Улаанбаатар хотод замын түгжрэл тулгамдсан асуудал болсоор удаж буй. Хотын түгжрэлийг бууруулах чиглэлд авч хэрэгжүүлсэн үе үеийн төр засгийн бодлого шийдвэрүүд хүчгүйдэж, түгжрэл нэмэгдсэн үү гэхээс буураагүй. Замын түгжрэлийг шийдэх арга замууд нь нүхэн гарц хийх, метро байгуулах томоохон төсөл, арга хэмжээнүүд гэдгийг албаныхан тодотгодог. Гэвч хөрсөн дээрээ буусан бодлого шийдвэр, үр дүн гаргах нь ховор.
Хамгийн сүүлд гэхэд Улаанбаатар хотод хэрэгжиж буй “Нийтийн тээврийн их багтаамжийн метро” төсөл болон бусад томоохон төслүүдийг Япон улсын Засгийн газраас анхааралтай ажиглаж, цаашид менежментийн болон бусад шаардлагатай дэмжлэг туслалцааг үзүүлэхэд бэлэн гэдгээ Японы талаас илэрхийлсэн.
Өмнө нь ч энэ мэт асуудал яригдаж байсныг төрийн эрх бүхий албан тушаалтнууд хэлэлцсээр ирсэн. Бид бүр “Түгжрэлийн сайд”-тай болсон. Удалгүй 2023 оны арваннэгдүгээр сарын 21-ний Төсвийн байнгын хорооны хуралдаанаар Түгжрэлийн бууруулах үндэсний хорооны дарга, Монгол Улсын сайд Б.Дэлгэрсайхан дараах хуулийн төслийг танилцуулсан. Үүнд:
Түгжрэлийн төлбөрийн орлогоор нийтийн тээврийн хүртээмжийг нэмэгдүүлэх, явган алхах, дугуй унах хэвшлийг нэмэгдүүлэх, хүн амын эрүүл мэндэд зарцуулах бөгөөд нийтийн тээврийн төвлөрсөн багтаамж ихтэй авто зогсоолыг шийдсэний дараа төлбөртэй бүсийг тогтоож, төлбөр ногдуулах зохицуулалтыг хэрэгжүүлэхээр тусгасан.
Гэтэл Улаанбаатар хотод төлбөргүй бүү хэл төлбөртэй авто зогсоол ховор. Учир нь анхнаасаа буруу төлөвлөсөн хот зохион байгуулалт, дураараа олгосон барилгын зөвшөөрөл ийм л балагтай. Түүнчлэн Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй суудлын автомашины татварын дээд хэмжээг хоёр дахин нэмэгдүүлэхээс гадна уур амьсгалын өөрчлөлттэй тэмцэх олон улсын гэрээ конвенцын дагуу Монгол Улс нүүрс хүчлийн хийг хязгаарлах бодлогын хүрээнд нүүрсхүчлийн хийн оногдуулдаг шууд татвар болон агаарын бохирдлын төлбөрийн хэмжээг хоёр дахин нэмэгдүүлэхээр тусгасан тухай мэдээлж байв.
Гэтэл 2024 оны нэгдүгээр сарын 1-нээс зургадугаар сарын 10-ны хооронд Монгол Улс 52,392 ширхэг суудлын автомашин импортолжээ.
Энэ нь өнгөрсөн оны мөн үетэй харьцуулахад 93.3 хувиар өссөн байна.
Мөн дээрх хугацаанд 12,484 ширхэг ачааны автомашин импортолсон нь өнгөрсөн оны мөн үетэй харьцуулахад 44.3 хувиар өсчээ. Өнөөдрийн байдлаар дийлэнх сургууль, цэцэрлэгүүд амарч замын түгжрэл тодорхой хэмжээнд буурсан мэт боловч энэ бүхэн удаан үргэлжлэхгүй. Бид нийгэмд нэн тулгамдаад буй утаа, түгжрэлийн асуудалд анхаарлаа хандуулж нэхэн сануулж байх шаардлагатай юм.
Нэргүй 2024-06-12 202.55.191.130
юу сурталчлаад байгаа юм бэ?
MichelleLee 2024-06-12 46.8.17.40
Харуулах боломжгүй.
LindseyMarie 2024-06-12 46.8.106.179
Харуулах боломжгүй.
LisaSmith 2024-06-12 46.8.23.124
Харуулах боломжгүй.
AndreaRinehart 2024-06-12 109.248.128.70
Харуулах боломжгүй.
NaomiGarcia 2024-06-12 95.182.127.156
Харуулах боломжгүй.
TianaPeacock 2024-06-12 188.130.129.188
Харуулах боломжгүй.
AprilArmstrong 2024-06-12 109.248.204.105
Харуулах боломжгүй.
SarahEsquivel 2024-06-12 45.11.21.12
Харуулах боломжгүй.
AlbertaOliveira 2024-06-12 109.248.12.10
Харуулах боломжгүй.
MelissaDallich 2024-06-12 45.11.21.12
Харуулах боломжгүй.
DeniseWaters 2024-06-12 109.248.142.121
Харуулах боломжгүй.
TaraPerry 2024-06-12 188.130.129.197
Харуулах боломжгүй.
ShellyAnderson 2024-06-12 109.248.15.162
Харуулах боломжгүй.
DesireeMorales 2024-06-12 188.130.185.36
Харуулах боломжгүй.
JenVang 2024-06-12 109.248.128.114
Харуулах боломжгүй.
LindaArchie 2024-06-12 46.8.15.47
Харуулах боломжгүй.
DianaGalindo 2024-06-12 92.119.193.66
Харуулах боломжгүй.
NicoleMoody 2024-06-12 95.182.126.101
Харуулах боломжгүй.
LauraRiley 2024-06-12 109.248.14.119
Харуулах боломжгүй.
JeanetteBauman 2024-06-12 188.130.129.91
Харуулах боломжгүй.
MaheMartinez 2024-06-12 109.248.204.126
Харуулах боломжгүй.
ShaunaJones 2024-06-12 109.248.129.228
Харуулах боломжгүй.
Нэргүй 2024-06-12 103.57.93.189
Нилээд нь ОРОС руу гарч байгаа шүү.
RuthRamirez 2024-06-12 45.11.21.212
Харуулах боломжгүй.
HollyLarson 2024-06-12 45.11.21.157
Харуулах боломжгүй.
AngelicaTurner 2024-06-12 46.8.10.213
Харуулах боломжгүй.
Зочин 2024-06-12 103.212.119.168
Энэ тоо худлаа байхаа. Он гарсаар Тяньжинд түгжрэл үүсч 6000 контейнер гацаад 2 хоногт 1-л галт тэрэг авч байна гээ биз дээ. Гэтэл 2023 онд хоногт л 2-3г/т авч байсан гээд ганц хоногийн өмнө мэдээлж байсан даа. Миний хувьд л цагаан сараас өмнө авсан машин сураг алга. Уг нь Тяньжинаас хөдөлхөд мэдээ ирдэг шүү дээ.
Нэргүй 2024-06-12 38.42.106.107
Хөөш нөгөө метро юу болсон. Бараг л ухаад ахэллээ гээгэүйвлүү хихи
Нэргүй 2024-06-12 202.55.191.130
явж байгааш дэ