Олимпийн амжилтад булчингийн хүч бус шинжлэх ухаан нөлөөлнө

Хуучирсан мэдээ: 2014.05.26-нд нийтлэгдсэн

Олимпийн амжилтад булчингийн хүч бус шинжлэх ухаан нөлөөлнө

Сочийн өвлийн олимпт өрсөлдсөн Словакийн тамирчин Жозеф Пэтрулак өөрөөсөө 3 насаар ахмад чаргаар уралдсан байна. Тэгвэл түүний Герман өрсөлдөгчид алдарт Би Эм Би компанийн бүтээж, зөвхөн тухайн улиралд тохирсон, илүү хурдлах боломжтой шинэ чаргаар жил бүр хангагдаж байна. Ийм нөхцөлд германы тамирчид хамгийн олон алтан медал хүртэж байгаа нь тийм ч гайхалтай хэрэг биш юм. Өөрөөр хэлбэл олимп болон спортын уралдаан тэмцээнүүдэд зөвхөн булчингийн хүчээр амжилт үзүүлэх боломжгүй болсныг харуулж байна.

Ивээн тэтгэгч сайтай, хүчтэй эдийн засаг бүхий улсын тамирчдын ард дэлхийн зэрэглэлийн эрдэмтэд, инженерүүд ажиллаж, тамирчдынхаа тэшүүрийг хурцалж, хувцасыг таруулж, гравитацын оновчтой нөлөөллийг тооцоолж байна. Ингэж бэлтгэгдсэн тамирчдын амжилт эргээд олон нийтийн анхаарлыг татаж, дараагийн уралдаан тэмцээнд улам олон ивээн тэтгэгч, хөрөнгө оруулалт дуудах нөхцөл болж байна. Алт болон хүрэл медалийн ялгаа секундыг 100 хуваасны нэгтэй тэнцэх хугацаагаар хэмжигдэж байгаа нөхцөлд шинжлэх ухаан, технологийн дэвшлийг ашигласан багууд илүү амжилт гаргах болов.

Феррари компани Италийн тэшүүр, бобслейн багийг, Формулагийн аварга Макларен Их Британийн багийг тус тус ивээн тэтгэж, аэродинамик зэрэг чиглэлээр зөвлөгөө өгч байна. Дэвшилтэт технологи цанын тосолгооны материалд биелэлээ олж 500 төрлийн бүтээгдэхүүн бий болжээ. Ийм материал үйлдвэрлэдэг японы компани Сочийн цасыг 2 жилийн өмнөөс судлаж, тохирсон тосолгооны материалаар тамирчдаа хангасан байна.

Олимпын бэлтгэл ажлын хүрээнд технологи ашигласан жишээнүүд дундаас АНУ-ын тэшүүрийн багийн тамирчдын шинэ хувцас анхаарал татаж байна. Уг хувцасыг бүтээхийн тулд зохион бүтээгчид гурван хэмжээст сканер, хөдөлгөөн бүртгэгч төхөөрөмж ашиглан тамирчин нэг бүрийн биеийн компьютер дүрслэл үүсгэсэн байна. Түүнд тулгуурлан хувцасны хэдэн зуун хувилбараас амжилтад хамгийн их нөлөөлөх магадлалтайг сонгожээ. Мөн хувцасны магнай, гар хөлийн булчинд таарах хэсэгт тамирчны хөдөлгөөнд саад бололгүйгээр агаарын эсэргүүцлийг бууруулах полиуретан зурвас оруулсан байна.

Өврийн чарга (skeleton)-ны уралдаан тамирчин чарган дээр үсэрч гарахын өмнөх 40 м-ийн гүйлтээс эхэлдэг. Чарганд жолоо байхгүй боловч тамирчны суудал (эмээл) дахь байрлалаар чиглэлийг тохируулж, 140 км/ц хурдлах боломжтой. Тэгвэл АНУ-ын баг Би Эм Даблю компанийн дизайнеруудаас авхуулаад тэргүүлэх зэргийн инженерүүд оролцож, шингэний урсгалын динамик, хөдөлгөөн бүртгэх, гурван хэмжээст загварчлал, салхины туннелийн туршилт зэрэг хамгийн сүүлийн үеийн технологи ашиглан бүтээсэн шинэ суудал ашиглажээ.


эх сурвалж, theboar, physorg

robomec.blogspot.jp

 

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж