Трамп-Ким Жон Уны уулзалт Улаанбаатарт болох уу? | News.MN

Трамп-Ким Жон Уны уулзалт Улаанбаатарт болох уу?

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.12-нд нийтлэгдсэн

Трамп-Ким Жон Уны уулзалт Улаанбаатарт болох уу?

Трамп-Ким Жон Уны уулзалт Улаанбаатарт болох уу?

Хойд Солонгосын удирдагч Ким Жон Ун АНУ-ын Ерөнхийлөгч Дональд Трамптай хийх дээд хэмжээний уулзалтыг Пхеньянд зохион явуулах саналтай байгаа талаар CNN агентлаг мэдээлсэн юм.  Гэвч Цагаан ордон Пхеньяны энэ саналыг хүлээж авах эсэх нь эргэлзээтэй.

Монгол Улсын нийслэл Улаанбаатар хотыг ч мөн энэхүү түүхэн уулзалтыг явуулахад тохиромжтой газрын нэгээр нэрлэгдэж байгаа.

CNN агентлагийн мэдээлснээр АНУ болон Хойд Солонгосын тагнуулын албаныхан хэд хэдэн удаа энэ асуудлаар хэлэлцэж, хоёр орны дээд хэмжээний уулзалтыг гуравдагч аль нэг оронд зохион байгуулах боломжийн талаар ярилцжээ.

Түүхэн уулзалт болно гэж харж буй энэхүү уулзалтыг тавдугаар сарын сүүлчээр эсвэл зургадугаар сарын эхээр зохион явуулахаар төлөвлөж буй. Гэвч энэхүү уулзалтын өмнө Хойд Солонгосын удирдагч Ким Жон Ун Өмнөд Солонгосын Ерөнхийлөгч Мүн Жэ Интэй дөрөвдүгээр сарын сүүлчээр уулзахаар төлөвлөсөн билээ.

Олон улсын ажиглагчдын үзэж буйгаар АНУ-ын Ерөнхийлөгч Дональд Трамп Ким Жон Унтай уулзахын тулд Пхеньянд очиж, “доошоо орохгүй” нь тодорхой ажээ.

Харин энэ уулзалтыг зохион явуулахад хамгийн тохиромжтой газар бол Хойд, Өмнөд Солонгосын Цэрэггүй бүс дэх Панмунжон суурин гэнэ. Гэвч Трампын засаг захиргаа Панмунжоноос өөр газрыг тухайлбал Улаанбаатар хотыг уулзалт явуулах газраар сонгох магадлал өндөр байгаа юм.

Трамп “Хэлэлцэх урлаг” номдоо амжилттай хэлэлцээ явуулах 11 аргын нэг нь “газраа зөв сонгох” хэмээн дурдсан байдаг.

Трамп Ким Жон Ун нар ирэх тавдугаар сард уулзах тухай мэдээлэл цацагдсанаас хойш хэдхэн цагийн дараа Монгол Улсын дөрөв дэх Ерөнхийлөгч Цахиагийн Элбэгдорж твиттер хуудсаараа дамжуулан уулзалтыг Улаанбаатар хотод явуулахыг санал болгосон юм.

Уулзалтыг Монгол Улсын нийслэл Улаанбаатар хотод явуулах хэд хэдэн шалтгаан бий.

Төвийг сахигч орон. Монгол Улс улс төрийн үзэл баримтлалын хувьд төвийг сахигч орон бөгөөд бүс нутгийн бүх улс орнуудтай найрсаг харилцаатай.

АНУ-тай найрсаг харилцаатай. 1990 оноос хойш Монгол Улс АНУ-тай дипломат харилцаа тогтоож, харилцан дээд хэмжээний уулзалтуудыг зохион явуулж ирсэн.

БНАСАУ-тай дипломат харилцаатай. Монгол Улсын Гадаад харилцааны сайд Д.Цогтбаатар өнгөрсөн хоёрдугаар сард БНАСАУ-д айлчилсан. БНАСАУ Монгол Улсын Засгийн газартай  ажиллах хүч илгээх гэрээ хэлцэл байгуулж ирсэн юм.  Мөн Солонгосын дайны үед Хойд Солонгосын хэдэн зуун хүүхдийг Монголд суралцуулж байсан түүхэн онцгой харилцаатай улс билээ.

Трамп, Ким Жон Уны уулзалтыг Азид зохион явуулах магадлал тун өндөр байгаа юм. Хойд Солонгосын төлөөлөгчдийн хувьд Улаанбаатар хот хамгийн дөт газар. ОХУ юмуу Хятадын нутгийг дамжин төмөр замаар эсвэл нисэх онгоцоор амархан хүрч очно.

АНУ-ын төлөөлөгчдийн хувьд ч ялгаагүй Япон, Өмнөд Солонгос эсвэл Хятадаар дамжин Улаанбаатарт Хойд Солонгосын төлөөлөгчидтэй зэрэг буух болно.

Хойд Солонгосын Засгийн газрын төлөөлөгчид гуравдагч орны Засгийн газраар дамжуулан олон яриа хэлэлцээ явуулсны дунд Монгол Улсын Засгийн газар ч багтжээ. 2007, 2012 онд Улаанбаатар хот Япон, Хойд Солонгосын засгийн газар хоорондын  уулзалтыг зохион явуулж байв. 2017 онд Монгол Улсын Засгийн газраас Улаанбаатар хотноо Зүүн хойд Азийн аюулгүй байдлын асуудлаарх “Улаанбаатарын яриа хэлэлцээ” амжилттай зохион явуулсан юм.

Хойд Солонгосын Гадаад харилцааны дэд сайд Ри Ён-хо энэхүү яриа хэлэлцээнд оролцож, бусад улс орнуудын төлөөлөгчидтэй дэд уулзалтууд зохион байгуулсан билээ.  Монгол Улсын Засгийн газар энэхүү уулзалтыг дээд зэргээр зохион байгуулсан учраас Хойд Солонгосын төлөөлөгчийн тэдгээр уулзалтууд бүгд амжилттай болсон.

Нөгөө талаар Трамп-Ким Жон Уны уулзалтын гол сэдэв нь цөмийн зэвсгийг үл дэлгэрүүлэх тухай асуудал юм.  Монгол Улс өөрийн газар нутгаа цөмийн зэвсгээс ангид бүс хэмээн зарласан.

Ажиглагчдын үзэж буйгаар Улаанбаатар хот бол АНУ болон Хойд Солонгосын аль алины хувьд уулзалт зохион явуулахад хамгийн тохиромжтой газар.  БНСУ-ын хувьд энэ уулзалт ялгаагүй чухал ач холбогдолтой учраас Улаанбаатарт явуулах саналыг хүлээн авч магадгүй. Япон уулзалтыг Улаанбаатарт явуулах саналыг дэмжсэн нь хулгайлагдсан иргэдийн асуудлыг хөндөж тавих боломж гарна гэж үзсэнтэй холбоотой. Харин Ши Жиньпин болон Путин уулзалтыг хаана зохион явуулах талаар ямар нэгэн санал дэвшүүлээгүй байгаа ч хэн хэнд нь Монгол Улсын санал ашигтай.

Ажиглагчдын анхаарлыг татаж буй бас нэг асуудал нь Ким Жон Ун ямар тээврийн хэрэгсэл ашиглах вэ гэдэг асуулт юм.

Хэрэв уулзалт Азид биш, Европт болвол Ким Жон Унд БНСУ эсвэл Швед тусгай нисэх онгоц санал болгож магадгүй. Гэвч Хойд Солонгосын тал энэ саналыг хүлээж авах нь эргэлзээтэй.

Ким Жон Ун өөрийн нисэх онгоцоор очлоо гэхэд онгоцны түлшийг цэнэглэх эсвэл дамжин нисэхийн тулд аль нэг оронд зогсох шаардлага гарна гэсэн үг. Гэвч энэ бас л ээдрээтэй асуудал. Учир нь маш олон орон Хойд Солонгосын эсрэг хориг тавьсан.

Ким Жон Уны эцэг Ким Жон Ил онгоцоор нисэхээс айдаг байсан тул гадаадад цөөн удаа айлчлал хийхдээ хуягласан галт тэргээр зорчдог байсан юм.

Ким Жон Ун онгоцоор нисэхээс айдаг эсэх нь тодорхойгүй ч тэрбээр өнгөрсөн сард Бээжинд айлчлахдаа галт тэргээр зорчсон билээ.

 

37 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-04-12 59.153.112.173

УЛААНБААТАРТ УУЛЗСАН УУЛЗААГҮЙ ХОРИГ ТАВЬСАН ТЭН ЭГ ТОГТООЛОО ЦУЦАЛЖ АЖИЛЧИДЫГ НЬ АВАХ КВОТОО ХЭД ДАХИН НЭМЭГДҮҮЛЭХ ХЭРЭГТЭЙ. АЗИД 2 ТОМ ГҮРНИЙ ДУНД БАЙЖ АМЕРИКААС АЙДАГ ГӨ ЛӨГНҮҮД. ЯДАРСАН ҮЕД НЬ Л ТУСЛАХ ХЭРЭГТЭЙ

Avatar

Зочин 2018-04-12 85.220.79.184

orkuud yu boloh geed bgaag medehgui bol duugai l bail daa

Avatar

Зочин 2018-04-12

Н.Энхтуяа гэдэг энэ эмэгтэй хүний юм хуулаад бичээд байх юм. Монгол Улсыг төвийг сахисан улс гэж ямар баримт бичигт заачихсан юм бэ? Ц.Элбэгдоржийн твиттерийн жирээг тоть шиг хуулаад бичээд байх юм. Рекламны паузын дэвшүүлсэн Монгол Улс байнга төвийг сахих санаачилга нь хүчингүй болчихсныг мэддэггүй юм байхдаа.

Avatar

Монгол муухай бол Монгол улсын Ерөнхийлгөч муухай:.................................................................................. 2018-04-12 103.10.21.36

Монгол муухай бол Монгол улсын Ерөнхийлгөч муухай: Яагаад гэвэ тэр хүн Монголын ерөнхийлгөч учраас: Учир нь Монгол улсын Ерөнхийлгөч Монгол улсын 4 жилийн ААВ.

Avatar

rang 2018-04-12 109.40.64.120

end uursdiiguu muulj bgaa humuusiig er oilgohgui uym hot min yahaw yadrsan bj bnoo harin ard tumen min tsoglog zolboolog heweere shuu deer n tus uulzaltaar delhiid uursdiiguu surtchilah bolomj undursuj deer n delhiin buh uls manai oron yamar aguu taiwan erh chuluut oron be gdgiig n medreh bolomjtoi

Avatar

Зочин 2018-04-12 122.201.21.103

Б А А С ҮНЭРТҮҮЛЖ БАЙГААД УУЛЗУУЛАХ ЮМ БИЗ ДЭЭ. ХА ХА ХА. Ц.ЭЛБЭГДОРЖ ОО ГЭЖ …

Avatar

хуульч 2018-04-12 112.72.14.68

ЭНЭ АСУУДЛЫГ БИД БИШ ТРАМП,КИМ ЖӨН УН ХОЁР ШИЙДЭХ ЗҮЙЛ БАЙНА ДАА ???

Avatar

132132 2018-04-12 43.228.129.155

Mongold uulzahgvi eee. sain oilgoj av.

Avatar

Zochin 2018-04-12 49.0.152.66

Ulaanbaatart boloh ni manai ulsad mash chuhal ach holbogdoltoi yum

Avatar

Зочин 2018-04-12 64.119.27.57

ovliin 1-2 sard uulzaltiig zohion baguulii Trump manaihiig orovdood utaa zam hoeriig shiideed ogchihch um biluu

Avatar

ир 2018-04-12 64.119.20.107

Дахиад л нэг АСЕМ болж монголчууд бөөн өртэй үлдэх нь дээ хөөрхий.

Avatar

Гэнэн монголчуудаа 2018-04-12 202.72.245.198

ЗА ИНЭЭДТЭЙЮМ ЯРИХ ЮМ АА УРД НЬ БУШ БУУГААЛ МОРДОХОД МАНАЙ ОНГОЦНЫ БУУДАЛД БАГТАХГҮ БАЛРАА БИЗДЭЭ

Avatar

Зочин 2018-04-12 77.111.247.8

Үнэнээс хол ээлжит захиаалгат нийтлэл. Хэн захиаалагч гэдгэн хүн бүрт ойлгомжтой.

Avatar

Зочин 2018-04-12 202.131.235.74

asem yalaa

Avatar

Зочин 2018-04-12 202.9.40.222

БҮҮ ГОРЬДОО ШВЕДЭД БОЛОХ ЧИГТЭЙ БАЙГАА

Avatar

Зочин 2018-04-12 182.160.32.93

зөнөсөн америк өвгөнийг Со залуу навсайтал зодож хэдэн шар үсийг нь зулгааж хаях хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2018-04-12 27.123.212.142

Зах, их дэлгүүрүүдийг хэдэн өдөр амраавал түгжрэл ч гайгүй л болчих байх.

Avatar

Зочин 2018-04-12 112.72.14.68

Их горьдох хэрэггүй. Хойд солонгос гэхээр хүн биш шиг үздэг хүмүүс их байсан даа. Одоо болохоор яасан их өөрчлөгдөнө вэ ?

Avatar

Хойд бол там 2018-04-12 103.10.21.36

Тийм! Хойд Солонгос бол дэлхийн хамгийн новшийн орон. Удирдагч Ким бол адгийн шаар өөдгүй гахай. Хойд Солонгос бол 24 сая хүнийг амьдаар нь тамлаж байгаа тамын тогоо. Ким Ун а******н. Гэхдээ энэ 24 сая хүнээс шилэгдэн гарсан хамгийн шилдэг эрдэмтэд, сор хүмүүсийн толгойгоор ЦӨМИЙН ЗЭВСЭГТЭЙ болчоод Солонгосы хойг зүүн Азын бүх хүүхэд, хүмүүс, хөгшид байгал дэлхийгээр тахил өргөхөөр зогсож байгаа чи мэдэхгүй байна уу? Эсвэл чи өөрийнхөө нэг хүнээр алуулаад үз хүүхдийг. Тэр хүн нь Ким байг. Тэгээд Хойдод очиж амьдар. Тэгж байж л чи жаахан ч гэсэн учрыг мэдэх магад.

Avatar

Зочин 2018-04-12 103.10.21.36

Тийм! Хойд Солонгос бол дэлхийн хамгийн новшийн орон. Удирдагч Ким бол адгийн шаар өөдгүй гахай. Хойд Солонгос бол 24 сая хүнийг амьдаар нь тамлаж байгаа тамын тогоо. Ким Ун а******н. Гэхдээ энэ 24 сая хүнээс шилэгдэн гарсан хамгийн шилдэг эрдэмтэд, сор хүмүүсийн толгойгоор ЦӨМИЙН ЗЭВСЭГТЭЙ болчоод Солонгосы хойг зүүн Азын бүх хүүхэд, хүмүүс, хөгшид байгаль дэлхийгээр тахил өргөхөөр зогсож байгаа чи мэдэхгүй байна уу? Эсвэл чи өөрийнхөө нэг хүүхдийг хүнээр алуулаад үз хүүхдийг. Тэр хүн нь Ким байг. Тэгээд Хойдод очиж амьдар. Тэгж байж л чи жаахан ч гэсэн учрыг мэдэх магад.

Avatar

Энэ бол АМЬД ТҮҮХ. 2018-04-12 103.10.21.36

Тийм учраас Монгол улсын ерөнхийлөгч Х. Баттулга хичээх хэрэгтэй. Ухаантай хүн боломжийг алт болгодог. Мулгуу хүн боломжийг гай гэж хардаг. Нөгөө давхар мэхнүүдээсээ хийгээрэй. Одоо бөхийн биш тархины олон угсраа мэхнүүдийн комбинацууд олон вариантаар хийх хэрэгтэй.

Avatar

АНУ Хойд Солонгосын уулзалт онцгой 2018-04-12 103.10.21.36

Х. Баттулга Элбгээд дургуй үзэн яддаг байж болно. Дайсан нь бүр өштөн нь ч байж болно. Гэхдээ миний дайсан надад ашигтай бол миний холбоотон гэдэг дэлхийн том улс төрчдийн логик байдаг. Энэхүү АНУ Хойд Солонгосын уулзалтыг зохион байгуулснаар Дэлхийн түүхэнд Эхлээд 1. Энэ уулзалтын үр дүн Дэлхийн түүхэнд тодоор бичигдэн үлднэ. Уулзалтын үр дүн ямар ч болсон бай том юмны эхлэл тул. Уулзалт яаж ч дууссан ЭНЭ БОЛ ТҮҮХЭН ФАКТ болно. 2. Зохион байгуулагч сэргэлэн адтай Монгол улсын нэр хүнд дэлхийд маш сайнаар үнэлэгдэх болно. 3. Монгол улсын ерөнхийлөгч Х. Баттулгын нэр дэлхийн түүхнээ үлднэ. Хир сайнаар үлдэх нь мань хүний толгой, уран арга, дипломат мэх нь мэднэ. Яаж ч байсан энэ хувь хүний нэр нь дурсагдах болно. Цаашаа 4,5,6 гээд болох үйл явдлуудаас шалгаалж түүхэн дэс дарааллууд бичигдэн үлдэх ба баримтат Киногоор дүрслэгдэн үлдэх боловч санаачилагч Элбэгээгийн нэр хаа хол 10 дугаар хавьцаа дурдагдах байхаа. Уучлаарай Элбэгээ гэхдээ л ингэнэ.

Avatar

Зочин 2018-04-12

УБ-т уулзалт зохион байгуулах нь Монгол улсын нэр хүндийг өөд нь татсан үйл явдал болно гэдэгтэйби санал нэг байна.

Avatar

Монгол улсын Ерөнхийлөгч Х. Баттулга одоо л толгойгоо ажиллуулах цаг, 2018-04-12 103.10.21.36

Монгол улсын ерөнхийлөгч Х.Баттулга маш их хичээж, чармайж өөрийгөө дайчилж байгаад энэ уулзалтыг Монгол улсад заавал зохион байгуулах хэрэгтэй. Ингэснээр ДЭЛХИЙН ТҮҮХЭНД Х.БАТТУЛГЫН НЭР ДУРСАГДАН ҮЛДЭХ БОЛНО. Учир нь хойд Солонгосын цөмийн зэвсэгийн хямрал бол 21 зууны хамгийн төвөгтөй гол хямралын нэг. Уулзалт болвол МОНГОЛ УЛСЫН НЭР ХҮНД ДЭЛХИЙД МАШ ӨНДРӨӨР ҮНЛЭГДЭХ БОЛНО. Учир нь энэхүү уулзалтыг Казахстан, Ветьнам бүр Өмнөд Солонгос гэх мэт Улс төр, Үндэсний хэт том амбицтай улсууд мөрөөдөөч энэ уулзалтыг зохион байгуулж чадахгүй. Энэ уулзалтаар далимдуулж Монгол улсын ерөнхийлөгч Х. Батулга амьд байгаа цагтаа АНУ Ерөнхийлөгч Доналд Трамп Хойдын Ким хоёртой уулзах ((хүндлүүлж)) цорын ганц алтан боломж. Энэ уулзалтыг хийчхэл юм бол Путин, Ши дарга 2 Баттулга Монгол улсыг өөр нүдээр харж эхэлнэ.

Avatar

Зочин 2018-04-12 202.21.106.123

Оркууд хөдөөнөө мал дээрээ байж байхгүй хотод тэнэж орж ирчээд орон улсын арга хэмжээ болох гэж байхад түгжрэл, өр нтр гээд жижиг ахуйн асуудал яриад суух юм. Монгол улсын нийслэлд амьдарч байгаа тул улс төрийн өндөр идэвхтэй байна шүү таминээ. Чадахгүй бол Нийслэлээс гарч хөдөөнөө амьдар. Нийслэл гэдэг бол бүдүүлэг оркуудын оромж биш

Avatar

Зочин 2018-04-12 122.201.24.70

хо г гэж. түгжирч яадаж байхад зам хааж түгжрүүлэх болно. холуур яваг. тэгж уулзмаар байгаа бол шууд дорнодод буугаад тэндээ уулз.

Avatar

зочин 2018-04-12 49.0.218.34

элбэгдорж дахиад л өр тавиулах нь асем мэтийн хог найруулж дуусаагүй юу хоргодох газар эрсээр л

Avatar

kkk 2018-04-12 122.201.23.26

end or tavix asuudal baixgui sh dee.bayan Amerik manaixaas mongo nexne gej yu baixav,xoid Solongos manaixiig bodvol bayan orno gedgiig medex uu? xarin mongold neg xoer xonog boon mongo orj uldets ni delxii dayar duursagdax bolno gedgiig medex uu?

Avatar

Зочин 2018-04-12 66.181.166.134

Holuur yvaa gaig duudaj oor deeree lai huraah hereg yun be. Ted tsomiin dainaa tendee hiij l baig. Bidnii huuhduud ezen Bogd Chingiis haaniihaa uldeej ogson ih gazar nutag deeree hen negnees hamaarahgui l suuj baiya.

Avatar

Зочин 2018-04-12 122.201.23.26

xe xe xe chi l tegej suu l daa.chamguigeer mongol uls baij l bna.baisar ch baix bolno.gai lai bna uu,az endoo ni bna uu? chi yaj medne ve?

Avatar

Зочин 2018-04-12 64.119.20.50

Хийх юмаа олж ядсан биш Монголд ирээд яахав дээ

Avatar

РАВДАН 2018-04-12 66.181.160.69

ТРАМПЫН МЭДЭГДЛЭЭС ХАМААГҮЙ ӨМНӨ МКБ ЭНЭХҮҮ УУЛЗАЛТ БОЛОХ ГАЗРЫГ УУЛЗАХ ГАЗАР УЛААНБААТАР ШҮҮ ХЭМЭЭН ТОМЪЁОЛСОН БИЛЭЭ! Ц.ЭЛБЭГДОРЖ ХҮЗҮҮ ШИГЭЭ СЭТГЭХ ЮМ ДАА!

Avatar

Зочин 2018-04-12 27.123.214.108

Монголд хийчихвэл Монголын талаар дэлхий нийт сурвалжилж Монголын нэр хvнд есне.

Avatar

Зочин 2018-04-12 66.181.190.89

Энд тэндхийн хумуус уулзах сургаар л Монголд болох нь гэж хеерч доош орохоо больмоор юм. Сэтгуулч нар ч гэсэн болсон бол л бичнэ биз! Боловсролгуй хар масс сэтгуулчид болчихоод бн шуу.

Avatar

Иргэн 2018-04-12 66.181.168.8

Энэ уулзалтыг Монгол Улсын Нийслэл Улаанбаатар хотод хийх нь бүх талуудад үр ашигтай, аюулгүй байдал талаа бодсон ч гэсэн

Avatar