Жорлонгоо өөрчлөхгүй бол жуулчид битгий урь | News.MN

Жорлонгоо өөрчлөхгүй бол жуулчид битгий урь

Хуучирсан мэдээ: 2018.08.07-нд нийтлэгдсэн

Жорлонгоо өөрчлөхгүй бол жуулчид битгий урь

Жорлонгоо өөрчлөхгүй бол жуулчид битгий урь

Аливаа улс орны эдийн засгийн солонгорсон нэг өнгө нь аялал жуулчлалын салбар байдаг гэдэгтэй хэн ч маргахгүй. Нэг үеэ бодвол Монгол Улс  энэ салбарт анхаарлаа хандуулах болжээ. Бид өөрсдөө ч дотоодын аялал жуулчлалаа илүүтэй сонирхдог болсон байна.

Монгол Улсад жилд дунджаар 475 орчим мянган жуулчин ирдэг гэсэн албан бус тоо баримт бий. Ерөнхийдөө сүүлийн арван жилийн дундаж тоо нь 400 дотор хэлбэлздэг гэдгийг жил бүрийн тоо баримт харуулдаг. 

Жуулчдын 33 хувь нь үзэсгэлэнт байгаль амьтдыг харахаар, 30 хувь нь Монгол уламжлал, ёс заншил соёлтой танилцахаар ирдэг хэмээн хариулсан байна. Харин нийт жуулчдын 13 хувь нь Монголын түүхийг судлах гэж ирдэг. Мөн арав орчим хувь нь адал явдал, үлдсэн нь өөр зорилгоор ирсэн хэмээн Монголбанкны тайланд дурджээ.

Харин энэ жил Монголд ирж буй жуулчдын тоо дунджаар 15-20 хувиар нэмэгдэж  байгаа бөгөөд үүнийгээ дагаад аялал жуулчлалаас олох орлого өссөн гэсэн сайхан мэдээ байна. Гэвч энэ сайхан мэдээний араас нөгөө л улиг болтол ярьдаг асуудлууд амь бөхтэй байсаар л. Жуулчид ирж, үнэ өсөхийн хэрээр үйлчилгээ “тэг” төвшинд байсаар. Олон улсад аюултай аяллыг сонгогчид Монгол Улсыг зорьдог бол тав тухтай, тайван аялахыг хүссэн хүмүүс өөр орнуудыг сонгодог байна. Учир нь Монголын авто зам хамгийн их  эрсдэл ихтэй, үүний дээр бие засах газрын асуудал маш хүндхэн байдаг талаар аялаад буцсан гадныхан ярьдаг аж.

Жуулчдын үзэхийг хүссэн байгалийн үзэсгэлэнт газар очиход энхэл донхолтой замаар давхиж, элэг бөөрөө доргитол  явдаг нь үнэн. Монголд жуулчид ирээд аялж зугаалах, цэнгэх, буудаллаж хоноглох, үзвэр үйлчилгээг тэгш хүртэж чаддаггүй байна. Тэр дундаа хөдөө орон нутагт аялал жуулчлалын сал­бар огт хөгжөөгүй гэхэд болно. Ялангуяа модон жорлонгийн асуудал Монголын зорьж ирсэн гадаадынхны нүдийг бүлтийлгэхэд хүрдэг аж. Зуны халуунд хамаг ялгадас нь нүдэнд ил харагдаж, ялаа, батгана шавж үнэр танар нь хэтийдсэн модон жорлонгоор үйлчлүүлэхийн тулд гадаадынхан огьж бөөлжөөд эхэлдэг тухай аялалын хөтчүүд ярьдаг.

Танил маань хагас жилийн өмнө  Дорноговь аймгийн Хамрын хийдтэй танилцахаар явсан тухай ирээд нүдэнд харагдтал ярьж өгсөн юм.  Хийдийн гэр буудалд орж хоолоо захиалчхаад “морь харчих” газар хаахнуур байгаа билээ гээд хайтал ганц онгорхой жорлонтой. Ганц онгорхой жорлонд  орох аргаггүй гээд хүмүүс баруун жалга руу унаа машинаараа яваад байсан гэнэ. Жалга руу нь очтол дээрдэх ч юм алга, цаасны хог гэж найгүй. Мань хүн сонирхоод ганц жорлон руу нь дөхөж очтол хөл гишгэх аргагүй өмхий үнэрт нь толгой нь эргэж, гадуурх ялгадасыг хараад өөрийн эрхгүй огиудас нь хүрэн хоол идэх дур сонирхол нь алга болсон гэдгээ хуучилж байсан юм. Монгол Улс хөгжихгүй байна, ард түмэн ядуу байна гэсэн үгс улиг болтол амнаас ам дамжин яригддаг. Гэтэл байгалийн үзэсгэлэнт газруудаараа гадныхны нүдийг хужирлаж хэдэн төгрөг олох боломжоо энэ мэт хоёрын хооронд асуудлаас болоод алдчихвал ёстой хайран л юм.

Э.Бурам

27 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Po 2018-08-07 112.72.11.115

Ter hamariin hiidiin naadah baaz usaa bas dergedeesee awdag

Avatar

Зочин 2018-08-07 27.123.214.122

МОНГОЛЫН БАЙГАЛЫГ СОНИРХОЖ ХЭДЭН ЖУУЛЧИД ИРЭХЭЭС ҮЙЛЧИЛГЭЭ БОЛ АДГИЙН ОРОН !!!

Avatar

Зочин 2018-08-07 150.129.142.80

Наад захын жижиг уурхай цэвэрлэх байгууламж барьсан байдаг. Жорлон бол зөвхөн тав тухтай шээж [Хориотой Үг] асуудал биш. Тэр сайхан байгал нутгаа бохирдуулахгүй байх нь хамгийн чухал. УУ хэрэггүй аялал жуулчлалаар эдийн засгаа хөгжүүлнэ гэж буй хүмүүс эхлээд цэвэрлэх байгууламжаа хийчээд дэмийрсэн нь дээр шүү.

Avatar

Zochin 2018-08-07 31.35.91.181

Ichij uhmeer juulchnii baazuud jorlongoo chiideh heregtei bas usaa

Avatar

Зочин 2018-08-07 106.102.128.159

Модон жорлон гэх мэт 19 дүгээр зуунтайгаа зууралдсаар байгаа мөртлөө аялал жуулчлалын яамны сайд нэр зүүсэн мануухай нь Монголд аялал жуулчлал хөгжиж байна гээд л СОЛИОРОХ…

Avatar

Зочин 2018-08-07 103.229.120.134

"БИО" жорлон тавиагүй бол зад торгоод үйл ажиллагааг нь хаах хэрэгтэй

Avatar

Хов 2018-08-07 66.181.187.141

Жорлонгоо оорчлох зов . Том гурэн хятад жорлонгийн оорчлолт Хийх уйл ажиллагаа хийж бна . Хэрэгтэй зуйлийг авмаар бн. Засгийн газраас бодлогоор явагдаж бн

Avatar

зочин 2018-08-07 182.160.2.226

Гадаадн төдийгүй дотоодн аялагчид нуман тулгуурт бна. Голын эрэг хөндийгөөр аялж зугаалахыг цэгцэлмээр

Avatar

Зочин 2018-08-07 183.177.106.67

ийм чухал сэдвээр нийтлэл бичих гэж байгаа бол бүтэн юм бич л дээ. судалгаатай, гарцтай шийдэлтэй, эргэцүүлэлтэй ч юм уу, статистик тоо баримтад тулгуурласан юм уншмаар байх юм. данх цай тавиад хов базаж байгаа иймэрхүү нийтлэлийг бүүр бичихгүй байсан нь дээр.

Avatar

zochin 2018-08-07 202.70.34.70

Манай орон жуулчдыг урьдаггүй. тэд л өөрсдөө ирдэг.

Avatar

Зочин 2018-08-07 122.201.21.253

Chi gertee zochin irvvlex durgvi zojig amitan bx l da.Zochin irvel yaax gej irj bgaan geed uurladag xajig amitan bx.Tegexdee bvx xvmvvs cham shig bish chi gantsaaraa amidardaggvi xorvoo l do

Avatar

Зочин 2018-08-07 182.160.37.78

Бурам сэтгүүлчээ таньд баярлалаа. Чухал сэдэв хөнджээ…

Avatar

basan 2018-08-07 203.91.115.39

Экожорлонгийн бас экошүршүүрийн бүх шийдлүүдийн дэлгүүр байгаа ирж үзээрэй Экожорлон сонин гаргаж байгаа холбогд 88286539

Avatar

басан 2018-08-07 203.91.115.39

Маш зүйтэй сайхан байгалиаа бохирдуулаад дууслаа газрын наймаа хийж ямарч төлөвлөлтгүй ирээдүйгээ харлуулсан хэдэн үнэртэй бохиртоо шивсэн тос өөх болсон хоолтой бид Дэлхийн хэмжээний стандартын аялал жуулчлал эрхлэх үү? Арай ч дээ Нүхэн жорлонтой бол аялал жуулчлал эрхлүүлэхгүй гээд байсан яасан шийдэл бэлэн http://www.greywater.mn, 88286539 хүсэл алга?

Avatar

Zochin 2018-08-07 64.119.17.94

Gadaadinhan udur bolgon ysand ordog jorlongoos gadna halyyn hyiten yastai baih heregtei!

Avatar

dabaa 2018-08-07 66.181.182.106

uag unen; zam, jorlon hoeroo oorcnlohgui bol uneheer sanaa zobmoor um aa, saua juulcnin geed dongodood bhaas iluu ene 2-oo ehleed hiimeer bna

Avatar

Зочин 2018-08-07 122.201.22.119

НЭГ БУТ ЮМ УУ ДЭРСНИЙ НӨМӨРТ СУУГААД МОРЬ ХАРАХ Ч САЙХАН ШҮҮ .

Avatar

Зочин 2018-08-07 27.123.214.122

ХӨӨРХИЙ ОРК!!!

Avatar

Жорлон цаашаа 2018-08-07 202.9.41.234

Жорлон яах вэ???? цаана чинь Хѳвсгѳл нуурын энд тэндгүй цагаан цэцэгтэй гранатан хавхаар дүүрч нуурын ус сааралтаж Жанхайн зам тоос татуулаад нэг л биш ээ!!!! гадаадын жуулчин байгээ угаасаа Хатгалд ирэх тоо нь дан уруу талруугаа явж байна!!!!! ядаж л 2 хуушуур 9000тѳгрѳг гэж байгаа нѳхдүүд!!!! одоо арай менежментээр үзэх цаг болж Н.Цэрэнбат сайдаа танай салбарыхан үнэн хүч мѳхѳсдѳж байна!!!!!!!

Avatar

Зочин 2018-08-07 66.181.178.46

Standard togtoo, bielvvlehiig hatuu shaard, chadahgvi, hvsehgvi bol camp ajilluulah erhiig tsutsal. Mongolchuud uursduu ch gesen modon 00-toi campaas zugtah bolson.

Avatar

зочин 2018-08-07 49.0.218.181

Жорлонгоо янзалж чадахгүй байж хөгжил жуулчлал гэж яриад яахав.Цэрэнбат сайдаа.

Avatar

здравствуйте 2018-08-07 27.123.212.140

энэ бол тэрслуу уг биш.бодит байдал. Зувхун жорлон биш умхий самхай утаа авилгач-хулгайч нараасаа салах хэрэгт эй

Avatar

Зочин 2018-08-07 49.181.255.186

Jorlon dush bhgui bol camp ajluulah erh b** ug

Avatar

Зочин 2018-08-07 182.160.34.142

Толгой доторх жорлонгоосоо салж байж л улс орон дэгжих байхаа.

Avatar

Жавзандулам 2018-08-07 66.181.187.96

ЯГ ҮНЭН .

Avatar

Зочин 2018-08-07 202.131.244.210

Саяхан хөдөө явсан чинь хүүхдүүд маань хүртэл модон жорлонд орж чадахгүй болсон байна лээ.

Avatar

Зочин 2018-08-07

сайн байна

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж