“Монголын төмөр зам” ичээнээсээ гарлаа | News.MN

“Монголын төмөр зам” ичээнээсээ гарлаа

Хуучирсан мэдээ: 2018.03.28-нд нийтлэгдсэн

“Монголын төмөр зам” ичээнээсээ гарлаа

“Монголын төмөр зам” ичээнээсээ гарлаа

Нарийн, “бүдүүн” төмөр замын талаарх яриа анх гарсантай зэрэгцэн одоогоос 10 жилийн өмнө буюу 2008 оны гуравдугаар сарын 20-нд “Монголын төмөр зам” ТӨХК байгуулагдсан байдаг. Гол зорилго нь ерөөсөө л төмөр замын салбарт улсын төсвийн болон гадаадын зээл тусламжийн хөрөнгөөр үүссэн өмчийг эзэмших, ашиглах, бизнесийн шударга өрсөлдөөнийг бий болгох Үндэсний компани гэсэн тодотголтой. 

Мянганы сорилтын сан ч хөрөнгө оруулж болохоор байсан ч “Үнэгүй бяслаг хавханд л байдаг” гэх алдарт үгээ “РЖД”-ийн ноёнтон В.Якунин айлдаад үргээчихсэн. Дараа нь Төрийн өмчийн хороо “МТЗ” ТӨХК-ийн эд хөрөнгийг бүртгэж, төдөлгүй тус компани “УБТЗ” ХНН-тэй гэрээ байгуулан таван жилийн хугацаатай, сард 38-хан сая төгрөгөөр түрээсэлдэг болов. Тухайн үед учир мэдэх хүмүүс “Кран хөлсөлдөг мөнгөөр хамаг орлоготой хэсгээ гэрээгээр ашиглуулах гэж” хэмээн халаглаж байсан ч тэдний дууг хэн ч сонссонгүй. Гэвч байгуулагдсаныхаа дараахнаас л улсын төсөвт үлэмж хэмжээний орлого төвлөрүүлж, вагон, зүтгүүрээ “УБТЗ”-д түрээсээр ашиглуулан, дэлхийд гайхагдсан өндөр үнэтэй “МакКинсей энд Компани”-аар ахлуулсан “Liberty Partners”, “BHP Paribas” нараас бүрдсэн зөвлөх багтай зөвлөх үйлчилгээний гэрээ байгуулсан.

Энэ үеэс “Либерти Партнерс”-ийн Гүйцэтгэх захирал Чулууны Ганбат, түүнд удаа дараа мөнгө шилжүүлсэн гэх “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн дэд захирал П.Бат-Эрдэнэ нарын асар их ам.долларын урсгал эхэлсэн. Дээрх шилжүүлгийн дүн нийт 2.400.000.000 төгрөгийн асуудал болон гарын үсэг, банкны шилжүүлэг, бүх баримт сэлт эдүгээ “хавтаст хэрэгт” болж дээрх хоёр залуу интерполоор эрэн сурвалжлагдаж байсан. 

Шинэ төмөр замын төслийн явцтай холбоотойгоор “МТЗ”-ын байдал ч хүндэрч эхэлсэн. Үнэндээ “далан барих”, “шороо овоолох” гэхчлэн гоочилж доромжилдог “доллар уусан” ажлыг хэрэв зориглон хийгээгүйсэн бол өнөөдөр бүхнийг тэгээс эхлэх байсан гэдгийг хүлээн зөвшөөрөх ёстой. Гэхдээ “Гацаасандаа баяртай байна” гэгдсэн улстөржилт хийгээд “экспортын төмөр замыг нүүрсийг экспортлогч л хамгийн хурднаар хөрөнгө оруулж тавьж дуусгана” гэх зөрчлөөс үүдэн шинэ төмөр замын ажил нүүрснээс олох Монголын эдийн засгийн ашиг орлоготой хамт түгжигдсэн. Гэтэл ганц найдвар болоод байгаа худалдан авагч тал лав одоогоор сонирхол илэрхийлээгүй байна.

Ийм мөчид “Монголын төмөр зам” ТӨХК хэрхэх вэ. Салбарын сайд ярихдаа “Тавантолгой-Гашуун сухайт”, “Тавантолгой-Сайншанд ч гэхчлэн цааш барих болно. УБТЗ-ын гол магистрал, түүнээс салаалсан хоёр дэд бүтэц болгож явуулах, ингэхдээ салаалсан дэд бүтцүүд нь МТЗ-ын өмч байх ёстой” гэлээ.

Тэгвэл “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн өнөөгийн удирдлага энэ их ажлын өмнө бэлэн үү. Төрийн бодлогын тухайд есөн жилийн турш хөөцөлдсөн Дамжин өнгөрөх тээврийн хэлэлцээрийг хоёр хөрштэй амжилттай хийж байна. Монголоос Ванина, Владивосток боомт хүрэх үнэ, урдуур Тяньжин хүртэл нүүрс тээвэрлэх үнэтэй өрсөлдөхүйц, ижил байх ёстойг Оросын талтай тохирч чадлаа. Дөрвөн боомтыг олон улсын боомт болгохоор Хятадын талтай хэлэлцээр хийснээс өнөөдөр нэг нь л олон улсын чанартай байсныг нэмж Ханги-Мандалын боомтоор Бугатын аж үйлдвэрийн том зах зээл, бэлэн худалдан авагчтайгаа холбогдохоор ажиллаж байна. Хавраас эхлээд Кызыл-Курагино төмөр зам эхэлнэ гэхчлэн яг одоо л “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ны сэргэн мандалтын үе ирэх болоод байна.

Энэ сэргэн мандлын үеийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ны одоогийн удирдлагууд зөв ашиглаж чадах уу. Төмөр зам нь нэмэгдэнэ, хөрөнгө оруулалт ихэснэ. Төр дэмжинэ. Одоо зөв менежмент л чухал. Эх сурвалжийн мэдээлснээр хэрэв хаврын чуулган эхлэхэд Засгийн газар “зөөлөн донсолгоо”-г дотооддоо хийж, зарим дэд сайдыг халж солих асуудал үүсгэхэд энэ салбарын дэд сайд хамгийн түрүүнд өөрчлөгдөх нууц төлөвлөгөө яваа гэх юм. Тэр ч байтугай “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ны одоогийн захирал, дэд сайд асан Б.Цэнгэлийг Зам тээврийн хөгжлийн дэд сайдаар томилогдохоор зарим тохиргоо хэдийнэ хийгдсэн бололтой. Хэрэв энэ үнэн бол “Монголын төмөр зам” ТӨХК шинэ удирдлагатай, шинэ төмөр замуудтай болох түүхэн сонирхолтой мөчөө хүлээж байгаа нь энэ.  Ямартай ч хэсэг бусаг хэрэг явдал, улс төрийн “дажин”-д нэрвэгдээд, хэлмэгдээд авсан “Монголын төмөр зам” ТӨХК ичээнээсээ гарах нь.  

30 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

ЗОЧИН 2018-03-28 27.123.212.141

БАТТУЛГА, ЦЭНГЭЛ 2-ЫН ЗАХИАЛГАТ БИЧВЭР БНА, ОХУ-ААР ДАМЖУУЛАН 5 ТОЛГОЙН НҮҮРС ХЭЗЭЭ Ч ЯПОН СОЛОНГОСЧ ОЧИХГҮЙ, ЗАЙ ХОЛ,ХУГАЦАА УДААН,ТЭЭВРИЙН ХӨЛС ӨНДӨР/2010 ОНД ЭНЕРЖИ РЕСУРС 100 00тн ЯПОНД ГАРГАХАД 1 тн-НЬ 172$ БОЛЖ БАЙСАН/, 3 АЧИЖ 3 БУУЛГАХАД ЧАНАР ИХ МУУДНА /2010 ОНД ЯПОНД ХЭРЭГЦЭЭГҮЙ ХОГ БОЛООД ОЧСОН БАЙДАГ/, ҮНЭ ХҮРЭХГҮЙ, ОХУ-ЫН ВЛАДИВОСТОК,ВОСТОЧНЫЙ,ВАНИНО БООМТУУДЫН НУРМАГ АЧАА НЭВТРҮҮЛЭХ ЧАДАЛ МУУ /ЖИЛД ҮСРЭЭД 2.5-3.0 САЯ ТН-С ХЭТЭРДЭГГҮЙ/, ОХУ ӨӨРӨӨ БАС ИХ ХЭМЖЭЭНИЙ НҮҮРС ЭКСПОРТЛОХ СОНИРХОЛТОЙ, ТӨМӨР ЗАМ,БООМТУУДЫНХАА ХҮЧИН ЧАДЛЫГ НЭМЖ БУЙ Ч МАНАЙХААС ТЭЭВРИЙН ХӨЛСИЙГ ХЯМДРУУЛААД АДИЛХАН НҮҮРС ГАРГАЖ ӨГӨӨЧ ГЭХЭД ЗА ГЭХГҮЙ Л БОЛОВУУ, 5 ТОЛГОЙ-СШ-БУ-ЧОЙБАЛСАН ТӨМӨР ЗАМ ИХ ХӨРӨНГӨ ШААРДАНА,БАС ИА ТОЙРУУ,АШИГ ӨГӨХГҮЙ, БАРЬЖ ДУУСАХАД ЛАВ 15-20 ЖИЛ ХҮЛЭЭНЭ,ИЙМД 5 ТОЛГОЙ-ГАШУУНСУХАЙТЫН 267 КМ ЗАМАА БУШУУХАН БАРИАД ХЯТАДЫН НУТГААР 1500-ХАН КМ ГАЗРААР ЗӨВШӨӨРСӨН ЗҮҮН 7ш БООМТООР НЬ ГАРГАХЫГ Л БОДОХ ХЭРЭГТЭЙ,ӨӨР ЗАМ БАЙХГҮЙ,ОХУ-ЫН НУТГААР ТИВ ДЭЛХИЙГЭЭР НЭГ ТЭНЭЖ ЯВААД ДЭЭРХ БООМТУУДААР НЬ НҮҮРСЭЭ ЯПОН СОЛОНГОСТ ГАРГАНА ГЭХ БОДЛОО ЕР-Ч БАТТУЛГА БУСАД ЭРХМҮҮД ХАР ТОЛГОЙНООСОО ҮҮРД АВЧ ХАЯ, ЗТХЯ,МТЗ КОМПАНИЙ ДЭД САЙД,ЗАХИРЛЫН ХУВЬД ЦЭНГЭЛ ХЭРЭГГҮЙ БИЗ ДЭЭ, ЗТХЯ-НЫ ШИЙДВЭР ГАРГАХ 3 ТОЛГОЙН 1 НЬ /ТНБД,ДЭД САЙДЫН 1 НЬ/,МТЗ ХХК-НЫ ЗАХИРАЛ НЬ ТӨМӨР ЗАМЫН БҮР ЗАМЫН МЭРГЭЖЛИЙН ӨНДӨР БОЛОВСРОЛТОЙ,ТУРШЛАГАТАЙ ХҮН БАЙЖ ТӨМӨР ЗАМЫН ТӨСЛҮҮД ЯВНА, ӨНӨӨГ ХҮРТЭЛ ДЭЭРХ АЛБАНД 1-Ч ТӨМӨР ЗАМЧИН АЖИЛЛАСАНГҮЙ,ДАН НАМ,УЛС ТӨРИЙН, ШАГНАЛЫН,ТАНИЛ ТАЛЫН ТОМИЛГООНУУД БАЙСАН, ОДОО ЗТХЯ,МТЗ ХХК-НЫ ДЭЭД УДИРДЛАГАД ТӨМӨР ЗАМЫН МЭРГЭШСЭН, ӨНДӨР МЭДЛЭГ БОЛОВСРОЛТОЙ,ТУРШЛАГАТАЙ ШИЙДВЭР ГАРГАХ ХЭМЖЭЭНИЙ 1-ч ХҮН АЛГА, ТЭГЭЭД ТӨМӨР ЗАМ БАРИНА,БАРИУЛНА ГЭЖ ЯРИХ НЬ УТГАГҮЙ.

Avatar

ахмад уурхайчин 2018-03-28 202.9.43.160

Валадивосток, Тянжин хоёр боомт хүрэх тээврийн зардал ижил үнэтэй гэдэг үнэн үү. ОХУ-тай тохирсон тээвэрлэлтийн албан ёсны гэрээ хэлцэл хэзээ хийгдсэн болж таарваа. Эргэлзээтэй ойлгомж бүүдгэр л юм бичиждээ. Харин мэргэжлийн боловсон хүчин төмөр замд очиж байгаа бол энэ маш сайн. Ер нь мэргэжлийн хүн багаа бүрдүүлж байж ажилд ахиц дэвшил гарна.

Avatar

Зочин 2018-03-28 66.181.189.191

ANH SAINSHANDAD TUMUR ZAM TAVIJ BAIHAD TRASAA ALDCHIHSANIIG HEN ZASAH VE

Avatar

Зочин 2018-03-28 150.129.143.194

УБТЗ-н 50%-ийг эзэмшигч Оросууд Монголын төмөр замыг өөрсдөө ч хөгжүүлдэггүй,өөр улсын хөрөнгө оруулалт ч оруулахгүй байгаа энэ үед бид 100% Монголын эзэмшлийн МТЗ-даа онцгой ач холбогдол өгч уул уурхай луу чиглэсэн шинэ замуудаа үндэсний энэ компанидаа эзэмшүүлэх хэрэгтэй.Да.Ганболд,Энхсайханы үед босч ирж байсан энэ компанийг Женкогийн бие хамгаалагч Батзаяа,Төмөр замын луйврын хэргээр оргон зайлсан Женкогийн хам хэрэгтэн Батэрдэнэ нар самарсан даа

Avatar

Монголчуул аа 2018-03-28 202.72.245.220

ҮНЭГҮЙ БЯСЛАГ ГЭЖ ХОРВОО ДЭЛХИЙД ХААНА Ч БАЙДАГГҮЙ ЮМ Ш ДЭЭ, ХУЛГАНЫ ХАВХНЫ БЯСЛАГ БОЛ БҮР ӨНДӨР БУЮУ АМИНЫ ҮНЭТЭЙ БАЙДАГ ЮМ ДАА, ТЭР ОРОС ТА НАРЫГ ТЭНЭГ ҮГЭЭРЭЭ ДОРОМЖЛООД ЯВАХАД ТА НАР ДУУГАРЧ ЧАДАЛГҮЙ ҮЛДСЭН ЛЭЭ, МТЗ ГАНЦ Ч ТӨМӨР ЗАМ ОЙЛГОХ ХҮН АЖИЛЛАДАГГҮЙ ТӨМӨР ЗАМХӨГЖҮҮЛЭХ БИШ МӨНГӨ ША АХ ЗОРИЛГОТОЙЛ БАЙГУЖЛСАН ЭД ЮМ ШДЭЭ, УРУУДНА УУ ГЭХЭЭС ӨӨДЛӨХГҮЙ Л ДЭЭ

Avatar

Иргэн 2018-03-28 43.250.126.130

Одоо Женког төмөр замын хэрэгт шалгаж байсаныгаа үргэлжлүүлэн шалгах хэрэгтэй. Баттулгын 2 туслах гадаад руу зугтсан гэдэг. Одоо тэд нар хаа байна. Их удвал энэ хэрэг замхарна шүү.

Avatar

Зочин 2018-03-28 27.123.212.142

Цэнгэл тун дажгүй хүн

Avatar

Mongolian Customs 1997 2018-03-28 27.123.212.134

Одоо ярих биш ажил хийж чадах шунал багатай удирдлагын баг энэ яриад байгаа ажилаан яаралтай хурдан ажил хэрэг болгомоор байна. Авто тээврийн салбарт чанагдаж салбартаа танигдсан Б.Цэнгэлд олон хүн итгэж найдаж байгаа байх. Мань хүн ч төр түмний итгэлийг алдахгүй байх гэж найдаж байна….

Avatar

Zochin 2018-03-28 66.181.189.66

Zi tumur zam bariulah yumuu.ee medehgui jenkogiin ugend orood 2 erunhiilugch ch tumur zam taviulahgui zogsoh bhaadaa.

Avatar

Bolor 2018-03-28 66.181.189.66

Hun bolgon hyatad bolih yum bnaldaa huurhii.

Avatar

зочин 2018-03-28 150.129.141.29

Монгол ялаад төмөр зам тавихаа болисон бхаа.машинаар зөөвөл олон хүн ажилтай олон жил зөөх бхаа.

Avatar

дарваан 2018-03-28 122.201.23.91

Bye Дарваанаа

Avatar

Юун сэргэн мандал ?? 2018-03-28 59.153.113.134

Нөгөө 270 тэрбумын төмөр зам барих хаачсан бэ. Овоолсон шороон дор орчоод байгаа юм уу. Нэг бол төмөр замаа, эсвэл мөнгөө олж авахгүй юм уу

Avatar

Зочин 2018-03-28 66.181.185.85

Baterdene said ajil xiij udsan tom tosoluudiig xodolgoj chadax xun! Taniig demjij baigaa shuu.

Avatar

Зочин 2018-03-28 122.201.19.154

Цогтгэрэл солих болж ашгүй дээ. Ямар ч төрийн хүний шинжгүй хүн байлаа

Avatar

зөв сэдэв хөнджээ 2018-03-28 202.70.42.102

зөв сэдэв хөнджээ

Avatar

ЗОРИГТ 2018-03-28

ЗӨВ МЭРГЭЖЛИЙН ХОЁР ХӨРШИД ЗАНГАРАГТАЙ ХҮН БОЛ ЦЭНГЭЛ ! ЦОГТГЭРЭЛ ГЭЖ СООШЛООР ХОШУУГАА ХУДАЛДАЖ БУСДЫГ ГҮТГЭЖ ГУТААЖ ХУДАЛ СЕНСААЦИ ДЭГДЭЭСНИЙ ШАНД ШАНГААР ДЭД САЙД ГУЙЖ БОЛСОН ЗАЛЬТАЙ БАЦААНЫГ ҮТЭР ЗАЙЛУУЛАХ ХЭРЭГТЭЙ!! ХАЙРАН ЦАГ ХУГАЦАА!!!

Avatar

Зочин 2018-03-28 50.226.17.98

Чиний Бонд цусалсан чинь худлаа юу Эрдэнэтийн 49 луйвардсан Монгол Банкыг самарсан ТЗын $270 саяыг хулгайлсан Хулгайчууд оорсдоо зориулж оршоолийн хууль гарагсан Сонгуулийн Хуулийг завхаруулсан чинь худлаа юу АНы алмасаа

Avatar

Зочин 2018-03-28 202.131.236.170

Энэ сэтгүүлч ичхгүй мөнгө авч бичдэг сайхан гар даа.

Avatar

Зочин 2018-03-28 202.70.38.18

Оросын хүргэн Женко байхад та нарыг төмөр зам тавиуллаа юу, нүүрс зөөлөглөө юу машинаар зөөвөл их хүн ажилтай болно гэж ЗИ тавлаж байсан. Одоо бид Путины хүссэнээр л ядуу амьдарч байна.

Avatar

ARD 2018-03-28 202.131.243.162

Энэ асуудлыг шийдэх 2 хүндхэн гарц байна. А хувилбар нь сайншандаас шууд хойшоо вагоноор тээвэрлэх, ингэлээ гэхэд нүүрс тээвэрлэх замын трассын урт бараг 6000 гаруй км болж тэр хирээр Монголын талд ноогдох ашиг байхгүй болно л гэсэн үг. Нөгөө хувилбар нь уурхайн амнаас шууд Дорнодын Чойбалсан хот хүртэл тээвэрлэх. Энэ хувилбарыг сонгосон тохиолдолд бидэнд ашгаас давж гарсан зардал болох байгаль орчныг сүйтгэсэн болон бусад зардал илүүтэй их гарах болно!!! Эцэст нь нэг зүйлийг хэлэхэд ард түмний 30-хан хувийн санал мөн дээрээс нь хадах ах путины хакер ажиллагаагаар гарч ирсэн жанхуугийн тархи угаалтаас болж Монголын нүүрс дахин 4 жил гацаанд орж, Оросын нүүрс Хятад руу чөлөөтэй гаргах бодлого ямар ч саад тотгоргүй хэрэгжих болно. Монгол улс энэ хорон бодлогын уршгаар жилд хамгийн багадаа 8-10 тэрбум ам долларын орлогыг, 4 жилд 32~40 тэрбум долларыг алдах болно!!!

Avatar

ARD 2018-03-28 202.131.243.162

Өөрөөр хэлбэл Орос улс 350% алдагдал хулээж байж Монголын нуурсийг тээвэрлэх болж байна. Дээрээс нь энэ хувилбарыг сонгоод Таван толгойн нүүрсийг Оросоор дамжуулж зөөе гэж бодоход яг одоогоор тулгарч буй 2 том асуудал байна. Эдгээр 2 асуудал нь өөрөө нүүрсний тээвэрлэлт болоод өртгийг дахин 2-с 4 дахин өсгөхөөр тооцоо гарч ирж байна. Ингэсэн тохиолдолд тэр хол замыг туулж аваачсан нүүрс маань өөрөө өөрийнхөө үнийг ч нөхөж чадахгүй байдалд очих болно. 2 том асуудал гэдэг нь 1-рт уурхайн амнаас Сайншанд руу холбогдсон төмөр зам гэж алга. Сайншанд руу байгаль орчныг асар ихээр бохирдуулж том ачааны тэргээр зөөж аваачлаа гэхэд нүүрс ачих конвейр, нүүрсний вагонд зориулсан шилжүүлэн ачих байгууламж ч алга. Заа яахав яаж ийгээд вагонд ачлаа гэж бодоход жанхуугийн хэлж байгаа шиг Сайншандаас Дорнодын Чойбалсан хот руу холбогдсон төмөр зам байхгүй болохоор бас дахиад хэрхэн яаж тээвэрлэх вэ гэсэн 2 том асуудал гарч ирж байна.

Avatar

ARD 2018-03-28 202.131.243.162

Энэ нийтлэл дотор маш худлаа зүйлийг үнэн болгож дээрээс нь Монгол улсын эдийн засгийг хорлон сүйтгэх гэсэн оросын далд бодлого явагдаж буй тул дуугүй байж чадсангүй!!! “Монголоос Ванина, Владивосток боомт хүрэх үнэ, урдуур Тяньжин хүртэл нүүрс тээвэрлэх үнэтэй өрсөлдөхүйц, ижил байх ёстойг Оросын талтай тохирч чадлаа” гэж бичжээ. Энэ бол илт жанхуугийн заавраар Монголчуудын тархийг угааж байгаа худал мэдээлэл шүү!!! Энэ сэтгүүлчийн бичсэнийг судлааад үзэхэд сэтгэцийн өвчтэй хүн ч ярихааргүй [Хориотой Үг] балай зүйлйиг ярьж сууна. Оросын алс дорнодоор дамжуулж 5000км зөөх нь Тяньжин хүртэл нүүрс тээвэрлэх үнэтэй өрсөлдөхүйц, ижил байх ёстой гэдэг нь Оросууд нүүрс тээвэрлэх зардлыг тээврийн зардлыг 35 биш, 50 ч биш, бур 350 % хувиар хямдруулж байж л Хятадын ТЗ-ын зардалтай тэнцэнэ.

Avatar

РАВДАН 2018-03-28 66.181.160.39

ШААЖУУГААМӨӨ! ГОШГОРУУЛЖУУГААМӨӨ!

Avatar

Зочин 2018-03-28 182.160.38.2

Нүүрсний Таван Толгой – Гашуун сухайт төмөр замаа бариачээ. Гацаагаад байх юм.

Avatar

зочин 2018-03-28 203.91.116.222

Х.Баттулгаас идсэн төмөр замын мөнгийг төлүүлэх хэрэгтэй

Avatar

АРД 2018-03-28 202.131.243.162

Толгой дээр Жанхуу гэх баас залчихсан цаг дор амьдарч буй энэ үед юу гэж төмөр зам барьдаг юм!!! Жанхуугийн танк, крантны онолоор бол хятад танк орж ирэх тул барьж болохгүй, тэгээд ч жанхуугийн ах путин зөвшөөрөхгүй. Учир нь Монгол улс мөнхийн ядуу л байж байх хэрэгтэй. хөгжиж болохгүй, бөх, жудогоо яриад толгой дээрээ баас залаад л сууж байх хэрэгтэй гэсэн жанхуугийн онол байгаа!!!

Avatar

Зочин 2018-03-28 202.131.243.162

4-р ангийн боловсролтой кармааны [Хориотой Үг]аас төрийн [Хориотой Үг] болсон төмөр замын 280 сая доллар идсэн төвд гаралтай атигар жанхуу баттулгын угаадсаар хооллогч зам тээврийн сайд хятад Ж.Бат-Эрдэнийг нэн даруй огцруул!!! Ард түмний 30 %-н саналаар Ардчилсан намын бөгөөд оркуудын Ерөнхийлөгч болсон Жанхуугийн хамаг луйврыг дарах гэж наад [Хориотой Үг] чинь үхэн хатан явж байна!!!

Avatar

зочин 2018-03-28 202.179.26.45

Ж.Батэрдэнэ хэдий дээ хятад болчиховоо.

Avatar

Зочин 2018-03-28 202.131.243.162

Улс эх орныг хорлож байгаа л бол хятад, орос, ану-гийн хүн гэсэн үг!!!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж