Улаанбаатар хотод метро барих боломжтой юу?

Улаанбаатар хотод метро барих боломжтой юу?

Улаанбаатар хотод метро барих боломжтой юу?

Улаанбаатар хотод их багтаамжийн нийтийн тээвэр буюу метро барих төсөл хэрэгжээд багагүй хугацаа өнгөрч байна. Нийслэлийн удирдлагууд метро барих төслийг түгжрэлийг бууруулах гол шийдэл гэж үзэж буй. Тиймээс Монгол Улсын Засгийн газраас 2023 онд метро барих шийдвэрийг гаргасан байдаг. Улаанбаатар хотын 2040 он хүртэлх хөгжлийн ерөнхий төлөвлөгөөний хүрээнд хийсэн судалгаанаас харахад хотын аггломерац, замын түгжрээ, байгаль орчны бохирдол гамшгийн хэмжээнд хүрсэн.

Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй автомашины тоо нь жилд дунджаар 9.1 хувь өсч байгаа бол импортоор орж ирж буй автомашины тоо хэмжээ дунджаар жилд 15 хувь өсч байна.

Энэхүү тоо хэмжээний өсөлттэй уялдаа холбоотойгоор авто замыг шинээр барьж байгуулах шаардлагатай байгаа боловч жилд дунджаар хоёр хувийн өсөлт ажиглагдаж байгаа аж.

МЕТРО БАРИХ ТӨСЛИЙН ЗӨВЛӨХ КОМПАНИАР "ДУХУА ИНЖЕНЕРИНГ" ХХК  АЖИЛЛАЖ БАЙНА

Улаанбаатар хотод метро барих төслийн зөвлөх компанийн сонгон шалгаруулалтад 11 улсын 20 компани оролцохоо илэрхийлсэн байдаг. Эдгээр байгууллагын ирүүлсэн техникийн санал болон бусад шаардлагатай мэдээллийг тусгасан ажлын даалгаврыг боловсруулж, тендер зарласан. Улмаар оролцогч компаниудаас хүсэлт ирүүлсний дагуу 2024 оны тавдугаар сарын 20-нд тендерийн сонгон шалгаруулалтыг нээжээ.

Метро барих үйлчилгээний хоёрдугаар шатны сонгон шалгаруулалтад дөрвөн оролцогч санал ирүүлсэн байна. Тодруулбал,

  • ОХУ-ын "NPS Engineering" компани. Тус компани 181 тэрбум 935 сая төгрөгийн үнийг санал болгож, 10,916,100 төгрөгийн үнийн хөнгөлөлтийг тооцохоор ирүүлжээ. Нийт тооцсон дүн нь 171 тэрбум 18 сая 900 мянган төгрөг. Тендерийн баталгаанд "International Bank for Economic Cooperation" банкаар дамжуулан 909 сая 675 мянган төгрөгийн төлбөрийн үүрэг хүлээхээр болжээ.
  • БНХАУ-ын "China Railway Design Coorporation" компани 176 тэрбум 291 сая 108 мянга 298 төгрөгийн үнийн санал ирүүлжээ. Үнийн хөнгөлөлт тооцоолох хүсэлт ирүүлээгүй. "Bank of China" банкаар 909 сая 675 мянган төгрөгийн баталгааг гаргажээ.
  • БНСУ-ын "Dohwa Engineering" Co, Ltd 145 тэрбум 911 сая төгрөгийн үнийн санал ирүүлсэн байна. Үнийн хөнгөлөлт тооцоолоогүй бөгөөд тендерийн баталгааг системд хараахан оруулаагүй.
  • Энэтхэг улсын "Guangzhou Metro Group" Co, Ltd 145 тэрбум 548 сая төгрөгийн үнийн санал ирүүлсэн. Үнийн хөнгөлөлт эдлэх санал гаргаагүй. "Bank of China" банкаар дамжуулж 909 сая 675 мянган төгрөгийн баталгааг гаргасан байна" гэж танилцуулсан.

Үүний үр дүнд БНСУ-ын "Dohwa Engineering" компани шалгарч өчигдөр /2024.09.11/-нд "Улаанбаатар хот-Духуа инженеринг дэд бүтцийн хөгжлийн форум"-ыг зохион байгуулсан билээ.

ГҮЙЦЭТГЭГЧ КОМПАНИЙН ТЕНДЕРИЙГ АРАВДУГААР САРД ЗАРЛАНА 

Улаанбаатар хотод метро барих ажлын гол тулгамдаж буй асуудал нь эрчим хүч. Тэр ч утгаараа иргэд метрогоор зорчино гэдэгтээ итгэхээ больсон гэж хэлж болно. Тэр ч утгаараа хэчнээн зөвлөх компаниа сонгон шалгаруулсан ч Улаанбаатар хотод метро барих боломжтой юу гэх асуулт үүсээд байна. Энэ талаар Духуа инженеринг компанийн тээврийн салбарын ерөнхий захирал Чон Су Дунаас тодруулахад "Улаанбаатар хотод тулгамдсан гол асуудал бол замын түгжрэл. Энэ нь маш олон хүний гэр бүлтэйгээ өнгөрүүлэх цагаас хомсолж байна. Улаанбаатар хотод метро барих зайлшгүй шаардлагатай гэдгийг маш олон судалгаа, жишээгээр гаргаж ирсэн. Метро барих төслийн гүйцэтгэгч компанийн тендерийг аравдугаар сард зарлана. Энэ үед хотын иргэд метро барина гэдэгт илүү итгэл үнэмшилтэй болно гэж бодож байна"гэсэн юм.

Метроны нэгдүгээр шугам нь Толгойтоос Амгалан өртөө хүртэл нийт 17,7 км үргэлжлэх бөгөөд нийт 14 буудалтай байна.

Урьдчилсан зураглалаар 11 км газрыг ил буюу гүүрэн байгууламжаар авто замын түвшинд үл огтлолцох байдлаар газар доогуур төлөвлөсөн аж. Энэ нь метро босох өртгийг бууруулж, түүхэн байгууламжийг хадгалж үлдэхэд чиглэж байгаа юм байна. Эрчим хүчний хангамжийн тухайд урьдчилсан байдлаар нэгдүгээр шугамын эрчим хүчний хэрэглээ 30 мгвт орчим байна. Энэ жил Улаанбаатарын төвийн эрчим хүчний өөрийн санхүүжилтээр 200 мгвт нийлүүлэхээр болсон. Саяхан Улаанбаатар хот дотоод хөрөнгийн зах зээлд бондын эхний арилжаагаар 500 тэрбум төгрөгийг төвлөрүүлж нийт нэг их наяд төвлөрүүлэхээс 600 орчим тэрбум төгрөгийг эрчим хүчид хөрөнгө оруулахаар болжээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
14
ЗөвЗөв
5
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ХахаХаха
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

52 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

JenniferKing 2024-09-12 95.182.127.19

Харуулах боломжгүй.

Avatar

SueReece 2024-09-12 46.8.213.36

Харуулах боломжгүй.

Avatar

ReneeDavis 2024-09-12 109.248.129.227

Харуулах боломжгүй.

Avatar

ToriRoss 2024-09-12 109.248.167.210

Харуулах боломжгүй.

Avatar

KaraMarie 2024-09-12 188.130.218.243

Харуулах боломжгүй.

Avatar

MandyWilliams 2024-09-12 188.130.143.241

Харуулах боломжгүй.

Avatar

BrendaTsai 2024-09-12 45.15.73.112

Харуулах боломжгүй.

Avatar

LisaTorres 2024-09-12 45.81.137.149

Харуулах боломжгүй.

Avatar

JackieBrown 2024-09-12 46.8.56.92

Харуулах боломжгүй.

Avatar

BridgetHanson 2024-09-12 188.130.187.203

Харуулах боломжгүй.

Avatar

AmySmith 2024-09-12 194.34.248.222

Харуулах боломжгүй.

Avatar

ShaniceThomas 2024-09-12 46.8.222.143

Харуулах боломжгүй.

Avatar

DianaRogers 2024-09-12 46.8.57.191

Харуулах боломжгүй.

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 66.181.191.244

Нэг юм хийх гэхээр л хэрэггүй гэж хуцдаг нохойнуудаас болж л ийм байдалд орлоо. 20н жилийн өмнө 5р станц хэрэггүй тэр их илүүдэл эрчим хүчийг хэн хэрэглэх юм гэж хуцалдаад гацааж байсантай яг адил.

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 66.181.160.78

за хотоос энэ олон их дээд хувийн сургууль олон хэрэгтэй хэрэггүй яамд хувь албаны олон муу кампаануудаа хөөгөөд гаргчих утаа ч бхгүй хүн ч үгүй машин ч үгүй хэдэн муу хульх үнэтэй балгас л үлдэнээ

Avatar

TraceyDelgadillo 2024-09-12 188.130.188.139

Харуулах боломжгүй.

