Харбинд Хятадын Ерөнхий сайд Ли Чянтай Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ очиж уулзжээ. Уулзалтын үеэр Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замыг холбох Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрт гарын үсэг зурсан нь хамтарсан Засгийн газрын хэрэгжүүлэхээр зорьсон 14 M төслийн гурав нь гацаанаас, гараанаас гарч байна.
УИХ-аас 2010 онд Төрөөс төмөр замын тээврийн талаар баримтлах бодлогыг баталснаар төмөр зам тэгнэсэн эрх ашгуудын зөрчилдөөн Монголын эдийн засаг багагүй хохирол амссан. Алдагдсан боломжийг өртөг хамгийн багадаа 100 их наядаар тооцогдож буй нь Монголын жилийн төсвийг гурваар үржүүлсэнтэй тэнцэж байна.
Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замыг холбох сургаар Женко ба MCS гэх эртний өстнүүдийн зодоон эрчимжиж, гэрээ байгуулах уу, гэрээ нураах уу дээрээ тулсан билээ.
Гэрээ зурсны дараа Ерөнхий сайд мэдээлэл хийхдээ “Монгол Улсын Засгийн газар хөгжлийн 14 мега төслийн нэгдүгээрт эрэмбэлэгдсэн Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замыг холбох хэлэлцээрт гарын үсэг зурлаа. Энэхүү хэлэлцээрийг байгуулахад улс төрийн дэмжлэг үзүүлсэн Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрслэүх, үндсэн чиглэлийг баталж, гарын үсэг зурах эрхийг Засгийн газарт олгосон УИХ-ын дарга Д.Амарбаясгалан болон УИХ-ын эрхэм гишүүд, парламентад суудалтай улс төрийн намуудын удирдлагууд талархал илэрхийлье” гэснээс харвал ҮАБЗ дээрээ хэдийнэ санал нэгдсэн нь ойлгомжтой байна.
Тэр тусмаа Ерөнхий сайдын хэлсэн “Аливаа гуравдагч этгээдийг оролцуулахгүйгээр Засгийн газар хооронд олон улсын гэрээ байгуулах саналыг хүлээн авч харилцан ойлголцолд хүрсэн …” гэх үг Женко ба MCS-т хаягласан мэдэгдэл байв.
Экспортын төмөр зам барих төслийг 2004 оноос ярьж эхэлсэн агаад 2008 оноос хойш 17 жилийн хугацаанд нийт 60 гаруй удаагийн хэлэлцээ хийж, Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн гурван зөвлөмж, УИХ-ын зургаа, Засгийн газрын 45 тогтоол гарсны эцэст ийнхүү эцэслэж буйгаа Л.Оюун-Эрдэнэ тодотгосон билээ.
Гашуунсухайтын төмөр замын “мухардал”-ыг арилгаснаар Монгол Улсын боомтын хүчин чадал 2 дахин нэмэгдэж, нүүрсний экспорт жилд дунджаар 83 сая тонн байгаагаас 165 саяд хүрч, нүүрс борлуулалтын орлого жилд 1.5 тэрбум ам.доллараар нэмэгдэнэ гэсэн тооцоогоо Засгийн газрын тэргүүн дуулгасан.
Гашуунсухайтын төмөр замын төслийг цэрэг танк, цариг зэргээр “барьцаалан” гацаагаагүй бол хамгийн багадаа 31.5 тэрбум ам.долларын орлого олж, Монголд тулгамдсан дэд бүтцийн асуудлыг бүрэн шийдвэрлэх боломжтой байжээ. Харамсалтай нь, улстөрчдийн зодоонд Гашуунсухайтын төмөр замын төсөл удаа дараа фэйлдэж, эцэстээ Х.Баттулгыг Ерөнхийлөгч байхад “Бодь”-ийн Д.Баясгалан нүүрсний бартераар уг төмөр замыг барьсан нь бас л хэл ам дагуулсан. Учир нь, Гашуунсухайтын болон Зүүнбаянгийн төмөр замыг өргөн царигаар барьснаас болоод уг мухар төмөр замыг урагшаа холбох асуудал ийнхүү улс төрийн зодоон болж хувирсан юм. Анхнаасаа нарийн царигтай төмөр зам барьсан бол улсаараа урд хөршийн аманд унахгүй байв.
УИХ-ын сонгуулийн дараа парламентад суудалтай улс төрийн гурван нам Засгийн газарт хамтрахдаа 14M төслийг хэрэгжүүлж, нэг монгол хүнд ногдох ДНБ-ийн хэмжээг 20208 он гэхэд 10 мянган ам.доллар хүргэхээ амалсан. Улс орноо хурдтай хөгжүүлэх улс төрийн гурвал нэн түрүүнд эрчим хүчний реформ хийх, ураны хөрөнгө оруулалтын гэрээг байгуулах, Гашуунсухайтын төмөр замын хил холболтод анхаарлаа хандуулсан. Улс төрөө ямартай ч даваад Францын "Орано"-тай ураны хөрөнгө оруулалтын гэрээг байгуулсан. Энэхүү хөрөнгө оруулалтын гэрээ хэрэгжсэнээр улс, орон нутгийн төсөвт жилд 520 тэрбум, төслийн нийт хугацаанд 17,1 их наяд төгрөг, Үндэсний баялгийн санд жилд 61.5 тэрбум, төслийн нийт хугацаанд хоёр их наяд төгрөгийг төвлөрүүлж, 1600 орчим ажлын байр шинээр бий болж, шинэ технологи нутагшиж, дэд бүтцийн болон хүхрийн хүчлийн үйлдвэр зэрэг бүтээн байгуулалтыг хийх юм. Тэгвэл эрчим хүчний реформын хүрээнд Эрдэнбүрэнгийн бүтээн байгуулалтын ажлыг эхлүүлсэн. Ховд голын Шижигтийн хавцалд баригдах Эрдэнбүрэнгийн УЦС нь 90 мВт-ын хүчин чадалтай байх агаад ашиглалтад орсноор баруун бүсийн таваг аймгийг эрчим хүчээр хангаж, барилгын ажлын хугацаанд 800-1000 ажлын байр бий болох аж. Гашуунсухайтын хэлэлцээрийг байгуулснаар Монгол Улс, БНХАУ хооронд Шивээхүрэн-Сэхээ, Бичигт-Зүүнхатавч, Ханги-Мандалын боомтууд төмөр замаар үе шаттай холбогдох нөхцөл бүрдэж байна.
Гэвч давааны цаана даваа бий гэгчээр ураны улстөржилт зогссон, төмөр замын хэрүүл төгсгөл боллоо гэж тайвшрахад эртдэнэ. Ураныг улстөржүүлж, Гашуунсухайтын бүтээн байгуулалтыг гацаах сонирхол улсын гадна талд ч, улс дотор ч бий. Энэ өнцгөөс харвал Гашуунсухайтын төмөр замын хил холболтыг хийсэн цагт төмөр зам тэгнэсэн улстөрчдийн эрх ашиг эцэс төгсгөл болох нь гарцаагүй.
Б.БАТ
ЗОЧИН 2025-02-17 60.34.125.198
Доорх 60.34.125.19-д буй алдааг засах нь: … АЛДАГДАЛ ҮҮРЛЭЭ, … ҮРГҮЙ ЗАРДАЛ ГАРГАНА …, ХЯТАДАД ӨГЧИХЛӨӨ гэж ЗАЛРУУЛЖ БАЙНА. БОЛГООНО УУ.
ЗОЧИН 2025-02-17 60.34.125.198
60.34.125.198-д +:БАТТУЛГА ХҮЧИНГҮЙ БОЛГУУЛСАН.2022.09.09-нд ӨРГӨН ЦАРИГТ 233.4км МУХАР ЗАМАА НЭЭСЭН.ЭНЭ ЦАГ МӨЧӨӨС Л ӨРГӨН ЦАРИГТ ЗАМАА ЯАЖ ХИЛ ХОЛБОХОО ХЯТАДТАЙ ЯРЬЖ ЭХЭЛСЭН.МАН 2016-20онд 8жил ЗАСАГ БАРИХДАА ТЗ ЯРИАГҮЙ.ХЯТАДТАЙ ТОХИРСОН,УИХ-ын ТОГТООЛЫН ДАГУУ НАРИЙНААР БАРЬСАН БОЛ ЯМАРЧ АСУУДАЛГҮЙ ХИЛ ХОЛБОЛТ ХИЙГДЭЖ ЭНЭ ГЭРЭЭ ХИЙГДЭХГҮЙ БАЙСАН.ЦАРИГИЙН ЗӨРҮҮГИЙН ГАЙГААР МУ ЭНЭ ИХ АЛДАГДАЛ ҮҮРЭХГҮЙ,ОДОО БА ИРЭЭДҮЙД АСАР ИХ ҮРГҮЙ ЗАРДАЛ ГАРГАХГҮЙ,5ТОЛГОЙН 2 ТОЛГОЙГ ХЯТАДАД ӨГӨХГҮЙ БАЙСАН
ЗОЧИН 2025-02-17 60.34.125.198
ТТ ТЗ ТӨСЛИЙГ 2004оноос ЯРЬСАН,60удаа ХЭЛЭЛЦЭЭ ХИЙСЭН,УИХ,ЗГ-ын 51тогтоол ГАРСАН,17,21жил ГАЦСАН ГЭДЭГ ҮНЭНД ҮЛ НИЙЦНЭ.2009онд БАТТУЛГА 8тэрбумаар ТЭЗҮ ХИЙСЭН,2011онд ЭНЕРЖИ РЕСУРС БАРЬЖ ЭХЭЛСЭН,2013онд БАТТУЛГА ЗОГСООСОН,2014онд УИХ НАРИЙН ЦАРИГААР ШИЙДСЭН.2014,15онд ХЯТАДТАЙ НАРИЙН ЦАРИГАА ХЭЛЭЛЦЭЭРЭЭР ТОХИРСОН.2015онд ХЯТАДУУД ЗАМАА БАРИАД ХИЛ ДЭЭР АВЧИРСАН.2015онд ХЯТАДТАЙ ХЭЛЭЛЦЭЭ ХИЙСЭН,УИХ ЗОГСООСОН.2020.04сард ЗАМАА ӨРГӨН ЦАРИГААР БАРЬЖ ЭХЭЛСЭН.2020.05.15-нд БАТТУЛГА НАРИЙН ЦАРИГИЙГ …
Вold o 2025-02-17 223.62.150.88
харин одоо хэрүүл эхэлж байна…
Данхан толгойтыг эх орноосоо урвасан хэргээр шоронд хийх хэрэгтэй…
Нэргүй 2025-02-17 139.5.218.103
хэ хэ дээр байгаа хэд ойр ойрхон Уугуул Нутагтаа очдог бололтой санаад байдаг юм уу гэрийн даалгавартай болж монголд ирдэг юм уу сонирхолтой шүү
gerteen ? 2025-02-17 50.169.138.78
– ### ylcuun;
2-3 cp 2025-02-17 50.169.138.78
– P bainaa 2n- tamgas @ I #
toog pkzbt7 _;
ylcuunaap, XTKP, ta naraas ind xen ch urj bolgyigsfi; 2025-02-17 50.169.138.78
yalgadguin baigaa buzdee
adulxan xylgailyylj UUr shugee bolgox zorilgotoi negjuj+ gay ureedyi keni; ? 2025-02-17 50.169.138.78
mungunui gatsaand
- ylcuun; 2025-02-17 50.169.138.78
(-indxeers, ##. 1; drx tal tald) 40- ##, 200 key, xynui deeshlyylgyi bol daryi; ?
(- FOTObuchleg xaragdgyi,Udaan,batareil; barixgyi) ckaindaad1IIIII, KODOOr xolbood, xundlungiin##; -Cmtr,+ mo 2025-02-17 50.169.138.78
1 myy ytas nuguutxryy zalgaxgyi, Panaaltai indxiinS;- = aye 1;
– zox ; ? nuugmuin xymyyjsen -zopiylaltaap tdx. idmedeellee gadnutai xolbojee; ? – ylm;
Zasbaraar xylgailj, # # drjUlj;TAAz +ch,ramlaad;-ulyy zapdal tend baidgyi shy.yndaa bna,byfet bna ter doroo udej yyna;delgyyrteeg,xuglurj shyrsji;? 2025-02-17 50.169.138.78
chi ureed xepeggyee, indxeen toxgeed bn. tyxain momentd ytas bol, damjun bol ylsad xoxipolgyig ni xapduin baigaa bizdee,keni tal tald ur dordoj;
Tubuin, shalgaryylaltad bolomjtoi bsan ch, oyryy taraaj mangarlana xuld, UUrsduu dylaan, Swetland; gl ni yrgeelgees, Baliar ertuntsduun barij;
Jutgur shylamdaj dujirtul ind, oyr yaxgej baigaan byy med, chadgyi mebel ch xuij chadgyi ataablr, zovlon yzsen dyyriadguin bna,FOTOGUIdf#.
Зочин 2025-02-17 202.55.188.104
уранаа олборлох, уул нүхлэх хоёроо зогсоох хэрэгтэй.
Их юм хийж Базарвааний 2025-02-17 202.126.89.185
ТӨР ӨӨРӨӨ анхнаасаа Хамаг Ажилд Оролцож Шавар хааж ЗУУРСАН БАНТАНГАА Арилгасан болчоод ЮУНДАА Ч САЙРХАХВЭДЭЭЭ….
Нэргүй 2025-02-17 178.174.229.45
INGEED OYUERDENE NOHOI MONGOL ULSIIG ZARAAD DUUSGALAA
Нэргүй 2025-02-17 176.66.87.78
Бүгдийг н гацаах н оросоос авсан женкогын үүрэг даалгавар…
Нэргүй 2025-02-17 59.153.115.133
buzariin saarmag bangladeshiig shuud buudaj **
Зочин 2025-02-17 139.5.217.198
Төгсөх болоогүй байх оо, женко түүний залгамжлагчид байсан цагт цаашаа үргэлжлэх л байх даа, оросууд ч зүгээр хараад суухгүй нь ойлгомжтой
Нэргүй 2025-02-17 66.181.182.34
Тийм тийм! Төвд нохойн гөлөг Женко үхээгүй цагт энэ дуу сахгүй, одоо 3-4 жилийн дараа ТЗ ашиглалтанд орно. Тэр үед л алдагдсан боломжийн тооцоо бүрэн гарна, лав 100 тэрбум ₮ хүрнэ биз ээ !
Үүнтэй зэрэгцүүлээд нөгөө нохой чинь УРАНЫ ЭСРЭГ аян өрнүүлээд Шүүрт,Хиншүү хоёроо дагуулаад явж бна !
Женко тангадын хорлол мөд дуусахгүй шүү !!!
Зочин 2025-02-17 59.153.113.138
Ц.Элбэгдорж тэргүүтэй улс төрчид болон MCS тэргүүтэй бизнесмэнүүд "Таван Толгой" орд, түүнийг дагасан дэд бүтцийг хятадын компанитай авах гэж 20 гаруй жил оролдсон оролдлого нуран унаж, Монголчууд яллаа. Монголчуудын энэ тэмцлийг Х.Баттулга толгойлсон учраас Ц.Элбэгдорж тэргүүтнүүд энэ хүнийг 20 гаруй жил харлууллаа, одоо ч үргэлжилсээр л байна…
Нэргүй 2025-02-17 59.153.115.225
Хоёр том хөрштэй тэд нар нь үргэлж л Монголыг нулимж нударч нухаж алж хядаж бна. Улс төрчид нь бас хоёр тал болчихсон, авилгал, ядуурал хоёр нь хоолой дээр хутга. Ээ мөн бүрхэг бна шүү. Ямарч шийдвэр мега энэ.тэр гэхийн өмнө тооцоо судалгаа шинжлэх ухаанч дүгнэлт төлөвлөгөө хэрэгтэй. Сайн гадаад зөвлөх баг хэрэгтэй. Манайхан ч дээ, баахан
Мөнгө цацаж юм хийдэг. Дараа нь нөгөөх нь бүтдэггүй. Засах гэж бөөн юм. Нефтийн үйлдвэр, Дарханы зам, энэ төмөр зам. Хайран мөнгө. Бид нарын мөнгө.
Иргэн 2025-02-17 62.55.205.86
Одоо л эхлэх юм биш үү????
Нэргүй 2025-02-17 202.55.191.194
Тэгээд одоо олон жил төмөр замын төслийг танкаар айлгаж гацаасан, 10 гаран жил Монголд орох орлогыг оросуудад өгсөн женокт ямар хариуцлага тооцох вэ эрүүгийн хуульд чин маш тодорхой олон зүйл ангт байгааш дээ
Нэргүй 2025-02-17 98.193.13.144
Treason
Нэргүй 2025-02-17 202.21.125.22
Төмөр замын хэрүүл одоохондоо төгсч Жэнко уснаас хуурай гарч байх шиг байна. Гэхдээ энэ нь Сү.батболдын хийсэн чалкогийн гэрээнээс илүү алдагдлыг манай талд авч ирэх үр дагавартай харагдаж байна. Цариг зөрснөөс болж хятадын талд учирсан хохиролыг хариуцах ямарч гэрээ тохироо байхгүй байтал түүнд нээнтэглүүлж урд хөршид яаран бууж өгөн хуумгай гэрээ хийчих шиг боллоо.
Нэргүй 2025-02-17 103.212.162.138
ТЕГ ын дарга асан Баатар генерал мөн ч үнэн юм ярьж байждээ хөөрхий. Тавантолгойн 2 орд дээр эзэн сууж маш хямд эх үүсвэртэй боллоо доо хятадууд.
Нэргүй 2025-02-17 66.181.182.34
Энэ бүх Хятадад ашигтай, Монголд хохиролтой гэрээ хийх нөхцөл чинь Женко хүүрийн санаачилга,бодлогоор л бүрэ лдлээ шүү дээ ! Төмөр зам, Нүүрс,ТТ-н хувьд бол бүх алдаг дал нь ийнхүү Төвд нохойн гөлөгнөөс болжээ !!!
Тэгтэл нөгөө амьд хүүр чинь одоо Ураны гэрээг эсэргүү цээд Хиншүү, Шүүрт хоёроо дагуулчихсан л "хөх туг" нтр гэж донгосоод явж бна шүү !!!
Хөх тугныхаа учрыг ч мэдэхгүй дээ, тэр муусайн АЛНУУД !
Нэргүй 2025-02-17 124.158.109.179
Цариг зөрүүлж асар их алдагдалд оруулсан гол эзэн нь Хүрэлсүх шүүдээ. Төмөр замыг ЗГ тавьдаг, ерөнхийлөгч биш. Тэгээд бас зөрүүлчихөөд хойш нь Зүүнбаян руу төмөр замаа тавьсан нь эмгэнэлтэй гэмээр. Энэ талаар ТВ 25 З.Алтай сайн хэлсэн байна лээ. Манай э/засгийн сургуульд энэ тэнэглэлийн тухай кейс болгож хичээлдээ хэрэглэх ёстой.
Нэргүй 2025-02-17 66.181.182.34
Женкогоос бултуулар санаатай юу, муу тролл, чи ?!
ТЗ-ын хэрэг зөвхөн Женкотой холбоотойг дэлхий мэднэ !!!
Иргэн 2025-02-17 62.55.205.86
Талх чихэрийн талхаа 20 мянган төгрөгөөр шахсан гээд баахан шуурсан, юу болсон бол,
Нэргүй 2025-02-17 119.40.98.26
Женок щенокийн бүх хөрөнгийг хураан авч хохирлоосоо бага ч гэсэн хорогдуул
Нэргүй 2025-02-17 202.21.100.164
Урвагч Женкогийн гайг хэдэн арван жил улсынхаа баялгаар төлөх нь дээ. Энэ урвагчийг Орос руу нь хөөж явуулбал таарна
Нэргүй 2025-02-17 66.181.182.34
Цаад муу хүүр чинь Дамбийжаа шиг эргээд л ирнэ, шууд л буудах хэрэгтэй !!!
Иргэн 2025-02-17 202.179.18.227
Л.Оюун-Эрдэнэ Ерөнхий сайдаар 4 жил гаруй ажиллах хугацаандаа их бүтээн байгуулалтын ажил, шударга ёсны тэмцлийг эхлүүллээ, чадлаа, яллаа. Одоо урвагч Ц.Элбэгдоржийн бүлэглэл, түүний хань хамсаатнууд элдэв муу аргаар хуйвалдан Засгийн газрыг огцрууллаа гэхэд Л.Оюун-Эрдэнийн санаачлан эхлүүлсэн бүхнийг тэд үгүйсгэж, харлуулж, арилгаж чадахгүй. Урвагчид, барууны тэжээврүүд, тэдний гар хөл бологсод хичнээн хонзогноод, хорсож атаархаад, гутааж доромжлоод амжилт олохгүй. Ард иргэд Л.Оюун-Эрдэний
зочин 2025-02-17 59.153.113.138
Гашуун сухайтын хил холболтын хамгийн том бэрхшээлийн нэг нь ххил огтлолцох цэгийн өндөршлийн зөрүү, зүй нь эхлээд хятадын талтай төмөр замаар хил холбох огтолцлын цэгээ тохирч, сая байгуулсан гэрээгээ байгуулчхаад бүтээн байгуулалтаа эхлэх байсан шүүдээ. Хоёр талаас өөр өөрийн дур зоргоор шахуу төмөр замаа бариад хил дээр ирээд холбох гэтэл 20-30 м -ийн өндрийн ялгаа гарч ирсэн бөгөөд үүнээс болж нэмэлт зардал, дахиад 3-4 жил сунахад хүрч байна.
zochin 2025-02-17 59.153.113.138
зөвхөн царигнаас болж энэ төсөл гацсан гэдэг үлгэрээ боль, харин олигархуудын зөрчил, хятадын ашиг сонирхлын дарамт, анхнаасаа төмөр зам холболтыг хийх логик дарааллыг зөрчсөн, тооцоо суадлгааг дутуу хийсэн гээд үйтүмэн асуудал бэрхшээл байсан. Замын Үүд-Эрээний боомт бол монгол хятадын хил холболтын жишиг боомт шүү. Манай тал төмөр замын нэгдсэн сүлжээтэй байх ёстой гэдэг нь маргашгүй үнэн, анхнаасаа Монгол өргөн царигийн сүлжээтэй болсон нь шийдвэрлэх хүчин зүйл.
Нэргүй 2025-02-17 59.153.113.138
Замын-Үүд-Эрээний боомт дээр өргөн нарийн царигаар хоёр талаас орж ирээд ачаагаа шилжүүлэн ачаад цаашаа явдаг хамгийн сайн боомт, транзит ачааг ч асуудалгүй олон арван жил дамжин өнгөрүүлсэн. Нэгэнт хил очоод буулгаад хятадын талд хүлээлгэн өгөхөөс хойш өргөн нарийн царигийн зөрүү бараг ач холбогдолгүй, харин ч өргөн царигаар төмөр замын сүлжээгээ өргөтгөх нь дотоодын төмөр замын нэгдсэн сүлжээнд чухал ач тустай. Нүүрс ачсан манай вагон шууд хятадын боомт орох боломж нэн бага.
зочин 2025-02-17 66.181.160.121
Ер нь хувийн компанууд өрсөлдөх бүр алаанн , зодоондоо тулах нь чөлөөт зах зээлийн хэвийн л үзэгдэл ..Харин түүнд нь улс төрчид хутгалдаад ирхээрэй л буруу болчихож байгаа юмаа …