Монгол төмөр замын бодлогын гажуудал гэж байна.
Тодруулбал, “Тавантолгой төмөр зам” компани 230-хан км төмөр эзэмшдэг хэнээ 660 гаруй ажилтантай. “Монголын төмөр зам” компани 416-хан км төмөр замтай хэрнээ 883 ажилтантай. Тэгсэн хэрнээ өнгөрөгч 2024 онд 84 сая тонн нүүрс экспортолсон хоёрхон сая тонныг нь төмөр замаар тээвэрлэсэн байгаа юм. Дэндүү үрэлгэн зардал, дэндүү үр ашиггүй бодлого гэж үүнийг л хэлэх байх.
Иймд “Тавантолгой төмөр зам” ТӨХК-ийн менежментийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК-тай нэгтгэх шийдвэрийг Засгийн газар гаргасан байдаг.
Ингэснээр “Тавантолгой төмөр зам”-ыг төслийн компани болгож, БНХАУ-ын “Чайна энержи”-тэй хамтран төслөө хэрэгжүүлж, хяналтаа тавих үүрэг хүлээсэн. Энэ нь нэг компани нөгөө компанитайгаа харилцан ажлаа явуулах зохимжтой хувилбар.
Төмөр замын тээврийн тухай хуульд “Нутгийн гүнээс улсын хил хүртэл барьсан төмөр замын хөрөнгө оруулалт хийсэн компани, хил дамнасан төмөр зам хамтдаа байна” гэсэн зохицуулалт бий. Суурь бүтэц эзэмшигч, өмчлөгч нь “Тавантолгой төмөр зам” компани, хөдлөх бүрэлдэхүүнийг явуулах ашиглагч нь “Монголын төмөр зам” компани болж системийн өөрчлөлт хийжээ.
Энэ өөрчлөлтөө цааш зүтгүүлж, уурхайн ам болгон руу төмөр зам чиглэдэг байх бодлогыг салбарын сайд нь ярьж буй. Уурхайн хүчин чадал, экспорт нэмэгдэх нь тодорхой учир. Ингэснээр нүүрс тээврийн ачааны машин аяндаа цөөрөх тооцоолол бий. Ачих, буулгах байгууламж гэдэг өрөвдмөөр үйл ажиллагаагаа, үүнтэй холбоотой хэрүүл, авлигаа зогсоох шаардлага манайд бий.
Харин мэргэжлийн яам нь 30 сая тонн нүүрс экспортлох төмөр замаа, вагоноо, мэргэжилтнүүдээ бэлдэх шаардлагатайг онцолж байна. Уурхайн ам руу орсон төмөр замтай болчихвол заавал суурь бүтэц барих шаардлагагүй, дэр бетон дээр рейлсээ зангидаад тавьчихдаг технологи байдаг аж. Ийм замаар вагон нь нүүрсээ ачаад гарч ирээд үндсэн төмөр замтайгаа холбогдчихно гэсэн үг.
Гэтэл харамсалтай нь, манайд одоо ид яригдаж буй Тавантолгой бүлэг ордын Бортолгой, Онч хараат уурхайд олборлолт эхэллээ гэхэд ачих, буулгах байгууламжаасаа асар хол. Энэ нь эдийн засгийн үр ашиг, байгаль орчин талдаа хортой. Иймд, Багахангай-Хөшигтийн хөндийн төмөр замын дараа шууд уурхайн амууд руу орсон төмөр замаа барихаар яаравчлах шаардлагатай үүссэн байна.
Хүн 2025-05-31 202.179.2.114
МТЗ нь бүүр Хөдөлгөөний ажилчдынхаа цалинг 20 хувь хассан..нөгөөдүүл нь 5 хувь нэмэх байх гэж хүлээж байсан гэсэн…дотроо бол их дээрэлхүү
Нэргүй 2025-05-31 66.181.185.51
иш чааваас гэж ийм л бна да юу хэлэхэв
тѳмѳр замчин 2025-05-31 66.181.188.244
убтз ч гэсэн баахан хийж бга ажилгүй дарга инжэнэр нэр зүүсэн усан толгойнууд р дүүрсэн. Бѳѳн цалин зардал
Зѳмчин 2025-05-31 66.181.188.244
Зѳв шүү. Хийсэн юм олсон орлогогүй бѳѳн мѳнгѳ үрсэн.үр ашиггүй газрууд
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.64
Дэлгэрсайханы 16 жилийн хорлолыг нэг өдөр Монголчууд ойлгоно. Монгол нүүрсний үнэ өсөхгүй үргэлж хямд бх хорлолыг хийсэн.
Нэргүй 2025-05-31 66.181.181.201
Төрийн ХК-ниуд ийм л дампуу ажилладаг юм доо !!!
Дэлгэрсайханы зөв, дэмжиж бна !!!!!!!
Дэлгэрсайхан 2025-05-31 139.5.219.149
үнэн үнэн, ТТТЗ-ын Захиргаа болон Хупалдан авалтын газрын ажилчид гэж нил хахууль авдаг, тендер зохицуулдаг хүмүүс дээ
Мөнгөнцацрал гэж хүүхэн ч худалдан авахын нэр бүхий 1, 2 хүнтэй нийлж тендерээс ичих нүүргүй баахан мөнгө хуссан даа
ТӨР өөрөө 2025-05-31 202.126.90.217
ТӨР улам л данхайгаад бгашдээ хэтээсээ…..ТӨР одоо бүр БҮХ МЕГА ТӨСЛҮҮДийг өөрөө Мэнэж Хийдэг болчоод бгаа.,.Мэнэж хийнгэээ Идэж Ууж Аялж Зугаалаад л……
Г 2025-05-31 66.181.161.86
Энэ дэлгэрсайхан бол жинхэнэ шуналын тулам өөрт нь ашиггүй бол монгол улсад юу ч хийхгүй ийм хүний адгийг яагаад сонгоод байдаг байнаа монгочуудаа хүнээ хэзээ таньх хүмүүс вэ энэ хорвоо дэлхийн хамгийн хог шаар нь наадах чинь шүү
Иргэн 2025-05-31 202.126.91.27
төмөр замаар нүүрснээс
өөр зөөх юм манайд байхгүй. хоньны ноосоо, жаахан махтай зөө гэж улсаа мандуулж байдаг хувийн аж ахуйтан малчидад хэл.
Нэргүй 2025-05-31 66.181.188.153
Дэлгэрхаан гэх өлөн хулгайч толгой дээр нь байхаар аргагүй бус уу
ИРГЭН 2025-05-31 103.57.93.105
МАН-АН-Н мафиууд тэр дундаа Оюун-Эрдэнэийн засгийн газарын үед л бий болоо биз дээ! Оюун-Эрдэнэ засглаж чадахгүй бн гэдэгийн захын жишээ шүү дээ!!!Бүх салбарууд дамдуурч бн!! Хариуцлагагүй, авилагжсан төрийг ердөө өөрчлөж чадахгүй бн даа Оюун-Эрдэнэ!!!
Нэргүй 2025-05-31 103.57.93.74
ДЭЛГЭРСАЙХАН ГЭЖ СЭЛЭНГИЙН ТӨМӨРИЙН ХҮДРИЙГ ХЯТАД РУУ ЗӨӨСӨӨР ХУВЬДАА ТӨМӨР ЗАМТАЙ ВАГОНТОЙ ДЭЛХИЙН ХЭМЖЭЭНИЙ ДОЛЛАРЫН ТЭРБУМТАН БАЙЖ ЗГ Т ЮУГАА ХИЙЖ ӨЛӨВ ДОЛОВ ГЭЖ ЯВАА ЮМ БОЛОО. ЗҮЙ НЬ БОЛ ТӨМРИЙН ХҮДРИЙН ОРДЫГ НЬ ТӨМӨР ЗАМ ВАГОНТОЙ НЬ ХУРААЖ АВААД ӨӨРИЙГ НЬ ГУРВЫН ГОЛД НЬ БУ.УДАЖ ХОРООВОЛ ЗОХИЛТОЙ. ДЭЛГЭРСАЙХАН ДАНХЫ ЗГ Т БАЙНА ГЭДЭГ НЬ ӨӨРӨӨ ДАНХАД ИТГЭЖ БОЛОХГҮЙГ ХАРУУЛЖ БАЙГАА ЮМ.
Нэргүй 2025-05-31 103.57.93.74
Данхан толгойтын ЗГ бортолгой онч хараа гэсэн хоёр ордыг хятадуудад өгч байгаа биздээ. Дээр нь бас болоогүй нүүрсээ оу ын үнээр биш хятад баруун зүүн цанхиас авч байгаа үнээс 70 хувь хямдруулж авна гэсэн гэрээ хийгээ биз дээ. одоо бас юун төмөр зам тавьж өгөх вэ МАН ч хятадын утсан хүүхэлдэй нам МАНгарууд бүгд хятадын тагнуулууд гэдэг нь хийсэн үйлдэл хэлсэн үг бүрээр нь нотлогдоод байх юм даа.
Нэргүй 2025-05-31 66.181.181.201
Зика вирусын "Би ТТ-г ард түмэндээ авч үлдлээ" гэж өөри йгөө магтаад, Женко түүнд нь нэрээ хавчуулаад зүтгээд байсан мундаг гавьяа нь эцсийн эцэстээ ийм л болж бгаа юмдаа !!!
ТТ-н бүлэг орд нийт 5 ордоос бүрддэг, үүний Бор тээг,Онч хараат 2-ыг нь Хятад дангаараа ухаж авах, нөгөө 3-ыг нь л манайтай хувааж идэх гэрээ хийгдлээ, бас дээр нь үнийг нь маш хямдаар тогтож бнаа !!!
Японы Сүмитоми, Монголын Энержи ресурс хоёр оролцсо н бол олон улсын жишигээр, шударга болох байсан даа !!!
Нэргүй 2025-05-31 66.181.181.201
Зика вирус хэмээгч Зи – Энхболд, Женко Баттулга хоёр бол Монголыг хорлох бодлого явуулдаг нь эндээс тодорхой харагдаж байгаа бус уу ?!
Нэргүй 2025-05-31 202.9.40.19
Энэ бодлогыг дараагийн Засгийн газар унагаах нь гарцаагүй. Монголчуудад хөгжил зохихгүй, Хэрүүл тэмцэлд бол үнэхээр гаргуун. Сайн яваагаа татаж унагаагаад шороотой хутгаж кап авдаг. Олимпын аварга Түвшинбаяр, дуучин Амархүү нар алдаж эндэхэд яасан аймшигтайгаар балдаж байсан бэ. Хүн амьдралдаа алддаг. Гэтэл өөрсдөө огт алддаггүй юм шиг дайрч байсныг мартадггүй юм. Одоо 2-р ээлж хоолондоо орно. Наад юм чинь тэдэнд сонин биш ээ. Мөнгө албан тушаал л сонин байгаа
Bolor 2025-05-31 103.212.118.117
Sain gishuun shuu
Нэргүй 2025-05-31 139.5.216.202
ЭНЭ ДҮЛЗЭНГ ОГЦРУЛАЧЭЭ ЮУЧ ХИГЭГҮИ ХУВИИН БИЗНЕСЭ Л ХИЖ БАИГА
Нэргүй 2025-05-31 188.162.254.96
кофе уугаад тусгай элчин сайд томилж ажиллуулаад 180км зам бурэн дуусгаагуй, шувуу ажиллагаа явуулаад ганц ч том авилгачид баривчилж чадаагуй буюу хусээгуй, хахуулиар авсан монгоо гадаадын банкинд нуухдаа би хятад улсын иргэн гэж нуусан эх ороноосоо урвагчыг баярцогт дарга гэж долигнож дууддаг, Монгол улсын иргэдийг муусайн ялаанууд гэж шуд зуун заналхийдэг, улныхан гэж доромжлогдсон иргэдийг хамгын олоныг гэрт нь амьсгалыг нь боож угаартуулж алсан яахав цааш нь ургэлжлуулэх уу яахав ??????
Нэргүй 2025-05-31 103.212.118.175
SEXSYGEER NZ AMRAG VANAGN XUSNEER DEWSGER BOLNO MASSAJLI80955877UILCHLNE
Нэргүй 2025-05-31 103.212.118.175
80955877URN SHINGENE AMSI DYRTAI SEKSEER VANXANDAAD DEWSGE BOLI80955877
Нэргүй 2025-05-31 103.212.118.175
SEKSEER TSAGN XUCHINDEX VANXANI SEKSEER BOOB XXNO ANUSDN TACHNA
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Хамгийн гол нь нутаг ус, ард иргэдийнхээ төлөө сэтгэл гаргадаг нь мэдрэгддэг. Үгнийх нь цаана хийх бодол байдаг нь сайхан.
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Ялгаа нь тод харагдаж байна. Хувийн хөрөнгөөр бүтээж, улсын ачааг үүрч байгаа хүмүүсийг дэмжих нь ард түмэнд ч, эдийн засагт ч хэрэгтэй
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Б.Дэлгэрсайхан шиг бүтээдэг хүнийг дэмжихгүй бол энэ улс хөгжихгүй. Дэмий сууж цалин авдаг байгууллага дүүрэн байхад нэг ийм бодит бүтээгчийг бид шүүмжлээд яах вэ.
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Хувийн хэвшил үр ашигтай, хөдөлгөөнтэй ажиллаж байхад төрийн байгууллага үр дүнгүй байгааг харж байгаа бол дүгнэлт хийх цаг болсон доо.
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Мянган ажилтантай ТТТЗ, МТЗ-тай харьцуулахад ганц Дэлгэрсайхан л хүнд даацын ажлыг бодитоор хийж байна шүү. Гүтгэх биш, үнэлж сурах хэрэгтэй.
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Нэг нь бодит үр дүн үзүүлж, өөрийн хөрөнгөөр зам тавьж байхад нөгөө нь татвар төлөгчдийн мөнгөөр ачаа зөөх ч үгүй суудаг бол үнэндээ шударга биш юм даа.
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Ашиггүй төрийн байгууллагуудыг цөөлж, бүтээдэг, хариуцлага хүлээдэг хүмүүсийг дэмжих цаг болсон. Хувийн хэвшилд Дэлгэрсайхан шиг хүмүүс л ачааг үүрч явна.
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Дэлгэрсайхан гишүүн хувийн хэвшилд олон жил ажиллаж, дэд бүтцийн бодит хөрөнгө оруулалт хийж ирсэн. Ийм хүмүүсийг улс бодлогоор дэмжих хэрэгтэй!
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Нэг хүний хөрөнгөөр босгосон зам, вагон илүү ачаа тээвэрлэж байхад, олон зуун ажилтантай төрийн байгууллага 2-хон сая тонн гээд бод доо. Энэ бол ялгаа!
Нэргүй 2025-05-31 122.201.31.87
Б.Дэлгэрсайхан шиг хувийн хэвшилд төмөр зам байгуулж, вагон нийлүүлж, бодит экспорт хийгээд яваа хүн байхад төрийн байгууллагууд ингэж ажилгүй сууж болохгүй ээ.