Д.Хаянхярваа: Оюутолгой төслөөс болж монголчууд ядуу болоогүй | News.MN

Д.Хаянхярваа: Оюутолгой төслөөс болж монголчууд ядуу болоогүй

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.16-нд нийтлэгдсэн

Д.Хаянхярваа: Оюутолгой төслөөс болж монголчууд ядуу болоогүй

Д.Хаянхярваа: Оюутолгой төслөөс  болж монголчууд ядуу болоогүй

УИХ дахь МАН-ын бүлэг өнөөдөр /2018.04.16/ хуралдаж, Засгийн газрын мөрийн хөтөлбөрийн хэрэгжилттэй холбоотой асуудлыг хэлэлцсэн байна. Мөрийн хөтөлбөрийн хэрэгжилтийг Засгийн газрын Хэрэг эрхлэх газрын дарга танилцуулж, бүлгийн гишүүдийн асуултад хариулт өгсөн байна.

Засгийн газраас өгсөн тайлангаар 35-40  хувийн хэрэгжилттэй байна гэж танилцуулжээ. Гишүүдийн зүгээс Засгийн газрын мөрийн хөтөлбөрийг боловсруулахад юу болохгүй байгаа талаар гишүүд асууж, тодруулсан байна.

МАН-ын бүлгийн дарга Д.Хаянхярваа “Эдийн засагт нааштай өөрчлөлтүүд гарч, үзүүлэлт сайжирч байгаа ч чанар, эдийн засгийн өгөөж иргэн бүр, айл өрхөд хүрэх ёстой. Энэ өгөөж нь бодитойгоор иргэн, айл бүрт хүргэхийн тулд юун дээр анхаарах ёстой вэ гэдэгт гишүүд анхаарал хандуулж ярилцсан. Түүнээс гадна мөрийн хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхэд тулгамдаж байгаа, ялангуяа нийслэлийн хүрээнд дахин төлөвлөлт, газар чөлөөлөлттэй холбоотой ажлууд удаашралтай байгаад гишүүд шүүмжлэлтэй хандаж байсан. Энэ Засгийн газрын мөрийн хөтөлбөрийн нэг том ажил бол сургууль, цэцэрлэгийн хүртээмжийг сайжруулахаар 2018 онд тодорхой төсөв суулгасан. Гэтэл нийслэлийн хэмжээнд газар чөлөөлөх асуудал тулгамдаж байгаа учраас энэ асуудлыг ойрын хугацаанд шийдвэрлэх шаардлагатай гэж үзсэн. Дахин төлөвлөлт, агаарын бохирдол, газар чөлөөлөлт зэрэг асуудлын талаар мэдээлэл авахаар хотын удирдлагуудыг үдээс хойших бүлгийн хуралдаанд суулгахаар болсон” гэлээ.

Бүлгийн хуралдаанаар агаарын бохирдлыг  бууруулах асуудлыг дулааны улиралд орхигдуулдаг. Тиймээс энэ удаагийн Засгийн газар утааныхаа асуудлаар авах арга хэмжээгээ үргэлжлүүлэх, тодорхой асуудлаа шийдвэрлэх нь зүйтэй гэж үзсэн. Мөн бүлгийн гишүүдийн зүгээс орон нутагт ажиллаж байх хугацаанд иргэдээс ирсэн зарим шүүмжлэлийн талаар танилцуулж, ярилцсан байна. Энэ нь УИХ-ын гишүүдийн болон төрийн албаны ёс зүйн хариуцлагын асуудал аж. Төрийн дээд, доод албан тушаалтнууд авлига авдаг үзэгдэл их байна гэжээ.

Шинэ Засгийн газар байгуулагдсанаас хойш төрийн албан хаагчдыг халах, халаа сэлгээ их байгаа талаар иргэдийн зүгээс маш их шүүмжлэл хэлсэн байна. Тиймээс МАН-ын бүлэг ирэх долоо хоногт төрийн албыг сахилгажуулах, чадваржуулах тал дээр асуудлыг авч хэлэлцэх нь зүйтэй гэж үзсэн байна. УИХ, Засгийн газрын түвшинд сахилга хариуцлага, УИХ-ын гишүүдийн ёс зүйтэй холбоотой асуудлыг бүлэг нухацтай авч хэлэлцэх ёстой гэсэн санал гарсан учраас намын дотоод асуудлын хүрээнд тодорхой бүрэлдэхүүнтэйгээр хуралдуулах нь зүйтэй гэж санал нэгджээ.

Намын бүлгийн хуралдаан үдээс хойш хуралдаж, хүүхдийн мөнгийг 100 хувь эсвэл 80 хувь олгох төсөл болон УИХ-ын чуулганы завсарлагаанаар гишүүдийн тойрогтоо ажилласан тайланг сонсох юм байна.

Мэдээллийн дараа сэтгүүлчдийн асуултад хариулт өглөө.

-Хүүхдийн мөнгийг 100 хувь хүүхэд бүрт олгох төслийг Ерөнхийлөгчөөс өргөн барьсан. Мөн Засгийн газраас өргөн барьсан. Ер нь хүүхдийн мөнгийг хэдэн хувьд нь олгох нь зөв гэж бүлэг үзэж байгаа вэ?

-Эдийн засгийн өсөлт 5,1 хувийн өсөлттэй гарч байгаа ч өмнө нь авсан улсын өр авлага барагдуулах чиглэлд тодорхой зарлага гарч байгаа. Мөн ОУВС-ийн хөтөлбөрийн хүрээнд хүүхдийн мөнгийг 60 хувьд олгохоор байсныг 80 хувьд хүргэх шийдвэрийг Засгийн газар гаргаж чадсан. Энэ чиглэлээ баримталж ажиллах болов уу гэж бодож байна. Судалгаагаар хүүхдийн мөнгийг 100 хувь олгож байхад нийт хүүхдийн 90 хувь л авдаг байсан гэсэн судалгаа байсан. Тиймээс нийт хүүхдийн 80 хувьд олгох нь зүйтэй гэж бодож байна.

-УИХ-аас “Эрдэнэт” үйлдвэр, Оюутолгойтой холбоотой ажлын хэсгүүд байгуулагдсан. Ажлын хэсгүүд дүнгээ хэзээ гаргаж, дүнгээ танилцуулах вэ?

-Ажлын хэсэг өнгөрсөн баасан гаригт байгуулагдсан. Ажлын хэсгүүд энэ долоо хоногоос ажилдаа орж, тодорхой шийдвэрүүд гарах байх. Ажлын хэсгүүд дүнгээ шаардлагатай гэж үзвэл  байнгын хороо, УИХ-ын чуулганд танилцуулах байх.

-Оюутолгойтой холбоотой хоёр ч Ерөнхий сайдыг баривчилсан. Бүлэг энэ талаар ярилцсан уу. Та мөн Оюутолгой төслийг дэмжсэн хүний нэг ч би гэсэн байр суурь илэрхийлсэн байсан. Ер нь энэ асуудлаар тодорхой байр сууриа илэрхийлсэн үү?

-Оюутолгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээг дэмжсэнээр Монголын эдийн засаг 2-3 дахин өссөн. Энэ бол бодит үнэн. Мэдээж хөрөнгө оруулалтын гэрээтэй холбоотой засч, залруулах зүйл байгаа байх. Ер нь Оюутолгойн гэрээ зурагдсанаар монголчууд ядуу болсон гэдгийг бас асуумаар байгаа юм. Оюутолгой зурагдсанаар эдийн засга хүндэрч байна уу эсвэл өөр шалтгаан байна уу гэдгийг бодох хэрэгтэй. Улс төр, эдийн засгийн буруу бодлогоос болж Монголын эдийн засаг болохгүй байгаа болохоос ямар нэг төсөл, том гэрээнээс болж монголчууд ажилгүй болсон юм биш гэж бодож байна. Цаашид бид олон зүйл дээр анхаарч ажиллах хэрэгтэй байна. Ерөнхий сайд БНХАУ-д айлчлах үеэр бид бүх талаар дэмжиж ажиллахад бэлэн байна, ганцхан та нар дотооддоо зүг чигээ гаргаж, бодлогоо зөв тодорхойл гэдгийг Ерөнхий сайд танилцуулсан. Тэгэхээр бид өнгөрсөн алдаанаасаа сургамж авч, алдаагаа цаашид давтахгүй, дараагийн төслүүд дээрээ анхаарах ёстой гэдгээ ярих ёстой юм болов уу гэж би хувьдаа бодож байна. Яагаад гэвэл Оюутолгойн гэрээ дэлхийн хэмжээний том компанитай анх удаа түүхэн гэрээ хийж чадсан. Энэ гэрээнд алдаа оноо гарсан зүйл бий. Энэ том төслийг хөдөлгөж чадсан нь Монголын нэр хүндийг тодорхой түвшинд хүргэж чадсан. Хуулийн байгууллага хуулийн дагуу зөв шалгаж, тодорхой мэдээлэл өгөх байх гэж бодож байгаа.

-Гишүүдээс Засгийн газрын хариуцлага, гишүүдийн ёс зүйн асуудлыг ярилцах ёстой гэсэн санал гарсан гэлээ. ТОдорхой тавьсан асуудлууд байна уу?

-Ер нь сахилга хариуцлагатай холбоотой асуудлыг ярих ёстой гэдгийг хэлсэн. Хэн нэгэн гишүүн гэхээс илүү ёс зүй, хариуцлагаа сайжруулах чиглэлээр бид цаашид юун дээр анхаарч ажиллах ёстой вэ гэдгээ ярилцсан.

45 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-04-16 45.117.32.2

Khayanhyarvaag uuriig ni ch gsn shalgakh heregtei Yu yariad bgaa yum be ard tumnee bitgii dandaa doosh ni hiij bai
Chi odoo gertee suuh tsag ni bolson yum bnaa

Avatar

эмч 2018-04-16 103.229.120.149

ЕС-тайгаа [Хориотой Үг] бөөрөөрөө хүртэл холбоотой гэгддэг Сарангэрэл сайд ЭМЯ-г алж байна ш дэ. Худалдан авалтын газарт ажиллаж байсан хүүгийнхээ жолооч байсан залууг Хөрөнгө оруулалтын хэлтсийн даргаар тавьж, бас нэг ХАГ-т ажиллаж байсан найзыг нь Хуулийн хэлтсийн даргаар тавьж, тэр нь тэндээ нэг өрөөнд хамт суудаг байсан хүүхнээ ахлах мэргэжилтнээр авчрав. Арай ч дэ, ЭМЯ эдний гэр бүлийн Стимо боовны үйлдвэр биш биз дэ. Бүүр болоогүй ээ, Санхүүгийн газрын даргын түр хорлон гүйцэтгэгчээр авчирсан Содномжамц гээчид Төрийн нарийнийг хавсруулав – төрийн жинхэн албан хаагч биш түр хорлон гүйцэтгэгч Төрийн нарийний үүрэг гүйцэтгэж болдиймуу? Арай л дур зоргоороо авирлаж байгаам бишүү гахай чинь?

Avatar

Зочин 2018-04-16 64.119.24.30

slhrw

Avatar

Зочин 2018-04-16 64.119.24.30

ahmadiin tetgeveree hezee nemeh ve 27-hon myangan togrog haanaa ch hurehgui bna aa tetgever ue shattai nemeh asuudliin talaar ard irgeddee medeelel ogvol sn bna

Avatar

Зочин 2018-04-16 64.119.24.30

МАН НАМ 2016 ОНЫ УИХ-ЫН СОНГУУЛЬД НЭР ДЭВШИХДЭЭ АХМАДЫН ТЭТГЭВЭРИЙГ ҮЕ ШАТТАЙ НЭМЭГДҮҮЛНЭ ГЭЖ АМАЛСАН ЭНЭ АМЛАЛТАА ХЭЗЭЭ БИЕЛҮҮЛЖ АХМАДЫН ТЭТГЭВЭРЭЭ ДАРААГИЙХИЙГ НЬ ХЭЗЭЭ ҮЕ ШАТТАЙ НЭМЭХ ЮМ БЭ

Avatar

Юу үнэн тэр үнэн 2018-04-16 122.201.21.103

Угаасаа энэ 2 намын үед Төрийн гэмт хэ рэгтнүүд шударгаар цээрлэгдэнэ гэж байхгүй

Avatar

Зочин 2018-04-16 203.91.115.44

Энэ 2 нам засархаасаа өнгөрчээ. Үнэн ба зөв намыг дэмжицгээе

Avatar

Зочин 2018-04-16 122.201.21.103

Тэр мэдээж

Avatar

Зочин 2018-04-16 202.131.231.50

Эдийн засгийн өсөлт ярих яагаа ч үгүй байна. Цалин нэмэгдсэнгүй. Татвар даатгалууд бүгд нэмэгдсэн. Өрхийн орлого буурсан Шатахуун өргөн хэрэглээний бараа бүгд өссөн. 2012-2015 онуудад хийгдсэн бүтээн байгуулалт хөрөнгө оруулалтууд баялаг бүтээгч болж татварын орлого 2017 оноос нэмэгдсэний ач тус. МАН гараад зам барилуу яалаа өөр юу билээ. зүүн эргэхийг хаалуу

Avatar

Зочин 2018-04-16

Тэгээд юунаас болж ядуурсан талаар хэлээчээ

Avatar

эрдэнэтээс 2018-04-16 202.131.242.74

Хаянхярваа одоо яг Элбэгдоржийн ярьж байсныг тоть шиг давтаж эхлэх гээд байна,энэ мэт М.Энхболдыг дэмжигч нар боломж гарвал С.Баярыг суллаж
гаргачих санаатай хор найруулж суугаа нь тодорхой ,эдгээр чонотой нийлсэн гэрийн нохой шиг урвагчдыг 2020 онд дахин сонгохгүй ойлгоорой…

Avatar

Иргэн 2018-04-16 66.181.185.30

Хаянхярваа гэж хонгио байнаа,байнга худлаа үлээхээс цаашгүй тэгээд бас өөрийгөө МАН-н шилдэг улс төрч гээд бодчихсон. МАН-тусгаар тогтнолынхоо ордонг 60-тэрбумчидын ордон гэж хаяглавал таарна.

Avatar

Зочин 2018-04-16 103.9.90.98

Зээлэнд баригдсан өсөлт гэж юу байдийн дэмждэг малнуудынхаа тархийг угаасаар

Avatar

зочин 2018-04-16 66.181.160.126

Мууу МАНгаруудд …. Өдөөсөн хэрүүл х****л , тэмцэл зодооноо өөрсдөө зогсоож чадхаа байжээ…

Avatar

Зочин 2018-04-16 64.119.26.37

munhnaran eejiin hishig

Avatar

zochin 2018-04-16

Oyu tolgoigoos bolj yaduuraagui ni unen shuu dee.Oyu tolgoigoos orj irsen mungiig ta bid bishgui l hurtsenee yasan amarhan martaa ve

Avatar

зочин 2018-04-16 202.9.40.156

оюутолгойн гэрээг заавал монголд ашигтайгаар шинэчлэх ёстой. эс бөгөөс ард иргэд оюутолгойг бүслэн хааж болох юм.

Avatar

Оюунсүх 2018-04-16 103.229.121.207

Хөөе хаянхярваа гуай ОТ – н гэрээ монголчууд биднийг чи байтугай чиний 9 үе төлж барахгүй өрөнд оруулсан. Өртэй бол хоосон биш баян байдаг гээд наад өмхий амаараа хэлж чадахгүй дээ. Чамайг ард түмэн харж байгаа шүү сайхан мэдээрэй!!!!!!!!!!!!!

