Нэгдүгээрт, аж ахуйн нэгж санхүүгийн зөв тайлантай болсноор зээл тусламж, хөнгөлөлтөд хамрагдах бүрэн боломжтой болох аж. Мөн санхүүгийн зөв тайлантай аж ахуйн нэгжүүд төрөөс хэрэгжүүлж буй томоохон төсөл хөтөлбөрүүдэд хамрагдах гарц нээгдэх гэнэ. Хоёрдугаарт, Татварын ерөнхий хуульд өөрчлөлт оруулснаар нийгмийн даатгалыг нь ажил олгогчид нь төлөөгүй аж ахуйн нэгжийн асуудал шийдэгдэх юм байна. Гуравдугаарт, улсөд төлсөн НӨАТ-ынхаа 50 хувийг буцааж олгосноор аж ахуйн нэгж, иргэдэд санхүүгийн томоохон дэмжлэг болох аж. Дөрөвдүгээрт, Нийгмийн даатгалын мөнгөний өч, төчнөөн жилийн хуримтлагдсан өр, ширний асуудал цэгцлэгдэнэ гэдгийг эдийн засагчдын зүгээс онцолж буй.
Ажлын хэсгийнхэн Татварын ерөнхий хууль болоод Нягтлан бодох бүртгэлийн хуулийг өөрчилснөөр эдийн засагт олон давуу тал гарна гэдэгт итлгэтэй байгаа бол харин зарим аж ахуйн нэгжүүд энэхүү санхүүгийн эрх чөлөөг олгох асуудал сэтгэл дундуур байгаа гэнэ лээ. Учир нь шударгаар татвараа төлөөд явж байсан хүмүүс хохирч, хулгайчдын толгойг илсэн үйлдэл болно хэмээн шүүмжлэлтэй хандаж байгаа гэсэн.
Монголын төр анх удаа бизнес эрхлэгчдэдээ ийм боломж олгож буй юм биш. Үүнээс өмнө 2008 онд Татварын өршөөлийн хуулийг баталж аж ахуйн нэгж, иргэн нийтдээ 3000 орчим татвар төлөгч хамрагдсан гэдэг. 2008 онд Татварын өршөөлийн тухай хуулийг баталснаар 2-4 тэрбум ам.долларын далд мөнгийг ил болгосон байна. Түүнчлэн зарим иргэдийн нийгмийн даатгалын шимтгэлийг компаниуд төлөөгүй байсан дутагдал Татварын өршөөлийн хуулийг хэрэгжүүлэх үеэр ил гарсан бөгөөд сарбүрийнхээ цалингаас нийгмийн даатгал төлж байсан хэрнээ бичилт нь хийгдээгүй 800-гаад сая төгрөгийн хохирлыг барагдуулсан аж. Тэдний дунд тэтгэврээ ч авч чадаагүй хүн байсан байна.
Зарим эдийн засагч НӨАТ-ыг буцаан олгохдоо ялгамжтай тогтоох хэрэгтэй, ингэхдээ нягтлан бодохын бүртгэлтэй холилдуулж болохгүй гэсэн байр суурийг баримталж байгаа бололтой. Өөрөөр хэлбэл, НӨАТ-д аккруэйль мөнгөн суурийг хослуулж хэрэглэхээртөлөвлөж байгаа аж. Түүнчлэн Татварын ерөнхий хууль болон дагалдах хуулиудыг батлахдаа НӨАТ-ын босгыг 10 сая биш 150 сая болгож магадгүй талаарх яриа байна. Мөн хувийн хэвшлийнхэн Хүн амын болон Аж ахуйн нэгжийн орлогын гэсэн олон татвар төлсөөр ажилчдадаа цалин өгөөд, ашигтай үйлдвэрлэл явуулах боломж хомс, дээрх татваруудаас болоод ажилчдынхаа цалин, хангамжийг нэмж сайруулж чаддаггүй аж. Тиймээс энэ асуудлыг ч хуулийн төсөл боловсруулагчид анхааралдаа авсан байна. Түүнчлэн Экспортын татварын хуулийг яаралтай гаргаж, квот тогтоодог болох санал ч олон нийтийн зүгээс тавьж байгаа гэсэн. Ямар ч байсан энэ онд Засгийн газар татвар төлөгчдөдөө санхүүгийн эрх чөлөөг олгож магадгүй нь байна.