Эрх баригчдын эрх ашиг нэгдсэн цагт Тавантолгой хөдөлнө | News.MN

Эрх баригчдын эрх ашиг нэгдсэн цагт Тавантолгой хөдөлнө

Хуучирсан мэдээ: 2018.05.05-нд нийтлэгдсэн

Эрх баригчдын эрх ашиг нэгдсэн цагт Тавантолгой хөдөлнө

Эрх баригчдын эрх ашиг нэгдсэн цагт Тавантолгой хөдөлнө

Хүн болгон хувьцаа тарааж, улсаараа хувьцаат компанитай болсон С.Батболдын Засгийн газар Тавантолгойн  тендерийн анхлан зарласнаас хойш тоолбол  энэ ордыг эргэлтэд оруулах олон ч хувилбар Монголын Засгийн газар дээр яригджээ.  Дэлхийн зах зээлд нүүрсний үнэ өндөр, дээр нь Монголчуудын ярьсан хэлсэндээ гэж итгэсэн үү ямар ч байсан анхны тендерт 10-аад компани оролцох хүсэлтээ ирүүлж байв. Гэвч, удалгүй улс төрөө даахгүйд хүрснээс хөрөнгө оруулагчид ч дүрвэж, улстөрчид Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулна гэдэг амны ганц уншлагатай болоод удаж байгаа юм. Чухамдаа Тавантолгойгоор оролдсон засаг болгон асуудалд ордог. Огцордоггүй юм аа гэхэд, огцруулах асуудлыг нь хөндөг нь гэм биш зан болсон. Г Өөрөөр хэлбэл, Тавантолгойг эргэлтэд оруулна гэж нам болгон амалдаг, засаг болгон ярьдаг ч, харамсалтай нь улс төрөө даахгүй унадаг нь бичигдээгүй хууль болсон.

Энэ удаа ч Тавантолгойг хөдөлгөх чимээтэй зэрэгцээд Ардын засгийн тоолуур гүйгээд эхэлжээ гэлтэй. Танхимын зарчимаа хаяж, тогоон доторх хэрүүлээ олон нийтийн сүлжээнд ил зарлах хэмжээнд Ардын засгийн зарим сайдууд бухимдсанаас харахад Тавантолгой засаг болгоны тэсрэх бөмбөг хэвээр байна.

Өнгөрсөн даваа гаригт Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайд Д.Сумъяабазарын ЗГХЭГ-ын дарга Г.Занданшатарт хандаж бичсэн “Занданшатараа чи зүгээр чиг үүргийнхээ хүрээнд ажлаа хийвэл хийгээрэй … Мөнхбат сайдыг нүүрсний ченж хийлээ гээд  толгойтой бүхэн л ярьсан шүү.. Хэлсэндээ байцгаагаарай … !” гэх жиргээнээс харахад Тавантолгой дахиад  засгийн орших, оршихгүй асуудал болж хувирчээ.  Учир нь Тавантолгойг яаж хөдөлгөхөөс У.Хүрэлсүхийн засаг унаж, босох шийдэгдэх нь тодорхой харагдаж байна.
Ардын засгийн хувьд Тавантолгойн төслийг цогцоор нь шийдэх бодлого барьж буй бөгөөд Ерөнхийлөгчийн саналыг авч байгаа талаараа салбарын сайд нь дөрөвдүгээр сард өгсөн ярилцлагадаа дурдсан.  Түүний ярилцлагаас сонирхуулбал, “Тавантолгойн төслийг цогцоор нь шийдэх ёстой гэдэг зарчмын байр суурь дээр бүгд санал нэг байгаа. Тавантолгойг цогцоор нь шийдэж л хөдөлгөхгүй бол салгаж ярихад хүндрэлтэй шүү дээ. Ганц автозам бариад хөгжил гэж ярихгүй байх. Түүгээрээ түүхий нүүрсээ зөөгөөд ч үр дүн багатай. Монголчууд бид дотооддоо ойлголцож, бодлогоо нэгтгэж явбал богино хугацаанд бодитой үр дүнд хүрнэ гэж харж байна. БНХАУ-ын тал бидэнтэй бүх талаар хамтын ажиллагааг хөгжүүлж, харилцан ашигтай худалдаа арилжааг хийхэд бэлэн гэдгээ хэлсэн. Тавантолгойн төслийг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах чиглэл бүхий УИХ, Засгийн газрын 2006 оноос 2017 оны  зургаан сар хүртэлх бүх тогтоол шийдвэрүүд гарчихсан байгаа шүү дээ. Тогтоол шийдвэрүүдээ хийж хэрэгжүүлэх л үлдээд байна даа”.

Гэвч, Ардын засгийн сайдууд Тавантолгойг хөдөлгөх хувилбар дээрээ тохирохгүй байгаа, өнгөрсөн дөрөвдүгээр сард Хятадад хийсэн айлчлалаар У.Хүрэлсүх энэ асуудлыг хөндөөгүй нь танхимынх нь зөрчилдөөнтэй нь холбоотой гэх.

Д.Сумъяабазарын хувьд Ерөнхийлөгчөөс, Г.Занданшатар нь Ерөнхий сайдаас чиглэл авсан. Тиймээс сайдуудыг нь зөрчилдүүлж, танхимынх нь хувь заяаг шийдэхэд хүргэсэн Тавантолгой дахиад улс төрөө даахгүй унахад хүрч буй бололтой.

Хэрэвзээ 2018 онд багтаж Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах асуудлаа шийдэж чадахгүй бол 2019 онд томоохон төслүүд хөдлөхгүй. Энэ бол дөрвөн жилийн хэмжигддэг Монголын улс төрийн онцлог.  Дээр нь Тавантолгойг онилоод удаж байгаа олон талын эрх ашгийг хангаж,  тэдгээр эрх ашиг нь хоорондоо эвлэлдэн нэгдэхгүйгээр энэ төслийг эргэлтэд оруулах  ямар ч  боломжгүй. Бүр шударгаар хэлбэл, хэн нэгний хувийн эрх ашиг нэгд байгаа цагт Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах нь засгийн газрын тэсрэх бөмбөг байсаар  байх болов уу.

Ж.Эрхэс

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
0
ЗөвЗөв
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

42 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-05-05 103.9.90.50

ОДОО ТЭГЭЭД БҮГДЭЭРЭЭ ЗОХИЦООД ИДЭЭД УУГААЧ ДЭЭ. БИДЭНД ХУСАМ НЬ ИРЭХ БИЗ. ЦААНА ЧИНЬ НЕФТЬ БИТГИЙ ХЭЛ НҮҮРС ХЭРЭГГҮЙ БОЛОХ ГЭЭД БАЙНА. 10-ХАН ЖИЛИЙН ДАРАА БҮХ ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЭЛ ЦАХИЛГААНААР ЯВДАГ БОЛОХ НЬ. ЦАХИЛГААНЫГ НЬ НАР, САЛХИНААС ГАРГАНА ГЭНЭ.

Avatar

Зочин 2018-05-05 59.153.87.13

төмөр зам барихад 200 гаруй 300 н сая доллар хэрэгтэй байх. наад 5 н толгойгоос экспорт хийж мөнгө олдог компаниуд болон засаг бүгд нийлээд мөнгө гаргах ёстой. ядах юм байхгүй. гол нь хятад улс нүүрс л авч байх хэрэгтэй байна. си жи пинь 30 сая тонн нүүрс авъя гээ биз. тэгээд ажил зохион байгуулж чадахгүй бол харин хурдан засаг огцоруулах асуудал тавих зөв.

Avatar

Зочин 2018-05-05 59.153.87.13

эрхэс миний дүү 5 н толгой хөдөлж л байгаа . бүх өрөө бараг дарсан гэсэн. 400 гаруй тэрбум төгрөгийн ашигтай ажилласан гэсэн.. төмөр замын асуудал байгаа. хий олзворлох зарах гээд нэмэлт олон хөрөнгө оруулалт шаардсан ажил байгаа . түүнийг хэлээд байна уу? түүнийгээ айпо гаргаад ч юм уу хийнэ биз. гол нь хөрөнгө оруулалтаар хамтрах нэрийн дор хятадын компанид хулгайгаар ордоо зарчихгүй байх нь чухал. эрх баригчдын эрх ашиг гэж юу байдаг юм бэ? хулгай юу ? улсын ганц л эрх ашиг наана чинь байдаг юм.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.72.245.220

ЗА ТЭР ОНГОНДААМ Ч ШАЛ ХЭРЭГГҮЙ АМЬТАН ДАА, СУМЬЯАД ЮМ ХИЙЧИХ САНАА БАЙЖ МАГАДГҮЙЧ САЧИЙ ХҮРЭХГҮЙ БИЗДЭЭ, ЦААНАНЬ ҮЙ ТҮМЭН ӨЛӨН МАНГАС ХУИА НЭХЭЭД ХӨДӨЛГӨХГҮЙЛ ДЭЭ

Avatar

Иргэн 2018-05-05 66.181.181.29

Бүгд л адилхан юм шивдээ?'

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

ЯМАР Ч ЭДИЙН ЗАСАГГҮЙ БАЙЖИЙЖ НЭЭХ ОЛОН ЯАМ ТАМГЫН ГАЗАР БОЛОН ТЭДГЭЭРТ ҮҮРЛЭГЧ БИСАА ШИГ НЭЭХ ГОЁ ХӨӨРХӨН ДАВХРААТАЙ АЛАГ НҮДТЭЙ ЭРЭГЧИН ЭМЭГЧИН ДАРГА НАРААР ОДОО ЯААХИЙМБЭЭ! ЯДАЖ Л РАВДАН МИНИЙ ХАРИЛЦАГЧ ХАВЬТАГЧ БОЛ ЯАЯ ГЭХ СЭН!

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

МОНГОЛ УЛСАД ЭДИЙН ЗАСАГ ГЭЖ БИДНИЙ КИНОН ДЭЭР ҮЗДЭГ ЦОГТ ТАЙЖИЙН ҮЕД Ч БАЙГААГҮЙ ! ОДОО МАНАЙ ЗАЛУУЧУУДЫН ХИЙГЭЭД БХЙГАА КИНОН ДЭЭР Ч БАЙХГҮЙ! МОНГОЛЫН ЭДИЙН ЗАСАГ ГЭДЭГ БОЛ ДЭЭР ҮЕД ЗУГТААХ БУЛААХ ҮЕД ХЭРЭГТЭЙ АГТ МОРЬД БАЙСАН. ОДОО ҮЕД ӨРӨӨС ЗУГТАХДАА ОРОС ГИТАДЫН ХООРОНД УТСАА УНТРААЖ ПРИУСАА ХАШААНДАА ОРХИХООС ӨӨР АРГАГҮЙ БОЛСОН ЦАГ ДӨӨ!

Avatar

Зочин 2018-05-05 112.72.14.65

Гацаадаг хун чинь ганц сайн чаддаг юмаа лхийнэ шуу дээ монгол гацнаа пиздаааа

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

ТТ ХЭЗЭЭ Ч ХӨДЛӨХГҮЙ ! ХӨДӨЛСӨН ЮМ ШИГ ДҮР ЭСГЭХ Ч ХЭЗЭЭ Ч ХӨДЛӨХГҮЙ! УЧИР ЮУН ХЭМЭЭВЭЭС 3-ХАН САЯ МОНГОЛИШД ИЙМ ХЭЖЭЭНИЙ ПОТЕНЦИАЛ БАЙХГҮЙ! ПИЙДААЛЫН УЛС ШҮҮ ДЭЭ! ЯААГ ТҮВД ШИГ! ХАРИН ТҮВДҮҮД ГЛОБАЛЧЛАЛД ОРЧИХЛОО!

Avatar

зочин 2018-05-05 66.181.160.87

Женко , Зи хоёрд 51 % ийг нь өгчихвөл л хөдлөндөө … Өөрөөр хөдөхгүйэээ . Горьдсны гарз ..

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

МОДОН ЖОРЛОНГИЙН ӨТ БОЛ НӨХЦӨЛИЙГ НЬ БҮРДҮҮЛЧИХВЭЛ ЖИНХЭН ЭКО ОРЧИН ЮМ ШҮҮ! ГЕОМАНЫ БЕРЛИНД ХАМГИЙН ТАНСАГ ОРЧИНТОЙ ГАЗАР БОЛ МОДОН ЖОРЛОНТОЙ ГАЗАР ШҮҮ! ОРКУУД Ч ЯАЖ МЭДЭХ ВЭ ДЭЭ! НЭЭХ ХУДЛАА АЛЕКСАНДРПЛАЦД ЗУРГАА АВАХУУЛАХААС ӨӨР ЗАРДАЛ МӨНГӨГҮЙ ЮМ ЧИНЬ.

Avatar

Oron nutag 2018-05-05 103.57.95.251

Manai orond hezee ch parlamentin zasaglal tohirohgui gedeg ni haragdaad baigaam yu geheer ulsin ih hurlin gishuud ulun bn zarim ni yaduu bn hudalch bn zarim ni bur gerleegui huuhen uzeegui bn hanaj tsadahgui bn iim olon alag tsoog zandan garuud uls ornoo yaj hugjuuleh yum bee, esvel shalguur uzuuleltee undursguh heregtei esvel yerunhiilugchin zasaglalig songoh yostoi ingej baij l uls oron hugjih bolno huduud hugjil geh yum yu ch alga hotin uildveriin arhi dars pivo zuuj huljij bgaan bn hujaa baraa zuuj umsuj bn tgeed aimag bugd adil neg l yum davtaad hiine yalgarah yu ch bhgui uur setgej bgaa humuusee hamchaad shahaad gargachihn iim l bn

Avatar

Зочин 2018-05-05 66.181.161.9

Archaagui malnuud busdaas buruu haina.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

Д.Сумъяабазар Б.Бат-Эрдэнэ Х.Баттулга А.Сүхбат ЭНЭ ДӨРВӨН БӨХ ДОТОР БАТ-ЭРДЭНИЙГ НЬ МЭДЭХГҮЙ ЮМ. БАТТУЛГА СҮХБАТЫГ НЬ ХАЯЧИХАЯ ЯАХАВ. СУМЪЯАБАЗАР НЬ БОЛ ЯАВ Ч МОНГОЛОО ХУДАЛДАХГҮЙ ЖИНХЭНЭ МОНГОЛ ЯСНЫ ЭХ ОРОНЧ ГЭЖ БОДОЖ БАЙНА. ДҮҮ ДАГВАДОРЖ НЬ МОНГОЛ ЗАНГАА ХЭТРҮҮЛСЭЭР БАЙГААД ЯПОНООС ХӨӨГДӨӨД ИРСЭН ЮМ ДАГ. СУМЪЯА БОЛ ЯС Л ҮЗДЭГ БӨХ БАЙСАН. ОДОО ЭНЭ УЛС ТӨРД БОЛОВСРОЛ ДУТЛАА Ч ЭХ ОРНОО ГЭСЭН СЭТГЭЛ ИТГЭЛ ЗҮТГЭЛ ДУТАХГҮЙ. НААД ӨМХИЙ АМНУУДАА ХАМХИХ ЮМАН ДЭЭРЭЭ ХАМХИЖ СУРВАЛ ХОЖИМ ЭРҮҮ ШҮДНҮҮД ЧИНЬ БҮТЭН ҮЛДЭХЭД ТУСТАЙ БАЙЖ МАГАДГҮЙ ШҮҮ.

Avatar

5− Толгой 2018-05-05 66.181.176.127

УИХ ГИШҮҮД ӨӨРСДӨӨ ЭЭЛЖ ДАРААЛАН 5−ТОЛГОЙН НҮҮРСНЭЭС БОДИТ АШИГ УНГАХАА БОЛИМООР ЮМ.

Avatar

Зочин 2018-05-05 112.72.14.52

менежмент нь энержид АВДАГ ЗАРДАГ ШИНХУА СУМИТОМА энэ 3-т ТӨР ОРДОО ТҮРЭЭСЛЭВЭЛ нэг юм зөв хөдлөх ёстои юм ХӨДӨЛГӨХГҮИГЭЭ ЖЕНКО ЗИ СУМЬЯАБАЗАР МЭДЖУУГАА Л ДАА хувьцаа үнэд орох болоогүи зөв хөдөлбөл БАЯЛГИЙН САНД ТӨВЛӨРҮҮЛЖ үр ашгийнь хүртэх болуу ХЭН САИН ГОШГИРУУЛНААР ЭДИЙН ЗАСАГ ЗӨВ БОЛДОГГҮИ НОМТОИ

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

ТАВААРИЙШ ШОНХ ОО! МОНГОЛД ЭДИЙН ЗАСАГ ГЭЖ БАЙХГҮЙ ГЭЖ РАВДАН НЬ ЗӨНДӨӨ Л БИЧСЭН ДӨӨ! ТЭГЭЭД Ч НЭГ ХОЁР ОРДООС ХАМААРДАГ УЛС Ч ГЭЖ ЮУ БАЙЛАА?

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.9.40.225

Д.Сумъяабазар Б.Бат-Эрдэнэ Х.Баттулга А.Сүхбат нарыг УИХ-д нэр дэвшүүлсэн сонгогчид мундаг юм. Харин эсрэгээр УВС нутгийнхан миний хайртай аварга Х.Баянмөнх чаддаг бөхөө барилдаж улс төрч болсоны хэрэггүй нутгийн ард түмнийхээ хайр хүндлэлийг хүлээж бай гэсэн

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

Х.БАТТУЛГА ЕРӨНХИЙЛӨГЧӨӨР СОНГОГДСОНД НЭГ ХЭСГИЙНХ НЬ ИХ ЭГДҮҮ ХҮРЧ ОДОО БОЛТОЛ ҮНЭМШИЖ ӨГӨХГҮЙ ИХ ХЭЦҮҮ БАЙХ ШИГ БАЙГАА ЮМ. ТҮВД ГАРАЛТАЙ БАЙНА УУ АНЖЕЛИКАГИЙН НӨХӨР БАЙНА УУ ОРК БАЙНА УУ ЯМАР Ч БАЙСАН МОНГОЛ ЯЛСАН ЗА. ЯАГААД МОНГОЛ ЯЛСАНЫГ МЭДЭХ ҮҮ. ТҮР Ч ГЭСЭН ГИТАДААС НЭГ Ч ГЭСЭН ЮМААР ХАМААРАЛГҮЙ БОЛСОНД Л МОНГОЛ ЯЛСАНЫ УЧИР БАЙГАА ЮМ. АРД ТҮМЭН МИЕЭГ СОНГОХГҮЙ ГЭСЭНДЭЭ Л БАТТУЛГЫГ СОНГОСОН ЮМ. ЭНЭ УДААД АРД ТҮМЭНД ӨӨР СОНГОЛТ БАЙГААГҮЙ. МОНГОЛЫН ТУСГААР ТОГТНОЛ ОРОС ГИТАДЫН ХАРИЛЦААНЫ ТЭНЦВЭР ДЭЭР ОРШДОГ БОЛООД 300 ЖИЛ БОЛЖ БАЙНА. НЭГ ТАЛ РУУ НЬ ХЭТ ИХ ХЭЛБИЙГЭЭД БАЙСАН ЮМ СҮҮЛИЙН ҮЕД. ОРОСЫН НӨЛӨӨНИЙ ОРОСЫН ХҮРГЭН БАТТУЛГЫГ СОНГОСОНООРОО УРД ЗҮГТ УРД ТИЙШ ХАЗАЙГААД БАЙСАН ЖИНГИЙН ТАВГИЙГ НЭГ УДАА Ч ГЭСЭН 4ХӨН ЖИЛ Ч ГЭСЭН ТЭНЦВЭРЖҮҮЛСЭН БОЛОВ УУ ГЭЖ Л БИД ХАРЖ БАЙГАА ЮМ. ТЭГЭЭД Л МОНГОЛ ЯЛСАНТАЙ УТГА НЭГ БОЛЖ БАЙГАА ЮМ. ЮМНЫ УЧИР ОЙЛГОХГҮЙ СУМНЫ ЗАНГИ МЭДЭХГҮЙ МАЛ ШИГ ЮМНУУДТАЙ ЮУГАА ЯРИНАА.

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

СДАКАА! ОРОС ЧИНЬ ОДОО ЖИНХЭНЭ ЭКО ОРЧИН БОЛЖУУГААМ БИШҮҮ! ХАРИН МАНАЙ МОНГОЛ БОЛ ЖИНХЭНЭ АРИУН ЦЭВРИЙН БҮС БАЙХ БОЛНО! ЧИ Ч ДӨӨ ЧООВООС ОЙЛГОХГҮЙ Л ДӨӨ!