Avatar

MAH ene met urvagchidaasaa salahgui bol Bayriin ulgeriig davtagsad bolloo 2018-04-16 91.231.169.123

MAH-n urvagch avilgalchid AH nam damjisan buleglelteigee niileed MAH-gaa unagaah argaa dahin heregleheer Bayraasaa zuvulguu avch baigaa ni todorhoi boljee.

Avatar

Зочин 2018-04-16 59.153.87.13

оюутолгойгоос хамаарч иргэд ядуураагүй гэдэг тайлбар нь өөрөө тэнэг тайлбар ,тэнэг яриа. асуудлыг мушгиж ярьж тайлбарлах нь энэ хүний мэдлэг муугийнх . ерөөсөө ярих ёстой тайлбарлах ёстой ү зүйлээ мэдэхгүй байна л гэсэн үг.

Avatar

Зочин 2018-04-16 66.181.166.24

Энэ Хаянхярваа гэдэг хөгшин алтан дундажыг ахиж төрд ажиллуулах хэрэггүй намын эв нэгдэл,улс орны эв нэгдэл гэдэгээр үргэлж халхавчилан цаанаа МАНАН-н олгиорхуудыг хаацаалж ард түмнийг амаар нь шороо үмхүүлж байна Яг амьдрал дээр Оюутолгой Таван толгойгоос ард түмэнд наалдсан юм юуч байхгүй.Юуны эдийн засаг өсөх тэгэж л өссөн юм бол ард түмэн яагаад ядуураад байгаа юм.Ард түмний баялагыг дээрэмдсэн олгиорхуудын улаан цайм үйлдэлд ядаж нэг хатуухан шиг үг хэлж чадахгүй байж дуугуй байж байвал болоо юм биш үү

Avatar

Зочин 2018-04-16 103.9.90.53

ih l zuv yum yarisan bn oyu tolgoid olon mongolchuud ajillaj bga bi ch bas tend ajildag

Avatar

Зочин 2018-04-16 64.119.22.139

Тэгээд юунаас болж ядуурсан хэрэг вэ??? Энэ дух жаахан юм хуртэж дээ.

Avatar

Зочин 2018-04-16 27.123.214.106

179.27.27
Оюутолгой төслөөс Иргэд ядуураагүй ч хүртэх ёстой Байгалийн Баялгаасаа хүртэж чадаагүй учир нь Нам нэртэй Гэмт бүлэглэлийн Гишүүд нэртэй Гэмт хэрэгтэнгүүдэд хүртэх ёстой Байгалийн баялагаа Луйвардуулж Хулгайд алдаж юу ч үгүй хоосон хоцорч эцэстээ Улсаараа өрөнд орсон нь хамгийн харамсалтай,

Avatar

шонх 2018-04-16 112.72.14.52

3 -дагч орны ТЭР ТУСМАА РИО ТИНТО ШИГ ҮНДЭСТЭН ДАМНАСАН КОМПАНИТАИ хамтарч ажиллавал МОНГОЛ ОРОНД ЯМАР АШИГТАИ БАИГААГ ОРКУУДААС ПОПУУДААС ХАРАНХУИ ХАР МАССААС БУСАД НЬ МЭДЭЖ БАИГАА.зүгээр л хар жилд ТЭРБУМ ГАРУИ ДОЛЛОРЫН үнийн дүн бүхий АЖИЛ ҮИЛЧИГЭЭ ЗАХИАЛГЫГ МОНГОЛ КОМПАНИУД ГҮИЦЭТГЭЖ БАИГААГААР БОДЧИХ. тэр чинь МОНГОЛ КОМПАНИУД экспорт хийж баигаатаи ямар ялгаа баина цахилгааны зардлыг ХЯТАД д төлж баихаар ТАВАН ТОЛГОИГООС ЦАХ-н ГАРГАН АВЧ БАИВАЛ ХЭДҮИ САИХАН. 34 %иа ЗҮГЭЭР ЗООС ГАРГАЛГҮИ АВДАГ ДЭЛХИЙН ЯМАР ЖИШИГ БАИГААМ. аль улс тэгдгийг хэлчихээч ЦААСАН ДЭЭР БОДОГДОЖ ТЭМДЭГЛЭГДЭЖ БАИГАА тоог өр гэж бахираад юу олж долоохын ЯС ЮМАНДАА ШАТЛАА ГЭХЭД АВАХГҮИ ЭРСДЭЛГҮИ ТОО ЮМ ГЭДГИЙГ ГЭРЭЭНДЭЭ ТУСГАЧИХСААН ш дээ ОЮУ ТОЛГОИ МОНГОЛЫН ЭДИЙН ЗАСГИЙГ 3-ДАХИН ТОМРУУЛСАН НЬ ХУДЛАА ЮМУУ. танаи гэрт валютаар үнэлэгдэх бүтээгдхүүн бүр орсон баигаа ТЭР ЧИНЬ ОЮУ ТОЛГОИН ДОЛЛОР ЮМ нэг нартаи өдөр ЗЭС ҮНЭТЭИ БОЛХОД 34 хувиа зарсан ч нугалсан ашиг олох хувьцаа бэлэн мөнгө төлөлгүи эзэмшиж баигаагаа ихэд бод. НИЙТ БАЯЛАГИЙГ ҮНЭЛЭЭД 60-70% МОНГОЛ УЛС-д үлдэх гэрээ хийсэн эх орончид яахаараа ДАИСАНААР ТОДОРОХ ЁСТОИ ЮМ. орос хятадын компанитаи ийм гэрээ баигуулаад ИНГЭЖ ХУДРАГГҮИ ААШИЛБАЛ ӨДИЙД БӨМБӨГДҮҮЛЭЭД СУУХ БАИСАН ГЭДЭГТ ЭРГЭЛЗЭХ ХЭРЭГГҮИ тэд компанийн эрх ашгаа хамгаалж цэрэг хөдөлгөх хуультаиг мэдхүү. ВО тэгээд 3дагчийн хөрөнгө оруулалт хэрэгтэи гэдэг нь үүгээрч тод харагддагийм засах ёстои заалт баивал ЦАГ НЬ ИРХЭЭР ЗАСАГДАЖ Л ТААРНА. сохор нохои дүивээнээр гэдэг шиг АРАИ ДЭНДҮҮ НУЛМИЖ БАИНА жоомоо устгах гээд гэрээ шатаачив АИН

Avatar

Зочин 2018-04-16 124.158.78.5

Хаянхярваа гуай ухаантай сайхан үг болсон байна. Оюу Толгой Монголын ганц чирч яваа төсөл. Попууд харлуулан гутаавч хүссэн ч эс хүссэн ч Монголын цорын ганц хэрэгжсэн мега төсөл. Бусад нь хэрүүл болж цаасан дээр л үлдсэн.

Avatar

Зочин 2018-04-16 27.123.212.142

Хаян худлаа ярихаал болчийч дандаа худлаа ярьдаг нөхөрдөө мэдэх нь мэднэ дээ

Avatar

Зочин 2018-04-16 122.201.22.48

МАНгарууд угаасаа шинэ юм хэзээ ч хийдэггүй. Дандаа АН-ын эхэлснийг дуурайж хийдэг, сэтгэлгүй бас чадваргүй новшнууд даа. Рио-гийн өгсөн авилгалд хэдийн автжээ. Одоо ажлын хэсгийн зорилго нь Баяр мэтийн МАН-ын гишүүдээ хэргээс чөлөөлөх…

Avatar

Зочин 2018-04-16 27.123.214.106

…Д.Хаянхярваа: Оюутолгой төслөөс монголчууд ядуу болоогүй. …
Яг ш дээ. Баялаг нь ард түмний өмч гээд үндсэн хуулиндаа заасан. Гэвч ашгийг нь энэ мэтийн худалч дарга нар хуйвалдаж хүртсэн . Эх орны баялаг дундарсан е рөнхий дүр төрх. Албан тушаалтанууд эрх мэдэлтэнүүд мэдээлэлд ойр байгаа байдалаа ашиглаж хууль бусаар хөрөнгөжсөн он жилүүд…

Avatar

Зочин 2018-04-16 64.119.26.14

АН Засаглаж байхдаа Хаянхярвааг хардаж шалгаад юу ч олоогүй. Оюутолгойн гэрээ илүү ашигтай хийж болох байсан. Гэхдээ Оюутогойгоос болж ядуурлаа гэх нь хулгайчуудын үг. Уг уурхайг байгуулахад Монголоос зардал гараагүй, бид жилд олон зуун сая долларын татвар авч байгааг хүн бүхэн мэднэ. Бид туйлширч нэгнээ хэлмэгдүүлдэг зуршлаасаа хэзээ салах юм бол доо

Avatar

чи муу юу ч мэдхэгүй байж худлаа битгий х**? 2018-04-16 43.228.131.206

чи төрөөс төрсөн тэрбумтан чамаас болж дархан ядуурсан оюу толгойгоос болж монгол ядуурсан чи удахгүй нүгэл чинь нүдээрээ гарч чи авилгатай тэмцэх газарт баригдна аа удахгүй

Avatar

Буруугаа хүлээж сур 2018-04-16 202.72.245.202

МОНГОЛЧУУДЫГ ГАЙГҮЙ АМЬДРУУЛАХУУЦ МАШ ТОМ ТӨСЛИЙГ БАЯР ТЭРГҮҮТЭН ЗӨВХӨН ӨӨРИЙН АШИГ ТУСЫН ТУЛД АТГАГ САНААГААР АШИГГҮЙ БОЛГОЖ ХУВИРГАСАН БОЛОХООР АРД ТҮМЭНД ЭНЭ ТӨСЛӨӨС Л БОЛЖ ЯДУУ АМЬДАРЧ БАЙГААГААР ХАРАГДАХ НЬ ОЙЛГОМЖТОЙ ИЙМХЭН ЮМ ОЙЛГОХГҮЙ БАЙГАА ГИШҮҮН ЧИ ЭНЭ ТӨСӨЛ АШИГГҮЙ БОЛОХОД БАС ХУВЬ НЭМРЭЭ ОРУУЛСАН ШҮҮ ДЭЭ ТЭР ҮЕИЙН УИХ БҮХ ГИШҮҮД БУРУУТАЙ ТА НАР ЭХЛЭЭД ЗӨВ ШААРДЛАГАТАЙ САНАЛАА ЗГ-Т ОРУУЛСАН Ч НӨГӨӨДҮҮЛ НЬ ШАЛ ЭСРЭГ ЮМ ХИЙСЭН Ч ТА НАР ДУУГАРЧИЖ ЧАДАХГҮЙ БАТАЛСАНААРАА ЭХ ОРНООСОО УРВАСАНТАЙ ДҮЙЦЭХ МУУ ҮЙЛ ХИЙСЭН ЮМ ШДЭЭ ТА НАРЫГ БҮГДИЙГ [Хориотой Үг] АВАГ

Avatar

11 2018-04-16 202.179.26.195

Ер нь Оюутолгойн гэрээ зурагдсанаар монголчууд ядуу болсон гэдгийг бас асуумаар байгаа юм. !!!!!!!!!!!!!!! [Хориотой Үг] юм уу? Ядуу болсондоо биш. Байгаа юмаа зүгээр өгөөд, өртэй үлдээд ядуу болохдоо байгаа юм. Заавал, урьдчилж хэлээд байхад, мэдсээр байж мэдэн будилаад өнгөрсөни хойно нь тийм байна гэдэг үгээ хэлэх нь үү. Би үхсэн байна гэж бодож байвал, хойно нь яс чинь өндөлзөж , үр хойч чинь ялыг нь үүрнэ гэндгийг санаарай. Зөнөөгүй лбайлтай.

Avatar

Зочин 2018-04-16 27.123.214.117

Авирмэд, Хурц, Бямбасурэн гуи зэрэг соц эдийн засгийн боловсролтой нехдүүд 34%-51% гэж мен ч их хошгируулсан даа. одоо тэр хувь эзэмшсэний балаг нь гарч байгаан тэр. Зүгээр хилээр ямар агулгатай хэдэн тн хүдэр гарч бна гэдгийг шалгаад л татвараа авч байсан бол МН д арай их ашигтай байх байсан биз.

Avatar

Зочин 2018-04-16 202.9.41.64

Xydalaa saixan shaaj bna da

Avatar

Зочин 2018-04-16 203.91.115.45

Ih hural taraa luivarchida hamgaalah sanaatai yum bna

Avatar

Зочин 2018-04-16 59.153.112.240

Тийм юм бол яах гэж хүн баривчилж хориод байгаа юм, наад хүмүүсээ суллаач

Avatar

Зочин 2018-04-16 202.21.106.114

ОТ -г оросуудын захиалгаар л нураах гэж байгаа шдээ … Мардайг тэгээ биздээ … Монголчуудаа …. ангалзаж байж амаараа шороо үмхэвдээ !!! .. Ёстой ,, хохь чинь ,, л болоншдээ !!!

Avatar

Зочин 2018-04-16 122.201.22.48

Яасан их хуцдаг [Хориотой Үг] вэ. Рио Тинто-гийн төлөөлөгчийн газрын ажилтчдын хийдэг гол зүйл нь энэ шүү дээ…

Avatar

Зочин 2018-04-16 99.203.14.6

Орос ах нарынхаа хатгаасаар Канадын компанийг хөөж гаргаад 100 сая $-ын төлбөрт унасан нь үнэн,Оросууд хийдгээ хийгээд мануусыг гол гаргасан нь бас үнэн.

Avatar

зочин 2018-04-16 202.179.27.27

Оюутолгой төслөөс Иргэд ядуураагүй ч хүртэх ёстой Байгалийн Баялгаасаа хүртэж чадаагүй учир нь Нам нэртэй Гэмт бүлэглэлийн Гишүүд нэртэй Гэмт хэрэгтэнгүүдэд хүртэх ёстой Байгалийн баялагаа Луйвардуулж Хулгайд алдаж юу ч үгүй хоосон хоцорч эцэстээ Улсаараа өрөнд орсон нь хамгийн харамсалтай,

Avatar

Ард 2018-04-16 202.70.34.70

БИД ЯДУУРААГҮЙ ГЭЭД ХҮМҮҮС МАЛАА ҮНЭГҮЙ ТАРААГААД БАЙДАГ УУ? АЙЛУУД АВДРАА УУДЛААД АЛТ МӨНГӨӨ ЦАЦАААД БАЙДАГ УУ? МОНГОЛЫН БАЯЛАГИЙГ ХАЯНХЯРВАА ЧИ МЭДЭХ БОЛООГҮЙ ШҮҮ.

Avatar

Free S Bayar 2018-04-16 27.123.212.133

Zuv shdee, Bayariig sulla!!!!!

Avatar

Зочин 2018-04-16

h****** nobshoo arhichin kanadiin kompanid 70 say dollariin torguuli ogch uranii ordiig orosd ogson, bathvvgiin luibaraas heden sayiig absan, oyuintolgoigoos 7 hays baishintai heden say dollar abch 2 hon jil eronhii said hiihdee mongoliig ingej hohirooson hvn algaa mongoliin tvvhend..

Avatar

Сүх 2018-04-16 124.158.74.2

Энэ Хаянхирваа бас юм хүртчихэж л дээ. Өөр яасан л байв гэж.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж