Транспэрэнси Интернэшнл: АТГ аюулд өртөөд байна | News.MN

Транспэрэнси Интернэшнл: АТГ аюулд өртөөд байна

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.27-нд нийтлэгдсэн

Транспэрэнси Интернэшнл: АТГ аюулд өртөөд байна

Транспэрэнси Интернэшнл: АТГ аюулд өртөөд байна

ТРАНСПЭРЭНСИ ИНТЕРНЭШНЛ: МОНГОЛ УЛСЫН АВЛИГАТАЙ ТЭМЦЭХ ГАЗАР АЮУЛД ӨРТӨӨД БАЙНА

-“Транспэрэнси Интернэшнл”-ийн Ерөнхий нарийн бичгийн газраас нийтлэв-

Авлигын эсрэг даян дэлхийн хөдөлгөөн болох “Транспэрэнси Интернэшнл” олон улсын байгууллагаас Монгол Улсын Авлигатай тэмцэх газартай холбогдон үүсээд байгаа асуудлаар мэдэгдэл гаргажээ. Уг мэдэгдлийг бүрэн эхээр нь орчуулан нийтлэв.

Саяхан Авлигатай тэмцэх газрын даргыг огцруулахыг завдсан алхам хийсэнтэй холбогдуулан “Транпэрэнси Интернэшнл” байгууллагын зүгээс Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийг улс орон даяарх авлигын эсрэг явуулж буй хүчин чармайлтыг нурааж, тус улсын хамгийн дээд түвшний хяналтын эсрэг аюул заналхийлэл хийхээ зогсоохыг шаардаж байна.

-“Транспэрэнси Интернэшнл” байгууллагын дарга Делиа Ферреира Рубио: Авлигын төсөөллийн индекс нь Ерөнхийлөгчийн зүгээс авлигын эсрэг үндэсний, бие даасан байгууллагуудын эрх мэдлийг хасахад ашиглах хэрэгсэл болох учиргүй-

2007 онд үүсгэн байгуулагдсан Авлигатай тэмцэх газар нь Монгол Улсын хуулийн дагуу улс орны хэмжээнд авлигын гэмт хэрэг мөрдөн шалгадаг. Гэвч төр, засгийн удирдлагуудын зүгээс Авлигатай тэмцэх газрыг “Транспэрэнси Интернэшнл” байгууллагын “Авлигын төсөөллийн индекс”-т бага оноо авсанд буруутган улс төрийн дарамт шахалт үзүүлэх явдал ихэсч байна. “Монгол Улс тус индекст бага оноо авсан нь үндэсний хэмжээнд авлигын эсрэг хүчин чармайлтыг сулруулах биш нэмэгдүүлэх шаардлагатай байгаагийн илрэл юм. Авлигын төсөөллийн индекс нь Ерөнхийлөгчийн зүгээс авлигын эсрэг үндэсний, бие даасан байгууллагуудын эрх мэдлийг хасахад ашиглах хэрэгсэл болох учиргүй” гэж “Транспэрэнси Интернэшнл” байгууллагын дарга Делиа Ферреира Рубио үзэж байна. Хуулийн дагуу Авлигатай тэмцэх газрын дарга нь 6 жилийн хугацаатай томилогддог бөгөөд одоогийн даргын бүрэн эрх 2022 онд дуусгавар болох ёстой. Гэвч 2007 онд үүсгэн байгуулагдсанаасаа хойш Авлигатай тэмцэх газрын удирдлагыг гурван удаа сольсон бөгөөд нэг ч дарга бүрэн эрхийн хугацаагаа гүйцээгээгүй.

БИЕ ДААСАН АВЛИГЫН ЭСРЭГ БАЙГУУЛЛАГАТАЙ БАЙХ ХЭРЭГЦЭЭ ШААРДЛАГА

Монгол Улсын Авлигатай тэмцэх газартай адил сайн санхүүжилттэй бие даасан  байгууллага ажиллах нь авлигын эсрэг тэмцлийн хүчтэй зэвсэг юм. Гэвч ийм төрлийн байгууллага амжилттай ажиллахад шүүх болон хууль сахиулах систем зэрэг дотоодын төр, засгийн  байгууллагуудын дэмжлэг зайлшгүй шаардлагатай. Хамгийн чухал нь эдгээр байгууллагууд бие даасан, хараат бус байх эрхтэй бөгөөд Засгийн газрын гадна болон дотор байгаа авлигатай тэмцэхэд зориулагдсан хараат бус мөрдөгч нар ажиллаж байна гэсэн итгэл бий болгох ёстой юм. Монгол Улсын Авлигатай тэмцэх газар болон бусад ижил төстэй байгууллагууд авлигын томоохон хэргүүдэд холбогдох нь их.  Эдгээр байгууллагууд нь улс төрийн өргөн хүрээний харилцан зөвшилцлийн үр дүнд байгуулагддаг бөгөөд бүх оролцогч талууд авлигын эсрэг авч болох хамгийн том арга хэмжээ гэж үздэг. Харамсалтай нь ихэнх тохиолдолд эдгээр байгууллагууд эрх мэдэлтэй хүмүүсийг мөрдөн шалгаж эхэлмэгц улс төрийн төвөгтэй нөхцөл байдлын төвд орох нь бий.

МОНГОЛ УЛСЫН “АВЛИГЫН ТӨСӨӨЛЛИЙН ИНДЕКС”-ИЙН ОНООГ ДҮГНЭХ НЬ

Энэ оны эхээр “Транспэрэнси Интернэшнл” байгууллага 180 улс орон, газар нутгийн нийтийн салбар дахь авлигын төсөөллийн түвшинг 0 (авлигатай ихтэй) -100 (маш цэвэр) оноогоор дүгнэсэн 2017 оны “Авлигын төсөөллийн индекс”-ийг зарласан билээ. Монгол Улс нь энэ жил 36 оноотойгоор дүгнэгдсэн нь улс орны хэмжээнд авлига ноцтой асуудал болсныг харуулж байна. Энэхүү индекс нь засаглал ба бизнесийн судалгааны чиглэлээр мэргэшсэн бие даасан хүрээлэнгүүдийн 13 судалгаа, үнэлгээ болон шинжээчдийн санаа бодол, бизнес эрхлэгчдийн үнэлэлт дүгнэлтэд суурилдаг. Монгол Улсад өгсөн оноо нь 9 мэдээллийн эх сурвалжаас нэгтгэсэн дүн юм.

Монгол дахь “Транспэрэнси Интернэшнл”-ийн салбар нь энэхүү Авлигын төсөөллийн индексийн мэдээлэл цуглуулах болон оноо тооцох аль ч үе шатанд оролцоогүй. Берлинд төвтэй манай байгууллагын Ерөнхий нарийн бичгийн газар нь оноог аливаа гадны нөлөөгүй, хараат бусаар тооцоолдог бөгөөд оноо тооцох аргачлал нь улс төр ба намын аливаа нөлөөнд орохгүй байхаар зохион бүтээгдсэн.  

Харамсалтай нь Монгол Улсад сүүлийн үед гарч буй мэдээллүүд нь тус индексийн аргачлал, үр дүнгийн талаар буруу зураглал, ойлголт төрүүлж байна. Авлигын төсөөллийн индекс нь Монгол Улсын Авлигатай тэмцэх газрын муу үйл ажиллагааны үр дүн мэтээр шүүмжлэгдэж байна. Авлигын төсөөлийн индекс бол Авлигатай тэмцэх газар зэрэг аливаа улс орон дахь ямар нэг байгууллагын үйл ажиллагааг дүгнэхэд шаардлага хангахуйц хэрэгсэл биш юм. Харин үүний оронд тус индекс нь тухайн улс дахь авлигын ерөнхий төсөөллийг хардаг. Бодит байдал дээр бие даасан авлигатай тэмцэх байгууллагын үйл ажиллагаанд гаднаас саад хийх гэж оролдвол тус Авлигын төсөөллийн индекст улам л муу оноо авахад хүргэнэ гэдгийг зориуд цохон сануулмаар байна.

Ази, номхон далайн орнууд болон Монгол Улсад авлигыг таслан зогсооё гэвэл төр, засгийн зүгээс авлигын эсрэг хууль журам, бодлогыг сайжруулах, авлигад автсан хувь хүмүүсийг шийтгэх, хариуцлагатай байдал шаардаж буй идэвхтэн зүтгэлтнүүдийг дэмжих,  авлигын үйлдлийг буруушаах ёстой гэсэн байна.

Мэдэгдлийг англи хэлээр, бүрэн эхээр нь ЭНД ДАРЖ  уншина уу.

 

Т.НОМИН

59 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

zochin 2018-04-27 202.179.11.10

ABILGATAI TEMTCEX GAZARIIN DARGIIG TCAG ALDAXGUI COLIX XEREGTEI!! TORIIG, ULCIIG DAMFUURUULAAD BAIGAA NOXDUUDIIG ZOGCOOX TCAG BOLCON. ….XUULI ZORCHCON L BOL .XALDASHGYI ERX GECEN XALXABCH XEREGGYI …TORD TOLOBSHCON TYSHEE ./.uix-in gishyyn/ l congogddog delxii niitiin jishigeer yabax ectoi!.XUULI BYX XYND ADIL YILCHLEX ECTOI!

Avatar

ZOCHID 2018-04-27 202.179.11.10

MONGOLIIN ARD TYMEN ABILGACHDAACAA ,toiin mafaacaa calmaar baina!!! GADNII yanz byriin baiguullaga xybi xun …..ulc orni mini xeregt xondlongooc b** oroltc!!! eNE bol toriig zabxruulcan ,zabxruulax gej baigaa noxdiin ,gadna dotno xoron bodlogo…XUN BYR EX ORONCH BAI! XEN EX ORNIIG MINI muuxai xaragduulax geed baigaa,ulc orniig mini tcolmood baigaag bid bugdeeree medne…TEHGER ta narii gecgeene…BID BIE BIEnee mash cain meddeg shuu!..

Avatar

Zochin 2018-04-27 202.9.40.144

Toriin tolgoid luivarchin garchihaad toriin albiig dampuuruulahaar znalhiilj bgaag olon ulsiin baiguullaga anzaarch

Avatar

Зочин 2018-04-27 182.160.2.231

энэ бол шууд Риогийн захиалгаар хийгдэж байгаа ажил гэдэг нь тов. тодорхой бна. монгол улсын еронхийлогчид Рио ямар ажил хийдэг, хэнийг халах, хэнийг шагнах, шалгахыг нь зааж угдог болоод бгаа юм бна л даа.

Avatar

зочин 2018-04-27 103.229.123.51

манай улсын дотоод хэрэгт та нар оролцох хэрэггүй шүү. та нарын зөвлөмжөөр байгуулагдсан энэ бүтцийн гайгаар монгол хүн болгон хошногоо ухуулах ямар нэг зүйлтэй болж, түүнийг нь гадны олигархууд ашигладаг боллоо. зүгээр л зайлцгаа

Avatar

АТГ бол манай улс төрчдөд халгаатай тул удирдлагыг нь солих гэдэг юм 2018-04-27 122.201.21.72

АТГ гайгүй ажиллааад ирэхээр нь л манай улс төрчид даргыг нь сольчихдог шүү дээ. Яагаад тэгдэг вэ гэвэл, өөрийнх нь намын албан тушаалтнуудыг шалгаад ирэхээр л тэгдэг юм.Эхний дарга нь нас барсан, араагийн дарга нь хар гэрт орсон. Гурав дахь даргыг нь Алтанхуяг нар шахсаар байгаад өргөдлийг нь өгүүлсэн. Одоо АН-ынхан Баттулгаар дамжуулаад одоогийн даргыг нь солих гээд байгаа юм.Өргөдлийг нь гаргуулах гээд чадахгүй болохоор арга нь барагдаад Төрийн албаны зөвлөлийн орон гарсан гишүүдтэй адилтгаж солих юм яриад байгаа нь хуулийн үндэслэлгүй нь ил.Олон нийтийн зөвлөлд АН-ын угшилтай Баасан, Оюунгэрэл, Саруул гээд баахан хүмүүсийг оруулсан.Яг ийм юмнаас болоод манай намуудын нэр хүнд, цаашлаад төрийн нэр хүнд унаад байгаа юм шүү дээ. ХУД-ийн иргэн Ш.Раднаа

Avatar

Зочин 2018-04-27 66.181.160.27

Манай дотоод хэрэгт оролцох эрхийг энэ байгууллагат хэн олгосон юм… АТГн даргыг солих байтугай хуулийн байгууллагыг бүтцээр нь өөрчлөх хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2018-04-27 64.119.23.59

Jeenco zika 2 ene ulsiig jinhene jonhuuruulj baina shdee, 65 suudal avsan MAXAH tolgoi nar hereg alga daaa…

