“Сумито”-гийн шинэ захирал У.Хүрэлсүхийн танхимд итгэх болов уу | News.MN

“Сумито”-гийн шинэ захирал У.Хүрэлсүхийн танхимд итгэх болов уу

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.23-нд нийтлэгдсэн

“Сумито”-гийн шинэ захирал У.Хүрэлсүхийн танхимд итгэх болов уу

“Сумито”-гийн шинэ захирал У.Хүрэлсүхийн танхимд итгэх болов уу

“Сумитомо” корпорацийн Монгол дахь салбарын Ерөнхий захирал солигджээ. Тус компанийн захирал ноён Хирото Фүживарагийн залгамжлагчаар ноён Такааки Накагава ажиллах юм байна. Хуучин захирлыг үдэх, шинэ захирлыг угтах хүлээн авалтын ажиллагаа өнгөрсөн баасан гаригт болжээ. Энэ үеэр ноён Хирото Фүживара өөрийн ажиллах үед нь Тавантолгойн төсөлд хамтран ажиллана гэж ихээхэн найдвар тавьж байсан бөгөөд энэ ажлынхаа үр дүнг үзэж чадалгүй буцаж байгаадаа сэтгэл дундуур байгаа илэрхийлжээ. Мөн цаашид ч уг төсөлд хамтарна гэж найдсан хэвээр байгаагаа илэрхийлсэн байна.

“Сумитомо”-гийн хувьд Австралид хэд хэдэн нүүрсний уурхайд хамтарсан үйлдвэр хэлбэрээр үйл ажиллагаа явуулдаг. Гэхдээ Сумитомогийн хувьд нүүрсний салбар бол үйл ажиллагааны зөвхөн жижигхэн хэсэг нь бөгөөд худалдаа, мэдээллийн технологи, барилга, ган үйлдвэрлэл, уул уурхай, үл хөдлөх, банк санхүү гэх мэт олон салбарт томоохон орон зайг эзэлсэн дэлхийн хэмжээний компани юм. Монголд одоогоор “Мобиком”-ын үүсгэн байгуулагч, их дээд сургуулийн оюутнуудад тэтгэлэг олгодог компани гэх “шошго” л хэвээр үлджээ.

Манай улс “Сумитомо” корпорацитай 1991 онд Монголбанкны алт цэвэршүүлэх төслөөр холбогдох, 1996 онд “Ньюком” болон Японы KDDI-тай хамтран үүрэн холбооны “Мобиком” компанийг үүсгэн байгуулсан, улмаар 2004 онд нефтийн бүтээгдэхүүнийг орлох эрчим хүч болох ШНХ (LPG)-ийн импорт, борлуулалтын компанийг үүсгэн байгуулж Улаанбаатар хотын агаарын бохирдлыг багасгахад багагүй хувь нэмэр оруулжээ. 2009 оноос тус корпораци уул уурхайн тоног төхөөрөмжийн импорт борлуулалт, үйлчилгээний компанийг үүсгэн байгуулаад ажиллаж байна.

Тавантолгойн нүүрсний ордод хөрөнгө оруулагчаар “Чайна Шэнхуа Энержи”, “Сумитомо” корпораци, “Энержи ресурс” ХХК-ийн хамтарсан түншлэл шалгарсан. Хөрөнгө оруулагчидтай хийх хэлэлцээрээ 2015 оны нэгдүгээр сарын 5-нд эхэлнэ гэсэн хүлээлттэй байсан юм. Тухайн үед Засгийн газраас байгуулсан “Тавантолгойн хөрөнгө оруулагчийг сонгож, хэлэлцээр хийх” үүрэг бүхий Ажлын хэсгийн ахлагч, Монгол Улсын сайд М.Энхсайхан хөрөнгө оруулагч хамтарсан консерциумд багтсан Сумитомо корпорацийн Нүүрсний газрын захирал Ишихара Сүсүмүг 2015 оны дөрөвдүгээр сарын 9-нд хүлээн авч уулзсан байдаг. Энэ үеэр Ишихара Сүсүмү хэлэхдээ “Тавантолгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээнд гарын үсэг зурах ажиллагаанд оролцохоор Улаанбаатар хотод ирсэн. Гэрээнд гарын үсэг зурах ажиллагаа хойшлогдоно гэсэн сэтгэл зүйн бэлтгэлгүй байсан учраас хүндээр тусч байна. Японы Засгийн газар болон “Сумитомо” компанийн хувьд Тавантолгой төсөл бол маш чухал төсөл. Монгол Улсын Ерөнхий сайдын 2015 оны хоёрдугаар сард хийсэн айлчлалын үеэр “Сумитомо” корпорацийн Ерөнхийлөгч К.Накамура Ерөнхий сайд Ч.Сайханбилэгтэй тусгайлан уулзаж Тавантолгойн хөрөнгө оруулалтын асуудлаар ярилцсан. Гэрээг Засгийн газрын зөвшөөрлөөр шийдвэрлэнэ гэсэн ойлголттой байсан хэмээн харамсангуй ярьсан байдаг. 

Харин өнөөдрийг хүртэл Тавантолгой төсөл “гацаанд” байгаа хэвээрээ. Дашрамд дурдахад, энэ сарын 18-нд буюу өнгөрсөн баасан гаригт Японы Токио хотноо БНХАУ, Япон, БНСУ гурван орны олон улсын хамтын ажиллагааны форум болсон. Энэхүү форум ‘Гурван орны хамтын ажиллагааны шинэ хуудсыг нээе: Өнгөрсөн 10 жилээ эргэн санаж, ирэх 10 жилээ угтан харъя’ сэдвээр өрнөсөн бөгөөд гурван орны 300 гаруй зүтгэлтэн оролцжээ. Мөн форумын үеэр Японы Либерал Ардчилсан намын дэд дарга Комура Масахико “Гурван орон хоорондоо харилцан дэмжиж, хамтын ажиллагаагаа эрчимжүүлэх нь тус тусын ашиг сонирхолд тустай төдийгүй Зүүн Ази цаашлаад дэлхий дахинд чухал ач холбогдолтой” гэсэн нь анхаарал татсан юм.  

Монгол Улсын Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх энэ сарын 9-12-нд БНХАУ-д айлчилсны дараа Тавантолгой төслийн талаар ямар шинэ мэдээтэй байх бол гэдэг асуудал хамгийн чухал байлаа. Тэрбээр айлчлалын үеэр ““Тавантолгойн ордыг цогцоор нь эдийн засгийн эргэлтэд оруулах зайлшгүй шаардлагатай байна. БНХАУ-д хийсэн айлчлалаар манайхны хэлдгээр төрийн гурван өндөрлөгтэй нь уулзаж ярилцлаа. Тавантолгойн хамтын ажиллагааг бүх талаар дэмжихэд бэлэн байна, монголчууд та нар дотооддоо асуудлаа шийдчих л гэж байна. Тиймээс нэгдүгээрт хил боомтын асуудлаа шийдвэрлэж, сайжруулна. Хоёрдугаарт Тавантолгойн ашиглалтыг сайжруулах асуудлаар ойрын хугацаанд улс төрийн шийдвэр гаргахаар УИХ-дөргөн барина. Төмөр зам, автозамын асуудлаар Засгийн газрын хуралдаанаар хэлэлцэж, шийдвэр гаргана. Үзээд хараад явах биш шийдвэр гаргах цаг болсон” гэсэн юм.

Яг одоо “Томоохон төслүүдээ хөдөлгөнө” гэсэн Ерөнхий сайдын үг лоозон биш байгаасай. Үнэхээр төслүүдээ хөдөлгөөсэй гэдгийг иргэд төдийгүй хөрөнгө оруулагчид ч сонирхож харж байна. Тиймээс “Сумито”-гийн шинэ захирал Монгол төрийн сайд нартай хэлэлцээрийн ширээний ард суух эсэх нь цаг хугацааны асуудал болоод байна гэсэн таамаглалыг ажиглагчид дэвшүүлээд байгаа юм.

36 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-04-23 64.119.22.55

SUMITOMO ZUV BAISAN YUM SHIG BAIGAAM

Avatar

Зочин 2018-04-23 59.153.113.237

muhar tumur zamiig huviin kompan barij ezemshih estoi

Avatar

Зочин 2018-04-23 80.153.196.113

BUZAR JENCO GEDEG KARMAINII HULGAICH TOLGOI DEEREES SHEEJ BAIGAA TOHIOLDOLD ENE ULS HEZEE CH NAR UUDUU HARAHGUI SHUU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Авилгал 2018-04-23 209.89.142.82

Улс төрчид яагаад Эрдэнэт, Таван толгой мэтийн том хөрөнгүүдийг хувьд шилжүүлэхгүй байгааг мэдэх үү? Энэ бол тэдний саалийн үнээ юм, хэрэв тэд хувьд шилжвэл шахаа хийхгүй боломжгүй болдог. 100 төгрөгийн барааг улсын үйлдвэрт зарахад 50 төгрөгөөр нийлүүлдэг. Үлдсэн 50 төгрөг нь авилгалд явдаг гэж олон хүнээс сонсож байсан. Хоёр дахин хямд үнэтэй, муу бараа хэрэглэж байгаа Улсын үйлдвэрийнхэн хөөрхийлэлтэй. Улсын үйлдвэрийн ажилчид хэзээ ч Хувийн үйлдвэрийн ажилчид шиг чанартай бараа бүтээгдэхүүн хэрэглэж чаддаггүй. Гадны хөрөнгө оруулалттай байгууллагууд бол ажилчиддаа зориулж хамгийн шилдэг, сайн бараа бүтээгдэхүүнийг ямар ч хахуульгүйгээр худалдан авдаг юм шүү дээ. Таны хүүхэд 100 төгрөгийн сүү уудаг байсан бол үүнийг Улсаас хангаад эхэлбэл 50 төгрөгийн сүү ууна гэсэн үг юм. Үлдсэн 50 төгрөг улс төрчдийн халаасанд ордог.

Avatar

Зочин 2018-04-23 150.129.143.19

СУМИТОМО бол аварга том компани шүү дээ!!! Зөвхөн нэрийг нь ашиглахад л манайд бөөн капитал!!! Даанч манайхан ярдаг хав нохой шиг цор цор гэж хуцаад үргээчих байх л даа!!!

Avatar

Zochin 2018-04-23 66.181.166.196

Hyataduud ta nar dotroo uchraa ol gesen bn shd. Olon ulsad onigoo bolloo do huurhii.

Avatar

Zochin 2018-04-23 66.181.166.196

Mongolchuudaa ta nar neg l zuiliig oilgo garch irsen yurunhii said bolgon TT hudulgen udahgui l gedeg hudlaa shuu de. Altankhuyag, Saikhanbileh, Erdenebeat bugd l helj bsan. Mongolchuud bolson hoino martaa biz de.

Avatar

Зочин 2018-04-23 66.181.160.47

Эмнэлэг , сургууль , цэцэрлэгүүд нь хаалгаа бариад , багш эмч нар нь цалингүй нэг жил болвол л Монголчууд , уул уурхай хичнээн чухал салбар болохыг ойлгох байхдаа . Гэвч тэр үед нь бүх юм өнгөрсөн байх биз …Монголчуудыг 60 хүрж ухаан сууна , 61 хүрээд үхнэээ гэдэг биздээ …үнэн л болтой ..

Avatar

Зочин 2018-04-23 202.9.47.177

14 оны 5 н толгойн луйврын гэрээний төсөлд сумитог зүгээр бараа болгож японы хөрөнгө оруулагч оролцож байгаа мэт болгон харагдуулж олон нийтийг хуурахад ашигласан шүү дээ. хятадаас цааш гарсан нүүрсийг борлуулцана гэсэн маягтай. хэрэг дээрээ сумитод эрх мэдэл оролцоо байгаагүй.тийм болохоор тэдний итгэх эс итгэх нь и тэдний асуудал. хятадын тал сумитойтой хамтрах сонирхол байх ч гүй. ер нь 5 н толгойг 100 н хувь төр мэдэлдээ байлгах суурь зарчим өөрчлөдөх ёсгүй.

Avatar

ХАМТАРСАН ТҮНШЛЭЛ 2018-04-23 202.179.27.200

Сумитомо шиг туршлагатай дэлхийн тоглогчтой хамтарсан түншлэл байхад Тавантолгойн нүүрс одоогийн үнээр биш ДЭЛХИЙН зах зээлийн үнээр л зарагдана даа.

Avatar

Зочин 2018-04-23 122.201.19.66

Hytadiin darga dotood asuudlaa shiidchih gesen ni tovch bogood todorhoi ug shuu. Uund 1 nomert tor zasgiin asuudal orno. Helsen amnaasaa butsaad yah geed baigaa ni todorhoi bish baival hen ch bidentei hamtrahgui.

Avatar

Зочин 2018-04-23 27.123.214.105

Уг нь төр засаг элдэв ажилд хутгалдахгүй, хуулиа батлаад, татвараа бүрэн аваад байх хэрэгтэй байгаа юм. Төр хувь эзэмшлээ гээд хэдэн нөхөр туз-д сууж элдэв шахаа хийж мөнгө цохих, өөрсдөө өндөр цалин аваад байгаагаас ард түмний төлөө гэсэн юм юу ч байхгүй. төр засаг солигдох тоолонд хэдэн хөлсний цүнх баригч, хөлсний бичээчдээр элдэв юм бичүүлж тарих толгой угаадагаад гэрээ засна. дандаа дордуулсан өөрчлөлт хийнэ. ард түмэн тэнэг биш шүү.

Avatar

Зочин 2018-04-23

ТТ -г MSC -т буюу МАН-ын томчуулд өгөх хэрэгтэй гэж парламент шийдвэр гаргана. Ард нь Хятадууд эзэн сууна. Сү Батболд нар баяжина. Оджаргал баяжина. Хамаагүй ээ баяжиг. Тэрийгээ ард түмэндээ яаж хүртээх юм. Япончууд ердөө коксын өчүүхэн хувийг авах байх. Гэхдээ Онгоцоор тээвэрлэлтэй биш Хятадад л зарж таараа.

Avatar

Зочин 2018-04-23 103.57.93.174

Таван толгой гацаанд бна гэж юугаа хуцаад байгаа хөлсний сэтгүүлч вэ Таван толгой ажиллаад байж бгаа ард түмэн хувьцааг нь эзэмшиж бна сайжруулах асуудал бий болохоос ард түмний өмчийг аль нэг компанид өгөхгүй

Avatar

Чук 2018-04-23 112.72.11.118

Энэ ордыг одоог хүртэл Багануурын энгийн нүүрс мэт түүхийгээр нь ачиж оочерлон зөөж байна. Уул нь баяжуулж угаагаад зарах ёстой төмөр хайлуулдаг онцгой нүүрс кокс юм шд. Олборлох тээвэрлэх зуучлан худалдах дээр нь одоо эзэн суусан нөхдүүдэд болоод байгаа болхоор төслийг гацаагаад байгаа юм лд. Төмөр зам Баяжуулах үйлдвэр Станц гээд л овоо хэдэн тэрбум хөрөнгө оруулалт хэрэгтэй лд. Ер нь Енержи рэсурстай хамтрахгүй л юм бол тэрнээс илүү юм хийх хэрэгтэйм байгаам.

Avatar

Зочин 2018-04-23 27.123.214.2

Монголоор их сайн ойлгодог хүн

Avatar

ЗОЧИН 2018-04-23 202.55.180.182

ЭНЭНД ӨГӨХ ХЭРЭГГҮЙ

Avatar

мобиком 2018-04-23 43.228.129.131

Мобикомоор төсөөлбөл олигтой ч компани бишээ. Өгөөгүй нь болж, өөрсдөө ухаж чадаж л байна.

Avatar

aa 2018-04-23 64.119.24.137

Хэрэгтэй мэдээлэл тавьжээ. Сумитомо бол дэлхийн том хөрөнгө оруулагч шүү дээ. Энхсайханы 3 улсын консорциум хамгийн боломжийн хувилбар байлаа. Хэрэв тэр гэрээ яваад ТТ эргэлтэнд орсон бол одоогийнхоо илүү ашигтай ажиллах байлаа.

Avatar

зочин 2018-04-23 203.91.119.102

итгэхгүй бол болино биз дээ, тэдэнд тааруулж биш, тэд манай хууль тогтоомжинд захиаргадах ёстой.

Avatar

Япон хүн 2018-04-23 66.181.160.47

Тэгий ..Харин тэр ,, захирагдах ёстой ,, хууль тогтоомж чинь хаана байна ???? ..

Avatar

Зочин 2018-04-23 124.158.92.16

Нүүрс ухахад технологи шаардахгүй, ийм ажилд заавал гадны компани оруулж ирэх ямар хэрэгтэй юм. Гол нь энэ төрийн өмчийн компанид улстөрчидийн оролцоог яаж байхгүй болгох вэ, Яаж мэргэжлийн бие даасан удирдлагатай болгох вэ гэдэг л асуудал байна.

Avatar

Чулуун 2018-04-23 27.123.212.139

Өөрсдөө ухаад гаргаад болоод байгаа юманд гадныхныг оруулж өөрсдийгөө мөлжүүлэх ямар шаардлага байнаа. Ер ойлгохгүй юм.

Avatar

Чук 2018-04-23 112.72.11.118

Угааж баяжуулаад төмөр замаар тээвэрлээд хувьцааг нь бирж дээр гаргахыг хэлнэ. Өөрсдөө ухсан юм одоо ч алга. TTJVCO гэх хятад компани ухаж Монгол Хятад холилдсон олон жижиг компаниуд тээврийг нь ямбий машинаар шороо манарган шахалдан оочирлож байна. Чи том Налайх гээд ойлгочих

Avatar

Зочин 2018-04-23 202.21.116.2

mal

Avatar

Зочин 2018-04-23 103.9.90.50

ТАВАНТОЛГОЙГ ЦОГЦООР НЬ ХӨДӨЛГӨХ ЦАГ НЬ БОЛСОН ЮМ БИШ ҮҮ.

Avatar

Зочин 2018-04-23 27.123.214.117

ЗА ДАА ЯПОНЧУУД ЧИНЬ УУЛ УУРХАЙ МЭДЭХГҮЙ ШҮҮ ДЭЭ.

Avatar

Зочин 2018-04-23 66.181.160.47

Мөнгийг нь гаргаяа гэсэн болхоос ухаад өгий гээгүй шдээ малаа …

Avatar

Зочин 2018-04-23 27.123.214.117

АНУ-г оруулах хэрэгтэй. Япон л гэнэ ОРОС АНУ-тай адил уул уурхайн туршлагагүй шүү дээ.

Avatar

Зочин 2018-04-23 43.228.131.45

ямар ашиг хаана байгаа юм бэ?? нийт маассд хүртсэн ямарч юм байхгүй?? хайранч эх орон үнэт онгон дагшин хөрс шороо хэзээч эргэж сэргэхгүй хоосон үлдэж байгаа улаан овоодгууд хайран юм?? хүмүүс хүүхдээ сургуульд явуулаад л байдаг эрдэмтэй хүн болоод эх орны хишиг хүртэнэ энэ тэр гээд л удахгүй эх орон сайхан болно энэ тэр гээд л ард түмэндээ туслаач ээ? ядарч байна шүү дээ

Avatar

Зочин 2018-04-23 66.181.189.198

Hund tuslahiin tuld uuruu mungutei boloh heregtei baidag yum

Avatar

Зочин 2018-04-23 43.228.131.45

ямар ашиг хаана байгаа юм бэ?? нийт маассд хүртсэн ямарч юм байхгүй?? хайранч эх орон үнэт онгон дагшин хөрс шороо хэзээч эргэж сэргэхгүй хоосон үлдэж байгаа улаан овоодгууд хайран юм?? хүмүүс хүүхдээ сургуульд явуулаад л байдаг эрдэмтэй хүн болоод эх орны хишиг хүртэнэ энэ тэр гээд л удахгүй эх орон сайхан болно энэ тэр гээд л ард түмэндээ туслаач ээ? ядарч байна шүү дээ

Avatar

Зочин 2018-04-23 43.228.131.45

ямар ашиг хаана байгаа юм бэ?? нийт маассд хүртсэн ямарч юм байхгүй?? хайранч эх орон үнэт онгон дагшин хөрс шороо хэзээч эргэж сэргэхгүй хоосон үлдэж байгаа улаан овоодгууд хайран юм?? хүмүүс хүүхдээ сургуульд явуулаад л байдаг эрдэмтэй хүн болоод эх орны хишиг хүртэнэ энэ тэр гээд л удахгүй эх орон сайхан болно энэ тэр гээд л ард түмэндээ туслаач ээ? ядарч байна шүү дээ

Avatar

zo 2018-04-23 202.9.40.117

jenko baisan tsagt naad ajil chini bytehgyi

Avatar

Зочин 2018-04-23 43.228.131.212

Таван толгойг хөдөлгөнө гэж юу яриад байна аа? Хөдөлдөгөө хөдлөөд, хамгийн өндөр ашиг олоод ажиллаж байгаа шүү дээ.

Avatar

Зочин 2018-04-23 203.169.49.93

Ярьсаар байгаад 2 жилийн дараа энэ засгийн бүрэн эрхийн хугацаа нь дуусах уу?

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж