Түгжрэлтэй тэмцэх зохицуулалт улс төрөө даахгүй унах уу?

Түгжрэлтэй тэмцэх зохицуулалт улс төрөө даахгүй унах уу?

Түгжрэлтэй тэмцэх зохицуулалт улс төрөө даахгүй унах уу?

“Түгжрэлээ шийд, Х.Нямбаатар аа” гэж шаардах хэрнээ шийдэл санал болгохоор эсэргүүцэгсэд олон болов. Улаанбаатар хотод өнөөдөр 1.7 сая иргэн амьдарч буй бол өдөр бүр 712 мянган тээврийн хэрэгсэл хөдөлгөөнд оролцож байна.

Нийслэлийг анх төлөвлөхдөө автозамыг 80 мянган тээврийн хэрэгсэл хөдөлгөөнд оролцох боломжтой байхаар байгуулсан байдаг. Өнгөрсөн хугацаанд 500 гаруй км замыг нэмж барьснаар нийслэлийн автозам 1040 км болж өргөжсөн.

Гэвч жил тутамд нийслэлд шинээр 47 мянга гаруй тээврийн хэрэгсэл бүртгэгдэж, хөдөлгөөнд оролцох болсон нь тодорхой зохицуулалт хийхээс аргагүй болгож буй юм. Иймээс Засгийн газар Нийслэл Улаанбаатар хотын автозамын хөдөлгөөний түгжрэлийг бууруулах, гэр хорооллыг орон сууцжуулах тухай хуулийн төслийг УИХ-д өргөн мэдүүлээд байна.

Энэхүү төсөлд дэд төвүүдийг түшиглэн гэр хорооллыг барилгажуулах, түгжрэлийг сааруулах зорилгоор метро байгуулах, төлбөртэй бүс тогтоох, автомашины дугаар олголтын хэмжээг Нийслэлийн Иргэдийн төлөөлөгчдийн хуралдаан /НИТХ/-аар баталж байх зэрэг асуудлууд багтсан юм.  Эдгээрээс төлбөртэй бүс тогтоох асуудал хамгийн их эсэргүүцэлтэй тулж буй юм. Тодруулбал, Баруун дөрвөн замаас Зүүн дөрвөн зам, 32-ын тойргоос Энхтайваны гүүр хүртэлх автозамыг төлбөртэй бүс болгож болохоор заасан.

Төлбөртэй бүс тогтоох асуудлыг НИТХ-наар шийдвэрлэнэ. Ингэхдээ төлбөртэй бүсийн тариф нь 0-27000 төгрөг байж болохоор заасан.

Улаанбаатар хотын захирагч Х.Нямбаатарын тайлбарласнаар төлбөртэй бүсийн тарифыг 2000, 5000 төгрөгөөр ч тогтоох боломж бий. Гэхдээ төлбөртэй бүсийг тогтоохын өмнө нийслэлийн нийтийн тээврийн хүртээмжийг нэмэгдүүлнэ. Мөн энэ бүс рүү орж ирэхээс өмнө хотын төвөөс 800 метр орчимд төлбөргүй зогсоолуудыг байгуулна. Тэнд автомашинаа тавиад алхах, дугуй унах, скүүтэрээр явах зэрэг боломжийг бүрдүүлнэ. Төлбөртэй бүс дотор амьдарч байгаа иргэдийг тогтоосон тарифаас 90 хүртэл хувиар, албан ёсны такси үйлчилгээг 50 хувь хөнгөлөхөөр заагаад байна.

Олон нийтийн зүгээс “Хэн ч хаагуур ч автомашинтайгаа зорчих эрхтэй. Хааж боож болохгүй. Хэрвээ ийм зохицуулалт хийвэл тэмцэнэ” гэх агуулгатайгаар дайралт хийж эхлээд байна.

УИХ дахь МАН-ын бүлэг ч сонгуульд ялагдах том шалтгаан болох вий гэдгээс эмээж, хаяагаа манаж эхлэв. УИХ дахь МАН-ын бүлгийн дарга Д.Тогтохсүрэн “Төлбөртэй  бүсийн асуудлыг нэлээн сайн ярилцах ёстой.  Засгийн газар саналуудаа боловсруулж чиглэл өгөх ёстой гэж өмнөх бүлгийн хуралдаанаар үзсэн. Алийг нь дэмжих вэ,  дэмжихгүй вэ гэдгээ түгжрэлтэй нөхцөл байдал хүнд байгаа ч гэсэн олон талаас нь ярилцах хэрэгтэй.  Хуулийн төсөл өргөн баригдсаны дараа бүлгээр дахин хэлэлцэнэ” гэдэг байр суурь илэрхийлээд буй юм.

Харин Улаанбаатар хотын захирагч Х.Нямбаатар “Болж өгвөл хуулийн төслийг арваннэгдүгээр сардаа багтаан УИХ-аар батлуулах нь тодорхой ажлууд хийх боломж бололцоотой болгоно” гэдэг асуудлыг тавиад буй. Гэвч УИХ-д олонхийг бүрдүүлж буй МАН-ын гишүүдэд зургаан сарын дараа болох УИХ-ын сонгууль л чухал болохоос биш  Улаанбаатар хотын түгжрэл 100 дахь асуудал болж, хойш шидэгдэж мэдэхээр байна.

Уг нь эл төслийг Засгийн газар яаралтай горимоор хэлэлцүүлэхээр өргөн мэдүүлсэн. Учир нь, түгжрэл бол нийслэлийнхний хамаг цагийг барсан, шүдний өвчин болоод удаж буй.

Жишээ татвал, Нисэх, Яармаг чиглэлийнхэн хотын төв рүү ажилдаа ирж, очиход 5 цагийг, Баянхошуу, Зүүн салаа, Шар хад орчмынхон 3-4 цагийг түгжрэлд өнгөрөөж буй юм.  Өглөө хичээл, ажил эхлэх, орой ажил, сургууль тарах бүрийд төв зам дагуух автомашины түгжрэл оргилдоо хүрдэг гэж хэлж болно.  Хөшигийн хөндий дэх нисэх онгоцны буудлаас хүүгээ БНСУ руу үдэж мордуулсан эцэг, эх гэртээ харьж амжаагүй, Нисэх орчимд түгжрэл дунд явахад хүү нь хэзээний Инчоны нисэх онгоцны буудалд газардан, саадгүй хүрсэн тухай утсаар дуулгаж байна. БНСУ-руу гурван цаг гаруй нисээд хүрдэг.

Судалгаагаар Улаанбаатар хотын 2021 оны түгжрэлийн алдагдсан боломжийн өртөг 3.82 их наяд төгрөг буюу 1,245 сая ам доллар болохыг тогтоосон байдаг. Улаанбаатар хотын нэг иргэн жилд дунджаар 30 хоног буюу 717 цагийг түгжрэлд алдаж байна ч гэж үзэх нь бий. Ирэх таван жилээр тооцвол 24.3 их наядын алдагдал хүлээх тооцоолол гарсан байдаг.

Улаанбаатар хотын хүн амыг бусад улс орнуудтай харьцуулахад нийслэлийн хувьд бага буюу 1.7 сая. Гэвч автозамынх нь даац бусад улс орнуудтай харьцуулахад ачаалал даах чадвар нь хэд дахин бага байгаа нь төлбөртэй бүс тогтоон, зохицуулалт хийхээс аргагүйд хүргэж байгааг холбогдох албаны хүмүүс ярьж буй. Жишээ татвал, Сингапур, Лондон, Стокхолм хотууд автомашины хөдөлгөөнийг сааруулах зорилгоор төлбөртэй бүс тогтоосон нь түгжрэлийг 30 орчим хувиар бууруулсан байдаг. Улаанбаатар хотын хувьд ч эл зохицуулалтыг хэрэглэх нь түгжрэлийг 30 орчим хувиар бууруулах боломжтой гэсэн судалгаа гарч, хуулийн төслийг боловсруулсан. Гэвч судалгаанд хөтлөгдөх бус сошиал даган намирах дуртай улс төрийг дааж, дээрх зохицуулалт дэмжлэг авч чадах эсэх нь УИХ-д сууж буй олонхийн бүлгээс шалтгаалах болоод байна.

Г.ХОРОЛ

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
6
ХахаХаха
2
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

27 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Оршин суугч 2023-11-01 139.5.219.150

сонгуулийн өмнө амлалт нь ямар ч татвар төлбөр нэмэхгүй л гэж амлаад дараа нь нэмэгдсэн …
тэгвэл намын бодлого гээд хотын төвийн замын хураамж
аа хойшлуулах санал нь сонгуулийн дараа 27000 төгрөг өө
хэрэгжүүлнэ л гэж байгаа юм шиг сонсогдож бн аа

Avatar

Зочин 2023-11-01 66.181.161.108

замаа олигтойхон тавьж сур тэгвэл түгжрэл буурна давхар зам барь далайд болж байхад газарт болжил таараа гарц хай

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 103.10.21.9

нэг жалгандаа бүгдээрээ машин барьж тойроод байхаар түгжрэл үүсэх нь ойлгомжтой шүү дээ .хотоо тэлж уужуу сэтгэх ухаан байн уу .арчаагүй харалсан дотортой балайр нохойнууд

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 103.212.119.83

Нямбаатар хууль зүйн сайдаар жаахан ажиллаад иргэдийг рейкетлэх дон тусчихжээ. Эмчилгээнд явуулъя.

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 213.87.131.161

Харуулах боломжгүй.

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 202.126.92.98

Энэ Нямбаатар гэгч ТҮГЖРЭЛИЙГ БУУРУУЛАХ шинжлэх ухааны үндэслэлтэй судалгаатай арга хэмжээ авахгүй ЗҮГЭЭРЛ ХААНА БООНО ТОРГОНО гэж байгаа нь өөрөө МАШ БУРУУ учраас ИРГЭД ЭСЭРГҮҮЦЭЖ БАЙГАА юм. ЭРХЭМЗАХИАЛГАТ БИЧЭЭЧ ХОРОЛ ГУАЙ

Avatar

хүннү 2023-11-01 202.55.188.125

Бүсчлэл тогтоох нь зөв. Бүх машинд QR код олго. Тогтоосон бүсчлэлд орох машин жилд нэг удаа 500 000₮ -төлнө. Үүнийгээ онлайнаар сунгаад баыж болхоор зохицуулах ёстой. Зам дээр байршуулсан скайнерт хэн нь мөнгөө төлсөн хэн нь төлөөгүй нь уншигдаад л ирнэ. Төлбөр төлөөгүй байж тогтоосон бүсэд орсон машинд өндөр торгууль тавь. Торгууль шүү хураамж биш. Харин энэ хураамжийг улс авч болохгүй, шууд иргэдийн нүдэн дээр давхар зам барь.

Avatar

Шударга бус байна 2023-11-01 139.5.216.137

Эрх баригчид хотоо замбараагүй болгочихоод эцэст иргэдээ илүү мөнгө төлөх, үгүй бол явган таварга гэж тулгах нь шударга уу.
Энэ олон дэлгүүр, зах хотод тийм их чухал уу?

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 139.5.217.166

SEKSEER AJIL XNE80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 139.5.217.166

SEKSY AJIL XN80955877

Avatar

Зочин 2023-11-01 66.181.160.46

Цаг сайхан болжээ … Эрт урьд цагт, намын шийдвэрийг эсэргүүцвэл толгойгүй л болдож байж билээ .. Одоо харин улс төрчид нь Ард түмэндээ таалагдах гээд л аргаа барж байдаг болж … Өтлөх насаа эрх чөлөөт нийгэмд өнгрөөх азтай хүндээ би !
Заа байз … өнөөдөр аль машинаа уныдаа байз ..

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 139.5.217.166

DYRAA XANI SEKSEER80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 139.5.217.166

SEXSEER JARGALTSI80955877

Avatar

Иргэн 2023-11-01 124.158.69.100

мөн автомашиныг тэгш сондгойгоор нь хөдөлгөөнд оролцуулсан ч болно. нэг өдөр явган гүйчихээд иаргааш нь машинтайгаа явчихад болно шүү дээ.

Avatar

Зочин 2023-11-01 124.158.69.100

124.158.69.100-ийн үргэлжлэл: онцгойгийн гамшигтай тэмцэх үүрэг гүйцэтгэж яваа автомашинууд тухайн төлбөрөөс чөлөөлөгдөнө. түүнээс эмнэлэгийн дарга албан тушаалтнуудын машин, цагдаагийн дарга нарын машин, онцгойгийн дарга албан тушаалтнуудын машин төлбөр төлнө шүү.

Avatar

зочин 2023-11-01 124.158.69.100

намка минь дараах арга хэмжээг эхлээд ав.
1.нийтийн тээврээ хүртээмжтэй, тохилог болгоо
2.төрийн албан хаагч нарыг хувийн машинаар албан ажилдаа явахыг хориглоо.
3.хотын төвөө тойруулаад төвөөсөө 1 км-ын зайд төлбөргүй зогсоолуудыг олноор бий болгоо.
4.баруун зүүн 4 зам болон 32-ын тойрог энхтайваны гүүрээс дотогш орсон тээврийн хэрэгслээс 1 удаа ороход 10 мянгаас доошгүй төлбөр авах. Харин үүнд түргэн туламжийн машин, эргүүлийн үүрэг гүйцэтгэж байгаа цагдаагийн машин, онцгойгийн гамшигтай тэмцд

Avatar

Зочин 2023-11-01 59.153.87.54

зөв шүү, төлбөртөй болго

Avatar

Zochin 2023-11-01 202.131.251.130

songuulid unah nuhee sain maltaj baina. Hu-iin kommunistuud songuulid unah heregtei baina. iim teneg shiidveruud sain gargaad namiinhaa esreg sain ajillaad bai Nyanbakteri guai.

Avatar

Zochin 2023-11-01 202.21.111.170

Төрийн бүх шатанд (цагдаа, онцгой, түргэн автомашинаас бусад) үйлчилж буй албаны автомашиныг зогсоое. Яамуудын төрийн нарийн , газрын дарга машин унаж буйг зогсоое. Эд нар алхаж эсвэл нийтийн тээврээр ажилаа амжуулж сурга. Иргэд ийм байдлаар л ажил, амьдралаа амжуулж яваа. Ингэж чадвал түгжрэл 20 хувь буурна.

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 112.72.8.90

Асуудалд сонгуульд гэсэн айдсыг оруулбал бүр бантан болно Шудалга шулуун шийдээ

Avatar

санаа 2023-11-01 112.72.8.90

Иргэд бид өөр өөрийн ашиг сонирхолд хэтэрхий автаж байгаа. Анхнаасаа иргэд төр гэсэн 2 субъект хоорондоо муу хамтарч зам замаа хөөснөөс ийм асуудалд тулгарах нөхцлийг бүрдүүллээ Үүнээс хэн нэг нь уйлалгүй гарзгүй гарахгүй ээ Нямбаатар гэдэг нөхөртөө биш Санал болгож байгаа хувилбараас өөр сонголтгүй

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 202.70.44.46

Гэртээ харихын тулд төлбөр төлдөг болох нь ээ. Явган ч юм уу нийтийн унаагаао зорчиж болноо гэхдээ явган хүний зам нь ямар байгаа билээ. Нийтийн тээвэр нь ч бас. Эхлээд ард иргэдийнхээ ая тухыг хангачихаад дараа төлбөрөө тогтоож болноо.

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 139.5.217.166

SEKSEER DYRAAR80955877

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 202.126.90.19

Хотын төвд баян комканиуд бгаа, ажилчдаа нийтийн унаагаар ирвэл урамшуулал өгдаг болгоё

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 43.242.243.90

Хүн брлноны карманд тэр 27000 төг бхгүй улам доош нь татаад ых юмаа иргэдийн эсрэг яаж амнаас нь гардаг тоо вэ Оюунэрдэнэ энэ халтар дамараа аваад зайлаарай 76 хулгайчууд улсаа ионосон дээрэмчингүүд ээ ингэж бж бомлого гаргаваа

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 202.131.238.26

Машин олон ч гэх шиг зүгээр дүрмээ л бариад, эгнээ бариа сахиад явчихвал түгжрэл үүсэхгүй ш дээ. Улаанбаатараас нарийхан замтай, олон машинтай Токио, Мюнхен гээд хотууд жолооч нар нь соёлтой, тэвчээртэй болохоор ямар ч түгжрэлгүй, урсаад явж байна. Зам дээр оркдоод хажуугийн эгнээ рүү хамраа шаагаад чихээд байхаар өөрийн болон сөрөг урсгалаа хаагаад байгаа ш дээ

Avatar

Нэргүй 2023-11-01 66.181.190.126

Эхлээд хотын төвийн бүсэд машин зогсоолгүй болгоо цөөхөн хэдэн зогсоолыг 100 хувь хотын захиргаа мэдэлдээ ав, хураамжийг нь өндөр болго, бүх албан газар байшингуудын гадаа машин овоолготой бна, машин тавих боломжгүй болохоороо аяндаа хотын төврүү орохоо болино тэгэхээс хотын төв орох эрх хязгаарлаж болохгүй ээ,, ер нь ганц төвд биш бүхий л газар наад зогсоолоо шийд !!!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж