Нийслэлийн Засаг дарга Х.Нямбаатарын захирамжаар энэ сараас /2024.11.08/ импортоор орж ирсэн автомашинд Улаанбаатар хотын серитэй дугаар шинээр олгохгүй байх шийдвэр хэрэгжиж эхэлсэн. Энэ шийдвэр иргэд болон бизнес эрхлэгчдийг маш ихээр бухимдуулж байгаа юм. Тиймээс энэ удаа найман шалгуурын нэг болох сүүлийн 10 жилийн дотор үйлдвэрлэгдсэн тээврийн хэрэгсэл байх гэдэг дээр автомашин импортлогчдын байр суурийг сонссон юм.
"ИРГЭДИЙГ ЭДЭЛЖ ҮЗЭЭГҮЙ ҮНЭТЭЙ БРЭНДИЙН МАШИН УНАХЫГ ТУЛГАЖ БАЙНА"
Авто худалдаа, машины бизнес эрхлэгчдийн холбооны тэргүүн П.Ганцоож:
-Автомашин импортлогчдын холбоонд нийслэлээс албан ёсоор улсын дугаарын хязгаарлалтын найман шалгуураас хоёрыг нь хассан гэдэг мэдээлэл ирээгүй. Хууль зүй, дотоод хэргийн яамнаас энэ шийдвэрийг буцааж, нийтийн хэлэлцүүлэг зохион байгуулах хүсэлт тавьсан гэж ойлгож байгаа. Нийслэлд тээврийн хэрэгслийн улсын бүртгэлийн дугаар олгох найман шалгуур дотор автомашины хөдөлгүүр "евро-4” эсвэл түүнтэй дүйцэхүйц буюу түүнээс дээш байна гэж заасан. Одоо Монголд явж байгаа машинууд энэ шалгуурт бүгд нийцэж байгаа байх. Учир нь автомашины үзлэг оношилгоонд орж байгаа машины хөдөлгүүрүүд энэ шаардлагад нийцэж байна гэсэн үг.
Мөн сүүлийн 10 жилийн дотор үйлдвэрлэгдсэн тээврийн хэрэгсэл байх гэдэг шалгуурт доод тал нь 2014 оны "Приус-41" гэдэг машин л тэнцэж байна.
Нэг ёсондоо "Приус-41" маркийн машин уна эсвэл эдэлж үзээгүй үнэтэй брэндийн машин уна гэдэг сонголтыг тулгаж байна. Жишээлбэл, 19 настай гурван жил мөнгөө цуглуулж машин авч болдог байсан бол одоо 13 жил ажиллаж байж машинтай болох боломжтой болж байна. Энэ бол хүний эрх зөрчсөн шийдвэр. Амьдрал дээр хэрэгжих гэхээр олон асуудал тулгарч, шүүмжлэл дагуулж байна.
"ЗАМЫН ХУРААМЖИЙГ 10 ЖИЛЭЭС ДЭЭШ НАСЖИЛТТАЙ МАШИНД НЭМЭХ ХЭРЭГТЭЙ"
Эко автомашины импортлогчдын холбооны тэргүүн Ц.Лхагважав:
-Нийслэл хотын замын хураамж гээд жилд 20-30 мянган төгрөг авдаг. Тэр хураамжийг 10 жилээс дээш насжилттай машинд өндөр болгож, нэмэх байдлаар хэрэглэгчдэд сонголтыг нь өгөх хэрэгтэй. Хэрвээ тэгвэл би 10 жилээс дээш насжилттай автомашин худалдаж аваад, жил бүр өндөр хураамж төлөхийг хүсэхгүй. Эсвэл нэг, хоёр жилийн дараа хүлээж байгаад он залуу машин худалдаж авахыг бодно. Ийм сонголтыг иргэдэд өгвөл машины эрэлт нийлүүлэлт нь хязгаарлагдана. Энэ зохицуулалт нь иргэд болон бизнес эрхлэгчдэдээ ээлтэй шийдвэр болж чадна.
