Төрийн яамдаас 115 ширхэг согтууруулах ундаа илрүүлжээ | News.MN

Төрийн яамдаас 115 ширхэг согтууруулах ундаа илрүүлжээ

Хуучирсан мэдээ: 2018.08.22-нд нийтлэгдсэн

Төрийн яамдаас 115 ширхэг согтууруулах ундаа илрүүлжээ

Төрийн яамдаас 115 ширхэг согтууруулах ундаа илрүүлжээ

Зам тээврийн хөгжлийн яаман дээр архидан согтуурснаас хүн амины ноцтой хэрэг өнгөрөгч долдугаар сард гарсан. Ажлын байран дээрээ архидан согтуурсан газрын дарга нар нэгнийхээ аминд хүрсэн энэ хэрэг төрийн дарга нарын үнэн төрхийг харуулсан гэж хэлж болно. Олны дунд ам дамжсан “төрийн албаныхан ажлын байран дээрээ архиддаг, дарга нарын сейфэнд архи өрөөстэй байдаг” гэх ам дамжсан яриа өмнө ч байсан. УИХ-ын гишүүд нь төрийн ордонд архи ууж, нэгнийхээ эвгүй бичлэгийг ч олон нийтэд цацсан хэрэг өнгөрсөн парламентын үед гарч байв. Чухам энэ мэт ажлын байран дээрээ архиддаг, ажлын өрөөндөө архи хадгалдаг хандлагаа өөрчлөөгүй, ухамсарлаагүйгээс нэг яамны газрын дарга амиа алдсан гэхэд буруудахгүй биз.

Хэрэг гарснаас хойш Ерөнхий сайд үүрэг болгож, төрийн сахилга хариуцлагыг нэмэгдүүлэх чиглэл өгснөөр Засгийн газрын Хэрэг эрхлэх газраас ажлын хэсэг байгуулж, бүх яамдад шалгалт хийжээ. Шалгалтыг 13 яам, 12 агентлаг, НЗДТГ-т хийжээ. Түүний үр дүнд Төрийн тусгай хамгаалалттай 18 газар буюу төрийн байгууллагуудаас 1139 өрөөнөөс албан хаагчдынх нь зөвшөөрсний дагуу 830 өрөөнд үзлэг хийхэд архи согтууруулах ундааны төрлийн бүтээгдэхүүн 115 ширхэг, 11ширхэг шатамхай/салют,бензин гэх мэт/ бодис, 21 ширхэг согтууруулах ундааны шил сав илрүүлжээ. Энэ бол нэг удаагийн гэнэтийн шалгалтаар хийсэн зөрчлүүд. Энэхүү шалгалтын үеэр нэг яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга албан өрөөндөө архидан согтуурч байгаад баригдсан гэсэн мэдээлэл олон нийтийн сүлжээгээр тархсан ч албаныхан үүнийг үгүйсгэж байгаа юм. Шалгалтын дүнг өнөөдөр Засгийн газрын хуралдаанд танилцуулна. Хэрхэн шийдвэр гаргах, хариуцлага тооцохыг Засгийн газраас мэдээлнэ гэсэн.

Нэгэнт төрийн байгууллага дээр хүн амины хэрэг гарсан, дурын дарга, албан хаагчийн өрөөнд архи, согтууруулах ундааны төрлийн бүтээгдэхүүн илэрсэн учраас хариуцлага тооцох нь ойлгомжтой. Харин энэ шалгалтыг нэг удаад хийгээд өнгөрөх бус цаашид ч сар бүр хийхээ Засгийн газар мэдэгдээд буй.  Мөн Төрийн ордонд, УИХ-ын гишүүдийн өрөөнд архи, согтууруулах ундааны төрлийн бүтээгдэхүүн оруулахгүй байх, хамгаалалтын камеруудыг нэмэх зэрэг хэд хэдэн арга хэмжээ авах гэнэ. Мэдээж нэг удаа шалгааж, хариуцлага тооцоод өнгөрөх нь төрийн албаны бугшсан сурталд нөлөөлнө гэдэг юу л бол. Харин сар бүр, давтамжтай шалгалтуудыг хийж, тухай бүрт нь хариуцлага тооцож байж энэ асуудал цэгцрэх болов уу. Төрийн албанд сахилга, хариуцлагыг чангатгана гэж гарч ирсэн У.Хүрэлсүхийн үг уриа лоозон эхнээсээ ажил хэрэг болж, гэнэтийн шалгалтаар төрийн албаныхныг бүдрүүлэв. Цаашид ажил хэрэг болох уу, нэг л удаагийнх байх уу гэдгийг харж л байя.

Ш.ЧИМЭГ

41 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.229.120.134

Хиймэл хомсдол үүсгэж байж юм авдаг араншин Төрийг битүү нөмөрсөн гэдэгтэй бараг бүх иргэд санал нийлнэ. Одоо авил гажаагүй Төрийн байгууллага гаргаад ир гэвэл харамсалтай нь нэг ч үгүй болсныг иргэд батална. Худлаа гэвэл гудманд ТВ шууд нэвтрүүлэг хийж асуулга явуул. Төрийн үйлчилгээг залхаан цээрлүүлэлт мэт болгож зунгааруулж байгаа нь худлаа шүү гэж жирийн иргэд хэлэхгүй л байх. Гишүүд, Сайдууд, дарга нар нь ТВ камерийн өмнө уралдан гүйж очиж худал жүжиглэж хоосон ам гарч, гоё гоё юм бүлтэрч үнэн хэрэг дээрээ амьдрал дээр тэр нь нэр төдий хэрэгжсэн хэрэгжээгүй бантан шахуу юм л байж байдаг болохоор иргэд бухимдалтай явцгаадаг юм шүү дээ

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.70.34.70

Манай иргэд их хөгийн юм ярьдаг л даа. Төрийн алба хүнд сурталтай байна, муусайн төрийн албан хаагчид, татвар төлөгчдийн мөнгөөр цалинждаг өөдгүй амьтад гээд л газар дор ортол нь муулна. Төрийн албан хаагчид хүн биш юм шиг л. Бодит байдал дээр тэд төрийн үйлчилгээг иргэдэд сайн хүргэж байгаа. Тогтмол төрийн үйлчилгээ авч байна. Ямар ч асуудал гарч байгаагүй. Хэл ам хийж байгаа хүмүүс голцуу өөрсдөө буруутай байдаг. Наад захын жишээ нь материалаа дутуу бүрдүүлсэн, хугацаа хоцрогдуулсан, хууль бус юм шаардсан…. Тэгээд л нээх уурлаж уцаарлаж бүгдийг доромжилно. Төрийн алба дампуурсан гээд хаа газраа хуцаж явна

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.229.120.134

Хиймэл хомсдол үүсгэж байж юм авдаг араншин Төрийг битүү нөмөрсөн гэдэгтэй бараг бүх иргэд санал нийлнэ. Одоо авил гажаагүй Төрийн байгууллага гаргаад ир гэвэл харамсалтай нь нэг ч үгүй болсныг иргэд батална. Худлаа гэвэл гудманд ТВ шууд нэвтрүүлэг хийж асуулга явуул

Avatar

Зочин 2018-08-22 182.160.37.153

Төрийн албан хаагч нар гэж Малаас дор сэтгэхүйтэй амьтад байдаг ш дээ ?

Avatar

irgen 2018-08-22 66.181.187.53

Төрийн албанд 2 төрлийн хүмүүс ажиллаж байна гэж хардаг. Намын эсвэл түүний бүлэглэлийн шугамаар шахаагаар орж ирсэн, мэдлэг чадвар, хэл ус муутай, ёс зүйгүй нэг хэсэг нөхдүүд ажилладаг бол төрийн албанд ар өврийн хаалгаар орж аргалаад жинхэлсэн, гэхдээ үнэхээр чадваргүй, идэвхгүй, залхуу, тэгсэн мөртлөө жинхэнэ албан хаагч гэдэг далбаан дор дархлаажсан нилээн хэсэг нөхдүүд байдаг. Эд нар нь бүр аюултай: хүнд сурталддаг, иргэдэд дээрэнгүй ханддаг, ажил цалгардуулдаг, хөгжил дэвшилгүй, зөвхөн хар амиа, кариер ээ бодож амь зуудаг. Ийм нөхдүүдээс ёстой хөндлөнгийн мэргэжилтнүүдийн баг шалгалт, аттестачлал авч, тэнцэхгүй бол 5, 10, 15 жил дархлаажсан ч бай ажлаас нь чөлөөлж, чадварлаг хүмүүсийг оруулж ажиллуулах хэрэгтэй. Ингэж байж чадварлаг төрийн алба бүрдэнэ. Сахилга хариуцлага ярьж буй бол ийм арга хэмжээг дорвитой авах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.229.120.134

ДЭНДҮҮ БАГА ИЛРҮҮЛЖ ДЭЭ. ГАЗРЫН ДАРГА НАР ТҮҮНЭЭС ДЭЭШХ ЭТГЭЭДҮҮДИЙН АРЫН ӨРӨӨНИЙ ХӨРГӨГЧ, СЕЙФҮҮД АРХИ САРХАДГҮЙ БАЙНА ГЭЖ БАЙХ УУ АЙН.

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.229.120.134

АГЕНТЛАГУУД, ТӨУҮГ-УУДЫГ ШАЛГАВАЛ ЗА БҮР ТОЙМОО АЛДСАН АРХИ САРХАД ХУРААГДАНА. БЭЛГЭВЧ КОНДОМУУД Ч ИХ ГАРАХ БИЗ. ДААНЧ ТИЙМ ШУДАРГА ЗОРЬМОГ ҮЙЛДЭЛ ТӨРӨӨС ГАРАХ НЬ ЛӨӨЛӨӨ БОЛСОН ЦАГ ДАА. ТӨР ӨӨРӨӨ ХУУЛЬТАЙГАА ХАМТ МӨНГӨ ЭРХ МЭДЭЛ 2-ЫН ӨМНӨ СӨХӨРЧИХСӨН ЮМ ЧИНЬ

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.131.236.202

Teneg yum be , uruunduu oruulahku l bhku

Avatar

Гахайчны тухай 2018-08-22 103.229.123.41

ИНЕГ-ын дарга бямбасүрэн, алтанцом, мөнхсүрэн,аягачин авгай нямсүрэн,наранцэцэг бас ЧХОУНБ-ын дарга мөнхбаатар гээд этгээдүүд байнга л өрөөндөө конъяк, виски,архийг өрөөндөө зөөлгөж, төрсөн өдөр энээ тэрээ гээд архидаж байдаг. ВИП танхимд байнга архидаж, УИХ-ын гишүүнд агсан тавьдаг Гүен, бямбасүрэнгийн дүү Батсүх гээд эдгээр этгээдүүдтэй Занданшатар сайд аа арга хэмжээ авч ажлаас нь халахгүй юм уу ???

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.10.21.81

энэ бүгд 60тэрбумын үр дүн таслан зогсоохгүй бол цаашид ч олон хүн өөд болно доо

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.57.95.178

Бүрхэг мэдээлэл өгч байхаар аль яам нь дээр илүү их архидалт байгаа хянаж эмх замбраатай болгохын төлөө ямар тодорхой ажил хийх талаар мэдээлэл өгөөч.өөрсдөө ч архичин юм чинь дээ.ТАЗ гээд юу ч хийдэгүй дампуу газраа татан буулгах хэрэгтэй илүү зардал

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.70.34.70

ТАЗ чиг, үүргээрээ яамдаар явж архи вино хайж илрүүлдэг, архидан согтууралттай тэмцдэг байгууллага биш л дээ. Жоохон ном сонин унш хөө.

Avatar

zochin 2018-08-22 202.131.230.238

хийж байгаа ажил гэж архи хураах чааваас даа

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.57.92.133

Өрөө тасалгаа нэгжих хуульзүйн үндэстэй зөвшөөрөл авсан юм уу? Дарга сайд нарын арын өрөө сефэнд нь "морь сарлаг" гэдэг бүр үнэтэй ховор архи, аяга хундага. хачир гээд байдаг шүү дээ. Тэрнийг нь шалгасан уу? доорд ажилтан нараа шалгасан юм уу…

Avatar

зочин 2018-08-22 202.9.42.19

ЗАСГИЙН ГАЗРААС ТӨРИЙН АЛБАНЫ ЁС ЗҮЙГ САХИУЛЖ, САХИЛГА ХАРИУЦЛАГА ТООЦОЖ АЖИЛЛАХААР ЗАРЛАН АЖИЛЛАЖ БАЙГААГ ДЭМЖИЖ БНА. ГЭТЭЛ ТӨРИЙН ӨМЧИЙН ИХ СУРГУУЛЬ СУИС ДЭЭР ЦАГ БУСААР 3 ОЮУТАН АЛТАН АМИА АЛДСАН БАЙХАД /ӨӨР Ч АСУУДЛУУД БАС БИЙ…/ ЗАХИРЛЫГ НЬ ОДОО БОЛТОЛ АЖЛААС НЬ ЧӨЛӨӨЛӨХИЙГ ХҮСЭХГҮЙ,ЧАДАХГҮЙ ӨМГӨӨЛЖ ХАМГААЛААД БАЙГААГ ОЙЛГОХГҮЙ БНА.!!! ГЭТЭ ЕБС-ИЙН ГАДНА ТАЛБАЙД 1 ХҮҮХЭД ЭНДЭХЭД ЗАХИРЛЫГ НЬ АЖЛААС ШУУД ХАЛСАН. ХУУЛЬ ИРГЭДЭД ЯАГААД 2 ЯНЗ ҮЙЛЧИЛЭЭД БАЙНА ВЭ? ?? ЭСВЭЛ СУИС-ИЙН ЗАХИРАЛ ХЭН НЭГЭНД АВИЛГА ӨГСӨН ЮМУУ? ЭСВЭЛ НАС БАРСАН ХҮНИЙ ТОО НЬ ЦӨӨДӨӨД БГА ЮМУУ? ИЙМ АСУУДЛЫГ ШИЙДВЭРЛЭЖ ШУДАРГА ЁСЫГ ТОГТООЖ ЧАДАХГҮЙ БОЛ ТА НАРЫН ЯРИАД БАЙГА ХАРИУЦЛАГА ТООЦОХ АСУУДАЛ ЧИНЬ ХЭНД Ч ХЭРЭГГҮЙ ??? !!!

Avatar

Зочин 2018-08-22 66.181.187.20

…төрийн байгууллагуудаас 1139 өрөөнөөс албан хаагчдынх нь зөвшөөрсний дагуу 830 өрөөнд үзлэг хийхэд архи согтууруулах ундааны төрлийн бүтээгдэхүүн 115 ширхэг, 11ширхэг шатамхай/салют,бензин гэх мэт/ бодис, 21 ширхэг согтууруулах ундааны шил сав илрүүлжээ. …албан хаагчдынх нь зөвшөөрсний дагуу …гэснээс үзвэл гэнэтийн шалгалт биш бололтой.

Avatar

puuujee 2018-08-22 202.21.125.130

Zuv arga hemjee.

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.57.92.133

Хуулийн үндэсгүй бол буруу арга хэмжээ болно доо… Дэлгүүрээс аваад явахдаа аваад явах архи байж болно…

Avatar

Зочин 2018-08-22 222.229.50.221

Toriin bish yam gej bas baih uu? Kk

Avatar

Сондор 2018-08-22 202.179.27.116

Зиа ингээд Байгаль орчны яамны газрын дарга Нямдаваа ахлаачтай галуун хүзүүт багийхан мулт болжээ хөөрхий. Мөн яамдуудад архивын хяналт шалгалтыг хийгээрэй архивын материал гаргаж зардаг байхыг үгүйсгэхгүй юм байна лээ шүү……,

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.72.245.202

ТЭГВЭЛ 115 ХҮН ХАЛСАН БАЙХ ЁСТОЙ Ш ДЭЭ ДААНЧ ЧАДАХГҮЙ Л ДЭЭ ТЭЛ 60 ТЭРБУМЫНХАН УЧИР

Avatar

Зочин 2018-08-22 24.176.138.140

Сангийн яамны Б.Доржсэмбэд урд засгийн үед Эрдэнэбатын найз гээд мөн ч их байсан да. Яаманд байнга л ууж байдагсан. Одоо харин Хүрэлбаатар сайдын үед яаманд уух нь багассан байна лэ.

Avatar

Жирийнажилчин 2018-08-22 202.126.89.84

Хот хөдөөгүй дарга нарын тумбочканд архи байна үйлчлэгч нараас нь хов сонсох хэрэгтэй хүүхнүүд нь пиво их хусдаг болсоншүү ажил тараад ууна түүнийгнэ ажилын цагаар архидаж байгаа биш гэж хэлнэ.сайн тах олон бийлдээ тэхдээ муу нь дийлэнх бхйндаа

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.126.89.225

Төрийн албан хаагчидтай биш тэд нараар улс төр хийдэг хүмүүстэй хариуцлага тооцож тэмцэх хэрэгтэй. УИХ-ых гишүүн өрөөндөө тамхи татна, архи ууна, гитар цохино, дуулна, зодоон хийнэ, өөр юу ч хийдгийм бүү мэд…. Ил болсон нь Эрдэнэчимэг болохоос бүгд адилхааан!!! Төрийн алба чинь хуультай журамтай. 115 шил архи илрүүлсэн гэж ээлжит шоу хийж, төрин албаны нэр хүндэд халдахаа болилдооо.

Avatar

ТӨРИЙН БУСАД БАЙГУУЛЛАГУУДЫГ ШАЛГА 2018-08-22 183.177.106.67

ЯАМДААС ГАДНА ТӨРИЙН ӨМЧИТ КОМПАНИУДЫГ ШАЛГАХ ХЭРЭГТЭЙ. ЖИШЭЭ НЬ ХӨГЖЛИЙН БАНК ГЭЖ АРХИДСАН, ТАНСАГЛАСАН, УДИРДЛАГУУД НЬ АРХИ УУЖ ХООРОНДОО ЗОДОЛДСОН ГАЗАР БАЙНА.

Avatar

Зочин 2018-08-22 124.158.107.6

Төрийн албан хаагчдыг хамаагүй ингэж харлуулж юу хийх гээв. Хэдхэн намын гөлөгнүүд төрийн жинхэн албыг утгыг нь алдуулж байна. Арай дэндүү юмаа

Avatar

ХУУЛЬЧ 2018-08-22 202.9.42.18

ШАЛГАЛТААР ЙИМ ЮМ ГАРСАНЫГ ЦАГААТГАХ АРГА ҮГҮЙ ??? БИДНИЙ ҮЕД БИЧИГ БАРИМТЫН ХАДГАЛАЛТ НЭРТЭЙ ЙИМ ШАЛГАЛТ ЯВДАГ БАЙСАН ??? ТЭР ҮЕД ХҮҮХДИЙН СУРАХ БИЧИГ, ЭХНЭР ХҮҮХДЭДЭЭ АВСАН ЖИЖИГ САЖИГ ЗҮЙЛИЙГ ҮЗЭЭД БӨӨН ХӨХРӨӨН БОЛДОГ БАЙСНЫГ САНАХ ЮМ ???

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.70.34.70

Uuchlaarai.Hudal bitgii yari! Bidnii geed baigaa ta naryn ued harin ch ih arhi dar mash ih hergeldeg baisan baih shuu!!!! Turiin ordondoo arhi pivo zardag baisan gedeg. Darga nar n bainga halaalttai… Odoo harin mongolchuud ter dundaa zaluuchuud arhi, darsiig tohiruulj hereglej baina.

Avatar

Zocnin 2018-08-22 69.76.229.35

Genetiin shalgalt bishee ihenh darga nar ni tseverlecnihsen baigaa zugeer arhi zoodog jijig garuud ni shalgalt hiin gedgiin sonsoogui baij baigaad huraalgaj baigaam ternees seifendee arhigui darga baidag umuu h** ineed hurcnihlee

Avatar

SS 2018-08-22 66.181.168.8

Minii taniliin yaria: HEREG ERHLEHEES SHALGALT HIIJ BGAA SHUU, ILUU DUTUU ARHI MARHIA NUUTSGAAGAARAI, MASHIN ZASHINDAA HIITSGEE gesnii daguu bugd mashindaa hiisen suragtai. Ingej hudlaa shalgalt hiigeed hereg bdag yum uu?

Avatar

Зочин 2018-08-22 103.57.92.38

unen shde

Avatar

Zochin 2018-08-22 183.81.171.3

Uruunduu arhi hadgallaa geed shiitgeh gj bganmu. Uugaagui l bol boloo yum bishv. Olon niited ingej taraaj turiin alban haagchdaar kok hiih zohimjgui bn. Oorsdinhoo oroog er ni shalguulsan yum u. Erunhii saidin uruund yadaj 1 arhi bj l bga.

Avatar

Шал 2018-08-22 202.70.40.219

Шал худлаа өөрийнхөө тавьсан бууны нохойг халж чадлаа юу, Би энэ сайдын хүн би Хүрэлсүхийн хүн шүү гэж оодорсон нөхдүүд л архи ууж байгаашдээ, жирийн мэргэшсэн ажилчин архи уугаад сууж байвал шууд халагдана биз дээ

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.126.89.225

Төрийн албан хаагчдын нэр төрийг Махбал гэж алуурчнаас болж нийтэд нь гутаан доромжлохоо зогсоо! Тэр Махбал чинь төрийн албан хаагч биш гэсэн шүү! Төрийн алба, төрийн албан хаагчдын талаар ард иргэд маш буруу ойлголттой байна! Харамсалтай байна. Дээрээс нь энэ улс төрчид төрийн алба, төрийн албан хаагчдаар утгаар нь наадаж байна! Одоо зогсоо!

Avatar

ХУУЛЬЧ 2018-08-22 202.9.42.18

БИДНИЙ ҮЕД САЙД ДАРГА НАР НЬТӨРИЙН АЛБАН ХААГЧДАА ХҮНДЭЛЖ ХУВИЙН КОМПАНД АЖЛЛАЖ БАЙГАА МЭТЭЭР ААШИЛЖ ЧАДАДГҮЙ,ТӨРИЙН АЛБАН ХААГЧИД НЬ ХУВЬ ХҮНИЙ ТӨЛӨӨ АЖИЛАДАГГҮЙ БАЙЖ ДЭЭ ??

Avatar

Зочин 2018-08-22 202.179.26.194

turiin harhnuudiin neg baih n. ta nart ner hundseed baih yum uldeegui baihoo. bugd l uzen yadaj baina

Avatar

Зочин 2018-08-22 122.53.56.157

Дарга нарын өрөөнд архи байж л байдаг биздээ. Заваарсан юмнууд

Avatar

хуульч 2018-08-22 202.9.42.18

бидний үед тэр сайд дарга нарын ажлын байр, албан хэрэг хөтлөлтэй нь ТӨВ ХОРООНЫ ЗАХИРГААНЫ ХЭЛТСЭЭС ГЭНТИЙН ШАЛГАЛТ ЯВУУЛЖ ТЭДНИЙ ХӨЛС, БААСЫГ НЬ ЖАХДАГ БАЙСАН САНАГДАХ ЮМ ??? Тийм болохоор төрд ЗАМЫН ,ТОХИОЛДЛЫН,ЯВУУЛЫН ХҮН АЖИЛЛАДАГГҮЙ БАЙЖДЭЭ ??? ӨӨРӨӨР ХЭЛБЭЛ АХ ДҮҮТЭЙ,ДЭЭЛ ЗАХТАЙ ГЭХ ЗАРЧИМ БАЙВ???

Avatar

Зочин 2018-08-22 66.181.169.66

Мэргэжлийн хяналтынхан гэж орон нутагт хамгийн их архичид байна.

Avatar

зочин 2018-08-22 202.126.89.56

Хүүк ийм зүйлдээ бол хатуу гар л даа. Зөвшдээ. Сар бүр шалгаад ирэхээр аяандаа сахилга баттай болно

Avatar

Зочин 2018-08-22 66.181.160.91

Сонгуулиар даргын цүнх барьж гүйдэг хүмүүсээр төрийн яамдыг дүүргэсэн юм чинь аргагүй шүү дээ!!! Харин ч б** шийдэм, хар тамхи гарч ирээгүй нь овоо доо!!!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж