
Засгийн газрын өргөн мэдүүлсэн төсөл дээр Р.Раш гишүүнээр ахлуулсан Эдийн засгийн байнгын хорооны ажлын хэсэг боловсруулалт хийж чуулганд оруулж ирсэн юм.
Ажлын хэсгийнхэн Засгийн газрын өргөн мэдүүлсэн төслийг үзэл баримтлалын хувьд өөрчлөөгүй бөгөөд “засч сайжруулсан зүйл байгаа” гэв.
Шинэ барих төмөр замын чиглэл, царигийн талаар маргаантай байсан хэдий ч Засгийн газрын Үндсэн чиглэлийн дагуу чиглэлийн хувьд гурван үе шаттайгаар хэрэгжүүлэх санал дэмжигдэж, чуулганаар Төмөр замын тээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлогыг үндсэнд нь дэмжлээ. Ийнхүү одоогийн байдлаар Тавантолгойгоос Зүүнбаян, Сайншандаас Чойбалсан хүртэл төмөр зам тавих чиглэлийг УИХ дэмжлээ.
Хэлэлцүүлгийн үеэр УИХ-ын гишүүн Л.Гүндалай Эрдэнэтээс Мөрөн хүртэлх 400 км төмөр замыг тавих арга байгаа эсэхийг салбарын сайд Х.Баттулгаас асуухад “Уул уурхайтай холбоотой дэд бүтцээ барьсны дараагаар аялал жуулчлалын чиглэлээр иргэний тээврийн төмөр зам тавих боломжтой. Энэ нь тийм ч тулгамдсан яаралтай шийдэх асуудал биш” хэмээн хариулсан юм.
Гэвч энэ хариулт Л.Гүндалайд хангалттай байсангүй бололтой дахин асуултаа давтсаар байсан тул сайд түүнд сэргэлэн байхыг зөвлөөд “Байнгын хороон дээр санал оруулаад батлуулсан зарим гишүүн шиг бай л даа. Гишүүн Ц.Баярсайхан гэхэд л Тавантолгойгоос Сайншанд хүртэл 100 км хүртэл төмөр зам тавиулах санал оруулаад батлуулчихсан шүү дээ” хэмээн хариулснаар уг санал тэргүүн ээлжинд нэмж тусгагдах боломжгүй болсон юм.
Өргөн царигтай төмөр зам барихыг тууштай эсэргүүцэж байсан гишүүдийн нэг нь Д.Тэрбишдагва байсан бөгөөд “20 жилээр хоцрогдсон технологийг дагах гэж байгаа нь буруу, өргөн цариг зардал ихтэй, үр ашиг муутай” хэмээн километр тутамд алдах тооцоог танилцуулж төмөр замын бодлого Үндсэн чиглэлээсээ өөр зүйл болчихоод байгаа талаар дахин шүүмжилж, ажлын хэсгийн тайлбар өгөх хүмүүст мэргэжлийн хүмүүсийг оруулж ирэх шаардлагатай байгааг анхааруулсан юм.
Харин ажлын хэсгийнхэн өргөн царигийг сонгосон учрыг улс хоорондын төмөр замын харилцаатай холбон тайлбарласан бөгөөд бүтээгдэхүүнээ гаалиар гаргахдаа төмөр замын зөрөөний улмаас зөөж буулган, дахин ачих зардал байнга гаргахгүй гэх үндсэн шалтгаантай талаар хариулсан юм.
Төмөр зам барихдаа эхний ээлжинд уул уурхайн бүсийг сонгосон бөгөөд цаашид Хархорин Улаанбаатарыг төмөр замаар холбох тухай төсөлд тусгасан байна.
Энэ хуралдаанаар хүмүүсийн сонирхлыг хамгийн их татаж байсан асуудал буюу шинээр баригдах төмөр замын цариг ямар байхыг шийдэлгүй хоёр дахь хэлэлцүүлгийн үеэр шийдэхээр боллоо. Ийнхүү хоёрдугаар хэлэлцүүлэгт шилжүүлэх болсноо техникийн бичилтийн улмаас хэмээн албан ёсоор тайлбарласан юм.
Чуулганаар Байнгын хорооноос гаргасан зарчмын зөрүүтэй саналыг дэмжин батлан дараагийн хэлэлцүүлэгт бэлдүүлэхээр Эдийн засгийн байнгын хороонд шилжүүлсэн бөгөөд УИХ-ын дарга Д.Дэмбэрэл Төмөр замын талаар төрөөс баримтлах бодлогын талаар нэгдсэн санал бодолтой болж байгааг сайшаан гишүүдэд талархал илэрхийлсэн юм.
Үүний дараагаар Төсвийн тогтвортой байдлын тухай хуулийн хэлэлцүүлгийг хийж, Засгийн газрын тусгай сангийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай, Монгол Улсын нэгдсэн төсвийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай, Төсвийн байгууллагын удирдлага, санхүүжилтийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулахыг анхны хэлэлцүүлгээр дэмжсэнээр УИХ-ын чуулганы үдээс өмнөх хуралдаан өндөрлөсөн юм.