ НЬ ОЛООД ХЭЛЧИХДЭГ, ШУДАРГА ЗАНТАЙ ТАНИЙГ ДЭМЖИЖ БАЙНА. БОХИР УЛС ТӨРЧДИЙН ХОРОНД ОРДГҮЙ БОЛОХООР ТАНИЙГ ХАРИН ЦААДУУЛ ЧИНЬ ДЭВШҮҮЛЭХ ЮМ БОЛОВУУ ДАА. ЭНЭ ТӨР ЗАСАГТ РАШ ГУАЙ ШИГ ИДЭЖ УУДГҮЙ, ХҮНИЙ ТӨЛӨӨ СЭТГЭЛТЭЙ ХЭДЭН АРВАН ХҮН ХЭРЭГТЭЙ БАЙНА ДАА. МЭНДИЙН ЗЭНЭЭ, О.ДАШБАЛБАР НАРЫН ЭХ ОРОНЧДЫН СҮҮЛЧ НЬ ЭНЭ РАШ ГУАЙГААР ДУУСЧ МОНГОЛ ТӨРИЙН ХАР ХҮН ДАХИЖ БАЙХГҮЙ ЮМ ГЭСЭЭН. ТАНЫГ ДЭВШВЭЛ ХОТЫН ЗАЛУУС БИД ДЭМЖИНЭ ЭЭ. ЮУН ТЭМҮҮЖИН ЮУН ГҮНДАЛАЙ БАЙХГҮЙ ЮУ ЭНЭ ХҮН ЧИНЬ

Avatar

Зочин 2012-02-21 75.70.38.76

Ug ni bol olon ulsuudiin parliament-iin dundaj nas 50-55 baidag shdee Yahav chadaltai zaluuchuud heregtein heregtei. gehdee amidraliin arvin turshlagatai hymyyseer huuli hiilgevel deer bizdee. nd odoo Enhbayar, Kekyshyzan Batbayar. bayarsaikhan, bayambajav geh metiin teneg patsaanuud yuch hiij medehgyi l bna dhee

Avatar

Зочин 2012-02-21 180.247.10.215

ОДОО БОЛНО ОО БУГ АА…МОНГОЛЫН МИНЬ ХӨГЖЛӨӨС ЗУЛГААЖ ХАНАДАГГҮЙ БУЛ ХАР ЧУЛУУ МИНЬ

Avatar

Зочин 2012-02-21 206.53.152.166

Bas saihan shunaltai gar yumaa he he Heree medehgui

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.131.235.138

SUULIIN UYE IIN ULAAN HAMGAALAGCH SHIG ZALUUSAAS DEER L DEE

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.131.235.138

UGUI YAHAV DEE
UG NI HEREGGUI L DEE GEHDEE ENE MANAN DUNDAAS BAS BUDEGHENCH GESEN HARAGDAAD BAIGAA BOLOHOOR NI BOLJ L BNA GEJ BODLOO

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.9.40.104

Улс төрд туршлага, мэдлэг сайтай, ямар ч үед гувж дайвдаггүй, түмний хөрөнгөөс ууж иддэггүй, сэтгэл зүрхээрээ эх орноо гэдэг Раш гишүүн шиг улс төрч олон хэрэгтэй байна. Таныг дэмжиж байна. Амжилт хүсье1

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.131.234.2

Ta odoo bolnoo, uy hiisen um be? Boloosh dee

Avatar

Зочин 2012-02-21 124.158.76.2

ÄÝÌÆÈÆ ÁÀÉÍÀ

Avatar

Зочин 2012-02-21 124.158.76.2

ÒÀÍÛà ÌÀØ ÎËÎÍ ÌßÍÃÀÍ ÕÓÌÓÓÑ ÄÝÌÆÈÆ ÕÀÉÐËÀÆ ÁÀÉÄÀà ÎÄÎÎÍÛ ÈÄÝÆ ÓÓÕÀÀÑ ªªÐ ÞÌ ÁÎÄÕÎÎ ÁÎËÜÑÎÍ ÒÝÍÝà ÌÀÍÀÍ-Í ÇÀËÓÓ×ÓÓÄÀÀÑ ÒÀ ÒÎÕÎÉ ÈËÓÓ ÓÓÆÀÌ ÓÕÀÀÍÒÀÉ ÌÎÍÃÎË ÝÐ ÕÓÍ ÃÝÆ ÁÎÄÄÎÃ

Avatar

1ОООзахиа с о м 2012-02-21 202.126.91.167

Манайх дээр байгаа нөvтбvvкvvд монголд бэлэн байгаа тул та бvхэн очиж vзэж хараад сонголтоо хийгээрэй мөн та бvхэндээ бэлэг болгож VНЭГVЙ АНТИВИРУС болон ДЭЛХИЙН СОНГОДОГ ЗОХИОЛУУД-г өргөн бариж байна Та манайхаар ороод л vз Манайх Монголдоо хамгийн хямд нь хэрвээ та манайхыг хамгийн хямд нь гэдэгт эргэлзэж байгаа бол манай дээр байгаа комьютерuuдийн uнийг, uзuuлэлт, өнгө uзэмж, брэнд нэртэй нь цуг бичиж аваад өөр дэлгuuрuuдээр ороод харьцуулаад хараарай Манайх бuх бараагаа Америкаас оруулж ирдэг бөгөөд бuгд Америк стандардын дагуу uйлдвэрлэгдсэн, 100 оригналь, цоо шинэ, uйлдвэрийхээ баглаа, боодол, битuuмжлэлтэйгээ байдаг Манайх бuх электрон бараандаа 3 сарын баталгаа өгж байгаа Эцэст нь, та манайхаас зuгээр л бараа аваад uз гэж хэлмээр байна Сэтгэл ханамжийн баталгаа 100 байна гэдэгт бид 100 итгэлтэй байна Баярлалаа Монголын хамгийн хямд интернет дэлгuuр2

Avatar

Зочин 2012-02-21 182.160.16.222

ХӨГШИН Ч ГЭСЭН ЗАГДЖАВ ЧОЙЖИЛСҮРЭН Г.БАЯРСАЙХАН ГҮНДАЛАЙ ДӨРВӨӨС ХОЛ ДЭЭР

Avatar

Enhtaivan 2012-02-21 180.149.93.12

Raash guai mini tanii chadal odoo dutna.Tomootoi hyn hereggyi.uhaantai,ounii potencialtai gol ni ARD TYMNIIHEE TELEE,ULS ORNOO ENDIILGEJ CHADAH TIIM HYN HEREGTEI BNA.Ta Oilgov uu???

Avatar

odoo amar daa 2012-02-21 119.40.100.18

ta mongoldoo ih yum hiisen. Ta odoo hogjliin hurdiig guitsehgui bolson. Tanii oyun uhaan, biyiin huch chini heregtei uyedee hereg bolood ongorson shuudee, ta chi odoo dari bhgui sumnii hongio shuu dee. Darigui hongio hend ch hereggui shuudee. Heregtei uyedee buh yumaa gargasa odoo boloo bitii teer bolood bai. Dainii uyed hongiogoo hadgalaad bdgui shuudee.

Avatar

Энхээ 2012-02-21 180.149.93.12

Хичнээн ч сонгогдов.Улс хангалттай уналаа.Болоо юм бишүү.

Avatar

z**l 2012-02-21 27.123.214.100

Chi odoo bolno, chamaar dutahgui, z**l.

Avatar

Уучлаарай 2012-02-21 202.72.246.147

Та одоо болноо баярлалаа

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.170.80.17

сайн байна уу Рааш гуай. Та одоо болно. Нэр төртэй зөнөгөөрөө дуудуулаагүй байгаа дээрээ болисон нь дээр шүү дэ. тэглээ гээд та хоосорхооргүй байгаа. Бүгд мэднэ. Эрт ургасан чихнээс орой ургасан эвэр урт гэдэг үгтэй дэ. Залуу шинэлэг сэтгэлгээтэй залуусыг гаргах хэрэгтэй шүү дэ

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.170.80.17

сайн байна уу Рааш гуай. Та одоо болно. Нэр төртэй зөнөгөөрөө дуудуулаагүй байгаа дээрээ болисон нь дээр шүү дэ. тэглээ гээд та хоосорхооргүй байгаа. Бүгд мэднэ. Эрт ургасан чихнээс орой ургасан эвэр урт гэдэг үгтэй дэ. Залуу шинэлэг сэтгэлгээтэй залуусыг гаргах хэрэгтэй шүү дэ

Avatar

Зочин 2012-02-21 124.158.74.2

Mandalgovi hotiig UB-tai hatuu huchilttai zamaar buren holbochihood ner devshine gej yarival dr bishu

Avatar

goe 2012-02-21 210.101.196.59

ene urgahaa bolson tums odoo bolno oo uuruusuu ichih hereg bas bna kk kk

Avatar

зочин 2012-02-21 180.149.92.13

зөнөг өвөө минь одоо больж үз иа өөрөө хөгжлийн саад болоод байгаагаа ухаарах хэрэгтэй 60 хүрч ухаан суугаад 61 хүрч үхдэг гэдэг дээ яг шүү

Avatar

bolyooooo 2012-02-21 180.235.182.27

za boliooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!uhtlee tumur zamiig ah duu hamsaatanaaraa idej uulaa odoo idej uujiin sh de odoo nas chin boloo sh de

Avatar

Зочин 2012-02-21 98.109.241.196

yuhew dee ene uwgun untaagaaraa huuli batladag taniar dutwa l gej..

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.170.85.8

ÓÁÒÇ-ã Ìîíãîëûí òàëä 100 õóâü øèëæèæ èðýõ áîëîìæèéã áàéõã¿é áîëãîñîí õ¿íäýý ººð þó ÷ õýëýõýâäýý

Avatar

рааш 2012-02-21 180.149.92.9

одоо болимоор юм биш үү

Avatar

Зочин 2012-02-21 182.160.0.109

Рааш гуай минь одоо хэрэггүй биз дээ… Их Хурал таниар дутахгүй л дээ… Харин та л Их Хурлаар дутаад байгаа юм болов уу даа… Залуучуудад суудлаа тавьж өг… Өчнөөн жил суулаа өөрөөс чинь гавьтай юм ер гарсангүй намын эрэг шураг болж чалчихаас өөр улс орноо гэсэн үйлдэл өөрөөс чинь ер гараагүй… Ингэж хүүхэд нохойн доог болоод яахав дээ хоцрогдсон коммунист өвөө минь…

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.179.2.67

Залуу хүн,залуу хүн гээд балайтах юмаа.Нас нь залуу боловч ухаан мулгуй юмнууд зөндөөн шүү дээ.Шал ирваа залуус зөндөөдөө зөндөө.Түүний оронд ухаалаг хөгшчүүл хавигүй илүү.

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.179.2.67

Залуу хүн,залуу хүн гээд балайтах юмаа.Нас нь залуу боловч ухаан мулгуй юмнууд зөндөөн шүү дээ.Шал ирваа залуус зөндөөдөө зөндөө.Түүний оронд ухаалаг хөгшчүүл хавигүй илүү.

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.170.64.114

odoo bolnoo, tsaana chini medlegtei undur bolovsroltoi zaluus zunduu baina, ta odoo hotsrogdson taldaa orj baigaa bolohoor oron gertee baisan ni deer baih

Avatar

Raash dahij devsh ee, terig demjij bna 2012-02-21 27.123.214.100

Ta dahij devshij tumur zamaa tavina gej yariarai… kkk. ta zaaval devshine shu. 2 huluu urguud demjine shu. ta ih uhaantai bna. ashgui dundgovid maani uurchlult shinechleltiin salhi sevelzeh ni ee. ter tsogtbaatar, amarsanaa geed nusan buunuud tanii haana ch hurehgui shu, ichmeer yumnuud

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.170.65.50

Ene ovgon gai bolson uu gehees uragshtai yum negiig ch hiigeegui. Odoo bolno. Nasniihaa bogsond oor yum bododgui yum bhdaa.

Avatar

dabaa 2012-02-21 49.0.149.150

УИХ аа залуу боловсон хүчнээр чадваржуулах цаг болсон. Хөгшчүүл зайгаа тавих ёстой. Чадалтай залуус ажил хийнэ. Энэ хуулийн байгууллагын ялзралыг хар, энд шинэчлэл хэрэгтэй гэж байнга ярина, сайд нь хөгшин хоцрогдсон хүн болохоор РЕКЛАМ төдий ажил хийгээд цаг өнгөрөөж байна. Арай дэндлээ, тэр ааваа машинд дайруулаад алдсан залуугийн хэргийг хар. Арай ч дээ

Avatar

уншигч 2012-02-21 183.81.143.249

сайн байна уу Рааш гуай. Та одоо болно. Нэр төртэй зөнөгөөрөө дуудуулаагүй байгаа дээрээ болисон нь дээр шүү дэ. тэглээ гээд та хоосорхооргүй байгаа. Бүгд мэднэ. Эрт ургасан чихнээс орой ургасан эвэр урт гэдэг үгтэй дэ. Залуу шинэлэг сэтгэлгээтэй залуусыг гаргах хэрэгтэй шүү дэ

Avatar

Зочин 2012-02-21 122.254.127.66

Avatar

Зочин 2012-02-21 202.9.43.224

дэмбэрэл энэ хоёр дахиж дэвшинэ гээд байх юм . ямар ичдэггүй юм бэ. ер нь энэ 76 дахиж гарлаа гээд улс зөв замдаа орох уу.

Avatar

Зочин 2012-02-21 122.254.127.66

Jargadag tsagtaa tolgoidoo buluu xuraagaad yaxnav dee emgeniixee tsaig uusan shig ach guchaa toiruulsan shig jargaj suudaa ta.

Avatar

Зочин 2012-02-21 27.123.214.2

Одоо болноо хөгшөөн. Жаахан амар л даа. Дундговийн Эрдэнэдалай сумын Эргэнэгийн говийн хавиараа сайхан айргаа уугаад жаргаж үз хө. Одоо ахиад сонгогдвол бие чинь дийлэхгүй ядрана шүү дээ.

Avatar

UWGUN MINI ODOO BOLNO 2012-02-21 202.179.14.41

BOLIOCHEE ODOO BOLNO, TANIAS YUCH GARSANGUI YUCH GARAHGUI YUM BAINA ODOO TETGEWERTEE GAR IDEJ UUJ HANASAN BOL!!!!!

Avatar

Зочин 2012-02-21 27.123.214.100

Ene uvgun yu gene ve. Zailsan bai daa. Heden jil chamd huurtaj chamaar doromjluulahiin. Haana baina chinii zam.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж