2023 оны 4 сар Шанхай хот. Томоохон авто шоунуудын нэг болох "Шанхай Авто Шоу 2023" эхэллээ. Дэлхийн өнцөг булан бүрээс олон жилийн туршлагатай томоохон автомашин бүтээгчид өөрсдийн "дараагийн гайхамшгийг" танилцуулах цаг үе. Тухайн арга хэмжээний үеэр нийт гадаад дотоодын 900,000 хүн ирж, инженерчлэлийн гайхамшиг болсон шинэхэн 150+ машинтай танилцсан юм. Автомашины зах зээлд эзлэх хувиараа, онолт амжилтаараа үргэлж аваргалдаг байсан томоохон герман брэндүүд гэвч энэ удаа арга хэмжээний "гол дүр" байж чадсангүй. Volkswagen ID7, Maybach EQS гэх мэт инженерчилэл, загварчлалын төгс хослол болсон гайхалтай хүлгүүдийн сүр юунд дарагдсан бэ гэдэг нь хачирхалтай. Учир нь энэ удаа "эзэн орны тамирчид" нэг биш нэлээд хэд шат ахисан гэдгээ харуулж чадсан юм. Хятадын томоохон цахилгаан машин үйлдвэрлэгчид болох Nio, BYD, Polestar нар технологийн "үсрэлтээрээ" арга хэмжээний гол дүрүүд байсан юм. Тэгвэл яаж богино хугацаанд Хятадын машин үйлдвэрлэгчид өрсөлдөөний заагийг багасгасан юм бол? Үүнийг мэдэхийн тулд өнгөрсөн рүү явцгаая.
2015 он. Герман машинууд дэлхийн болон Хятадын дотоодын зах зээлийг ноёрхсоор байсан үе. Уламжлалт дотоод шаталтын хөдөлгүүртэй хятад машинууд зах зээл дээр гараад нэлээдгүй хугацааг өнгөрүүлсэн ч технологи, инновацаараа герман өрсөлдөгчдийнхөө анхааралд өртөмгүй жижиг байв. Нөгөө талаасаа Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz гэх мэт герман машин бүтээгчид орлогынхоо томоохон хэсгийг хятадаас олдог байсан үе.
Юу болов?
Өрсөлдөөнийг тэнцвэржүүлж, үндэсний үйлдвэрлэлээ дэмжихээр хятадын төрийн оролцоо нэмэгдэв. Үүний тулд тэд цоо шинэ үйлдвэрлэлийн бодлогыг санаачилсан бөгөөд зах зээлд шууд нөлөөлж эхэлсэн юм. Тус бодлогод гаднын томоохон үйлдвэрлэгчдийг хятадын газар нутаг дээр үйлдвэрлэл явуулах тохиолдолд эзэн орны үйлдвэрлэгч нартай хамтран бүтээх шаардлагыг тавьсан байна. Ингэснээр олон арван жил төгөлдөржүүлж, хуримтлуулж ирсэн туршлагаа хятадын автомашин бүтээгч нартай хуваалцахаас өөр аргагүй болж технологио нутагшуулж эхэлжээ.
Энэ үед тэдний олж харж чадсан өөр нэг "ирээдүй" нь цахилгаан машин байсан юм. Томоохон дотоодын үйлдвэрлэгч нарт улсаас урт хугацаатай, хүү багатай зээлүүдийг олгож, цахилгаан машиныг хаана ч унахад тохирох дэд бүтцийг улс орон даяар хөгжүүлэв. Ингэснээр цахилгаан машины эдийн засгийн орчин сайжирч, эрэлт хэрэгцээ нэмэгдсэн юм.
2018 он. Германы машин бүтээгчид хятадын дотоод зах зээлийг ноёрхсоор. Гэвч хятад машин бүтээгчид хэдийнээ зөв голдиролд орсон байлаа. Өдөр тутамдаа унах зориулалттай бүтэн цахилгаан машин дэлхий ертөнцөд хөл дөнгөж тавьж байх үед хятад машин бүтээгчид герман өрсөлдөгч нараасаа урьтаж цахилгаан машины хөгжүүлэлтэд асар их хөрөнгө, цаг хугацаа зарж байв.
Теслагийн нөлөө
2019 он. Илон Маск Теслагийн үйлдвэрийн нээлтээ Шанхай хотод хийсэн нь дотоодын машин үйлдвэрлэгч нарт эрсдэл, эрсдэлээсээ том сорилт, боломж болон гарч ирсэн юм. Теслагийн машинууд бүтэн цахилгаан машины зах зээлд ирээдүйн ноёрхогч гэдгээ ухаалаг жолоодлогын технологи, минимал загвар, тог зарцуулалт, хурд авалт зэргээрээ "зарлаж" байв. Хятадын зах зээл дээр ч ам сайтай байсан Теслагийн машинууд ирээдүйд гарах хятад цахилгаан машинуудад ч шинэ үйлдвэрлэлийн стандарт тогтоож өгсөн байна. Илон Маск 2012 онд өгсөн ярилцлагадаа хятадын цахилгаан машин үйлдвэрлэгч BYD -г "тохуурхан" "Тэдний бүтээсэн машиныг харсан уу? Би тэднийг өрсөлдөгч гэж бодохгүй байна" хэмээж байсан нь хэдхэн жилийн дараа түүний толгойн дээр "унасан" юм.
EV ӨРСӨЛДӨӨН БА ХЯТАД
EV өрсөлдөөн ба Хятад
2023 онд эргэн ирье. Хятад дахь гадаадын машин үйлдвэрлэгч дундаас хамгийн том зах зээлийг эзэгнэдэг байсан Volkswagen 35’000$ -р зарагддаг бүтэн цахилгаан машинаа зөвхөн хятадын зах зээл дээр 17’000$ -оор зарж эхлэв. Яагаад вэ гэж үү? Өрсөлдөөнд үлдэхийн тулд. Учир нь тавхан жилийн дотор дотоодын машин үйлдвэрлэгч нар дэлхийн цахилгаан машины зах зээлийг ноёрхдог болсон байв. Хэдхэн жилийн өмнө Теслагийн стандартыг нутагшуулж байсан үйлдвэрлэгчид өөрсдөө зах зээл, чанарыг стандартыг тогтоож шилдэг герман машины инженер, дизайнеруудыг багтаа элсүүлжээ. Теслаг ч борлуулалтаараа гүйцэв.
Тэгвэл авто салбарын "ирээдүй" гэгдэж буй EV машины салбарыг хятадууд хэрхэн "эзэгнэв". Зөвхөн барууны инженерүүдийн "бэлэн" мэдлэг засгийн газрын хүчтэй нөлөөгөөр өдий зэрэгт хүрсэн гэж хэлж болохгүй юм. Учир нь EV машины хамгийн гол бүрэлдэхүүн хэсэг болох батарейны технологийг хятадын дотоодын машин үйлдвэрлэгчид сүүлийн хэдэн арван жил хөгжүүлэн төгөлдөржүүлж иржээ. Үүний хамгийн том жишээ бол хятадын авто үйлдвэрлэгч BYD брэнд.
Та бүтэн сар цэнэгээ барьдаг хэмээн "ёжлуулдаг" Нокиа брэндийн утсыг сайн мэдэх байх. Уг наргиа нь мэдээж үнэний ортой. Тэгвэл тус гар утаснуудын удаан цэнэгээ барьдаг батарейг хятадын BYD брэнд үйлдвэрлэдэг байсныг мэдэх үү? Тийм ээ BYD нь хамгийн анх батарей үйлдвэрлэл, хөгжүүлэлтийн чиглэлээр 1995 онд байгуулагдаж хожим 2003 онд EV хөгжүүлэлтийг эхлүүлсэн байна. Суурь батарей хөгжүүлэлтийн арвин туршлага + EV хөгжүүлсэн 20+ жилийн туршлага нь тэднийг EV салбарт барууны өрсөлдөгчдийнх нь "урд" аваачжээ. Өдгөө тэдний 29 жилийн батарей хөгжүүлэлт тэдэнд хамгийн аюулгүй EV батарейг гарган авахад тусалсан бөгөөд нэгэн цагт Тесла хүртэл тэдний батарейг машиндаа суурилуулахаар хөөцөлдөж байсан билээ. Харин тэдний технологид "шунасан" бусад шаркууд болох Бенз, Тоёота гэх мэт машин үйлдвэрлэгчид хамтарсан брэндүүдийг үүсгэн ажиллаж байна.
Хэрэв та BYD -ийн машиныг өөрийн биеэр унаж үзвэл дэлхийн хэмжээний өрсөлдөөнд тунаж үлдээд байгааг тийм ч их гайхахгүй. Учир нь тэдний цахилгаан машин дан ган эко сонголт биш тав тух, загварлаг байдлаараа ч таны "хайрыг татна".
Та BYD -г унаж үзэн, худалдан авахыг хүсвэл Монгол дахь албан ёсны дилер болох MSM Automotive -с авах боломжтой юм. Албан ёсны дилерээс худалдан авснаар 8 жилийн засвар үйлчилгээний баталгаа, DC Fast Charger -аар 3 жил үнэгүй цэнэглэх эрх гэх мэт олон давуу талтай.
Ирээдүйд?
Хэдийгээр бүтэн цахилгаан автомашины зах зээл уламжлалт хөдөлгүүртэй автомашины зах зээлийг бодвол шинэ, харьцангуй жижиг ч байгаа ч ирээдүйд энэ нь өөрчлөгдөх магадлал өндөр байгаа юм. Эдийн засгийн асар их хэмнэлт болон Ногоон ирээдүйг эрэлхийлсэн олон улсын байгууллага, нийгэмлэгүүд уламжлалт хөдөлгүүртэй машиныг ирэх хэдэн арванд бүрэн халж, утаа ялгаруулалтгүй автомашиныг ирээдүй хэмээн үзэж байна.
Дотоод шаталтат хөдөлгүүртэй барууны машинууд хятадыг эзэлж байсан бол одоо нөхцөл байдал эсрэгээр эргэж барууны технологиор "зэвсэглэсэн" бүрэн цахилгаан хятад автомашинууд европыг "эзлэхээр" зэхэж байна.
DR. ADITY 2024-01-31 102.89.34.183
Харуулах боломжгүй.
Нэргүй 2024-01-31 118.221.209.8
хятад бараа авахаас ичдэг улс олон шдээ
Нэргүй 2024-01-31 202.9.46.32
Ийм худал мэдээлэл тараахаа болих хэрэгтэй.
Нэргүй 2024-01-31 202.179.25.243
Монгол машин "МОЗО" худалдаанд гарлаа муу сайн жунгоо машин цаашаа ха ха ха
Нэргүй 2024-01-31 66.181.178.17
МСМ ҮНИЙГ НЬ БҮТЭН НУГАЛААД ШААХААР ХЭН АВАХ ВЭ
Toyota PRIUS 2024-01-31 46.135.5.108
PRIUS ийг яаж гүйцэхэв дээ
Нэргүй 2024-01-31 213.87.161.31
Харуулах боломжгүй.
Япон машинд дуртай 2024-01-31 66.181.191.17
xужаа машиныг xужаа л авах болхоор Дэлхийг эзлэх нтр гэж тэнэг PR зохихгүй байна. тгд ч машинийг чанар эдэлгээтэй бат бөх найдвартай гээд олон үзүүлэлтээр үнэлж дүгнэх болхоос гял цал нүд хуурсан хийцийн харж хууртахгүй ээ. 10 жил асуудалгүй яваад дахиад 10, 20 жил манай хүнд нөхцөлтэй замыг давж гарах xужаа машин байхгүй байх аа
Нэргүй 2024-01-31 59.153.112.27
МСМ гэдэг шуналын туламнаас 3 нугалсан үнээр авахгүй, удахгүй өөр хятад үйлдвэрлэгчид гараад ирнэ. Тэгхээр нь авна.
Stone 2024-01-31 66.181.177.11
өвлийн хүйтэнд батарейг нь туршсан юм байхдаа
Нэргүй 2024-01-31 118.221.209.8
монгол эрчүүд мал шиг тэнэг ажиллаж байхад хятдууд технологи хулгайлж улсаа хөгжүүлдэг харахад зориуд хэл мэдэхгүй боловсролгүй бүдүүлэг бохир харагдавч дотроо бол их санаатай. эсвэл монголд байгаа хятдууд шиг гадаадад гарсан хүний бичиг баримтан дээр амьдарч хэлийг нь сайн сураад иргэн болоод дэвшээд амьдарч байдаг
Нэргүй 2024-01-31 118.221.209.8
удахгүй чанаргүй гэдгийг нь ойлгоод болино дөө
зочин 2024-01-31 66.181.160.22
Дизайнерууд нь Итали , Францчууд ..Инженерүүд нь Герман , Америкчууд ..Дээрээс нь Хятад кампанууд шинэ технологииг мөнгөөр зодоод л авчихнааа ..Асуудал байхгүй .. Ямар нэгэн юм хийж л чадвал худалдан авах зах зээл нь дотооддоо язганаж байдаг газар
Нэргүй 2024-01-31 118.221.209.8
худлаа яриад бай дандаа хуулбар шдээ . та нар хуулбар ч хийж чадахгүй
Нэргүй 2024-01-31 103.57.94.204
Хятад машинууд технолгийн дэвшилтэй нь маргах аргагүй үнэн. Гэхдээ явах анги тааруу
Жолооч 2024-01-31 103.57.93.91
дэлхийн улс орнууд, иргэд хэрэглэгчид нь хятад машины чанарыг сайн таниагүй болохоороо л сонихон дээрээ соохолзож, сониноо буурахаар гоохолзоно, гэгч л болох биз, билний монголчууд бол үйлдвэрлэгч биш болохоороо аль улс чанартайг өөрийн биеэрээ он удаан жил туршчихсан юм. аливаа рекламанд автахааргүй болсон.
Нэргүй 2024-01-31 66.181.183.216
Хятадын эко машинууд Европыг эзлэхээр "зэхэж" л байгаам биздээ.Арай ч эзэлчээгүй л бгаам бна, тиймүү ?