Нүүрс тээврийн жолооч нар Ерөнхий сайдад хандав

Нүүрс тээврийн жолооч нар Ерөнхий сайдад хандав

Нүүрс тээврийн жолооч нар Ерөнхий сайдад хандав

МОНГОЛ УЛСЫН ЕРӨНХИЙ САЙД Л.ОЮУН-ЭРДЭНЭ ТАНАА 

 ИЛ ЗАХИДАЛ

Ковид цар тахлын үед экспортын нүүрс тээврээ тасралтгүй үргэлжүүлж битүү кабинд амьсгалах агааргүй цонхоо онгойлгох эрхгүй амь тэмцэн зүтгэж ирсэн Тавантолгой, Гашуунсухайт боомтын нүүрс тээвэрчид танд хандаж байна.

Шударга ёсны тэмцлийн оргилд яваа танд ирж буй улс төрийн ачаа дарамт хүнд байгаагийн адил ариун шударга хөдөлмөр мэрийлт зүтгэлээр ажил тээврээ хийж ар гэрээ тэжээж амьдрах гэсэн тээвэрчид бидний орчин, ажлын талбар нэн хүнд болж байгаа тул арга буюу танд хандлаа.

Засгийн газрын 362-р тогтоол гарч ЭТТ ХК-д онц байдал тогтоож бүрэн эрхт төлөөлөгч томилогдсон хугацаанд гарсан өөрчлөлт, нааштай арга хэмжээ нь экспортыг нэмэгдүүлж төсөвт оруулах валютын хэмжээг өссөн үзүүлэлтийг танд тайлагнаж байгаа боловч энэ салбарт гол ачааг үүрч зүтгэдэг иргэд тээвэрчдийн цалин орлого буурч, урьдын адил гаднын худалдан авагч хөрөнгө оруулагчдын дүрмээр цалин мөнгө, ажлын хөлсөө хэмжүүлж ажилтай орлоготой байх эсэхээ шийдүүлдэг шинэ жишиг дахин тогтож байна.

Тавантолгой чиглэлийн тээвэрчид бид хоёр дахь удаа /2023.11.21 / цуглан хуралдаж  тээврийн нөхцөл байдал, цаашид зөв шударга эрх тэгш харилцааг ёсыг хангахын тулд  төр засагт хүргэх саналаа нэгтгэн хэлэлцсэний эцэст танд хандаж байна.

Нүүрс экспортын үл аижллагаанд Засгийн газраас онцгой дэглэм тогтоосон нэг жилийн хүрээнд тоочих асуудал олон байгаа боловч зайлшгүй Ерөнхий сайд сонсож анхаарах ёстой гэж үзсэн асуудлыг товчлон дурдвал :

  1. Цар тахлын дараах эдийн засгийн сэргэлтийг хангах хүрээнд ЭТТ ХК-тай давуу эрхээр нүүрс худалдан авах үйл ажиллагааг үргэлжүүлж буй Хятад талын нэр бүхий компаниуд нь хэт монополь шинжтэй болж нүүрс тээвэрлэх үнэ ханшийг үндэслэлгүйгээр буулгах замаар илтэд ашиггүй үнийн саналаар Монгол тээврийн компаниуд тэдгээрийн тээвэрчид жолооч нарыг шахах бодлого явуулж байна .

Энэ оны арваннэгдүгээр сарын 20-ны өдөр ам нөхцөлтэй гэрээ бүхий 1. Chalco Trading Hong Kong Co., Ltd 2. Jasn International Pte., Ltd & Jiayou International logistics Co., Ltd 3. Xianghui Energy (Singapore) Pte., Ltd & E-Commodities Holdings Pte., Ltd 4. Glory Town Holdings Co., Ltd зэрэг компаниуд богинын тээврийн ханшийг 60 хувиар гэнэт бууруулах мэдэгдлийг хүргүүлсэн байдаг. Энэ тарифаар  улс хоорондын тээвэр хийх нь эдийн засгийн хувьд Монгол тээврийн компаниудад боломжгүй тул монгол тээвэрчдийн төлөөлөл үнэ тарифыг бодитой барих шаардлага тавин Цагаанхад бүст 2023 оны арваннэгдүгээр сарын 20-ны өдрөөс эхлэн  эсэргүүцлээ илэрхийлж  ажил хаялтад шилжих болсоноо зарлаад байгаа бөгөөд үүнд худалдан авагч нар болон ЭТТ ХК-ийн зүгээс үл тоосон хандлага гаргасаар байгаа юм. Энэ байдлаар Монгол улсын нутаг дэвсгэрт Монгол иргэдийн амьжиргаа орлого ажлын байрны баталгааг алдагдуулж байгаа нь засгийн газрын түвшинд авч үзэх асуудал мөн гэж бид үзэж байна.

Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлд үйл ажиллагаа явуулж ирсэн монгол тээвэрчид, хувь машинтай иргэдийн нэгдэл нь ардаа 100 мянга орчим өрхийн амьжиргааг авч явдаг.  Тээврийн хөлсийг уурхайд болон худалдан авагч талд ашигтай байлгах, цөөн тооны худалдан авагч нар нүүрс тээвэрт давхар монополь тогтоох нь улстөрчдийн хувьд зөвшөөрч болох тохироо байж болох ч, өр зээл төлөх, амьдрах орлогоо алдаж буй монгол иргэд тээвэрчид, тэдний ар гэрт тэвчиж болшгүй басамжлал болох юм гэж тээвэрчдийн төлөөлөл үзэж байгаатай таныг мөн санал нийлнэ гэж итгэж байна.

2019-2020 онд яг энэ нөхцөл байдал үүсч тээвэрчид тэмцлийн хэлбэрт шилжихэд  тухайн үед ЗГХЭГ-ын дарга таны зүгээс анхааран Засгийн газрын хурлаар мэдээлэл сонсож, шаардлагын хүрээнд шийдвэрлэх чиглэл өгч ажилласаны дүнд худалдах худалдан авах гэрээнд  жишиг тариф барих заалт орж уртын тээврийн хөлс 80+ тариф хүрч тогтсоноор нүүрс тээврийн компани жолооч нарын цалин орлого тогвортой нэмэгдэж байсан сайхан түүх байдаг.

Өнөөдрийн цаг дор дээрх үйл явц давтагдаж буй тул УУХҮЯ, ЭТТ ХК-ний зүгээс нүүрс худалдах худалдан авах гэрээнд тээврийн тарифыг бодитой тогтоож, шударга өрсөлдөөний тухай хууль зэрэг монгол улсын зохих хууль  журмыг мөрдөж ажиллах заалтыг нэмэлтээр оруулах, худалдан авсан нүүрсээ тээвэрлэхдээ дотоодын ААН, тээврийн компаниудыг тодорхой квотоор ачаа тээвэрт бодит ханшаар тогтвортой хамруулах өөрчлөлтийг оруулж, иргэдийнхээ ажил амьдралын баталгааг хангах чиглэлд эрс шийдэмгий байр суурь баримтлах нь Монгол улсын Засгийн газрын иргэдийнхээ талд авах арга хэмжээний нэг гэж бид үзэж байна.

  1. Засгийн газрын 362 тогтоолоор улс хоорондын ачаа тээврийн “С” төрлийн зөвшөөрлийн бичгийг олборлогч борлуулагч уурхай тал хариуцан олгох болсноор дэвшил бас ухралт гарсан гэж салбарын төлөөлөл үздэг.

ЭТТ ХК-иас “С” зөвшөөрлийг хуваарилахдаа нээлттэй тэгш хуваарилалтын зарчмыг баримталсан нь сайшаалтай боловч хэт нэг талыг барьж машины тоонд дүйцүүлэн квот хэлбэрээр “С” төрлийн зөвшөөрөл олгосон 4 улирлын туршилт нь Тавантолгой чиглэлд их хэмжээний тээврийн хэрэгслийн тоо өсөх хөшүүргийг бий болгосон. Арван тээврийн хэрэгсэл сиситемд мэдүүлж  хоёрт  нь “С” авах дүрэм үйлчилсэн тул ААН-үүд арга буюу машины тоо өсгөх үйл ажиллагаанд татагдан орсон байдаг. Дөрвөн улирал энэ байдлаар явагдсаны эцэст машины тоо хэт өсч /40 хувь/ хөөсөрч ирсэн тул буцаад байж болох бүх хэлбэрээр тээврийн хэрэгслүүдийг хасах арга эрэлхийлснээр 4 дүгээр улиралд олон хувь машин банк лизинг өр зээлтэй иргэд зөвшөөрөл горилох жагсаалтаас хасагдаж арга буюу нэгдэн тэмцэхэд хүрч байв.

Энэ нь ЭТТ ХК -ийн  БЭТ- ийн баг муу ажилласандаа бус энэ чиглэлд бэлтгэгдсэн судалгаа систем бүхий тээврийн чиглэлээр дагнасан нэгж агентлагаас хувиарлалтыг шууд авч 362 тоот тогтоолын хэрэгжилтийг хангахаар яаравчлан хийсэнтэй холбоотой гэж бид дүгнэдэг. Иймд цаашид борлуулагч уул уурхайн компанийн захиалгад үндэслэн туршлага судалгаатай тээврийн нэгдсэн ситем бүхий чиглэлийн мэргэжлийн байгууллага улс хоорондын “С” төрлийн  зөвшөөрлийг олгодог болгох. Хэрвээ дахин Засгийн газрын  тогтоол шинэчлэн гарах бол Засгийн газрын  дугаар 362 тогтоолын  5 дахь заалтыг эргэн харах.

  1. Сүүлийн саруудад Гашуунсухайт боомтын хилийн таталт ачилтад хуваарь хийх үйл явц нь шударга бус зохион байгуулалт муутай судалгаа төлөвлөлтгүй, цөөн хүний үзэмжээр нэг төрлийн тээвэрт илт давуу байдал олгож бусад тээвэрлэгч нарт чирэгдэл учруулж буй нь  Засгийн газрын 362 тогтоолын 9 дэх заалт:  “Хилийн боомтоор ашигт малтмал тээвэрлэх, экспортлох үйл ажиллагааг оновчтой зохион байгуулах, … хилийн боомтын үйл ажиллагаа саатаж, экспорт буурах эрсдэл үүсэхээс сэргийлэх, энэ тогтоолын хэрэгжилтийг хангахад боомтын үйл ажиллагааг чиглүүлж ажиллах” заалт зарим талаар хэрэгжээгүй байгаа гэж бид үзэж байна.

Тээвэрчид тээвэрлэгч ААН-үүд нэгдэн зөвлөлдөж засгийн газрын анхааралд оруулах ёстой гэж үзсэн бусад асуудлыг хавсралт №1-т хүргүүлэв.

Тавантолгой-Гашуунсухайт боомт чиглэлд бодит байдлын дүр зургийг гаргаж үндэсний компаниуд тээвэрчдийн ажлын байрыг хадгалж, ар гэр амьжиргааг дордуулахгүй байх шинэ хандлагаар ажиллаж ЭТТ ХК-ийн удирдлага, УУХҮЯ ,ЗТХЯ зэрэг төрийн байгууллагууд дээр дурдсан асуудлуудаар дүгнэлт гаргаж, Засгийн газарт танилцуулах  ажлын хэсгийг Гашуунсухайт боомт чиглэлд нэн дариу томилж ажиллуулахыг танаас хүсье.

Шударга ёс тогтоох амар биш таны тэмцлийг бид дэмжиж ирсэн бөгөөд нүүрс тээврийн эгэл бор тээвэрчид, хувь машин, банк лизинг машинтай иргэдийн нэгдэл ХХК-иуд бид эх орондоо байгаа хэрнээ давуу эрхгүй, нүүрсэнд монополь эрхтэй худалдан авагчдын царай харж, экспортын ажил тээврээс хасагдах болсондоо цөхөрч, цалин орлого ар гэрийнхээ амжиргааны төлөө тэмцэхээс өөр сонголтгүй булж буйг сонордуулъя.

              Төрийн шийдвэр мэргэн түмэн олонд ивээлтэй байг.

 ТАВАНТОЛГОЙ, ГАШУУН СУХАЙТЫН ТЭЭВЭРЧДИЙН

“НЭГДЭЖ ШИЙДЬЕ 2023” ЗӨВЛӨЛДӨХ УУЛЗАЛТАД ОРОЛЦОГЧИД

 ЗОХИОН БАЙГУУЛАГЧ:  БАЯНЗАМ ТЭЭВЭРЧДИЙН ХОЛБОО

 2023 оны 11 дүгээр сарын 21

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
13
ЗөвЗөв
5
ХахаХаха
2
ТэнэглэлТэнэглэл
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

28 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 213.87.149.99

Харуулах боломжгүй.

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

XUSNEER NAADGCH80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

AX NARIN SEKSYG BOOL BLNO 80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 66.181.180.97

Боомтууд ашиглалтанд орохоор жолооч нарын 95 хувь нь ажилгүй болох нь тодорхой учир дараачийн ажлаа одооноос бодсон нь дээр болов уу.

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

ZYGAATSN NAS TOOXGUI80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

SHAAX ERCHUUDTEI80955877ZYGAATSI

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

SADARTLA SEKSEER UILCHLI80955877

Avatar

Зочин 2023-11-23 192.82.92.42

Бух тувшинд ажил завхархаар Еронхий сайд гэгч руугээ бугд хандаж байгаам!!! Ажил хийдэггуй, асуудал шийддэггуй терийн албадаа тараавал таарна, хэмнэлттэй.

Avatar

Иргэн 2023-11-23 103.57.93.114

Улс төрчид нүүрс тээвэрлэж зөөдөг болсон болохоор та бүгд хэрэгцээгүй болж байгаа юм. Тэд төмөр замыг гацааж чадаж байна. Одоо та нарыг гацааж чадна. Иргэдийн хувьцааг ч гацааж байгаа. Улс төрчдийг угаар нь цэвэрлэвэл амжилт олно.

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 66.181.180.45

Төмөр замаар нүүрсээ тээвэрлэнэ. Өөр аргаар мөнгө олж амьдрахаа бодоцгоо. Хүний өмнөөс амьдарч байгаа юм шиг уйлцгаагаад

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 66.181.178.128

юманд өөрийн өртөг гэж бий. Тэгээд ашигтай бөгөөд өрсөлдөхүйц үнэ гэж байна. цаашид өрсөлдөөний замаар л явах талаар бодсон нь дээр дээ. ТЗ ашиглалтад орохоор бүр ачаагүй болох байх даа.

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 202.126.89.150

Одоо галт тэргээр зөөж эхэлбэл тээвчдийн хэрэгцээ эрс багасах учраас урьдчилан сэргийлж арга хэмжээг төлөвлөж байх нь энэ тээвэрчдийн холбоонуудын нэг үүрэг болно доо

Avatar

Иргэн 2023-11-23 66.181.185.196

Хүн болгоны хүсэл сонирхолыг хангасан шийдвэр гэж байддагүй. Өөрсдөө зохицох юман дээр хоншигнохоо боль

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 188.162.254.36

дээдэх нь суудалаа олоогуй бол доодох нь хэзээ ч гуйдэлээ олдоггуй гэж Уих гээч худалч хулгайч з**х*й эмс шургалсан байгууллагыг тараая !!!!!!!!

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

XALYYTSSAN SEKSEER TAICHNA80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

SEKSEER XANGI JARGAAN80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 202.9.40.250

Төмөр замаа ашиглалтанд оруулъя

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

SHAAX ERCHUUDTEI 80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

47DESH SXN SEKSYG GOE ERTEI80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 59.153.112.128

SEXSDN ANYSIN SEKSEER80955877

Avatar

ХУУЛЬЧ 2023-11-23 202.9.46.60

ЭНЭ БОЛ ЖИХНЭНЭ ҮЙЛДВЭРЧИН ХӨДӨЛМӨРИЙН ТӨЛӨӨ БАЙГУУУЛЛАГЫН ЭРХ,ЭРХ ХЭМЖЭЭГ ЯРЬЖ АЖИЛЛАГСАДЫНХАА ТӨЛӨӨ ДУУГАРСАН ШУДАРГА ТЭМЦЭЛ ШҮҮ .,,,,УЛС ТӨРЖИЛТ ЭНД АЛГА ТЭЭВРИЙН ЖОЛООЧ НАР ӨӨРИЙН АЖЛЫГ ҮНЭ ЦЭНТЭЙ,,, МОНГОЛЫНХОО БАЯЛАГЫГ ЖОЛООЧ НАРТ ХҮРТЭЭМЖТЭЙ ЗӨӨХ САНАЛ БАЙНА ДАА .,,, МҮЭТЗ гэдэг дарга нарын байгууллага ИЧИЖ АМЬДАР ,,,,,

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 202.126.89.143

Та нарыг манай Данх гуйхгүй хар машиныг ажлуулаад ялчихна даварчихсан тосны алчуурууд

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 203.98.76.4

МАН улсаа сүйрүүлж байгаа ч 2024 дахиад л ялна…АН хааачивааа

Avatar

Зочин 2023-11-23 59.153.115.141

Тээврийн хөлс буурч байгаа нь улс талдаа сайн боловч хувь хүнд бол хэцүү байх гэхдээ бодит өртөгийг нь л сайн тооцож байж шийдэх байх даа

Avatar

малчин 2023-11-23 43.242.242.140

БӨӨН ШУНАЛ ОДОО БОЛСОН

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 202.55.188.45

багш нарыг цалин нэмэх гэхээр та нарыг хэн багш хийгдсэн юм больж болно гэдэг байж та нар өөрсдөө боль заавал нүүрс зөөж яах гээд байгаан өөр ажил хий шант ааж ны гарууд

Avatar

Нэргүй 2023-11-23 202.55.188.45

даварсан гөлөгнүүд нэг удаа хил гарахдаа 3 сая төгрөг авдаг байж яасан шуналтай юм бэ

Avatar

Бадарч тахар 2023-11-23 66.181.191.178

Эхийг эцээхгүй тугалыг тураахгүй зөв шийдвэр гаргах чадамж Данх бацаанд байгаа юмуу ! харж л байя !

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж