Д.Эрдэнэбат: Ерөнхийлөгчийн хоригийг шүүх эрхгүй | News.MN

Д.Эрдэнэбат: Ерөнхийлөгчийн хоригийг шүүх эрхгүй

Хуучирсан мэдээ: 2017.10.30-нд нийтлэгдсэн

Д.Эрдэнэбат: Ерөнхийлөгчийн хоригийг шүүх эрхгүй

Монголын Үйлдвэрчний эвлэлүүдийн холбооны гишүүн байгууллага болох Монголын хувийн хэвшил, жижиг, дунд үйлдвэрлэл, худалдаа үйлчилгээ, аялал жуулчлалын холбооны гишүүд өнөөдөр “Монгол ньюс” төвд мэдээлэл хийлээ.

УИХ дахь Ардчилсан намын бүлэг өнөөдрийн хуралдаанаараа Монгол Улсын 2018 төсөв, Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн хоригийг хэлэлцжээ. Энэ талаар УИХ дахь Ардчилсан намын бүлгийн дарга Д.Эрдэнэбат мэдээлэл хийлээ

Засгийн газар өнгөрсөн долоо хоногт 2018 оны төсвийн төслийг өргөн барьсан тул ажлын хэсэг байгуулсан байна. Ажлын хэсэг 2018 оны төсвийн алдагдал, орлого, зарлага зэргийг хэр бодитой тооцож вэ гэдгийг нягтлах юм байна.

Мөн бүлгийн хувьд хүүхдийн мөнгийг ялгаваргүй олгох, төрийн албан хаагчдын цалинг үе шаттай нэмэгдүүлэх. Нийгмийн салбарт хөрөнгө оруулалт хийхдээ төр, хувийн хэвшлийн түншлэлд тулгуурлах, өр нэмэгдүүлэхгүй байх зэрэг зарчмыг барих ёстой гэж үзэж буй аж. 

Сангийн сайдаар Ч.Хүрэлбаатар гишүүнийг томилсон УИХ-ын томилгоонд Ерөнхийлөгч хориг тавьсан.

Энэ асуудлыг УИХ дахь Ардчилсан намын бүлгийн дарга Д.Эрдэнэбат “Хуулийн дагуу Ерөнхийлөгч хориг тавих бүрэн эрхтэй. Байнгын хороогоор хориг хэлэлцэх үед Ардчилсан намын бүлэг тав хоногийн завсарлага хүссэн ч түдгэлзэж, хурлаа хийсэн. Энэ бүхэн нь хууль зөрчсөн. 

Ардчилсан намын бүлэг Засгийн газрыг байгуулахад 100 хувь давхар дээлтэй сайд томилсныг дэмжих боломжгүй гэдгээ илэрхийлж байсан. Ч.Хүрэлбаатарыг мөн Сангийн сайдаар томилсныг дэмжээгүй. Ардчилсан намын бүлгийн байр суурь хэвээрээ байгаа.

Засгийн газар зөвхөн төрийн албан хаагчдад хишиг хүртээх маягаар 55 тэрбум төгрөг олгохоор шийдвэр гаргасан нь бүх хүн тэгш эрхтэй байх Үндсэн хуулийн заалтыг зөрчсөн шийдвэрийг УИХ гаргасан гэж үзэж байгаа” гэлээ. 

Бүлгээр хэлэлцсэн гурав дахь асуудал нь 2016 оны УИХ-ын сонгуулийн дараа төрийн албанаас хууль бусаар чөлөөлөгдсөн төрийн албан хаагчтай холбогджээ.

Төрийн албаны зөвлөлөөс өгсөн мэдээллээр 22 мянга гаруй төрийн албан хаагч ажлаасаа чөлөөлөгдсөн байна. Нөхөн олговор олгох зорилгоор 4.6 тэрбум төгрөг 2017 оны төсөвт тусгасан. Шинэ Засгийн газар хууль бусаар ажлаасаа чөлөөлөгдсөн хүмүүсийг ажилд нь авах ёстой гэсэн байр суурь барьж буйгаа онцоллоо. 

Дээрх мэдээллийн дараа сэтгүүлчдийн асуултад хариулт өгөв. 

-Ерөнхийлөгч тавьсан хоригтоо 30 гэр бүлтэй холбоотой асуудал хөндсөн. 30 гэр бүлийн нэг нь Сангийн сайд Ч.Хүрэлбаатар гээд байгаа. Энэ асуудалд бүлэг ямар байр суурьтай байна вэ? 

-Ерөнхийлөгчийн хоригийг хэн нэг хөндлөнгийн хүн шүүх эрхгүй. Тэр тусмаа бүлэг шүүх эрх байхгүй. Ч.Хүрэлбаатарыг дэмжих боломжгүй гэдэг байр суурийг бүлэг өмнө нь илэрхийлж байсан. Урьд талын шийдвэр ижил учраас өмнөх байр сууриа хадгалж үлдэнэ.

-УИХ-ын гишүүн О.Баасанхүү УИХ-д давхар иргэншилтэй хүн байгаа гэсэн. Бүлэг энэ асуудлыг хэлэлцсэн үү? 

-Энэ нийгэм хардлагаар явж дууслаа. Улстөрчдийн хэлсэн үг болгон үнэн. Хардаж байгаа бол тухайн хүн шүүхэд хандаад шалгадаг газраар нь шагуулах ёстой. Сүүлийн үед улстөрчдийн үгэнд итгэхээ больсон. Харддаг, хардлагаа үнэн гэж нотлохыг оролддог.

Үндсэн хуулиар шүүхээр нотлогдоогүй бол үнэн биш ээ гэдгийг баталгаажуулсан. Тийм учраас сенсааци хөөхөө болих хэрэгтэй.

-2018 оны төсөвт төрийн албан хаагчдад 56 тэрбум төгрөгийг нөхөн олговор хэлбэрээр суулгасан гэх юм. Үүнийг дэмжих үү? 

-Өөрийн чинь хэлж байгаагаар дахин урамшуулал хэлбэрээр төсөвт хөрөнгө тусгасан байвал Ардчилсан нам байр сууриа илэрхийлнэ. 

Засгийн газар цалин нэмэх боломжгүй шалтгаанаа Олон улсын валютын сантай хөтөлбөр тохирсон гэдэг юм хэлээд байгаа. Энэ бол Монголын санхүү гадаадын эрх мэдэлд шилжжээ гэдгийг нотлоод байгаа. 

Г.ДАРЬ

27 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2017-10-30 66.181.186.183

Хувийн юм бодож явдаг бол хувиараа асуудлаа ярьцгаа. Төрийн нэрийн өмнөөс хувийн яриа ярьдагаа больцгоох хэрэгтэй.

Avatar

Тааж ядах юм үгүй 2017-10-30 43.242.243.234

Хүрэлсүхийн ЗГ-т хэлэх гэснийгээ хэлчихдэг, хийх гэснийгээ хийчихдэг, хэн юу гэх бол гээд бээвэгнээд байдаггүй хоёр хүний нэг нь Хүрэлбаатар, нөгөө нь Нямдорж. 2020 оны сонгуульд МАН ялахад Сангийн сайдын байр суурь чухал учраас л АН-ынхан түүнээс болгоомжлоод элдэв шалтаг эрж хайгаад байгаа юм.Өөр юм байхгүй

Avatar

АН яагаад Хүрэлбаатар луу бүх фронтоор дайраад байнав?? 2017-10-30 43.242.243.234

Хүрэлбаатар төр арилжааны банкнаас өндөр хүүтэй зээл авахаа болъё.Тэгвэл арилжааны банкнууд хувийг хэвшилд зээл олгох нөхцөл бүрдэнэ гээд байгаа. Түүний энэ санал арилжааны банкуудад таалагдахгүй. Яагаад гэвэл, хэрэв ингэвэл банкууд зээлийн хүүгээ бууруулах хэрэгтэй болно. Үүний тулд хадгаламжийн хүүг мөн буулгах хэрэгтэй болно. Ингэвэл хадаламжийн хэмжээ буурна. Арилжааны банкуудад эрсдэл үүснэ.АН-ынхны мэдлийн хэд хэдэн арилжааны банк манайд бийг хүн бүр мэднэ.Хүрэлбаатарыг ЗГ-ын ХЭГ-ын дарга байхдаа Оюу толгойн гэрээ байгуулагдсан гээд эхлээд буруутгасан. Гэтэл Долгор дарга байсан болж таарсан.Түүнийгээ орхиод гучин баян айлын нэг гэсэн.Гэтэл Хүрэлбаатар, түүний ах нар өмнө нь, одоо ч ямар нэг леценз эзэмшиж байгаагүй нь нотлогдлоо..Тэгээд бүүр сүүлд яригдаж байгаа гурван зуун мянган төгрөгтэй холбож байх юм.Өнөөдөр Баасан ажаа үүнд нэмэгдэж орлоо.АН нэг л шалтаг олох гээд үзээд байгаа юм.Хүрэлбаатарын хэлээд байгаа Увсаас З.Энхболдын хөөгдсөн ч биш байх.Банкныхны урт гар байна уу???.Таамаглал дэвшүүлсэн ХУД-ийн иргэн Ш.Раднаа 2017.10.30

Avatar

Зочин 2017-10-30 119.40.97.93

ЛАТИН АМЕРИКТ ЗИКА УСТСАН .. МОНГОЛД ЗИКА УСТАХГҮЙ БАЙНА. ХОРДУУЛААД Л БАЙХЫН ..ЯЛАГДЛЫН ӨШ ХОНЗОНГОО АВААД Л ХОРДУУЛААД Л БАЙХЫН ……

Avatar

Зочин 2017-10-30 119.40.97.93

ЗИ ЭНХБОЛД ЗИКА ВИРУС ………НАМААСАА ТАТГАЛЗАЯ…….ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН ХУУЛИЙН ДАГУУ…. УЛС ТӨРИЙН ХУУЛИЙН ДАГУУ…ТӨРИЙН АЛБАНЫ ХУУЛИЙН ДАГУУ НАМААС ТАТГАЛЗАЯ…

Avatar

Зочин 2017-10-30 119.40.97.93

Ерөнхийлөгч ард түмний эв нэгдлийг илэрхийлэгч мөн… гэдэг…. намаас татгалздаг, харин Ерөхнийлөгчийн тамггын газар, түүний дарга нь зөвлөх нар ньмөн татгалзсан байх хуультай … үүнийг Зика вирус гэгч ЗИ энх нь мөн улстөрийн намын харъяалалаас татгалзаж ямар нэг нам д байх ёсгүй . Ялангуяа улс төрийн намын дарга байсан этгээд бүүр энэ албан тушаалд ч байх ёсгүй билээ. ард түмээн хүн хүнийг ЗИКА хороор хордуулж дуусдаггүй юм уу Бразилийн Латин Америкийн ЗИКА устсан байгаа…. Монголын энэ хортон ЗИКА устдаггүй юм бэээ …

Avatar

зүрх судас 2017-10-30 202.179.24.206

Даралт ихсэх, тархи – зүрхний титэм судасны хатуурал нарийсал, цусан хангамжийн дутагдал, хэм алдалт, шигдээс – ишеми, цусны өтгөрөл, холестрин ихдэх зэрэг эмгэгүүдийг эрүүлжүүлж, хүндрэлээс сэргийлэх, нөхөн сэргээх үйлчилгээ бүхий Ханаагүй тосны хүчлийн /ОМЕГА КОМПЛЕКС/ ЛИ ЭР КАН бүтээгдэхүүнийг борлуулж байна. . ҮНЭ: 1 сар: /1 сав/ 240’000₮, 1 курс-: /3 сав/ 720’000₮, Утас: 96665038 ЛИ ЭР КАНы танилцуулга https://www.youtube.com/watch?v=XZjH7-ny-ac

Avatar

ард 2017-10-30 49.0.212.83

ширэн нүүрт, шивэр үнэрт, УИХ- аа дэвсэгч,

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

1206 2017-10-30 103.9.90.53

Ноцтой баримт!!! Зинко гэх Зи.Энхболд төрсөн дүү З.Хишигтогтохоороо дамжуулж Эрдэнэт үйлдвэрт 680 мянган долларын шахаа хийж байжээ!!! Ч.Хүрэлбаатар сайд Эрдэнэтийг шалгах ажлын хэсгийн ахлагчаар томилогдсон нь түүнийг сандаргасан бололтой.

Avatar

Зочин 2017-10-30 66.181.186.41

DURVUD OIRDUUD ALTAN URAGIIN UMNU URGUSUN TANGARGAA SAHI.

Avatar

Зочин 2017-10-30 202.9.43.67

КОММУНИСТ БОЛЬШЕВИК АРДЧИЛСАН НАМ ТҮҮНИЙ ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙГ ШҮҮМЖИЛЖ БОЛДОГГҮИ ЮМ

Avatar

Зочин 2017-10-30 202.9.43.67

30 ГЭР БҮЛ ГЭЖ ЯЛГАВАРЛАН ҮЗЭН ЯДУУЛЖ түүнийгээ уул уурхаин лицензтэи гэж таилбарладаг ерөнхийлөгчийг ХУВЬ ХҮНИЙ ЭРХ ЧӨЛӨӨ ХУВИЙН ӨМЧ -н төлөө баидаг АН шүүмжлэх эрхгүи гэчхээр яаноо ҮНДСЭН ХУУЛЬ АШИГТ МАЛТМАЛЫН ХУУЛИЙН ДАГУУ ЛИЦЕНЗ ЭЗЭМШСЭН БОЛ ЯАХААРАА МОНГОЛЫН ДАИСАН БОЛЧДИЙМ тэгвэл өөрөө ТӨГРӨГ НУУРЫН Ч ГЭЛҮҮ ДАЛАИ ШИГ ТОМ ОРД ЭЗЭМШДЭГ ЮМ УУЛ УУРХАИН САИД ТЭВШИЙН ГОВИЙН УУРХАИТАИ БАИЖ ЯАГААД БОЛДГИЙМ таван толгои г авах гэж яахаарааа улс орноо хоролдгийм

Avatar

bi 2017-10-30 103.242.47.74

Та нар 4 жил улс орныг ядууруулсан.Аль чгазрын АНын хүмүүс мөнгийг салхинд цацсан.Одоо дуугуй л сууж бай.Чамд их юм чалчих эрх байхгүй

Avatar

болдоо 2017-10-30 202.179.27.218

ерөнхийлөгч хориг тавьсан нь зөв.

Avatar

Зочин 2017-10-30 103.26.193.66

ulsyn khurungu iddeg , busdiin b**s khoshnogo dolooji amidralaa zalguuldag khogiin neg durak komment bichikh yumaa

Avatar

Зочин 2017-10-30 27.123.214.122

Энэ нэг ямар ч мэдээлэл мэдлэггүй, зүгээр л эсрэг үг шидэж байвал болоо гэсэн хоосон хохимой толгойтой нөхөр АН-д нэг ширхэг байнаа

Avatar

Зочин 2017-10-30 27.123.214.122

Энэ нэг ямар ч мэдээлэл мэдлэггүй, зүгээр л эсрэг үг шидэж байвал болоо гэсэн хоосон хохимой толгойтой нөхөр АН-д нэг ширхэг байнаа

Avatar

Зочин 2017-10-30 66.87.142.225

АН-ын [Хориотой Үг] нар 4-жил цадиггүй идэж ууж,хулгай хийж,үрэн таран хийснийг яах вэ?

Avatar

Зочин 2017-10-30 66.87.142.225

Х У Л Г А Й Ч

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж