Ерөнхий сайд үнэ хөөрөгдөв | News.MN

Ерөнхий сайд үнэ хөөрөгдөв

Хуучирсан мэдээ: 2018.01.09-нд нийтлэгдсэн

Ерөнхий сайд үнэ хөөрөгдөв

Ерөнхий сайд үнэ хөөрөгдөв

Нэгдүгээр сарын 5-ны Баасан гаригт Чингис бондын 500 сая ам.долларыг шилжүүлэх үйл явцад өөрийн биеэр оролцсон Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх шинэ оны анхны сайн, муу мэдээгээ Сангийн яамнаас дуулгав.

Сайн мэдээ нь ямар ч байсан Монгол дефолт зарласангүй. Чингис бондын эхний 500 сая ам.долларын өр төлбөрийг цаг хугацаанд нь барагдуулж, Засгийн газар үүргээ гүйцэтгэжээ.

Муу мэдээ нь шатахууны үнэ нэмэгдэх нь нэн ойлгомжтой болов. Учир нь өр тэглэсэн асуудлаар Ерөнхий сайд мэдээлэл хийхдээ  далимд нь “Нефтийн үнэ ханш өсөх хандлагатай байгаа. Засгийн газар 2017 оны аравдугаар сараас хойш нефтийн үнийг тодорхой хэмжээнд барьсан. Харамсалтай нь, дэлхийн зах зээл дээр нефтийн үнэ өсч байна. Үүнийг дагаад шатахууны үнэ тодорхой хэмжээгээр нэмэгдэх нөхцөл байдал үүслээ. Нефть импортлогч аж ахуйн нэгжүүд алдагдалтай ажиллаж эхэлсэн. Тийм учраас Засгийн газраас бүх үнийг хатуу барьж чадахгүй” гэсэн нь шатахуун импортлогчдыг сайхан шалтагтай болголоо. Чухам энэ л үгийг импортлогчид, бизнес эрхлэгчид, захын наймаачид, ТҮЦ-ийн худалдагчид, таксины жолоочид хүлээж байсан гэвэл худлаа биш.  Шударга өрсөлдөөн хэрэглэгчийн төлөө газрын дарга Б.Лхагва Ерөнхий сайдын мэдээллийн араас  ‘Импортлогчид дур мэдэн үнэ нэмэх ёсгүй’-г залруулж,  ‘Өрсөлдөөний тухай хууль болон Зөрчлийн тухай хуульд  заасан журмын дагуу орлогын зургаан хувиар торгоно’ гэж анхааруулсан боловч юу л гэж импортлогчид түүнээс айх вэ дээ. Ёстой инээдийг нь хүргэхээс цаашгүй, Засгийн газрын тэргүүн нь нэгэнтээ ам алдчихсанаас хойш. Ам алдвал барьж болдоггүй гэсэн ардын зүйр үг байна, цаана чинь.

Ерөнхий сайд мэдээлэл хийснээс нэг хоногийн дараа буюу бямба, ням гаригаас өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнэд өөрчлөлт орсныг та бүхэн анзаарсан биз ээ. Ингээд үнэ дээшээ, төгрөг доошоо болж эрх баригчид инфляциа барьж чадахгүй алдах аюул ч “Ардын засаг”-т нүүрлэж байна.

Үнэндээ өнгөрсөн дөрвөн жил шатахууны үнэ тогтвортой байсан нь өдгөө Ардын намынханд муу хэлүүлж, АТГ-ын үүдэнд чулуу няслах дээрээ тулсан Ардчилсан намынхны, Н.Золжаргалын бодлогын үр дүн гэж хэлж болно. Үнэ тогтворжуулах хөтөлбөрийн хүрээнд зарцуулсан гурван их наяд төгрөг махны нөөцийг бүрдүүлж, гурил болон шатахууны жижиглэнгийн үнийг тогтворжуулж, иргэдийн орон сууц болсон. Хэрэвзээ энэ хөтөлбөр хэрэгжээгүй бол нэг литр шатахуун хэдэн төгрөгт хүрэх байсныг эрхбаригчид ч, импортлогчид ч таашгүй.

Нэг литр шатахуун гурван мянган төгрөг болтлоо ‘галзуурч’, дотоодын зах зээлд зохиомол хомсдол үүссэн гашуун явдал 2008-2012 онд, МАН-ын засгийн үед тохиолдож байлаа. Сарын дотор шатахууны үнэ гурван удаа нэмэгдэж асан тухайн үеийн үйл явдал дэлхийн зах зээлийн үнэ ханштай огт холбоогүй байв.

2014 онд “вrent” маркийн газрын тосны үнэ Лондоны “ISE Futurs Europe” биржид 75 хувиар хямдарсан ч Монголын дотоодын зах зээлд зарагдаж буй шатахууны үнэд бас л түй ч нөлөөлөөгүй юм. Тэр  үед ШТС-уудын самбар дахь “Ай 92” шатахууны үнэ 1660 төгрөгийг зааж байсан. Энэ үнэ дөрвөн жил тогтвортой явсан ч өчигдрөөс ШТС-ууд шатахууныхаа үнийг 20-150 төгрөгөөр нэмжээ.  Өнгөрсөн хугацаанд шатахууны үнэ тогтвортой байсан нь дэлхийн зах зээлээс илүү АН-ын бодлогын үр дүн гэвэл зохилтой.

Харин өнөөдөр Орос найтаах төдийд Монгол хатгаа тусдаг бичигдээгүй хууль эргээд үйлчлэх нь. Шатахуун бол стратегийн ач холбогдолтой бүтээгдэхүүн. Төр үнийг нь тогтвортой байлгахад оролцохоос өөр аргагүй. Онцгой албан татварыг нь бууруулдагсан уу, тэглэдэгсэн үү энэ бүхэн Ерөнхий сайдын өөрийнх нь  эрх мэдлийн хүрээнд зохицуулах ажил.  Ямар ч байсан дотоодын зах зээлд шатахууны үнийн савлагаа үүсвэл татварын дарамтад орсон иргэд дахиад давхар үнийн цохилтод өртөнө гэсэн үг. Тиймээс МАН-ын даргын мэдэгдэл унах нүхээ ухсантай ялгаагүй юм.

Монголын эдийн засаг шатахууны үнээс шууд хамааралтай. Шатахууны үнэ өслөө, энэ нь бүх л салбарт “халдварлаж”, эдийн засагт инфляцийн шок үүсгэдэг. Инфляцийг барихын тулд төв банк нь мэдээж, бодлогын хүүгээ өсгөнө. Бодлогын хүү өсөхөөр зээлийн хүү өснө. Зээлийн хүү өсөхөөр ажлын байр хумигдана, эргээд ядуурал нэмэгдэнэ. Энэ бол эдийн засгийн гинжин хэлхээ.

Тиймээс нэг бол эрхбаригчид  шулуухан Шатахууны үнийн зөвлөлөө татан буулгаад, энэ салбарыг чөлөөт зах зээлийн жамаар нь явуулах хэрэгтэй. Дэлхийн зах зээл дэх нефтийн үнийн өсөлт, бууралттай хамааралтай бодлого хэрэгжүүлэх, үүрэг хариуцлага, эрсдэл бүхнийг нь импортлогчдод үүрүүл. Ингэж чадвал төр эдийн засгийн нэг дарамтаасаа сална.

Ардын намын мөрийн хөтөлбөрийг Ардын засгийн тэргүүнд эргэн нэг сануулахад, татвар нэмэхгүй, цалин тэтгэмжийг нэмнэ, өрхийн сарын дундаж орлогыг хоёр дахин өсгөнө. Эндээс хамгийн их анхаарал татаж байгаа нь эдийн засгийн хямралын өртөгийг иргэдээр төлүүлэхгүй гэж. Гэвч, Ерөнхий сайдын мэдэгдэл ингээд үнэ хөөрөгдөв. Хөөрсөн үнэ хямарсан иргэдийн халаасыг  гөвөх биз ээ.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
0
ЗөвЗөв
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

99 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

зочин 2018-01-09 202.5.196.82

өнгөрсөн хэд хоногт өргөн хэрэглээний бараа, хүнсний үнэ өсчихлөө. амьдрал доройтоод байна удирдагчаа. яах вээээ? тодорхой арга хэмжээ аваачээ….. бага ярьж их хиймээр байна шүүү

Avatar

carlsen 2018-01-09 202.131.225.147

Капитализмын гол зарчим бол төрийн оролцоогүй чөлөөт зах зээл тэр зах зээлийг сул тавихаар авж давхидаг морь шиг л юмны үнэ талийж өгж байгаамдаа. Зах зээлд төрийн оролцоог бүр нэмэгдүүлэх хэрэгтэй цөөн хэд нь баяжаад үлдсэн нь ядуу тарчиг байгаа нь Капитализмын өнөөгийн дүр төрх

Avatar

Зочин 2018-01-09 43.242.243.116

Учраа ч ойлгохгүй юм байж том том дуугараад. Төрийн оролцоог нэмэгдүүлэхээр болвол юун түрүүн чам шиг малын бүх өмчийг хураахаас эхлэх хэрэгтэй. За даа чамд ч өмч байхгүй биз дээ. Паразиталж амьдардаг нөхөр учраас л ийм юм ярьж байгаа байх.

Avatar

zochin 2018-01-09 107.77.214.70

Ёоо энэ Золжаргал гэдэг хүн бол монголын эдийн засгийн а******н. Юун авилгатай газар шалгуулах вий хэл эх орноосоо урвасан хэрэгт унахаар хүн. Монголын эдийн засгийг бодитоор сөхрүүлж төгрөгийн ханш унагаж орон сууцны ханшийг хөөрөгдсөн. Юун шатахууны үнэ барих, тэр үнэ барих марих гэж худлаа ярьж мөнгө угааж байхад нь дэлхийн зах зээл дээр ханш нь навс унаж байсан. News.mn шал худлаа хөлсний мэдээний сайт

Avatar

zochin 2018-01-09 182.251.237.180

hussen huseegui tsahilgaan mashind delhii niit shiljij bna …..duraaraa benzin une nemdeg baidal chin udahgui baihgui bolno

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.57.94.79

Монголд дэлхийд байхгүй нэг зүйл байдаг юм тэр нь бараа бүтээгдэхүүний үнэ өссөн бол дахиад буурдаггүй. Хэдэн жилийн өмнө дэлхийн зах зээл дээр нефтийн үнэ их унасан үед манай улсад бензиний үнэ буураагүй харин одоо буцаад үнэ нь нэмэгдэх сургаар манай улсад шууд өсч байна. Манай нефт импортлогч компануудын эздийн шунал арай дэндүү юмаа. 100 жил ч амьдрахгүй байж 1000 жилийн хөрөнгөөр яах гэсэн юм бэ та нар. Авсандаа мөнгөө аваад орох уу та нар.

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.10.21.101

за за өөдтэйхэн өсгөөрэйдээ тамалсан маягаар бүү өсгө, яршигтай юм нэг мөсөн тэнгэрт нь тулгаад ахиад өсөхөөргүй болгоод аль коммунистуудаа,ардчилагчдаа ядаргаатай хар пиарчингуудаа ядуусаа эргээд нэг харчихдаа гишгэсэн ул мөрөө хамт үхнэ ш дээ МАН намын алчуур бандааш боовнуудаа нэм нэм та нарч биднийг татвараар нэмнэж байгаад хавар үхэнгүүт нь арьсыг өвчиж зарах гэж бодоо юу

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.186.174

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.235.74

Сүүлийн үед үнэнхүү сэтгэлтэй дарга нар Цэдэнбалаас хойш алга болжээ. Ардын мөрөөдөл алга болсон

Avatar

Зочин 2018-01-09 122.201.21.130

үнэ хөөрөгдөгч сайдтай болжээ

Avatar

ХЯТАД 2018-01-09 202.21.106.147

ХЯТАДАД МАХ НИЙЛҮҮЛЭЭД ОРОНД НЬ ЖИМС% УЛААН БУУДАЙ АВНА ГЭНЭЭ. ЭНЭ ХҮРЭЛСҮХ СОЛИОРОВ УУ ЭСВЭЛ ЯВЖ ЯВЖ ЖИНХЭНЭ НАНГИАД САЙД БАЙВУУ. ЖИЛД 4 ӨӨС ДООШГҮЙ УРГАЦЫГ ХИМИЙН ХҮЧИРХЭГ БОРДООГООР ЗОДОЖ УРГУУЛСАН ХОРЫГ АВНА ГЭНЭ ШҮҮ. МАН НАМ ХЯТАДУУДАД МОНГОЛЫГ ӨГНӨ, ЧАДАХГҮЙ БОЛ МОНГОЛЧУУДЫГ ХОРДУУЛЖ АЛЧААД ХООСОРСОН УЛС ӨГНӨ ГЭЖ АМАЛСАН ИЛТ ТОДОРХОЙ БАЙГААГ ЯМАРЧ [Хориотой Үг] ОЙЛГОХТОЙГОО БОЛЧИХЛОО ШД.\n

Avatar

danzan 2018-01-09 103.57.92.244

benzinii vniig nemvel utaa bagasax baixaa

Avatar

Зочин 2018-01-09 112.72.11.122

Шатахуун өргөн хэрэшлээны барааны үнийг өсгөсныхөө төлөө энэ засаг огцрох ёстой

Avatar

danzan 2018-01-09 103.57.92.244

benzinii vniig nemex ni zvitei bvr sain nemex xeregtei yadaj l demii tenej tvgjrel vvsgedeg mashinii too bagasax baix

Avatar

Зочин 2018-01-09 112.72.11.122

Муу данзан лалараа хэнийг тэнэдэг гээд байна ард түмэн амьдрах гэж яваа шүү харин тэр том машинууд унасан дарга нараа явган алхуул долдой минь

Avatar

Зочин 2018-01-09 122.201.22.224

Ер.сайд үнэ нэмэхээр зүтгүүлээд барсангүй дээ.Туршлага муу л бна даа.Эхлээд шатхууныхаа компаниудаараа хэлүүлж байгаа дараа нь хэлэхгүй өөрөө шууд хэлж нүдний булай боллоо .Харин үнийн зөвлөл нь сайн ажиллаад ер.сайдыг буланд шахлаадаа одоо удахгүй огцрох боллоо доо.

Avatar

Уралдаан 2018-01-09 202.72.245.200

ХЭД ХҮРЭХ БОЛ ОО ААН?

Avatar

Зочин 2018-01-09 59.153.113.76

үнэ бариснаар хөгжлийг хойш нь татдагийг хэзээ ойлгох мулгуу ард түмэн бэ

Avatar

Зочин 2018-01-09 112.72.11.122

Мал минь үнэ барь гээгүй зохицуул гэж байна

Avatar

Zochin 2018-01-09 49.0.152.66

Za yamarch bsan Hurelsuh ES d BAttulga Eronhiilogch 2 t ard tumen itgej bga Ted ch itgej aldahgui baih harin ene 2 in ajild sadaa boloh 1 Hun bna zandaahuugiin enhbold gej er ni nuhud zarimda nohod boldgiig mania Eronhiilogch medeh l uchirtaisanda

Avatar

ЗА ЭХЭЛЛЭЭ ДЭЭ 2018-01-09 202.72.245.200

НЭГ Л ЖИЛИЙН НАСТАЙ БАЙХАА ӨӨРӨӨ ШИЙДЧИХЛЭЭ

Avatar

Зочин 2018-01-09 59.153.113.216

өнгөрсөн хойно нь хашгарав гэгчээр магнай,аюурсайханаас хойш ичээнд орсон хэах газрын дарга лхагва гэгч сэрж нойрмогхон дуугарав . энэ газар байгаа юм байна..ерөнхий сайдын хүлээцгүй үгнээс үүдсэн юмны үнийн хөөрөгдлыг яана даа.та минь ээ???

Avatar

Hurelseh albaar shantaaj hiisen ard tumend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2018-01-09 202.170.71.157

Hurelsuh shantaaj, zodoon, heruuldee l sain bolohos ediin zasag udirdah tolgoitoi hun bish shuudee ymar ard tumen bn tiim l tur bdag odoo yay gehev.

Avatar

шонх 2018-01-09 202.9.43.67

ТАВАН ТОЛГОИН ТӨСӨЛ ДЭЭР ШИНХУАГҮИ СУМИТОМОГҮИ ЭНЕРЖИ РЕСУРСГҮИ ЗӨВХӨН ЧАЛКОТОИ ХЭЛЭЛЦЭЖ БАИНА ГЭЭД БАИДАГ ЧИНЬ 2 ТУУЛАИ ХӨӨГӨӨД ХООСОН ХОЦРОХЫН ҮЛГЭР БОЛОХ БОЛОВУУ.хүрэлсүх жанхуу зи 3 тохирч таван толгоиг нохоин замаар оруулхана дээ. ЧАЛКОД МОНГОЛЫГ ХУЛХИДДАГ АРВИН ИХ ТУРШЛАГА БУИ. манаи удирдалгыг цатган таргалуулхаа тэд мэддэг юм АЯА хаиран ЭНХСАИХНЫ ЗӨВ ТӨСӨЛ БУДАА БОЛЖИЙНА ГЭЖ ДУУЛДАХ ЮМ.

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.9.40.191

Чи юу мэддэг юм халтар гараа сайн угаа

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.243.162

Жанхуугийн шивэртэй оймсонд мансуурсан урвагч дүлзэн ухнa УТААНЫ ЭСРЭГ ТЭМЦЭХИЙН ТУЛД 1-РТ МАСК ХЭРХЭН ЗҮҮХИЙГ ӨӨРИЙН БИЕЭР ҮЛГЭРЛЭН ХАРУУЛАв, 2-РТ Монголын ТҮҮХЭНД АНХ УДАА НЭХИЙГЭЭР ГЭР ДУЛААЛАХЫГ ҮҮРЭГ болгов. Ийм л тэнэг, [Хориотой Үг], мулгуу нөхдийг толгой дээрээ залчихаад юу ч болоогүй юм шиг дүлий суугаа арчаагүй хүмүүс дээ бид. Урвагч дүлзэн ухна, жанхуу [Хориотой Үг] хоёрыг эрт огцруулах тусам Монгол улсад хор хохирол бага тусна.

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.11.192.234

Ямар сүрхий АН-г магтаа вэ Нямсүрэн сэтгүүлч ээ. Таны нийтлэлийг гарах бүрт нь уншдаг, анхаардаг иргэд цөөнгүй байх. Хоёр талдаа үзүүртэй зүү мэт л байх юм аа. 2012 оны шатахууны огцом өсөлт АН хамтарсан засгийг хаяж гарахдаа хийсэн зүйл гэдгийг сайн мэдэх мөртлөө л МАН руу нь чихээд л. Тал алдахгүй гэхдээ иймэрхүү юм бичдэг үү та?

Avatar

Иргэн 2018-01-09 202.131.225.147

Алтанхуягийн ЗГ нефть импортлогч нартай үнэ тогтворжуулах гэрээ байгуулсан нь үнэн. Дараа нь нефтийн үнэ дэлхийн зах зээл дээр шалан дээр буухад мөн л нөгөө гэрээгээрээ шатахууны үнэ буугаагүй. Мэдээлэлтэй мэдсэн зарим нь хий хоосон бичээл өнгөрсөн. Нөгөө нийт масс маань тэрийг мэдээчгүй. Өнөөдөр үнээ нэмээгүй сайн ажилласан гээл домбоороол сууж бх.

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.225.147

Энэ хүмүүс Солонгос кино их үзсээр байгаад урдах болж өнгөрсөн бүхнээ мартаад санах ой нь устсан болтой. 1 жилийн өмнө АН-г зүхээл бсан өнөөдөр нөгөөхийг зүхээл зогсож бх юм. Ямар ч туйлбаргүй. Өнгөрсөнөө үгүйсгэсэн өнөөдрөөрөө сэтгэдэг, өөрийн амьдралын бурууг дандаа бусдаас хайдаг амьдралын идэвхи муутай болж дээ.

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.229.123.12

тэнэг мал хурдан зайлаасай\n

Avatar

шонх 2018-01-09 202.9.43.67

илт зулгаидсан мэдээ баина АН засаг барьж баихад НЕФТИЙН ҮНЭ ус болтлоо унасан баисан харинч үнийг нь буулгалгүи барьж баисан шүү ОДОО ҮНЭ эргэж өсөөд чарлуулж эхэллээ ОРОС ХЯТАД 2 БОДЛОГООР ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ЕРӨНХИЙ САИД 2-т ДУРГҮИЦЛЭЭ ЭДИЙН ЗАСГААР ИЛЭРХИЙЛЭЭД БАИГАА хэнийг сонгочихвоо ХАРАЛГАН УДИРДАГЧААС БОЛЖ ард түмэн зовох гачигдах дутагдахын зам мөртөө орж баина гэж харагджийна ИМПЕЧМЕНТ гэж нэг юм баидагдаа хэрэглэж үзвэл яасийм.

Avatar

З 2018-01-09 202.131.225.147

Шатахууны үнэ усны үнэ болсон гэвэл та ч нилээн хөрөнгөжөөд авчээ.

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.168.8

Дэлхийн зах зээлээс манай бензины үнэ хамааралтай байдаг билүү??? Зах зээл дээрх нефтийн үнэ уурахаар манай бензины үнэ буудаг билүү ЕСайдаа???

Avatar

Зочин 2018-01-09 112.72.8.90

Улс удирдаж яваа төрийн хүн худлаа ярьж чадахгүй гэж сэтгэлээ илэрхийлэх нь цаг үеэ олоогүй мэт санагдаж байна. Хэрэв дандаа үнэн ярих бол их зүйлийг ярих хэрэгтэй болно доо.

Avatar

Зочин 2018-01-09 43.243.161.23

Ogtsruul.

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.212.140

МАН ЫНХАН ТӨР БАРЬЖ ЧАДАХГҮЙНЭЭ ,,АРД ТҮМЭН МИНЬ ОДОО БҮГДЭЭРЭЭН ХӨДЛӨХ БОЛСОН , ЁРӨНХИЙЛӨГЧИЙН ЗАСАГЛАЛТАЙ БОЛОХГҮЙ БОЛ ,МАН ХААШАА ЯВЖ БАЙГААГАМА ӨӨРСДӨӨ МЭДХЭЭН БАЙСАН БАЙНА . ОДООШИЙДВЭРЭЭН ГАРГАЖ ЧАДХААН БАЙЛАА .АРД ТҮМЭН БИД ХОХИРООД ҮЛДЭХ БОЛОЛТОЙ ,

Avatar

-r horoonii undur nastan 2018-01-09 202.9.42.146

Neft importlogch kompaniudiin ihenh ni MAN-iig sanhuujuulegch uchir odoo shathuunii une nemj ter humuusdee uruu ard tumnii harmaanaas tuluuleh ajil hiij bn.UIH-iig taraah tsag boljee.

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.236.170

Бүх барааны үнэ нэмэгдсэн байна.

Avatar

Зочин 2018-01-09 122.201.26.169

Baigaa bodit uneniig baigaagaar ni l helne gesen baigaagaar ni l helj bn. Harin unen humuust taalagddaggui yum.

Avatar

Зочин 2018-01-09 80.153.196.113

ENE HURELSUKH CHIN JIRIIN ERUUL MEDREL BUTEN HUN BISH HUUHELDEI KINONII BAATAR TOPOR HOCHTOI JENCO-N BUUNII NOHOI "MORI UNASAN TOLGOIGUI HUN" SH DEE!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.236.170

2012-2014 онд нийслэлийн утаа эрс багассан шүү.

Avatar

Иргэн 2018-01-09 66.181.161.41

Энэ нөхөр дандаа болохгүй л юм хийхээс биш хүн баярлах юм юу хийж байна. Тэтгэвэр нэмнэ гээд байхгүй шүү олон хүүхэдтэй ээжийн жил нэмэх ч бас алга. Тэтгэврийн зээл л ав гээд байгаа бололтой зээлийн хүүг буруулсан гээд хуцаад байгаам чи эхээс төрөөгүй эрэгнээс төрсөн байхда үхэж хэвтсэн [Хориотой Үг]

Avatar

Зочин 2018-01-09

Ашигт малтмалын газрын дарга асан Амарсайхан билүү талийгаач болсон дарга шатахууны үнэ өсөхөд ард түмнээ биш компаниудыг өмөөрөөд байдаг байж билээ. Хүрэлсүх түүний араас орж дээ.

Avatar

carlsen 2018-01-09 202.131.225.147

Капитализмын гол зарчим бол төрийн оролцоогүй чөлөөт зах зээл тэр зах зээлийг сул тавихаар авж давхидаг морь шиг л юмны үнэ талийж өгж байгаамдаа. Зах зээлд төрийн оролцоог бүр нэмэгдүүлэх хэрэгтэй цөөн хэд нь баяжаад үлдсэн нь ядуу тарчиг байгаа нь Капитализмын өнөөгийн дүр төрх юм болуу даа.

Avatar

Зочин 2018-01-09 182.160.35.209

Эрдэнэтийн 49 хувийг шударгаар шийдсэн буянтай

Avatar

2018-01-09 182.160.35.209

Бага дэслэгч огцор

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.176.118

delhiin zah zeeld une osoj bgaa umiig yah bilee dee.

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.190.80

ирэх сонгуулийн мөнгөө хийх л гэж байхгүй юу даа өөрөөр мөнгө босгох арга үлдээгүй юм чинь МАНы үед эдийн засаг улам л доош унадаг. Дэлхийн зах зээл дээр түүхий эдийн үнэ асар өндөр байсан тэр үеийг МАНгарууд алдаад зогсоогүй жаахан хуримтлалыг гарын салаагаараа урсгасан

Avatar

нам бус 2018-01-09 180.149.78.99

2012 оноос АН-ын Алтанхуягийн засгийн газар ч үнэхээр улс орон , ард түмний төлөө юм хийсэн шүү. Үгүйсгэх аргагүй. Даанч бидний нөгөө улстөржсөн мунхаглал нь хаачихаад хэн сайн муу юу хийгээд байгааг ялгах , санах чадамжгүй болчих юм

Avatar

Зочин 2018-01-09 150.129.140.108

Zdaaaa um aaa amidral kecuu baina shuu toporuud aa

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.236.170

2012-2016 онд АН махны үнийг тогтвортой барьсан даа.

Avatar

үнэн 2018-01-09 202.21.106.140

АН мах, бензиний үнийг буулгалгүй, өндөр түвшинд барьж чадсан. Үүнийг гавьяа гэх нь юу л бол. Сэтгүүлч минь юмны үнэн учрыг олж байж бичих хэрэгтэй дээ

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.212.142

Ингэх гэж эра мэдэлтэй болж л дээ.?????

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.185.210

Цагаа олоогүй үгийг амнаасаа гаргахгүй байж чадах хүн л хүчтэй хүн байдаг ,Ухана яаж ерөнхий сайд байна даа ?

Avatar

mgl 2018-01-09 43.228.129.77

Үнэн. АН-хан безины үнийг барьж чадсан. Энэ засаг чадахгүй нь. Өөрөөр хэлбэл ажлаа хийж чадахгүй. засаг байна. Та нарыг ингээд юмны үнийг өсгөөд бай гэж гаргаагүй, харин эсрэг бодлого барьж эх орноо бусдын дайтай аваад яв гэж гаргасан юм.

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.185.210

ЭНЭ ТОПОРЫН БОЛОВСРОЛ ЯАЖ ЕРӨНХИЙ САЙД БАЙХАВ ДЭЭ. ШАТХУУНЫ ҮНЭ НЭМЭГДВЭЛ ИХ ОЛОН ЮМНЫ ҮНЭ НЭМЭГДЭХИЙГ МЭДЭХГҮЙ БАЙГАА ЮМ БАЙХДАА ЭСВЭЛ САНААТАЙ ТЭГЖ ХЭЛСЭН ЮМ УУ

Avatar

Зочин 2018-01-09

Нэмэгдэнэ л биз дээ. Угаасаа арга байхгүй шдээ. АН МАН аа энэ мэтээр ээлжилж сонгоод байвал ийм л зүйл болно. 20 онд АН аа сонгоод улсаа улам их өрөнд оруулаад 24 онд МАН сонговол өнөөдөр шиг шатахуун татвар нэмэгдэх л болно. Ийм л тойрогт ороод 28 жил болсон байна…

Avatar

TUMUR 2018-01-09 103.26.193.233

Энэ харин ШАТАХУУНЫГ УЛСЫН МЭДЭЛД АВАХ сайхан боломж ,төсөвт маш их мөнгө хуримтлуулдаг салбар шатахуун ,архи-пивоны үйлдвэрлэл-эдгээрийг УЛСЫН МЭДЭЛД АВАХ ёстой ,тэр бүх орлого ашиг хэдхэн гэр бүлийн халаасанд ордог,тэд жишээ архиныхан хэзээ ч нийгэмд архи уулгадаггүй тэднийг эмчилгээнд нэг зоос гаргахгүй,хордуулахыг бол хийдэг,ашиг орлогыг өөрсдөө авдаг ,гадаада очиж мөнгөө гүвдэг,тэд хуйвалдаж даварч үнээ нэмбэл үүн дээр нь дөрөөлөөд үйл ажиллагаагийн хумьж ,тэртээ тэргүй шудрагаар "хувьд"аваагүй,түүнийг сөхөж байгаад Лукойл-шиг болгох хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2018-01-09 112.72.11.112

Чиний хэлснээр хийвэл юу болдгийг Венесуэлээс харж болно

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.161.114

2020 онд МАН дампуурч Женко зайлах байлгүйдээ

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.9.40.194

Улс орныг удирдахад У.Хүрэлсүхийн тархи хүрэхгүй.Бага дарга л хүн шүү дээ.

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.179.26.103

Шатахуун импортлогч компаниудаас авчихжээ. зайлуул ????? Энэ амьтаны ярьж, хийж байгааг сонсохнээ үнэхээр чадваргүй нь ойлгогдож байна. Төрийн эрхийг ордоны хуйвалдаанаар булааж авахдаа мөн ч том том дуугарч байсандаа одоо тэгээд нэг сургууль дээр оччихсон 2 ээлжээр хичээллүүлнэ, цахилгаан станц дээр очоод 4000 айлыг гэрэлтэй болгоно гэх мэтээр хариуцсан сайд, агентлагуудын өмнүүр донгосоод явах юм. УЛС ОРНЫХОО ХЭМЖЭЭНД БОДОЖ СЭТГЭЭЧЭЭ???????????????

Avatar

АРД 2018-01-09 202.131.243.162

Хүн болгоныг к[Хориотой Үг] гэж хараах [Хориотой Үг] дебилүүд олширлоо. Монголчуудыг хооронд нь хагаралдуулах өмхий төвд, хятад санаа тээсэн жинхэнэ [Хориотой Үг] нар л хүн болгоныг [Хориотой Үг] гэж харааж, зүхэж сууна. [Хориотой Үг] мал аа, урвагч дүлзэн ухна яг цэвэр Монгол байлаа юу? Эдийн засгийн талаар а ч байхгүй [Хориотой Үг] ухна эдийн засгийг босголоо юу? Жанхуу, урвагч дүлзэн ухна 2-ын төлөө амиа өгөхөөс буцахгүй оркуудын бүхэл бүтэн арми бий болжээ. Жанхуу, урвагч дүлзэн ухна 2 их юм хийнэ гэж горьдоод байгаа бололтой. Тархины багтаамж нь хүрэхгүй, хулгай луйвар хүчин хийхээс өөр бодол толгойд нь орж чадахгүй 2 пиздец маш богино хугацаанд Монгол улсыг Венесуэль шиг дампууруулах болно. Тэгээд жанхуу ухна 2 ард түмний саналаар огцроход энд дэмжээд байсан оркууд “би энэ мууг огцруул гэж анх хэлж байсан гээд яриад зогсож байхаас сийхгүй. Жанхуу ухна 2-н найруулсан жүжгийн зохиол нь буруу, логикгүй байсныг жирийн иргэн ойлгочихоод байхад өмдөндөө чацга дусаачихаад л миний гаагаа угийн ийм шар өнгөтэй гээд чичрээд байгаа нөхдүүд инээдтэй харагдаж байна. Эрдэнэбатыг огцруулж болно, гэхдээ дараагийн хүн нь урвагч дүлзэн ухна л биш шүү гэж олон хэлсэн. Энэ засгийн газар огцорлоо гэхэд дараагийн засгийн газар удахгүй бас огцрох болно. Урвагч дүлзэн ухна нэг их сайндаа ч ажлаа өгсөн юм биш, ерөнхий сайд болоод өөрийн эзэн болох жанхугийн заавраар улс эх орныг самрах гээд амь нь тэмцэж байсан болохоор ажлаа өгсөн дүр үзүүлж байгаа юм шүү дээ….

Avatar

Нялуугаас шулуун нь дээр 2018-01-09 202.5.202.140

үнэнийг нь л хэлсэн байна ш т

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.57.93.24

ТВээр дан Хятадын тухай элдэв кино, ФМ ээр хятад дуу явдаг болж. Овор Монголын Их хурлыг нь шууд дамжуулсан. Ийм л болоод бн да МОНГОЛЧУУДАА.

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.5.202.140

Зах зээлийн хуулиар явж байгаа ш т, харин ч бүр сул тавьчихмаар юм. Шатахууныг дуртай ААН нь оруулж ирдэг болгоод

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.245.243

Муу ухна.

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.212.136

Сарын омно хонины мах 4500 тог байсан оноодор 5000 тог болсон бна, Хурэлсух даргаа бид яах болж бна,

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.21.106.147

нефть импортлогчдоос айсануу эсвэл тэднээс хангалттай авлига авсануу.

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.212.136

МАН хан идэх дээ гаргуунитолгойн ажилладаггуй хумуус 2 жилд ямарч шинэ зуйл хийсэнгуй, харин амьдрал доошилж байгааг харж байгаа байх, АН онгорсон 4 жилд ямар их ажил хийж торийн уйлчилгээг иргэдэд ойртуулсныг иргэд одоо жаахан ч гэсэн ойлгож байгаа байх даа,

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.160.73

Хөөрхий энэ МАНгарууд улс орныг удирдах гээд ухаан нь хүрэхгүй баларч байнаа ……. Оросуудаар заалгасан жоохон юм нь одоо цагт тохирдгүээ ….. гэцүүч юм болждэ….

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.9.43.193

Дэлхийд хямдарч байхад манайд хямдраагуй дараа унэ ессенч унээ есгехгуй гэсэн биш билуу тэгэж хэлж унэ тогтворжуулахаар тохирчоод одоо болохоор хэлсэндээ хурэхгуй бол тэдэнд хуч хэрэглэх хэрэгтэй лицензыг нь хураа

Avatar

Зочин 2018-01-09 90.188.43.30

малыг мандуулсаны гор

Avatar

хуульч 2018-01-09 202.9.43.198

1990 оноос бид соёлтойгоор бол зах зээлийн -улс төржбөл "капиталист" нийгэмд шилжсэн ТИЙМ БОЛОХООР АЛИВАА БАРАА БҮТЭЭГДЭХҮҮНИЙ ҮНЭ ЗАХ ЗЭЭЛЭЭР ЗОХИЦУУЛАГДАНА "ЕРӨНХИЙ САЙДЫН ХЭЛНЭЭР БОЛООД БАЙДАГГҮЙ ЗҮЙЛ ШҮҮ ДЭЭ??монголын зах зээлийн орчин ямар байна ТИЙМ Л ҮНИЙН ӨСӨЛТ байна даа ??? ХҮНИЙГ МУУЛСАНААР БУЮУ ҮНЭ БУУРУУЛХЫГ УРИАЛСАНААР АСУУДАЛ ШИЙДЭДГҮЙ НИЙГЭМ ШҮҮДЭЭ ???

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.131.236.170

Махны үнэ огцом нэмэгдсэн байна.

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.9.90.130

Энэ хонгио толгойтод бодлого энээ тэрээ байдаг юм уу. Өөрийн дураар хуцаж байгаад үнэ хөөрөгдлөө

Avatar

Зочин 2018-01-09 43.242.242.59

Ерөнхий сайд үнэ нэмэхийг уриалсан нь ард түмнийхээ эсрэг байр суурьтай хүн гэдгээ харууллаа. Ерөнхий сайдын үгэнд орж юмгыхаа үнийг нэмэхгүй байхыг бизнесмэнүүддээ уриалж байна.

Avatar

Иргэн 2018-01-09

Намдаа хандив өргөсөн нефтийн компаниудаа юу гэж дампууруулах вэ . Петро Содоо гээд хандивлагчид ард нь хутга бариад зогсож байхад.\n

Avatar

зочин 2018-01-09 202.131.225.147

Хүрэлсүх Нефтийн компаниудаас хахууль авч дээ тэгээгүй бол ямар ч тэнэг хүн ингэж хэлэхгүй нь ойлгомжтой. Эсвэл хүний аманд /барьцаанд/ орсон. Хүрэлсүх худлаа ярьж чадахгүй гэж ШУДАРГА царайлсан БАНДИ

Avatar

Зочин 2018-01-09 180.149.78.99

Эрдэнэтийг төр авна гэж тэнэгтхийн оронд стратегийн бүтээгдхүүн болох шатахуунаа төр өөрөө бүрэн мэдэлдээ авмаар санагдана , харамсалтай нь үүнийг ойлгохгүй байна гэж байхгүй ,зөвхөн шатахуун импорлогч гэх даварсан хэдэн нөхдийн атганд орсон арчаагүй төрийн үнэн нүүр царай харагдаж байна .

Avatar

Зочин 2018-01-09 66.181.182.110

эвсэлдэн хуйвалдсан бензиний компаниуудыг задалж цеелех хэрэгтэй. Улс терчдийн карманы олон бензин тугээгууруудийг ганц 2 нэг удирдлага чиглэлтэй болгохгуй бол тэднуус ямагт унэ хеерегдех нь ойлгомжтой.

Avatar

ЗОЧИН J&J 2018-01-09

БУХЫН ДООТОХЫГ ХАРААД ЧОНО ҮЛБЭРЧ ҮХЭВ – гэгч болоод байна

Avatar

зочин 2018-01-09 66.181.160.73

Ардчилсан улсын эдийн засгийг Ардчилалынхан л авч явж чадна. Өгөр коммунистууд социалист эдийн засгаач авч явж чадаагүй биздээ?….

Avatar

Дээрмийн түрүү, харгис феодал Эрдэнэ ванг ардчилал гэж бодохоор бөөлжис хутгах юм. 2018-01-09 202.131.245.243

Ардчиллыг устгахгахгүй л бол монголчууд мөддөө өөд нар харахгүй.

Avatar

ERGVV DAG Z 2018-01-09 122.201.25.58

WTF AN chin jinhene socialist nam shdee aIaa

Avatar

АРД 2018-01-09 202.131.243.162

Өөр олигтойхон амьтан байсан бол тавьсан өрийг үр ашиггүй зүйлд зарцуулсан нөхдөөр хохирлыг бүрэн барагдуулаад зогсож байх газар шүү дээ. Тэгээрэй ч гэж ард түмэн 2016 онд МАН-г сонгосон. Өмнөх засгийн газарт шадар сайд байсан хүн хариуцлагаас бултаад зогсож байгаа юм чинь 2020 онд би ерөнхий сайд байгаагүй жанхуу л намайг айлгаж дарамталж байсан учир би юу ч хийж чадсангүй гэж хэлэхээс сийхгүй нөхөр байна даа. Жанхуугийн шивэртэй оймсонд мансуурсан урвагч дүлзэн ухнa АН-н кармаанд бүрэн орсон тул ингээд амьтан болоод явж бай даа, тэртээ тэргүй ард түмэн чамд 2020 онд дүнгийг чинь тавих болно…

Avatar

Зочин 2018-01-09 103.229.120.58

Үнээ чөлөөлөх нь зөв, үүний дараа төр хяналтаа тавьж монопол болон хуйвалдааны эсрэг ажиллахад л хангалттай.

Avatar

АБЭ 2018-01-09 150.129.142.111

ХЯТАДЫН ТАГНУУЛУУД ТЕЛВИЗҮҮДИЙГ ЧИНЬ БАЗЧИХ ЛАА .ӨДӨР БОЛГОН ХЯТАД КОНТЕНТ .ОДОО ФМ -Д ,САЙТУУД РУУ ОРОХ ГЭЖ БНА .

Avatar

zochin 2018-01-09 202.70.47.186

zailaa p**a mini

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.214.110

eniig durakiig hurdan ogtzruulache uych chadahgvin

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.212.132

Үрэлсүд эдийн засгийн мэдлэг алга ерөнхий сайдад ядаж нягтлан бсан хүн зүгээр юм бна

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.170.72.7

adgiin piinuud, huviin businessudeee demjitsgeeh yumdaa, achaagui mal dollariin hansh heviin togtvortoi baihad iim yum hutsaj une huurugduud, cham shig bolovsrolgui togmiduud iim l yum hj chadna,

Avatar

СОНГОГЧ 2018-01-09 66.181.191.151

МАН – ЫХАН ХУДАЛ АМАЛЖ ТӨРИЙН АЛБАН ТУШААЛЫГ НАЙМААЛЦАХААР ҮГСЭН ХУЙВАЛДАЖ / 60 – Н ТЭРБУМЫН ГЭГДЭХ / САНАЛ ХУДАЛДАЖ ЗАСГИЙН ЭРХЭНД ГАРЧ ИРСЭНИЙ БАЛАГ УДААН ҮРГЭЛЖИЛНЭ!!!! ЭРХ БАРИГЧИД ЭЛДЭВ АРГААР ОЛОН ТҮМНИЙ ТАРХИ УГААЖ УРДАХЫНХАА ХИЙСЭН БҮТЭЭСНИЙГ ГУТААХ, ҮГҮЙСГЭХ, ХАРЛУУЛАХЫГ ХИЧЭЭН ШҮЛСЭЭ ҮСЧҮҮЛЭВЧ ОН ЦАГИЙН ЭРХЭНД БОДИТОЙ ҮНЭНГ ИРГЭД МЭДЭРЧ ОЙЛГОЖ ХАРИУЦЛАГАА ТООЦНОО !!! МАНГАРУУДАА !!!!

Avatar

Зочин 2018-01-09 202.179.25.10

ardchilsan namiinhan une togtvorjuulah neriidleer heden ih nayadaar n mungu hevlej inflation-g huurugdun tuilduulsan bulgee gej.

Avatar

Зочин 2018-01-09 182.160.4.255

ЕС Хүрэлсүхын зөвөө. Хөгжье гэвэл зах зээлийн жамаараа явах ёстой. Худлаа нялагнах хэрэггүй.

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.214.106

muu hulgaich

Avatar

Зочин 2018-01-09 27.123.212.143

Ямар бодолтой ерөнхий сайд гэж ард иргэдийнхээ халаасыг хоослох мэдэгдэл хийдэг усан толгой вэ ? Ухаангүй ноёнд Урагшгүй албат гэж ийм үйлдэл гаргасан гүйцэтгэх засаглалын тэргүүнийг хэлнэ биз дээ.????

Avatar

Чимэд 2018-01-09 69.143.187.10

Хүрэлсүхээ Хадгаламж банкнаас хуйвалдаж авсан 14 тэрбум төгрөгийн 10 хувийг ард түмэндээ хадгалсан мөнгөнөөсөө тараа

Avatar