Эрчим хүчний сайд Рио-Тинтод үйлчлэв үү? | News.MN

Эрчим хүчний сайд Рио-Тинтод үйлчлэв үү?

Хуучирсан мэдээ: 2018.03.11-нд нийтлэгдсэн

Эрчим хүчний сайд Рио-Тинтод үйлчлэв үү?

Эрчим хүчний сайд Рио-Тинтод үйлчлэв үү?

УИХ-аас баталсан Оюутолгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээг Дубайд өөрчилж, Өмнөд бүсийн эрчим хүчний салбарт хамтран ажиллах гэрээ байгуулсан гэх асуудлаар Ерөнхий сайд асан Ч.Сайханбилэгийг шалгаж байгаа тухайгаа Авлигатай тэмцэх газар албан ёсны сайтдаа мэдээлжээ. Парламентын 2016 оны сонгуулийн дараа Ардчилсан намынхан янз бүрийн шалтаг, шалтгаанаар АТГ-ын үүдийг сахих болсоор удаж байгаа билээ. Адгийн зарга 10 хоног гэгчээр АТГ-т шалгагдаж байгаа Ардчилсан намынхны хэрэг нэг нэгээр нэмэгдсээр байх бололтой.Энэ удаад экс Ерөнхий сайдыг шалгах болсон шалтгаан нь тэрбээр Шийдлийн Засгийн газрын тэргүүнээр ажиллаж байхдаа Арабын нэгдсэн Эмират улсад айлчилж, Оюутолгойн далд уурхайн санхүүжилтийг шийдвэрлэх төлөвлөгөөнд гарын үсэг зурах ёслолд оролцсон нь ийнхүү АТГ-ын үүдэнд дуудагдах нэг шалтаг болжээ.Болсон хийгээд бодит явдлыг эргэн сөхвөл Ч.Сайханбилэг Дубайн гэрээ гэгчтэй холбогдох болсон үнэндээ Ц.Сэдваанчигийн ‘Рио Тинто’-д бичсэн захидлаас эхтэй бөгөөд үүний улмаас Монголын Засгийн газар болон Рио-Тинтогийн дунд үл ойлголцол үүсч, Оюутолгойн хоёр дахь шатны бүтээн байгуулалтын ажил гацан, 2000 хүнийг Оюутолгой шалтгаангүйгээр ажлаас нь халж байв. Энэ мэт эдийн засаг, хөрөнгө оруулалтад таагүй нөхцөл үүсгэсэн олон хүлээлттэй асуудлыг шийдэхийн тулд Шийдлийн Засгийн газар хөрөнгө оруулагчидтай багагүй хугацаанд хэлцэл хийсний эцэст Дубайн гэрээг байгуулсан юм.

Энэ талаар ‘Эрдэнэс Оюутолгой’-н захирлаар ажиллаж байсан Да.Ганболд тухайн үед ‘Дубайн гэрээг хийснийх нь төлөө Ч.Сайханбилэгт Монголын төр хүрэл хөшөө босгоход ч буруудахгүй’ гэж байв.  Гэвч  Ч.Сайханбилэгт хүрэл хөшөө босгох нь бүү хэл У.Хүрэлсүхийн засаг түүнийг сүхдэхээр шийдсэн бололтой.  Хоёрдугаар сарын 20-нд Төрийн ордонд мэдээлэл хийсэн Эрчим хүчний сайд Ц.Даваасүрэн Өмнөд бүсийн эрчим хүчний салбарт хамтран ажиллах гэрээ нь хууль зөрчсөн тул Засгийн газар өнгөрсөн нэгдүгээр сарын 31-ний өдрийн хуралдаанаар уг гэрээг цуцалсан тухайгаа хэвлэлийнхэнд дуулгаж, Ч.Сайханбилэгийг шалгуулахаа ч давхар мэдэгдэж байв.Эрчим хүчний сайдын мэдээллийн дараа хоёрдугаар сарын 23-нд Оюутолгой компани албан ёсны сайтаар дамжуулан мэдэгдэл гаргаж, “Рио Тинто, “Оюутолгой”-н хамтын хүчин чармайлтаар ТТЦС-ын ажил урагшилж байгаа боловч ТТЦС-ын төслийг сонирхох хөрөнгө оруулагч, санхүүжүүлэгчийн тоо цөөхөн байгаагаас төслийн ахиц удаан байна. Одоогоор ТТЦС-ын төсөл дээр “Оюу толгой”-д шаардлага хангахуйц албан ёсны техникийн болон эдийн засгийн санал ирүүлэх стратегийн хөрөнгө оруулагч байхгүй байгаа бөгөөд ийм хөрөнгө оруулагчгүйгээр төслийн санхүүжилт татах боломжгүй юм. Эдгээр амин чухал асуудлуудыг шийдсэн ч дараа нь олон шатны хэлэлцээр, зээлийн судалгаа зэрэг багагүй ажил хийх шаардлагатай тул ТТЦС нь дөрвөн жилийн дотор ашиглалтанд орох боломж хомс байна.“Оюутолгой” компанийн зүгээс дөрвөн жилийн дотор хэрэгжүүлэх боломжтой эрчим хүчний эх үүсвэрийг шийдвэрлэх ажлаа эхлүүлээд байгаа бөгөөд үүнд уурхай дээрээ цахилгаан станц барих хувилбарыг эргэн судлаж байна” гэсэн хариу тайлбар өгсөн юм.Эндээс харахад У.Хүрэлсүхийн засгийн шийдвэр Эрчим хүчний сайдын мэдэгдэл, Рио-Тинтогийн тайлбар бүгд Монголын эрх ашгийн төлөө мэт боловч үнэндээ манай эх орончдын үг, үйлдэл Рио-Тинтогийн талд үйлчлэв үү гэсэн хардлага тээхэд хүргэж байна.Учир нь, энэ тухай улстөрчдийн биш, салбарын мэргэжилтний үгийг хүргэвэл, Эрдэс баялгийн шинжээч Д.Жавхланболдын хэвлэлд өгсөн ярилцлагад дурдагдсан “Миний хувьд тэр эх орончид гээд байгаа хүмүүсийг “Rio tinto”-гийн талынхан гэж хардаг.

Тэд нар “Rio tinto’’-д ашигтай пиар хийж, Монгол Улс ашиг хүртэхээргүй байх тал руу хөтлөөд байгаа юм. Хамгийн сүүлийн жишээ гэхэд, уг нь Оюутолгой заавал Монголоос эрчим хүчээ авахаар гэрээ байгуулсан байсан. Тэр гэрээг Ц.Даваасүрэн сайд саяхан хүчингүй болгочихлоо. Энэ нь “Оюутолгой”-д ашигтай хувилбар болоод хувирчхаж байгаа юм. Тавантолгойд Цахилгаан станц барих гол түлхүүр чинь тэр гэрээ байсан юм. “Оюутолгой”-той тэмцээд байдаг мундаг эх оронч хүн хаана байна. Харин ч “Оюутолгой”-н талд шийдвэр гаргаад явж байна. Иймэрхүү дүр эсгэсэн эх орончид хэрэггүй гэж боддог юм” гэх үг.Өөрөөр хэлбэл, Оюутолгойн гэрээ батлагдсан цагаас хойш хөрөнгө оруулагчидтай “ноцолдох” болсон Эрчим хүчний сайд Ц.Даваасүрэн ба манай эх орончид камерын өмнө Монголын төлөө уйлж, камерын ард Рио-Тинтод эрх ашигт үйлчилж байна уу гэсэн асуултыг тавихад хүргэж буй юм. Ингэж хардах шалтгаан нь эх орончид Рио Тинтотой холбоотой мэдэгдэл, мэдээлэл хийх бүрт Монголын Засгийн газраас илүү Рио-Тинтод ашигтайгаар тусдаг. Иймээс л Өмнөд бүсийн эрчим хүчний салбарт хамтран ажиллах гэрээг У.Хүрэлсүхийн засаг цуцалсан нь үндсэндээ Риогийн захиалга байсан юм биш биз дээ гэсэн хардлага төрж буйг нуух юун.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
0
ЗөвЗөв
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

69 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

zochin 2018-03-11 202.131.225.197

Oyutolgoi olon jiriin mongol zaluu ger buliig bairtai bolgoj baigaa tsoriin gants buyantai tosol doo. Mongol hunii hodolmoriig gants sain bodtitoi unelj bgaa tsroiin gants tosol end mongolchuud sardaa 4.5 sayiig avaad l yavj bna.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.9.43.193

Даваасурэнг яая даа байз

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.21.111.98

Та нар Даваасүрэнд итгэж байна уу, сайхан боловсорсон энэ хүн богино хугацаанд яаж хошгируулж хүмүүсийн тархи угааж ахиу мөнгө салгах тухай бодож байгаа байх даа

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.21.111.98

Өөрөөр хэлбэл, Оюутолгойн гэрээ батлагдсан цагаас хойш хөрөнгө оруулагчидтай “ноцолдох” болсон Эрчим хүчний сайд Ц.Даваасүрэн ба манай "эх орончид" камерын өмнө Монголын төлөө уйлж, камерын ард Рио-Тинтод эрх ашигт үйлчилж байна. Яг ийм юм болж байна.

Avatar

Zochin 2018-03-11 103.9.90.53

Ugaasaa l zuw yum hiisen, shudarga humuusee tulhej unagah gej hugiin hulsnii bicheechdiig ashiglaj dairch dawshilj baidgiig bid medne shuu dee… teneg humuust yum niitelj bgaa yum shig l baihiin zailuul xaxa

Avatar

pony 2018-03-11 103.9.90.53

Oyu tolgoin geree anhnaasaa l ashiggui bsan shuudee Davaasuren gishuun geree bguulj bh uyd ch helj l bsan eh orniihoo toloo uneniig helj ywaa tsoohon uls torchdiin neg shuu holsnii bicheechdeer harluulah argaa mon ch olj dee ene setguulch rio tintogoos owoo heden ym awcheedee ynz ni baighiigeed l rio rio geed uhehnee

Avatar

зочин 2018-03-11 95.85.33.177

Төрд анх удаа шударга эх оронч сайд гарч тодорсон биш ажлыг нь хийлгэхгүй чөдөр тушаа болж элдэв худал мэдээллээр ард түмний тархийг угааж өс хонзонгоо тайлагсад хөлсний бичээчдээр санаагаа гүйцэлдүүлдэг болжээв Гэвч Ц.Даваасүрэн нь тэр зэргийн үгний үзүүрт жадлагдаж мохох улс төрч бишээ. Хаана хэзээ юун дээр дуугарах хөдлөхөө мэддэг сайн улс төрч шилдэг эх оронч.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.70.44.46

Нямсүрэн сэтгүүлч та хэдэн төгрөг Риогоос авсан бэ ???

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.70.44.46

Хөлсний бичээчид үнэн худлыг нь шүүгээд өгнө. Оюу-толгойн гэрээ анхнаасаа Монголын талд ашиггүй байсан. Үүний төлөө Даваасүрэн ганцаараа тэмцсэн өнөөдөр ч гэсэн ганцаараа тэмцэж байна. Нямсүрэн сэтгүүлч та Риогоос хэдэн төгрөг авч ийм худал нийтлэл бичиж байна вэ?

Avatar

Зочин 2018-03-11 27.123.212.141

Захиалгатай комментууд, иргэд үүнийг чинь ойлгодог болсоон

Avatar

Зочин 2018-03-11 27.123.212.141

Аргаа барсан гүтгэлгийг хөлсний новшуудыг ашиглаж хиймээр болж. Худал юм явдаггүй юм. Станцаа дуугүй барь!

Avatar

зочин 2018-03-11 27.123.214.120

Cангийн яамны төрийн сөнгийн дарга байхдаа 10 хувийг анх санаачилж шбос хэрэгжүүлсэн гавьяатай хүн дээ. энхбаяр энэний хажууд малыш гээд боддоо. том гөр байгаа биз дээ.

Avatar

Зочин 2018-03-11 93.85.141.26

ЗОЧИН. – 93.85.141.26
ХЭН ДУРТАЙ УЛС ТӨРЧИД АЛБАН ТУШААЛ АВАНГУУТАА ӨӨРИЙН БАЙР СУУРИЙГ БЭХЖҮҮЛЭХ ГЭЖ ЭЛДЭВ МЭДЭГДЭЛ ХИЙХЭЭ БОЛИМООР БАЙНА. ЗАСГИЙН ГАЗАР ТАНХИМЫН ЖУРМААР АЖИЛЛАЖ ЧАДАХГҮЙ БОЛ ОГЦОРМООР БАЙНА. ЯАГААД ЗАСГИЙН ГАЗРЫН ХУРАЛДААНААР ХЭЛЭЛЦЭН БАЙЖ АСУУДЛЫГ ШИЙДЭХГҮЙ АЛЬ НЭГ АМБИЦТАЙ НӨХӨР ОЛОН ЮМ ЯРЬЖ ТОДОРДОГОО БОЛИМООР БАЙНА. НӨГӨӨ ЭХ ОРОН БИДНИЙ ТӨЛӨӨ АМИА ҮЛ ХАЙРЛАГЧ ЕРӨНХИЙ САЙД МААНЬ ХААЧИВ ДАА.

Avatar

ЗОЧИН. 2018-03-11 93.85.141.26

ХЭН ДУРТАЙ УЛС ТӨРЧИД АЛБАН ТУШААЛ АВАНГУУТАА ӨӨРИЙН БАЙР СУУРИЙГ БЭХЖҮҮЛЭХ

Avatar

Zochin 2018-03-11 66.181.161.74

Хэрэг алга муусайн новшнууд

Avatar

Зочин 2018-03-11 27.123.212.141

Гэнэн гэхэд дэндүү гэнэн PR юм. Зайлуул.

Avatar

Aaaaa 2018-03-11 66.181.161.109

h*** naad hun chini zuv umni tuluu yva hun

Avatar

Зочин 2018-03-11 150.129.140.25

Хувиа хичээгч шүүдээ

Avatar

Зочин 2018-03-11 119.40.103.243

Даваасүрэн ч нохой доо! Худлаа попрохоос өөр юм мэдэхгүй. 2012-2016 онд МАН намаа нулимсаар байж л улс төрд амь зууж ирсэн дээ

Avatar

Зочин 2018-03-11 112.72.15.46

Урвагч долдой

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.179.31.49

Олон юм ярилгүй Оюутолгойг буцаагаад булчих,дараа чаддаг үе нь ухаг……………………….

Avatar

Зочин 2018-03-11 119.40.98.162

yaay xetsuu yumaa neere

Avatar

Patriot 2018-03-11 202.170.80.25

ЕР НЬ ОЙ САНАМЖТАЙ ХҮМҮҮС БАЙНА УУ. ТУХАЙН ҮЕД ОЮУТОЛГОЙН ГЭРЭЭГ БАТЛАХЫН ӨМНӨХӨН МАНАЙ ЭХ ОРОНЧИД УЯНГА ЗАНДАН ГАНБААТАР НАР ГУДАМЖИНД ОРИЛСООР БАЙГААД 34% МАНАЙХАН ХАРИУЦАЖ ОЛОН ЖИЛИЙН ЗЭЭЛИЙН ХЭЛХЭЭНД ОРЖ СУНЖРАХ НӨХЦӨЛ РҮҮ ОРУУЛЖ АВААД ДУУГАЙ БОЛСЫМДАГ. ТЭД ЧАРЛАСААР БАЙГААД 34 ӨӨ БИД ӨР ТАВЬЖ АВАХ БОЛСОН. ТИЙЙМ ӨГӨГДӨЛ ДЭЭР Л ГЭРЭЭ ХИЙСЭН ШҮҮ ДЭ. ЕР НЬ ЦААШДАА БАЯР БАЯРЦОГТЫН ГЭРЭЭГЭЭР ОРОЛДОХ ТУСАМ БИД УЛАМ ДОРДУУЛАХ МАГАДЛАЛТАЙ. ЭХ ОРОНЧИД ГЭДЭГ ГЭРЭЭТ ЖАГСАГЧИД БОЛ ХЭН ЗАХИАЛГА ӨГЧ БЭЛЭН ЖҮЖГИЙН ЗОХИОЛ СЦЕНАРИ СЮЖЭТ НАЙРУУЛЖ ТАВИНА ТЭНД ӨӨРСДИЙН ДҮРЭЭ АВААД ЯВДАГ АЖИЛАА ХИЙЖ ЯВАА ХҮМҮҮС ШҮҮ ДЭ. РИО ТИНТО БОЛ АВАРГА ЗАГАС ТЭД БИДЭНД ИТГЭЭД ЦАХИЛГААН СТАНЦ БАРИАДАХ ГЭЭД МӨНГӨӨ ӨГЧ АЛДААД ЖЕНКОГИЙН ШОРООН ДАЛАН ШИГ ЮМТАЙ ХОЦОРДОГ ЖУЛДРАЙ БИШЭЭ. БИД ТЭДЭНТЭЙ ХАМТРАН АЖИЛЛАНА ГЭЧИХЭЭД БАЙН БАЙН МУРИХ ГЭЭД БАЙВАЛ ӨӨРСДӨӨЛ ХОХИРНО. ТЭДЭНД ДЭЛХИЙ ДЭЭР ДОР ХАЯЖ ОЮУТОЛГОЙН ДАЙНЫ 20 ТӨСӨЛ БАЙГАА. ТЭР ХЭМЖЭЭНИЙ ТУРШЛАГАТАЙ ГЭСЭН ҮГ.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.9.40.136

Shudarga temtsegchdig gvtgehgvi shvv?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Xezeech ted 34% zeeler abna gej yaryagvi

Avatar

Зочин 2018-03-11 66.181.191.249

Баасных нь шударга тэмцэгдич байхав. Юу ч аваад хэрэггүй % эзэмших хэрэггүй байсан юм. Ганбаатар чинь ерөнхийлөгчийн сонгуулийн үеэр: би анхнаасаа % эзэмшихийн эсрэг байсан л гэж авч бналээ. Тэгэж худлаа яиьж болохгүйлдээ.

Avatar

Зочин 2018-03-11 59.153.113.218

Сайханбилэг дэндүү цагаандаа гарсан нөхөр. Дур мэдэн хичнээн их [Хориотой Үг] зүйлүүд хийж монголыг хохироов.
Ард нь хэн байсан нь тодорхой. Тэгээд л тэр Баяртай брьцаж Баярдахаар шийдсэн. Алт Дилерийн халзан Ганболд сайн зүйл хийнэ гэж итгэхэд хэцүү нөхөр.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.170.72.3

Зүгээр л луйварчин.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.131.227.50

Үгүй байлгүй дээ. Даан ч дээ

Avatar

Зочин 2018-03-11 59.153.115.242

МАН – ЫН МАФИЖСАН ЛУЙВАРЧДЫН ХАЖУУД ЭНХИЙН ЦАГААН ТАГТАА

Avatar

Оюун 2018-03-11 124.158.74.2

Сайханбилэг халзан Ганболд хоёрын гадна талаар / гадуур нь/ хүрэл цутгаж хөшөө болгоод цагаан хэрэмний цаана босговол мөн ч олон хүн баярлана даа.

Avatar

Зочин 2018-03-11 64.119.24.13

Зүгээр явж байсан юмыг зогсоочихлоо. Барьж чадах эсэх нь Риогийн асуудал байсан юм.

Avatar

Иргэн 2018-03-11 202.70.34.70

Сөрсөн базааа гэж , ккккк

Avatar

Сүх 2018-03-11 124.158.74.2

Энэ Нямсүрэн гэдэг хөлсний бичээч эх оронч гэдэг үгийг яасан их олон зоригтой хэлж чадаж байна аа. Чам шиг муу хөлсний л*****н хамаагүй хэлдэг үг биш шүү. Чи муу дахиад олон хэлж эх орон , эх орончдыг доромжлоод үзээрэй!!!!!!

Avatar

Ахлам 2018-03-11 124.158.74.2

Монголчууд бид сайханбилэг түүний хөлсний бичээч, халзан Ганболд мэтэд итгэхээсээ Даваасүрэн сайдад итгэж болно. УИХ- н гишүүн Сархнгэрэл нэг удаа " Би сайханбилэгтэй нэг мэрэгжлийн бас хамт нэг байгууллагад ажиллаж байсаны хувьд чи Дубайд яагаад ийм муухай гэрээ хийчихсэн юм бэ? Гэхэд Сайханбилэг: Би түүхэнд нэрээ үлдээхийн тулд энэ гэрээг хийсэн юм гэж хариулж байгаа юм даа" гэхийг сонссон. Би ойлгохдоо Сайханбилэг Монголын түүхэнд муугаар хамаагүй нэрээ үлдээхийн тулд энэ гэрээг хийжээ гэж ойлгосон. Мөн биз.

Avatar

Зочин 2018-03-11 103.229.123.214

Шударга царайлсан муу [Хориотой Үг]. Хүн чанар муутай [Хориотой Үг] да.

Avatar

Зочин 2018-03-11 103.57.94.184

er ni shudarga tsarailsan ug heldeg humuus hamgiin osoltoig anhaar

Avatar

ЧУК 2018-03-11 112.72.11.120

ЕР НЬ ОЙ САНАМЖТАЙ ХҮМҮҮС БАЙНА УУ. ТУХАЙН ҮЕД ОЮУТОЛГОЙН ГЭРЭЭГ БАТЛАХЫН ӨМНӨХӨН МАНАЙ ЭХ ОРОНЧИД УЯНГА ЗАНДАН ГАНБААТАР НАР ГУДАМЖИНД ОРИЛСООР БАЙГААД 34% МАНАЙХАН ХАРИУЦАЖ ОЛОН ЖИЛИЙН ЗЭЭЛИЙН ХЭЛХЭЭНД ОРЖ СУНЖРАХ НӨХЦӨЛ РҮҮ ОРУУЛЖ АВААД ДУУГАЙ БОЛСЫМДАГ. ТЭД ЧАРЛАСААР БАЙГААД 34 ӨӨ БИД ӨР ТАВЬЖ АВАХ БОЛСОН. ТИЙЙМ ӨГӨГДӨЛ ДЭЭР Л ГЭРЭЭ ХИЙСЭН ШҮҮ ДЭ. ЕР НЬ ЦААШДАА БАЯР БАЯРЦОГТЫН ГЭРЭЭГЭЭР ОРОЛДОХ ТУСАМ БИД УЛАМ ДОРДУУЛАХ МАГАДЛАЛТАЙ. ЭХ ОРОНЧИД ГЭДЭГ ГЭРЭЭТ ЖАГСАГЧИД БОЛ ХЭН ЗАХИАЛГА ӨГЧ БЭЛЭН ЖҮЖГИЙН ЗОХИОЛ СЦЕНАРИ СЮЖЭТ НАЙРУУЛЖ ТАВИНА ТЭНД ӨӨРСДИЙН ДҮРЭЭ АВААД ЯВДАГ АЖИЛАА ХИЙЖ ЯВАА ХҮМҮҮС ШҮҮ ДЭ. РИО ТИНТО БОЛ АВАРГА ЗАГАС ТЭД БИДЭНД ИТГЭЭД ЦАХИЛГААН СТАНЦ БАРИАДАХ ГЭЭД МӨНГӨӨ ӨГЧ АЛДААД ЖЕНКОГИЙН ШОРООН ДАЛАН ШИГ ЮМТАЙ ХОЦОРДОГ ЖУЛДРАЙ БИШЭЭ. БИД ТЭДЭНТЭЙ ХАМТРАН АЖИЛЛАНА ГЭЧИХЭЭД БАЙН БАЙН МУРИХ ГЭЭД БАЙВАЛ ӨӨРСДӨӨЛ ХОХИРНО. ТЭДЭНД ДЭЛХИЙ ДЭЭР ДОР ХАЯЖ ОЮУТОЛГОЙН ДАЙНЫ 20 ТӨСӨЛ БАЙГАА. ТЭР ХЭМЖЭЭНИЙ ТУРШЛАГАТАЙ ГЭСЭН ҮГ.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.9.40.136

p***a min ard tvmenig oi sanamjgvi gej doromjlixgvi shv?!!?!?! 34% dor xayj vnegvi abna gesniig Urbagch Bayar Elbegdorj Bayartsogtyyd uurchilsun xydaldaj abaxaar bolgoj,,,, daraa n Dubain gereeger Saixanbalag noogdol ashigiin abax xygatsaag 29 jileer yxraaj amitai goltoi xvn mungunii baraa ashigaas xvrtelgvi chad xiix bhda?!?! yrbagch lyibarchingyd tvrvvlj ashig xaxylia xvrtsen

Avatar

Зочин 2018-03-11 66.181.185.206

Сайранбилэг Дубайн гэрээ хийснээр 2023 оноос ашгаа авах бсныг 2037 он болгож 24 жилээр ухрааж асар хохирол учруулсан. Оюутолгойг дотоодын эрчим хүчээр хангаж асарашигтай ажиллах бсныг зогсоосон буруутай. Хятад шиг ийм нөхдөд бурууг хүлээлгэж [Хориотой Үг] хий хөрөнгийн хураа өөр зам байхгүй.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.9.47.178

даваасүрэн саид асуудлыг саин нягтал. маафаантай асуудал бүрээр АТГ болон шүүхэд эрчим хүчний яамны нэрийн өмнөөс гомдол гарга.хохирсон нийтийн ,төрийн ашгийг хамгаалах сэргээхийн төлөө сайн ажилла.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.9.47.178

5 ТОЛГОЙД засаг мөнгө босгоод төрийн мэдлийн цахилгаан станц барих ёстой. мөнгө нь хаана байна гэж уу? энэ эрдэнэс 5 толгой компани 17 онд 300 д сая долларын цэвэр ашигтай ажилласан. тэгвэл энд нэг эх үүсвэр байгаа биз? толгойгоо ажиллуул. тэгээд оюутолгойд цахилгаан нийлүүлэхэд тодорхой ашиг гарна. жишээгээр жилд 10 тэрбум төгрөг олъё гэж бодъё. хэдэн жилийн дараанаас тэр мөнгөө төр дэд бүтэцэд зарах ёстой.бусад олон газарт нийлүүлэлт хийгдэнэ.оюутолгой өөрөө баривал бусдаас ашиг олно. монголын бусад компани хэрэглэгчээс ашиг олж л таарна. саиханбилэг ийг сайн шалгах ёстой. энэ бол тусдаа маш том асуудал л даа.

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.21.100.210

Зах зээлд юаны ханш өсөөд 380 төгрөг боллоо. Ам доллар 8 жилийн дотор 1100 төгрөгөөс 2400 төгрөг болгосон МАН+ МАХН+ АН ийг заавал улс төрийн тавцангаас зайлуулах эсвэл шинэчлэл хийх хэрэгтэй. Монгол бүх үндсэн хөрөнгийн үнэ цэн 8 жилийн дотор 2 дахин илүү уналаа. Гадаадынхан 100 мянган долларын үнэтэй үндсэн хөрөнгийн одоо 40 мянган доллараа авдаг боллоо

Avatar

зочин 2018-03-11

Даваасүрэн сайд Оюутолгойд Тавантолгойн станцыг бариад эрчим хүч нийлүүлнэ гэсэн биздээ. Энэ юу болоод байна. Оюутолгой өөртөө станц барих юм уу? Бидний толгойг ч эргүүлэх юм даа. Энэ тухайгаа ЗГ тайлбар өгөөсэй.

Avatar

зочин 2018-03-11 180.149.78.99

Тэнэгээ. Усан тэнэгээ …. "Оюутолгойд Тавантолгойн стацыг барина " гэж юу тэнэгтээд байгаа юм бэ
Даваасүрэн Тавантолгой станцын төслийг л зогсоосон шүү дээ

Avatar

Зочин 2018-03-11 150.129.141.132

энэ эдийн засагч цараилсан сонин хүн, хүн амын ойлголтгүй хэсэг дээр өчнөөн жил тоглож, нам дмжиж явдаг, монголд л лав хэрэгтэй зүйл хийгээгүй

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.170.72.3

Даваасүрэнг цаазал

Avatar

Зочин 2018-03-11 203.169.49.93

Тэр ашигаа өгөхгүй нефть боловсруулах үйлдвэр барина гэж байхаар худан ашигаа өгөх Таван Толгойд ТЭЦ-г Энэтхэгийн хөнгөлттөй зээлийн мөнгөөр барьсан бол хэрэгтэй байсан. Монголын тогтворгүй ЗГ дандаа өөртөө ашиггүй, алдаатай шийд гаргаж байх юм.

Avatar

Hymsuren 2018-03-11 27.123.212.136

b*** doloh saigan baidag ym

Avatar

Зочин 2018-03-11 180.149.93.14

heden tosol ni heregjih bolohoor l haanaas ch ym hen ni ch ym boon hudlaa gargalgaa gargaj ireeed l nuraah ajildaa orchihloo shuu

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.70.38.18

Оюу толгойг муулвал эх оронч сайлвал эх орноо худалдсан [Хориотой Үг]. Оюутолгойд ажиллаж байгаа ажилчид хамтрагч компаниуд бүгд Оюутолгойн талд ажилаагүй ард иргэд бүгд эсрэг. Харин үнэн худал огт хамаагүй. Монголчуудын зан яг ийм. Би л ажилаагүй надад л мөнгө өгөөгүй бол тэр газар хэрэггүй. Бидний ядуу байгаагийн гол шалтгаан

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.179.26.91

10 хувь зорилгодоо хүрч ард түмэн эх орон хохирлоо

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.9.43.193

Даваасурэнг яаралтай халах хэрэгтэй ялаа уурээд цаагаа унаад л явж байг

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.21.120.66

Сайханбилэгийн сайхан балаг дуусахгүй юм Багануурын ЦС-г 350+350меговат 700меговат эрчим хүчийг хаана хэрэглэх юм Монголын эрчим хүчний системийн нийт хэрэглээ 500 меговат тэгвэл илүү гарсан 200 меговатыг хэрэглээгүй байсан ч Монгол улс Хятадуудад 1меговатыг 240 төг-р тооцож худалдаж авах юм байна дээр нь 2, 3, 4-р ЦС-ууд Дархан, Эдэнэтийн ЦС-ууд, сая өргөтгөл хийж ашиглалтад оруулсан Гок-н ЦС гээд бүгд зогсох болоод байгаа юм Монгол улсын эрчим хүчний системээс 3000-аад хүн ажилгүй болох аюул нүүрслээд байгаа юм тэгэхээр Сайханбилэг сайхан балаг тарьсан байгаа биз

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.21.106.138

сайханбилэг, баярцогт, баяр нарын хөнрөнгийг хурааж буудан хороосугай.

Avatar

Зочин 2018-03-11 122.201.31.249

Ш.У.Н.А.Л..ГЭСЭН ҮГ ХОРИОТОЙ.ККК

Avatar

Зочин 2018-03-11 122.201.31.249

[Хориотой Үг]

Avatar

Зочин 2018-03-11 122.201.31.249

ДАВААСҮРЭН ГЭЖ МОНГОЛЫН ГАЙ.[Хориотой Үг].ХАР ПЗДАА.ККК

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.131.230.50

Даваасүрэн мэтийн оркууд ямаагаа самнаад л явж байвал барав. Монголыг хорлож дуусахгүй х.у.л.гайч гар юм байна л даа.

Avatar

??? 2018-03-11 202.179.18.49

Харанхуй масст таалагдах гэж улс орны суурь эрх ашгийг ч золиослохоос буцахгүй энэ мэтийн зольбин юмнууд төрийн толгойд сандайлчихаад, бүгдээр сууж яваа завиа цоолж байгааг масс даанч ойлгохгүй нь эмгэнэлтэй юм даа!!! Ерөөс гадныхныг муулж нулимж, хардаж хөөж туух нь хаа газрын хоцрогдсон буурай ард түмний араншин байдаг л даа!!! Масс махан биеэрээ амсаад нэг муу юм ойлгох үед аль хэдийн хожимдсон байх болно!

Avatar

Зочин 2018-03-11 202.179.25.110

Өөр өөрийнхөө ээлжин дээр Оюутолгойн гэрээг "засч сайжруулсаар" байгаад эцсийн дүндээ төгс гэрээтэй болох юм байна л даа. Гэхдээ "Төгс гэрээний" ашигтай тал нь РИО-д тусаж байх нь.

Avatar

aaa 2018-03-11 103.229.177.18

mongolchud niiteeereed duraak

Avatar

zochin 2018-03-11 202.70.33.242

Ene davaasuren gedeg nuhur rio tentogoos huvi avahaar tohirson yam bish biz iimerhuu yamandaa ihed garshsan nuhur bololtoi

Avatar

мөнгө мөнгө 2018-03-11 202.72.245.122

Оюутолгойд эрчим хүчээ хаанаас ч авсан тэдэнд хамаагүй, харин Монголд үйлдвэрлэсэн эрчим хүчийг авбал бидэнд л хэрэгтэй баймаар юм нийтлэлч ээ, Оросууд Эрдэнэтийн УБҮ бариад 100 мянган хүнтэй хот байгуулсан, Рио Тинто 30 жилийн дараа бидний хойч үед "Гэр кэмп", овоолсон шороо үлдээгээд арилаад өгнө, харин гэрээ хийсэн хүмүүс "мөнхийн ус"-аа ууцгаагаад үлдэх байх.

Avatar

Зочин 2018-03-11 66.181.160.63

Эрдэнэт дуусбал Эрдэнэт хот пиздец,хаягдсан балгас болж хувирна .

Avatar

Зочин 2018-03-11 64.119.24.13

Тэр чинь өөр ш дээ. Социализмийг хоцрогдсон Монголд байгуулах.

Avatar

Зочин 2018-03-11 66.181.181.192

DAVAASURENGEES BOLJ ENE ZASGIIN ASUUDAL BOSCH IRNE GEJ HELEEGUI YU

Avatar