“Да хүрээг нүүлгээд өгөөч" | News.MN

“Да хүрээг нүүлгээд өгөөч"

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.11-нд нийтлэгдсэн

“Да хүрээг нүүлгээд өгөөч"

“Да хүрээг нүүлгээд өгөөч"

 Сүүлийн жилүүдэд хотын түгжрэлийг бууруулах зорилгоор нийслэлд олон ажил хийж буй. Үүний нэг нь авто машины худалдааны төвүүдийг хотын захад нүүлгэх санаачилгыг хотын дарга гаргасан билээ. Харин Баянзүрх дүүргийн 17-р хороонд байрлах “Да хүрээ” авто машины захыг нүүлгэнэ гэж олон жил ярьсан ч бодитой ажил хэрэг болголгүй өнөөдрийг хүрсэн юм.


Тус худалдааны төвд одоогоор 5000 орчим түрээс эрхлэгч нар үйл ажиллагаа явуулдаг аж. Мөн тус авто худалдааны төв нь нийтдээ зургаан га газрыг хамарсан томоохон төв юм. Албаны хүний мэдээлснээр бол “Да хүрээ” орчимд 60 орчим авто үйлчилгээ, угаалга, дугуй засварын газар байдаг. Тэдгээр авто үйлчилгээний газруудын хог хаягдал, тос масло хөрсөнд шингэдэг гэхэд хилсдэхгүй. Түүнээс гадна түрээс эрхлэгчид байнга машинаа асааж унтраадаг учир өвөлдөө утаанд дарагдан өнждөг гэнэ. Тэгвэл энэ захыг тойроод 30 орчим мянган хүн амьдарч байна. Эдгээр хүмүүсийн эрүүл мэндэд ноцтой хохирол учраад байгааг оршин суугчид ярилаа. Тэр дундаа “Да хүрээ” захын ойр орчимд амьдарч байгаа айлуудын хүүхдүүдийн биеэс хар тугалга багагүй  илэрч байгаа албан бус судалгаа ч бий юм.  

Өдрийн 12 цагийн орчимд тус захаар очиход цөөн худалдаачид машинаа асаан худалдан авагчидтай ярилцаж байхтай таарлаа. Тус захын ойр орчмоор авто машины утаа, тосны үнэр ханхалж байв.

Манай захыг нүүлгэнэ гэсэн мэдээлэл ирээгүй

Да хүрээ захын маркетингийн менежер Ш.Одонтуяа “Да хүрээ зах өдгөө 27 дах жилдээ үйл ажиллагаа явуулж байна. Одоогоор манайд 5000 гаруй түрээслэгч үйл ажиллагаа явуулж байгаа. Манайх энэ газрыг 1991 онд өмч хувьчлалаар авсан. Бидэнд яг өнөөдрийн байдлаар нүүлгэнэ гэсэн мэдээлэл ирээгүй. Бид нар зөвшөөрлийн дагуу л үйл ажиллагаа явуулж байна. Манай энэ газрыг худалдаж авахад энэ хавьд айл байгаагүй зэлүүд  газар байсан. Бид ч гэсэн агаарын бохирдлын эсрэг тэмцдэг. Тухайлбал, өвөлдөө, гал түлүүлэхгүй, түүхий нүүрс хэрэглүүлэхгүй гэж шаарддаг. Ойр хавийн аж ахуй нэгжүүдэд ч бас давхар шаардлага тавьдаг” гэлээ. Ингээд тус захын хажууханд байрлах 100 айлын орон сууц бүхий Да хүрээ хорооллын иргэдтэй уулзаж бодит байдалтай танилцлаа.

Өвөлдөө гэр хорооллын утаан дээр машины утаа нэмэгдчихдэг

-‘Да хүрээ’ захыг нүүлгэн шилжүүлнэ гэж олон жил ярьсан. Тус захыг нүүлгэнэ гэдэгтээ та санал  нийлдэг үү?

-Манайх энэ байранд 2013 оны дөрөвдүгээр сард орсон. Нийтдээ таван жил амьдарч байна. Эндхийн хүүхдүүдэд гадаа тоглох ямар ч бололцоо байдаггүй. Хотхон дотор байнга л хөл хөдөлгөөн ихтэй, машины хөл тасардаггүй. Тиймээс хүүхдээ байнга  хөтөлж явдаг. Яагаад гэхээр хажуухан талд зах байдаг болохоор амралтын өдөр энэ хавь автомашины зогсоол болчих гээд байдаг юм. Өвөлдөө гэр хорооллын утаан дээр машины утаа нэмэгдчихдэг. Цонхоо ч онгойлгож чадахгүй амьдарч байна. Түүнээс гадна амралтын өдөр байнга  түгжирчихдэг. Анх манай байрыг ашиглалтад орж байхад “Да хүрээ” захыг нүүлгэнэ гэж ярьдаг байсан. Одоог хүртэл шийдсэн зүйл байхгүй хэвэндээ байна. Жил болгон нүүлгэчих болов уу гэж боддог. Гэтэл ердөөсөө нүүлгэсэн юм байхгүй байна. Манай энэ хавийн хүүхдүүд орцонд  тоглож харагддаг юм. Хавар болохоор  аймар өмхий үнэртэж эхэлдэг. Ер нь хүн амьдрахад хэцүүхэн.

-Авто машины утаа эрүүл мэндэд тань нөлөөлж байгаа гэж боддог уу?

