Финландын нийслэл Хельсинкээс Японы Токио хот руу нисэхийн тулд "Finnair" компанийн онгоц Хойд туйлын дээгүүр нисэх болжээ. Нисэх онгоц ОХУ-ын агаарын орон зайд орохгүйн тулд Хойд туйлын тойрог хүртэл явж, буцаж доошлохоос өөр аргагүй болж, 10 хүрэхгүй цаг зарцуулдаг байсан аялалд гурван цаг гаруй нэмсэн байна. "Finnair" компани нь ОХУ-тай урт газраар хиллэдэг Финланд улсын үндэсний тээвэрлэгчийн хувьд 2022 оны хоёрдугаар сард Их Британи болон Европын холбооны бүх гишүүд зэрэг 36 улс руу Оросын агаарын орон зайг хааснаар хамгийн их хохирол амссан агаарын тээврийн компаниудын нэг юм.
Скандинавын хамгийн том агаарын тээврийн компани Украины дайн, түүнээс өмнө цар тахлаас өмнө Их Британиас Зүүн Ази болон Зүүн Өмнөд Ази руу хамгийн хурдан нислэг үйлдэг байв. Гэвч ОХУ-аас 100 миллийн зайд нийслэл нь оршдог Финланд улсын агаарын тээврийн компаниуд дайнаас болж нислэгийн цаг хугацаа, зардлаар хохирч байна. Агаарын тээврийн компани нь нислэгийн үнэ тэнгэрт хадаж байгаа энэ үед өрсөлдөхүйц тарифыг барьж, стратегийн зориулалттай онгоц түрээслэх, Техас, Сиэтл зэрэг хотуудад баруун тийш чиглэсэн нэмэлт чиглэлүүдийг нэмж оруулснаар хохирлыг хязгаарлаж чаджээ.
Зөвхөн Финланд гэлтгүй Европын орнуудын агаарын тээврийн компаниудын чиглэл өөрчлөгдсөнөөс хохирол амсч байгаа аж.
Тухайлбал, "British Airways" Лондонгоос Мумбай хүртэлх нислэгийн хугацаа 55 минутаар нэмэгдэж, Сингапур, Шинэ Дели рүү нисэх хугацаа 25 минутаар уртассан байна. Түүнчлэн "Virgin Atlantic" компани "Оросын агаарын орон зайг үргэлжлүүлэн хааж байгаагаас Хонгконг руу нислэгээ бүрмөсөн цуцалж, үйл ажиллагаанд ихээхэн хүндрэл гарсан" гэв. "Korean Air" компанийн Сөүлээс Лондон хүрэх нислэгийн хугацаа нэг цаг хагасаар нэмэгдсэн бол Амстердам хүрэх нислэг нь бараг хоёр цагаар уртассан гэнэ. Нислэгүүд уртассанаар үйл ажиллагаанд нэлээгүй өөрчлөлт оруулдаг байна. Тухайлбал, "KLM" саяхан Украины дайны улмаас нэмэлт 80 нисгэгч элсүүлэх шаардлагатай байгааг мэдэгджээ.
Оросын агаарын орон зайг хориглосноос хойш 17 сарын дараа Хятадын агаарын тээврийн компаниуд холын чиглэлд илүү ашиг олж эхэлжээ.
Хитроугаас нислэг үйлддэг "Air China", "China Eastern", "China Southern" гэсэн төрийн өмчит гурван том агаарын компани чиглэлээ бүрэн сунгаагүй байгаа ч цагийн зөрүү тодорхой байна. Бээжингээс Лондон руу өнгөрсөн дөрөвдүгээр сараас хойш өдөр бүр нислэг үйлдэх болсон "Air China" компанийн нислэг 11 цаг 20 минут орчим үргэлжилдэг бол "British Airways" компанийн нислэг 13 цаг 20 минут үргэлжилж байна. Оросын агаарын орон зайг зөвхөн Хятадын агаарын тээврийн компаниуд болон Хонконгийн "Cathay Pacific" ашигладаггүй. "Qatar Airways", "Etihad", "Emirates", "Turkish Airlines" компаниуд ч хоригт өртөөгүй.
Ойрхи Дорнодоор дамжин нисэх ньАзийн алс холын хязгаарт шууд нислэгээс илүү хурдан хүргэхгүй ч гэсэн тасалбарын үнэ анхаарал татна. Эмиратын агаарын тээврийн компани Дубайгаар дамжин Токио руу 1000 фунт-стерлингийн үнээр нислэг үйлддэг бөгөөд энэ нь яг ижил огнооны шууд "British Airways" бараг хоёр дахин хямд байдаг. Үүний зэрэгцээ, "Air China" нь "British Airways" компаниас 800 фунт-стерлингээр хямд үнээр нисдэг.
Барууны агаарын тээврийн компаниуд одоогоор Ази дах чиглэлээ оновчтой болгож, бусад зах зээлд анхаарлаа хандуулж байгаа нь ирэх жилүүдэд аялал жуулчлалын сонголтод нөлөөлж болзошгүй юм.
"Virgin Atlantic "компани ирэх зун Сан Паулу руу нислэг үйлдэж, АНУ-ын нислэгийг нэмэгдүүлж, Манчестерээс Лас Вегас руу шинэ үйлчилгээ үзүүлж байна. Үүний зэрэгцээ "Air France"-"KLM" Африк руу чиглэсэн чиглэлээ өргөжүүлэхэд анхаарч эхэлжээ. Гэхдээ Азийн зарим нислэгийн маршрутууд цар тахлын дараа дахин эхлэхгүй хэвээр байгаа бөгөөд үүнд "British Airways" компанийн Бангкок, Бали хүрэх шууд чиглэлүүд орно.
Холбоотой мэдээ