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.9.41.86

Нэг хүнийг нөгөө хүнээр солиод авилга буурахгүй. Хууль, системийг өөрчлөлтийг хийх хэрэгтэй Үнэн

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.9.41.86

Нэг хүнийг нөгөө хүнээр солиод
авилгал буурахгүй . Хууль, системийг өөрчлөх хэрэгтэй Үнэн

Avatar

Зочин 2018-04-27 64.119.22.237

За зайлааа

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.21.106.110

ene zavaan hun bas mongolin heregt bas oroltoh uu aan z**l atsaa.avulgaiig ganst tsetsegluulj bgaa hun ni availgatai temtseh gazariin darga enhjargal sh dee

Avatar

teneg abgai zailaa 2018-04-27 202.131.225.197

neg balai abgai odoo manai dotood heregt orood soliorood baih yumaa..iim abgai nariin vgiig bvv too.

Avatar

Зочин 2018-04-27 59.153.114.96

Авилгалч Мэлгэр [Хориотой Үг] үзэмжээр шударга, шударга бусыг үнэлэхгүй ээ. Мэлгэр [Хориотой Үг] өөрийнх нь аминд нь тулаад ирэхээр ОТ, Эрдэнэтийн хэрэгт холбогдсон улсуудыг өөрийн нохойд барьдаг мод Энхжаргалаараа хориуллаа. Эдгээр хэргийг шийдэх хүсэл эрмэлзэл байхгүй зүгээр л шоу хийж, олоны амыг дарах гэж байгаа хэрэг. Энэ Мэлгэр [Хориотой Үг] гар хөл болсон Энхжаргалыг үтэр түргэн авч хаях хэрэгтэй…

Avatar

jjjj 2018-04-27 49.0.212.159

АТГ дарга нь авлигач нартайгаа тэмцэж М.Энхболдыгоо барьж хорьж шалгасан бол өмөөрч хэдэн үг дуугарах л байлаа шударгаар ажлаа хийхгүй байгаа хүүхэлдэйг солих л хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2018-04-27 59.153.114.213

ЭНЭ АВГАЙ ЭЛБЭГДОРЖООС АВИЛГА АВЧЭЭ

Avatar

Зочин 2018-04-27 112.72.14.159

medrel awgai baina

Avatar

Зочин 2018-04-27 83.76.167.76

Genko ene ulsiig samarnaa gej neg hua antan hélas en shuu

Avatar

buya 2018-04-27 66.181.184.79

hutsdag gulug we minii mongol miniih odoo bur amar yum boloh nee

Avatar

Зочин 2018-04-27

Аюулд өртлөө ч гэх шиг ерөнхийлөгчийн нэр хүндэд шууд хавдаад нэр заагаад ингэж болдог юмуу??? Бид арай африк биш баймаар. Авилгатай тэмцэтэмцэх газрын даргыг алж байхад аюул биш бсан . Одоо ямар аюул гараад ирэв???

Avatar

Зочин 2018-04-27

Аюулд өртлөө ч гэх шиг ерөнхийлөгчийн нэр хүндэд шууд хавдаад нэр заагаад ингэж болдог юмуу??? Бид арай африк биш баймаар. Авилгатай тэмцэтэмцэх газрын даргыг алж байхад аюул биш бсан . Одоо ямар аюул гараад ирэв???

Avatar

Зочин 2018-04-27

Аюулд өртлөө ч гэх шиг ерөнхийлөгчийн нэр хүндэд шууд хавдаад нэр заагаад ингэж болдог юмуу??? Бид арай африк биш баймаар. Авилгатай тэмцэтэмцэх газрын даргыг алж байхад аюул биш бсан . Одоо ямар аюул гараад ирэв???

Avatar

Энэ одоо юу вэ 2018-04-27

Өө одоо бүүр ингэдэг болсон уу. Авлигатөйгаа эвлэр бүү тэмц гэдэг болсон ч юм шиг. Дотоодын үйл хэрэгт ингэж оролцож мэдэгдэл гаргаж болдоггүй баймаар. Улсын муу ч сайн ч байсан албан ёмоор монгогдсон ерөнхийлөгчийн нэр хүндэд шууд хавдаад бгаа ч юм шиг. Энэ одоо юу бодлод явчихав??!!! Монгол маань африкиын нэг буурай орны зиндаанд үзэгддэг болсон биш баймаар. Энэ юу вэ??!!

Avatar

Энэ одоо юу вэ 2018-04-27

Өө одоо бүүр ингэдэг болсон уу. Авлигатөйгаа эвлэр бүү тэмц гэдэг болсон ч юм шиг. Дотоодын үйл хэрэгт ингэж оролцож мэдэгдэл гаргаж болдоггүй баймаар. Улсын муу ч сайн ч байсан албан ёмоор монгогдсон ерөнхийлөгчийн нэр хүндэд шууд хавдаад бгаа ч юм шиг. Энэ одоо юу бодлод явчихав??!!! Монгол маань африкиын нэг буурай орны зиндаанд үзэгддэг болсон биш баймаар. Энэ юу вэ??!!

Avatar

Зочин 2018-04-27 66.181.191.223

Ерөнхийлөгч томилдог албан тушаалыг сонгуулиар шийдэнэ гэдэг нь бас арай л тэ.нэгтсэн л дээ ямар жавхлан билэгт байгаа биш дээ бас парламентад хэд сонгогдож сайд хийж явсан хүн гэхэд арай л сонин байна. өөрөө хууль мэддэггүй юм гэхэд ажлын алба буюу тамгын газар нь ганц хуульч байдаггүй юм уу, хууль мэдэхгүйдээ биш санаатайгаар ард түмний тархийг угааж шоу хийж байна л даа. үүгээрээ би энхжаргалыг солихын эсргэ байгаа юм биш шүү. атг ын даргыг солих шаардлагатай ч арга нь буруу байна. энэ оу ын байгууллагын авгай ч яахав элбэгдорж миеэ хоёроос хэдэн ногоон салгаад ярихыг ч үгүйсгэхгүй.

Avatar

Мига 2018-04-27 202.9.40.186

атг-ын даргыг санал асуулгаар тодруулна хэмээх тэнэглэлийг гадныхан сонсоод шокнд орж мэдэгдэл ирүүлжээ. Атг-ын даргыг төрийн бодлогоор бэлтгэж мэргэжлийн шалгуур давсан хүнийг томилдог болоохоос авъяаслаг монгол шалгаруулах гэж байгаа юм сонгох нь завхрал мунхаглал онигоо болж байна. Боловсролгүй харанхуй хүн төрийн тэргүүн болсны хар гай юмаа

Avatar

Ерөнхийлөгч Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Ерөнхийлөгч Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина. Мэдээж энэ бүхэнд Ерөнхийлөгчийн зөвлөх Алтанхуяг гэгч авилгын мастер их нөлөөлж буй. Тэгвэл Транспрэнси Интернэшнэл бол Олон улсын хамгийн нэр хүндтэй байгууллага. Жирийн иргэд маш ам сайтай байдаг. Харин төрд гарсан идээчин уугаачингууд хамгийн их үзэн яддаг байгууллага билээ

Avatar

Ерөнхийлөгч Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Ерөнхийлөгч Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина. Мэдээж энэ бүхэнд Ерөнхийлөгчийн зөвлөх Алтанхуяг гэгч авилгын мастер их нөлөөлж буй. Тэгвэл Транспрэнси Интернэшнэл бол Олон улсын хамгийн нэр хүндтэй байгууллага. Жирийн иргэд маш а сайтай байдаг. Харин төрд гарсан идээчин уугаачингууд хамгийн их үзэн яддаг байгууллага билээ

Avatar

Ерөнхийлөгч Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Ерөнхийлөгч Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина. Мэдээж энэ бүхэнд Ерөнхийлөгчийн зөвлөх Алтанхуяг гэгч авилгын мастер их нөлөөлж буй. Тэгвэл Транспрэнси Интернэшнэл бол Олон улсын хамгийн нэр хүндтэй байгууллага. Жирийн иргэд маш а сайтай байдаг. Харин төрд гарсан идээчин уугаачингууд хамгийн их үзэн яддаг байгууллага билээ

Avatar

Ерөнхийлөгч Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Ерөнхийлөгч Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина.

Avatar

Ерөнхийлөгч Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Ерөнхийлөгч Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина.

Avatar

Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина.

Avatar

Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина.

Avatar

Баттулга АТГ-аас үнэхээр айдаг 2018-04-27 66.181.191.243

Баттулга бол өөрөө бизнэст байсан хүн. Тиймээс маш их но-той. АТГ-д өөрийн хүнийг тавихыг хичээдэг. Хамгийн их айдаг газар нь АТГ. Тиймээс АТГ-ыг гартаа хийхийг их хичээж байгаа юм. АТГ-ыг үгүй хийвэл Баярцогт, Сайханбилиг, Баяр гээд бүх хэрэг замхараад [Хориотой Үг] нар бүгд ял завшина.

Avatar

Зочин 2018-04-27 182.160.33.178

Яаг олон улсад яаж харагдаж бна түүгээр нь л дүгнэсэн бна, зөв

Avatar

Бямбаа 2018-04-27 66.181.180.177

Одоо бүр гадныхан манай дотоод хэрэгт оролцож захиалгаар ажилладаг болох шив Нямдорж угаасаа төрийн хутгуур, худалч, [Хориотой Үг], эх орноосоо урвагч, авлигчин шүү дээ

Avatar

Зочин 2018-04-27

Одоо байгаад улаанцайм төрийн эрх мэдэлд шууд халддаг болох нээ

Avatar

Зочин 2018-04-27 80.83.235.27

Хаха солиотой авгайг хөөгөөд явуулаач.

Avatar

Зочин 2018-04-27 103.10.23.223

Баярцогтын офшорын халуун мөрөөр АТГ, нямдорж оронгуут жанхуу учиргүй сандарч баасан авгай мэтийн меланхолик нөхдөөр бамбай барьж АТГ-г самрах, нямдоржийг зайлуулах тактик руу явж байна!!! АТГ дарга хуулиараа бол 2022 он хүртэл ажиллах хугацаатай!!! Бага боловсролтой, бакалаврын дипломгүй балай баасан авгай жанхуугийн заавраар баярцогт, сайханбилэг, бямбасайхан нарыг суллаж, өөрийн идэж уусан төмөр замын хэрэг, номурангийн луйвар, 17 чингэлэг спиртийн хавтаст хэргийн баримтыг бүгдийг устгах ажлыг л хийх болно!!!

Avatar

Зочин 2018-04-27 103.10.23.223

Баярцогтын офшорын халуун мөрөөр АТГ, нямдорж оронгуут жанхуу учиргүй сандарч баасан авгай мэтийн меланхолик нөхдөөр бамбай барьж АТГ-г самрах, нямдоржийг зайлуулах тактик руу явж байна!!! АТГ дарга хуулиараа бол 2022 он хүртэл ажиллах хугацаатай!!! Бага боловсролтой, бакалаврын дипломгүй балай баасан авгай жанхуугийн заавраар баярцогт, сайханбилэг, бямбасайхан нарыг суллаж, өөрийн идэж уусан төмөр замын хэрэг, номурангийн луйвар, 17 чингэлэг спиртийн хавтаст хэргийн баримтыг бүгдийг устгах ажлыг л хийх болно!!!

Avatar

Зочин 2018-04-27 103.10.23.223

Баярцогтын офшорын халуун мөрөөр АТГ, нямдорж оронгуут жанхуу учиргүй сандарч баасан авгай мэтийн меланхолик нөхдөөр бамбай барьж АТГ-г самрах, нямдоржийг зайлуулах тактик руу явж байна!!! АТГ дарга хуулиараа бол 2022 он хүртэл ажиллах хугацаатай!!! Бага боловсролтой, бакалаврын дипломгүй балай баасан авгай жанхуугийн заавраар баярцогт, сайханбилэг, бямбасайхан нарыг суллаж, өөрийн идэж уусан төмөр замын хэрэг, номурангийн луйвар, 17 чингэлэг спиртийн хавтаст хэргийн баримтыг бүгдийг устгах ажлыг л хийх болно!!!

Avatar

Зочин 2018-04-27 27.123.212.136

АТГ аюулд өртөөд байна гэнээ … энэ институтыг буруугаар ашиглагч, итгэл төрүүлэхгүй хөгийн амьтдыг өөр яах вэ.

Avatar

Зочин 2018-04-27 45.117.32.4

Ene bichsen avgaig ichtel ni , ner hund ni unatal ni tiim zahia ug baiguullagiin deed udirdlagad yvuulah heregtei

Avatar

Зочин 2018-04-27 45.117.32.4

Ene baiguullagiih ni udirdlaga ruu alban bichig ilgeej baidliig oilguulah heregtei
Uls ornii dotood heregt b** orolts gej hel. Avilgatai temtsej chadahgui bgaa dargiig husah gej bgaagaa hel, Dargiig hussanaaraa avilgatai temtsej chadahaa baichij bgaa gej bodoj genen teneg bodoloo hay gej shaard,

Avatar

Mi ovogt enhbold ni bn 2018-04-27 27.123.214.102

Ene odoogiin darga a awj uldeh gesen bidnii sanaa shu artd olon mini uur hun bolvol 60 terbumasa bolod bidnii heden nuhduud bugd deele tolgoi deegure numruh ged bn neg l udaa uuchilchih

Avatar

Зочин 2018-04-27 59.153.114.92

ENE AWGAY MANAY AWILGACH BULEGLELEES AWILGA AWCHIKHSAN BAYNA , KHUTSDAG AWGAY WE . ENE FUCK KHARIN CHI AWILGYG UUGSHUULEED BAYGAA YUM BISH UU?

Avatar

Зочин 2018-04-27 103.10.23.223

Баярцогтын офшорын халуун мөрөөр АТГ, нямдорж оронгуут жанхуу учиргүй сандарч баасан авгай мэтийн меланхолик нөхдөөр бамбай барьж АТГ-г самрах, нямдоржийг зайлуулах тактик руу явж байна!!! АТГ дарга хуулиараа бол 2022 он хүртэл ажиллах хугацаатай!!! Бага боловсролтой, бакалаврын дипломгүй балай баасан авгай жанхуугийн заавраар баярцогт, сайханбилэг, бямбасайхан нарыг суллаж, өөрийн идэж уусан төмөр замын хэрэг, номурангийн луйвар, 17 чингэлэг спиртийн хавтаст хэргийн баримтыг бүгдийг устгах ажлыг л хийх болно!!!

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.131.245.243

Ер нь бол авилгатай тэмцэхийг дэмжих нэрийдлээр улс төрийн дарамт, шахалт үзүүлэн хүссэн хүнээ шopoнд хийж, хүссэн шийдвэрээ гаргуулдаг гадаадын шинэ колоничлолын арга хэрэгсэл бол АТГ юм.

Avatar

даварсан гар уу 2018-04-27 124.41.67.231

энэ одоо юу вэ, шаардаж байна ч гэх шиг. хаана хэнийд ирчихэд хэнд томроод байна

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.21.100.211

Одоо яах вэ цаазын ялыг сэргээнэ эсвэл АТГ-н даргыг өөрчилөх болно гээд Европын холбооны эсвэл урагшаа төмөр зам баривал танк орж ирнэ гэж өмнөд хөрштэй эв зүйгээ олж чадахгүй ерөнхийлөгч яана даа.

Avatar

Зочин 2018-04-27 64.119.27.213

Биеэ даасан тусгаар улсын Бүрэн эрхт ерөнхиылэгчийн улс орон дотроо явуулж байгаа зөв бодлогыг гаднын нэг байгууллага эсэргүүцэж шаардлага тавина гэж хаа газрын ямар ёсов.Ёстой больж үз.!!!

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.131.245.11

Гадны ашиг сонирхолтой байгуулагууд юу гэх нь бидэнд огт хамаагүй. “Транспэрэнси Интернэшнл” чинь өөрөө Оюу толгойгоос авилга авдаг юм биш үү. Олон улсын нэр хочтой гадны байгууллагууд ер нь ноотой.

Avatar

Зочин 2018-04-27 202.131.245.243

Засссс энэ гадны байгууллага бүхэл бүтэн улсын дотоод хэрэгт хөндлөнгөөс оролцох хэрэг байхгүй шүү.

Avatar

bantan 2018-04-27 66.181.169.202

yostoi holion bantang hutgaj bna daa gadaad dotoodgui

Avatar

Зочин 2018-04-27 59.153.87.13

60 тэрбумын бүлэглэл гадныханыг тоирогдуулж баигаа юм баина.

Avatar

Зочин 2018-04-27 103.10.23.223

59.153.87.13 гэх [Хориотой Үг] мал, орк оо. Агаарт замхран одсон 60 тэрбумыг эс[Хориотой Үг]цсэн нэг ч хүн байхгүй. Тэгээд ч наад жанхуу [Хориотой Үг] миеэ 2 чинь түрийвч нэгтэй хулгайчид мөнөөс мөн. Тун удахгүй жанхуу, миеэ, элбэгдорж нар [Хориотой Үг] орох болно…

Avatar