"ХЯТАД МАШИН ЗАХ ЗЭЭЛД ШАХАХ ГЭЖ БАЙНА"
БНСУ-аас автомашин нийлүүлэгчдийн холбооны тэргүүн А.Алтангэрэл:
-Бид ардчилсан нийгэмд амьдарч байгаа. Гадаад улсаас автомашин оруулж ирээд иргэдийн боломжид тааруулан, зах зээлийн үнээр худалдан борлуулж байхад төрөөс хязгаарлалт хийх нь буруу. Дээрээс нь маш том ашиг сонирхол энд явж байна. Хятад улсад үйлдвэрлэсэн автомашиныг шинэ гэдэг нэрийн дор шахах гэж байна. Эвдрэл гэмтэл ихтэй, сэлбэг таардаггүй, ховор автомашинуудыг оруулж ирэхийн тулд ийм шийдвэр гаргаж байна. Монголчууд Япон, Өмнөд Солонгос улсын автомашины чанарыг мэддэг, амьдрал ахуйдаа ашигладаг болсон. Хятад машины төмрийн орц найрлага нь хөнгөн, зөөлөн байдаг. Тиймээс Монголын нөхцөлд таарч, тохирохгүй. Үүнийг мэдсээр байж төрийн байгууллагуудад хятад автомашин нийлүүлж байгаа нь эрх ашигтай л гэж харж байна.
Ард иргэд цоо шинэ автомашин худалдаж аваад, 10 жил тасралтгүй унах боломжгүй. Хамгийн дээд тал нь 5-6 жил л унаад, машинаа сайжруулахыг л боддог.
Хотын улсын дугаар авах найман шалгуурт сүүлийн 10 жилд үйлдвэрлэсэн машин буюу 2016 оноос хойш гээд хугацаа заахаар үнэ нь нэмэгдэнэ. Энгийн ард иргэд худалдан авч дийлэхгүй. Хятад автомашиныг шинэ гэдгээр нь оруулж ирж, Монголын автомашины зах зээлийг эзлэх гэж байна.
"ДУНДАЖ ДАВХАРГААС ДЭЭШ ХҮМҮҮС МАШИН УНАХ СОНГОЛТЫГ ТУЛГАЖ БАЙНА"
Эко автомашины импортлогчдын холбооны УЗ-ийн гишүүн Н.Шагдар:
-Сүүлийн 10 жилийн дотор үйлдвэрлэгдсэн тээврийн хэрэгсэл байх гэдэг шалгуур нь хятад машины сонголт руу оруулж байна. Ард иргэд 0 километртэй шинэ машин байнга худалдан авч чадахгүй. Үнийн хувьд хамгийн багадаа 100 саяас эхэлнэ. Шинэ машины урьдчилгаагаа цуглуулах гэж олон жил болно шүү дээ. Гэтэл иргэд өнөөдөр 20 сая төгрөгийн машин худалдан авах гэж 2-3 жилийн лизинг төлж байна. Дундаж давхаргаас дээш хүмүүс машин унаж, доошоогоо явган алх гэдэг сонголт руу очиж байна.
Найман шалгуурыг жирийн ард иргэд хэзээ ч биелүүлж чадахгүй. Машинтай байхын тулд грааж, зогсоолтой байх ёстой гэнэ. Гэтэл гэр хороололд хашаандаа машины хучаад, байршуулдаг иргэд олон байгаа. Тэдэнд грааж, зогсоолын үл хөдлөхийн гэрчилгээ гэж байхгүй. Шинэ өндөр үнэтэй машин худалдан авах хүсэлтэй хүмүүсийн дараа бичигдсэн ч өмнөх дараалал нь дуусахгүй, хүлээгдээд л байна. Жишээлбэл, хөдөө орон нутгийн иргэдийн автомашин үнэгүйдэх эрсдэл үүсгэж байна. Орон нутгийн иргэд машины орон нутагтаа л зарах боломжтой. Тэгсэн мөртлөө хотын дугаартай машины үнэ нь эсрэгээрээ нэмэгдэж байгаа нь шударга бус ялгаварлан гадуурхалт үүсгэж байна.
зочин 13 минутын өмнө 66.181.160.25
Бүгд тэнэгг юм ярьж байна …Нямбаатар ч тэнэгг шийдвэр гаргасан.. Хотын захаар амьдардаг хүмүүс хүртэл наад тэнэгг тэнэгг шийдвэрт чинь хэлмэгдээд байна …
Хотыг тодорхой бүсүүдэд хуваагаад бүсээс нь хамаарсан татвартай болгоод л болоо шд
Нэргүй 55 минутын өмнө 66.181.187.236
Бүх юмыг өөрсдөдөө тохируулах гэж зүтгэх хэрэггүй шүү дээ. Тэгээд ард түмэн гэж нэрлэнэ. Ц.Лхагважав л зөв ярьж байна. Энэ бол асуудлыг шийдвэрлэхэд авч үзэх зүйл байх. Машины даатгал гэх мэт татварыг машины настай холбон авах…Шинэ бол аль улсын машин байх нь гол асуудалуу ? Энэ бол хийрхэл А.Алтангэрэл ээ. Зөв сэтгэж, зөв ярья. Олонх нь ингэж ярьвал асуудлыг шийдэхэд нэмэр болохгүй ш дээ.
Нэргүй 56 минутын өмнө 66.181.180.250
нямбаатар энэ шийдвэрээ эргэж хараасай, монголчуудын ганц гялтайх хөл дүүжлэх унаа бол орж ирсэн Япон тэрэг ш дэ
Лхагва очир 3 минутын өмнө 122.201.31.54
тэгчихээсээ энгичхээсээ гэсэн гуйрамч боол сэтгэхүйтэй юманд хандсаар л байьал бидны эрхийг улам хязгааралсаар л байх болно.
Mgl 1 цагийн өмнө 59.153.113.106
Chenjuud mini odoo bolno doo. Mashin bagtahgui bn. Buh um hugjin uurchlugddug.22-23 jil mashin zuuluu. Ur dun ni huuchin mashinii toogooroo delkhiid terguulj hort utaagaar amisgaldag l bolloo. Odoo shine mashin avya. Ontsiin shaardlagagui bol mashingui baiya getsgeeh ni zuv. Minii tursun duu 13 jil chenj hiij naad mashiniig chini Japanaas oruulj irlee6 Amidral ni deerdsen um alga. Harin tugrel utaand huvi nemree oruulsan bh
Нэргүй 2 цагийн өмнө 202.21.110.35
Шинэ журамд Хятад гэсэн үг олж харсангүй. Энэ бол ченжүүдийн л эрх ашиг байх тэрнээс ард түмнийх биш.
Нэргүй 2 цагийн өмнө 202.21.110.35
Энэ шинэ журамд нэг ч хятад машин гэсэн үг олж харсангүй. Ченжүүдийн л эрх ашиг, тэрнээс ард түмнийх биш шүү.
Лхагва очир 1 минутын өмнө 122.201.31.54
юмны цаад далд учрыг олход бас ухаан хэрэг болдог хоглдоо.
Зочин 2 цагийн өмнө 59.153.112.157
МӨНГӨ Л ОЛЖ БАЙВАЛ БУСДЫН ЭРХ АШИГ ПАДЛИЙГҮЙ ЮУ. Та нарт хотын иргэд өвгөд хөгшид хүүхэд багачууд машины утаанд хордрж өвчилж нас барах нь падлийгүй юу. Япондоо актлагдсан хуучин машин авчирч ядуу иргэддээ зардгаа гавъяа гэж бодоо юу. Хүн хордуулж амьдрах тань хойд насандаа түүнийхээ горыг амсана шүү. Одоо бага дээр нь больж, өөр бизнес эрхэлцгээ. Хойд насанд тань буян болно. .
Зочин 2 цагийн өмнө 59.153.112.165
чи олон юм хуцалгүй амаа тат. нянбаатар та 2 иргэдийн унаж эдлэх эрхэнд халдах хэн бэ? чиний тэр шинэ х***а машин чинь найдвартай ажиллагаа, эко байдлаараа Япон тэрэгний хөлийн чигчий хуруунаас ч дор бүр байгальд гай болох сэг байгаа шүү новшооо.
Zochin 39 минутын өмнө 59.153.113.106
Erguu n**** ve chi. Zaaval huuchin seg unaj busdiig horduulah ni chinii erkh uu tgeed.