-Боловсролын байгууллагад ажиллагсдыг 5 жилд нэг удаа эрүүл мэндийн урьдчилан сэргийлэх үзлэг, шинжилгээнд үнэ төлбөргүй хамруулах асуудлыг аймаг, нийслэлийн Засаг дарга, боловсрол, эрүүл мэндийн бусад төрийн байгууллагуудтай хамтран зохион байгуулах;
-Ерөнхий боловсролын сургууль, цэцэрлэгийн багш, удирдах албан тушаалтны мэргэшлийг улсын төсвийн хөрөнгөөр 5 жил тутам дээшлүүлэх;
-Хөдөө орон нутгийн сургуулиудын сургалтын үндсэн үйл ажиллагаа, сурагчдын хөгжил, төлөвшилд багшийн адил үүрэг гүйцэтгэдэг зарим ажилтнуудад тухайлбал сум, тосгон, багийн цэцэрлэгийн эрхлэгч, сургуулийн захирал, сургалтын менежер сургуулийн нийгмийн ажилтан, дотуур байрны багш, албан бус боловсролын багш, цэцэрлэгийн арга зүйч, цэцэрлэгийн туслах багш, номын санч, сургуулийн эмч нарт 5 жил тутамд 1 удаа 6 сарын үндсэн цалинтай тэнцэх мөнгөн тэтгэмж олгоно.
-Бүх шатны сургууль, цэцэрлэгийн багш болон одоо мөрдөгдөж байгаа Боловсролын тухай хуульд заасан албан тушаалд 25 ба түүнээс дээш жил ажилласан бол тэтгэвэрт гарахад 24 сар, үүнээс сум, тосгон, багийн сургууль, цэцэрлэгт 10 жил ба түүнээс дээш жил ажилласан бол 36 сарын үндсэн цалинтай тэнцэх хэмжээний тэтгэмжийг нэг удаа ажиллаж байгаа байгууллагаасаа авах эрхийг тусгаснаар төрийн албан хаагчдын тэтгэмжийн ялгавартай байдлыг арилгана.
Дээд боловсролын тухай хуульд ч нилээдгүй өөрчлөлтүүд орохоор туссан байна. Тухайлбал иргэний хуульд хуулийн этгээд, түүний салбар болон төлөөлөгчийн газрын талаарх зохицуулалт хуульчлагдсан байдаг. Гэтэл дээд боловсролын тухай хуульд “харъяа байгууллага” гэсэн нэр томъёог ашигласнаар дээд боловсролын салбарт зарим зөрчилтэй нөхцөл байдал үүсч байна. Жишээ нь сургалтын чанарын хувьд хангалтгүй зарим сургууль өөр нэр хүнд бүхий сургалтын байгууллагын харъяа сургууль болж, хуулийн этгээдийн эрхтэйгээр иргэний эрх зүйн харилцаанд орж, харъяа удирдах сургуулийнхаа нэр хүндээр хэрэглэгчийг татах сөрөг жишиг тогтох болсныг өөрчлөхөөр төсөлд тусгажээ. Тэрчлэн олон улсад хүлээн зөвшөөрөгдсөн дээд боловсролын зэрэг олгох жишигт нийцүүлэн дээд боловсролын эзэмшүүлэх сургалтыг бакалавр, магистр, докторын гэсэн ангилалыг хуульд тусгах, зарим зохицуулалт хийх шаардлага тавигдсан. Дээд боловсролын дипломын зэргийг гэрчлэх баримт бичиг нь иргэнийг ямар нэг ажил үйлчилгээ эрхлэх баталгаа болж чадахгүй, практикт бакалаврын сургалтыг дүүргэж чадаагүй суралцагчдад дипломын зэрэг өгдөг болж хувирсан байна.
Оюутан элсүүлэх ерөнхий шалгалтын эрх зүйн үндэс, уг шалгалттай холбоотой нийтлэг зохицуулалтыг нарийвчлан тодорхойлох, энэхүү асуудлыг эрхлэх байгууллагын эрх хэмжээг хуулиар тодорхойлох шаардлагыг хуулийн төсөлд тусгаж өгсөн байна.
Төрийн өмчийн дээд боловсролын байгууллагын хувьд байгууллагын хөгжилд дэмжлэг болж чадахуйц санхүүжилтийн таатай эрх зүйн орчин бүрдэж чадаагүй байгаа.
Төрийн өмчийн сургалтын байгууллагын санхүүжилтийн эх үүсвэрийг хэдхэн чиглэлээр тогтоосон нь сургалтыг төлбөрөөс хараат болгож, нөгөө талаас сургуулийн бие даасан байдлын гол шалгуур болох санхүүгийн удирдлагын бие даасан байдал, хөрөнгө бүрдүүлэх боломжийг хязгаарлаж, тэр хирээрээ сургалтын байгууллагын хөгжилд бэрхшээл учруулж, чанарт сөргөөр нөлөөлж байна. Төрийн өмчийн сургалтын байгууллага сургалттай холбоотойгоор суралцагчдаас авах төлбөр, хураамжийн төрлийг хуульчлах шаардлага зүй ёсоор тавигдаж байна. Энэ мэт зүйлийг дээд боловсролын тухай хуульд оруулах нэмэлт өөрчлөлтүүдэд оруулжээ.