-Миний сонссоноор авто машины утаанаас гарч буй утаа нь хүний эрүүл мэндэд хортой гэж сонссон. Тэр тусмаа хүүхдүүдэд их хор хөнөөлтэй байх. Манай аав ээжийнх энд байдаг юм. Би өмнө нь зуун айлд амьдарч  байгаад энэ өвөл түр ирсэн. Тэнд байхад манай хүүхдүүд ханиад хүрэх нь харьцангуй гайгүй байсан. Энд  ирсэн чинь манай  хүүхдүүд зогсоо зайгүй ханиад хүрээд том охин бараг цэцэрлэгтээ яваагүй. Энэ нь байршилтай  холбоотой байх.

Хашаанаасаа гарч болдоггүй, усаа ч авч болдоггүй

Нэрээ нууцлахыг хүссэн эх сурвалж ийн хэллээ. Би 2009 оноос хойш энд амьдарч байна. “Да хүрээ” захыг нүүлгэх нь зөв шүү дээ. Энэ хойд талын айлууд ярьдаг юм. “Хашаанаасаа гарч болдоггүй, усаа ч авч болдоггүй” гэж ярьдаг юм билээ. Хавар болохоор тоос шороо ихтэйгээс гадна цас хайлаад дулаараад ирэхээр өмхий үнэртээд байдаг. Ер нь хүн амьдрахад хэцүү дээ. Ардчилсан намын үед санаачилсан ажлыг хэрэгжүүлэх нь зөв  санагддаг. Энэ захыг нүүлгэхийг би хувьдаа 100 хувь дэмжиж байгаа. Тэрнээс гадна ганцхан “Да хүрээ” зах гэж яриад байгаа. Энэ захыг тойрсон 29 аж ахуй нэгж байдаг. Бүгдийг нь нүүлгэх хэрэгтэй. Сонгууль болохоор  ажлаа эрчимжүүлж бусад үед ард түмнийг баллаж байна шүү дээ. Техникийн захаас гадна, барилгын захыг ч нүүлгэх хэрэгтэй. Өчнөөн олон хүмүүс энд амьдралаа залгуулж байна гэж ярьдаг. Гэтэл бид ч бас адилхал амьдарч байна. Хэрэв нүүлгэчихвэл энэ олон машины урсгал, түгжрэл дагаад арилах байх гэж боддог.

“Да хүрээ” хотхоны  СӨХ-ийн захирал Д.Даваасүрэнтэй цөөн хором ярилцлаа.

-‘Да хүрээ’ захыг нүүлгэхгүй бол иргэдийн эрүүл мэндэд ноцтой хор хөнөөл учирч байна гэж их ярих боллоо. Бодит байдал дээр ямар байна вэ?

-Бид өнөөдөр гэр хорооллын утаанаас гадна, авто машины хорт хийгээр  амьсгалдаг. Энэ захыг дагасан маш олон асуудлууд байдаг. Манай байр 2012 онд ашиглалтад орсон. Тэр үед  “Да хүрээ” захыг  нүүлгэнэ, ойр орчмоор дахин төлөвлөлтөд орно гэж ярьсаар ирсэн. Сонгууль дөхөхтэй зэрэгцээд нүүлгэнэ гэдэг. Гэтэл өнөөдрийг хүртэл ажил хэрэг болсон зүйл байхгүй. Энүүгээр чинь бурхан байгуулчих юм шиг нэг л их ярьсан хүмүүс л байдаг. Байрны зогсоолд машин тавих зай байдаггүй. Өвөл асар их утаатай. Өглөө ирээд бүх хүмүүс машинаа асаана. Айхавтар бохирдолтой, зунд нь тоосжилт ихтэй. Орчны хувьд хүн амьдрах шаардлага хангахгүй л дээ.

-Тус захыг нүүлгэхтэй хэр санал нийлж байна вэ?

-Манай байранд 100 орчим айл өрхийн 500 гаруй хүмүүс амьдарч байна. Да хүрээ зах байгаа учраас энэ хавийнхан төвийн дэд бүтэцтэй холбогдож чадахгүй байна. Бохирын төвлөрсөн шугамтай холбогдож чадахгүй байгаа гэсэн үг л дээ.  Энүүхэн энд амгалан станц ашиглалтад ороод гурван жил боллоо. Гэтэл энэ нэг километр гаран газарт дулааны шугам тавьж чадахгүй байна. Тэгээд  өөрсдөө уурын зуух галлаад утаа нэмээд амьдарч байна. Ийм байдалтай байгаа юм.

Манай захыг үзэн ядсан  хүмүүс байна

Харин ‘Да хүрээ’ захын наймаачин Л.Бурмаа “Хүн амьдрах нөхцөл байхгүй шүү дээ. Хотын дарга хаа байсан хол газар зах барьчхаад нүүлгэнэ гээд яриад байх юм. Энд би өдгөө 10 гаруй жил ажиллаж байна. Эрүүл мэндэд хортой, нөлөөлсөн зүйл байхгүй  санагддаг. Энэ хавийн айл өрхүүдэд манай зах ямар гай болсон юм. Энэ хавиар  тэр чигээрээ  сэлбэг зардаг хүмүүс амьдардаг гэж сонссон. Бид нар хотын зах руу нүүхийг эсэргүүцэж байгаа. Тэнд чинь дэд бүтэц хөгжөөгүй шүү дээ’ гэв. 

