Харин жилийн өмнөөс УИХ-ын эрхэм гишүүн Э.Бат-Үүл хоёр танхимт парламентын тогтолцоог эргүүлж сэргээхийн чухлыг ярих болсон. Засгийн газартаа толгойгоо мэдүүлсэн, дотоод хяналт султай нэг танхимт парламент орчин үед нийцэхээ больсныг тэрбээр хамгийн түрүүнд олж харж хэлсэн гэхэд болно. Харин сүүлийн үед ҮШН Үндсэн хуульд өөрчлөлт оруулж хоёр танхимтай парламент бүрдүүлэхийн чухлыг энд тэндэхийн хэлэлцүүлэгт орохдоо хэлж ярьдаг болов. Доод танхимын гишүүд нь улс төрийн намуудаас сонгогддог, дээд танхимынхан нийт үндэсний төлөөлөл болж сонгогддог байвал улс төрд гажуудал үүсэх нь харьцангуй гайгүй болно гэж ҮШН-ынхан үзэж байгаа юм. Энэ чиглэлээр Үндсэн хуульд өөрчлөлт оруулахын чухлыг МАХН-аас удаа дараа зохион байгуулсан хэлэлцүүлэг дээр ҮШН-ын дарга нар хэлсээр ирсэн. Гэтэл энэ үг МАН-ын даргаан амнаас бас гарлаа. Тэгэхээр МАХН, МАН хоёр ерөнхийдөө нэг зүйлийг хоёр талаас ив ижлээр хараад ч байгаа юм шиг.
Хоёр танхимтай парламент гадаад улс орнуудад байдаг л зүйл. ОХУ л гэхэд Холбооны Хурлын Холбооны зөвлөл гэсэн дээд, Төрийн Дум гэсэн доод танхимт парламенттай. АНУ-д Сенат, Конгресс гээд л байна. Монголд ч байхад болохгүй гэх газаргүй. Доод танхимын гишүүдээ цөөлж, дээд танхимдаа арай өргөн төлөөлөл оруулна л биз.
Гэхдээ дэвшүүлсэн санал хуульд хэрхэн нийцэж байна вэ гэвэл өөр. Парламентын гадуурх намууд санаа бодлоо яаж илэрхийлэх нь нэг хэрэг. Харин Ерөнхий сайд, эрх баригч МАН-ын дарга нь танхимт парламентын тогтолцооны талаар ярьсан нь харин Үндсэн хуульд “халдсан” хэрэг болж таарах гээд байх шиг.
УИХ-ын өнгөрсөн намрын чуулганаар Үндсэн хуульд өөрчлөлт оруулах журмын тухай хуулийг баталж гаргасан. Тэр хуулиар Үндсэн хуульд ямар зарчмаар өөрчлөлт оруулах, аль хэсэгт нь гар хүрч болохгүйг тогтоож өгсөн. Үндсэн хуулийн хөндөж болохгүй хэсэг дотор Монгол Улсын төрийн тогтолцоо гэсэн зүйл бий. Тэнд Монгол Улсын хууль тогтоох дээд байгууллага нь нэг танхимт парламент болох УИХ гээд заачихаж. Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулсан тохиолдолд үүнд хэн ч гар хүрч болохгүй шүү хэмээн анхааруулж сануулж тусгайлан зааж өгсөн хэсгийг хөндөж байж гэмээнэ хоёр танхимт парламентыг Монголд тогтоох боломжтой. Гэтэл дөнгөж баталсан хуулийнхаа эсрэг МАН-ын дарга дуугарсан байна. Ирээдүйд парламентын ийм тогтолцоонд шилжихэд хүрвэл юуны өмнө Үндсэн хуульд өөрчлөлт оруулах журмын тухай хуулийг өөрчилж, дараа нь Үндсэн хуульд гар хүрэх шаардлага гарна. Тийм хожим хойтохын асуудлыг МАН-ын дарга сөхөв үү, эсвэл бусад намуудын дэвшүүлсэн саналыг дэмий нэг даган баясав уу гэдэг асуултын тэмдэгтэй үлдэж байна.