УИХ дахь Ардчилсан намын бүлэг, УИХ дахь МАН-ын бүлэг өчигдөр (2024.11.18) Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын хилийн холболтын төслийн талаарх мэдээллийг сонсов.
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ өнгөрсөн аравдугаар сард БНХАУ-д айлчлах үеэр Гашуунсухайт-Ганцмод хил дамнасан төмөр замын гүүрийг хамтран барих тухай Монгол Улсын Засгийн газар, БНХАУ-ын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийг байгуулсан.
Гашуунсухайт-Ганцмод хил холболтын төмөр замын төсөл хэрэгжсэнээр Ханги-Мандал, Шивээхүрэн-Сэхэ, Бичигт-Зүүнхатавч төмөр замын төсөл болон бусад төслүүд хэрэгжих боломж бүрдэхийн зэрэгцээ Монгол Улсын нүүрсний экспортыг 120 сая тоннд хүргэх ач холбогдолтой.
Монгол Улсын хувьд энэхүү төслийг БНХАУ-тай хамтран хэрэгжүүлэх сонирхолтой байгаагаа арав гаруй жилийн өмнө тавьснаар 2014 онд БНХАУ-ын төрийн өмчит “Чайна энержи” компанийн төлөөлөл Монгол Улсад ирж, санхүүжилтийн гэрээнд гарын үсэг зурж, 2015 онд хөрөнгөө гарган төмөр замаа тавьсан байдаг. Харин манай тал гэрээнээсээ буцсан төдийгүй олон жилийн дараа төмөр зам тавьсан ч Хятадын талын тавьсан төмөр замаас зөрсөн. Мөн Хятад улс нарийн царигтай төмөр зам тавьсан бол Монголын тал өргөн царигтай төмөр зам тавьсан.
Үндсэндээ Монгол Улс гэрээний үүргээ биелүүлээгүй эргэж буцсан шийдвэрээс болж, “Чайна энержи” компанийн алдагдсан боломж 2.7 тэрбум юань гэж үзжээ.
УИХ дахь Ардчилсан намын бүлгийн хуралдаанд оролцож, мэдээлэл өгсөн Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ, Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн сайд Ц.Туваан нарын тайлбараар бол “ Хятадын төрийн өмчит компани болох “Чайна энержи” компаниас ирүүлсэн захидалд “Энэ төсөл гацаанаас гарах юм бол олон улсын арбитраас алдагдсан боломжийг нэхэхгүй” гэдэг байр суурь илэрхийлсэн байна.
Засгийн газрын тэргүүний тайлбарлаж буйгаар “БНХАУ-ын төрийн өмчит “Чайна энержи” компанийн зүгээс 2014 оны наймдугаар сард Монгол Улсад ирж, санхүүжилтийн гэрээнд гарын үсэг зурсан. Харин 2015 онд мөнгөө гаргаад төмөр замаа тавьж, Ганц мод талынхаа гэрээнийхээ үүргийг биелүүлжээ. Гэвч манай тал дээр маргаан үүссэн. Тийм учраас “Чайна энержи” –гийн зүгээс “2014 оноос өнөөдрийг хүртэлх хугацаанд бидний оруулсан хөрөнгө оруулалт Монголын дотоод улс төрийн асуудлаас болж, алдагдал үүссэн.
Хоёр улсын төрийн тэргүүн уулзаж байгаад тохирсон асуудал. Анх “Чайна энержи”- тэй гэрээ байгуулсан, гэтэл танай талын хүсэлтээр “Чалко” компанийг оруулж ирсэн.
“Чайна энержи” бол төмөр зам эзэмшдэг, танай хамгийн том түнш компани. Харамсалтай нь, та нар “Чалько”-той гэрээ байгуулчихаад одоо өөр гэрээ тулгаад байгаа нь шударга ёсонд нийцэхгүй байна гэдэг агуулгаар хандаж байгаа аж.
Монголын тал гэрээний үүргээ биелүүлээгүй гэдэг байдлаар олон улсын арбитрт өгнө гэдэг сануулгыг уулзах тоолонд хэлдэг.
Гэхдээ төрийн өмчит компани учраас сайн хөрш, сайн харилцаа чухал тул яриа хэлэлцээрийн зарчмаар шийдэх нь зүйтэй гэж хэлдэг. Харилцан ашигтай хамтарч ажиллах ёстой, хилийн боомтуудыг холбох ёстой гэдэг байр суурь илэрхийлдэг байна.
Бас нэг ярьдаг юм нь, хуулийг буцаж хэрэглэж болохгүй, олон улсын хэм, хэмжээ гэдэг. Хоёр талаас тохирсны дараа өөрчлөлт хийж байгаа нь тохироон дээрээ байгаа тал хариуцлга хүлээхгүй шүү дээ гэдэг.
Тохирч гарын үсэг зурсны дараа царигаа өөрчлөөд Цэц дээр баахан асуудал үүссэн, энэ нь танай дотоод асуудал” гэдэг байр суурь илэрхийлжээ.
Мөн Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн тайлбарлаж буйгаар “Манай талаас харахаар тухайн үеийн хэлцэл Тавантолгой компанийн 49 хувь “Чинхуа энержи” –д шилжээд явсан бол “Чалько”-гийн үнээс хэд дахин их хэмжээний хохирол буюу ач холбогдолгүй зүйл болох байсан нь маш тодоррой. Тийм учраас өнөөдөр буулт хийгээд, ийм агуулга дээр ирээд хоёр талын төмөр замаа холбоё гэдэг нь манай талд үүссэн улс төрийн тэмцэл энэ бүх зүйл буруу биш байсан гэдэг нь харагдана. Бидний хувьд харах зүйл нь дотоодын асуудлаа дотооддоо, олон улсад харилцаж байгаа асуудлаа нэг улс гэдэг агуулгаар тавихгүй бол гурав дөрвөн өөр байр сууринаас нэг газар луу тавиад байхаар гацаа үүссэн” гэж тайлбарлав.
Товчхондоо Монгол Улс саяхан хийсэн хэлцлээсээ дахин буцвал “Чайна энержи” компани олон улсын арбитарт хандаж болзошгүй эрсдэл хүлээж буй юм.
Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын хил холболтын өртөг 976 тэрбум төгрөг буюу 280 сая ам.доллар болно. Монголын тал хил доторх өртөг зардлаа хариуцна, мөнгөөр төлбөрөө гүйцэтгэнэ.
Монгол Улсын хувьд 2022 онд Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 50 сая тонн хүртэлх ачаа тээвэрлэх хүчин 233 км төмөр замыг ашиглалтад оруулсан ч хил холболт нь зөрсөнөөр тээвэрлэгдсэн ирсэн нүүрсийг автомашинд шилжүүлэн ачих байдлаар хил гаргаж буй нь өртгийг өсгөн хүндрүүлж буй юм.
Харин дээрх төмөр замын ажлыг гүйцэтгэсэн “Бодь интернэшнл” группийн ТУЗ-ийн дарга Д.Баясгалан өмнө нь төмөр замын холболт зөрсөн асуудлаар дараах байр суурь илэрхийлж байв. Тэрбээр Гашуунсухайтын төмөр зам Монгол Улсын хилээс 3 км-ын наана очоод зогссон. Биднийг төсөл эхлүүлэхэд Монгол Улс БНХАУ-тай хил боомтын цэгээ эцэслэн тохироогүй байсан. Миний ойлгож байгаагаар хятадууд “Монголчууд хэзээ ч төмөр зам барих юм билээ, барьж чадахгүй” гэсэн хандлагатай байсан. Төмөр зам баригдаад 2021 оны сүүлээр Гашуунсухайтын өртөөг барьж эхлэхэд хоёр тал ажиллаж эхэлсэн. Хаагуур аль цэгээр төмөр замаа холбох вэ гээд ярьж эхэлсэн. Хятадын тал 703 буюу хилийн баганаар холбоё гэдэг саналтай байсан. Тэр цэгээр холбохоос ч өөр арга байхгүй. Газар дээр нь очиж үзэх юм бол Ганцмод боомт гээд Хятадын талаас төмөр зам ирээд манай Монголын хил дээр ирээд тулаад зогссон байгаа, түүгээр л холбогдохоос өөр ямар ч арга байхгүй.
Инженерүүд алдаа гаргачихсан, эсвэл албаар хятадууд өндөр дээр галт тэрэг барьчихсан, төвшний зөрүү гарсан юм шиг буруу ойлголт байдаг. Ганцмод хот нь өндөрлөг газар байдаг.
Төмөр зам нь уулыг сэтлэж тавигдсан, Монгол хил рүү орж ирэхдээ сайр болдог. Энэ бол зохиомол төвшний зөрүү биш, монголчууд тэр төмөр замтай холбогдохын тулд хүссэн хүсээгүй гүүр барьж таарна. Тэр хэн нэгний алдаа ч биш, зохиомол зүйл ч биш. Өнгөрсөн наймдугаар сард Хятадын Засгийн газартай эцсийн цэгээ тохирсон. Гэрээ хэлцэлдээ оруулсан, одоо энэ цэгээр холбогдоно. Хятадын тал гүүр , төмөр замын өртөө зэргийг хийж байгаа. Хил холболтын төмөр зам бол заавал баригдах ёстой. Зарим нь бол тэнгэрийн тоо ярьж байна лээ, тийм том тоо гарахгүй байх. Маш хурдан хийхгүй л бол төмөр замын хил нэвтрэх чадвар саарна” гэж мэдэгдэж байв.
Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын хил холболтыг гүйцээн барьж ашиглалтад оруулах нь Монгол Улсын хувьд нүүрсээ экспортод гаргахад чухал ач холбогдолтой. УИХ дахь МАН-ын бүлэг, Ардчилсан намын бүлэг төслийг хэрэгжүүлэх ёстой гэдэг байр суурь барьж буй бол ХҮН нам ч мөн дэмжиж буй.
Г.ХОРОЛ
Нэргүй 2024-11-19 210.148.94.144
Жонхуу п***а улсаа аймшигтайгаар хорлосон байгаа юм даа
үнэн 2024-11-19 103.140.10.215
мухар ТӨМӨР зам БАРЬЧИХААД хөөрөөд байдаг эргүүнүүд шүү огтлолцол замаа шийдээгүй байж худлаа ТОМОРНОО БЭЛЭН АМ ШАЛДАН
Нэргүй 2024-11-19 202.21.110.35
Эдийн засаг нь тэр чигтээ экспортоос бүрддэг хэрнээ тэрийгээ хийх гэхээр хэсэг бүлэг нь саад болоод байдаг. Энэ улсаа хөгжүүлэх юм уу үгүй юм уу? Хөгжилд мөнгө хэрэгтэй тэрийгээ бүгдийг нь шахуу экспортоос олдог байж саад болоод байгаа нь эх оронч болоод байдаг. Гайхаад байх юм.
иргэн 2024-11-19 202.126.91.238
Энэ СУРВАЛЖЛАГЧ НАР БОЛОВСРОЛОО ДЭЭШЛҮҮЛМЭЭР ЮМ. Ямарч утга авцалдаагүй, хэл найруулга гэж авах юмгүй ойлгомжгүй юм эрээчдэгээ боль.
Нэргүй 2024-11-19 139.5.217.200
Хятадууд анх тохирсоноороо нарийн царигаар уулзая та нарт бид нарт ашигтайгэж хэлж яриад явуулсан бхад ойлгохгүй эргүү юм яриад байх юмаа Бушуухан нарийн болгоод өөрчил тэгвэл Хятадууд Ханги Шивээхүрэнгээ холбоно Яг өнөөдрийнхөө байр суурьтай байвал мөнхөд бид дарамт шахалт, хаалт боолтонд бна шүү
Нэргүй 2024-11-19 185.220.101.102
Мухар төмөр зам тавьж Монголыг 20 жил хорлосон ороzод урвагч жэнког барьж ялыг нь өг.
Иргэн 2024-11-19 66.181.181.235
хэн тэгээд хариуцлага хүлээх үү Стандарт банк Хан рёсурсын мөнгийг төлсөн 100 гаруй сая поллар ..Сү Батболд төлсөн үү Эрдэнэтийн Ганзориг төлсөн үү
Нэргүй 2024-11-19 103.212.162.52
Тэгээд улс төр засаг болон бүх эрх мэдлийг авсан нам, ерөнхий сайд байгаал юм бол алдаа гаргасан хүмүүстэйгээ хариуцлага тооцоочдээ.
Zochin 2024-11-19 66.181.187.86
jemkogoos hohirson tulburuu Mongol uls awaachee
Нэргүй 2024-11-19 202.126.89.241
Нүүрс Нүүрс л гэхийн….Тэр Нүүрсийг нь Хятадууд авахаа больчихоосой. Монголчууд нүүрсээ тогоондоо чанаад иднэ биз
Бат 2024-11-19 139.5.216.11
Одоо тэгээд. цагираг солих гэж шилжүүлэх байгууламж барьсанаас монгол төмөр замаа нарийн цагирагтай болгон сольж өөрчилсэн дээр юм биш үү. цаг хугацаа бага байна ш дээ. өмнө нь тавьсан өргөн цагирагиийн рельснүүдээ ЖЭНКО өгөөд замын үдэд хэрглэвэл яасан юм. 10 жил жэнко оросд ашигтай хаалт боллоо одоо хурдхан шиг нарийн ТЗ тавьсан дээрээ.
Нэргүй 2024-11-19 139.5.217.200
нарийн царигтай болговол улс хөжно Өргөн хэвээр ЗМҮҮД шиг хтйхээр тохирвол ХЯТАД хожиж гацааж дарамталт үнээ өсгөж бууруулж хилээ хааж дарамталсаар мөнхийн гуйлга дарамтанд бна даа ..АЙ миний ард түмэн тархиа угаалгаж ЖЕНКО ОДЖАРГАЛ гэх мэт олгиархийн тоглоои болсоор дуусах тавилантай юм байжээ
зочин 2024-11-19 66.181.180.11
Монголд хууль үйлчлэх дорой хэн нэгний амны зоргоор чалчдагийг улс төржүүлээд хөгжил гацаадаг хүмүүст хариуцлага тооцож чадваргүй ардчилсан эрх чөлөөнд боомилогдсон өөрийн эрх мэдэлгүй орон хөгжих хэцүү юм кк
Zochin 2024-11-19 104.53.48.227
iim bayan ulsad iim tsoohon huniig ingej yaduu amidruulahad mash ih ur chadvar shaardana shuu gej helsen bdag bil u. arai denduu idej baigaa yum shuu.
Zochin 2024-11-19 104.53.48.227
jiriin irged iim baidald hurgeegui biz dee. mongond shunasan, erh medliig ard tumnii toloo ajil hiih erh gej hardaggui huvidaa mongo hiij bayajih bolomj gej hardag ta naraas hamag yum bolj baina. ta nar offshore.n mongoo ideed zugtana gehdee ard tumen, uls oron hetsuudlee bish uu.
Нэргүй 2024-11-19 202.126.90.234
Монгол төмөр зам компани нь хэдэн тэрбумаар оффис авсныг тоочвол төмөр зам барина нэрийдлээр цагаан захтангуудыг тэжээсээр байна.
Нэргүй 2024-11-19 202.55.188.33
та нар үнэндээ монгол орноо хөгжүүлж чадахгүй юм байна одоо яанаа өөрсдөө зүгээрээ бид чадахгүй нь оюун ухаан сэтгэл хүрэхгүй гээд зайлаач
Нэргүй 2024-11-19 202.55.188.33
та нар үнэндээ монгол орноо хөгжүүлж яадахгүй юм байгаа одоо яанаа
Нэргүй 2024-11-19 122.201.31.87
kk hohi chn teneg mongol uher mongol jenkoo chin ta nariig nuden deer chn horloj bhad chimeegui ungruuchuud odoo ingeed yariad suuj bdag jenko bolood bugd uls ornoo horolson mongol hzee ch hugjihgui
Нэргүй 2024-11-19 66.181.161.99
Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын хил холболтыг гүйцээн барьж ашиглалтад оруулах нь Монгол Улсын хувьд нүүрсээ экспортод гаргахад чухал ач холбогдолтой.
Нэргүй 2024-11-19 103.168.34.155
Betiishaa b**s doloogch glgoo hentii zolbin chamd ugaadasaa ogchee shavhuruunii g***
Нэргүй 2024-11-19 139.5.218.140
зүгээр хил дээр очоод нийлчих төмөр замыг гүүртэй терминалтай болгосон илүү зардлыг хэнээс нэхэмжлэх вэ
Нэргүй 2024-11-19 103.212.116.116
Женко-гоос!!!
Нэргүй 2024-11-19 202.126.88.185
Хорлоноо гэж энэдээ,,,,,оросууд аль эрт нарийн царигаар холбочихсон,,,,нүүрсээ зөөж байнадаа,,,,
Зочин 2024-11-19 76.220.74.140
Бид өөрсдөө өөрсдийгөө л хорлоод байх юм. Баттулга гэдэг хүнээс болсон гэх үү. Хамгийн гол нь урьдах алдаанаас сургамж авахгүй байгаа нь асуудал шүү.
Нэргүй 2024-11-19 66.181.160.16
Зүгээр л нарийн заригтай замаа л тавьсан бол ингэж өөрсдийгөө хорлосон ажил болохгүй байлаа мулгуу ард түмэн худалч хулгайч хүмүүсээ сонгож таашаал авдгийн гай даа
ЗОЧИН 2024-11-19 139.5.218.75
2 ЖИЛИЙН ӨМНӨ 60сая тн НҮҮРС ГАРГАХ ТТ-ГС-ЫН 245км ЗАМЫГ НЭЭЛЭЭ ГЭСЭН.ОДОО БОЛТОЛ ХИЛ НЭВТРЭЭГҮЙ,ГАНЦ Ч ВАГОНТОЙ НҮҮРС ХИЛ ГАРААГҮЙН,ЯМАРЧ ХЭРЭГЦЭЭГҮЙ ЗАМ БАРЬСНЫ ГОЛ БУРУУТАН НЬ БАТТУЛГА.ТЭР 2014 онд УИХ ШИЙДСЭН НАРИЙН ЦАРИГИЙГ ҮХЦ-тэй ХУЙВАЛДАН ХУЛГАЙГААР ХҮЧИНГҮЙ БОЛГУУЛЖ ӨРГӨНӨӨР БАРИУЛСНЫ ГАЙ ЭНЭ.ҮҮНД ОЮУКА ӨӨРӨӨ ОРОЛЦСОН.БАТТУЛГА,УДААНЖАРГАЛ,БАЯСГАЛАН НАР МАШ НУУЦ ГЭРЭЭНҮҮДЭЭР ХЭДЭН 100 ТЭРБУМ,МАГАДГҮЙ ИХ НАЯДЫН ХУЛГАЙ Л ХИЙСЭН.ӨРГӨН,НАРИЙН ТЗ-аар ХИЛ ХОЛБООД Ч ЖИЛД 8сая ТН-оос ХЭТРЭХГҮЙ
Нэргүй 2024-11-19 203.91.115.48
Бидний байгаа царай л энэ.
Нэргүй 2024-11-19 66.181.176.197
НҮҮРСЭЭ ХЯМДХАН ӨГӨХ ГЭЭД ЗҮТГЭЭД БНА.
Зочин 2024-11-19 202.126.90.134
Өөө тийн …Чамаас бусад нь бүгд Хятадын ирлийзүүд тээ …Хуцнааа чи
Нэргүй 2024-11-19 103.168.34.155
HENTIIN ZOLBIN GOLOGOO TOSOV CHIN CHIN DANHAR TOLGOINOOS TOM BOLOOD BNA HULGAIGAA BOLIOOCH ZOLBIN P Z DA MINE TER GAHIA BAATARTAIGAA HENRIIN BANK NI HULGAICH HUUUKTEI HENTIIN SURGUULI GACHIGARAA HIILDEE PZ DAKAA
Нэргүй 2024-11-19 66.181.161.99
чамайг бодоход наад ЕС чинь харин энэ Монгол Улсын чинь алдсан оносон бүх алдаа мадгийг чинь засах гээд сайн муу хэлүүлээд, засаад явж байна шд, эргүү мал минь. Нүүрснээс ашиг олдоггүй байсан Монгол Улс одоо жилдээ 70 сая тонныг өлхөн гаргадаг болчихоод эдийн засаг чинь 2012 оны дайтай сэргээд ирж байнаа, мал минь. Энэ олон жил төмөр зам хил холбогдоогүй шалтгаанаа хайрлаж, харамлаад байдаг Мояа нараасаа Батлагаасаа асуу. Тэтгэврийн зээлийг хэдэн зуун тэрбумаар нь тэглээд эргүүтээд байсан Женок
Нэргүй 2024-11-19 66.181.184.244
"…манай талд үүссэн улс төрийн тэмцэл энэ бүх зүйл буру у биш байсан гэдэг нь харагдана" гэснийг ойлгосонгүй ! Данх одоо Женког өмөөрөөд байгаамуу, хайшаа юм ?!
Нэргүй 2024-11-19 139.5.218.140
Зо одоо төлбөрт орох нь ээ. Нэмж өндөр болон солбицлын зөрүүг засах гүүр нэмж барина, бас ачиж буулгах терминаль барина. 2015 онд хятад төмөр замаа аль хэдийн хил дээр авчихсан байна ш дээ. Түүнд угтуулаад өндрийн зөрүүг байгууламжаараа аажмаар засаад нарийн царигаар тавьсан бол одоо терминаль ч хэрэггүй гүүр ч хэрэггүй байх байж дээ.
Нэргүй 2024-11-19 202.126.90.160
Tankaa oruulahgui gesen amlaltiig ni avah heregtei shuu
ЗОЧИН 2024-11-19 202.131.226.197
ОДОО ЖЕНКОГ ОРОЛЦУУЛАХГҮЙГЭЭР ТӨМӨР ЗАМАА НАРИЙН ЦАРИГТАЙ БОЛГОХ ХЭРЭГТЭЙ
Зочин 2024-11-19 202.55.188.94
ГУЦ ОО ГУЦ, ГОРЬД ЗА ЮУ! К КК.
Нэргүй 2024-11-19 66.181.166.134
MCS-ийн барьж байсан төмөр замыг зогсоож, дараа нь нарийн царигаар төмөр зам барьсан. одоо холбоход тэрбум долларын зардал гарах гэж байна. Женко лаалар Монголыг хоёр дахин хорложээ
Нэргүй 2024-11-19 66.181.176.197
АШГИЙН ТӨЛӨӨ 2 НҮД БООВОО ОГТОЛЖ ӨГӨХӨӨС БУЦАХГҮЙ М СМ ЭС ОДЖАРГАЛ ХАРАГДААЧ: ТАВЬСАН ЗАМАА УЛСАД 250 ТЭРБУМААР ЗАРСАН ДА.
Нэргүй 2024-11-19 43.242.242.59
Хүн болгоны сэтгэлд нийцэх албагүй. Харин эх орондоо хэрэгтэй шийдвэрийг яаралтай зоригтой гарга. Ажил болгоныг эсэргүүцдэг хэсэг масс байна
Нэргүй 2024-11-19 202.131.245.34
АРБИЙТАР
зочин 2024-11-19 157.15.7.100
Оюунэрдэнээ Богд уулыг нүхлэх санаагаа хая. Тэгээд төмөр зам, цахилгаан станцаа хурдан бариа.
Том төслийнихөө талаар ард түмнээ сонсооч. Богд уулыг нүхлэх тендерт оролцож сонгуулийн шархаа нөхөх гэсэн гишүүд л нүхийг чинь дэмжиж байна.
Зочин 2024-11-19 66.181.184.203
Манай Улс дээд түвшний дарга нар түүнд ОУ-ын гэрээ болон хэлээлцээр түүний үр дагаварыг хэлж зөвлөдөг ЗӨВЛӨГЧ гэж байх л ёстой доо тэд нар л ажлаа хийхгүй байгаагаас энэ их хүндрэл бэрхшээлээд үүсээд байна. Зөв хүнээ сонгож зөвлөхөөрөө ажлуулах хэрэгтэй
Зочини 2024-11-19 103.145.234.104
Үнэн. Ануужин гэдэг мацаг барьж эрүүлж гэж хэлэхээс өөр юм мэддэггүй эмэгтэй юу зөвлөх вэ?
Нэргүй 2024-11-19 202.126.90.228
харийнхан танктай төмөр замаар орж ирээд монгол улсыг самарна. ха..ха..хэ…хэээ
Zochin 2024-11-19 104.53.48.227
4 erees 4 huuhed gargasan bie unelegch huuhneer zovlogch hiilgeheer oor yu zovlohov dee zailuul.
Нэргүй 2024-11-19 66.181.189.185
Төмөр замын төслийг гацаасан худлаа эх оронч Цоохор дээлт байгаа, мөн шууд Оросын захиалга байсан.
Нэргүй 2024-11-19 139.5.217.200
Яаралтай 240 км төмөр замаа нарийн болгоо өөр арга байхгүй 2010 оны төрөөс ТЗ ын талаар барих бодлогонд чинь 2-р ээлжинд Гаууншухайтыг барьна гэхдээ хятад талтай тохирч байж барьна гэсэн байдаг даа Тохироод нарийн барихаар болсон Гэхдээ нэг том алдаа байсан нь ТТ уурхайгаас төв магистралтай холбохгүй цаашаа Хятад руу барих гээд улс төр болсон юм даа Бодлого гэж УИХ гаргачихаад эсрэгээр эхлээд Гашуунсухайт руу ТЗ барьна гээд буруутсан шүү Яг үнэн дээ нарийн өргөндөө биш юм. Одоо цаг нь болжээ
сонгууль бол жүжиг луйвар хулгайч нар сонгогдоно 2024-11-19 202.9.41.116
энэ кошного женкотойгоо үеийн үед үр хүүхэдтэйтэйгээ урвагч орос нохойн гөлөгөөрөө монголын түүхэнд үлдэнэ
Нэргүй 2024-11-19 66.181.190.208
өнөөдрийн ерөнхий сайд нь Жонхуу гүйцэтгэгч нь Данханов
Нэргүй 2024-11-19 66.181.161.99
Женкогийн бодит үнэн төрхийг Оюун-Эрдэнэ харин ч 10 жилийн дараа түүхийн тавцан дээр улайлгаж, гэм нүглийг нь ил болгоод ирж байгааг наа хоёр циймэр чинь харахгүй бна гэж үү кк
Нэргүй 2024-11-19 66.181.189.248
Ухаантай байцгаа л даа новшнуудаа, Улсаа авч явж чадахгүй бол зайлцгаа л даа! Хулхи төр гэж гадаад дотоодгүй ярьж байна, арай ч дээ! Энэ бүх юм чинь та нараас л болоо биз дээ?!
Нэргүй 2024-11-19 103.212.119.110
Оюун-Эрдэнэ УИХ-ын чуулганд Алтанхуягийн асуултанд хариулахдаа яагаад өргөн царигтай төмөр зам барьсан, хэн бариулсан тухай огт дуугарахгүй, бөөрөнхийлөөд байх юм??!! Бусармаг буруу үйлдлийн талаар дуугарахгүй өнгөрнө гэдэг эвлэрсэнтэй адил!! Женкод барьцаалагдаагүй л юм бол хатуу хэлж, цаашид хорлон сүйтгэгчдэд сануулга болгож байх ёстой шүү!!!
Нэргүй 2024-11-19 202.9.41.23
х***а хил хаа харилцаа тасд монгол тэгж хөгжинө хулгайч манж хужаагуудыг далд оруул тэгж монгол хөгжинө.
зочин 2024-11-19 66.181.160.12
Чайна энэржи танкаа оруулах гээд л бэлдээд байна уу даа ?..
Нэргүй 2024-11-19 66.181.190.208
Энэ новшийг зайлуулаачээ. Талбайг 30000 аар нь 7 хоног дүүргэхэд зайлахгүй хаа далд орохын
Нэргүй 2024-11-19 203.17.23.177
ЦООХОР ДЭЭЛИЙГ ШҮТЭГСДИЙН ӨЧҮҮХЭН ТАРХИН ДОТОР ӨЛӨН БОДОЛ: ХЯТАДУУД ТАНКТАЙГАА ОРЖ ИРЭЭД МОНГОЛЫГ ЭЗЭЛЧИХНЭ, ЯАХЫНБАА.
Нэргүй 2024-11-19 202.55.188.100
гүлэгнүүд