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 202.180.218.142

УБ – ДАРХАН руу Хурдан хурдны галт тэрэгтэй болмоор байна. 1 цаг , 30 мин дотор хүрчидэг . Хурдан л ажил хэрэг болгох хэрэгтэй байна даа

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 202.126.89.138

Метро хэхэггүй. Газар доор машины тойрог замтай орц гарцтай туннел нь хамгийн зөв шийдэл

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 178.174.229.45

METRO MANAID HEREGGUI BID ARCHILAAD AVCH YAVJ CHADAHGUI METRO BOL MASH TOM BUTEEN BAIGUULALT MASH UNDUR ZOHION BAIGUULALT 24 TSAGIIN TASRALTGUI AJILAGGAA MASH IH SAFETY BAIDALIIN BATALGAATAI BH ESTOI . MANAIH SHIG ZALHUU HUDALCH HULGAICH NIIGEMSHEEGUI BUDUULEG YADAJ BUSSAND SUUGAAD ZORCHIJ SURAAGUI ARD TUMEND ARAI ERT BNA . HARIN BARUUN ZUUN 4 ZAMIIG DAVHAR OGTLOLGUI BOLGOH HTEI

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.168.34.149

Метрондоо чихэлдэж yхдэг балдуушны улсаар метро бариулах нь зөв үү? Тэр Германы компани хаачсан?

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 43.228.129.131

Гүйцэтгэгчээр Орос юм уу, Хятадын компанийг сонгох хэрэгтэй, ядаж техник тоног төхөөрөмж нь ойрхон байдаг юм байгаа биз дээ

Avatar

Зочин 2024-09-12 103.145.234.104

Солонгоосууд нутагтаа прокурорууд нь яс ажилладаг учраас хуулийн дагуу ажилладаг. Монголд Soosung Engineering мэтийн хульхины өөрсдийн боловсон хүчингүй компани дураараа аашилж ажлаа монголын компаниудаар хямд төсөр өртгөөр гүйцэтгүүлж дундаас нь их хэмжээний мөнгө цохиод сууж байдаг шүү!!! Япончууд найдвартай шүү дээ. Солонгосууд төрийн хэмжээнд олон удаа гэрээ хийж байсан мөртлөө хульхидаад алга болдог олон түүх байна.

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.212.119.166

Япон ёс суртахууныг сонгосон нь хамгийн найдвартай

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 43.242.242.59

Метро хэрэгтэй. Засмал зам шинээр барих өргөтгөх газар байхгүй. Метро барих нь буруу гэсэн санааг бусдад төрүүлж байгаа нь хачирхалтай байна. Засгийн газраас хэрэгжүүлэх гэж байгаа ажлыг унагаах саад болох зорилго эд нарт их байна. Улс орноо намын эрх ашгийн төлөө хорлож болохгүй дээ. улс орон хөгжвжл бүгд л хожиноо

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.212.116.208

а бүсэд бол хоцорсон б бүс хотын захаар тавь

Avatar

Метроноос наана шийдэх асуудал, боломжууд их байна шдээ урагшгүй албатууд аа!!!! 2024-09-12 202.21.104.2

Урьдаар автобусы хөдөлгөөнөө удирдаад сурчих!! Өчнөөн автобус байхад бүгдийг нь 1 талд аваачаад бөглөөнд оруулчихдаг, нөгөө талдаа хоосон зам.. Энэ чинь хөдөлгөөн зохицуулалтын л асуудал биз дээ? Яагаад 2 урсгалд 2-ууланд нь хангалттай автуус явуулахгүйбайгаам бээ? Хамаг автуус нь түгжрээнд орчихоор нь хараад л суух.. Күэ энэ чинь зүгээр л ДИСПЕТЧЕРИЙН хийчих ажил биз дээ? Толгойгоо ажиллуулаач малнуудаа! Иргэнээ бодооч! Автобусны маршрутыг ачаалалдаа нийцүүлж өөрчлөөч,учн хатан зохицуулаач!

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.168.34.149

Za chi bitgii hutsaa. Avtobusiig chin uchirtai bolgoh gd metro barih gd bn ork min

Avatar

chanr yos zuitegeer ni japan 2024-09-12 66.181.160.5

japanr hiilgvl yasan yumbe de

Avatar

Зочин 2024-09-12 139.5.217.130

Гол нь хотоо тэлж хун ам машины тоог л цоолох хэрэгтэй ямашинтай хумуус метронд суухгуй ээ Албадаж суулгах юм уу яамерикийн нийслэлд метробус гээд тургэн автобус явж байна

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 172.232.116.163

машинаар зорчиход үнэтэй л болгох хэрэгтэй. Машинаар зорчиход 50,000 төг метрогоор зорчиход 5000 төгрөний зардалтай байж л хүмүүс машин унахаа болино

Avatar

wwww 2024-09-12 202.126.90.169

Дарханы замаа бүрэн дуусгаж чадахгүй байж юун метро барих мөнгө идэх арга шүү мянгуужингийн үлгэр болох байх

Avatar

ЗОЧИН 2024-09-12 66.181.161.216

ТҮГЖРЭЛ БУУРУУЛАХ ГАНЦ Л АРГА БИЙ АВТОБУСАА ҮНЭГҮЙ ,ОЛОН ТООГООР ЯВУУЛДАГ БОЛГО. ТҮЖРЭЛД ОРООД МӨНГӨ ТӨЛӨӨД МАШИН УНАДАГ ОРКУУД БҮГД ҮНЭГҮЙ ЮМАНДАА СУУГААД ХҮССЭН ГАЗАРЛУУГАА ЯВНА. НААД 175 ТЭРБУМАА ШИНЭ ХОТ БАЙГУУЛАХАД ЗАРЦУУЛ.

Avatar

өөа 2024-09-12 66.181.177.91

Шууд төрийн худалдан авалт маягаар тендер зарлахгүй холимог маягаар байвал уул нь зүгээр байгаа. Юу гэхээр метроны буудлууд тэдгээрийн орчмын газрыг томоохон компаниудад 20 жилээр ч юм уу эзэмшүүлээд тэр компаниуд барьж, дараа нь худалдаа үйлчилгээгээр мөнгөө олж авах. Татвар төлөгчид дээр ирэх ачааллыг бууруулах боломжийг судалж уян хатан байдлаар хиймээр байна аа. Монголд тэгээд томоохон ажил хийх гэхээр энэ олон хэрэгтэй хэрэггүй хууль нь саад болдог. Ажил хийдэггүйчүүд нь хууль ярьж дөвчигн

Avatar

зочин 2024-09-12 66.181.160.123

Итгэл төрүүлхээр нэгч улс алгаа

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.212.119.166

Харанхуй бна даа

Avatar

ццццц 2024-09-12 139.5.218.56

ORON NUTGIIN SONGUULIIN DARAA ULGERIIN DALAI BOLOH VII

Avatar

ddd 2024-09-12 77.111.246.8

harj l baiya

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 66.181.187.94

Метро бариад түгжрэл буурахгүй. Би Ванга шиг хэлчихье

Avatar

dwa 2024-09-12 77.111.247.61

dwd

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.57.95.160

Монголчууд барьж чадахгүй барьсан ч суух хүнгүй, бөбөөчид хоноглох газартай л болох байх даа.Яагаад гэвэл манайхан одоо байгаа нүхэн гарцуудаар гарахгүй ил байгаа гарцаар гарч байгаа харагддаг урт харанхуй нүхэнд орох дургүй бололтой.

Avatar

Vvgvgg 2024-09-12 202.9.40.53

Манж х***а зулбсагууд увсынхд худла долигнож. Буудлахгүй гэж амьд гарах башир арга худлаа долигнолт худла шүү. Хуурттгүй бга шүү х***а арга заль долигнож магтаж бөхөлзөж өргөмжилж зөв шудрага ажлын эрч сулруулах сэтгэл зүйд нөлөөлөх оролдлого хууртахгүй шүү
х***а гар хөл бологсд буудагийн шдэ цаг болждэээээ.

Avatar

ХАХА 2024-09-12 77.111.246.8

ШИНЖААНЫ ЦАГААЧ ХУЛГАЙЧ УДАМТАЙ ДҮРВЭГЧ ГУЙЛАГЧИН МИНь ТА НАР БОЛ ЗҮГЭЭР МОНГОЛ ХЭЛ СУРСАН ХАГАСУУД!! МОНГОЛ СОЁЛ МОНГОЛ ХҮН ЧАНАР ТА НАРТ ТҮЙ Ч БХГУЙ ХУЛГАЙЧ НАР ! МАНЖУУД ХОВД, УЛИАСТАЙД Л ЦӨӨН ТООГООР БАЙСНА ЮМ ШҮҮ ГӨЛӨГ МИНь

Avatar

Jariga.mn 2024-09-12 124.158.104.126

Нийслэл Орон Нутагийн Авто Замын салбар хөгжих ёстой энийг улс төржүүлж хэрхэвч болохгүй.Нам эвсэл холбоодууд ын эрх ашиг нэгд үү Улс орны эрх ашиг нэгд үү бодох л хэрэгтэй улсын ямар ч салбар хөгждөггүй гол шалтгаан нь болбол маш энгийн улс төржилт хийрхэл худал чалчигч нар мэдэмхийрэгчид цэцэрхэхчид гол шалтгаан

Avatar

JudyEllis 2024-09-12 109.248.143.65

Харуулах боломжгүй.

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 103.242.47.254

маш их мөнгө үрээд нэг борооны уснаар дүүрэх хонгил л нэмэгдэнэ. Батүүл шав тавьснаас хойш арваад жил болж байна энэ хооронд нийслэлийг задалсан бол илүү үр дүн гарчих хугацаа өнгөрлөө. хол нүүлгэж шинэ хот үүсгэж чадахгүй байлаа гэхэд УИХ, ЗГ, яамдуудыг Богд уулаас урагш гаргахад л ачаалал өөр болно. газар хөдлөлт гэх мэтээс үүсэх эрсдэлийг ч бууруулмаар юм

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 202.131.245.34

Урьдчилсан зураглалаар 11 км газрыг ил буюу гүүрэн байгууламжаар авто замын түвшинд үл огтлолцох байдлаар газар доогуур төлөвлөсөн аж???

Avatar

Заавал метро барих хэрэгтэй 2024-09-12 64.119.29.63

Ямар нэг аргаар заавал барих хэрэгтэй, ямар ч шалтгаан, асуудал тоочихгүйгээр шууд л барих хэрэгтэй, хотынхоны мөрөөдөл бол метро. Энийг хийж чадах хотын дарга, ЕС хэрэгтэй, барьж чадахгүй бол чаддаг хүнээр нь бариулах.

Avatar

зочин 2024-09-12 5.161.86.125

"ил буюу гүүрэн байгууламжаар авто замын түвшинд үл огтлолцох байдлаар газар доогуур" гэдгийг юу гэж ойлгох уу?

Avatar

Нэргүй 2024-09-12 202.131.245.34

Урьдчилсан зураглалаар 11 км газрыг ил буюу гүүрэн байгууламжаар, төдөн км газрыг авто замын түвшинд үл огтлолцох байдлаар газар доогуур төлөвлөсөн аж. гэх байжээ

Avatar

S 2024-09-12 103.212.116.34

ANUSDI80955877

Avatar

S 2024-09-12 103.212.116.34

ANUSDN80955877

Avatar

ЫБӨАМ 2024-09-12 203.17.23.177

ХЭРВЭЭ БАРИГДВАЛ ХЭРВЭЭ ШҮҮ. МЕТРОНЫ БУУДАЛ БИШ МЕТРОНЫ ӨРТӨӨ ГЭЖ НЭРЛЭХ ХЭРЭГТЭЙ. ӨРТӨӨ ГЭДЭГ ҮГ БЭЛЭЭХЭН БАЙСААР БАЙХАД ЯМАР Ч ҮГИЙН САНГҮЙ ЮМ ШИГ БУУДАЛ ГЭДЭГ АШИГЛАМААРГҮЙ БАЙНА. ВОКЗАЛ ГЭДЭГ ТЭНЭГ ОРОС ҮГИЙГ БҮР Ч АШИГЛАХ ХЭРЭГГҮЙ. ТЭР СОППОРО ОРБИТ ОФИЦЕР ГЭСЭН ТЭНЭГ ГАДААД ҮГНҮҮДИЙГ ОРУУЛАХ ХЭРЭГГГҮЙ. АМГАЛАН ӨРТӨӨ, ЧУЛУУН-ОВОО ӨРТӨӨ, ТӨВ ТАЛБАЙ ӨРТӨӨ ГЭХ МЭТ ГОЁ МОНГОЛ НЭРНҮҮД БОДОЖ ОЛОХ ХЭРЭГТЭЙ.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж