Шинэ төмөр замыг барьж эхэлнэ

Хуучирсан мэдээ: 2011.01.10-нд нийтлэгдсэн

Шинэ төмөр замыг барьж эхэлнэ

Ч.ГАНБАТ: Энэ  оны хоёрдугаар хагасаас шинэ төмөр замыг барьж  эхэлнэ

“Тавантолгой-Сайншанд-Чойбалсан” чиглэлд баригдах эхний ээлжийн 1100 километр төмөр замын трасс батлагдсан. Энэ талаар Зам, тээвэр, барилга хот байгуулалтын сайдын зөвлөх, Хөрөнгө оруулалтын ажлын хэсгийн дарга Ч.Ганбаттай ярилцлаа.

-Эхний ээлжинд баригдах 1100 километр төмөр замын трасс бат­лагдлаа. Энэ талаар мэдээлэл өгөх­гүй юу?

-Засгийн газрын 283 дугаар тогтоо­лын дагуу  “Тавантолгой-Сайншанд-Чойбалсан” чиглэлд  шинээр баригдах төмөр замын трасс батлагдлаа. Энэхүү ажлыг Газрын харилцаа, барилга гео­дези, зураг зүйн газар  гүйцэтгэсэн.

-Судалгаа хийхдээ юуг илүүтэй анхаарсан бэ?

-Ерөнхий чигийг нь төрөөс гаргасан. Эрдэс баялаг болон хүнд даацын тээвэрлэлтийг агуулах ёстой хэмээн заасан учир аль болох мурийлт ба­гатай, шулуун төмөр зам барих тал дээр илүүтэй анхаарсан.
 
-Энэхүү трассыг төлөвлөхөд  цаг хугацааны хувьд хэр байв?

-2009 оноос эхлээд Монголын шинээр баригдах төмөр замын урьдчилсан техник болон эдийн засгийн тоо­цоон дээр гаргасан. Гадна, дотны байгууллагуудын гаргасан трассуудыг газар дээр нь очиж нэгтгэсэн. Ту­хайлбал, Солонгосчуудын гаргасан трасс хүртэл байсан. 

-Өнгөрсөн оны есдүгээр сард ши­нээр төмөр зам барихтай холбог­дуулан урьдчилсан зөвлөлдөх уул­зал­тыг Улаанбаатар хотноо зохион байгуулж байсан. Энэ үеэр гадны томоохон компаниудын төлөөлөл оролцсон. Тиймээс хөрөнгө оруу­лал­тын хувьд ямар нэгэн шийдэлд хүр­сэн үү?

-Энэхүү уулзалтад шинээр баригдах төмөр замын талаар сонирхсон талууд оролцсон. Тухайлбал, солонгосчууд ихээр сонирхож байсан. Түүнчлэн, манайд болон Солонгост болсон дээд хэмжээний уулзалтаар  сонирхож бай­­гаагаа илэрхийлсэн. Мөн Оросын төмөр замынхан  хүртэл тодорхой хэм­жээгээр сонирхож байсан. Уулзалтын гол зорилго нь Монгол Улс төмөр замтай боллоо гэхэд хэр их сонирхогч  байна вэ гэдгийг мэдэх байсан. Түүнч­лэн, аль болох төрөөс бага мөнгө зар­цуулахын зэрэгцээ төр, хувийн хувийн хэвшлийнхэн төмөр замын хөрөнгө оруулалтад  яаж оролцох талаар концессын хуулиар зааж өгсөн байгаа.

-Тэгэхээр одоогийн байдлаар хө­рөнгө оруулалт нь хараахан шийдэг­дээгүй юм байна  гэж ойлгож болох уу?

-Сонирхогч байгууллагууд байна. “Тавантолгойн” баруун хэсгийг олбор­лох, хамтарч хөрөнгө оруулалт хийх, боловсруулах үйлдвэр барих, эхний ээлжинд баригдах төмөр замыг барина гэсэн тендер байгаа байх гэж бодож байна. Тендерийн  шалгаруулалт нь болоогүй байгаа.

-Шинээр баригдах төмөр замыг “Монголын төмөр зам компани” гүйцэтгэхээр болсон гэсэн?

-Концессын хуульд зааснаар  шинээр баригдах төмөр замыг “Монголын төмөр зам компани”-д гүйцэтгэх эр­хийг  өгсөн.

-Эхний ээлжинд баригдах төмөр замыг хэдий хэр хугацаанд барьж гүйцэтгэхээр төлөвлөөд байгаа вэ?

-Өнгөрөгч оноос эхлэх ёстой гэсэн даалгавар өгсөн. Гэхдээ тодорхой хэмжээний ажлууд 2010 онд хийгээд явсан байгаа. 2011 оны хоёрдугаар хагасаас барьж эхлэхээр зорьж бай­гаа. Мэдээж энэ нь хөрөнгө оруу­лалт болон техник технологийн үндэс­лэ­лээс хамаарч хоёр жилд барьж дуус­гана гэсэн зорилттой байна.

-Энэхүү төмөр замыг барихад хэч­нээн төгрөг хэрэгтэй вэ. Мэ­дээж эдийн засгийн урьчилсан тооцоо гарсан байх?

-Нэг километр замыг 2.5 сая ам.дол­лараар гэсэн урьдчилсан тооцоо гарсан байгаа. Тэгэхээр 1100 километр замаа 2.5 саядаа  үржүүлвэл ойролцоогоор 2.7-3 тэрбум ам.доллар шаардлагатай.

-Тэгэхээр төмөр замыг барих бо­ловсон хүчний хувьд?

-Урьдчилсан байдлаар Монголын үн­­дэс­ний компаниудыг түлхүү оруулж, 100, 100 километрээр бариу­лах сонир­хол байгаа. Ингэсээр цаг ху­га­цааны хувьд ч хугацаандаа амжих тоо­цоо гарсан.

-Үндэсний эдгээр компаниудыг нэрлэж болох уу?

-Нэрлэх боломжгүй. Мэдээж тодор­хой хэмжээний шалгуур байна байх.

Б.ПҮРЭВЖАВ

Зохиогчийн эрх:

"Монголын мэдээ" сонин

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж