Баруунаас алсарч Орос руу дөхсөн Турк | News.MN

Баруунаас алсарч Орос руу дөхсөн Турк

Хуучирсан мэдээ: 2018.04.04-нд нийтлэгдсэн

Баруунаас алсарч Орос руу дөхсөн Турк

Баруунаас алсарч Орос руу дөхсөн Турк

ОХУ-ын Ерөнхийлөгч Владимир Путин өнгөрсөн гуравдугаар сард улиран сонгогдсоноос хойших анхны гадаад айлчлалаа Турк улсаас эхлүүлжээ. Айлчлалаар хоёр улсын хооронд удаан хэлэлцсэн “S-400” алсын тусгалын пуужингийн системийг ОХУ-аас худалдан авах гэрээнд гарын үсэг зурсан юм. Умард Атлантын гэрээний байгууллагын “NATO” зүгээс болгоомжлол дагуулсан томоохон зэвсгийн наймааг хоёр орны албаныхан өнгөрсөн арванхоёрдугаар сард гарын үсэг зурах хэмжээнд хүргэж эцэслэн тохиролцоод байв. Хамтарсан хэвлэлийн хурлын үеэр энэ айлчлал нь хоёр орны харилцаагаа эрчимжүүлсэн үр дүнтэй болсныг Туркийн Ерөнхийлөгч Режеп Тайип Эрдоган онцолжээ. Харин Владимир Путин пуужингийн системийг Анкарагийн хүсэлт тавьснаас илүү хурдан хугацаанд үйлдвэрлэн хүлээлгэж өгөхөө мэдэгдлээ.

“S-400” нь ямар ч төрлийн нисэх онгоц, мөн нисдэг тэрэг, пуужинг нэг секундэд 4.8 км (буюу нэг цагт 17.000 км-ийн) хурдтай пуужингаар устгадаг хөдөлгөөнт систем юм. Энэ систем 400 км-ийн алсад 27 км өндөрт нисч буй байг устгах чадвартай гэнэ.

Түүнчлэн айлчлалын үеэр Оросын Росатом агентлагийн Турк улсад барьж буй анхны атомын цахилгаан станцын явцыг хэлэлцжээ. Газар дундын тэнгисийн эргийн ойролцоо Аккуюд атомын цахилгаан станц барих ажил эхэлж 2023 онд анхны цөмийн тогоог ажлуулахаар төлөвлөж байгаа аж. Турк улс 2023 онд байгуулагдсаныхаа 100 жилийн ойг тэмдэглэх юм. Энэхүү төсөл нь хоёр орны өсөн дэвжиж буй харилцааны бэлгэдэл гэдгийг Владимир Путин онцлов. Тус атомын цахилгаан станц нь ашиглалтад орсноор Турк улсын эрчим хүчний хэрэглээний 10 хувийг хангах аж. Төслийн нийт өртөг 20 тэрбум ам.доллар гэж тооцсон байна.

Экс тагнуулыг хордуулсан хэргээс үүдэн ОХУ болон Барууны харилцаа муудсан энэ үед Турктэй хийх зэвсгийн наймаа анхаарал татаж байна. “NATO”-гийн гишүүн Турк улс нь Сирийн хойд хэсэгт курдуудын эсрэг явуулж буй цэргийн ажиллагаа болон хүний эрхийн асуудлаас үүдэн Барууны холбоотнуудтай харилцаа таарамжгүй болж иржээ. Харин Турк болон ОХУ-ын харилцаа шашин болон өөр бусад ялгаатай байдлаас үүдэн дайсагнасан шинжтэй байсан ч бүс нутгийн байдал, олон улсын улс төрийн байдал өөрчлөгдсөнөөр илүү ойр харилцаатай болж иржээ. Одоогоос хоёр жилийн өмнө Туркийн арми Сирийн хойд хэсэгт Оросын байлдааны онгоцыг сөнөөснөөр хоёр орны харилцаа ээдрээтэй болж ирсэн ч асуудлыг даван гарч чаджээ. Өнгөрсөн жил Владимир Путин Туркийн ерөнхийлөгчтэй хэд хэдэн удаа утсаар холбогдож, олон улсын асуудлыг хэлэлцсэн байв. Хоёр орны тэргүүн Ираны ерөнхийлөгч Хассан Роуханыг оролцуулан Анкарад лхагва гаригт Сирийн асуудлыг хэлэлцжээ. Сири улсад долоон жил үргэлжилсэн иргэний дайн, зөрчил тэмцлийг зогсоохоор гурван улс хамтрах болсон билээ.

44 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-04-04 59.153.113.127

Америк болон барууныг дагасан улсууд тvр зууртаа хvний эрх ардчилал ярьж шоудаад сайхан байдаг болтой юм!! Олон жил енгерсен хойно нэг мэдэхнээ баларч балайрч, сvйрч дуусаж байгаагаа олж хараад дотооддоо алалцаад эхэлдэг юм шиг. Мексик тэргvvтэй латин америкын орнуудыг хар! Бас хар африк бvхэлдээ гамшигийн байдалд орсон, учраа ойлгоод нелеенеес нь гарах гэсэн Арабын орнуудыг сvйрvvлж байгааг хар, зуун дамнан колони нь явсан филипин, гайти мэтийн далайн орнуудаас нэг аятайхан амьдралд хvрсэн орон байдаг юмуу?! гэхээр. Монгол шиг оргvй хоосноос суга татан босгож , тэжээж тэнхрvvлсэн орон улс байхгvй юм шиг. Одоо манайхан Америк барууныхныг их дагаж далдайж хоер хершее ээлж дараалан " ялсаар" байвал энэ бvхнээ алдаж оргvй хоосонд уусаж замхрах тавилантай ч юм бил vv! Хvний их далайд нэг муу гуравхан сая монголыг хаачив?! Ийчив?!Гэж vгvйлэн санаад байх нь хир олон бол?!

Avatar

Зочин 2018-04-04 182.160.35.193

хцуалгүй сармис ханхалсан өмхий амаа угаа ардчилсан тэмбүү чи

Avatar

HM 2018-04-04 188.29.164.133

Ланжгар том наймаа хийжээ. Пуужингаа туркуудад гайгүй үнэ хүргээд зарчихлаа гээд ход ход инээгээд зогсож байвал мөн гоё оо.

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.21.106.148

USA дэлхийн 1 р гүрнээр 30 аад жил тоглолоо, энэ хугацаанд дэлхийд нэг өдөр ч амар амгалан байсангүй. дэлхийн хүн амын баян хоосны ялгаа туйлдаа хүрлээ. ертөнцийн өнцөг булан бүрд иргэний дайн , террор халдлагууд болсоор л байна. одоо Оросууд дэлхийн бодлогыг Америкуудаас булаан авч жүүдүүдийн мөнгөний дарлалаас хүн төрөлхтнийг салгах цаг болсон. угаасаа ч хүссэн ч эс хүссэн ч Орос, Хятадын түншлэл америкыг арагш нь түлхэж үүнд нь америкын урдных нь холбоотнууд ч нүүр буруулж зүүн тийшээ харах шинжтэй.

Avatar

Зочин 2018-04-04 104.237.86.145

Cham shig zalhuu archaaguichuul darluulsan ch ugui ch yalgaagui zaya toorog bol toorog. Munhag undesten saran deer bnu delhii deer bnu hamaagui zolbintoj l baidag yum.

Avatar

Зочин 2018-04-04 64.119.20.28

ee hoorhii… delhii shine deg juram shine zohitsuulalt huseed bna daa. Ene zohitsuulalt ni dainiig avchrah bii vii… Hoorhii USA huuchin argaaraa l muiharlaad bhiin. Tactikaa oorchloh heregtei shdee. USA huchirheg bas zob baih heregtei. USA baihgui bol China Russia 2 bol buir galzuurna shuu

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.9.40.130

Одоо Туркийн цагаачдыг Орос уруу хөөх хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2018-04-04 66.181.160.94

Орос найз маань ,, Зурагтаа унтраахаар л агуу Орос орон минь алга болчих юм аа ,, гэж билээ …

Avatar

Зочин 2018-04-04 104.237.86.145

Haha goyo helj de

Avatar

Зочин 2018-04-04 80.153.196.113

MONGOL ULSIIN BUH TALAAR HAAJ BOOJ BAIGAA l***r PUTLER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Турк хэн нь хэн бэ гэдгийг танисан 2018-04-04 103.57.93.57

Турк ЕХ болон АНУ-тай өргөн харилцаатай. Гэхдээ тэд Туркийн дотоод хэрэгт оролцож, сөрөг хүчнийг дэмжих замаар бослого, хөдөлгөөн дэгдээх, бодлогын зарим асуудлаар шахалт үзүүлэх зэргээр тараа таниулсан хэрэг. Турк бол ийм зүйлийг хүлцэж өнгөрөөх улс биш. Хүчирхэг армитай, хүчтэй нэгдмэл засаглалтай улс. Тэд ОХУ-тай ойртож байгаа нь шударга, тэгш нөхөрлөл, хамтын ажиллагааг сонгож байгаа гэсэн үг.

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Өчигдөр Туркийн ерөнхийлөгч Эрдоган, ОХУ-ын ерөнхийлөгч Путин, Ираны ерөнхийлөгч Хасан Роухани нар Туркийн нийслэл Анкара хотод болж буй Сирийн асуудлаарх дээд хэмжээний уулзалтад оролцож, Сирийн асуудлыг улс төрийн аргаар зохицуулах талаар гурван орон нийтлэг ойлголтод хүрлээ гэв.

Хаалттай уулзалтын дараа, Турк, Орос, Иран гурван орон хамтран уулзалтын үр дүнг танилцуулсан юм. Хамтарсан мэдэгдэлд "Улс төрийн аргаар зохицуулах нь Сирийн асуудлыг шийдэх цорын ганц үр ашигтай арга зам мөн, зэвсгийн хүчээр Сирийн хямралыг шийдэх боломжгүй.

Турк, Орос, Иран гурван орон терроризмын эсрэг тэмцэх нэрийдлээр Сирийг хагалан бутаргахыг эсэргүүцэж, Сирийн бүрэн эрх, тусгаар тогтнол, нутаг дэвсгэрийн бүрэн бүтэн байдлыг эрс хамгаалах болно" гэж тэмдэглэлээ.

Гурван орны удирдагчид "Сирийн мөргөлдөөнийг намжаах бүсийг батлан даасан орны хувьд Турк, Орос, Иран гурван орон НҮБ-ын Аюулгүйн Зөвлөлийн тогтоол, Астанагийн энхийн хэлэлцээний дүр дүнг үргэлжлүүлэн хэрэгжүүлж, гал зогсоох гэрээг хамгаалж, Сирийн мөргөлдөгч талуудыг үүрд гал зогсоохыг биелүүлэхийн ахиулах болно. гурван орон Сирийн нутаг дахь Лалын улс, [Хориотой Үг] Кайда зэрэг т*******т бүлэгллийг хамтран устгах болно" гэжээ.

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.21.106.109

Эрдоган дахиж хэзээ Оросын ар нуруу руу хутга шaaх болдоо

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Америкийг дагасан Монгол ардчиллын ачаар коммунист хятдын колони, түүхий эдийн бааз төдий болсон шүү дээ. Ардчилсан троллууд зүгээр Монгол хэрхэн сүйрэхийг л хараад сууж бай.

Avatar

Зочин 2018-04-04 64.119.16.149

оросыг дагавал Венесуэл болно Турк удахгүй Венесуэл болно оросын троллууд зүгээр Турк хэрхэн сүйрэхийг зүгээр хараад сууж бай

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Путин, Эрдоган, Роухани 3 өчигдөр Анкарад Сирийн асуудлаар хамтарсан мэдэгдэл хисэн байна. а**с, английн жомбого эмгэн таг чиг.

Avatar

Зочин 2018-04-04 122.201.31.141

Ene ulig bolson medeege hichneen tavidag yum be. Gadaad hariltsaa muu bna shu tanai site. Oros hyatadaas uur uls medehgui.

Avatar

mederel muutaa 2018-04-04 202.55.191.130

Сэтгэгдэл…delhiin aguu 2 oronii tuhai bichehgui bol yaj olon ulsiin medee bicheh be dee.. horbood ene 2iin oroltsoogui zvil hobor sh dee

Avatar

ХЭХЭ 2018-04-04 103.57.95.47

х****л ИДСЭН ПУТЛЕРИЙН ОРОСЫГ ДАРУЙ ГАЗРЫН ХӨРСНӨӨС АРЧ СУГАЙ ХАХАХАХА

Avatar

Зочин 2018-04-04 66.181.164.235

Чам шиг бөөснүүд мөрөөдөөд ч барахгүй байхаа…

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Наадах чинь бөөс биш тэмбүү.

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.170.72.3

Оросыг их дагаж далдганаад байвал хуучин соц орнуудын араас орно биз. Ядахад шинэ оросууд гэж өөрсдийгөө нэрлэсэн хэсгийнхэн хуучны нөгөө ах гээд байдгуудаасаа тэс өөр. Соц үедээ ч байхдаа монголын түүхийн мандан бадралын үеийг хүлээн зөвшөөрдөггүй их гүрэн бол их гүрэн ухааны юм онолдож,одоо тийм байгаа. Яахав хөрш улсын хувьд манайхан өөрсдөө л зөв чиг шугам дипломат хүрээнд барих хэрэгтэй байх.

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.72.245.122

чи зөв дүгнэж

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Муу Гоминданы ардчилсан үлдэгдэл их хуцаж байна аа?

Avatar

хэхэ 2018-04-04 103.57.95.47

ү м х и й х у в х а й ф а ш и с т орос хулмас хахаха

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Ардчиллын замаар явсан Монгол улс ардчиллын ачаар коммунист Хятдын колони, түүхий эдийн бааз төдий болчихсон сууж байгаа нь ямар учиртай юм бэ?

Avatar

Шал өөр улсууд шүү 2018-04-04 202.72.245.194

СТАЛИНЫ БАЙГУУЛСАН ЗӨВЛӨЛТ ХЭМЭЭХ ЭЗЭНТ ГҮРНИЙГ ОДООГИЙН ПУТИНЫ ОРОС УЛСТАЙ БИТГИЙ ХОЛЬЖ ХУТГАА, ПУТИН-ЗАМЧ ЭРДААГАН ЭНЭ 2 ДИКТАТОРЫН ХООРОНД УДАХГҮЙ ЗӨРЧИЛДӨӨН ҮҮСНЭ, ЗӨРЧИЛДӨӨНГҮЙ БАЙЖ ЧАДАХГҮЙ ХҮМҮҮС БАЙГАА ЮМ,

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.72.245.122

чи зөв дүгнэж

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Муу Гоминданы үлдэгдэл ардчилсан xypлийз их хуцаж байна аа, чи?

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Сирийн Гутад англи, америкийн хөлсний алуурчдыг цэвэрлээд дуусч байна. Дараагийн бай Ярмук, аль Дэраа. Етөнцийг захирагчийн алдар бадраг.

Avatar

хэхэ 2018-04-04 103.57.95.47

битгий ү м х и й х у л м а с царайл чи юу ч гэж х у ц с а н ү м х и й хулмас ханхлаад байна чамаас хахахаха

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Монголын тусгаар тогтнолын загалмайлсан эцэг, түүнийг сахин хамгаалагч улаан сахиус генералисмус И.В.Сталины алдар бадраг.

Avatar

хэхэ 2018-04-04 103.57.95.47

СТАЛИНТАЙГАА ХАМТ ТАМДАА ЖАРГА ЧИ ХАХАХАА

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Етөнцийг захирагчийн алдар бадраг.

Avatar

ХЭХЭ 2018-04-04 103.57.95.47

ХАР Г И Ч И Й

Avatar

Зочин 2018-04-04 122.201.22.62

Чойбалсан гуай Сталин дээр ороод Өвөрмонголыг авмаар байна гэтэл Сталин "чи Өвөрмонголыг авъя гээд байдаг. Мао чамайг авна гээд байдаг." гэсэн гэдэг. Монголыг маань Орос ах нар л тусгаар тогтнуулж өгсөн юм шүү. Агуу Орос маань л мандан бадраасай.

Avatar

Зочин 2018-04-04 66.181.178.187

Унэн

Avatar

Хариуд нь юу авлаа? 2018-04-04 103.14.38.130

Монголын газар нутгаас маш их хэмжээгээр авсан. Увс нуурын хойд хэсэг тэр чигтээ. Увс нуурыг тойрч амьдардаг байсан иргэд ярьж байсан байгаан. Гэх мэт сөөм сөөмөөр, нэг нэг метрээр хилийн шонгоо ахиулсаар байсан. Хоёр улсын хилийнхэн асуудалтай цэгдээрээ ирээд л Монголчуудыг нам сохтоож "ав ав" гэдэг үгийг хэлүүлж нүдэн дээр нь шонгоо ахиулж байсан гэдэг.

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.55.183.108

өгж, авч байдаг хорвоо доо. шал дэмий юманд бухимдах юм даа.

Avatar

202.55.183.108-д 2018-04-04 172.58.142.140

Тэнэг улсууд мөн ч их байх юм даа

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Үнэндээ Тагнын урианхайчуудаас булаан авсан Хөвсгөлөөс Увс хүртэлх бэлчээр нутгаа хазгар Гэндэн БНТуваАУ-д буцаан өгсөн. Хожим нь энэ газрын 85%-ийг Бал дарга ЗХУ-аас буцаан авсан билээ. Хөвсгөл чинь тэр чигээрээ урианхайчуудаас булаан авсан нутаг гэдгийг санахад илүүдэхгүй шүү. Тувачууд энэ нутгаа буцааж авна л гээд байгаа.

Avatar

ХЭХЭ 2018-04-04 103.57.95.47

БИТГИЙ Ш А А ЧИ Г И Ч И Й ХАЖУУД НЬ ЗОГСОЖ БАЙСАН ЮМ ШИГ Ш А А Ж БАЙХ ШИВ Г И Ч И Й ЧИНЬ

Avatar

Зочин 2018-04-04 202.131.245.243

Шойгу ах Хөвсгөлөө буцааж авна л гэж байна билээ.

Avatar

х****а 2018-04-04 122.201.23.158

[Хориотой Үг] гэж Шойгудаа хэлээрэй

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж