ГАЛЧ-ҮЙЛЧЛЭГЧ
Хээр талд нүүрсний утаа, сайжруулсан гэх түлшний үнэр ханх хийнэ. Улаанбаатар-Замын-Үүд чиглэлийн хуваарьт гал тэрэг усаа халааж, уураа савсуулж байгаа нь тэр. Галт тэрэгний үйлчлэгч эмэгтэй галч хийдэг өмнөх зууны галт тэрэг өдгөө ч Монголын хамгийн аюулгүй, удаан бөгөөд их багтаамжийн тээвэрт тооцогдож байгаа. Ах дүү найрамдалт орнуудын хөгжил Улаанбаатар төмөр замын хөгжлөөс харагддаг.
Энэ төмөр зам, галт тэрэгнүүдийг Монгол, Орос хоёр улс 50:50 хувиар тэнцүү эзэмшдэг. Тиймээс Оросын оролцоогүй энэ төмөр замын хөгжлийг ярина гэж байхгүй.
Галч-үйлчлэгчид тэр болтол нүүрстэй зууралдана. Замд дайрах том өртөөнд үнс асгах зориулалтын хогны сав байсаар байна. Тэгсэн мөртлөө өртөө, галт тэрэг аль аль нь тамхины үнс хаяхыг хориглодог. Орчин үеийн дулаан галт тэрэг бол тамхины өрөөнөөс эхлээд бүхэл бүтэн тансаг хоолны газар, шөнийн цэнгээний газар хүртэл байгуулж орлогоо өсгөдөг. Гэтэл өнгөрсөн онд тасалбарынхаа үнийг 50 хувиар нэмсэн галт тэрэгний ресторан гэх газар орой 20.00 цагт “Хоол дууссан” гэдэг үгээр зорчигчдыг буцаахтай таарлаа.
ХООЛГҮЙ, ҮЙЛЧЛЭГЧГҮЙ РЕСТОРАН
Хоолгүй галт тэрэгний ресторанд үйлчлүүлж байгаа хүмүүс ширээгээ арчиж өгөхийг хүсэх биш гуйж байхтай таарна. Рестораныг ажлуулдаг бололтой эмэгтэй “Тэнд алчуур байгаа” гэж хээвнэг хэлнэ. Ер нь Улаанбаатар төмөр замд мөнгөө төлсөн ч өөрөө өөртөө үйлчлэх ёстойг тэгж мэдсэн.
Эмэгтэй нь зааж өгсөн ширээний алчуур ёстой өөрөө өөртөө үйлчилдэг тогооны бариул. Ингэж үйлчилгээ авсны дүнд суудаг газар нь суух гэтэл хоолгүй хоолны газрын галч-үйлчлэгч галаа буруу түлсэн үү, сайжруулсан түлшний сайнаас болсон уу тэнд байсан бүх хүнийг угаатуулж алах дөхөв.
Хэд хэдэн жуулчин утаа май болсон ресторанаас хуваарьт өрөө рүүгээ хурдалж харагдсан шүү. Ийм нэг хоолны газар Улаанбаатар, Замын-Үүд хооронд үйлчилж байгаа. Хоолгүй ресторан бие засах, гар угаах газаргүй. 22.00 цагт хаах бөгөөд Өмнөд Солонгос тэргүүтэй орнууд өмнөх нь зууны сэдэвтэй киноны зураг авалтаа өөр хаана очиж хийх билээ.
ЗЭВЭРСЭН СУУЛТУУРЫН ХҮРЭЛЦЭЭ
Галт тэрэг унтаад л буудаг тээвэр мөн үү. Магадгүй мөн байх. Гэхдээ 15-16 цаг зорчиж байгаа тээвэр зөвхөн унтахад зориулагдсан ор байх ёсгүй. Тиймээс өмнөх зуунаас эхлээд галт тэргэнд хоолны газраас эхлээд казино хүртэл байгуулж өгсөн. Тэгвэл Монгол, Оросын хамтарсан галт тэргэнд зэвэрсэн төмөр суултуурын хүрэлцээ муу. Одоогоос 20 жилийн өмнө олддоггүй байсан Замын-Үүдийн тасалбар өнөөдөр ч олдохгүй байгаа. Улаанбаатар төмөр зам Замын-Үүдийн чиглэлд гурван нэмэлт вагон гаргасан нь үүнээс харагдана.
Гэсэн ч тасалбарын хүрэлцээ олдоц муу хэвээр бөгөөд дан ганц замтай учраас энэ эрэлт мөнхөд хадгалагдах нь ойлгомжтой. Хилийн урд талд Хятадын автобус нь Монголын галт тэрэгнээс илүү хөгжчихсөн байна.
ҮНЭ ӨСЧ, ҮЙЛЧИЛГЭЭ ДАВЖААРАВ
"Улаанбаатар төмөр зам" хувь нийлүүлсэн нийгэмлэг зорчигч тээврийн тарифыг 2022 онд 50, 2023 онд 50 хувиар тус тус нэмсэн. Ачаа тээврийн тариф мөн нэмэгдсэн. Дээр нь цагаан хэрэглэлээ зарах бөгөөд аяга цайгаа мөн нугалж дамлана. Зорчигч тээврийн үнийг зах зээлийн зарчимд нийцүүлсэн байж болох ч Монголд ганц монополь байгууллага гэдгийг харгалзсан гэдэг эргэлзээтэй. Тиймээс ч үйлчилгээ нь унаж, үнэ нь өсөөд байгаа урвуу хамаарлыг хэн ч шүүн тунгаадаггүй аж.
Нэргүй 2024-01-08 66.181.184.188
энэ бүтэхгүй газараа
зочин 2024-01-08 66.181.160.94
Оростой хамтарсан юм тиймл байж таараа шдээ.. Өөр юу хүсээвэй ?..
Зочин 2024-01-08 209.89.240.99
хаа холоос ирээд нислэгийн билет дууссан гээд төмөр замдаа суугаад монгол хоолоо идий гэтэл цөөхөн нэр төрлийн амт муутай хоол бсан.Тендёр шалгаруулж ресторанаа ядаж сайжруулаачээ
Зочин 2024-01-08 209.89.240.99
цахилгаан галт тэрэгтэй болмоор юм.Хажуу улс орнууд хөгжөөд бхад амласан үеийн төмөр замтай тарчиг тарчиг гээд явах гэждээ
indy 2024-01-08 216.38.195.74
steelbr;
-##_; +π; 2024-01-08 216.38.195.74
#-#-#+1;
b) 2024-01-08 216.38.195.74
-ylcuun
Нэргүй 2024-01-08 66.181.183.121
zun bol butej uheh yum bnlee
Зураач Лондон 2024-01-08 90.208.245.113
Америк Улс, манайд хос төмөр замтай орчин үеийн барууны стандартад тэнцсэн бүтээн байгуулалт хийх гэхэд муусайн оросууд тас хөндлөн хэвтсэн шүү! Оросыг дагавал н**ш болно…
OCX+dr_; 2024-01-08 216.38.195.74
xynui
;OC; 2024-01-08 216.38.195.74
– bysduin
Нэргүй 2024-01-08 213.87.160.255
Харуулах боломжгүй.
-nutochopoldji usedzyy- 2024-01-08 216.38.195.74
-dyygai; -##-
-fcto-; -##- 2024-01-08 216.38.195.74
oz
Нэргүй 2024-01-08 139.5.216.164
1940 оны загвар хэвээрээ. Баас шээсээ зам зуураа асгадаг учраас хятадууд Эрээнээр нэвтрэхийг нь хориглосон. Ичмээр.
Нэргүй 2024-01-08 66.181.179.213
Манай төмөр замын үйлчилгээ өнгөрсөн зуундаа гацсан.
Хотын унаган залуу 2024-01-08 139.5.217.62
хамгийн дампуурч дуусаж байгаа газар тэр бутээлэг орны даавуу беелжис хурмээр яг л 1985 он анх вагоноор зорчиход ийм л байсан одоо ч хэвээрээ коммунист солонгос л гэсэн уг
ЗОЧИН 2024-01-08 60.41.246.196
ТҮҮНИЙГЭЭ "РЕОСТОРАН" ГЭЭД НЭРЛЭЧИХСЭН. ХООЛ НЬ АМТ ЧАНАР МУУТАЙ, ПОРЦ БАГА МӨРТЛӨӨ ТЭНГЭРТ ХАДСАН ҮНЭИЭЙ ШҮҮ. УБ ХОТОД СУУДЛЫН ВАГОН ДЕПО ХАВИЙГ ӨВЛИЙН ӨГЛӨӨ, ОРОЙ ХАРААРАЙ ДАА. НӨГӨӨ ХАР УТАА ЧИНЬ ЦАХИЛГААН СТАНЦЫН ЯНДАНГИЙН УТАА ШИГ Л ДЭЭШ ОЛГОЙДООД ТЭР ХАВИЙГ БҮРХЭНЭ. УТААНЫ ЗАХ НЬ БҮР ЭНХ ТАЙВНЫ ГҮҮР ХҮРЭХ ШАХДАГ ГЭЭД БОДДОО. ЕР НЬ ЭНЭ ДЕПОГ 2025-26 ОНД АМГАЛАН, ХОНХОР ТИЙШ НҮҮЛГЭН ШИЛЖҮҮЛЭХ ХЭРЭГТЭЙ.
Нэргүй 2024-01-08 43.242.243.247
сонин юмаа хайрт ах оростойгоо хамтарсан ш дээ хөгжөөд сүйд болмоор юм эсвэл чукча дүү ингэж байхад хаваажид юм уу
kk 2024-01-08 202.55.188.85
hetsvv2 hool undgvi hetsvv gazar
Нэргүй 2024-01-08 124.158.80.38
ах нар гээч хүний мөсгүй орсуудыг дагаад иймл бна шүү дээ
Нэргүй 2024-01-08 202.126.89.154
бүр 19-р зууных хэвээршүү
Нэргүй 2024-01-08 202.131.225.197
Орос гэж х****л хүрсэн улс байх юм аа, хавьтсан ойртсон болгон нь сөнөж мөхөж байх тавилантай юм даа.
Нэргүй 2024-01-08 43.242.242.247
Бодит байдлыг хоржоонтой гоё бичжээ.
Нэргүй 2024-01-08 139.5.218.162
МАН ЖДҮ ХУЛГАЙ, 60 ТЭРБУМЫН ГЭМТ ХЭРЭГ, НҮҮРСНИЙ ХУЛГАЙ ХИЙГЭЭГҮЙ БАЙСАН БОЛ ӨДИЙД ТӨМӨР ЗАМЫНХАА 50 ХУВИЙГ ОРОСООС ХУДАЛДААД АВЧИХСАН, ТӨМӨР ЗАМЫН ҮЙЛЧИЛГЭЭ ОРЛОГО ЭРС САЙЖИРСАН БАЙХ БАЙЛАА
Зочин 2024-01-08 202.72.243.182
300-400 км хурдалдаг галт тэрэг Монголд таарахгүй, хэрэггүй хэзээ ч хөрөнгө оруулалтаа нөхөж чадахгүй.
Нэргүй 2024-01-08 108.147.103.62
Оросыг дагасан ямар ч улс,оростой хамтарсан ямар ч бизнес нэг ийм л болж байгаам даа….1990 ээд оны үед УБТЗ-ыг 100 хувь Монгол улсын өмч болгоод авчих байсан алтан боломжийг алдагдуулсан хүн нь раш гэж гөлөг…сүүлдээ УИХ-ын гишүүн,хөдөлмөрийн баатар болчихсон тууж ч явах шиг
Нэргүй 2024-01-08 59.153.115.26
цэдэнбал, соц магт, хятадыг муул
Зочин 2024-01-08 37.166.106.226
Хэтэрхий хоцрогдсон хэвээр бгаа нь үнэн, Үнэнийг л бичиж. УВ с Дархан ороход бараг 8 цаг явж бсан, 70 аад оны яг хэвээр бнлэй, дахин суухгүй. Орост бас ийм байгаа биз, дайн эхэлснээс хойш манайхан явахаа больсон бх
Нэргүй 2024-01-08 188.162.254.80
дээдэх нь суудалаа олоогуй бол доодох нь хэзээ ч гуйдэлээ олохгуй гэж Уих гээч худалч хулгайч з**х*й эмс шургалсан байгууллагыг тараая !!!!!!!!!!!!!!!
Нэргүй 2024-01-08 66.181.191.135
ТӨМӨР ЗАМЫН ДАРГА НАР НЬ ЭРИН ЗУУНЫ ТЭЭВЭРЛЭЭГҮЙ АЧАА БРААГ ТЭЭВЭРЛЭЖ, АРАЙ Л ГИННЕСИЙН НОМД ОРСОНГҮЙ ГЭДЭГ МЭДЭЭ ЯВААД БАЙДАГ
Нэргүй 2024-01-08 203.17.23.177
МОЯА НАР ЭНЭ ОРОСЫН ЯАЖГИЙ НОГООН ГАЛТ ТЭРГЭЭР ДАХИН НЭГЭН ЗУУНЫГ ЭЛЭЭХ БИЗ ХӨӨРХИЙ. УЛС ОРНУУД ЦАХИЛГААНААР ЦАГТ 300,400 КМ ХУРДАЛДАГ ГЭЭД Л ХООРОНДОО ӨРСӨЛДӨЖ БАЙХАД ОРОСЫН НҮҮРСЭЭР АЖИЛЛАДАГ ЯАЖГИЙ НОГООН ЦАГТ 60КМ. 200 КМ ЗАМЫН 10 ЦАГ ТУУЛЖ БАЙНА.