Хойд Солонгосын цөмийн туршилтын талбай нуржээ | News.MN

Хойд Солонгосын цөмийн туршилтын талбай нуржээ

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.26-нд нийтлэгдсэн

Хойд Солонгосын цөмийн туршилтын талбай нуржээ

Хойд Солонгосын цөмийн туршилтын талбай нуржээ

Хойд Солонгосын цөмийн туршилт явуулдаг Мантапсан ууланд нуралт үүссэн тухай Хятадын геологич нар мэдээлжээ. Нуралт үүссэнээс цаашид цөмийн туршилт явуулахад аюултай болсон төдийгүй тухайн бүсэд цацраг идэвхт бодисын алдагдал үүссэн эсэхийг хянаж байх шаардлагатай болсон аж. Хятадын Шинжлэх ухаан, технологийн их сургуулийн судлаач нарын мэдээлснээр өнгөрсөн есдүгээр сард Хойд Солонгос зургаа дахь удаагаа цөмийн туршилт явуулсан нь дөрвөн магнитудын хүчтэй газар хөдлөлтийн чичирхийлэл үүсгэжээ. Цөмийн туршилт нь их хэмжээний дулаан ялгаруулдаг бөгөөд сүүлчийн туршилтаас хойш уулын бүтэц тогтворгүй болсон аж. Зургаа дахь удаагийн туршилтаар 100 гаруй килотонн тэсрэх бөмбөг туршсан гэж үзэж байна (АНУ 1945 онд Хирошимад 15 орчим килотонн цөмийн бөмбөг хаясан байв).

Хойд Солонгосын удирдагч Ким Жон Ун өнгөрсөн долоо хоногт цөмийн хөтөлбөрөө зогсоож, дахин туршилт явуулахгүй гэж мэдэгдсэн юм. Ким Жон Ун маргааш Өмнөд Солонгосын ерөнхийлөгч Мун Жэ Интэй, зургадугаар сард АНУ-ын ерөнхийлөгч Дональд Трамптай уулзахаар төлөвлөжээ. Хойд Солонгосын цөмийн туршилтын талбай нь Хятадын хилээс 100 хүрэхгүй км зайтай оршдог учраас Бээжин ихээхэн анхаарал тавьдаг  байна.

Өнгөрсөн жил

Өмнөд Солонгосын Сөүлийн их сургуулийн цөмийн инженерийн профессор Кюн Ёл Су хэлэхдээ цөмийн туршилт явуулах нь Хятадын хилийн ойролцоох Пэктусан галт уулыг идэвхжүүлэх аюултай гэж мэдэгдэж байсан юм.

Эх сурвалж: Associated Press

Б.ТУЯА

11 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-04-26 66.181.161.32

Туршилтаа хийж дуусаад vйлдвэрлээд бэлэн болгочоод байхад одоо туршилтын талбай ямар хэрэгтэй юм?! Хэрэггvй болсон талбайгаа шалгуулна гэж хошигруулцан байх шиг!! Мундаг ухаантай тоглож байна шvv!! Дорнын хvний ухаан гэж энэ!!

Avatar

Зочин 2018-04-26 66.181.161.35

Jinhen eh oron ch Kim. Manai mafi harin ichmeer amitan.

Avatar

Зочин 2018-04-26 122.201.25.46

Сайндаа ч биш, талбайн нураад л туршилт хийж чадахгүй болж л дээ

Avatar

Зочин 2018-04-26 202.55.191.130

Patsaan tegj baigaad uursdiiguu s***h vii dee

Avatar

Ким пацаан 2018-04-26

Мундаг пацаан…гэхдээ олон улсын хориг маш их нөлөө үзүүлсэн гэж пьенханд суугаа элчин сайдын яамны хүн хэлсэн юм даа…хоол хүнс бензин түлшний асар их хомсдолд орсон…ток бол мөнхийн тасрастай…

Avatar

Зочин 2018-04-26 66.181.161.52

Гvрийж байгаад л санасандаа хvрлээ дээ!! 100 килотонноор туршилт явуулж чаддаг хvнтэй мен тийм хэмжээнд л харилцана биз дээ!!

Avatar

с,сүрэнжав 2018-04-26 112.72.14.68

ААВ ЭЭЖИЙ МИНЬ хуучилсанаар 1950-1953 оны СОЛОНГОСЫН ДАЙНЫ ҮЕД ХОЙД СОЛОНГОСЫН ХОТ ТОСГОД ҮНСЭН ТОВРОГ БОЛОН БҮРЭН СҮЙТГЭГДЭЖ СОЛОНГОСЫН ТЭНГЭРТ АНУ-ын байлдааны онгоц бүрэн ноёрхож ,НҮБ-ын нэрээр 9 улсын зэвсэгт хүчин солонгосын ардын армийтай байлдаж ХЯТАДЫН НУТАГТ 8 УЛСЫН ЦЭРЭГ ОЙРТОЖ ИРЭХ ҮЕД БНХАУ сайн дурын цэргүүдээ оруулж ЗХУ нисэх хүчнээ дайчилж дайны байдал өөрчлөгдсөн гэдэгсэн ??? ОДООГИЙНХООР БОЛ СИРИ УЛСЫН АЛБАН ЁСНЫ ЗАСГИЙН ГАЗАРТ ганц ОХУ цэргийн тусламж үзүүлж АНУ,АНГЛИ ФРАНЦ улсууд СИРИ УЛСРУУ ДАЛАВЧИТ ПУУЖИН ХАРВАЖ ЭРХ ЧӨЛӨӨГ ХАМГААЛДАГ??? Йим болохоор түүхээ их удирдагчийн ач мартаагүй боловуу??? түүнд буруу өгөх арга алгадаа ???НЭГ ҮНДЭСТЭНД ЭНХТАЙВАН ХЭРЭГТЭЙ???

Avatar

Зочин 2018-04-26 203.91.115.252

1950 оны 6 дугаар сарын 25-нд хойд солонгосын арми гэнэт гэнэдүүлэн өмнөд рүү их цэргийн хүчээр дайрч агшин зуур эзлэн бараг Пусанд тулсан. НҮБ-ийн цэрэг 9-р сард Инчоноор орж ирэн дайралтыг тасалсан. Буруутан хэн бэ?

Avatar

Зочин 2018-04-26 202.21.106.158

Цөмийн з****г явуулдаг ууланд цаашдаа туршилт явуулах боломжгүй болсон тул туршилт хийхээс татгалзахаас өөр аргагүй байдалд оржээ. Тэр залуу өөрийгөө хүчтэй хүн гэж харуулахын тулд зэвсэглэлээр хөөцөлдөөд ,дэлхийн олон улс гүрнүүд,байгаль экологид муугаар нөлөөлж ,үр дүнд нь Солонгос улс газрын хөрснөөс арчигдана гэдгийг Трамп ерөнхийлөгч ойлгуулсан байх.КИМ ЖОН УН -д хоёр сонголт байсан. Нэг нь цөмийн зэвсэглэлээр улам хөөцөлдөх,нөгөө нь түүнээсээ татгалзах. Тэр 2 дахь сонголтыг хүссэнч ,хүсээгүй хийх л байсан.

Avatar

Зочин 2018-04-26 103.14.38.130

чи бол мал

Avatar