Аялал жуулчлалаас 404 сая ам.долларын ашиг олжээ | News.MN

Аялал жуулчлалаас 404 сая ам.долларын ашиг олжээ

Хуучирсан мэдээ: 2018.03.30-нд нийтлэгдсэн

Аялал жуулчлалаас 404 сая ам.долларын ашиг олжээ

Аялал жуулчлалаас 404 сая ам.долларын ашиг олжээ

“ITM-2018” олон улсын аялал жуулчлалын үзэсгэлэн өнөөдөр /2018.3.30/ нээгдлээ. 19 дэх жилдээ зохион байгуулагдаж буй үзэсгэлэнгийн энэ жилийн түншлэгч аймгаар Завхан аймаг ажиллаж байна. Үзэсгэлэнгийн нээлтэд БОАЖ-ын сайд Н.Цэрэнбат, Монголын аялал жуулчлалын холбооны Ерөнхийлөгч Д.Гантөмөр, Завхан аймгийн Засаг дарга Д.Батсайхан нар оролцов.

 

Н.Цэрэнбат: Энэ онд 470 гаруй мянган жуулчин хүлээн авна

-Аялал жуулчлалын салбараас жилд хэдэн төгрөгийн орлого ордог вэ?

-Богино хугацааны ажлын байр бий болгож, экспортыг дэмжиж, Монгол Улсын эдийн засгийн хөгжлийн нэгэн тулгуур болж байгаа салбар бол аялал жуулчлал юм. Тухайлбал, Монгол Улс 2017 онд 470 мянган жуулчин хүлээн авч, 404 сая ам.долларын ашиг олсон гэсэн судалгаа бий. Тиймээс БОАЖЯ-наас аялал жуулчлалын үндсэн чиглэлүүдийг тодорхойлсон. Энэ чиглэлийн дагуу дэд бүтцийн бүтээн байгуулалтаас эхлээд хөрөнгө оруулалт татах боломжийг бүрдүүлэхээр ажиллаж байна. Мөн жуулчдад зориулсан үзвэр үйлчилгээний хүртээмжийг сайжруулах шаардлагатай. Ингэснээр жуулчид зөвхөн байгалийн тогтоц, уул нуруу үзээд буцахаас гадна монголчуудын түүх, өв соёл, ёс заншилтай танилцах боломж бүрдэнэ.

-Монголд аялах таатай орчныг бий болгохын тулд дэд бүтцийн асуудлыг шийднэ гэж байна. Жуулчид Монголд ирэхэд бие засах газар нэлээд хүнд байдаг. Үүнийг хэрхэн шийдвэрлэх вэ?

-Шинэ технологиуд дээр сонгон шалгаруулалт хийгээд явж байна. Хувийн хэвшлийг нүхэн жорлон ашиглахаа болихыг шаардаж, шинэ технологи ашиглахыг шаардана. Энэ онд хоёр газарт албан ёсоор ариун цэврийн байгууламжийг сайжруулах ажил явж байгаа. Эндээс шалгарсан Монголын хөрсөнд тохирсон, өртөг багатай ариун цэврийн байгууламжийг аялал жуулчлалын бүс нутгийн байгууллагуудад санал болгоно.

-Энэ онд аялал жуулчлалын салбарт хэдэн төгрөг төсөвлөсөн бэ?

-Яам аялал жуулчлалд зориулан олон улсын үзэсгэлэн зэргийг бүгдийг нь оруулаад нэг тэрбум гаруй төгрөг төсөвлөсөн.

Дотоодын 250 гаруй байгууллага оролцож байна

Монголын аялал жуулчлалын холбооны Ерөнхийлөгч Д.Гантөмөр

Үзэсгэлэнгээр олон улсын аялал жуулчлалыг олон нийтэд танилцуулах бус аялал жуулчлалын салбарт тулгамдаж буй асуудлыг хэлэлцэж, шийдлүүдийг хамтдаа гаргаж байгаа. Хоёрт, шинээр аялал жуулчлалын газар байгуулж байгаа бол Монголын аялал жуулчлалын холбоотой хамтран эхнээсээ зөв алхмаар явж байгаа. Гуравт, олон улсын олон компани үзэсгэлэнд оролцож байгаа. Энэ нь маш том ач холбогдолтой. Энэ удаагийн үзэсгэлэнд Монгол Улсын аялал жуулчлалын тур оператор, агаарын тээврийн компани тэргүүтэй дотоодын 250 гаруй байгууллага, БНХАУ, Турк, Япон, БНСУ, ОХУ-ын Буриад, Тувагийн аялал жуулчлалын төр ба хувийн хэвшлийн төлөөлөгчид оролцож байна. “ITM-2018” олон улсын аялал жуулчлалын үзэсгэлэн нь бизнесийн томоохон цугларалт төдийгүй, салбарт тулгамдаж буй асуудлаа хэлэлцэх уулзалт бүхий Монголын аялал жуулчлалын нэгдсэн арга хэмжээ. 2018 оныг бид хариуцлагатай, мэргэжлийн хамтын ажиллагааг дэмжсэн жил байх болно.  

“Нүүдэлчдийн соёлын наадам” долдугаар сарын 4, 6-нд болно

Түнш аймгийг шалгаруулж үзэсгэлэнг хамтран зохион байгуулдаг уламжлалтай. Энэ жил түншээр Завхан аймаг сонгогдож орон нутгаа сурталчиллаа. Үзэсгэлэнгийн үеэр тус аймгийн Засаг дарга Д.Батсайханаас жуулчлалыг хөгжүүлэхээр хийсэн зүйл, хийх ажлыг тодрууллаа. Тэрбээр “Завхан аймаг нь хутагт хувилгаадын өлгий нутаг. Мөн байгалийн унаган төрхөө өнөөг хүртэл хадгалсаар ирсэн. Өвөрмөц тогтоц бүхий газрууд, түүх, соёлын биет болон биет бус өвүүдээ эко аялал жуулчлал, нүүдлийн соёлтой хослуулан хөгжүүлсэн. Түүнчлэн нүүдэлчин ардын ахуй соёлыг дэлгэрүүлэх зорилгоор 2017 онд Монголдоо төдийгүй дэлхийд гайхуулах “Нүүдэлчдийн соёлын наадам” арга хэмжээг анх удаа амжилттай зохион байгуулсан.  Цаашид аймгийн онцлогт тохируулан жуулчдын сонирхлыг татахуйц бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэлийг төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн зарчмаар хөгжүүлэх зорилго тавьж байна. Монголын аялал жуулчлалын холбоотой хамтран “Нүүдэлчдийн соёлын наадам-2018” арга хэмжээг Улаагчны хар нуурын эрэгт долдугаар сарын 4, 6-нд зохион байгуулна.

Үзэсгэлэнд анх удааг Япон, БНСУ-ын Аялал жуулчлалын байгууллагын төлөөлөл оролцлоо. Өнгөрсөн жил 18 аймгийн жуулчны бааз, ресторан зоогийн газар, аяллын хэрэгсэл ханган нийлүүлэгч, гар урлалын компани, дуу бүжгийн чуулга, музей зэрэг дотоодын 289 аж ахуйн нэгж оролцож байсан юм.

“ITM-2018” олон улсын аялал жуулчлалын үзэсгэлэн “Мишээл экспо” төвд дөрөвдүгээр сарын 1-нийг хүртэл үргэлжилнэ. Үзэсгэлэнгийн Шилдэг оролцогч, Өвөрмөц оролцогч, Санаачлагатай оролцогч зэргийг шалгаруулах ажээ.

 
 

Р.Ренчиндулам

24 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

ЗОЧИН 2018-03-30 93.26.122.49

404 сая $- ийн ашиг биш вальютын Орлого олсон байлгүйдээ. Худлаа сурталчилгаа хийхээ болиочээ

Avatar

Зочин 2018-03-30 202.179.26.26

404 сая долларын ашиг олсон бол 40.4 сая доллар буюу 99 тэрбум төгрөгийн татвар төлсөн үү.

Avatar

Зочин 2018-03-30 103.229.123.179

Odoo zavhanaas b** humuusiig ih hurald garga ! Unen muuhai hugjilgui aimag sanjmytav odoo boloo ene hun baihad ene aimag hugjihgui gedeg ni oilgomjtoi aimagaa hugjuuleegui baij uyn juulchin buun mungu ideh gesen sanaa humuusee hynaltaa sain tavi …

Avatar

Зочин 2018-03-30 103.229.123.179

Ene zavhanii nuhuduud um hiideggui humuus darga nar ni idehiig l medne sanjmytav gedeg buun shuchin uy ch hiihgui ter zagastain davaa, donoi hundii , aimgiin tuviin zam talbai geed toochvol ih um bii ideed tsaddaggui nuhuduud !!!!aimaguudaas hamgiin muuhai hugjilgui aimag….. ulaan shoroo bujignaad taivan saihan alhah gazargui ….tegeed urlag soeloor bainga shouddag teneg gazar ue ueiin darga nariig ni shalgaach ee !!!

Avatar

R 2018-03-30 64.119.17.109

Ashig bish orlogo bailgyi dee

Avatar

Sogtuu Zagaa 2018-03-30 174.210.9.37

Neg darga gadaadad house bariulah biz dee.

Avatar

Sogtuu Zagaa 2018-03-30 174.210.9.37

Olson mongiig ni avilgachid avahaar yamar hereg baihav dee. Ayal hiih uramgui baigaa biz dee.

Avatar

Zochin 2018-03-30 103.229.120.249

Ene salbarinhan ochuuhen tahiani tarhitai,setgej bgaan mon adil.ongotsni tiizni une buurah uym bol salbar n sergechih uym yariad l.dorvon uliral tiiz surgalsan turist bdaggui l bhgui uy,zuni 3 sard l manaid irvel irdeg,busad ued n nogoo salbarinhniigaa ya gej bgaa uym bol,bi uheheer chi uh gej bgaa uym bna l daa

Avatar

Boogii 2018-03-30 23.233.111.209

Энгийн иргэд визгүй зорчдог орны тоог нэмэгдүүлээчээ. энэ гадаад яамныхан улс төрчид юугаа хийдэг байнаа, баахан л гадаадаар айлчлах юм. Бусад улсууд бие биенээ харилцан визнээс чөлөөлөөд л байх юм. Монгол улс уг нь олон улсад нэр хүндтэй, амгалан тайван л улс юмсан. Жишээ нь Гүрж, Катар гэх мэт орон бараг дэлхийн ихэнх орны иргэдийг визгүй оруулдаг. Яагаад Катар, Гүржтэй харилцан визнээс чөлөөлж болохгүй гэж? Ийшээ Тийшээ явах гэхээр л бараг Монголын иргэд шахуу визтэй байх юм. Латин, Өмнөд Америк, Африкийн зарим орон Намиби, Өмнөд Африк гэх мэт улстай өөрсдөө идэвхтэй байж визнээс чөлөөлөх санал тавьж яагаад болохгүй байгаа юм бэ? Төрийн дээр байгаа хүмүүс, Гадаад яамныхан идэвхтэй бай л даа, татварын мөнгөөр ийшээ тийшээ их л явах юм.

Avatar

Зочин 2018-03-30 112.72.11.117

Энэ Завханыхан менежмент муутай улс юм. Хаана байна тэр толгой тархи нь. 2 ерөнхийлөгч гараад аймгийнхаа төвийг төвийн сүлжээнд холбож чадаагүй. Тэхэд Ховдоос ганц ерөнхийлөгч гарангуут баруун аймгуудыг бүгдийг нь холбочихсон. Одоо аялал жуулчлал л гээд байна. Хангайн нурууны голлох хэсэг энэ аймагт байна. Гэтэл давуу байдлаа үндэслэлтэй судалгаатай гаргаж чадахгүй байна шүү дээ. Уг нь зөвхөн Отгонтэнгэрийг тухайлан судлаад маш эртний тогтоцтой гээл хошгируулах юм бол жуулчид шавна шүү дээ. Тэр хутагт хувилгаад яахав дээ. Үзүүлчих ганц олигтой сүмгүй байж 1000 хувилгаантай байгаад яадын. Материалаа ашигла, толгойгоо ажиллуул Завханыхаан.

Avatar

Зочин 2018-03-30 112.72.11.117

Тээр жил Хөвсгөл, Завхан, Говь-Алтай, Баянхонгороор явах завшаан таарсан. Хамгийн хөгжил муутай нь Завхан л байсан. Гэтэл бусад нь бол шал өөр. Баруун аймгууд дотроо хамгийн байгаль сайтай нь. Жинхэнэ хангай тэнд л байна. Хаашаа л явна уул ус, гол горхи. Гэтэл Алтай гэхэд л аймгийн төв нь усны хомсдолтой. Бусад аймгийнх нь иргэд худлаа шааж байгаад ч болсон хүнийг холгочих сүйхээтэй. Гэтэл завханыхан мэдрэмжээр тун бага. Сумынхаа атманд дарлуулсан нэг тийм дуулгавартай хөөрхийлөлтэй төрхтэй. Тэр сайхан байгальд хэт назгай байгаа нь юуных байж болох вэ? Тарчигхан л амьдарч байгаа бол 1000 ёсорхуу, сайхан сэтгэлтэй, уламжлалтай байгаад яадын?

Avatar

Зочин 2018-03-30 64.119.19.65

470000-ын хэдэн хувь нь жуулчлалын визтэй хятад ажилчид байгаа бол…

Avatar

Ah 2018-03-30 67.81.182.161

Agaariin bohirdloo arilgaj chadaagui baij yun taatai orchin be,hen ireh ym?

Avatar

Зочин 2018-03-30 27.123.214.110

Бүлт үсрэлгүй жорлонгийн асуудлаа эхлээд шийдчих

Avatar

Зочин 2018-03-30 66.181.160.101

ОРЛОГО ШҮҮ ДЭЭ, АШИГ БИШ

Avatar

Зочин 2018-03-30

БАЙГАЛ НЬ САЙХАН БОЛОВЧ ХАМГИЙН БҮДҮҮЛЭГ , ЗАВААН УЛС !!!

Avatar

Зочин 2018-03-30 103.26.193.100

ooriigoo hichee mal mini

Avatar

Зочин 2018-03-30 27.123.214.104

Орлого, ашиг 2-н ялгааг мэдэхгүй хүн сайд болдог гэхээр өрөвдөлтэй, эмгэнэлтэй юмаа. 1 жуулчнаас олсон дундаж орлого нь онгоцны тийз ороогүй гэж тооцоход 860 доллар гэдэг бол дэндүү чамлалттай байна. Өөрсдөө хөгжүүлж чадахгүй бол гадны мэргэжлийн зөвлөх компаниар ТЭЗҮ, бодлогоо хийлгэ.

Avatar

Зочин 2018-03-30 202.21.116.2

400 myangas hun ireed 1 hun erdoo 100 dollar zarsan bna sh dee. yamar demii yum be?

Avatar

Зочин 2018-03-30 103.26.193.100

burtgegdsen ni naad chini burtgegdeegui ni hed ch um bilee

Avatar

Зочин 2018-03-30

АЯЛАЛ ЖУУЛЧИЛЛААР МӨНГӨ ОЛДОГ НЬ САЙН Л БАЙНА !!! МАНАЙХНЫ СОЁЛ МАШ ДООГУУР ТҮВШИНД БАЙНА !!! ХӨГШИН ЗАЛУУГҮЙ , ХОТ ХӨДӨӨНИЙХ ГЭЛТГҮЙ НУСАА НИЙХ , ЦЭРЭЭ ХАЯХ ХИРЭЭС ХЭТЭРЛЭЭ !!! ДЭЛХИЙД ИЙМ УЛС БАЙНА УУ? ХЯТАДУУД Ч БОЛОВСОН БОЛЦГООЖ БАЙНА !!! ҮНЭХЭЭР ҮМБҮҮНҮҮД ЮМ ДАА!!!

Avatar

юндэн 2018-03-30 202.70.47.158

Аялал жуулчлалд энэ сахал юугаа хийж явдаг байна аа? Сахал, Цэрэнбат 2 яаж сайд хийдэг байна аа? Агаарын тээврийг либралчилвал аялал жуулчлал хөгжих юм ярьж огигоо болов. Онгоцонд сууж үзэх гэж жуулчин ирдэггүй юм малуудаа. Жуулчин архитектурын дурсгал, музей, байгал үзэх гэж явдаг юм.

Avatar

Зочин 2018-03-30 202.70.33.242

chi naad aarhalaa bolivol yaasan yam

Avatar

Зочин 2018-03-30

НУС , ЦЭРЭЭ ХАЯХАА БАЙГААЧЭЭ !!! ЗӨРЧЛИЙН ХУУЛИА МӨРДӨӨЧ !!! ХОГОО !!!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж