Хавар эхэлснээр агаарын хэм нэмэх рүү орж, нийтийн их цэвэрлэгээнээс эхлээд зам засварын ажил хүртэл өрнөж, нийслэлчүүд тусад оров. Гэхдээ жилийн жилд яг энэ үед шүүмжлэл, асуудал дагуулдаг ажлуудын нэг бол өнөөх бордюр буюу замын хашлага солих ажил. Яг солих шаардлага байсан уу эсвэл зүгээр л хэн нэгний мөнгө олох арга уу, сонгуулийн суулиа юу гэдэгт иргэд эргэлзэж, дуугүй суудаггүй. Яг солих шаардлагатай, элэгдэж, хорогдсон, дэгэн догон явган хүний зам, замын хашлагаа солихгүй атлаа жилийн өмнө сольсон шинээрээ шахуу замын хавтанг хуулж, дахин шинээр сольдог гэж хотынхон ундууцдаг.
Тэгвэл энэ жилийн бордюр солих "баяр"-ын арга хэмжээ хэзээний эхэлж, иргэд ч шүүмжилж эхэллээ. Үнэхээр тэдгээр зам, хашлагыг солих, шинэчлэх шаардлага байсан эсэх талаар сурвалжлахыг зориллоо.
Нийслэл хүрээ өргөн чөлөө буюу хүмүүсийн сайн мэддэг Үндэсний цэцэрлэгт хүрээлэнгийн урд талын явган хүний зам болон замын хашлагыг шинэчилж буй газар дээр очлоо. Ажил хэдийн эхэлсэн байх бөгөөд "И-Март", "Оргил"-ын уулзвараас эхлэн явган хүний замыг хуулж, солихоор бэлтгэсэн шинэ бордюроо жирийтэл өрөөд тавьчихсан, ажилчид нь хэмжилтээ хийж, бэлтгэл ажлаа базааж, газар шороогоо ухаж байв. Харин явган хүний замгүй болсон иргэд эвдэрсэн дугуйн замаар уначихгүйг хичээж, арга эвээ олж яваа харагдсан.
ХАШЛАГЫГ ЗААВАЛ ӨНДӨРЛӨХ, СОЛИХ ШААРДЛАГА ГАРЧ БАЙНА
Юуны түрүүнд энэ асуудлыг хариуцдаг нийслэлийн Замын хөгжлийн газрын Засвар арчлалтын хяналтын хэлтсийн дарга О.Энхбаатараас дараах тодруулгыг авлаа.
Түүний хэлснээр Засварын хучилтын хийц, хөдөлгөөний ангилал зэргээс хамаарч автозамын ээлжит засварыг 4-6 жил тутам хийдэг. Их засварыг 12-16 жилийн хооронд хийдэг. Энэ хүрээнд хучилтын хийцийг хүчитгэж, хашилтыг хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангах зорилгоор тэр хэмжээгээр өндөрлөдөг гэнэ.
Тэрбээр ярихдаа "Хучилтыг хүчитгэж, долоон см ухах шаардлага гарч байгаа. Тиймээс хашлагыг заавал өндөрлөх, солих шаардлага гарч байна. Хашлагын стандартаар зорчих хэсгээс дугуй болон явган зам 15 см өндөр байх ёстой. Бид нар хучилтын хийцийг хүчитгэж, долоон см зузаан болгож байгаа. Тиймээс учраас хашлагаа өргөх шаардлага гарсан" гэлээ.
Энэ жилийн тухайд дөрөвдүгээр сарын 5-наас зам засварын ажлыг эрчимжүүлжээ. Үүний хүрээнд Намъянжүгийн гудамж, Зүүн дөрвөн замаас Нарантуулын уулзварыг засч эхэлсэн аж.
Мөн түүнээс хуучин бордюрыг дахин ашиглах уу гэхэд "Зарим хэсгийн хашлагуудыг хэрэглэх боломжгүй. Хэрэглэх боломжтойг нь дүүрэгт нь хүлээлгэн өгч, шаардлагатай хэсгүүдийг солино" гэж хариулав.
35 ТЭРБУМ ТӨГРӨГӨӨР ЗАСВАР, ШИНЭЧЛЭЛТ ХИЙНЭ
Бордюр солих ажлаас гадна үүний төсөв анхаарал татаж буй. Энэ жил л гэхэд нийт 35 тэрбум төгрөгийг замын хашлага, явган хүн, дугуйн замд төсөвлөжээ.
Дээрх ажлын төсөв, мөнгөтэй холбоотой тодруулгыг Улаанбаатар хотын захирагчийн албаны дугуйн ба явган хүний зам, тохижилтын хэлтсийн дарга Г.Билгүүнээс авлаа. Түүнээс 35 тэрбум төгрөгөөр дээрх ажлыг гүйцэтгэж байгаа нь үнэн үү гэж асуухад "Үнэн. Нийт зургаан магистраль шугамд 35 тэрбум төгрөгөөр засвар, шинэчлэлт хийнэ. Тухайлбал, Их тойруу, Бага тойруу, Олимпийн гудамж тэргүүтэй байршлуудад дугуйн болон явган хүний зам засвар, замын хашлага солих ажлыг гүйцэтгэнэ. Зуны хугацаанд бүрэн хийж дуусна" гэв.
АРАЙ ИХ МӨНГӨ
Тэгвэл иргэд энэ ажил дээр ямар байр суурьтай байна вэ? Тэдний хувьд солих нь зүйтэй ч 35 тэрбум төгрөг гэдэг бол дэндүү өндөр үнийн дүн болохыг хэлж байлаа. Нэгэн залуу ярихдаа "35 тэрбум төгрөгөөр сольж байгаа гэх бичлэгийг өчигдөр харсан. Солихгүй юмыг нь сольж байгаа харагдана лээ. Гайгүй харагдсан. Гэхдээ зарим нь ч бас солих шаардлагатай байсан. Тэр ажил ийм үнэтэй байхгүй л байх. 35 тэрбум төгрөг гэдэг арай л үнэтэй байна" гэлээ.
Харин ээж, охин хоёрын хувьд 35 тэрбум төгрөгийг арай өөр зүйлд зарцуулсан бол гэж халаглангуй ярьсан. Ээж нь ярихдаа "Уг нь солих шаардлагагүй л байсан гэж бодож байна. Эхний ээлжинд түгжрэл, утаа, барааны үнэ зэрэг дээрээ анхаармаар байна. Хашлага, бордюр яг нэн тэргүүний ажил мөн үү? Монголд асуудал бишгүй л байна. Тэд нарыгаа л анхаарах хэрэгтэй" гэсэн бол охин нь "Арай их мөнгө гэж бодож байна. Зөвхөн явган хүний хашлагад 35 тэрбум төгрөг зарцуулж байснаас өөр зүйлд зарцуулсан нь дээр байсан биз" гэв.
Зочин 2024-04-09 139.5.216.106
Сансарт оросуудын тавьсан хашлага 60 жил зүгээр бна. Вокзал, их дэлгүүрийн эргэн тойронд бгаа х***а хавтангууд бараг 70 жил болж бна. Зүв зүгээр жаахан сууж дэгэн догон болсон бна лээ. Манай бетоны үйлдвэрээс авснаас урдаас хиймэл чулуун хашлага авчирч тавьсан нь дээр. Эвдэхгүй хэдэн жил болно.
Нэргүй 2024-04-09 126.36.206.241
Хашлага ч байхгүй зам нь цоорхой газар зөндөө байхад хотын төвийн яагаа ч үгүй хашлагыг солих хэрэггүй байсан. Ядаж эхлээд онгорхой цоорхой явган хүний замаа засаж бүтэн болгосны дараа энэ хашлагаа солих тэр стандартаа хэрэгжүүлээсэй. Стандарт хэрэгжүүлэх байтугай зам ч үгүй газар зөндөө байна. Энэ хүн арай ч бишээ өөр чадвартай зөв сэтгэдэг хүн яаралтай сонгож тавих хэрэгтэй.
Нэргүй 2024-04-09 66.181.186.136
дарга нарын бизнес дээ
Ард 2024-04-09 202.9.46.0
Нам нам дагасан өлөн хулгаачууд явган зам байхадл шинээр сольж солиорохын оронд усны хаялага хиииж мөнгө хулгаалааач ядаж үер болхооор энэ хот живлээээ лалруудааа
Нэргүй 2024-04-09 139.5.217.37
чавчаа л юм даа.
Нэргүй 2024-04-09 79.168.107.149
Xashilaga solix yaax be us zailuulagchaa davxar xigeech udaxgvi boroo orj urtin xarailt exellee
Нэргүй 2024-04-09 203.98.76.4
Өнгөт хавтан, Хашлага яахвээээ……3D, D4 нүхнүүдээээ бөглөөчэээээ
Нэргүй 2024-04-09 103.212.119.111
Мөн ч эвгүй царайтай нөхөр бна даа
И 2024-04-09 103.168.34.176
боржин чулуун хашлага, хавтанг хэн шахдагийг илчлээч. Авдрантын хорихоос нийлүүлдэг байсан, 90ээд оны үед.
Наа 2024-04-09 202.126.90.223
энхбаатараа хашлага сольдог байж гагцхүү стандартын чагартай хашлага тавиулаараы даа
ГАЛБАДРАХ 2024-04-09 66.181.179.98
Хулгайгаа хийж байгаа шүү дээ, Сумъяабазар хулгайлсаар буусан, Нямбаатар үргэлжлүүлсэээр байна,
Нэргүй 2024-04-09 66.181.181.70
Нянка хулгайлж цавчсаар л
Зочин 2024-04-09 106.186.208.29
Манай замын хашлага гэж машин дээгүүр нь гарахад биш дугуйгаараа шүргэх төдийд өнгөн хэсэг нь бутарч унадаг, маш бага маркийн бетоноор цутгасан болдог, чанар гэж авах юм байхгүй. Гаднын өндөр хөгжилтэй улсад замын хашлагыг өндөр маркийн бетоноор цутгадаг. 50, 60 жил солих ямар ч шаардлагагүй байдаг. Бид бүтээгдэхүүнийхээ чанарт анхаарахгүй бол улны улс хэвээрээ хоцорлоо.
Нэргүй 2024-04-09 203.17.23.197
Олон жил үргэлжилж буй энэ мөнгө угаалт хэзээ дуусах вэ, Манайхаас бусад оронд 100 жилийн баталгаатай боржур үйлдвэрлэж ашигладаг юм байна. Тиймээс боржурын чанарыг сайжруулж өөрчлөлт хийж боржураар мөнгө угаадаг тогтолцоог халах цаг боллоо
Нэргүй 2024-04-09 59.153.113.100
Тохижилтын хэлтсийн дарга гээд тэр Билгүүн гэнэ үү харах царайг нь яаг гулгайч , дарга нарынхаа сонгуульд хэдэн тэр бумыг нь гулгайлж өгөх бол
Нэргүй 2024-04-09 202.70.34.98
Чанар муутай бордюр тавьж байгаагаас маш хурдан эвдэрч байгаа харагддаг. Үйлдвэрийн аргаар хэвлэж хатаасан бордюр авч баймаар байна. Гар аргаар хийж байгаа бордюр дороо л үйрч бутарч байна
АТГ 2024-04-09 203.169.48.150
ШАХААНЫ БИЗНЕС гэдэг нь тодорхой байхад яагаад шалгадаггүй юм бол
Нэргүй 2024-04-09 66.181.185.139
Энэ машинтай дуракууд дуртай газраараа зам давж зогсдог хариалгаж гардаг гарцгүй газраар туучдаг зэргийг болиулах сайн зүйл байна болдог бол бүр өндөрлөмөөр
Нэргүй 2024-04-09 103.57.92.102
Дахиад л нөгөө плита ба бродюрийн бизнесээ хийж байна.
Жолооч 2024-04-09 66.181.185.43
гэр хорооллын замууд ч там болчихсон билээ шүү, мэдэж л байгаа гэж найдахаас, дарь эх, дамбын замаар явж шалгаарай, ийм зам ч гэж юу байхав дарга нар минь. гэгээн дүрээ харуулж алгаа тэнийлгэнэ байгаа.
Зочин 2024-04-09 103.212.117.184
Нийслэлд бас Замын хөгжлийн газар гэж байдаг хэрэг үү. Ичиж үхмээр юмаа. Дарга гэж бас нэг бүдүүн нөхөр цалин аваад архи уугаад том том юм яриад явж байгаа даа. Бүгдийнх нь зургийг нэртэй нь гаргаад тавих сайт байдаг ч болоосой.
УБ-ын зам зам биш, там гэж мэдэхгүй юм байх даа.
Бас хяналтын хэлтэс гэж байдаг гэнэ. Ээ бурхан минь.
Нэргүй 2024-04-09 59.153.113.92
enenii duuni bordyuriin uildvertei ym bna
Иргэн 2024-04-09 122.201.19.99
Замын нүхээ бөглөөрэй