“Коосэн” сургуулиар 72.5 сая төгрөг нөхөн төлүүлнэ | News.MN

“Коосэн” сургуулиар 72.5 сая төгрөг нөхөн төлүүлнэ

Хуучирсан мэдээ: 2017.10.11-нд нийтлэгдсэн

“Коосэн” сургуулиар 72.5 сая төгрөг нөхөн төлүүлнэ

АНУ-ын ерөнхийлөгчийн сонгуулийн өмнөх цуврал гурван мэтгэлцээний сүүлийнх нь Монголын цагаар өнөө өглөө өндөрлөлөө.

Авлигатай тэмцэх газар /АТГ/-аас Боловсрол соёл, шинжлэх ухаан, спортын яамд хийсэн шалгалтын дүнгээ өнөөдөр /2017.10.11/ хэлэлцүүллээ. Энэ үеэр АТГ-ын байцаагчид өндөр төлбөртэй гэж яригддаг хувийн өмчийн ерөнхий боловсролын сургуулиудын 2016 онд төрөөс авсан хувьсах зардлын хэмжээг нэг бүрчлэн танилцуулсан юм.  Ингээд  Боловсрол соёл, шинжлэх ухаан, спортын яамнаас тусгай зөвшөөрөл аваагүй ШУТИС-ийн харьяа “Коосэн” ахлах сургуулиар гурван жилийн хувьсах зардлын санхүүжилт болох 72.5 сая төгрөгийг нь нөхөн төлүүлж, улсын төсөвт буцаан төвлөрүүлэх шийдвэрийг АТГ-аас гаргажээ. “Коосэн” ахлах сургууль 2015 оноос эхлэн үйл ажиллагаа явуулж эхэлсэн. Тус сургуулийн нэг жилийн сургалтын төлбөр нь гурван сая төгрөг. Хичээллэж эхэлсэн цагаасаа хойш төсвийн мөнгөнөөс хувьсах зардалд,

  • 2015 онд долоон сая 604 мянган төгрөг
  • 2016 онд 43 сая 910 мянган төгрөг
  • 2017 онд 21 сая төгрөг нийт 72.5 сая төгрөгийн санхүүжилт авчээ.

Энэ мэтчилэн АТГ ерөнхий боловсролын сургуулиудын төсвөөс авсан  хувьсах зардлыг нэг бүрчлэн ухаж шалгаж эхэлсэн байна. Үүнээс гадна Боловсролын салбарын мэргэжлийн холбоодтой АТГ-ын Ажлын хэсгийн гишүүд уулзаж ярилцахад хувийн өмчийн өндөр төлбөр авдаг ерөнхий боловсролын сургууль, цэцэрлэгүүдэд төрөөс хувьсах зардал олгож буйг буруу шийдвэр гэдгийг хэлжээ. Мөн  энэ их хэмжээний төсвийн хөрөнгөөр шинэ сургууль, цэцэрлэг барьж байгуулах саналыг АТГ-т уламжилжээ. Тиймээс АТГ –аас хувьсах зардлын хуваарилалт, тайланд дотоодын хяналт-шинжилгээ үнэлгээг нарийвчлан хийr хариуцлага тооцдог болох нь зөв гэж үзсэн байна. Мөн боловсролын салбарын санхүүжилтийн тогтолцоог илүү үр ашигтай, тэгш байдлыг хангасан, санхүүжилтийн үр дүнг тооцсон зохицуулалтыг салбарын төрийн захиргааны байгууллага боловсруулах шаардлагатай гэсэн юм.  

Д.УУДАМ

 

 

 

 

16 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2017-10-11 66.181.176.30

Тэр мөнгөөр цэцэрлэг барих байр сав нэмэгдүүлэх хэрэгтэй

Avatar

Багш 2017-10-11 66.181.176.30

ХУВИЙН НЭРТЭЙ АГУУЛГА ХӨТӨЛБӨР НЬ ЯЛГАРАХ ЮМГҮЙ СУРГУУЛИУД ЭЦЭГ ЭХЭЭС ӨНДӨР ТӨЛБӨР АВЧААД БАГШ НАР НЬ БАЙНГА СОЛИГДОЖ ЧАНАРГҮЙ СУРГАЛТ ЯВУУЛЖ ЦӨӨН ХҮҮХЭД ОЛИМПАИДАД ОРУУЛААД ТҮҮГЭЭРЭЭ РЕКЛАМДАЖ УЛСААС ХУВЬСАХ ЗАРДАЛ АВААД БАЙГАА НЬ МАШ БУРУУ ЭНЭ НЬ СУРГУУЛИУДЫН ҮНЭЛГЭЭГ. ТӨР ТББ Д ХАМТАРЧ БОДИТОЙ ҮНЭЛДЭГ ТОГТОЛЦОО БАЙХГҮЙТЭЙ ХОЛБООТОЙ АЛЬ Ч САЙД ХИЙЖ ЧАДАХГҮЙ БАЙГААМДАА СТАНДАРТ ХАНГАЛТЫГ НЬ ШАЛГАХ ЮМ БОЛ ХӨГИЙН ДҮН ГАРНА ШҮҮ ХАРААРАЙ

Avatar

иргэн 2017-10-11 202.70.38.34

хувьсах зардлыг нь сайн өгөөд хувийн цэцэрлэг сургуулийг дэмжих хэрэгтэй. Тэгвэл улсаас сургууль цэцэрлэг барих бүх зардлыг даах бэрхшээл учрахгүй болно. Хувийн цэцэрлэг, сургууль илүү хариуцлагатай чанартай байна шүүдээ. Улсын гэдэг бүхэн хөрөнгө шамшигдуулах эх үүсвэр, татварын мөнгө буруу замаар хувааж эзэнгүйдүүлэн мөнгө авдаг арга болоод байгааг төрийн удирдлагууд минь анхаараарай. Ямарч төлбөрийн чадваргүй, эмзэг гэдэг бүлгэ улсын эмнэлэгт эмчлэх, хүүхдүүдий нь улсын цэцэрлэг сургуульдаа авдаг тогтолцоог буй болгоорой.

Avatar

Зочин 2017-10-11 66.181.165.246

Хяналт шалгалт хийдэг газар байна уу? Жил бүр хийгддэг Аудитын шалгалт, Мэргэжлийн хяналт энэ тэр гээд хариуцаж шалгаж байх ёстой газар байдаггүй юм уу? Шаварт унасан шарын эзэн гэгчээр Яахаараа АТГ дандаа ийм заваан юмтай зууралдаж байдаг юм бол оо?

Avatar

Irgen 2017-10-11 76.102.230.78

Huviin surguuliudyg tatvaraas chuluuluud huvisah zardlyg n has had bolno. Turd ali n ashigtai ve? Gedgiig l bodoh heregtei.

Avatar

Зочин 2017-10-11 103.229.122.167

Орос 3г шалгадаг газар бнуу

Avatar

Иргэн 2017-10-11 66.181.160.24

Машин орон сууцаа хураалгаад хуучин нийгэмдээ эргэн оръё.Монгол хүний сэтгэхүй 1990 оноос хойш өөрчлөгдөөгүй бна.

Avatar

Зочин 2017-10-11 103.26.193.70

Koosen.s busdii ni shalgaj chadaxgui shtee. Busad ni Mongol luivarchinguudiinx boloxoor. Huviin mash olon surguuli bna shte tedniigee shalgaach Alduursan Teneguudiin Gazaraa…

Avatar

Зочин 2017-10-11 43.242.243.230

Боловсролын бодлого алдагдсан, дампуурсан байгаа. Хувийн хэвшлийг дарамталдаг л салбар шдээ, УИХ -ын гишуунийх л биш бол.

Avatar

Галт 2017-10-11

Монгол Оросын хамтарсан сургуулийг чаддаг юм бол шалгаач дээ.

Avatar

Зочин 2017-10-11 103.10.22.103

Хувийн сургуульд яахаараа мөнгө өгдөг юм бэ больчихооч.

Avatar

иргэн 2017-10-11 202.70.38.34

улсаа оршин тогтнуулахын бэхжүүлэхийн тулд санхүүжүүлэх ньзө шүүдээ.

Avatar

Боловсролд асуудал их бна өө 2017-10-11 103.229.122.129

Хүүхэд бүр үнэ төлбөргүй боловсрол эзэмших эрхтэй гэсэн хуультай учраас хувьсах зардлыг улсын сургуультай адилаар бодож олгодог болтой. . Хувмйн бага дунд сургуулийн жилмйн төлбөрийг дээд хязгаартай болгож яамнхас сайтар хяналттай баймаар бна даа. Зарим хувийн сургууль ч сайн л бдаг зарим нь ялангуяа шинээр үүсч бгаа хувийн сургуулиуд асуудалтай багш тогтохгүй сургалтын зохион байгуулалт тааруу 1л тиймхэн болчихоод байг аа шүү

Avatar

Жамц 2017-10-11 150.129.143.240

Хувийн сургуулиудад яахаараа төрөөс мөнгө өгдөг юм бэ? Эздүүд нь төрд өндөр алба хашдаг учраас яах аргагүй лобидуулчихдаг юм уу? Бизнес хийж мөнгө олох зорилготой сургуулиудад татас мөнгө өгдөг юм бол миний жижиг үйлдвэрт мөнгө яагаад өгөхгүй харин татвар аваад байна вэ? Хариу?????????

Avatar

зочин 2017-10-11 103.57.92.69

гадаададын дээд сургуулийн төлбөрөөс ч өндөр сургалтын төлбөртэй хувийн дунд сургуулиуд олон байна шүү үнэндээ

Avatar

иргэн 2017-10-11 202.70.38.34

хүүхдүүд тэнд нь сураад байхаар аргагүй биздээ?

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж