Гэсэн ч “Петровис” компани энэ тал дээр дэмжиж, туслахаар болсон байна.
Тавантолгойн нүүрсийг дэлхийн бусад улс орон руу экспортолж эхэлсэн энэ үед шинэ төмөр замыг аль болох хурдан хугацаанд ашиглалтад оруулах шаардлага тулгарч байгаа. Түүнчлэн нүүрсээ тээвэрлэх гэж шороон замаар хэдэн зуун км явдаг, үүнээс үүдэн байгаль орчин сүйдэж, олон талын бэрхшээл учирч буй. Салбарын сайд ч хөрс хуулах ажилтай танилцах үеэрээ энэ асуудлыг онцолж байсан. Тэрбээр “УИХ-аас төмөр замын талаар баримтлах бодлогыг хуульчилсан. Засгийн газарт ч үүрэг өгсөн. Тиймээс зуны дэлгэр цагийг ашиглаж, нэлээд эрчимтэй ажиллах ёстой. Ажлыг эрчимжүүлэх үүднээс “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийнхныг шахаж, шавдуулж байна. Орон нутгийн иргэд бүтээн байгуулалтын ажлыг эерэгээр хүлээж авч байгаа. Энэ зам ашиглалтад орсноор зүүн аймгийн иргэд хилийн дээс алхахын тулд заавал Улаанбаатарт ирэх шаардлагагүй болно” хэмээн ярилаа.
Ямартай ч тус яамныхан болон гүйцэтгэгч компаниуд төмөр зам барих ажлыг төлөвлөсөн хугацаандаа амжуулахыг хичээж байгаа хэмээсэн. Уг ажлыг ирэх аравдугаар сар гэхэд хүлээлгэн өгөхөөр төлөвлөж байгаа аж. Гэсэн ч саяхнаас дөрвөн газарт эхлүүлсэн хөрс хуулах ажилд нэлээд их цаг шаардагдаж байгаа юм байна. Хөрс хуулж дууссаны дараа карьерууд ажиллах бөгөөд далан, гүүр, худаг гаргах гээд чамгүй олон ажил давхцаж байгаа ажээ. Тиймээс шинэ төмөр зам барихад аймаг, орон нутгийнхны оролцоо чухал гэдгийг албаны хүмүүс онцолж байв. Сүхбаатар аймгийн Засаг дарга Ж.Батсуурь “Баруун-Урт-Сайншанд, Баруун-Урт-Хөөт чиглэлд төмөр зам барих энэхүү ажилд Засгийн газрын төдийгүй Сүхбаатар аймгийнхны оролцоо чухал гэдгийг ойлгож байна. Орон нутгийн зүгээс бүхий л бололцоогоор тусална” гэсэн юм. Шинэ төмөр зам барих ажилд тус аймгаас 40 гаруй хүн оролцох ажээ. Ерөнхийдөө мэргэжлийн хүмүүс нь холбогдох ажлаа, мэргэжлийн бус хүмүүс нь барилгын туслах ажилд гар, бие оролцох юм байна.
Зам, тээвэр, барилга, хот байгуулалтын сайдыг төмөр замын ажилтай танилцахад “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийнхан ч байлцсан юм. Тус компанийн гүйцэтгэх захирал Б.Батзаяа энэ үеэр “Шинэ төмөр зам барих техник эдийн засгийн үндэслэл ирэх наймдугаар сард бэлэн болно. Төслийн ерөнхий гүйцэтгэгчийг шалгаруулах анхан шатны сонгон шалгаруулалтыг саяхан зарласан. Одоогийн байдлаар 10 гаруй компани саналаа ирүүлсэн байна. Энэ сарын 27-нд анхан шатны шалгаруулалтаа дуусгана. Улмаар ирэх зургадугаар сард багтааж тендерийн жинхэнэ шалгаруулалтыг зарлана. Гүүр, хоолой, хиймэл байгууламжуудын зураг наймдугаар сард гарах байх. Энэ ажлыг төмөр замын даланг барих ажилтай зэрэг хийнэ” гэсэн мэдээллийг өглөө. Мөн тэрбээр шинэ төмөр зам барих ажилд гадаадын хөрөнгө оруулалт татах боломж байгааг онцолсон. Гагцхүү үүнийг хэр сайн зохион байгуулах нь чухал юм. Ямартай ч тус компанид энэ талаарх зөвлөлгөөг Европын томоохон хөрөнгө оруулалтын банк өгч байгаа юм байна.
Зохиогчийн эрх:
"Улс төрийн тойм" сонин