Оюутолгойн гэрээ сайн уу, муу юу? | News.MN

Оюутолгойн гэрээ сайн уу, муу юу?

Хуучирсан мэдээ: 2018.03.22-нд нийтлэгдсэн

Оюутолгойн гэрээ сайн уу, муу юу?

Оюутолгойн гэрээ сайн уу, муу юу?

Оюутолгойн гэрээг тойрч суугаад монголчууд хоёр талцаад есөн жил болж байна.  Ашигт малтмалын тухай хуулийн 29 дүгээр зүйл,  УИХ-ын 2008 оны арванхоёрдугаар сарын 4-ний өдрийн 40, 2009 оны  долдугаар сарын 16-ны өдрийн 57, Засгийн газрын 2009 оны 10 дугаар сарын 6-ны өдрийн 308 дугаар тогтоолыг тус тус үндэслэн Монгол Улсын Засгийн газраас эрх олгосноор Монгол Улсын Сангийн сайд С.Баярцогт,  Эрдэс баялаг, эрчим хүчний сайд Д.Зоригт, Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд Л.Гансүх нар ‘Рио Тинто’-той 2009 оны аравдугаар сарын 6-ны өдөр гэрээ байгуулсан байдаг. Энэхүү гэрээ тойрсон сайн, муу гэх шүүмжлэл тайлбар одоо ч өрнөж, улс төр, эдийн засгийнхны анхаарлыг татсаар байгаа. Тиймээс Оюутолгойн гэрээтэй холбоотой, шүүмжлэл тайлбаруудыг хүргэж байна.


С.Баяр:

-Оюутолгой Монголын төсөвт хамгийн их татвар төлж байгаа компани. 40 жилийн өмнө байгуулсан Эрдэнэт, дөрвөн жилийн өмнө байгуулсан Оюутолгой Монголын эдийн засгийг нуруундаа үүрч байна. Төсөвт төлсөн мөнгөөр нь тэтгэвэр тэтгэмж, цалин хөлсөө Монгол Улс тавьж байна. Түүний дотор Ц.Даваасүрэн, С.Болорчулуун нарын цалин бас эндээс тавигдаж байгаа байх./УИХ-ын чуулган дээр хэлсэн үгнээс/

Ц.Нямдорж:

-“Оюутолгой төслийн хоёрдугаар шатны хэрэгжилтийг цааш үргэлжлүүлэх ёстой. Хэдэн жил Оюутолгойгоор оролдох гэсэн юм. Эрх барьж буй хүчин, зарим улстөрчид Оюутолгойгоор популизм хийж, УИХ- д орж ирсэн. Одоо зарим улстөрч увайгүй үйлдлээ зогсоохгүй байна /УИХ-ын чуулган дээр хэлсэн үгнээс/

З.Энхболд:

-Оюутолгойн ордыг ашиглах асуудлаар УИХ холбогдох шийдвэрийг гаргасан. Оюутолгой орд эдийн засгийн эргэлтэд орж, бүтээгдэхүүнээ экспортолж байна. Монгол Улсын Засгийн газар Оюутолгойн далд уурхайг ашиглах төлөвлөгөөг хөрөнгө оруулагчтай хамтран баталсан нь зах зээлд эерэг дохио өглөө. Одоо Оюутолгойн далд уурхайг ашиглах хөрөнгө оруулалтыг Монгол Улс хүлээж байна. /УИХ-ын дарга байхдаа тавьсан итгэлээс /

С.Баярцогт:

-2009 онд бид чөмгөө дундартал зүтгэж, Оюутолгойн гэрээг байгуул­сан. Сайн гэрээ болсон гэж дүгнэдэг. Мэдээж дэлхий дээр төгс гэрээ байгуулагдах нь ховор. Оюутолгойн гэрээ байгуулагдсанаар манай улсын эдийн засагт сайнаар нөлөөлсөн байдаг. Засгийн газар одоо хөрөнгө оруулалтын зээлийн хүүгийн асууд­лаар хэлэлцээр хийж байгаа. Үе үеийн Засгийн газар Оюутолгойн чиглэлд ажилладаг. Бид хоёр том хөрштэй. Аливаа улс эдийн засгийн аргаар тусгаар тогтнолоо баталгаажуулж байгаа. Манайх ч ийм үзэл баримтлалтай. Оюутолгойн гэрээ бол гуравдагч хөрш орны хамгийн том хөрөнгө оруулалт байсан. Маш их ажлын байр, хөрөнгө оруулалт, ноу-хау, соёл дагуулж ирсэн. Тийм учраас Оюутолгойн гэрээг хүчингүй болгоод, өөр тоглогч оруулж ирэх сонирхол хэнд байж болох вэ.

Ц.Даваасүрэн:

-2009 онд уг гэрээг батлахыг эсэргүүцсэн долоон гишүүний нэг болж байлаа. Үүнээс болж намаасаа хүртэл хөөгдөж, бие дааж УИХ-д дэвшин сонгогдож байв. Өнөөдөр өдөр ирэх тусам энэ гэрээний үр ашиггүй болох нь батлагдаж байна. Энэ гэрээг хийсэн хүмүүс нойргүй хонож, сэтгэлийн шаналалд орж байгаа. Цаашдаа Монголд эрх чөлөөтэй амьдрахад ч хүнд болно.

Улс орныхоо эрх ашгийг хохироож хэдхэн хүн гаднынхан дагаж баяждаг энэ буруу жишгийг алга болгож байж монгол түмний амьдрал дээшилнэ. Үүнийг зогсоохгүй бол хэзээ ч Монгол Улс хөгжихгүй, иргэдийн маань амьдрал өөдлөхгүй. Зогсоохын төлөө эцсээ хүртэл явна аа. Ирэх 2020 оны сонгуулиар үүнийг сайн бодож, урвагчдыг унагаж яллах ёстой. /2018 оны гуравдугаар сард хэвлэлд өгсөн ярилцлагаас/

Ч.Хашчулуун:

-Оюутолгой гэж дэлхийн хэмжээний том төсөл хэрэгжиж байгаа учраас бид олон улсын зах зээлд бонд гаргаж мөнгө босгосон. Оюутолгой төсөл хэрэгжихээс өмнө манай эдийн засаг өнөөдрийнх шиг 12 тэрбум ам.долларынх байгаагүй. Маш жижигхэн, гурав, дөрвөн тэрбум ам.долларын л эдийн засаг байсан. Бүр цаашлуулаад 2003 оны эхээр гэж яривал ердөө 1.2 тэрбум долларын эдийн засаг байлаа. Сүүлийн арван жилд арав дахин өссөний гол шалтгаан нь Оюутолгой төсөл. Оюутолгой төсөл амжилттай хэрэгжиж эхэлсний дараагаас нүүрсний салбар эрчтэй хөгжсөн. Дараа, дараагийн мега төслийн суурь бүрдсэн. ТЭЦ-5, төмөр замын бүтээн байгуулалт гэж ярьдаг болсон маань Оюутолгойтой холбоотой. Мега төслүүд байгаагүй бол Монгол гэдэг улс мал аж ахуй, аялал жуулчлалаасаа багахан мөнгө олдог жижигхэн орон хэвээр орших байсан /2015 онд хэвлэлд өгсөн ярилцлагаас/

С.Ганбаатар:

-Оюутолгойн луйврын гэрээний талаар би 14 жил ярьж байна. Энэ гэрээг хийхдээ анхнаасаа эх оронч сэтгэлээр хандсан бол өнөөдөр монголчууд Норвеги шиг сайхан амьдрах байлаа. Энэ боломжийн төлөө өнөөдөр сэрсэн бол яамай даа. юутолгойн уул уурхайн гэрээ зогсчих юм шиг бодож магадгүй. Зогсоосон ч Монголын талд ямар алдагдалтай юм. “Рио-Тинто”-гийн гэрээнээс ашиг хүртдэг улстөрчид л хохирч магадгүй.  С.Ганбаатар гэдэг хүн нэг кг зэс ч авах гээгүй. Үр дүн нь Монгол орон өргүй болно. Монголд ажлын байр бий болно. Одоо бид яаж амьдарч байгаа билээ.Сургуульгүй, ажилгүй, ядуу, тэтгэврээ нэмж чадахгүй, цалингаа тавьж чадахгүй байна. Хэрэв Оюутолгойн гэрээг засч чадвал энэ бүх зовлон эдгэрнэ.

Ч.Сайханбилэг:

-Улс эх орноо боддог л юм бол өнөөдөр улстөрчид Оюутолгойн асуудалд хутгалдах шаардлагагүй. Одоо Оюутолгойг зүгээр л орхих хэрэгтэй ийм цаг ирсэн. Эрдэнэт үйлдвэртэй адилхан Оюутолгой гэдэг ийм том бүтээн байгуулалт, энэ том үйлдвэр маань өөрөө үргэлжлүүлж ажиллах шаардлагатай болсон. 2009 оныхоо гэрээг үндэслэж явсан. Далд уурхайг эхлүүлэх үндсэн асуудлуудаа ярилцсан. Хоёр тэрбумын хэтрэлтийн асуудлыг 2009 оны ТЭЗҮ-ээр ярьдаг. Бид аль, аль талаасаа ярьсаар байгаад 1.2 тэрбумын ТЭЗҮ-ийн хэтрэлт дээр удирдлагын зардлын төлбөр төлье, бусад дээр нь төлөхгүй гэдэг дээр хоёр тал тохиролцсон.

Д.Загджав:

-Авлига өгсөн нь тогтоогдвол манайх 34 хувиа 100 хувь болгох боломжтой. Энэ дуусдаггүй, их маргаан нь Монголд орж ирэх гадаадын хөрөнгө оруулалтын үүд хаалгыг хааж, төрд итгэх ард түмний итгэлийг бууруулж байгаа нь тодорхой. Цаашлаад энэ асуудлыг улс төрийн өшөө авалтдаа ашиглаж нэр бүхий улс төрчид нийгмийг хагаралдуулж байгаа нь ноцтой үр дагавартай болоод байна. Энэ асуудлыг шуурхай шийдвэрлэхгүй бол хоосон хардлага сэжиг нь Оюу Толгой ХХК-ийн ажилд ч саадтай байгаа. Далд уурхайн бүтээн байгуулалтын ажил сунжирч хойшилсноос болоод тус компанийн ашиг орлого 2017 онд 22 хувь буурлаа гэсэн утгатай мэдэгдэл тэд хийсэн байна билээ./2018.3.21-нд хэвлэлд өгсөн ярилцлагаас/

Ж.ЭРХЭС

88 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-03-22 150.129.140.236

34 хувиа 100 хувь болгох. Яаж ийм популистуудыг газар дэлхий даадаг байна аа? Энэ үхэр юу ярьж байгаагаа мэдэж байгаа болов уу? Сайхан монголын үхэр. Бид 34 хувийг эзэмшсэнээрээ өөрийн хөрөнгө оруулалтыг бусдаас зээлж өрд орсон. Яагаав, ядуугийн зовлон. Одоо 100 хувь байтугай 51 хувийг эзэмшихэд улс орон маань төлбөрийн чадваргүй болох нь ээ? Энэ үхрүүд ингэж мөөрч байж улсаа л сүйрүүлнэ. Монголд шат дараалсан зарчим, хөгжил гэж байхгүй. Шууд л алгасна. Нөгөө цагаан морьтойгоо капитализмыг алгасч, айн? Бид ер нь анхнаасаа бонд босгох байсан гэж л шудрах байх л даа. Оюутолгой гэж том үйлдвэр ашиглалтанд орж байж биднийг дэлхий таньж мэдэж байгаа юм. Түүний урьтал нь Бороо Голд байсан. Энэ бүхний дэвсгэр нь Алт хөтөлбөр байсан. 91 онд манай төсөв 2-3 тэрбум төгрөг байсан. 2001 онд 20 тэрбум болж өссөн. 2010 онд энэ үзүүлэлт 2000 тэрбум буюу 2 трилион төгрөг давсан. Энэ юунаас болсон бэ? Эрдэс баялагийн үнийн өсөлт, Оюутолгойн бүтээн байгуулалтаас шууд хамааралтай. Энэ жил манайх алдагдалтай ч гэсэн 6 трилион төгрөгний төсөв баталсан. Хямралтай ч гэсэн төсвийн орлого 8 жилд 3 дахин өсчээ. Уг нь бид хүн шиг байсан бол үүнээсээ арай дөмгүүр байж болох байлаа.

Avatar

Зочин 2018-03-22 150.129.140.236

Пиншүү [Хориотой Үг] манайд ямар [Хориотой Үг]дагд[Хориотой Үг]тай юм гэж хуцаж байна. Муу үхээр. Үхэж д[Хориотой Үг]д ормор. Хара[Хориотой Үг] цус[Хориотой Үг]мар. Хэрэв Оюутолгой зогсвол хамгийн багаар бодоход манай төсөвт цугларах 200 сая доллар эсвэл 500 тэрбум төгрөг байхгүй болно. Энэ бол төсвийн орлогын 10-аад хувь гэсэн үг. 10 мянган ажлын байр эрсдэлд орно. Пиншүү амныхаа хэмжээгээр хадуураад жилдээ хэдэн төгрөг олж чадах вэ? Харин улсад иймэрхүү хохирол учруулах нигууртай. Дээрээс нь бидэнд итгэх итгэл олон улсын зүгээс суларч бид нөгөө ид шидтэй юм шиг бонд босгож өрийг өрөөр дарж үнэхээр чадаад байгаа ялгуусан чадвараа [Хориотой Үг]дана. Ингэснээр манайх төлбөрийн чадваргүй буюу дефолт болсныг олон улсын санхүүгийн байгууллагаас зарлаж Даваасүрэн, Пиншүү, Загджав тэргүүтэн бүгд шар будааны хэдэн км очерт зогсоно. Тэд зогсохгүй ч байж магадгүй. Америк руу нисчих байх л даа. Тэгвэл бид зогсоно. Ийм л байна даа, үхэрнүүд ээ. Баярцогтыгоо, Баярыгаа, Батхүүгээ, Сугарыгаа, Ганзоригоо оймстой, бандааштай нь дамнаад ач, хорь, цагд, эрүүд, [Хориотой Үг], бул, туг тахь, сор з[Хориотой Үг] хамаагүй. Ганцхан Оюутолгойгоор битгий оролд. Тэгвэл бидэнд үнсээ зуурч идэхээс өөр сонголт үлдэхгүй шүү.

Avatar

b*** doloogoochee 2018-03-22 66.181.190.22

160 say byui dongoj 400 ter rbumiig ogdogoo.. hudalaa bitgii buraad baigaarai b*** doloochee..ene zvgeer deerem ch dee. gvnii uurhai olborood eheleheer tosob 400 sayiig ogon gej bnaa..odoo 32 tonn alt gargaad 2 tonn altiig ni tatbariig ogch bnaa.30 tonn tatbargui sh dee..

Avatar

MGL 2018-03-22 202.55.184.18

Yagaad Gobi Oyutolgoi geed tom uurhai bn geed l reclamdaad bdag, getel heden sendvichen baishingaas oor zuil alga, yagaad hajuuhand n bga ENERGY RESOURCE shig buteen baiguulalt hiiihgui bgan beeeeeeeeeeeee, zovhon buh baylagiin n zardal bagataigaar hurdan avaad garahaar ajillaj bga l gej haragdaad bga

Avatar

Зочин 2018-03-22 27.123.212.137

Рио тинто гэрээ хийхдээ Монголын талын сайдад авилгал өгсөн тухай яригдаж байхад энэ гэрээ сайн муу эсэхийг сөхөх ямар шаардлагтай гэж. Риотинто хахуульд өгсөн 10 саяасаа хэдэн зуу мянга дахин их орлого ашиг өгөхөөр давуу нөхцөл тусгаж чадсан л байж таарнаадаа. Тэгчээд бас Монголын тал л эргэж буцсан, тэвчээргүй, давруу, юм үзээгүй юу ч чадахгүй биднүүс энхийн цагаан тагтаа гэсэн ПР хийнэ.

Avatar

Зочин 2018-03-22 27.123.212.137

Рио тинто Сэм волш гэдэг захиралтай байхдаа Африк дахь Симанду төсөлдээр гэрээ хийхдээ 10 саяын хахууль өгч байсан нь илэрсэн. Сэм волшын үед ОТ грээ хийгдсэн. За айвонхоугын хорт боб бол цайцан нөхөр тэхээр Баярцогтоор дамжуулж Баярт хахууль өгсөн нь үнэн байх Өнөөдрийг хүртэл Монголын тал нэг юм хүсэхээр нөгөө талаас нэгэнт гэрээнд ингэж тусгасан гэдэг хариулт өгч нэг үгээр амруугаа алгадуулж ирлээ. Одоо тэхээр өөрсдийх нь дүрмээр тоглож авилгал өгч байгуулсан гэрээг цуцлах эрх үүслээ л дээ. Энэ боломжыг ашиглаад дүрмийн дагуу булаагаал авчы.

Avatar

Чук 2018-03-22 112.72.11.120

ЕР НЬ 2 ТОМ НАМ Л СОНГУУЛИЙН ПОП АМЛАЛТДАА ОЮУТОЛГОЙГ ХЭТ МАГТАЖ АР ТҮМЭНД ХҮЛЭЭЛТ ҮҮСГЭЦЭН ЮМ Л ДА. ЭХЛЭЭД ГЭРЭЭ БАЙГУУЛААД МАРГААШ НЬ АРХИНЫ МӨНГӨ ТАРААЖ ОЧЕР НЬ БАНКНЫ ТЕЛЛЕРЭЭС АВТУУСНЫ БУУДАЛ ХҮРТЭЛ ТАХИРАЛДАН СУНЖИРЧ БАЙСАН НЬ САЯХАН Л ДА.. ТЭРНЭЭС ЗАРЧИМААРАА ЯВАА КОМПАНИ БОЛ БЭЛНЭЭР МӨНГӨ ТАРААХ ЗОРИЛГООР НООГДОЛ АШИГ ХУВААРИЛАХГҮЙ БАЙХАА.. ОДОО ДАЛД УУРХАЙН ХО ГЭДЭГ НЬ 4 ҮНДСЭН ТӨЛӨВЛӨГӨӨНИЙ ЭХНИЙХ НЬ ШҮҮ ДЭЭ. ДАРААЧИЙНХ НЬ ХЭРЭГЖИХЭЭР АХИАД МӨНГӨ ХЭРЭГТЭЙ БОЛООД ХУВЬ ХҮРТЭХ ЧИНЬ ДАХИАД ХОЙШОО СУНЖИРНА ГЭСЭН ҮГ ШҮҮ.. ЗАСГИЙН ГАЗАР 34 ӨӨ ИРГЭДДЭЭ ӨГӨӨД ИРГЭД НЬ ХУВИА ЗАРАХ ГАНЦ ГАРЦ БАЙГАА. ИРГЭН БҮР ХҮРТНЭЭЭ ГЭВЭЛ ШҮҮ ДЭ. МЭДЭЭЖ УУЛ УУРХАЙН НООГДОЛ АШИГААР АРАБ НОРВЕГИ ШИГ АМЬДРАНА ГЭВЭЛ ГАНЦ ОЮУТОЛГОЙ ТЭР ӨСӨН НЭМЭГДЭЖ БАЙГАА ХЭРЭГЦЭЭГ ХАНГАЖ ДИЙЛЭХГҮЙ.. 5ТОЛГОЙН ТӨМӨР ЗАМД ГАЦААЛТ ХИЙСЭН ОРОС ТӨЛӨВЛӨГӨӨ БОЛ СТРАТЕГИЙН ТОМ БООЛТ ШҮҮ ДЭ АРАГШАА НӨЛӨӨТЭЙ.. ОЮУТОЛГОЙН БОРЛУУЛАЛТЫН ОРЛОГО НИЙТДЭЭ ДӨНГӨЖ 900 ГАРАН САЯ БАЙНА ШҮҮ ДЭ. ЭНДЭЭС ТАТВАР 160 ЦАЛИН УРСГАЛ ЗАРДАЛ СУУТГАГДААД БАРАГ АДИЛХАН 160 ТАЙ БУУЖ БАЙГАА БОЛУУ РИО.. ОЮУТОЛГОЙ ЦААШ ӨСӨН НЭМЭГДЭХ ТӨЛӨВТЭЙ ТӨСӨЛ ГЭХДЭЭ ДЭЛХИЙД ЭХНИЙ 20Д БОЛ БАЙХГҮЙ. ТОМЫН ХУВЬД ТОМОО ГЭХДЭЭ ХАМГИЙН ТОМ БИШ. ЭНДЭЭС ЭХНИЙ ХУДЛАА ЯРИЛТ НЬ ЭХЭЛСЭН. 80% ДООРОО БАЙГАА ГЭЭД ОЛБОРЛОЛТЫН ЗАРДАЛ ӨНДӨР. ХҮДЭРЭЭ 2013 ОНД ГАРГАЖ ЭХЛЭСЭН НЯЛХ АМЬТАН БАЙГААМ ДАА. ТҮҮНД ХАНЬ ХЭРЭГТЭЙ БАЙНАА ГАНЦААРАА ДИЙЛЭХГҮЙ ШҮҮ ДЭ.

Avatar

chuk geh chukchad b*** dolgoochee 2018-03-22 66.181.190.22

za bitgii hudalaa buraad bgaarai. odor 5 sayiin boruulaltiin orlogo orj bna gej bna. boruulaltiin orlogo ni 2 terbum orchim bnaa. ri rinto odoo 5 terbumiig ashigiig hubitsaa ezemshigchdee olgoj bna.ri rinto kompanii hamgiin ashigtai hamgiin orlogtoi uurhai oyuintolgoi bolood bnaa..za bitgii s*** oyuintolgoi delhiin hamgiin tom uurhai nii neg gedeg ch dee.nootsiin hubid 3 orj bgaa..

Avatar

-р хорооны иргэн 2018-03-22 103.26.194.94

Оюу толгойг хааж зогсоож болохгүй нь мэдээж!! Харин гэрээнд алдаа гарсан байж магадгүй, гэрээг нь уншаагүй учраас мэдэхгүй байна. Мэдэгдэж байгаа нэг буруу зүйл нь гэвэл 34 хувь эзэмшихээр тогтсон явдал!! Монгол Улс 34 байтугай ганц ч хувь эзэмших шаардлагагүй!!! Тэртэй тэргүй газар дорх баялаг нь 100 хувь Монголын өмч юм чинь!!! Харин түүний оронд рояльти, бусад татвараа ахиухан тогтоогоод тогтмол орлого авдаг байх нь зөв байсан!!! Ингэвэл нөхцөл байдлаас үл хамааран байнга маш их мөнгө олох байсан!! 34 хувь эзэмшсэн нөхцөлд тус үйлдвэрийн бүх зардал, бүх зээл, өр төлбөр г.м. бүхий л гарлагын 34 хувийг манайх хариуцах боллчихоод байгаа юм!!! Одоо тэд бүх зардлаа нөхөж дууссаны дараа та нар ногдол хувь авч эхэлнэ гэж хэлээд байгаа! Зөв шдээ, хувь эзэмшсэн юм чинь тэгэхгүй яах юм!!!!!

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.9.40.16

ГАЗАР ДООРХИ ХАМАГ БАЯЛАГИЙГ НЬ ХУУ ХАМЖ АВЧИХААД НААДУУЛ ЧИНЬ ҮЛДСЭН НҮХЭЭ ХЯТАДАД ЗАРЧИХААД АРИЛААД ӨГНӨӨ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2018-03-22 66.181.160.95

энэ хүнтэй санал нэг байна. одоо 34 хувиа зарчихсан ч болно.

Avatar

ЗОЧИН 2018-03-22 202.9.40.16

ОЮУТОЛГОЙН ГЭРЭЭ МОНГОЛ АШИГТАЙ ГЭДГИЙГ ЭРДЭНЭТИЙН МОНГОЛД ӨГЧ БАЙГАА АШИГТАЙ ХАРЬЦУУЛААД ХЭДЭН ТООГООР БАТЛААД, НОТЛОО ӨГӨХ БАЙГУУЛЛАГА, ХҮН БАЙНА УУ ??? ОЮУТОЛГОЙН АШИГТАЙ ЮМ БОЛ ЯАГААД МОНГОЛ УЛС ДАМПУУРАЛД ХҮРСЭН БЭ ??? МОНГОЛЧУУД ЯАГААД ХЭДЭН ЗУУН МЯНГААРАА АЖИЛГҮЙ, ОРЛОГОГҮЙ БАЙНА ВЭ ??? МОНГОЛД ЯАГААД ТОМ БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТ ХИЙГДЭХГҮЙ БАЙНА ВЭ ???

Avatar

ЧУК 2018-03-22 112.72.11.120

ЭРДЭНЭТ 1974-94 ОНД ЯМАРЧ ОРЛОГО ТАТВАР УЛСАД ТӨЛӨӨГҮЙ БОДВОЛ ОРОСУУД ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАЛТАА СУУТГАЖ АВАА БИЗ. ТЭГЭХЭЭР ЯЛГАА АЛГА. ҮЙЛДВЭР БАРЬСАН ЗАРДЛАА ТӨЛНӨ ДӨ БАНКНААС ЗЭЭЛСЭН ЮМ ЧИНЬ . ОЮУ ТОЛГОЙН ДАВУУ ТАЛ НЬ ГЭРЭЭ ЗУРАГДСАНЫ МАРГААШ ТАТВАР ТӨЛЖ ЭХЛЭСЭН ИЙМ Л БАЙНАДА.

Avatar

erdenet bol mongoliin baharhal shuu 2018-03-22 66.181.190.22

erdenet bol bvhel bvten 120000 hvntei tom hotiig baiguulsan ch dee.erdenetiin 7000 ajilchid tedenii ger bvliin 40 jil tejeej bna.1990 onoos hoish mongoliig abch ybaa gants vildber sh dee..ali ch vilbderiin bairihdaa horongo oruulaltaa yaj olohoos shaltaalanaa.bid orosuudaas zeelj l erdenetee barisan sh dee.oyuintolgoi mongoliig orond oruulaad dampuuruulj bnaa chuk geh b*** doloochee hudalaa bvlterehed uchir bii shuu.

Avatar

Зочин 2018-03-22 27.123.214.105

Хөөрцогт улс төрийн хувьд үг хэллэг нь болжийнуу гэдэг дээр нь зөвлөсөн байх. OK LAA OK LAA гэсэн. Эдийн засгийн ашиг талаас нь хэн гэдэг нөхөр "манайд болж байна" гэсэн бол?

Avatar

Зочин 2018-03-22 182.160.5.31

Энэ гэрээний ноцтой асуудал нь усны асуудал. Нөөц нь шавхагдахаар Монгол улсын засгийн газар усаар хангаагүй гэсэн ялд унаж мэдэх асуудал бий шүү. Нөөцийг нь манай БОАЖ-д ажиллаж байсан Доржсүрэн, Баттөмөр гэдэг нөхөд оролцож тооцсон. Одоо тэд УБ хотын усны шинэ эх үүсвэрийг тогтооно гээд Америкуудад мэдээлэл өгч байгаа гэсэн. Ийм нөхөд Монголын эрх ашгийг хамгаалж чадах уу. Тагнуулынхан анхаарах хэрэгтэй. Төрийн мэдээллийг усны нөөцийн зөвлөлд ажиллах нэрээр энэ нөхөд авсан байдаг.

Avatar

ЗОЧИН 2018-03-22 103.57.95.140

ЭНЭ ГЭРЭЭТ АЖЛААР АЛТ ,МӨНГӨ , ЗЭС , ХӨНГӨН ЦАГААН , ХАМАГ ҮНЭТ БАЯЛАГ ӨНГӨТ МЕТАЛ , МАТЕРИАЛАА ГАДАГШ НЬ ҮНЭГҮЙ АЧИЖ ӨГЧ ГАРГАЧИХААД ОДОО ӨӨРСДӨӨ БААСНЫХАА БАЙГУУЛАМЖАА БАРИХ МӨНГӨГҮЙ ХҮНИЙ ГАР ХАРААД МУУХАЙ ЦАРАЙЛААД СУУГААД БАЙХУУ

Avatar

Зочин 2018-03-22

Uuruu unshij oilgood dugnelt hiigeed tavichih medlegtei setguulch mongold algaa. Dandaa hunii helsen hov jivnuu um hevlej ard irgediig buhimduulah um

Avatar

Зочин 2018-03-22 66.181.164.47

Setguulch hun uuriin uzel bodloo oruulaad, ashigtai talaa demjeed baih yum bol jinhene setguul zui bish bolno shu dee.

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.179.25.164

ТАТВАР ТӨЛӨӨД ДАРГА НАР ЦАЛИН АВААД БАЙГАА ГЭЭ БИЗ ДЭЭ. ҮНЭН ҮҮ

Avatar

mongolhvv 2018-03-22 103.57.92.105

onoodor chin ih sonirholtoi bna.boon oyuintolgoin ulaan hamgaalchid orood irsen bna.hen mongiig tolood komment bichvvleed bna.bayrtsogt ch mongotoi bna..iim olon hvniig oor oor haygaar oruulij bicheed l.bvgd neg zviliig ulaan hamgaalch shig dabtah yumaa.odoo ashigui iim ih orond oruulaad baihad 2037 ond uurhai haagdaad bid boon ortoi hotsoron doo.

Avatar

Зочин 2018-03-22 150.129.141.244

Хамгийн гол нь Оюутолгой яагаад шууд 1500 м гүн рүү ганц босоо амаар асар их зардлаар тэр гүн рүү зүтгээд байгааг мэргэжлийн хүмүүс тайлбарлах хэрэгтэй. Миний бодлоор тэд алтны өндөр агуулгатай хүдэрлүүгээ л үхэн хатан зүтгээд байна даа. Өөрөөр хэлбэл сорчилж олборлоод зардлаа нөхөж ашгаа авчихаад л цаашид ашиглаж ч болохгүй байж ч болохгүй болгочихоод хятадуудад хувьцаагаа зарчихнаа наадуул чинь. Тэгээд л Өмнөговио өмнө зүгт бэлэглэхээс өөр аргүй болтлоо өрөнд баригдаж өтөнд идэгдээд л дуусаа даа.

Avatar

odoo 10 km hondolon maltalt hiij bgaa 2018-03-22 103.57.92.105

hamgiin gvn ni 1300 meter bgaa..er ni bol ortoi l doo.tvvnees doosh gvn ruu ajilahad hvndereltei l dee. hondolon maltalt hiij bgaa 10 km urt shuud 1300 meterd hvreed olborolson hvderee tuuzan damjuulagaar baijuulah vildber ruu zoonoo. 2037 ond gehed uurhai haagdanaa. tegeed bid boon ortoi vldenee.

Avatar

Зочин 2018-03-22 150.129.141.244

34%-г үнэгүй авах ёстой байсан. Гэтэл худалдаж авна гэснээс болоод л зардлаа өсгөөд ашиггүй харагдуулах бол юухан байхавдээ. Тэгээд 34% -ч байхгүй ашигч байхгүй болгочихсон. Нэг бол гэрээнд өөрчлөлт оруулаад 49%-г авахаасаса татгалзаад роялтигаа 20% болгоод өөрчилчихвөл болох юмдаа. Бид алтан дээр 69%-н роялти тавьж байсан туршлагатай улс шүү дээ.

Avatar

я 2018-03-22 202.55.191.130

unegui yum gej baidaggui yum

Avatar

зочин 2018-03-22 103.26.194.241

Монголчууд, гацаавал ерөнхийлөг ч болдын байна гээд ойлгоцгооцын бишүү ?? . Тэгдэг ч биз..

Avatar

Хүннү 2018-03-22 202.179.27.107

Та нар Эдийн засаг сайжирсан гээд байна
ард түмэн болхоор амьдрал ядуу байна гэх юм аль нь зөв юм. Минийхээр бол ард түмэн тийм ядуу биш ээ. Энэ банкуудын хэрэглээний зээлийг зогсоо, зөвхөн орон сууцны зээлийг олон хүнд хүртээмжтэй гаргах хэрэгтэй, түүнээс биш автомашинд зээл өгөөд яах юм, зарим нь машинаа аваад маргааш нь мөргөлдөөд болоо тэгээд өрөнд ордог түүнийгээ төлж дийлхээ байхаараа ард түмэн ядуу байна гэдэг.

Avatar

Зочин 2018-03-22 203.91.115.37

арзгар ганбаа юу солиороод байгаа юм үхсэн ацны чинь норвег шиг амьдрах үйлдвэр бүрэн ашиглалтанд ороогүй байна дөнгөж эхэлж байна

Avatar

tenegtee malaa.. 2018-03-22 103.57.92.105

malaa vneniig helj bnaa, odoo il uurhai bas dald uurhaigaas hvder gargaad olborloj erdenetees ilvv ihiig gargaad tatbart erdentees arai jaahan ihiig ogdog.dollaraar bol dongoj 160 sayiig ogdogoo. bas ajilchid ni delhiin hemjeenii uurhai geh mortoloo dongoj 1.5-3 say togrogoor tsalijdagaa.getel chiliin uurhaichid sard 12000-30000 dollar abdag sh dee.kbi kanad avistraliin uurhaichidiin tsaling heleegui shuu..ene uurhai bol mongold ogt ashigui sh dee. uurhai 34 hubiig or ni ulam hvvhtei nemegdseer uurhai haaghad bid mongol uls ortoi vldej magadgui shuu…2037 ond ashig abah bolohod uurhai haagdsan bnaa.

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.5.196.171

Ухаантай царайлчихсан тэнэг нөхдөө Гэрээгээ сайн хий гээд байгаа болохоос Мега төсөл хэрэггүй гэж хэн ч хэлэхгүй байгааг ойлгож байна уууууууу

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.5.196.171

Ухаантай царайлчихсан тэнэг нөхдөө Гэрээгээ сайн хий гээд байгаа болохоос Мега төсөл хэрэггүй гэж хэн ч хэлэхгүй байгааг ойлгож байна уууууууууу

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.5.196.171

хаантай царайлчихсан тэнэг нөхдөө Гэрээгээ сайн хий гээд байгаа болохоос Мега төсөл хэрэггүй гэж хэн ч хэлэхгүй байгааг ойлгож байна уууууууууууууу

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.5.196.171

хаантай царайлчихсан тэнэг нөхдөө Гэрээгээ сайн хий гээд байгаа болохоос Мега төсөл хэрэггүй гэж хэн ч хэлэхгүй байгааг ойлгож байна уууууууууу

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.5.196.171

Ухаантай царайлчихсан тэнэг нөхдөө Гэрээгээ сайн хий гээд байгаа болохоос Мега төсөл хэрэггүй гэж хэн ч хэлэхгүй байгааг ойлгож байна ууууууу

Avatar

зочин 2018-03-22 66.181.169.106

Эрхэм Монголчууд аа. Энэ Оюутолгойн бүх гэрээ нь сайт дээр нь байгаа, Ядаж өөрсөдөө уншиж үзээд дараа нь саналаа бичээчээ. Хэрвээ 100 хувь Монголын өмч байсан бол ялгаагүй л алдчихсан байгаа, харин ч Оросод уу Хятадад уу л гэдэг байна. Энэ хэрүүл маргаанаас лав л Монгол улс хожихгүй хэдэн попчид л хэсэгхэн хугацаанд хожихын төлөө явж байгаа. Удахгүй татварын асуудлаар нуга хуга даруулна даа харж л байгаарай

Avatar

Оюунсүх 2018-03-22 27.123.214.107

ОТ- н гэрээний асуудалаар монголчууд. 2 хуваагдсан гэж юу яриад байна аа. Зүгээр л Монголын ард түмэн ОТ- с хахууль авсан хэдэн дарга нартай 9 жил үзэлцэж байна.

Avatar

zochin 2018-03-22 203.91.119.102

Хэн ч юу ч хэлсэн итгэхээ больсон энэ цагт норвегиудаар дүгнүүлэх хэрэгтэй байх

Avatar

mgl 2018-03-22 43.228.129.77

Оюутолгойг цааш явуулах ёстой болов уу. Оролдвол бид балрах байх. Өчнөөн торгууль, валютын хомсдол, ажилгуйдэл, харин ярьж байгаад зарим болохгүй юмаа зассан дээр. Зогсоо гээд байгаа улс нь Монголыг баллах гэж байгаа популизм болов уу.

Avatar

malaa hen zogsooh geed bnaa.. 2018-03-22 103.57.92.105

zvgeer gereeg sairjuulah tuhai l hvn bvr yrij bnaa.. herbee bayr zorigt bayrtsorgt nariin hahuuliin hereg ilerbel gereeg saijaruulj bolonoo

Avatar

Зочин 2018-03-22 66.181.187.59

ЗА ДАА УДАХГҮЙ ТӨСЛӨӨ ХЯТАДАД ЗАРЧИХ БИЗДЭЭ БИДНИЙ ХУВЬЦАА ГЭЖ ЯГ ДАЧИНТАМСАГ ШИГ БОЛОХ БИЗ ЭДНИЙГ [Хориотой Үг] НЬ ХИЙЖ ХЭРГИИЙГ НЬ ҮҮРҮҮЛЖ ГЭРЭЭГ ЦУЦЛАХ Л АРГА БАЙГАА БАЙХ АЛЬ ЭРТ Л ИЙМ СУРАГ БАЙСАН ШҮҮ ДЭЭ

Avatar

12324 2018-03-22 43.228.129.155

Ur taviaad uuruusuu uuriinhee iumiig hudaldaj avaad uz dee. ene geree chine tiim geree shvv dee. luivar.

Avatar

Tulgaa 2018-03-22 66.181.182.15

OT gereeg bitgii oroldood bai, geree bol geree. Tsutslan ch geh shig, buun ur tuluus aldangid unah ni. Ganbaatar Davaasuren bol zugeer populism yarihaa boliod hund heregtey yum hiimeer yum. Uursdduu ochkov ahav, olonhiin sanaliig tatahiin tuld ulmaar gishuuneeree uldchih l sanaatay humuus populismdeed bna. Yamarch asuudliig yaaj ch guivuulj boldog horvoo. Yamar ch neenteg yaaj iigeed garna. Gants yavj bgaa tusliig bitgii oroldood baigaaraa.

Avatar

tulgaa mald 2018-03-22 103.57.92.105

geree bol geree gej oilgoson mal bnaa chi. gereeg zasaj shineer baiguulij boldog sh dee

Avatar

Дэмжигч 2018-03-22 103.26.192.18

ОТ гэрээг улс төржүүлэх огт шаардлагагүй, энэ төслийн хувьд өнөөдөр Эрдэнэтээс өндөр татвар төлж байна, гэхдээ дөнгөж хүчин чадлынхаа 20% ийг ашиглаж байгаа үедээ, гүнийн уурхай нь ашиглалтанд орвол татвар төлөлтийн дүн маш том болж улсын төсөвт асар их мөнгө төвлөрүүлнэ. Гэхдээ бусад том ач холбогдол нь гэвэл: 1-рт Гадаадын хөрөнгө оруулалт орж ирэх хаалгыг нээж байгаа, 2-рт төслийн бүтээн байгуулалтын хүрээнд одоо 4-5 тэрбум доллар ирэх жилүүдэд Монголд орж ирнэ, 3-рт 10 мянга гаруй Монгол залуус ажиллаж өндөр цалин авч, асар их мэдлэг хуримтлуулж байна, 4-рт 1100 гаруй үндэсний компаниуд ажиллаж бүгд их хэмжээний татвар улсад төвлөрүүлж, төсөл хэрэгжүүлэх өндөр мэдлэг туршлага олж авч байна, 5-рт 2 хөршийн Монголд нөлөөлөх нөлөөллийг гуравдагч хөршийн хөрөнгө оруулалт гэдгээр бууруулж байна. Ер нь улсад 100% авлаа гээд ард түмний амьдрал хэзээ сайжирч байсан билээ дээ, харин ч хэдхэн холбоотой нөхдүүд л хождог. Харин ч 34%-иа үнэлэж зараад, дээр нь татвар роялтигаа сайн тогтоогоод явбал Монголд илүү ашигтай байх юм.

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.179.26.16

34-өө зарчихаар ЗГ-ыг төлөөлж суух хүн байхгүй болно биз дээ? Тэгээд нөгөө хяналт мяналт лөөлөө болно биз?

Avatar

z 2018-03-22 202.131.225.197

tur zaawal bizness–t orj hutgaldaj zawaarch bj sain hyanana gej oilgoj bhgui, oor hyanah myahnism bna jishee tatavriin systemeeree danjuulaad hyanaj bno

Avatar

esergvvtsegch 2018-03-22 103.57.92.105

dald uurhai orohood dongoj 400 sayiig toloh yum bnlee.odoo 160 sayiig toldog sh dee. getel heden say malaa mah bolgood garbal heden zuun sayiig olhon oloh bolomjtoi sh dee..

Avatar

Зочин 2018-03-22 103.26.192.18

Хянах шаардлага их байхгүй дээ, нийт экспортод гаргаж байгаа бүтээгдэхүүнийг нь гааль маш сайн хянаж байгаа, тэр тоон дээр нь үндэслээд л татвараа авахад болно, гол нь татвар авах дүнгээ л тохирох ёстой. Мөн олон улсын аудитын компани, татвараас хяналт оруулаад тайланг нь шалгуулна.

Avatar

chi meddegui mal bna 2018-03-22 103.57.92.105

hil ogt shalgadagui chadahgui sh dee.zvgeer nogoon gereleer gardag sh de.heden tonn hedii alt mongo baigaag medehgui l dee.

Avatar

Зочин 2018-03-22 182.160.3.150

Ямар ч ашиггүй гэрээ,авлигач нарыг [Хориотой Үг] хэрэгтэй

Avatar

зочин 2018-03-22 202.179.25.198

Улс орон Ард иргэдэд Ашиггүй [Хориотой Үг] нарт ашигтай Гэрээ болсоон

Avatar

Зочин 2018-03-22 59.153.115.242

ТИЙМ АМАР ХЯЛБАР ТОЛГОЙ ӨВДӨХГҮЙ ЯВЬЯ ГЭВЭЛ З4% – ИА Л ЗАРЧИХ !!! ГҮЙЦЭЭ МОНГОЛЫН УЛС ТӨР ДУУСНА !!!

Avatar

z 2018-03-22 202.131.225.197

yag zow, ankhnaasaa zawaan yum hiisen humuus

Avatar

Зочин 2018-03-22 119.206.140.24

Анх бүр ард түмэн 50 биш 34хөн хувь авлаа гээд бөөн хэл ам байсан.одоо 34 шиг хэрэггүй юм байхгүй.кк бага багаар суралцаж л байна даа

Avatar

Хавар сэтгэцийн өвчин хөдөлдөг 2018-03-22 59.153.115.242

ПОП ДАВААСҮРЭНГ УНГАХГҮЙ ӨНГӨРӨХ НЬ ҮҮ ГЭЭД ГАЙХААД БАЙСАН ЧИНЬ УНГАХЫН ДЭЭДЭЭР УНГАДАГ БАЙНА !!! ХАШЧУЛУУНЫ ЯРИАГ УНШЧИХ !!!

Avatar

hashchuluun geh buunii nohoig sain medenee 2018-03-22 103.57.92.105

hashchuluun geh ediin zasagiin a*******n sh dee.hiij baisan bvh ajil dampuursan ch dee.dandaa tom tom alba haadag bolobch neg cr ch h ajiliig oligtoi hiij chadaagui ee.zvgeer dandaa mederhiirch bvlterdeg gar ch de.

Avatar

ТАТВАР + ХЯНАЛТ 2018-03-22 202.55.191.130

Манайх ТАТВАР+РОЯЛТИ+АШГИЙН ХҮҮ-ээ л сайн ав; Харин олсон энэ мөнгийг 'юм' /сургууль, эмнэлэг, дэд бүтэц, нөөцийн сан, цалин гэх мэт/ болго. Дээрээс нь гарч байгаа баяжмалийн хэмжээ, чанар, байгаль орчин, усны хэрэглээнд л ХЯНАЛТ тавь. Монгол хөвгүүд, охид жилийн 240 хоногийг гэрээсээ хол байж, юм юм сураад л байгаа нь ирдээдүйд хэрэгтэй боловсон хүчин бэлтгэгдэж л байна. Эд нараа дэмж!

Avatar

jiliin 240 honogiig uurhaid ongorooh tiim amarah uu.. 2018-03-22 103.57.92.105

za bitgii buraad bgaarai.mash olon ger salah sarnih deerei boldog shuu.chi ooroo gvnii uurhaid 12 tsag usanii gutal omsood toostoi haluun nohtsold ajilaad 14 honogood 7 honog amardag geed bodood vzee.tegeed dongoj 2-3 sayiig abdag ene zvgeer ineedem sh dee.delhiin hemjeenii tom uurhai gehed arai dendvv. delhiin uurhaichid getel 14000 -30000 dolariin tsalintai sh dee.iim zardalgui shaham mongolchuudiig ajilluulij bna..delhiin hemjeenii uurhai iim baidag gej uu…hezee vgui ee..kanad avistarli chiliin uurhaichiniig dongoj 1000 dollaraar sar ajillanaa gebel yah uu.iim moljig mongold baih bolomjtoi doo.

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.21.100.210

Даваасүрэн яаж Монголыг тэжээх юм болдоо. Гэрээгээ сайжруулахын төлөө ажиллах ёстой болохоос улс төрд биеэ худалдаж аль ч засгийн үед үсрэн харайж албан тушаалын төлөө үхэн хатан зүтгэж болохгүй

Avatar

Zochin 2018-03-22 112.72.11.115

Manai uls ene gereenees bolj urtei bolson, baylagaa udur bur zuulguj bgaa ch neg ch tugrugiin nogdol shig avaagui avah ch ugui n todorhoi bolood bga, sain geree geh e bolih heregtei, tatvar bol henbugai ch tuluh yostoi zuil teriig ashig yum shig yarih hereggui

Avatar

z 2018-03-22 202.131.225.197

orttei bh songoltoo bid oorsdoo hiisen 34%-iig avah herggui bsiin

Avatar

Ediin zasagch 2018-03-22 64.119.23.176

Gereend avah sain taluud baigaa l baih, gehdee l ediin zasgiin utgaaraa tun maruuhan hiigdsen, ashgiin tatvariig ali ch ulsad tuldug, hun ajilluulj baigaa bol tsalin ugch l taarna, procurement hiisen bol tulburuu tulnu, edgeer ni bizness hiij baigaa companiin zardal bolohoos Mongol ulsiin olj baigaa ashig, bla bla bish, bas unegui uher haana ch baihgui, uneheer baidag bol sureg surgeer ni avay

Avatar

Зочин 2018-03-22 66.181.187.59

37 ₮жилийн дарааа баярцоггт байгаач ббиллүү үгүй ч билүү өнөөдөр ашигаа өггөхгүй байгаа гэрээ үлгэр биздээ энэ нөхдүүд ер нь худлаа

Avatar

Зочин 2018-03-22 66.181.187.59

тэгээд ч математик ойлогхгүй нийгмийн ажилчид хэтийн төлвийг хоосон үгээр л хуцаж байгаа юм

Avatar

Попчид болио 2018-03-22 202.131.225.197

Аз бурзай мэтийг шээрлэж,лайк шээрээр байр машин бүх юмаа даатгачих санаатай улсуудад зориулж хийдэг ажил.Эндээс хэн хожих бол?
Мань мэтийг хэзээ ч өөд нь гаргах санаагүй 2 хөрш маань хожно.Бас тэд нарын гар хөлийн үзүүр болсон хуурамч дипломтой хиншүү мэт нь хожно.

Avatar

-р хорооны иргэн 2018-03-22 103.26.194.94

Оюу толгойг хааж зогсоож болохгүй нь мэдээж!! Харин гэрээнд алдаа гарсан байж магадгүй, гэрээг нь уншаагүй учраас мэдэхгүй байна. Мэдэгдэж байгаа нгэ буруу зүйл нь гэвэл 34 хувь эзэмшихээр тогтсон явдал!! Монгол Улс 34 байтугай ганц ч хувь эзэмших шаардлагагүй!!! Тэртэй тэргүй газар дорх баялаг нь 100 хувь Монголын өмч юм чинь!!! Харин түүний оронд рояльти, бусад татвараа ахиухан тогтоогоод тогтмол орлого авдаг байх нь зөв байсан!!! Ингэвэл нөхцөл байдлаас үл хамааран байнга маш их мөнгө олох байсан!! 34 хувь эзэмшсэн нөхцөлд тус үйлдвэрийн бүх зардал, бүх зээл, өр төлбөр г.м. бүхий л гарлагын 34 хувийг манайх хариуцах боллчихоод байгаа юм!!! Одоо тэд бүх зардлаа нөхөж дууссаны дараа та нар ногдол хувь авч эхэлнэ гэж хэлээд байгаа! Зөв шдээ, хувь эзэмшсэн юм чинь тэгэхгүй яах юм!!!!!

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.179.26.16

Гэхдээ ногдол ашгаа бас 34-өөр авна биз дээ. Үгүй юу?

Avatar

и 2018-03-22 122.201.24.24

Дэлхийд байхгүй 20 мянган хувьсагчтай хамгийн муу гэрээ. Дубайн гэрээ нь түүнээсээ ч муу гэрээ.

Avatar

зочин 2018-03-22 182.160.1.214

Хоорондоо хийрхэж бие биенээ адлахгүй байвал ОТ, эдийн засаг маань жамаараа хөгжинөө. Бусдын идэш болох алхмыг ПОП-чид хийж бна.

Avatar

z 2018-03-22 202.131.225.197

Ganbaatar Davaa ene ter bugd China-iin gar holuud zoriud RIO-g mongoloos gargah zorilgotoi

Avatar

irgen 2018-03-22 203.169.48.146

Ashig avah baitugai orond oruulj baigaa shuu. 34% ezemshij baigaa nereer 34%iig toloh uuregtei bolj baigaa ba OT-iin gargasan zardalaa hiimeleer osgoj automataar Mongol ulsiin or ulam nemegdej baigaa. Barag buh zardalaa 34% ruu chihej biagaa

Avatar

Зочин 2018-03-22 27.123.212.133

Худлаа хийрхээд ПОП-н хаан,түүний тогдгорын тоглоом болох юм даа.Оюу-толгойгоос канадуудыг хөөж гаргах нь монголд биш хятадуудад л ашигтай.тэгэхээр энэ эх оронч дүр эсгэгчдийн эх орон нь монгол биш [Хориотой Үг] юм шиг бн.

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.72.245.207

ТА ГАНЦХАН ЗҮЙЛ АНЗААРЧИХ, ЭНЭ ОРД МОНГОЛЫНХ БАЙТАЛ ЭНДЭЭС ОЛОХ АШИГТ МОНГОЛЫН ТАЛД ДАВУУ ЯМАРЧ ЮМ АЛГА, ОТ МОНГОЛД ЗҮГЭЭР Л БИЗНКС ЭРХЛЭЖ БАЙГАА КОМПАНИТАЙ АДИЛ ТАТВАР ТӨЛЖ БАЙНА, ГЭТЭЛ ОТ ШИНЭ БҮТЭЭГДЭХҮҮН ХИЙГЭЭГҮЙ МАНАЙ ЭРДЭСИЙГ УХАЖ ГАРГАЖ ИРЖ БАЙНА, ЭНЭ ЭРДЭСИЙН ЭЗЭНД ЭРДЭСИЙН ТӨЛБӨРТ БАРАГ ЮУ Ч ӨГӨХГҮЙ БАЙГАА НЬ ЗӨВ ҮҮ ТЭГЭЭД ТЭГЭХЭЭР АВИЛГА ӨГЧ АСАР АШИГТАЙ ГЭРЭЭ ХИЙСЭН НЬ ОЙЛГОМЖТОЙ, ХАРИН ОДОО ТЭРИЙГЭЭ ХҮЛЭЭГЭЭД ШАН ТААЖЛАГЧИД ШО РОНДОО ОРВОЛ МАНАЙ ХУУЛИАР ОТ ӨРШӨӨГДӨЖ БОЛНО ТЭГЭЭД ГЭРЭЭГЭЭ ШИНЭЧЛЭЭД ЯВЬЯ

Avatar

Зочин 2018-03-22 27.123.212.133

Ширээн дээр хэвтэж бгаа зүйлийг хармаалаад гарч бгаа биш,тэр гүнд бгаа эрдэс баялаг хөрсөн дээр гарч ирэхэд өндөр технологи,өндөр цалинтай мэргэжсэн ажилчид хэрэгтэй.тэгээд цаана нь татвар,газрын баялаг ашигласаны татвар.энийг эд л төлнө.оюу толгой л хямралын хүнд үед манай улсыг чирж явна.ПОП-ын хаан,түүний тогдгор саад хийж зогсоолгүй таван толгой төсөл урагшилсан бол манай эдийн засаг 2 чиргүүлтэй бх байлаа.

Avatar

z 2018-03-22 202.55.191.130

ugaasaa Business erhelj bgaa ashigiin toloo business-iin l company shdee OT chine, chi arai buyanii baiguulga gej bodood anduud bgaa yum bish uu

Avatar

Зочин 2018-03-22 103.57.92.105

onoodor boon oyuntolgoig hamgaalch mongonii kommentchid orj irjee..bayrtsogt mongotoi bnaa

Avatar

zochin 2018-03-22 202.21.118.138

mangartahaa boliyoo. oyutolgoigoo zogsoovol butsaad 2000 ondoo ochino shuu.

Avatar

ЗОЧИН J&J 2018-03-22 103.57.95.140

ЭНЭ ГЭРЭЭ ЗОГСВОЛ МОНГОЛЫН ТАЛААС ҮНЭГҮЙ ГАДАГШИЛЖ БУЙ АЛТ , МӨНГӨ ,ЗЭС , ХӨНГӨН ЦАГААН БУСАД ХОВОР ЭЛЕМЕНТҮҮД ЗОГСЧ МОНГОЛДОО ҮЛДЭНЭ .

Avatar

Ойлгомжтой л доо уул нь 2018-03-22 202.72.245.207

ТА ГАНЦХАН ЗҮЙЛ АНЗААРЧИХ, ЭНЭ ОРД МОНГОЛЫНХ БАЙТАЛ ЭНДЭЭС ОЛОХ АШИГТ МОНГОЛЫН ТАЛД ДАВУУ ЯМАРЧ ЮМ АЛГА, ОТ МОНГОЛД ЗҮГЭЭР Л БИЗНКС ЭРХЛЭЖ БАЙГАА КОМПАНИТАЙ АДИЛ ТАТВАР ТӨЛЖ БАЙНА, ГЭТЭЛ ОТ ШИНЭ БҮТЭЭГДЭХҮҮН ХИЙГЭЭГҮЙ МАНАЙ ЭРДЭСИЙГ УХАЖ ГАРГАЖ ИРЖ БАЙНА, ЭНЭ ЭРДЭСИЙН ЭЗЭНД ЭРДЭСИЙН ТӨЛБӨРТ БАРАГ ЮУ Ч ӨГӨХГҮЙ БАЙГАА НЬ ЗӨВ ҮҮ ТЭГЭЭД ТЭГЭХЭЭР АВИЛГА ӨГЧ АСАР АШИГТАЙ ГЭРЭЭ ХИЙСЭН НЬ ОЙЛГОМЖТОЙ, ХАРИН ОДОО ТЭРИЙГЭЭ ХҮЛЭЭГЭЭД ШАН ТААЖЛАГЧИД ШО РОНДОО ОРВОЛ МАНАЙ ХУУЛИАР ОТ ӨРШӨӨГДӨЖ БОЛНО ТЭГЭЭД ГЭРЭЭГЭЭ ШИНЭЧЛЭЭД ЯВЬЯ

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.131.242.254

Улсын төсөвт хэдэн зуун тэрбум төгрөгний татвар оруулж, Монголын номер 1 татвар төлөгч байж, 10 мянган хүн цалин авч байгаа нь ашиг шүү дээ. Яг чиний кармаанд мөнгө ороогүй ч гэсэн дам байдлаар чамд асар их тус болж байгааг ойлго. Гэтэл Монголоос 1 ч төгрөгний зардал гаралгүйгээр зуу зуун тэрбум төгрөг татвараар орж ирж байна.

Avatar

Ойлгомжтой л асуудал ш дээ 2018-03-22 202.72.245.207

ТА ГАНЦХАН ЗҮЙЛ АНЗААРЧИХ, ЭНЭ ОРД МОНГОЛЫНХ БАЙТАЛ ЭНДЭЭС ОЛОХ АШИГТ МОНГОЛЫН ТАЛД ДАВУУ ЯМАРЧ ЮМ АЛГА, ОТ МОНГОЛД ЗҮГЭЭР Л БИЗНКС ЭРХЛЭЖ БАЙГАА КОМПАНИТАЙ АДИЛ ТАТВАР ТӨЛЖ БАЙНА, ГЭТЭЛ ОТ ШИНЭ БҮТЭЭГДЭХҮҮН ХИЙГЭЭГҮЙ МАНАЙ ЭРДЭСИЙГ УХАЖ ГАРГАЖ ИРЖ БАЙНА, ЭНЭ ЭРДЭСИЙН ЭЗЭНД ЭРДЭСИЙН ТӨЛБӨРТ БАРАГ ЮУ Ч ӨГӨХГҮЙ БАЙГАА НЬ ЗӨВ ҮҮ ТЭГЭЭД ТЭГЭХЭЭР АВИЛГА ӨГЧ АСАР АШИГТАЙ ГЭРЭЭ ХИЙСЭН НЬ ОЙЛГОМЖТОЙ, ХАРИН ОДОО ТЭРИЙГЭЭ ХҮЛЭЭГЭЭД ШАН ТААЖЛАГЧИД ШО РОНДОО ОРВОЛ МАНАЙ ХУУЛИАР ОТ ӨРШӨӨГДӨЖ БОЛНО ТЭГЭЭД ГЭРЭЭГЭЭ ШИНЭЧЛЭЭД ЯВЬЯ

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.131.242.254

Улсын төсөвт хэдэн зуун тэрбум төгрөгний татвар оруулж, Монголын номер 1 татвар төлөгч байж, 10 мянган хүн цалин авч байгаа нь ашиг шүү дээ. Яг чиний кармаанд мөнгө ороогүй ч гэсэн дам байдлаар чамд асар их тус болж байгааг ойлго. Гэтэл Монголоос 1 ч төгрөгний зардал гаралгүйгээр зуу зуун тэрбум төгрөг татвараар орж ирж байна.

Avatar

Оросууд Монголыг хорлон сүйтгэхээ зогсооё 2018-03-22 43.228.129.131

Оросуудад тархиа угаалгасан троллуудыг байранд нь тавьбал таарна.

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.179.26.16

Оюутолгойн гэрээг цуцалбал Монгол дампуурна.

Avatar

z 2018-03-22 202.55.191.130

tiim shuu gatnts gyaltah tosol oo l ungaah bj l sanaa ne amarah bololtoi

Avatar

Зочин 2018-03-22 202.131.242.254

Оюутолгойн төслийг бужигнуулж Эрдэнэтийн хулгай луйвраа замхруулах гэсэн бодлого эхлээд байна. Эхэлж Эрдэнэтийн 49%-ийг Ардчилсан нам яаж хулгайлсан, 51%-ийг Ардын нам яаж алдаж байгаа луйвруудаа шийдчихээд Оюу Толгой руу ор. Оюу Толгой төсөл нурвал Монголд асар хортойг бүгд мэднэ. Би үхэхээр улсаараа үхье гэдэг МАНАН-гийн бодлого.

Avatar

Зочин 2018-03-22 27.123.214.103

Юуны өмнө Баярцогт авилгал авсан эсэхийг Швейцарын талтай хамтраад нэн түрүүнд эцэслэн шийдэх хэрэгтэй. Хэрэв үнэхээр Риотинто тухайн үед гэрээ хийсэн сайдуудад хахууль өгч гэрээ хийлгэсэн бол энэ гэрээг цулахаас өөр зам байхгүй. Хэрэв цуцлах дээрээ тулдаг юм бол цаашид гадныхны гар харахгүйгээр өөрсдөө ажиллуулаад явах хэрэгтэй

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж