НЭГ: Найруулагч Ж.Сэнгэдорж хэдхэн хоногийн өмнө “Бодлын хулгайч” кинонд ажилласнаараа бахархаж байгаа” хэмээн ярилцлага өгсөн. Тухайн үед “Өөрөө ерөнхий найруулагчаар нь ажилласан хүн ингэж хэлэхээс яах вэ” гэсэн бодол төрж байсныг нуух хэрэггүй. Харин киног үзсэний дараа бүтээсэн киногоор нь ч, найруулсан найруулагчаар нь ч бахархах сэтгэл төрсөн юм. Учир нь “Бодлын хулгайч” киноны үйл явдал дунд илүү дүрс, илүү чимэг, илүү фантаз гэж байсангүй. Өөр хоорондоо уусан шингэх үйл явдлууд үргэлжилсээр эцсийн дүнд эх, үр хоёрын сэтгэлийг зангидаж өгсөн нь үзэгчдийг хэлэх ч үггүй болтол огшуулж орхисон. Ээжтэйгээ амьд мэнд дээр нь уулзахын тулд шоронгоос оргож, санасандаа хүрсэн гол дүрийн залуу эцсийн дүндээ ээжийгээ улам их шаналал, зовлонд орхиж буйг харуулсан тэр дүрслэл Монголын мянга, мянган залуусыг ухааралд хөтлөх нь дамжиггүй. Үүний төлөө ерөнхий найруулагчид дахин, дахин талархал илэрхийлье.
ХОЁР: Гол дүрийн жүжигчин Б.Амарсайханы жүжиглэлтэд огцом чанга яриа, түрэмгийлсэн сэтгэл хөдлөл давамгайлах нь олонтаа байдаг. Тэгвэл энэ кинонд жүжигчин хүн хувь хүнийхээ характераас ангижирч, харцаараа, үйл хөдлөлөөрөө үг хэлэх ёстой гэдгийг тэрбээр чадварлаг харуулж чаджээ. Хувь хүний амьдралдаа гаргасан хамгийн том алдааны золиос нь өрөөл бусад бус гагцхүү өөрөө байдаг гэдгийг түүний жүжиглэлт гайхалтай тодоор илэрхийлж өгсөн. Мөн кино бүрийн гол дүрүүд хоорондоо зодолдож, гоё сайхан өнгө будагны нөлөөн дунд ууссан байх нь олонтаа. Нэг ёсны мисс тойрч кино хийдэг өнгөлөн далдлах арга үеэ өнгөрөөсөн гэдгийг тэд бидэнд батлав. Тийм ч учраас гавъяат жүжигчин Ш.Дэлгэржаргал, дуучин Б.Батмэнд, Соёлын тэргүүний ажилтан, жүжигчин Г.Золбоот нарын бүтээсэн дүр бүгд жүжигчилсэн шоуг бус харин жинхэнэ хүнийг та бидний өмнө гаргаж тавьснаараа онцлогтой. Товчхондоо тэд дор бүрнээ “Хүн гэдэг ийм үед ийм л байдаг даа” гэдэг тэр үнэнийг баталж байлаа.
ГУРАВ: Ерөнхий зураглаач Д.Ангарагийн хувьд онцлоход түүнд талархал илэрхийлсэн мэргэжлийн уран бүтээлчид “Бодлын хулгайч” киноны нээлтийн үдэш дэндүү олон байна билээ. Магадгүй тэр Бээжингийн их сургуулийн Кино урлагийн дээд сургуулийг зураглаачаар төгссөнийхөө хэргийг энэ киногоор гаргасан байж болох юм. Киноны амин судас, хамгийн үнэтэй гоёл чимэг болох зургийг тэрбээр гайхамшигтайгаар авсан байлаа. Мэдээж яагаад гайхамшигтай санагдав гэдгийг үзэгч та өөрийн нүдээр үзэх хэрэгтэй биз.
ДӨРӨВ: Төгсгөлд нь “Бодлын хулгайч” киноны мянга, мянган үзэгч төдийгүй Монголын кино урлагийн хөгжилд санаа чилээж яваа мэргэжлийн уран бүтээлчдийн өмнөөс “Wisdom” продакшны ерөнхий захирал, уг киноны ерөнхий продюссер А.Уянгад баяр хүргэе. Учир нь тэрбээр энэ киног “Монголын кино урлагт шинэчлэл хийгээсэй. Чансаатай бүтээлийн уралдаан энэ киногоор эхлээсэй” хэмээн хүссэндээ дэндүү их сэтгэл гаргасан ажээ. Зөвхөн киноны хөгжмийг бичүүлэхийн төлөө гэхэд Америкаас тусгай оркестрийн программ авчруулсан. Мөн машины мөргөлдөх үеийн зургийг авахад ашигладаг тусгай тоног төхөөрөмжийг мөн л Америкаас импортолсон. Тэр бүхнийхээ төлбөрт нийтдээ 500 сая төгрөг зарцуулсан тухайгаа олонд мэдээлж байсан. Ийнхүү түүний хөдөлмөр зүтгэлээр “Бодлын хулгайч” орчин үеийн Монголын кинонууд дундаас “Үхэж үл болно Чингис хаан” киноны дараа орох хамгийн өндөр өртгөөр бүтсэн кино болжээ.
Кино үнэхээр гайхамшигтай байлаа. Тийм ээ, Монгол кинонд итгэх итгэл эргэн ирлээ. Энэ бүх магтаалыг харамгүйгээр бичиж, харамгүйгээр талархах сэтгэлийг хөдөлгөсөн “Wisdom” продакшны хамт олонд баярлалаа. Тэд Монголын кино урлагийн шинэ хөгжлийн эхлэлийг тавьж чадлаа. Эхлэл нь гайхамшигтай байсан шиг өрнөл нь тууштай байх болтугай.
Эх сурвалж: “Улс төрийн тойм”