‘Да хүрээ’ захаас болж тэр хавийн хүүхдүүдийн уушиг цоорч байгаа тухай иргэд ярьж байна. Харин наймаачид нь нүүх сонирхолгүй байгаагаа ярьж байна. Ямар ч байсан хотын дарга нар, манай, танай гэлтгүй гаргасан төрийн бодлого дээрээ тууштай зогсч ‘Да хүрээ’ захыг нүүлгэн шилжүүлэх шаардлагатай болжээ.

 

 

Э.Ариун 

118 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

zochin 2018-04-11 202.9.42.5

Ямарч асуудалгүй, хүчээр хурдан нүүлгэ. Наад зах чинь хүссэн хүсээгүй нүүх болно. Шинэ захад түрүүлж очсон л хожно доо. Тэртэй тэргүй нүүхээс хойш.

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.191.66

Hezeech hot dotor zah bdgui hotiin zahad baih eostoi naimaachid tui ch hamaagui zailuul taarna buhel buten hotiin humuusiin erh ashig negt baih eostoi

Avatar

Зочин 2018-04-11

Боловсон дээрэмдэлт мөн дөө. Үүний ард нэг л хүний эрх ашиг байгаа нь ойлгомжтой. Энэ олон хүний нулимс хараалыг дааж явах уу үйлийн үр гэж хэнийг ч ялгахгүй. Тэр цагт хожимдсон байх вий

Avatar

Зочин 2018-04-11

ger horoollihoon ta nar uursduuu agaar orchniig bohirduulj bn ene bol oilgomjtoi ta nar bid nariiin eruul amidrah erhiig zurchdug sde zahiiin zahd bdag da hureegiiiin agaariiin bohirdol gj yu bhavdee zahad bdag saihan zah yadmGhan setguulchiin zahialgat uguulleg bn

Avatar

zochin 2018-04-11 202.21.106.107

da khureegiin oiroltsooh zuwshuurulgui gazruudiig l nvvlge

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

сайн л судалж байж шийдвэр гаргах нь зүйтэй байх сэтгэлийн хөөрлөөр шийдэх асуудал биш

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

эрүүл мэндээ бодохын тулд үмхий үнэртсэн газар очддог болциймуу?????????

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

1-т да хүрээ зах хотын төвд биш захруугаа тийм болхоор нүүлгэх шаардлагагүй. 2-т энэ захад ажилж амьдарч амьдарлаа залгуулж байгаа ард иргэдээ яах гэж байна даа төр минь. Зүгээр ажилгүйчүүдийн эгнээг тэлж угагшлах биш ухрах уу?

Avatar

зочин 2018-04-11 202.131.225.150

Наймаагаа энд хий гээд шинэ зах бариад өгсөн юм биш үү. жавартай, хүйтэн, хүн амьтан байхгүй гэсэн шалтаг хэлээд захыхан чинь нүүхгүй байгаа ш дээ. Нүүгээд очих юм бол захаа дагаад худалдан авагч нар нь очино гэж бодож байна.

Avatar

зочин 2018-04-11 112.72.14.124

амныхаа зоргоор бүү
чалч. гэр орноо аваад шинэ зах руу нүүж очилоо гэхэд бэлэн газар хашаа байшин нь хаана байна. Aмаараа хуцхаа больж үз.бид хэзээ ч нүүхгүй

Avatar

зочин 2018-04-11 202.9.40.123

Үг дуугүй нүү эс тэгвээс хэтдээ харсаж барахгүй л төлөөс төлөх болно.

Avatar

зочин зочин 2018-04-11 202.21.106.107

наад сэтгүүлчээ аваад өөрөө нүү дуртай юм бол

Avatar

зочин 2018-04-11 66.181.166.196

100 айл, Да хүрээ гээд нүүлгэх шаардлагатай газрууд зөндөө л байна, даанч манай эрх баригчид ярихаас өөрийг хийх чадалгүй юм даа

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Би энэ захаас амьдарлаа залгуулдаг, гэр орон хүүхдийн сургууль цэцэрлэг энд, Одоо автоцогцолбор руу нүүхэд миний нийгмийн асуудлыг яаж зохицуулах вэ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

зочин 2018-04-11 202.131.225.150

тэр авто зогсоолын замын эсрэг талд нь сургууль, цэцэрлэг баригдаад ашиглалтад орчихсон л байна лээ ш дээ. Алтан загасны эмгэн шиг л байх юм аа.

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

chi teul odo ajillaj bgaa gazraasaa garaad shal uur 20 garui km gazart ajild orood, ur huuhdee surguuli soyliign shiljuulldee ? chamd bolomjiin sanagdaj baina uu

Avatar

Зочин 2018-04-11 103.57.95.91

Чи хүүхдээ тэр сургуульд өгөөч. Эсвэл чи нутагруугаа буц хө

Avatar

ккк 2018-04-11 202.21.106.107

Энэ зах дээр ажиллаж байж бид амьдарлаа залгуулж байна

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

ЗАХИАЛГАТ МЭДЭЭ ГЭЖ ИЙМ БАЙДАГ ЮМ.
Ард түмний дуу хоолой огт хамаарахгүйгээр шийдвэрээ гаргадаг мөнгөтөй, эрх мэдэлтэй хүмүүсийн хөлсний бичээчид ийм л юм бичдэг юм.
Сэтгүүлч танаа, чи өнөөдөр идэх хоолтой өмсөх хувцастай боломжтой амьдарч байгаа бол бусад хамаа алга гэж бодох нь зүй ёсны хэрэг үү ?
Тэнд ажиллаж хоногын хоолны мөнгөө залгуулах гэж өвөлд нь даарч, зунд нь халууцан ар гэрээ тэжээж яваа 5000 орчим хүмүүс яах вэ. Зөвхөн түрээслэгч нар ч гэлтгүй ойр орчимд нь үйл ажиллагаа явуулдаг бусад газар, хувь хүмүүс яах вэ ? Эрх баригчд-н чинь ашиг сонирхолд боогдоод амьдрал нь сүйрэх үү гэж захиалга гүйцэтгэх мөнгөө авч байхдаа бодож үзэв үү хө.

Avatar

Зочин 2018-04-11

unen shuuu

Avatar

сэтгүүлч 2018-04-11 202.21.106.107

Э.Ариун сургууль төгссөнүү иймч юм бичиж шившиг болох гэждээ сэтгүүлч бидний нэр хүнд унахаас өмнө устгаач

Avatar

Шар хад 2018-04-11 202.21.106.107

Бид чинь энэ л захаас үүсэж хөгжиж ажиллаж амьдарч яваа хүмүүс шүү дээ муудаад бохирдоод байгаа юм алга орон гэрээ аваад хаашаа нүү гээд хөөгөөд байнаа

Avatar

Зочин 2018-04-11 103.229.120.247

ХОТ ШИГ ХОТ БАЙЯ ГЭВЭЛ АВТО ЗАХУУД , 100 АЙЛ БАРИЛГЫН ЗАХ ЭХНИЙ ЭЭЛЖИНД ЯАРАЛТАЙ НҮҮЛГЭХ ХЭРЭГТЭЙ

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.160.121

Яаралтай нүүлгэх хэрэгтэй. Энхтүвшин сонгогдох гэж танай захыг нүүлгэхгүй гэж ярьж байсан одоо нүүлгэх нь зөв дөө Энд хүн амьдрах нөхцөл үгүй болсон.

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.70.34.132

Худалдаа төв шинээр барьсан,Тэнд байршуул,1000 машины зогсоол шиг нүүлгэ,

Avatar

Зочин 2018-04-11 103.26.194.35

Ene door bichsen humuusiin commentiig harahad yamar nuhtsul baidaltai baidag n shuud tusuulugduj baina. Orkuudiin tsuglardag gazar yum baina. Mash yaraltai nuulgeh heregtei

Avatar

Nuulge 2018-04-11 150.129.142.181

Hot hogjij bhd hogiin zahnud n hotoos garah l heregtei. Tend neere hun amidrah argagui gazar shu de. Bair mair n tgd asar hyamd bdg biz

Avatar

Зочин 2018-04-11

ariun gj henii zahialgaar bicheed bna ain narantuuliig nuulgeech chaddiin bol hotiin tuvd unen zawaaan jinken tugjreeg uusgej bna ariuna teriiig neg bichicheech gerte harih gj narantuuliin zam dr honoj bna

Avatar

зочин. 2018-04-11 202.131.225.150

Хэрээ хэрээний харыг гайхана гэгч болох нь шив дээ. хахахаха. Аль ч зах нь ялгаагүй бохирдол, түгжрэлийг хамгийн ихээр үүсгэж байгаа. Бүгдийг нь л нүүлгэх хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2018-04-11

da hureee chn hotiiin zahad sde narantuul chn yag hotiin tuvd sdee asar tom ylgaa bgaz adilhan har heree ogt bish bn shuu

Avatar

gg 2018-04-11

s*****g s** nar ve ugaasa ger horoolold amidarch bj utaaa geed h*****d bhiiin ulaanbaatar chn naa zahaas chn bish ta nariiin ger horoolliin utaanaas bolj buheldee l utaatai bna s** nar men

Avatar

bh 2018-04-11 64.119.16.110

ehleed 100 ailaa nuulge pisdanudaa

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.179.31.116

САЛХИ БАЙНГА БАРУУНААС ЗҮҮН САЛХИЛДАГ. ДА ХҮРЭЭГИЙН УТАА УЛИАСТАЙ ЧИГТЭЭ САРНИДАГ. 22 ЛУУ НҮҮВЭЛ УТАА НЬ ХОТ РУУ ОРНО. САЛХИНЫХАА АМАН ДЭЭР БОХИРЫН СТАНЦ ЦАХИЛГААН СТТАНЦТАЙ. ДЭЭР НЬ НЭМЭЭД АВТО ЗАХТАЙ БОЛВОЛ ЯНЗТАЙ.

Avatar

jolooch 2018-04-11 112.72.14.196

Dahuree zahiig nuulgeed hend heregtei yum be. Hedhen hunii ashig sonirhol l haragdaad baina

Avatar

зочин 2018-04-11 112.72.14.196

Да Хүрээ автомашины захын ард олон хүний тогтсон ажил амьдрал өрнөж байгааг бодох нь зүйтэй. Харин ч дэг журам үйл ажиллагаа нь сайн газар шиг санагддаг. Хөрсний хувьд өөрийн талбайгаа бүгдийг нь асфальтсан байдаг цөөхөн Монголчууд биенээ дэмжээд хөгжээсэй.

Avatar

hi 2018-04-11 66.181.161.34

zarj bga mashinudig asaagad utaa gargad bna genuu buh ym towlorson amar bdag awto buh uilchilge towlorson xarin shine mashini burtgelig haa bsan 22luu ywuulsan ni hundreltei bga teged ch odoogin niigem chine humuusig aimar daramtand hiiged bgaan bishuuuu tamineee

Avatar

hi 2018-04-11 66.181.161.34

zarj bga mashinudig asaagad utaa gargad bna genuu buh ym towlorson amar bdag awto buh uilchilge towlorson xarin shine mashini burtgelig haa bsan 22luu ywuulsan ni hundreltei bga teged ch odoogin niigem chine humuusig aimar daramtand hiiged bgaan bishuuuu tamineee

Avatar

you 2018-04-11 66.181.161.34

orchni bohirdol gj sxan burj bnadoo boditoi ym yrih bichih heregtei dakhuree dotorhig busad zadgai zahtai haritsuulad uzehed heden 100 dahin tsewerxen

Avatar

Ari 2018-04-11 66.181.161.34

ямар айхтар нийтлэл вэ нүүдэлчин монгол гэдэг шиг нүүлгэнэ л гэдэг болж арай гэж суурьших гэж байхад

Avatar

Rady 2018-04-11 66.181.161.34

humuusin erelt xeregtseg xangasan sxan l uilchilgeetei gazar shuu xarin oir xawid ni shawsan olon zowshoorolgui gazrig xaax xeregtei

Avatar

Rady 2018-04-11 66.181.161.34

humuusin erelt xeregtseg xangasan sxan l uilchilgeetei gazar shuu xarin oir xawid ni shawsan olon zowshoorolgui gazrig xaax xeregtei

Avatar

иргэн 2018-04-11 103.57.93.188

Энэ Да Хүрээ захын маркетингийн менежэр гэх энэ хүүхэн юу мэддэгтээ худлаа шааж бна аа.Саяхан л энд радио узелийн зарлагчаар ороод жил гаруй л болж бна штээ.Нүүлгэх нь маш зөв шүү.Эзэмших гэрчилгээтэй байсан Да Хүрээ хэзээ хэнд хэдэн төгрөгийн авилгал шааж 1991 онд өмчлөлөөр авсан болчихвоо.АТГ болон бусад хуулийн байгууллага шалгахад гэмгүй шүү энэ асуудлыг.

Avatar

Зочин 2018-04-11

umhii guilgachin be chi

Avatar

Зочин 2018-04-11

Чи сайн мэддэг хүн байна шүү гайхалтай

Avatar

GANAA 2018-04-11 66.181.161.34

DAHUREEGES TER XAWIIXAN BUGD XOOLO OLDOG TEGED CH NARANTUULIN XAJUD TSEGTSTEI TSEWERXEN ZAX

Avatar

bold 2018-04-11 66.181.161.34

Shar xad da khureges bolod bohirdono gj yu bhawde bodlogogui baaxan gazar olgochod agaarin bohirdlo diilexgui hudlaa sensatslad bh ym

Avatar

hi 2018-04-11 66.181.161.34

nuulgene l geh ym olon hunii ami amidral yrigdaj bna yagad ail nuulgej bga ym shig iim amarxan zuil yriad bdag bnaa

Avatar

Зочин 2018-04-11 80.153.196.113

ULS TUR ZASAG GEJ BAIDAG BOL UTER TURGEN NUULGEECHEE!!!!!!!!! ZASAG TUR GEDEG BOL 1-HAN IRGENII ERUUL MENDED HOR UCHRAHAAR L BAIVAL SHUUD DALAIZTAI ARGA HEMJEE AVAG CHADALTAI BAIH ESTOI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2018-04-11

Гэр хорооллын утаа угаадсаа шийдчих дээ

Avatar

Irgen 2018-04-11 103.57.92.140

Unuu margaashaa bodson heden chenjiin erh ashgaas bolj ireeduigee ballah gej uu uhaaraachee da hureegiin chenjuu dee ur huuhdee bod

Avatar

Irgen 2018-04-11 103.57.92.140

End yum bichsen humuus bugd da hureegiin chenjuud baih shiv shine tsogtsolbort yamarch umhii bdaggui yum bilee da hureegiin oir haviin tursun huuhduudees har tugalag ilreed bn ene bol huchirhiilliin dald helber yum

Avatar

Зочин 2018-04-11

Хаха гэр хорооллынхон гэж нүүрс түлж тэрэндээ өөрсдөө хордчоод солиорч байх шивдээ

Avatar

ЖОЛООЧ 2018-04-11 202.21.106.107

Да хүрээ зах бол хэдийнээ байр сууриа олчихсон, хэрэглэгчдийн хүндлэл хүлээсэн, олон мянган ард иргэдийг тэжээж, амь амьдралыг нь залгуулж байгаа газар шүү. ДА ХҮРЭЭЧҮҮДДЭЭ БАЯРЛАЖ ЯВДАГ ШҮҮ.

Avatar

ЗОЧИН 2018-04-11 202.21.106.107

Авто цогцолбор ч мэдэхгүй ээ хөгжихгүй ээ Өвөлдөө хөлдөөж, зундаа үмхийгээр утаад,

Avatar

ZOCHIN 2018-04-11 202.21.106.107

22-iin tovchoo ruu hen ch ochihgui ee. Da huree ni oir, songolt ihtei.

Avatar

Zochin 2018-04-11 202.21.106.107

Da hureeg nuulgeh yamar ch shaardlaga baihgui. Busdiin hooliig bulaah gesen ichguurgui yvdal

Avatar

Зочин 2018-04-11 103.57.95.91

100 гаруйхан айл, өсгөөд өсгөөд 100000 хүн, ийм хэл амтай хүмүүст саад боллоо гээд сая гаруй хүний үйлчлүүлдэг газруудыг хаана, хотоос гаргана л гээд байгаа юмдаа. Том захууд, их дээд сургуулиуд, төмөр замыг хотоос холдуулж гаргаад манай оркууд бөглөрөлгүй амьдрах гээд байгаа юм гэсэн. Захгүй, сургуулиа дагаад баар ресторангүй, төмөр замын тээвэргүй хот юунаас татвараа бүрдүүлж хөгжих юм байгаан бүү мэд. Нөгөөдүүлийн амьдардаг газар сүү, тараг хамгийн сайн зарагддаг, бусад бизнес явдаггүй гээд байгаа юм. Хотын татвар бүрдүүлэгчдийг гаргаад нөгөөдүүл хотыг хөгжүүлэх татвар төлөх юм боловуудаа. Баян зайсанд амьдардаг мөртлөө такси 1000 боллоо гээд хаа сайгүй хэрүүл хийгээд байдгийн. Ёстой бөө мэд.

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

ДА ХҮРЭЭГ НҮҮЛГЭХИЙГ ЭСЭРГҮҮЦЭЖ БАЙНА

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

22- ын товчоо орж машин сонирхсон биш хамаг хувцас хунарт үмхий үнэр шингээд ирсэн байсан. Тэнд өдөржин байдаг ченжүүдийг ямар их өрөвдвөө.

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.131.225.150

Ямар агуу худал үг вэ. зохиож байгаа бол жаахан ор үндэстэй өрөвдөөрэй. Элэг хөшлөө. хахахаха

Avatar

jolooch 2018-04-11 66.181.178.250

hotiin tugjree hotiin tovd l bdag. sharhadand zamiin tsagdaa ochdogui shdee

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Да хүрээ захыг нүүлгэвэл ажил амьдралаа залгуулж байгаа жирийн ард иргэд яах болж байна. Энэ сэтгүүлч тэдний амьдралыг залгуулах юм байх даа

Avatar

irgen 2018-04-11 66.181.178.250

baruun taldaa avto tsogtsolbor , zuun taldaa da huree zah bval zugeer zu

Avatar

ЗОЧИН 2018-04-11 202.21.106.107

Энэ нийтлэлийг бичсэн сэтгүүлчийг сэтгүүлч гэж хэлэхэд арай л ой гутчихлаа. Найруулга зүйн болоод утга санаа нь тэнээд явчихаж. Өөр сэтгүүлч олдоогүй юм байх даа. Арай өнгөтэй өөдтэй мэдээ дуулчих юм сан.

Avatar

setguulch 2018-04-11 66.181.178.250

iim niitlel bichsenii toloo 1 udriin ajil hiisen bolj hooloo zalguulj bgaa blgui

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

5000 бизнес эрхлэгчдийн ард хичнээн хүн байгааг тооцоолсон болов уу энэ сэтгүүлч.Тэрэнтэй манатай л байсан байх даа. Хоолоо олж идэх гэж байгаа бол зөв зүйл бич.

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.191.56

zailuulah heregtei sh dee, naad zakhaas chin bolood sharhad eroosoo hugjihgui bgaa. hagas buten saind zamiin 1 r egnee bituu mashin

Avatar

шар хад 2018-04-11 202.21.106.107

Да хүрээ зах гэдэг чинь тэр чигтээ шар хад гэсэн үг харинч захаа дагаад хөгжиж байхад Шар хадны иргэд бүгд л энэ захдаа хөдөлмөрлөж ажиллаж амьдарлаа залгуулж байна тэр 1-р эгнээнийн машиныг чинь цагдаа нар зохицуулах ёстой юм байгааздээ

Avatar

zoloo 2018-04-11 66.181.161.34

hudlaa ingej zahialgatai ym bichehee bolioch ymar gai bolood bgan

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Тэр шинэ цогцолбор гээд байгаа газар нь хүн очих нь битгий хэл, тогтож суухын аргагүй бохир үнэртсэн газар байсан. Яаж тийм газар үйл ажиллагаа явуулдаг байна аа. Ядаж эрүүл мэндээ бодмоор юм даа

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Да хүрээ зах маш олон хүний амь амьдарлыг залгуулж байгаа шүү дээ. Энэ бичсэн нийтлэл нь ямар ч утга учир алга

Avatar

Зочин 2018-04-11 112.72.14.147

Шадар сайд Энхтүвшин байгаа цагт наад зах чинь нүүхгүй яагаад гэвэл өөрийнх нь Да хүрээгээс илүү орчин бузарлаж байга Өгөөмөр гэх хогын зах гарна гэсэн үг Мэргэжлийн хяналт хэний гарт бна Энхтүвшингийн ийм л амиа бодсон улсууд толгой дээр гарахаар энэ улс яаж хөгжих юм бэ

Avatar

2018-04-11 112.72.14.243

Mashinqui hun mashin avah geed yaj hotoos garch huduu yavah yum be?

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.191.56

1 udaa alhaad ch hamaagui yav za. chi esvel udur bolgon mashin avah gej yavdag yum uu

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

чи өөрөө арай өдөр болгон алхаж 22-ийн товчоо ордог юм биш биз?

Avatar

Зочин 2018-04-11 112.72.14.47

Зах нүүлгэх гэдгийн ард бөөн ашиг сонирхол байгаа шүү төрийн нэр барьсан хэдэн дарга нар худал түмний тархи угаахаа одоо болих хэрэгтэйшдээ үгүй бол удахгүй Баяр Сайханбилэг нарынхаа араас явна гэдгээ мэдээрэй..

Avatar

zochin 2018-04-11 112.72.14.47

zahialgatai balai yum bchihee bolioo ta guai

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.182.75

100 айлыг хамтад нь аваад яваарай

Avatar

чи хэн бэ? 2018-04-11 27.123.214.104

чамд наад үгийг чинь луйварчин Золбоот зааж өгсөн үү?

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.182.75

Чадда юм бол нуулгээч дээ.

Avatar

нүүлгэнээ чамайг, нус нулимастай чинь холино. 2018-04-11 27.123.214.104

Нүүлгэнэ заавал , нүүлгэнэ.Хараарай. Чамайг нус нулимастай чинь холино. 1000 машины захынхан яалаа?

Avatar

zochin 2018-04-11 202.21.106.107

1000 mashinii zahiinhan gej dvvrchihsen heden chenjvvd baih yum aa. Uursdiig ni ajilgui bolgoson hvmvvsd tvrees uguud zogsoj baidag.

Avatar

хахаха 2018-04-11 202.21.106.107

Ямар аймар сүрдүүлж байнаа энэ хэн бэ

Avatar

Зочин 2018-04-11 64.119.16.53

Нүүлгэнээ нүүлгэнэ. Очсон газраасаа хэсэг хугацааны дараа бас хөөгдөнө. Дахиад нүүлгэнэ. Яагаад гэвэл ашиг сонирхол үргэлж байж байдаг зүйл

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.179.24.185

Эхлээд цирк ээ мөн ойрхон машин зараад байга хотын төвийн машины захаа нүүлгээч ядарсан хүнийг л дээрэлхээгбаых юм энэ төр

Avatar

чи ядарсан болоод машин зарж байгаа юм уу? 2018-04-11 27.123.214.104

Чи ядарсан болоод машин зарж байгаа юм уу? Чамд машин зарах газар бариад өглөө. Өөр яалгах гэсэн юм бэ? Ачуулаад тийшээ нүүлгүүлэх гээд байвал болно шүү.Мянган машины захыг яалаа?

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

1000 машиныхан яачихсан хүмүүс вэ. Ямар үйл лайгаар Авто цогцолбор луу нүүчихэв дээ. Эцэст нь ингэж хэлүүлэх байсан юм уу та нар. 1000 машиныхаан!!!!!!!

Avatar

Зочин 2018-04-11 43.228.130.63

Narantuul uguumuur 100 ail bugdiin nuulge

Avatar

enhee 2018-04-11 124.158.109.78

da hureegee nuulgeechee tend amidarch bgaa irgedee bodmoor uym tatbaraar shahna gedeg zuv shuu hotiin udirdlaguud ajilaa hiigeechee

Avatar

шар хад 2018-04-11 202.21.106.107

Тэнд амьдарж байгаа хүмүүсийн орон гэр ажил төрлийг нь хамт нүүлгэж чадхуу

Avatar

Зочин 2018-04-11 103.14.38.130

Эзэд нь гээд авгай нөхөр 2 гээд хоер дарвайсан юмнууд байдаг юм билээ. Тэд мөнх наслах юм шиг захаа нүүлгэхгүй гэж бөөн юм болно. төр төмөр нүүрээ харуулж нүүлгэ. Ер нь машин хот дотроо зардаг дэлхийд ямар улс байдаг юм

Avatar

dush 2018-04-11 66.181.161.34

adilhan hotiin zah ym bishuu axaxxax

Avatar

зочин 2018-04-11 202.21.106.107

шар хад хэзээ хотын төвдөө ордог болцон юм бэ?

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

"Хот дотроо машин зардаг улс" гээд гүүглдээд үзээч хаха Ер нь бол дэлхийн жишиг show room – чиглэлээр явдаг. Хот дотроо, гялтайсан гялтайсан машинууд шилэн цонхны цаана байдаг юм. Гэхдээ бусад улс оронтой Монголоо харьцуулах хэцүү. Чи 0 гүйлттэй приусыг тэр өндөр үнээр нь авч чадах уу ? эсвэл Secondhand машин хямдаар авах уу. Төмөр нүүр ярих бол тэр хэдэн тэр бумаар нь гадаад дансанд байгаа лиценз, элдэв толгойн мөнгөнүүддээрээ харуулаад аваад ирэх юм биш биз ?

Avatar

Зочин 2018-04-11 126.243.64.152

Minii bodloor tatbar abaad l shiideed xaychixmaar yum. Tatbariinxan ter chigeeree ajillax xeregtei dee

Avatar

З 2018-04-11 66.181.188.143

НАРАНТУУЛЫГ НҮҮЛГЭЭД ӨГӨӨЧ !!!

Avatar

Зочин 2018-04-11 122.201.21.69

change nertei orkuudiig zailuul

Avatar

ченж 2018-04-11 202.21.106.107

Зайлуул гэнүү ядаж нүүлгэ гэхгүй чи чинь жинхэн орк байнадаа боловсон байлдаа хүний амьдрал ард нь байгаа шдээ

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.9.43.208

Да хурээ чинь захад л байдагшд монголчууд гэж нэг л их бие биенээ хоож туусан хараасан нулимсан хумуус наад зах чинь анх хунгуй газарт л баригдсан байхдаа дараа нь баазан юмнууд бууж ирчээд хоогоод байдаг

Avatar

Зочин 2018-04-11 64.119.21.21

zasag darga irgediin hurliin darga nar mungutei humuusiig yaj ch chadahgui.ih hucval uuduus n salaavch gargaj suudlaas n zailuuln gene shuu.mungutei humuust uilchildeg huuli mongold l lav baihgui.harj baigaarai..

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.9.40.111

sharhad hezee hotiin tuv boltsiin barimjaatai shaatsgaana shuu uguumuruul nuulge

Avatar

Бек 2018-04-11 112.72.14.103

Хүн эрүүл аюулгүй орчинд амьдрах ёстой. Монгол улс төртэй юм бол нүүлгэх хэрэгтэй. Орчиноо бохирдуулана, замын түгжрэл үүсгэнэ, дээр нь татвараа бүрэн төлдөг 1-ч худалдаа эрхлэгч байхгүй. Байнга бэлэн мөнгөөр худалдаа хийгээд баримт өгдөггүй хүмүүс шүү дээ

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Utaa, chanargui huns hileer nevtreh, huuhdiin huchirhiilel, het yaduural zereg buh zuildeer da huree-g buruutgatsgaaylda. Mongol ulsiin tur chn chamaig yaj eruul ahuin naad zahiin bolomjoor hangaad bga yumbde ?

Avatar

Зочин 2018-04-11 66.181.161.66

Да хүрээ бол орчны тохижилт сайн хүн ажилах нөхцөл сайн харин тэр хуучин машин зардаг Мөнгөн хүрээ Дизэл хүрээ бол үнэндээ л хог шороо тоос [Хориотой Үг] баас ханхалсан хогийн газар

Avatar

5112 2018-04-11 202.55.191.130

ЗАХ ГЭЖ ЗАХАД БАЙХЫГ Л ХЭЛДЭГ ЮМ, НАЙМААЧДАА. ОЛНОО БОДОХГҮЙ БОЛ ЦӨӨНХИЙГ ХҮЧЭЭР НҮҮЛГЭХЭД ДЭМЖЛЭГ ҮЗҮҮЛНЭЭ

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Odoogiin baigaa bairlal n tuv gej heleed bgamu ?
Baruun tiish shine ongotsnii buudal, sport zaal, shine khotkhonuud shineer barigdaad baidag uchirn hotiin tuluvlolt baruun tiisheege zuragdsan yumaa. Harin tend zah baiguulna gedeg utgagui asuudal shu

Avatar

Зочин 2018-04-11 103.9.90.51

Төр зориг гаргаад нүүлгээд өгөөч, юунд нь айдаг юм бэ, зөв зүйлийг нийт нийслэлчүүд дэмжинэ

Avatar

Zochin 2018-04-11 59.153.87.15

Nuulgeh heregtei ene talaar niisleliin irgedees sanal huraalt yavuulah heregtei tegeed l shiidchih guitsei

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

ter zamiin tsagdaagiin uulzvardeer guur barina geed sanal huraal avsansht. 70% garui n zuvshoorogui baital batlagchdihsan l gej bleede

Avatar

Зочин 2018-04-11

Да хүрээгийн эзэд санаачлагаараа газраа тохиролцож өгөөд нүүчих хэрэгтэй

Avatar

chadahgui e 2018-04-11 202.179.25.164

Shadar said eserguutseed hodlohguidee. Mongold gants neghen oligarhiin erhiig l hangana uu gehees ard olonii erh ashigiig tag martsan shuudee.

Avatar

zochin 2018-04-11 43.242.242.140

zailuul da hureeg nuulgeed ug tugjrel arai heterch bn ada huree zahiin zam bol heterhii nuulgej dald oruul

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Da hureeg nuulgeed 22-iin tsogtsolbor ashiglaltand orloo gehed yalgaagui l ter chigleld tugjrel uusna shuude. Da huree tugjrel uusgeed bga yum bish automashin sonirhogchdiin hul hudulguun tugjrel uusgej bgaa yumshu. Bod bod tarhi gej baival ehleed bod.

Avatar

Зочин 2018-04-11 202.21.106.107

Tsogtsolbor ashiglaltand oroogui bhad yarmagiin zam tugjreheere yadag bleede haha. Ter zam Ongotsnii buudal, ter haviin hotkhonuud, shine sport zaal, nemeed auto zahiin achaalaliig diilehu ? bod bod bod hhaha

Avatar

ТӨР ЗАСГААС ГУЙГЧ 2018-04-11 202.21.115.242

НҮҮЛГЭЭД ӨГӨӨЧ НҮҮЛГЭЭД ӨГӨӨЧ БАС ДАХИН НҮҮЛГЭЭД ӨГӨӨЧ

Avatar

zochin 2018-04-11 66.181.181.147

ORK-yydiin il bie zasah gazar bolood udaj baina daa.

Avatar

иргэн 2018-04-11 202.21.106.107

Орчин тохижилт бас боловсон НБЗГ-тай юм байналээ чи үйлчлүүлж байхдаа ил бие засцан юмуу заваан орк вэ чи чинь харин…………….

Avatar