Тавантолгой руу чулуу шидэх нь өрсөлдөгчдөд өгөөш болно | News.MN

Тавантолгой руу чулуу шидэх нь өрсөлдөгчдөд өгөөш болно

Хуучирсан мэдээ: 2018.03.16-нд нийтлэгдсэн

Тавантолгой руу чулуу шидэх нь өрсөлдөгчдөд өгөөш болно

Тавантолгой руу чулуу шидэх нь өрсөлдөгчдөд өгөөш болно

Монгол Улсаас Шведийн Вант улсад суугаа Элчин сайд М.Энхсайханыг АТГ шалгаж эхэлсэн гэх мэдээлэл байгаа. Элчин сайд М.Энхсайхан нь 2014-2016 онд Монгол Улсын сайдаар ажиллаж байхдаа Тавантолгой нүүрсний ордыг ашиглах хөрөнгө оруулалтын  төсөл дээр ажиллаж байсан. Уг төслийг боловсруулахдаа Монгол Улсын холбогдох хэд хэдэн хууль тогтоомжуудыг зөрчсөн гэж АТГ шалгаж байгаа гэнэ.

Тавантолгойн төслийн тендерийг Н.Алтанхуягийн Засгийн газар зарлаж, Ч.Сайханбилэгийн засаг ялагчийг тодруулсан байдаг. Ялагчаар Монголын “Энержи ресурс”, Хятадын “Шинхуа”, Японы Сүмитома нар шалгарсан бөгөөд гэрээг үзэглэхийн даваа дээр буцсан билээ. Гэрээг үзэглэхээр хөрөнгө оруулагчид ирсэн өдөр нь тухайн Үеийн УИХ-ын дарга З.Энхболд Тавантолгойн төслийг УИХ-д оруулж ирвэл Засгийн газрыг нь огцруулна гэж Ч.Сайханбилэгийг “шантаачилж” байснаас хойш энэ төсөл хэзээ хэрэгжих нь тодорхойгүй хугацаагаар гацсан.

УИХ-ын асан Л.Эрдэнэчимэг гэрээг гацаасандаа баяртай байгаагаа зарлаж, хэвлэлд өгсөн ярилцлагадаа “Оросын эрх ашигт нийцэхгүй” байгаа гэх үгийг хэлсэн нь тухайн үед багагүй шүүмжлэл дагуулж байсан билээ.  УИХ-ын дарга З.Энхболд хүлээж авахаас татгалзсан Тавантолгойн төслийн гэрээг Засгийн газар эргүүлэн татсан. УИХ-аар хэлэлцэгдээгүй, зөвхөн хэлэлцээ төдийгөөр өнгөрсөн Тавантолгойн гэрээний асуудлаар М.Энхсайханыг шалгаж эхэлсэн нь АТГ-т өгсөн даалгавар байсан уу, аль эсвэл үнэхээр асуудалтай байв уу гэдгийг цаг хугацаа харуулах биз.

Тавантолгойн гэрээний төсөл дээр ажиллаж байхдаа М.Энхсайхан “News.mn” сайтад нэгэнтээ ‘Тавантолгой бол маш том төсөл. Зөвхөн төмөр замын бүтээн байгуулалтад нэг тэрбум доллар зарцуулагдах юм. Ийм их хэмжээний мөнгийг нэг ч компани өөрөө бие дааж гаргадаггүй. Мега төслийн онцлог нь энэ. Тийм учраас энэ том төслийг банк санхүүгийн байгууллага санхүүжүүлэх нь гэдгийг хөрөнгө оруулагчид ч, Монголын Засгийн газар ч, монголчууд ч анхнаасаа ойлгож авах хэрэгтэй. Тэгэхээр бидний хооронд хэлэлцээ хийж, зөрөөтэй асуудал дээрээ ярьж тохиролцох нэг хэрэг. Нөгөө асуудал нь, Монголын Засгийн газар, хөрөнгө оруулагчдын хооронд ярьж тохирсон асуудал болгон банкны шаардлага хангах ёстой. Хэдийгээр одоогоор хоёр тал хоорондоо асуудлаа тохиролцож байгаа боловч эцсийн дүндээ банк мөнгө өгөх үү, үгүй юу гэдгийг шийдэх болохоор банкны шаардлагад тохируулж яаж хоорондоо ярьж тохирох вэ гэдэг том асуудал яригдаж байна. Ер нь төслийг хэрэгжүүлэхэд багагүй бэрхшээлүүд одооноос харагдаж байна. Жишээлбэл, том бүтээн байгуулалт явахад маш олон зөвшөөрөл хэрэг­тэй. Нэгэнт банк, санхүүгийн байгууллагаас хөрөнгө мөнгө хүсч яваа тул банкууд төслийн компаниас тусгай зөвшөөрлүүдээ бүгдийг гартаа хийж авсан байхыг шаарддаг. Тусгай зөвшөөрлүүдээ гаргуулж аваагүй бол банк мөнгө өгөхгүй. Монгол Улс мега төслийн туршлагагүйгээс гадны хөрөнгө оруулагчдад хандахдаа “эхлээд хөрөнгө мөнгөө аваад ир, юу хийхээ дэлгэрэнгүй танилцуул, дараа нь зөвшөөрлөө аваарай” гэж ханддаг. Зарим хуулиндаа энэ баримтлалаа тусгасан байдаг. Жижигхэн төсөлд энэ баримтлал зөв байж магад. Мега төсөлд бол энэ бол амиа хорлосонтой адил юм. Тэгэхээр манай төрийн элдвийн зөвшөөрөл өгдөг газрууд, байгуул­лагууд энэ төслийг мега төслийнх нь онцлогоор том харж, асуудалд түргэн шуурхай хандах шаардлагатай болж байгаа юм. Ер нь бол мегатөслийг шил гэдэг юм. Шил хагарч бутрахад амархан. Нэг сүрхий эр чулуу шидчихвэл шил хагарах амархан шүү. Тавантолгой төсөл цаг хугацаа алдаж бүтэхгүй байх хооронд ОХУ, Мозамбик, Казакстан, Индонез манайтай өрсөлдөх төслүүдээ зөндөө урагшлуулжээ. Энэ төсөл рүү чулуу шидэх нь өрсөлдөгчдөд маань сайхан өгөөш болох байх шүү’ гэсэн ярилцлага өгч байв.

Ж.ЭРХЭС

35 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-03-16

amarhan eksportlood orlogoo zartsuulj chadahgui uls boloosoi

Avatar

Зочин 2018-03-16

tavantolgoi zerleg kapitalizmiig haruulj baigaa n yum bailgui

Avatar

Zochin 2018-03-16 66.181.161.110

End 1 talaas yrd zugiig tuluulsun gegdeh enhsaihan nuguu talaas hoid ulsiig tuluulsun gegdeh daldaakuud bolon huuli huchniihenii tulaan yavagdaj bna da ali n yalah bol mongolchuud bol zugeer tsaashaa shu idevhgui sureg shuguin amitad bolohoor

Avatar

Zochin 2018-03-16 66.181.161.110

Iim gatsaasan novshnuudiin ami nastai n yaridag baiguullaga bii bolj bj mongol uls saya hugjliin zamdaa orno doo tuuhee sain sudal

Avatar

Зочин 2018-03-16 64.119.26.234

NUURSEE HYAMD GARGAAD BAIHAAR CHIN YAJ BOLOVSRUULJ GARGADAG BOLOH YUMBE

Avatar

Зочин 2018-03-16 64.119.26.234

TAVAN TOLGOIN TUMUR ZAMIIN TRASAA ALDCHIHSAN YUM CHIN OGTSOROH ESTOISHDE

Avatar

Мгл 2018-03-16 103.229.120.94

Сбаяртай барьцаж,тт-г тавиад туучих шахсан бузар шуналтан урвагч ногоо айлгах шантажаа хиихээр шиидэвуу.Ухаантай царай гаргаж жужиглэсэн иимэрхуу авилгач урвагч амьтадыг ториин албанд ажиллуулдагыг таслан зогсоож,таарсан шиитгэлииг нь хурдхан оноох естой

Avatar

Зочин 2018-03-16 103.229.121.149

Энэ ноовш ерөнхий сайд байх үеддээ Монгол улсыг жинхэнэ элгээр нь газар мөлхүүлсэн. Эдийн засгийг муужруулна гээд төгрөгийг цаас болгосон. Бээжингийн хүргэн шахуу амьтан болчихсон байсан. 7 хоног бүр Бээжин рүү нисдэг байв. Энэ нөхрийг шалгавал их юм мэдэж байгаа.

Avatar

Зочин 2018-03-16

TOR BIZNESIIN BULEGT ORUULCHIHVAL BUTTSIIN OORCHLOLT HIIJ CHADAHGUI

Avatar

Цогоо 2018-03-16 23.242.16.30

Энэ бол төлбөртэй, захиалгатай нийтлэл бөйна. М.Энхсайханыг ТТ-н төсөлтэй холбогдуулж шалгах хэрэгтэй. Түүний хажуугаар ОТ-н цахилгаан эрчим хүчний хангамжийн асуудлаар ч бас шалгах хэрэгтэй

Avatar

gan 2018-03-16 103.229.122.52

Ediin zasagchiin huvid tuhain ued Enhsaihantai yarih hun stuuhun baisandaa haramsaltai ni uls tur erh medeld ih shunasnaas zolioslogdson hundee Enhbayr gej tenegees bolj olon zaluus hulgaich ner zuusenii neg Enhsaihan

Avatar

зочин 2018-03-16 202.9.41.220

МОНГОЛЧУУДЫН ТАМЫН ТОГООНЫ ҮЛГЭР БОЛ ЖИНХЭНЭ БОДИТ ҮНЭН ГЭДЭГ НЬ ӨНӨӨГИЙН АМЬДРАЛ ДЭЭР БАТЛАГДАЖ БАЙНА. МОНГОЛ УЛС УРАГШЛАХ БУС, УХРААД БАЙГАА НЬ ХООРОНДОО , ДОТРОО БАЙЛДДАГ БИДНИЙ ХОЦРОГДСОН, БҮДҮҮЛЭГ АРААТАН АРАНШИН ЗАНГИЙН ГАЙ МӨН.

Avatar

Зочин 2018-03-16 202.9.40.165

Эх орныг инженерүүд тэжээдэг тэд бол математик фикик химийн онц сурлагатайнгууд харин хуульчид бол түүх нийгмийн хичээлээр шалгалт өгдөг монголыг 240 дээд сургуулийг төгсөгчид

Avatar

Суурь 2018-03-16

Ямар гэрээ хийсэн байлаа . Тэр үед нь уншиж судалж байхад шууд ард түмний эрх ашиг,улс эх орноосоо уравсан төсөл их хуралд танилцуулж байсныг санаж байна. Одоо аль нүүрээрээ ийм юм яриад олон түмний өмнө гарч ирж чадаж байна аа.

Avatar

Зочин 2018-03-16 103.26.194.94

Орос улсын хувьд Хаант Оросын үед ч, ЗХУ-ын үед ч, өнөөгийн Путины Оросын хувьд ч гадаад Монгол нь Япон, Хятадаас тусгаарлах жийргэвч бүс тэдэнд хэрэгтэй байсан учраас эхнээсээ Монголыг болбол тусгаар, эс болбол хяналтын нутаг байлгах сонирхолтой байлаа. Дэлхийн дайн дуусахад ЗХУ-Хятадын гэрээний үеэр яагаад гадаад Монголыг тусгаарлах гээд байгаагаа Сталин маш тодорхой хэлсэн: “Би яагаад гадаад Монголыг авах гээд байгаа юм бэ гэвэл шулуухан ний нуугүй хэлэхэд энэ газар цэрэг стратегийн байр сууринаас бидэнд хэрэгтэй гэж үзэж байна”.

Avatar

Монгол хүн 2018-03-16 45.56.148.86

Монголд төрсөн хорон санаатангуудаас топ 5 д орох хүн дээ. энхболд нар их л өсөж байж энэ хүнтэй зэрэгцэх байх.

Avatar

Зочин 2018-03-16 27.123.212.140

Ursuldugch ni mongoliin ard tumen yum shuudee

Avatar

Зочин 2018-03-16 27.123.212.133

ухаад л байна ухаад л байна ард түмэнд хүрсэн юм нь хаана байна. тэрний оронд ганц оюу толгойгойгоо л зөв хөдөлгөсөн бол манай орон босоод ирнэ. одоо сүүлдээ бүх нутгаа зөөгөөд зараад ард түмэн нь ч тэр улс орон ч тэр өр өтөндөө баригдаж эх орондоо амьдрах аргаагүйы болжээ

Avatar

зочин 2018-03-16 66.181.179.251

Энэ одоо юу гээд хуцаад байгаа юм бэ Монголд авчираад [Хориотой Үг] хийж шонд өлгө.

Avatar

Зочин 2018-03-16 27.123.212.136

Эсрэг пиар гэж энэ дээ

Avatar

Зочин 2018-03-16 202.9.42.7

Санал нэг байна. Том төслүүдээ явуулж байж Монгол улс хөгжинө. Энэ уул уурхайг үзэн ядсан хүмүүс ягчиснууд Австралид 1 очоод үзээсэй. Тэнд нул уурхай гэхдээ хөгжөөд л байгаа юм да. Женко төмөр замыг гацааж ерөнхийлөгч болсон учир одоо хусагдтал нь 3 жил таван толгой худлаа байхөө дө

Avatar

Зочин 2018-03-16 27.123.214.106

ЭНЭ БАЛАЙ ХУЛ ГАЙЧИЙГ НАРСАНД ХЭД ХОНУУЛАХАД ҮХСЭН БААСНЫ ЧУЛУУ ШИДЭХ ,ӨМДӨНДӨӨ ЧАЦГА АЛДАНА !!! ЮУН ЭЛЧИН САЙД !!!

Avatar

yu hulgaisan yum bol?! 2018-03-16 124.126.2.87

Enhsaihanii hiisen tosol ajil boloogui gatsaasan tul yuniih ni or shir baiv gej dee. Hudlaa hiirhel negnee unagah, shoroond hutgah gesenl yavuulgui hooson yaria bailgui dee. Tavan tolgoin geree ni batlagdsan bol oor asuudal .Mongo zuvchuulah zam neegdsen gesen ug. Batlaagdaagui yosold hen sanhuujuuleh bilee dee

Avatar

Ooo 2018-03-16 84.75.212.226

Ene huniig Genko hudlaa tumur zamiin nevtruulgeeree yostoi gutgej ner turiig n ulandaa gishgesen.odoo har tumur zam Niad.Odoo hulgaich Bayrtai holbood nugaslah gej bgaa biz

Avatar

Зочин 2018-03-16 182.160.5.200

Хулгай хийдэггүй дарга гэж буурай хөгжилтэй ямар ч улсад байхгүй. Хэрэв Баяр, Энхсайхан…… нарыгаа хэлмэгдүүлэх юм бол Монгол яав ч ялахгүй. Цэцдийнхээ толгойг авах гээд сагсалзаад байгаа юм биш үү? Эрхэм Монголчуудаа. Монголд даргын цалингаар эхнэр хүүхдээ тэжээж чадах уу? Орхих хэрэгтэй.

Avatar

!!! 2018-03-16 103.26.194.94

Зи мэтийн урвагч, гадны хорлон сүйтгэгч нарыг [Хориотой Үг] хийж устгахаас нааш Монгол нэг ч алхам урагшлахгүй ээ!!!!!!! Улайм цайм гацааж байхад хэн ч юу ч дуугарахгүй өнгөрч байгаа юм даа!!! Ингээд хий хэхрүүлээд ядуу тарчиг байж байхдаа таарсан улс юм даа, монголчууд!!! Үүнийгээ ухаарахаас нааш гэрэл гэгээ үзэхгүй дээ, бид!!!!

Avatar

!!! 2018-03-16 103.26.194.94

Монголын том төслүүдийг Орос мэтийн их гүрний гар хөл болсон хөлсний этгээдүүд эх орончийн хуурамч баг өмсөн шантажлан гацааж байгааг ард түмэн минь хэзээ ухаарах юм бэ??? Том төслөө урагшлуулах гэж зүигэсэн нэгийгээ элдвээр доромжлон гутааж дарж авна!!! Их гүрнүүд Монголыг бие даан хөгжсөн улс болгохыг хүсдэггүй, түүхий эдийн бааз, хоцрогдсон, гар дорх дагавар улс байлгахыг л хүсдэг юм шдээ!!!

Avatar

Зочин 2018-03-16 202.70.38.18

Монгол ялж Путины [Хориотой Үг] Женко олон жил таван толгойг төмөр замаар гацаасныхаа шанд ерөнхийлөгч болсон доо. Манай үхэр сүрэг мөөрөлдөөд л Монгол ялна гээд орилоод байсан одоо Орос улс бүс нутагтаа Хятадтай дангаараа нүүрс нийлүүлэх өрсөлдөөнд ялалт байгуулсан. Энэнд Женкогийн буруу гэж юу байхав. Түүний балай нэвтрүүлгүүд турхиралтанд итгэсэн үхэр сүрэг буруутай.

Avatar

Зочин 2018-03-16 202.179.26.155

Энэ хужааг хэзээ баривчлах юм бол

Avatar