Зам, тээвэр, барилга, хот байгуулалтын сайд Х.Баттулгаас зарим зүйлийг тодрууллаа.
-“Монголын төмөр зам” ТӨХК өндөр хариуцлагыг өөртөө авлаа. Салбарын сайдын хувьд та үүнийг хэрхэн дүгнэж байна?
-Төмөр замын салбарт олон жилийн турш бүтээн байгуулалттай холбоотой ажил хийгээгүй гэж хэлж болно. Яахав, саяхан Сэлэнгэ аймагт ”Болдтөмөр-Ерөө гол” компани 108 километр төмөр зам тавьж байна. Үүнийг эс тооцвол төмөр замын салбар улсын хэмжээнд зогсонги байсан. Харин одоо Тавантолгой, Оюутолгойн ордыг ашиглах, Сайншандын аж үйлдвэрийн парк барихтай холбогдоод 1100 орчим км зам барих ажил эхлээд, судалгааны ажил нь нэлээд үр дүнтэй явж байна. Үүний дараагаас Тавантолгойн тендерт оролцож буй зарим консорциумууд нэмэгдэж орох юм. Энэ талаар цаг тухай бүрт нь мэдэгдэх болно.
-1100 км төмөр замаас гадна 990 км замын талаар ярьж байгаа. Энэ талаар тодруулахгүй юу?
-990 километр замын хувьд шинээр барих зам бус одоо ашиглаж байгаа замыг засах тухай яриад байгаа юм. Тавантолгойн тендерт оролцож буй ОХУ, Өмнөд Солонгос, Японы консорциумууд энэ замыг засах талаар нэлээд дэлгэрэнгүй саналаа ирүүлсэн.
-Тээврийн тарифийн хөнгөлөлтийн тал дээр мэдээлэл хомс байгаа. Одоо ямар түвшинд яваа вэ?
-Ерөнхий сайд С.Батболд ОХУ-д өнгөрсөн арванхоёрдугаар сард айлчлахдаа ямар ч байсан санамж бичгийн хүрээнд хэд хэдэн бодит алхмуудыг хийсэн. ЗТБХБ-ын дэд сайд А.Гансүхээр ахлуулсан ажлын хэсэг энэ талаар Москвад уулзалт хийгээд явж байна. Нэлээд сайн мэдээтэй ирнэ гэж бодож байна. Ерөнхийдөө Монголын хилээс гараад ОХУ-аар дамжин өнгөрөх тээврийн тухайд шүү дээ. Энэ жилдээ шийдчих байх гэж бодож байна.
Харин Төмөр замын газрын дарга Т.Батболд бидний асуултад ингэж хариулав.
-Төмөр зам барих ажил удахгүй эхэлнэ. Гүйцэтгэгч компаниуд бэлэн үү?
-Өнөөдрийн байдлаар “Улаанбаатар төмөр зам” хувь нийлүүлсэн компаниас өөр компани алга. Гэхдээ зам барих ажлын тендерийг дотоодын болон гадаадын компаниуд чөлөөтэй оролцох боломжтойгоор зарлана.
-Төмөр замын боловсон хүчин хангалттай бий юү?
-Яг үнэндээ төмөр замын боловсон хүчин дутагдалтай байгаа. Ойрын жилүүдэд нэлээд томоохон ажлууд хийгдэнэ. Ингэхээр боловсон хүчин тэр дундаа дунд шатны мэргэшсэн боловсон хүчин хангалтгүй байгаа. Саяхан Ерөнхий сайд, болон салбарын сайд Төмөр замын мэргэжлийн сургалт үйлдвэрлэлийн төв дээр очиж ажил байдалтай нь танилцсан. Боловсон хүчний тал дээр анхаарах шаардлага байгаа. Өнөөдрийн байдлаар бид Төмөр замын дээд сургууль, Төмөр замын сургалт үйлдвэрлэлийн төвд боловсон хүчнээ бэлтгэж байна. Мөн ОХУ, БНХАУ-д тэтгэлгээр сургаж байгаа. Удахгүй Солонгос улсад бэлтгэж эхлэх байх.
“Монголын Төмөр зам” ТӨХК-ийн захирал Б.Батзаяагаас цөөн асуултад хариулт авлаа.
-1100 километр төмөр зам барих түүхэн томоохон ажлыг танайх хариуцаж авлаа. Үүнд хэр бэлтгэлтэй байна вэ?
-Монгол Улсын Засгийн газрын 2008 оны гуравдугаар сарын 20-ны өдөр Монголын Төмөр зам ТӨХК байгуулагдсан. Уул уурхайн салбарын эрчимжсэн хөгжил, түүнийг дагаад бүтээн байгуулалтын том ажлууд эхэлж байна. Үүнтэй уялдуулан УИХ-аас өнгөрөгч оны зургадугаар сарын 24-ний өдөр Төрөөс төмөр замын тээвэрт баримтлах бодлогын баримт бичгийг баталсан. Энэ баримт бичигт өнөөгийн хурдацтай хөгжилд нэн тэргүүнд шаардлагатай төмөр замын салбарын хөгжлийн асуудлыг тодорхойлж өгсөн. Дээр нь ашигт малтмалын түүхий эдийг түүхийгээр нь гаргах биш нэмүү өртөг шингээх талаар тодорхой заалтыг оруулж өгснөөр энэ бол түүхэн ач холбогдолтой баримт бичиг болсон. Энэ баримт бичгийн эхний үе шатыг хэрэгжүүлэх эрхийг Монгол Улсын Засгийг газраас “Монголын Төмөр зам” ТӨХК-д олгосон нь манай компанид үндэсний төмөр замын салбарын хөгжлийг тодорхойлогч болох боломжийг олгож байна.
-Төмөр зам барих ажлын хугацааг хоёр жилээр тогтоосон. Мэдээж энэ хугацаанд амжиж гүйцэтгэхийг зорьж байгаа биз?
– “Монголын төмөр зам” компани хүлээн авсан ажлаа хугацаанд нь гүйцэтгэх болно. Гэхдээ төмөр замын шинэ суурь бүтцийг барьж байгуулах ажил бол ганц “Монголын төмөр зам” компанийн ажил бус төмөр замтай холбоотой ажилладаг төрийн болон төрийн бус, байгууллагуудын хамтын ажиллагаа, хамтын бүтээл байх болно.
Зохиогчийн эрх:
"Улс төрийн тойм" сонин