Ханш нээхээр нас барагсдын газрыг эргэх нь монгол ёс биш | News.MN

Ханш нээхээр нас барагсдын газрыг эргэх нь монгол ёс биш

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.05-нд нийтлэгдсэн

Ханш нээхээр нас барагсдын газрыг эргэх нь монгол ёс биш

Ханш нээхээр нас барагсдын газрыг эргэх нь монгол ёс биш

Ханш нээх өдөр өнөөдөр /2018.04.05/ тохиож байна. Энэ өдөр хөлдсөн зүйл гэсч, ичигсэд сэрж, үндэстэй  бүхэн соёолдог болохоор урин цагийн эхлэл гэж үздэг. Уг өдрийн учир холбогдлын талаар Дашчойлон хийдийн зурхайч лам Ч.Алтангэрэлээс тодруулсан юм. Хятадын Хан Ши гэдэг хаан энэ улиралд газар гэсч, тариалан эхлэхэд тохиромжтой боллоо хэмээн тусгай ёслол үйлддэг байсан учраас тэр хааны нэрээр уг өдрийг нэрлэх болсон гэнэ. Харин Монголчууд уг өдрийг дэлгэрч дээшлэх өдөр гэж бэлгэшээдэг аж.

Ханш нээх өдөр хөрс шороо хөндөхгүй байх, газар ухаж сэндийчхийг тэвчих ёстой ажээ. Мөн байгаль дэлхийдээ идээ ундааныхаа дээжийг өргөх жаягтай гэнэ. Түүнчлэн ханш нээх өдөрт зориулсан бурхны тусгай ном байдаггүй юм байна. Иргэд сүүлийн үед уг өдөр нас барагсдын газрыг эргэх болсон. Энэ нь Хятад ёс гэнэ. Учир нь,  Хятадууд газар гэсэхээр өвөг дээдсийнхээ шарилыг эргэдэг ажээ. Харин энэ өдөр хүүхэд багачуудыг баярлуулах нь зохимжтой гэнэ.

Р.Ренчиндулам

18 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-04-05 66.181.161.53

Өвөг дээдэсдээ хүндэтгэл үзүүлэхэд Хятад Монгол ёсны ялгаа юу бна.

Avatar

Зочин 2018-04-05 103.229.123.153

Хаанахын ёс байх ямар хамаа байна. Юм болгонд туйлширч байх юм. Эрт үед ил тавьдаг байсан бол одоо нүхэнд оршуулдаг болсон шүү дээ. Талийгч нараа хэдэн жилдээ ч юм нэг эргэхэд яагаад болохгүй гэж. Хятад монголын ёс нь ямар падтай юм. Жилд нэг ийм өдөр байх нь зүйтэй бус уу. Барууны орнуудад ч ийм өдөр байдаг.

Avatar

БОЛЬ 2018-04-05 94.248.79.73

ОДОО ИЙМЭРХҮҮ МОНГОЛ ЁС ЗАНШИЛ ГМ [Хориотой Үг] ЮМ БИЧИХЭЭ БОЛИМООР ЮМАА.ДЭЛХИЙ ТЭР ЧИГЭЭРЭЭ ДАЯАРЧЛАГДААД УЛАМ ХААНА АШИГТАЙ БАЙНА ТЭР ЗҮГЛҮҮ ТЭМҮҮЛЦГЭЭЖ БАЙХАД Л ДЭМИЙРЭЭД ЁС ЗАНШИЛ, УУЛ ТАХИХ..ЗҮГ ГАРГАХ…ХЭЗЭЭ ЭНЭ ТЭНЭГЛЭЛЭЭСЭЭ САЛХЫМ БЭ

Avatar

Зочин 2018-04-05 203.91.115.44

Угааса одоо МАН төрын эрхэнд байгаа болохоор [Хориотой Үг] нар асар олноороо монголд орж ирэх болно Багануурт гэхэд 1000 с 3000 ын хооронд [Хориотой Үг] ирнэ

Avatar

Зочин 2018-04-05 112.72.15.46

Худлаа өөр өөрсдийнхөөрөө ярих юм

Avatar

Бат 2018-04-05 103.57.92.132

Шинэ жил бас биш …баярлаагүй, амраагүй,…. бурхан болсон өвгөдийн газрыг эргэж тойрох хүндэтгэхэд хүртэл хятад монголоор нь талцуулах гээд байдаг ямар бодлого хаанахын явуулга вэ?

Avatar

Зочин 2018-04-05 66.181.161.65

Хүмүүст гай болоогүй мөнгө төгрөг идэж уугаагүй хулгай хийгээгүй худлаа.яриагүй бол дуртай нь очиг л дээ хэнд тээр болоод байгааг ойлгохгүй бна

Avatar

Зочин 2018-04-05 27.123.212.140

[Хориотой Үг] , ХУРЛИЙЗУУД ОЛОН ШҮҮ ДЭЭ !!! ТЭД Л ЭРГЭЖ БАЙГАА БИЗ !!!

Avatar

Зочин 2018-04-05 202.21.111.42

Дуртай нь эргэж л байг л дээ, Тэгэж яривал монголын маш олон заншил хятадаас гаралтайг мэдэх үү чи???

Avatar

Зочин 2018-04-05 202.179.24.32

МЭДЭЭЖ МОНГОЛ ЁС БИШ. БИДНИЙ ЧИНГИСИЙН МОНГОЛЧУУД ӨНГӨРӨГСДӨӨ ИЛ ТАВЬЖ НОХОЙ ШУВУУНД ӨГДӨГ БАЙСАН ЮМ ЧИНЬ ЭРГЭЖ МӨРГӨӨД БАЙХ ШАРИЛ ЭНЭ ТЭР ГЭЖ УГААСАА БАЙГААГҮЙ!

Avatar

Зочин 2018-04-05 66.181.176.29

ЯГ ҮНЭН ШҮҮ!!! МУУХАЙ БҮДҮҮЛЭГ ЗАНШИЛ БАЙЖЭЭ!!! ХАЙРТАЙ ДОТНЫН ХҮНИЙ ЧИНЬ ШАРИЛЫГ МАРГААШ НЬ НОХОЙ ЗУЛГААЖ БАЙХЫГ ХАРВАЛ ЯМАР САНАГДАХ ВЭ???

Avatar

777 2018-04-05 202.179.25.123

Aal, ert Huvilai haanii ued neg uls boloo bizdee yu und n gaihaad baigaa yum bol

Avatar

Зочин 2018-04-05 202.21.106.109

Дүн өвөл гэж хэлдэгийн Дүн гэдэг үг нь өөрөө хятад үг, өвөл гэсэн утгатай. Монгол хятад хамтдаа ялнаа

Avatar

Зочин 2018-04-05 64.119.18.198

Сүүлийн үед Цагаан сар хүртэл хужаатай нэг өдөр болчихоод байгаа биз дээ.

Avatar

Эргэж харах их л юм байх юм даа 2018-04-05 202.72.245.202

ХЯТАДЫН ХУАНЛИГААР ДҮН ӨВӨЛ ДУНД ХАВАР БОЛЛОО ГЭЭД ЦАГААН САРАА ХИЙГЭЭД БАЙДАГ ХҮМҮҮСТ ЭНЭ Ч ЮУ Ч БИШ БАЙХ АА, БУСДАД ГАЙ СААД БОЛОХГҮЙ Л БОЛ ДУРТАЙ НЬ ДУРТАЙГАА ХИЙЖ Л БАЙГ Л ДАА

Avatar

зочин 2018-04-05 64.119.26.96

Бидний Монголчууд сүүлийн үед гайхаад байгаа юмаа Эх орондоо байна уу эсвэл Хятадын нэг мужид байна уу гээд ханш нээхээр нас барагсадынхаа шарилыг эргэх энэ тэр гээд сурталчилаад зарим нөхөд хэрэгжүүлээд байх шиг хятад цустай улсууд тэгээд байгаа бололтой.

Avatar

Зочин 2018-04-05 66.181.176.29

Дуртай нь эргэж л байг л дээ, чамайг албаар чирж авч яваагүй л бол болоо юм биш үү!!! Тэгэж яривал монголын маш олон заншил хятадаас гаралтайг мэдэх үү чи???

Avatar

Амар 2018-04-05 202.179.26.182

Сайн байна.Ойлгож авлаа.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж