-Хоёр дахь машиныг гаргасан уу?
-Өчигдөр буюу энэ сарын 16-ны өдрийн 16:30 цагийн орчимд мөсөн доогуур татаж, эргээсээ 45 метрийн зайтай 6 метрийн гүнд татан авчирч, мөс цоолон бэхэлгээ хийн аргамжин, шатахууныг соруулан, 19:00 цагт уснаас машиныг татан гаргаж авлаа. Шатахууныг соруулсан нөхцөлд машиныг татаж гаргах ажил маш хурдан хугацаанд хийгдэнэ. Шатахуун нуурын усанд асгараагүй. Хэрэв нуурын гүнд байгаа автомашины шатахуун алдагдсан бол усны мандал дээр хөвөөд гараад ирэх ёстой. Өнөөдөр татаж гаргах ажиллагааны үед үүссэн хог хаягдал, талбайг цэвэрлэх ажиллагаа хийгдэж байгаа.
-Шатахуун алдагдвал ямар хор хөнөөл учирч болох вэ?
-Асар их хор хохирол учирна шүү дээ. Хөвсгөл далай маань эмзэг экосистемтэй. Мөн Монгол Улсын гадаргын цэвэр усны 68.5 хувийг агуулж байдаг. Нэн цэнгэг нуур. Байгаль далайн цутгалын 70 орчим хувийг эзэлдэг.Тэгэхээр шатахуун асгарч нуур бохирдлуулбал нөхөж барахгүй хор хөнөөл учирна гэсэн үг л дээ. НИК компанийн хувьд хууль зөрчсөн учраас хариуцлага хүлээх ёстой. Гэхдээ огт асгараагүй гэж хэлж болохгүй л дээ. Машины эд ангийн тос, масло тодорхой хэмжээгээр нуурыг бохирдуулсан нь мэдээж. Манайхаас анх осол болсны маргаашнаас эхэлж, ослын газарт хоёр улсын байцаагч, нэг байгалть хамгаалагчын бүрэлдэхүүнтэй ажлын хэсэг томилж, дүрсжүүлэн баримтжуулсан байгаа. Аймгийн мэргэжлийн хяналтын газар, Хөвсгөл аймаг дахь Улсын тусгай хамгаалалтай газруудын хамгаалалтын захиргааны хэлтсээс хохирлын хэмжээг тогтоох ажлууд цаашид үргэлжилнэ. Машин осолдсон нь хориотой замаар шатахуун тээвэрлэж явахдаа горим зөрчин 10 гаруй км газарт төөрснөөс болсон юм билээ.
Зургийн цомогийг ЭНД дарж үзнэ үү