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

РАВДААН ОЙЛГОДОГГҮЙ ЭЭ ЯАГААД ЗАГНААД ЭХЛЭВ ЮУ БОЛЧИВ? ХЭНИЙГ ЗАГНААД БАЙНА НАМАЙГ Л ЮМ ШИГ БАЙНА. ЮУ БОДОЖ БИЧЭЭД БАЙГААГ ЧИНЬ БИ ЯАЖ ОЙЛГОХ ЮМ БЭ? АЙН

Avatar

Иргэн 2018-05-05 202.70.34.70

Герман, Норвеги зэрэг хууль ёсоо дээдэлдэг, улс орныхоо хөгжлийг тэргүүн эгнээнд тавьдаг газарт энэ орд байсан бол өдийд эргэлтэд ороод ард иргэд нь баяжаад, жаргаж байх байж. Хөөрхий болохгүй удирдлагатай манай оронд бие биенээ татаж унагасаар л …………….

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

БҮДҮҮН БҮДҮҮН ГИТАД БАЦАААНУУДЫГ ТУРААГААД ГОЁ БОЛГООД ЭР ХҮН БОЛГООД ӨГНӨ ГЭВЭЛ ААВ ЭЭЖ НЬ МӨНГӨ ХАРАМЛАХГҮЙ ДЭЭ. ЭНД АВЧРААД АМИЙГ НЬ ЧАНГААГААД ТӨМӨР ӨРГҮҮЛЭЭД, ГҮЙЛГЭЭД АЛААД ХАЯАХ ХЭРЭГТЭЙ. ХҮН ТӨРХӨНДӨӨ ОРСОНДОО ХОЖИМ МОНГОЛЧУУДАД Л БАЯРЛАНА БИЗ. ЯНЗ БҮРИЙН АРГААР 3 ХАН САЯ МОНГОЛЧУУДАД АМЬ ЗУУХ АРГА БАЙЖ Л БАЙГАА.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

АРЬС ШИРЭЭ БОЛОВСРУУЛААД ГОЁ ГУТАЛ ХИЙЖ ЭКСПОРТЛОЖ БОЛНО ШҮҮ ДЭЭ. ТООНЫ ХОЙНООС БИШ ЧАНАРЫН ХОЙНООС ХӨӨЦӨЛДӨЖ ӨМНӨХ АЛДААГАА ЗАСАХАД Л БОЛНО. ГЕРМАН ИТАЛИ ГУТЛЫГ ОДОО ӨНДӨР ТЕХНОЛОГИЙН ГЭХ ҮҮ. ЗАГВАР ДИЗАЙНЫГ НЬ ЧАДАХГҮЙ ГЭХ ҮҮ. ТЭГВЭЛ ТЭР ФРАНЦ ИТАЛИАС ДИЗАЙНАРУУДЫГ НЬ АВЧРААД БЭЛТГЭЭД ГЕРМАН ТОНОГ ТӨХӨӨРӨМЖ АВААЛ ЭНД МОНГОЛД МАНАЙ УЛСАД ТЭР АРЬСЫГ НЬ БОЛОВСРУУЛААД УЛЫГ НЬ ХЭВЛЭЭД ХООРОНД НЬ НИЙЛҮҮЛЭЭД ОЁХ НЬ ОДОО АЙФООНО ХИЙХ ТЕСЛА ҮЙЛДВЭРЛЭХ ВИНДОУСЫГ ПРОГРАМЧЛАХААС ТИЙМ ХЭЦҮҮ ГЭДЭГТ БИ ХУВЬДАА ИТГЭМЭЭРГҮЙ БАЙНА. ОРОСУУД БЕЛАРУСУУД ГЕРМАНТАЙ НИЙЛЭЭД ОТИКА ШАГОВИТА ГЭЭД ГУТАЛ ГУТАЛ САНДАЛ ХИЙСНИЙГ НЬ МАНАЙХАН ЭКСТРА ЭНЭ ТЭРЭЭС АВЦГААЖИЛ БАЙГАА. ЯДАЖ ДОМАШКИ ХҮРТЭЛ ХИЙЖ СУРМААР БАЙХ ЮМ. ӨНӨӨ ЦАГЫН БАГАЧУУД ДОТОР ДОМАШКИ ХӨЛДӨӨ УГЛААГҮЙ ХҮҮХЭД БАРАГ БАЙХГҮЙ ДЭЭ. ЭНЭ ХҮҮХДИЙН ГУТАЛ ГЭХ ҮҮ БОЙТИК ГЭХ ҮҮ ЭНЭНИЙ ӨНДӨР ТЕХНОЛОГИ ГЭЖ ОДОО ЯМАР ЮМ НЬ БАЙХ ВЭ ДЭЭ. ХҮНИЙ ХҮҮХДҮҮД АЙЛЫН ХҮҮХДҮҮД ИЙМ ЮМ ХИЙГЭЭЛ БУСДАД МУУ ХЭЛЭГДСЭН Ч ГЭСЭН МАНИУСААС ХОЁР ДАХИН ИЛҮҮ АМЬЖИРГААТАЙ ОРЛОГОТОЙ АМЬДРААЛ БОЛООЛ БАЙХ. МАНИУС НЬ 20 ЖИЛ ГАЗАР ШОРООГОО УХЛАА. ХОТООС ГАРААД ЗАМ ДАГУУ БИЕ ЗАСЧИХ БАЙГАЛИАСАА ӨӨР ОЛИГТОЙ НОЛЬ ЖОРЛОНГҮЙ ӨДИЙ ХҮРЭЭД ӨНӨӨ ЗУН ДАХИАЛ НӨГӨӨ ЯЛАА БАТГАНА ШАВСАН ӨТ ХОРХОЙ АРВАЛЗСАН ӨМХИЙ ЖООЁООНДОО БӨӨЛЖИЦГӨӨГӨӨЛ ЗУНЫ АМРАЛТАА ӨНГӨРҮҮЛЦГЭЭХ. БИД Ч ЯАХАВ. НАСААРАА АЖИЛЛАЖ ХӨДӨЛМӨРЛӨЖ ЗҮТГЭЖ ХУРААСНААРАА МОНГОЛЫГ ҮЗЭЖ СОНИРХОХ ГЭСЭН ЯПОН СОЛОНГОС ӨВӨӨ ЭМЭЭ НАРТ ХЭЦҮҮ ДЭЭ.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

ЭСВЭЛ 22 АЙМГИЙН ЗАМ ДАГУУ АЯТАЙХАН ОРЧИН ҮЕИЙН ЖОРЛОН БАРИАД ГАДНЫ ЖУУЛЧЛАЛДАА АНХААРЛАА ХАНДУУЛААЧ. ГАНЦ ГАЙГҮЙ ОРЧИН ҮЕИЙН НОЛЬГҮЙ БАЙЖ НААД АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛИЙН ЯАМАА ТАТАН БУУЛГАВАЛ ТААРНА. ХОТООС БАРУУН ТИЙШ 120 КМ-Т ЛҮНГИЙН НААХНА НЭГ ХООЛНЫ ГАЗРЫН ГАДАА ЦООЖТОЙ НОЙЛЬ БАЙСАН. ГАДНЫХАНЫ МӨНГӨӨР ОРУУЛДАГ ЮМ УУ ХААШАА ЮМ. БУСДАД БОЛ МОДОН ЖОРЛОН ХАЖУУХАНД НЬ БАЙЖ БАЙНА ЛЭЭ. ИЙМ БАЙЖ ОЛСОН МӨНГӨӨ ЗӨВ ЗҮЙТЭЙ ЮМАНД ЗАРЦУУЛАХГҮЙ БАЙЖ НҮҮРС ЗЭС АЛТ УХАЖ ЗАРЖ ЯАХ ГЭЭД БАЙДЫН. ГАНЦ ЖОРЛОН БАРИХГҮЙ ЮМ БОЛ НААД УУРХАЙНУУДАА ХААГААЧ Л АЛРУУДАА.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

ХЭРВЭЭ ТТ ОЮУТОЛГОЙ ТӨМӨР ЗАМ ЭГИЙН УСАН ЦАХИЛГААН СТАНЦ НЕФЬТ НЭРЭХ ҮЙЛДВЭР ГЭЭД БҮГД ОРОС ГИТАД ХОЁРЫН ЭРХ АШГИЙГ ХӨНДӨХ ГЭЭД ЭНЭ ХОЁР БООМИЛООД БАЙДГЫН БОЛ АРАЙ ӨӨРӨӨР МӨНГӨ ОЛОХ АРГА УХААН ХАЙЦГААГААЧ. ЦААНА НЬ ХОЁР ТОМ ГҮРНИЙ ЭРХ АШИГ ХӨНДӨГДӨХ ГЭЭД НӨГӨӨ ХОЁР НЬ ХААЖ БООГООД ХАВЧААД БАЙХАД ЧАДЛАА МЭДЭХГҮЙ Э РГҮҮ ЮМ ШИГ ТИЙЧИГНЭЖ БАЙХААР АРАЙ ӨӨР АМЬДРАХ АРГА ЗАМ ОЛЦГОО. ХОРТ ХАВДРЫН ЗҮРХНИЙ ГЭЭД ХЭДХЭН МЭС ЗАСЛААР ГИТАД СОЛОНГОС ЯПОНЫГ ХОЛ ХАЯАД Л ТҮРҮҮЛЧИХЭЭЧ. МАНАЙХАН ХАГАЛГААНДАА САЙН БАЙНАА ГЭЭД Л БАЙГАА БИЗ ДЭЭ. БАЙГАА ХЭДЭН СУРГУУЛИА БҮГДИЙГ НЬ АНАГААХЫН ЧИГЛЭЛ МЭС ЗАСЛААР ГҮНЗГИЙРҮҮЛЧЭЭЧ. БААХАН БАЯН ЭМЧ НАРТАЙ Л УЛС БОЛНО БИЗ. ХОДООДНЫ ӨВЧНӨӨР ДЭЛХИЙД ТЭРГҮҮЛДЭГ ӨМНӨД СОЛОНГОС ГЭЭД УЛС БАЙЖ Л БАЙНА. БАЯН БАЯН ГИТАДУУД ИРЭЭД ХАМАГ МӨНГӨӨ ХУРААЛГААД БУЦНА Л БИЗ. ЭСВЭЛ 22 АЙМГИЙН ЗАМ ДАГУУ АЯТАЙХАН ОРЧИН ҮЕИЙН ЖОРЛОН БАРИАД ГАДНЫ ЖУУЛЧЛАЛДАА АНХААРЛАА ХАНДУУЛААЧ. ГАНЦ ГАЙГҮЙ ОРЧИН ҮЕИЙН НОЛЬГҮЙ БАЙЖ НААД АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛИЙН ЯАМАА ТАТАН БУУЛГАВАЛ ТААРНА. ХОТООС БАРУУН ТИЙШ 120 КМ-Т ЛҮНГИЙН НААХНА НЭГ ХООЛНЫ ГАЗРЫН ГАДАА ЦООЖТОЙ НОЙЛЬ БАЙСАН. ГАДНЫХАНЫ МӨНГӨӨР ОРУУЛДАГ ЮМ УУ ХААШАА ЮМ. БУСДАД БОЛ МОДОН ЖОРЛОН ХАЖУУХАНД НЬ БАЙЖ БАЙНА ЛЭЭ. ИЙМ БАЙЖ ОЛСОН МӨНГӨӨ ЗӨВ ЗҮЙТЭЙ ЮМАНД ЗАРЦУУЛАХГҮЙ БАЙЖ НҮҮРС ЗЭС АЛТ УХАЖ ЗАРЖ ЯАХ ГЭЭД БАЙДЫН. ГАНЦ ЖОРЛОН БАРИХГҮЙ ЮМ БОЛ НААД УУРХАЙНУУДАА ХААГААЧ Л АЛРУУДАА.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

ЯГ НАРИЙН ЯРИВАЛ УЛСЫН ТӨСӨВТ БОЛОН БУСАД ХЭЛБЭРЭЭР МОНГОЛЧУУДАД ШИНГЭЖ БАЙГАА ТТ ОЮУТОЛГОЙ ХОЁРЫН НИЙТ ӨГӨӨЖӨӨС ХАМААГҮЙ ИХ МӨНГӨ ДАРГА НАРЫН КАРМАНД БОЛОН ОФШОРТ ОРСОН ШҮҮ. МОНГОЛД ТӨСВИЙН БОЛОН ТЕНДЕРИЙН ХУЛГАЙ БАЙХГҮЙ БАЙСАН БОЛ ТТ ОЮУТОЛГОЙ ХОЁР БАЙХГҮЙ БАЙСАН Ч МОНГОЛЧУУД ХАМААГҮЙ ИЛҮҮ АМЬЖИРГААТАЙ БАЙХ БАЙСАН.

Avatar

Иргэн 2018-05-05 150.129.140.109

М.Энхболдын фракц урд зүгрүү чангаагаад л хужаагаар дүүргээд л байх уу яахаа ард түмнээсээ асуух л үлдээд бна

Avatar

Иргэн -Уурхайчин 2018-05-05 103.57.92.83

Улс төрчдийн эрх ашиг гэж юү баыдаг юм бэ?! Хувааж идэхээ л ярьж байна даг?! МАН, УИХ, ЗГ чинь нэг намынхан олонхи болсон ухаантай юм бол түс тас шийдээд ТТ-гоо хурдан хөдөлгөөч ээ?!
Чадахгүй бол ээлжит бус сонгууль зарлаад энэ. УИХ тарвал таарна?!
Нүүрс үнс болох цаг удахгүй ирнэ шүү?!?!

Avatar

Жирин иргэн.4 2018-05-05 103.57.94.99

Багануурийн ЦС-г 30 жилээр ашилахаар яагаад гэрээ хиисэн бэ? МУ-н ҮАЗөвлөл гэж байна уу? Хятад хот үүсэх юм биш үү? Ерөнхиилөгч /З.Энхболд/
та анхааралдаа авмаар байна даа.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

ТТ СОНИРХООД БАЙГАА ОЛОН ТАЛЫН ЭРХ АШГИЙГ ЭВЛЭЛДЭН НЭГДҮҮЛЖ БҮГДИЙНХ НЬ ЭРХ АШГИЙГ ХАНГАЯ ГЭНҮҮ БИТГИЙ Х УЦ. БИТГИЙ Х УЦ ХОЛ ОЧИЖ Х УЦААРАЙ. ЯГ НАРИЙН ЯРИВАЛ АРД ТҮМЭН ТТ-ООС ЮУ Ч ОЛЖ ДОЛООГООГҮЙТЭЙ АДИЛ ШҮҮ. БИТГИЙ Х УЦААД СОЛИОРООД БАЙ. ЧАДАХГҮЙ БОЛ НААД УУРХАЙГАА ЗҮГЭЭР ХААЧИХ МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН ТУРЖ ҮХЭХ БОЛООГҮЙ БАЙНА ХУЛГАЙЧУУДАА.

Avatar

Зочин 2018-05-05 202.179.31.73

ТТ СОНИРХООД БАЙГАА ОЛОН ТАЛЫН ЭРХ АШГИЙГ ЭВЛЭЛДЭН НЭГДҮҮЛЖ БҮГДИЙНХ НЬ ЭРХ АШГИЙГ ХАНГАЯ ГЭНҮҮ БИТГИЙ [Хориотой Үг]. БИТГИЙ [Хориотой Үг] ХОЛ ОЧИЖ [Хориотой Үг]ААРАЙ. ЯГ НАРИЙН ЯРИВАЛ АРД ТҮМЭН ТТ-ООС ЮУ Ч ОЛЖ ДОЛООГООГҮЙТЭЙ АДИЛ ШҮҮ. БИТГИЙ [Хориотой Үг]ААД СОЛИОРООД БАЙ. ЧАДАХГҮЙ БОЛ НААД УУРХАЙГАА ЗҮГЭЭР ХААЧИХ МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН ТУРЖ ҮХЭХ БОЛООГҮЙ БАЙНА ХУЛГАЙЧУУДАА.

Avatar

Жирийн иргэн.3 2018-05-05 103.57.94.99

УИХ-н гишүүн хүн :-цэргийн алба хаасан
-гэр бүлтэй
-бүрэн дундаас дээш боловсролтой
-40 наснаас дээш хүмүүсийг дэвших эрхтэй байлгая!!!!!
Ерөнхийлөгч минь энэ мэт хуулийн төсөл оруулаад,ард түмнмй эв найрамдал , зөв гадаад бодлого ярьсан шиг зангарагтай баймаар байна даа!!!

Avatar

РАВДАН 2018-05-05 66.181.160.64

ЗИАК НОХДОО! ГАРЧИГНААС НЬ ХАРАХАД Л МОНГОЛ УЛСАД ЭДИЙН ЗАСАГ ГЭЭЧ БАЙХГҮЙГ БАТАЛЖИЙШД! МОНГОЛД КАПИТАЛИСТ СОЦИАЛИСТ ЯМАР Ч ЭДИЙН ЗАСАГ БАЙХГҮЙ БИЛЭЭ! ГАНЦ ОРДООС ХАМААРДАГ УЛС ГЭЖ БАЙХУУ ТАМИНЭЭ? ИНГЭЭД ХАРАХААР МОНГОЛД ГАНЦХАН НАМБАРЫН ЭНХБАЯР Л ИТГЭЛ НАЙДВАРЫН ГЭРЭЛ ГЭГЭЭ ЮМАШД! ЭНХБАЯР МАНДТУГАЙ!

Avatar

Жирийн иргэн 2018-05-05 103.57.94.99

Н.Энхбаяар өнгөрсөн алдаагаа засаад, улс орноо хөгжүүлж мэдэх л юм?

Avatar

Зочин 2018-05-05

Балин хамарт биш Ж.Энхбаярыг бол харин дэмжинэ шvv! Намбарын баньд амжихгуй ээ…

Avatar

Жирийн иргэн.1 2018-05-05 103.57.94.99

Хоёр хөрш болох том зах зээлийг холбоод бизнес хийх нь маш том боломж байх юм даа!!Монгол улс маань. Шинэ технологи, хөрөнгө оруулалт ярихаар Монгол улс Ерөнхийлөгч, УИХ -н гишүүд …. бүгдээрээ та нар тогтворгүй бодлоготой, худалч гээд нүүр улаалгах юмаа…! Эв найртай улс орноо хөгжүүлье! Та минээ….

Avatar

жирийн иргэн 2018-05-05 103.57.94.99

ЭТТ ххк-д бүх шийдэх боломжийг нь олгоод ТЗ, ЦС,БҮйлдвэрийг бариулах нь зөв байх юм. Одоо наад хувийн, намын эрх ашгаа мартаад ард иргэдийн эрүүл мэнд, боловсрол, гадаад бодлогоо олигтойхон шийдээд яваачээ! Ерөнхийлөгчөө. Таныг зүгээр нэг дэмжээгүй гэдгийг эрх биш ойлгодог байх гэж найдаж байгаа шүү. Хоёр хөрштэйгээ дотноших бодлог бариачээ! Хойч ирээдүйдээ хараалгаж, харамсуулмааргүй байна даа.

Avatar

Зочин 2018-05-05 64.119.18.142

Хятадуудаас зээл аваад тэднийг оруулж ирж тэнэгтэхээ болиорой

Avatar

Зочин 2018-05-05 64.119.24.183

ЭТТ ХК боломжийн ажиллаж байгаа шүү дээ. Ногдол ашиг гэж 3000 төгрөг тарааж байхаар угаах үйлдвэр ч юм уу илүү үр дүнтэй зүйлд зарцуулъя гэж Ганхуяг захирлын ярьж байгаа нь зөв. Баттулга хажуугаас орж ирээд ногдол ашиг тараа гэж болохгүй л дээ. Баттулга улс төрийн шоу хийгээд байгаа юм уу, эсхүл үнэхээр ОХУ-ын эрх ашгийн төлөө ажилд саад болоод байна л гэж баймааргүй юм. Бас тавантолгойг хөдөлгөх гэж яриад байгааг ойлгохгүй байна, уг нь наад төсөл чинь цэвэр монголчуудын хүчээр хөдлөөд улсад татвар, төлөөд зөвөхөн ЭТТ ХК-нд гэхэд 600 гаруй монгол ажилчдыг ажиллуулж байна. Мөн олборлогч болон бусад туслан гүйцэтгэгч компанийн үүнээс олон монгол иргэд ажиллаж байна. Тийм байхад огт шинэ юм эхлэх гэж байгаа юм шиг ярьж, ойлгуулахыг зориод байдаг улс төрчдөөс ичих юм. Заавал хятадуудыг оруулж ирж тэднээс зээл авч юм хийх шаардлагагүй. ЭТТ ХК хамгийн түрүүнд угаах үйлдвэр, төмөр зам шийдэхэд л боллоо. Одоо бол гадаад дотоод өргүй болсон компани ингэх боломжтой.

Avatar

Зочин 2018-05-05 103.229.121.199

Үүний цаана ОХУ л байгаа шүү дээ.

Avatar

Зочин 2018-05-05 103.57.94.99

Сөнөж байсан монголыг бөөс, тэмбүүнээс хуучины орос ах нар л салгасан шүү! Өнөөдрийн энэ орон сууц, төмөр зам, Эрдэнэт….. г.м

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж