Машины ченжүүдийн зорилго нь иргэд үү, бизнес нь үү?

Машины ченжүүдийн зорилго нь иргэд үү, бизнес нь үү?

Машины ченжүүдийн зорилго нь иргэд үү, бизнес нь үү?

Автомашины улсын дугаарыг тойрсон маргаан өнгөрсөн долоо хоногийн гол сэдэв болтлоо өргөжлөө. Хэрэв Улаанбаатар хотод машин унахыг хүсч байвал улсын дугаар авахдаа юун түрүүнд Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй иргэн байх ёстой. Машин нь он залуу хийгээд зөв талдаа хүрдтэй, цахилгаан цэнэгээр ажилладаг, өөрийн зогсоолтой бол давуу тал болно гэсэн шийдвэр юм. Автомашин нийлүүлэгчид буюу бидний хэлж заншсанаар ченжүүд үүнд хамгийн их бухимдлаа.

Тэдэнд бухимдах ч үндэс бий. Эдгээр шаардлагуудыг тавиад эхлэхээр Япон, Солонгостоо актлагдсан, эдэлгээ чанарын шаардлага хангахгүй болсон тээврийн хэрэгслийг Монгол Улсад борлуулдаг бизнес нь хумигдаж таарна шүү дээ.

Тэд “Бид хуучин машин зарж амьдарч чадахаа байлаа” гэж ярихын оронд “Засаг төр ард иргэдийнхээ өмчтэй байх эрхэнд халдаж байна” хэмээн хашгирч эхлэв. Хувийн эрх ашиг нь хөндөгдсөн хэн ч олон нийтийн нэрийг өмнөө барьдаг нь манайд их түгээмэл л дээ. Саяхан нийслэлийн удирдлагуудтай уулзах үеэрээ тэд

“Бид нийлээд 37 мянган машин захиалчихаад байгаа юм аа. Түүнийгээ оруулж ирсэний хойно та нарын шийдвэрээр явья” гэсэн тухай чих дэлсч байна. Ёстой л өнөө “Би үхэхээр чи үх” болж байх шиг.

Угтаа бол хууль УИХ-аар өнгөрсөн жилийн өдийд батлагдаад одоо нэг жилийн ойн дээрээ ирж байна. Энэ бол бэлтгэж болох хангалттай хугацаа. Гэтэл өнөө ченжүүд маань цагийг нь тулгаад баахан хэвлэлийн хурал, үймээн самуун болгох тийш чиглэлээ. Эх сурвалжийн хэлж буйгаар гурав гурван сая төгрөг цуглуулж, цахим орчин хийгээд хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр лобби хийж эхэлсэн юм байх. Бас Үндсэн хуулийн цэцэд ч мэдээлэл гаргажээ. Улмаар хотын дарга Х.Нямбаатар хувь хүнийхээ хувьд хэчнээн муу хүн болох тухай, бодлогогүй муухай үг хэлж өөрсдийг нь гомдоосон тухай ярьж асуудлын гол өнцөгийг гуйвуулж байна.

Өнгөрсөн намрын сонгуулийн үр дүнгээр Хотын даргаар өнөөдөр Х.Нямбаатар гэдэг хүн ажиллаж байна. Түүний оронд хэн ч байж болох байсан. Ер нь хэн ч байж болно. Гол нь Улаанбаатар хотод тулгараад байгаа асуудлуудад гарц олох ёстой. Тийм болохоор хүнийг нь орхиод асуудлыг нь ярьж эхэлье.

Дэлхийн ихэнх орнуудад хотын иргэний ёс зүйн код, дүрэм, журам гэж байдаг. Товчхондоо эрх, үүргийг хэлээд байгаа юм. Манайхан ардчиллыг “Таны гар дураараа савчиж болох боловч бусдын хамрын үзүүрийн наанаас буцаж байх ёстой” гэж тайлбарлах дуртай. Машин ч ялгаагүй. Хүн бүр машинтай байх эрхтэй. Мөн тухайн тээврийн хэрэгсэл бусдын эрүүл, аюулгүй, тав тухтай амьдрахад саад болох ёсгүй байх давхар үүрэгтэй гэсэн үг.

Хотод хуучин машин явуулахгүй байх нь хүний эрх чөлөөг боогдуулж, Үндсэн хууль зөрчсөн үйлдэл юм бол нөгөө талдаа утаа тортогт бүх нийтээрээ хордож, түгжирч байгаа нь Үндсэн хуульд нийцэж байна уу гэдэг асуулт гарч ирнэ.

Агаар дахь хар тугалганы хэмжээ хэдэн арав дахин хэтэрч Нийгмийн эрүүл мэндийн хүрээлэнгээс “Хүүхдээ хөтөлж биш, өргөж явах” тухай зөвлөмж хүртэл гаргаж байгаа нь Улаанбаатар хотын авто замыг дүүргэж буй хэдэн зуун мянган хуучин автомашинтай хамааралтай шүү дээ.

Тийм болохоор энэ шийдвэр давс мэт гашуун байж болох боловч нийт оршин суугчдад эм мэт хэрэгтэй гэсэн гаргалгаа гарч ирж байна.

Хэдий болтол түгжрэх вэ, хэдий болтол Улаанбаатар хотод 10-аас дээш жилийн насжилттай хуучин тээврийн хэрэгслийг оруулж ирж борлуулж байх вэ, хэдий болтол буруу хүрдтэй автомашин явуулж зам тээврийн осол "үйлдвэрлэж" байх ёстой вэ гэх мэтээр яриад байвал олон зүйл бий.

Нийслэл хот 1.5 сая хүнтэй хэр нь 804 мянган автомашинтай байна гэдэг статистик ч өөрөө эрүүл ухааны хязгаарыг давсан мэт санагдахгүй байна уу.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
12
ЗөвЗөв
2
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
1
БурууБуруу
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

17 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Нэргүй 1 минутын өмнө 202.131.236.22

автомашин хэрэглэх хэрэгцээ хүмүүст байгаа болоод л авч хэрэглээд байгаа, гэхдээ одоо хязгаартаа тулчаад байна л даа. Утаа униар, түгжрэл, бохирдлоос болоод хүний худалдан авах эрх байтугай амьд явах эрхгүй болоод байгааг мэдсээр байж үүнийг зогсоох гэсэн оролдлогыг эсэргүүцэж байгаа нь харамсалтай. Тэр дундаа Лодой мэтийн нөхдүүд салхины аяс харж байснаа гэнэт дуугарч улс төрийн оноо авах гэж оролдож байгаа нь бүүр жигшүүртэй

Avatar

Нэргүй 33 минутын өмнө 59.153.114.214

irged bisheee heden haltar tugrug oloh gehdee ulsiin munguur tuilj bgaa shuu ulsin baylgaar tuilj bgaa heden haltar chenjuud shuu naaduul chin , gazrn baylgaar orj irsen heden dollariig butsaagaad tumrin haygdal oruulj irj ard irgeded unetei shahaj peediideg naaduulaa odoo tsegtsel

Avatar

Нэргүй 40 минутын өмнө 122.201.31.110

иргэд заавал буруу рүллтэй үмхий үнэртүүлсэн /зөөлөн яндангүй/ хайбрид машин унах гээд байх хэрэг юу байна аа!!! дизел машинаас илүү хор уршигтай сэгээрээ заавал хотын төв , хүүхдийн сургуулийн ойр орчмоор доншуулчлах ямарч хэрэггүй. он заагаад хотын А болон Б бүс рүү нэвтрүүлэхгүй болгоод орвол өдрийн өндөр татвар ногдуул!!!

Avatar

Нэргүй 41 минутын өмнө 103.168.34.86

Монголд шууд Таван Богдын машин авч унаж чадах хүн цөөхөн. Гэтэл машингүй бол үр хүүхдээ сургууль соёлд нь амжиж хүргэж өгөх, эмнэлэг домнолгоор явахад хүнд. Өглөө оройд гадаа цаг гаран автобус хүлээх хүүхдүүдэд байтугай маниуст ч бэрх. Тийм учраас хүмүүс буруу талдаа рультэй ч хамаагүй худалдан авах чадвартаа таарсан хөл дүүжлэх унаатай болох гэж үхэн хатан зүтгэдэг юм.

Avatar

баь 1 цагийн өмнө 203.91.115.38

хаалтын гэрээтэй хөлёний сөйт

Avatar

Зочин 34 минутын өмнө 66.181.177.122

бүүр яг шүү…би ч тэгж бодлоо

Avatar

Нэргүй 1 цагийн өмнө 172.91.182.247

Хэдэн жилийн өмнө Японоос хуучин, буруу рультэй машин оруулж ирдэг хамаатныхаа ченж залуутай ярьж байгаад энэ хуучин машинуудыг импортлохыг хориглох хэрэгтэй гэсэн чинь миний амьдралыг бусниулах гэлээ гэж их уурлаж билээ

Avatar

Zochin 1 цагийн өмнө 122.201.31.88

Sain guiwuulj bichdeg setguulch Ugandan nymbaatariin nohoi bn da chi

Avatar

Зочин 1 цагийн өмнө 66.181.161.133

Хөөрхий ядуу иргэд нь машин авах мөрөөдөл хэвээр үлдэх юм байна. Автобусаа хүлээгээд даараад…

Avatar

Нэргүй 35 минутын өмнө 122.201.31.110

яагаад ядуу болов! бод! хичээл ном гэрийн даалгавараа хийх насан дээрээ үхснээ хийж шороо идэж гадуур тэнэж залхуурч явав аа!!! одоо хүүхдүүдийнхээ ирээдүйг өөртэйгөө адилхан байлгахгүй үүднээс хичээл номонд нь анхаар!!! битгий эрхлүүл!!!

Avatar

Ц. Эрдэнэбат 1 цагийн өмнө 202.9.46.33

Хөгжингүй орнуудаас
Хуучин..мөргөлдсөн…
Хог хаягдлыг цэвэрлэж
Хүнийг хохироосон
Ченжүүдийн үйл ажиллагааг зогсоох хэрэгтэй!

Avatar

ИРМҮҮН 1 цагийн өмнө 66.181.189.143

захиалгаар юм бичсэн бол гаргалгааг нь сайн гаргаж бичээчээ. Энд ченжүүд нээг их хохирохгүй л бпйх, шалгуурт нь таарсан машинаа авчираад л зах зах зээлд нийлүүлэх байх.Төрийн шийдвэр явж явж иргэддээр л бууна. Бүх хүндийг иргэд үүрнэ. Иймээс Нянкаа минь журмаа батлахаас өмнө олон нийтээр хэлүүлцүүлж, санал хүсэлтийг авч байж гаргадаг юм шүү. ингэж дураараа аашлах эрх чамд байхгүй

Avatar

Иргэн 1 цагийн өмнө 66.181.161.133

Хөл дайх унаатай болох гэсэн халтар иргэдийн хүслийг боож байна. х***а шинэ машин ч түгжирлэг шүү, утаа гаргадаг гэдгийг бодох хэрэгтэй. Баян хүн хүн, ядуу хүн бол нохой л болох юм байна л даа.

Avatar

Зочин 1 цагийн өмнө 66.181.161.9

ядуугаар нь..хүний хүсэл сонирхолоор нь далимдуулж олон жил ашиг олсон ченжүүдэд хазаар…

Avatar

Нэргүй 36 минутын өмнө 122.201.31.110

яагаад ядуу болов! бод! хичээл ном гэрийн даалгавараа хийх насан дээрээ үхснээ хийж шороо идэж гадуур тэнэж залхуурч явав аа!!! одоо хүүхдүүдийнхээ ирээдүйг өөртэйгөө адилхан байлгахгүй үүднээс хичээл номонд нь анхаар!!! битгий эрхлүүл!!!

Avatar

зочин 2 цагийн өмнө 66.181.181.136

ченжүүдн халуурал. хар амиа хичээсэн хийрхэл

Avatar

Нэргүй 2 цагийн өмнө 66.181.188.118

Олон жил хэтэрхий их ашиг хийсэн машины наймаачид зогсох естой хохирох естой чаддаг нь шинээ унаад чадахгуй нь автобусандаа чихээд бж дээ эхлээд тиймхэн бн дараа нь дажгуйээ

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж