Утааг бууруулах үлгэр автобусны шүүлтүүрээр үргэлжлэх үү? | News.MN

Утааг бууруулах үлгэр автобусны шүүлтүүрээр үргэлжлэх үү?

Утааг бууруулах үлгэр автобусны шүүлтүүрээр үргэлжлэх үү?

Утааг бууруулах үлгэр автобусны шүүлтүүрээр үргэлжлэх үү?

Нийслэлчүүдийн амьдралыг нийтийн тээвэргүйгээр, тэр дундаа том оврын автобусгүйгээр төсөөлөхөд бэрх. Өглөөг хамтдаа угтаж, үдшийг хамтдаа үддэг автобусны үйлчилгээ, ариун цэвэр, тохижилт гээд тоочвол асуудал цөөнгүй. Гэвч энэ удаад нийтийн тээврийн хэрэгслийн нэг том оврын автобусны ялгаруулж буй хорт утааг онцолъё. Нийтийн тээврийн үйлчилгээнд 1200 гаруй автобус бүртгэлтэй байгаагаас өдөр бүр 930-940 автобус их, дунд угсраа буюу троллейбус иргэдэд үйлчилдэг. Харамсалтай нь, 1200 автобусны 80-аас дээш хувь нь наймаас дээш жилийн насжилттай. Энэ олон автобусны цөөнгүй нь хар, утаа савсуулан давхидаг. Хотын төв замын дагуух нийт тоосонцрын 80 хувийг автобусууд “үйлдвэрлэдэг” гэх үзүүлэлт ч бий. Хүн амын эрүүл мэнд, байгаль орчинд сөрөг үр дагавар учруулж буй автомашины утаанд нүүрстөрөгчийн дутуу болон давхар исэл, хүхэрлэг хий, хөө тортог, хар тугалга зэрэг 260 гаруй төрлийн хорт бодис агуулагдаж байдаг ажээ.

Нийтийн тээврийн газрын зүгээс аль болох байгаль орчинд ээлтэй хар утаа гаргадаггүй хүрээлэн буй орчноо бага бохирдуулдаг тээврийн хэрэгслийг сонгох хүсэлтэй байдаг байна. Гэсэн хэдий ч энэ чиглэлийн өндөр технологийн автобуснууд үнэ ханш нь ердийн автобуснаас 1.5-2 дахин илүү үнэтэй. Үүнийгээ дагаад ашиглалтын зардал өндөр байдаг учир төсөв мөнгөндөө баригдан БНСУ-ын нийтийн тээвэрт ашиглаж байсан 7-8 жил болсон автобусыг Монгол Улсад ашиглаж байна. Уг нь гадаадаас өндөр өртөгтэй, хуучин автобус худалдан авахын оронд үндэсний үйлдвэрлэлээ дэмжих нь хамгийн зөв алхам гэж үзэх хүмүүс цөөнгүй. 

Автомашин, тээврийн хэрэгсэл эзэмшигч иргэдээс агаар бохирдуулсны төлбөр авдаг. Ингэхдээ автотээврийн хэрэгслийн нэгж километр зайд явахад ялгарах нүүрсхүчлийн хийн хэмжээгээр нь бүлэглэх ангиллыг суудлын автомашины хөдөлгүүрийн багтаамж, автобус, ачааны автомашины даацаас хамааруулан төлбөрийг авдаг. Татвар нь ангиллаас шалтгаалаад 1800-9500 төгрөг байдаг бөгөөд жолоочид жилд нэг удаа татвараа төлдөг байна.

Энэ төлбөрийн зарцуулалтыг ил тод болгож хар утаа ялгаруулагч автобусуудыг шинэчлэхэд яагаад зарцуулж болохгүй гэж.

Засгийн газрын ээлжит хуралдаанаар Агаарын бохирдлыг бууруулах асуудлын хүрээнд 2019 оны тавдугаар сарын 15-наас Улаанбаатар хот руу түүхий нүүрс оруулахыг хориглосон тогтоол гарсан. Энэ хүрээнд Зам, тээврийн хөгжлийн яам, Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газар дизель түлшнээс ялгарах хорт утааг 98 хувь шүүдэг DPF /diesel particulate filter/ тортогжилтын ялгарлыг бууруулах шүүлтүүрийг Япон Улсын буцалтгүй тусламжийн хүрээнд автобуснуудад 2016-2017 оны өвөл, зуны улиралд автобуснуудад туршсан байна. Тэгвэл судалгааны ажлаа баталгаажуулах үүднээс “Автобус бааз 1”, “Автобус бааз 3”, “Сутайн Буянт” ХХК гэхчлэн гурван баазын тус бүр найман автобус буюу нийт 24 их багтаамжийн автобусанд шүүлтүүрийг суурилуулаад дуусчээ.

Нэг автобусанд гурван DPF шүүлтүүр хэрэглэгддэг бөгөөд машины төрөл болон шүүлтүүрийн хэмжээнээс шалтгаалаад нэг шүүлтүүрийн үнэ ойролцоогоор 11-33 сая төгрөгийн өртөгтэй аж. Холбогдох албаныхан “Энэхүү шүүлтүүр  нь Улаанбаатар хотод хийгдсэн туршилтаар хөө болон хүхэр ихтэй түлшний тортогийг 80-аас дээш хувиар бууруулж байсан нь судалгаагаар тогтоогдсон. Хүйтний улиралд тэсвэртэй, элэгдэл багатай, олон жилийн туршид ашиглах боломжтой. Цаашдаа шүүлтүүрийг Монголд үйлдвэрлэж үнэ өртгийг нь бууруулах ямар боломж байгаа вэ? гэдгийг судалж байна” хэмээн сурталчилаад эхэлсэн байгаа.

Гэхдээ энд тэндээс оруулж ирсэн, эдэлгээ, чанар муутай, “шахааны” хэдэн автобус нь тэрхүү шүүлтүүрийн ид шидийг үзэх үү гэдэг бас  л асуудал. Анхнаасаа хямдыг нь бодон хуучин автобус сонгож авчиран шүүлтүүр тавина хэмээх нэрийдлээр дундаас нь мөнгө унагах гэсэн арга хэмээн хардах хүмүүс ч цөөнгүй бий. Шүүлтүүрийн  гайхамшигтай эсэхийг цаг хугацаа  л харуулах биз.

Э.Бурам 

"Болор дуран"-аар шалгав.

24 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Өөрөө өөрийгөө л хуурч байна даа 2018-08-21 202.21.106.150

Шүүлтүүр шахаад, шахаад өөрөө бас амьсгалах л байх даа. Дандаа багтай яваад байх болов уу?\n

Avatar

Зочин 2018-08-21 103.229.120.134

ӨӨ ЗА ЗА. НЭГ ШҮҮЛТҮҮР 33 САЯ ХҮРДЭГ БОЛ ШИНЭ МОТОР АВЧ ТАВЬСАН НЬ ДЭЭР ШҮҮ ДЭЭ. ҮСРЭЭД Л 10 САЯ. АРАЙ ДЭНДҮҮ УЛАЙМ ЦАЙМ ЛУЙ ВАР БАЙНА

Avatar

Зочин 2018-08-21 103.229.120.134

НЭГ ШҮҮЛТҮҮР 33 САЯ, НЭГ АВТОБУС 3-ЫГ ХЭРЭГЛЭНЭ ГЭНЭ. 99 САЯ АЙН

Avatar

Зочин 2018-08-21 103.57.94.117

araichdee neg muu shuultuur guchin heden say bhdaa yahavdee muusain hulgaichuud araichdee, muudsan har utaa hayasan motoriig solichih mongoor gants filtr tavina gej baidag hulgaich nariig yah ve?

Avatar

Зочин 2018-08-21 66.181.189.205

зөв. ард явах машинаа хорт утаагаар утдаг, зогсоолдоо орж чаддаггүй новшийн автобуснуудыг шатаа

Avatar

Зочин 2018-08-21 203.91.115.244

Наад шүүлтүүр чинь үнэтэй байна. Нийтийн тээврийн салбар чинь инженерүүдтэй юм байгаа биз дээ. Инженерүүдээр инженерийнх нь ажлыг хийлгэ. Чадахгүй бол зайлуул. Инженерүүдийг хурган дарга болгохоо боль

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.70.34.98

МӨНГӨ УГААЛТАНД ОРЖ БАЙГАА ХҮМҮҮСИЙН ҮЙЛИЙН ҮРИЙГ ХҮҮХДҮҮД НЬ ЭДЛЭЖ ХОРДОЖ, ХОРТ ХАВДАРТАЙ БОЛЖ, ОСОЛД ОРСНЫ ДАРАА ҮЛГЭР ДУУСНА. ХАРЖ Л БАЙЯ\nХӨДӨЛМӨРЧ ИНЖЕНЕР САНАА БАЙХГҮЙ ДАНДАА ТЭНЭГ САНАА ГАРГАХ ЮМ. ЯДАЖ ТЭНГЭРЭЭС УЯАТАЙ МОРИО Л ОЛОН БОЛГОЧИХ.

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.126.89.41

Үлгэр дуусах аягаа ч үгүй байнаа. Санаа зоволтгүй.

Avatar

Зочин 2018-08-21 150.129.140.100

Наад шүүлтүүр чинь сайндаа 1 өвлийг өнгөрөөнө. Харин наад 11-13 сая төгрөгөөр хөдөлгүүрийг нь шинэчлэх бололмжтой юм бишүү. Мөнгө яаж идэх вэ гэсэн арга байна.

Avatar

Зочин 2018-08-21 66.181.161.34

11-33сая

Avatar

Зочин 2018-08-21 122.201.25.46

Үргэлжлүүлэх юм олдвол үргэлжлүүлээд л байна даа. Энэ чинь Монгол бизнес.

Avatar

Зочин 2018-08-21 84.19.181.25

Зам, тээврийн хөгжлийн яамны батболд гэж дуракын шахсан 40 саяын шүүлтүүр нь иим л байдалтай байна шүү дээ Төрийн албан тушаалтнууд мөнгө угаадаг, завшдагийн тод жишээ энэ байна даа сайдын үүргийг нь гүйцэтгэж байгаа Энхтүвшин сайд анхаарч арга хэмжээ авч өгөөчээ

Avatar

bb 2018-08-21 103.229.177.66

za ene olon niited uilchilj bga avtobusnudin utaa ungurch. uneher muuhai ch gsn pendiitel n dotor n gantsara suuchihaad hotoor neg har utaa gargaad yawj bga Land 80, diesel hudulguurtei alphard bolon uchnuun tuchnuun har utaa gargadag huviin teregnudee horigloochee!!! Albatai ym shig l hotoor neg tumen huniig horduulaad ooroo dotor n gants negere suuchad jild neg tav 10 myangan tugrugin utaani \'tatvar\' tulchihuud yawj bolohgui shde. Iim utaatai mashinudig shuud horiglo. eswel mash undur tatvar av. ter tatvara ene niitin tevrin uilchilgeeg saijruulahad zartsuul. ulsiin niisleld amidarch bj uhamsargui buduun malnudin unaag hotoor yawahig horigloh heregtei.

Avatar

Дизель механик унаж сураагүйд гол асуудал 2018-08-21 202.131.231.22

Манайхан бензин механик том оврын машин унаж хэрэглэж заншсан, хуучин бол ЗХУ д үйлдвэрлэсэн машинууд. Ахуйн хэрэглээний унаа ч бензин тэрэг орж ирдэг байсан. Байлдааны механизмууд дизель хөдөлгүүртэй байсан боловуу. Үүнийгээ дагаад жолооны сургалтууд бензин хөдөлгүүрт тааруулан хэрхэн арааг солих техникийг сургаж ирсэн. Бензин мотор бага эргэлттэй буюу тахометрийн 1000 эргэлтээс л дээш 1200 гаргахад арааг хөнгөрүүлхэд хөдөлгүүр өөдөө өгсүүрээс хамаараад ээрдэггүй даагаад явдаг. Харин дизель хөдөлгүүр бол хэр баргийн юманд торохгүй ээрэхгүй хүчтэй байдаг. Түүнийг нь ээрэхгүй юм чинь хурдан хөнгөрүүлээд түлшээ хэмнэе гээд дизель хөдөлгүүрийн сулруулдаг. Дизель хөдөлгүүр өөрөө агаарын холимог өндөр шаарддаг буюу бараг 2000 ((минутанд)) эргэлтэнд буюу өндөр хааз авч байж арааг хөнгөрүүлдэг. Энэ нь манайх шиг өндөрлөг, агаар сийрэг нөхцөлд бүүр ч өндөр хааз өгөхийг шаарддаг. Дизель хөдөлгүүрийг бага хаазаар буюу бензин хөдөлгүүр шиг унаад байвал хөдөлгүүрт агаарын болон түлший холимог дутаж дутуу шаталт үүсэж улмаар Дизель хөдөлгүүр ((суларч)) муудаж эхэлдэг. Дутуу шатсан нагаар болон суларсан хөдөлгүүр 1-р араанаас 2 арааруу шилжүүлхэд ихэвчлэн их хар утаа хаядаг. Нэг ёсны хангалттай холимогоор дотоод шаталтанд ортолоо нагаар хаядаг. Та бүгд анзаараад үзээрээ. Техниктэй харьцдаг дизель тэрэг бариад удсан хүмүүс онгироодоо бус эсвэл дизель хөдөлгүүр угаасаа их дуутайдаа бус харин хөдөлгүүрээ зөв горимоор ажиллуулахын тулд өндөр хаазаар хөдөлгөдөг. Дизель хөдөлгүүрийг үгүй хийж буй өөр нэг буруу зуршил нь: түлш хэмнэх нэрийдлээр хурдан арааг хөнгөрүүлэх буруу зуршил. Дүгнэвэл: жолооч нараа дизель хөдөлгүүрийн ажиллах горимд сургах, ойлголтыг сайтар өгөх. Ингэснээр хөдөлгүүрийн үйлчилгээ засварын зардалыг хэрхэн хэмнэж дизель хөдөлгүүрээ сулруулахгүй байх вэ гэдгийг ойлгоно. Одоо ч тэгээд дизель механик техник эзэмшиж ойлгох битгий хэл, механикаа барьж мэддэг хүн ховор болж байна. Сургалтын тогтолцоог нь харах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.126.89.235

Газ автобус захиалж авчрах чухал

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.21.117.194

ENE SHUULTUURIIN UNE IKH, ASHIGLALT HUNDRELTEI BHAD YAGAAD DEMJEED BGAA NI TSAANAA BAS L BOLOHGUI ZUIL L BDAG BHDAA\n

Avatar

Иргэн 2018-08-21 202.21.124.129

Тусгай замын автобус буюу BRT-ийгээ хурдан бариад нийтийн тээврийг цахилгаанжуулаач ээ. Манайх шинэ автобус тэр бүр авч дийлэхгүй, дээрээс нь дизель хөдөлгүүр цаашид ирээдүй багатай нь харагдаад эхэллээ шүү дээ.

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.131.227.82

avtobus companiud niigmiin hariutslagiinhaa hureend l avtobusnuudaa tsag hugatsaand ni archilchihavl utaa buurahad chuhal nuluu bolno shuu de.

Avatar

Зочин 2018-08-21 84.19.181.25

Зам, тээврийн хөгжлийн яамны батболд гэгч даргын шахсан 40 саяын шүүлтүүр нь улам бөглөрүүлээд байна аа

Avatar

ЗОЧИН 2018-08-21 66.181.180.45

ХЯМДХАН АВТОБУС ШАХЧИХААД БАС УТААНЫ ШҮҮЛТҮҮР ГЭДЭГ ДАВХАР БИЗНЕСИЙГ ЗОГСООЁ .

Avatar

123 2018-08-21 103.57.95.108

iimerhuu 8 iin huwin 20000 togrog

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.9.42.18

Энэ утаанууд хэсэг дарга нарыг баяжуулж ард түмний мөнгийг үрэхээс арилахгүй нэмэгдээд л байна

Avatar

Зочин 2018-08-21 59.153.114.74

нэг шүүлтүүрийн үнэ ойролцоогоор 11-33 сая төгрөгийн өртөгтэй

Avatar

Зочин 2018-08-21 202.131.245.226

Өмнө нь бас хийн түлшээр ажилладаг болгоно гээд баахан худлаа төмөр баллон гагнаад дараа нь хаяж мөнгө цохисон үлгэрээ давтаж бна даа яана даа.. Яаж ч бодсон ингэж утаа шүүдэггүй л байх юу Парк шинэчлэлт хийхэд зориулагдсан, нийтийн тэврээр зорчсон иргэдийн төлбөр болох асар их мөнгө хаана байнаа

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж