Б.Отгонтөгс: 2.1 сая хүнээс бүгдээс нь санал авч амжихгүй | News.MN

Б.Отгонтөгс: 2.1 сая хүнээс бүгдээс нь санал авч амжихгүй

Б.Отгонтөгс: 2.1 сая хүнээс бүгдээс нь санал авч амжихгүй

Б.Отгонтөгс: 2.1 сая хүнээс бүгдээс нь санал авч амжихгүй

Зөвлөлдөх зөвлөлийн дэд дарга, эдийн засагч, судлаач Б.Отгонтөгстэй ярилцлаа.


-Түүврийн аргаар сонгогдсон иргэдээс авах санал асуулгын асуултууд бэлэн болсон уу. Санал асуулгын хүрээ хязгаарыг хэрхэн  тогтоосон бэ?

-Санал асуулга хоёр удаа явна. Үндэсний статистикийн хороо энэ сарын 24-31-ны хооронд хот, хөдөөгийн 1570 иргэнээс санал асуулга авна. Дараа нь хуулийн дагуу санал асуулга өгсөн иргэдийн 50-иас илүү хувийг нь Улаанбаатарт авчирч дахиад асуулга асууна. Мөн  энэ чиглэлээр судалгаа хийдэг эрдэмтэн судлаач, шинжээч нарын асуулт бүрээр гаргасан гарын авлагыг уншуулаад, зарим тохиолдолд 1570 хүнийг 10-20 хүнтэй бүлэгт хуваагаад тайлбарлаж өгөх юм. “Энэ асуулт нь ингэвэл зүгээр, ийм сайнтай муу тал нь тэр” гэх мэт.  Үүний дараа хоёрдугаар сарын 10-наас 16-ны өдрүүдэд  750 хүнээс санал асуулга авах юм. Санал асуулгын дараа зөвлөлдөх бүрэлдэхүүн  дүгнэлтээ гаргана. Ерөнхийд нь санал асуулгад статистик анализ хийгээд хаврын чуулган нээхээс өмнө зөвлөлдөх зөвлөлийн 11 гишүүн зөвлөмж бичнэ. Жишээлбэл, ийм асуулт бий. Гадаадад байгаа Монгол Улсын иргэд УИХ-ын сонгуульд оролцох боломжийг нь нээж өгөх ёстой юу гэж асууж байгаа. Ихэнх иргэд нээж өгөх ёстой гэж хариулбал Сонгуулийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах, 2028 оноос өмнө анхаарч ажиллана уу гэсэн зөвлөмж өгнө.

-Нийт хэдэн асуулттай юм бол?

-Нийтдээ 60 гаруй асуулттай. Үүний арав нь тухайн хүнээс асуудаг. Та эрэгтэй юу, эмэгтэй юу ажилтай юу, гэрлэлтийн байдал, боловсролын түвшин гэх мэт. Тэрний цаана 38 асуулт бий. Үлдсэн 7-8 асуулт нь 2017 оны санал асуулгад орж байсан асуултууд багтсан. Тэр нь ерөнхий хүний мэдлэг үзэх буюу та сонин уншдаг уу эсвэл мэдээ үздэг үү, сүүлийн долоо хоногт хэдэн удаа мэдээ үзсэн бэ, сонгуульд санал өгч байсан уу гэдэг ерөнхий асуулт байдаг.

-Улс төрийн агуулгаар ямар асуулт орсон бэ. Олон нийтийн зүгээс санал асуулгын цаана Үндсэн хуулийг өөрчлөх асуудал яригдаж магадгүй гэх хардлага байна?

-Иргэн бүр өөрийн гэсэн үзэл бодолтой.  Зарим нь 1992 оны Үндсэн хуулийг 2019 онд орсон нэмэлт өөрчлөлтийн дагуу засч залруулаад явъя гэж байсан бол нэгдүгээр  сарын 11-нд болсон “Нийгмийн зөвшилцөл” гэсэн хуралд олон иргэн “Үндсэн хууль болохгүй байна. Авлигал, тогтолцооны гажуудал болохоо байлаа. Ер нь хоёр танхимтай болох ёстой, нэг нь нэгийгээ хянадаг байя гэдэг ч юм уу, шинэ Үндсэн хуультай больё” гэдэг санал байна лээ. Тэрийг бид асууна гэсэн үг. Нэг талыг барьж асууж болохгүй. Иргэдийн санал дурдагдсан асуултуудыг асууна.

-Таны хувьд 1570 иргэн Монголын 3.3 сая хүн амыг төлөөлж чадна гэж үзэж байна уу?

-Монгол Улсад сонгуулийн насны 2.1 сая иргэн бий. Тиймээс 2.1 сая хүнээс бүгдээс нь асууж амжихгүй. Ялангуяа, цагаан сарын өмнө давчуу хугацаанд асууж амжихгүй. Тэгэхээр тухайн иргэдийг төлөөлж чадах иргэний байршлыг нь санамсаргүй байдлаар хоёр шатлалтай сонгож байгаа юм. Байршлаар нь, санамсаргүй гэдэг нь бүх аймгаас орно гэсэн үг. Бүр санамсаргүй сонгочихвол зарим аймгийн хүмүүс орохгүй байж магадгүй. Статистикийн түүвэрлэлтийн том шинжлэх ухаан байдаг. Тэгэхээр байршлаас нь санамсаргүй байдлаар асуугаад өрхөд нь ороод өрхийн тодорхойлно. Өөрөөр хэлбэл, тухайн өрхөд ороод хэн нэгнээс шууд асуухгүй. “Та санамсаргүй байдлаар сонгогдлоо, танаас авья” гэхгүй. Тухайн өрхийн  насанд хүрсэн эрэгтэй, эмэгтэй хүмүүсээс дотор нь сонгож авна гэсэн үг юм. Хоёр удаагийн санамсаргүй сонголтоор 1570 хүнээ 2.1 сая хүнийг хүйс, нас, орлого мэргэжил боловсролын хувьд бүрэн төлөөлөх чадвартай хүнийг сонгох юм.

-Зөвлөлөөс Ц.Мандхайхатан  гарсан шалтгааныг та бүхэн мэдэж байгаа. Одоо зөвлөлийн үйл ажиллагаа хэвийн явагдаж чадаж байна уу. ТББХ-ны дарга Ж.Мөнхбат гишүүн Үндсэн хуулийг өөрчлөх нь гэдэг агуулга оруулж ирэх нь гэсэн учраас гарлаа гэдэг зүйлийг ярьж байсан шүү дээ?

-Ц.Мандхайхатаныг Зөвлөлдөх бүрэлдэхүүнээс гарсанд нь харамсаж байна. Ц.Мандхайхатан юу гэж эсэргүүцэж гарсан бэ гэхээр шинэ Үндсэн хуулийн тухай асуудлыг Төрийн байгуулалтын байнгын хорооноос саналаар оруулж ирж байна. Үүнийг эсэргүүцэж байна. Бид биеэ дааж ажиллах ёстой гэсэн байр суурийг илэрхийлсэн. Зөвлөлдөх санал асуулгын тухай хуулийн дагуу бид ажиллаж байгаа. Хуульд зааснаар төрийн санал асуулгыг хариуцаж буй Төрийн байгуулалтын байнгын хороо хариуцдаг. Мөн төрийн байгууллагын саналыг заавал хүлээж авах, олон нийтийн саналыг хүлээж авах гэсэн хоёр үг бий. Заавал хүлээж авах учраас бид ТББХ-ны зөвлөлийн гишүүдтэй ярьсан хурлын үеэрх саналыг хүлээж авч буй. Үндсэн хуультай  ч холбоотой биш юм. Жишээлбэл, манай асуултууд маш их байгааг шүүмжилсэн. Ихэнх нь “за” гэж хариулахаар боловсруулагдсан байна, энийгээ зас гэсэн. Тэр болгоныг бид хүлээж авч байгаа. Хэвийн ажиллагааны хувьд 10 гишүүнтэй ажиллаж байна. 10-уулаа ирэхэд хэвийн боломжийн ажиллаж байна.

-Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлт яриад эхэллээ. Эдийн засагч хүний хувьд харахад Үндсэн хуулийг өөрчилбөл ямар эерэг талтай бий болох вэ?

-Эдийн засгийн хувьд гарах давуу талыг сайн мэдэхгүй байна. Би Үндсэн хуулийн эдийн засагч биш учраас. Хууль ба эдийн засаг гэх шинжлэх ухаан бий. Аливаа хуулийг гаргаснаар эдийн засагт ямар үр нөлөө гарах уу гэдгийг судалдаг салбар шинжлэх ухаан байгаа.

-Эрх баригчид 30 жилийн нийгмийн тогтолцоо, алдаа дутагдлын гол буруутан нь Үндсэн хууль гэж тайлбарлаж байна. Үүнтэй та санал нийлэх үү. Үнэхээр өөрчлөхөөр болбол эдийн засаг талаасаа ямар давуу талууд харагдаж байна вэ?

-Хэзээ нэгэн цагт улсын хөгжил өөрчлөгдөнө, хүн ам өснө, иргэдийн үзэл бодол өөрчлөгдөнө. 1992 оны ардчилсан Үндсэн хуулиар явснаар авлига хэвээрээ, албан тушаалын хэрэг нь буурахгүй иргэдийн бухимдал нь нэмэгдэх хэрээр хэзээ нэгэн цагт шинэ Үндсэн хууль руу орох байх л даа. Яг одоогийн нөхцөлд  эдийн засгийн хэцүү байдалтай үед бид нар эрс шинэчлэл рүү орох нь эдийн засгийн хувьд эрсдэлтэй гэж харж байна. Гадаад эдийн засаг чинь тодорхой эдийн засгийг дандаа ажиж байдаг байхгүй юу. Хамгийн энгийн жишээ хэлэхэд, зээлжих эрх, авлигалын индекс гэх мэт тоон үзүүлэлэлтүүд бий. Дотроо учраа олохгүй бужигнаж байх хооронд тэр үзүүлэлтүүд буурч, улам тодорхойгүй болно гэсэн үг юм. Зээлжих эрх зэрэглэл нь хасах руу яваад байвал гадаад өрөө төлж чадахгүй гаднаас маш их хэмжээний ам.долларын зээл дахин, дахин авч бонд гаргаж өрөө төлж явж байгаа. Тэгэхээр энэ байдал нь улам үнэтэй, хүү төлдөг хэцүү байдалд орох байх.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
34
ТэнэглэлТэнэглэл
0
ЗөвЗөв
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

40 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

хүннү 2023-01-25 202.179.25.227

1570 хүн 2 100 000 хүнийг төлөөлнө гэж байхгүй. Үндсэн хууль өөрчлөнө гэж донгосох хэрэггүй. Е-mongolia-р санал авах гэхээр найдваргүй саяын хүүхдийн мөнгө шиг юм болно. Ер нь ЦХХХЯ хэрэггүй гэдэг нь төв тодорхой.

Avatar

судлаач 2023-01-25 202.131.251.130

Энэ Отгонтөгс гэдэг тэнэг авгайг зайлуулаа. Тэр телевизээр ярьж байгааг нь сонсоод ой гутсан шүү. Юу ч мэдэхгүй байж мэддэг царайлаад байх юм. Ямар ичдэггүй, сонин гар вэ? Хэдэн төгрөг өгөөд наад хүүхнээ явуул. Дор хаяж 10000 хүнээс санал асуулга аваачээ. Наад хөгшин академич чинь зангидаж чадахгүй бна шүү. Одоо мэдээллийг нэгтгэж, боловсруулахад амархан болсон шүү.

Avatar

Зочин 2023-01-25 103.229.122.96

Цахим үндэстэн билээ бид. Нийт иргэдээс цахимаар санал авч болох бус уу? 1500 хүн биднийг төлөөлнө гэж огтхон ч бодохгүй байна.

Avatar

Зочин 2023-01-25 103.11.195.2

e mongoliagaar sanal asuulga avah sanaltai bna, uchirn buh soumand odoo internet orson bgaasht. yaj 1500 hun 2,1 saya huniig tuluuluh um bee, ene bol zugeerl huuran mehlelt met haragdaj bna

Avatar

ШИЙДВЭР ГАРГАГЧДАД УЛАМЖЛАХ НЬ 2023-01-25 103.111.68.3

ТҮҮВЭР СУДАЛГАА ГЭДЭГ БОЛ ХУДЛАА ДАА ХЭНИЙГ ОРУУЛАХ ВЭ ГЭЖ ТООЦООД Л ТЭР ХҮНД УРИЛГАА ӨГӨӨД Л БОЛНО УГ НЬ ҮҮНИЙГ ХОРОО БАГИЙН ХЭМЖЭЭНД ЯРИГДААД ШИЙД ГЭРГЭЭД ТАНИЛЦУУЛАХ АСУУДЛАА ТЭР ЗӨВЛӨЛ НЬ НЭГТГЭЖ ГАРГАСАН БОЛ АРАЙ БОДИТ БАЙДАЛД ОЙРТОХ БАЙЛАА ЯАГААД НААД ЗАХЫН ИЙМ ЮМ МЭДЭХГҮЙ БАЙНАА.МЭДЭЭЖ ХОТ СУУРИЙН ГАЗРЫН ХОДООНД БОЛ АСУУДАЛГҮЙ БАЙХ ГОЛ НЬ ХӨДӨӨ ЗУД ИХТЭЙ ҮЕД ТЭР АЙМГИЙН ТЭР БАГИЙН ХҮМҮҮСИЙГ АЛЬ БОЛОХ ХАМРУУЛАХ ТАЛ ДЭЭР БОДЛОГОО БОЛОВСРУУЛАХ ХЭРЭГТЭЙ БАЙСАН ЮМ ДАА

Avatar

Зочин 2023-01-25 66.181.160.77

Ёстой бүтэхгүй буруу арга. Насаараа ууланд мал малласан малчин авгай та нарын наад улс төр хэмээгч гайхамшигийг яаж ойлгож яаж саналаа өгөх юм. 14 хоног толгойг нь угаагаад санал авахаар юу заасныг нь л зөв гэнэ шүү дээ.

Avatar

Зочин 2023-01-25 66.181.190.108

Эрдэмтэн хүн цаг үеэ мэдэрсэн, үндэслэл тооцоотой, үзэд баримтлалтай баймаар юм даа, ингэж утсан хүүхэлдэй болох гэж дээ.

Avatar

Зочин 2023-01-25 66.181.190.108

Энэ санал асуулгад яаж хамрагдах вэ? Хүн амынхаа дөнгөж 0.05%-иас санал авах нь хангалтгүй, ядахдаа 3% болгооч.

Avatar

Зочин 2023-01-25 199.119.232.211

Iim chuhal, jil bolgon oorchlood baidaggyi yumand ingej handaad baihdaa yahav dee! Taivan nihuur hiih estoi bizdee. Yundaa yaraad, yugaa nuugaad baigaan!!!

Avatar

Зочин 2023-01-25 213.87.158.183

!!!!!!!!!!!! Хамгийн сайн тавтай морилно уу секс болзоо сайт – – – https://tinyurl.com/y9p4r96k

Avatar

2019 онд хаширсан хүн 2023-01-25 202.9.47.40

"үсгэн дотор тоо цохиж явах чинь" гэдэг шиг л юм хийх гээд байна даа. иргэд минь болгоомжтой л байгаарай

Avatar

Zochin 2023-01-25 122.201.22.222

Ajlaa khiij, zokhion baiguulj chadakhgyi bfaa bol boli. Chaddag khymyys n' khiig zaa yu. Khaa saigyi 1 iim gonshigonoson umnuudaar dyyrchikhsen. Yaliig n' yyrch chadakhgyi bol bitgii yamba edlekh gd bai. 1500-khan khyn 3 saya gaui niit ulsiin khym amiig tuluulj chadna gj yaj bodoj yarij chadaj bnaa.

Avatar

Зочин 2023-01-25 122.201.22.90

дэмий юманд явж байж шоронд шшшшаавааа дарга нар бол та нарыг нохой шиг хаяал хэрэг тохно шүү

Avatar

Зочин 2023-01-25 139.5.219.159

Отгонтөгс минь юунд орчихвоо
Н.Энхбаяр юун сонин төсөл боловсруулж төрийн хулгайч нар дархлагдах болов

Avatar

Зочин 2023-01-25 192.82.92.42

МУИС-д ажлаа хийж чадаагуй нехер, зенег Чулуунбаатараас юу ч гарахгуйшдээ. Ичмээр юм!

Avatar

Ард түмэн 2023-01-25 202.9.46.144

чиний эдийн засагч. судлаач гэж юу байсан юм.тэнэг авгай зайлаач.салтаа долоохон больж үз.

Avatar

Б.Отгонтөгс минь уяагаа таслаад эрх чөлөөтэй нис 2023-01-25 122.201.21.96

Ц.Мандхайхатан ухаараад гараад явчихлаа. Чулуунбаатар нас өндөр болсон намдаа жаахан туслах нь эдийн засгийн амьдралд хэрэгтэй халзан толгойтой Мөнхсайханд хэлэх үг алга 2019 онд өөрчлөлт оруулсан Үндсэн хуулйн заалтуудыг хэрэгжүүлэх хууль батлагдаагүй байхад эрх баригч намын оймсыг угааж байгаа нөхөр багш агсан Б.Чимэд Мөнхсайханг тэнгэрээс харж гаслаж байгаа.

Avatar

АРД ТҮМЭН ГЭЖ ХЭНД Ч ХЭРЭГГҮЙ ХҮН-ХОГ БОЛЖЭЭ ДЭ. 2023-01-25 202.179.27.192

ЭНЭ ОДОО БҮР АМАР ЮМ БОЛОХНЭЭ.. 2,1 САЯ ХҮНЭЭС САНАЛ АВАХ ШААРДЛАГГҮЙ НЭЭ…. ТЭГЭЭД ХЭДЭН ХҮН ТӨЛӨӨЛЛӨӨД ҮНДСЭН ХУУОИЙГ ӨӨРЧЛӨХ НЭЭ ДЭЭ… ЦААШДАА ХЭДЭН ГИШҮҮД ТӨЛӨӨЛӨӨД ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙГ СОНГОДОГ БОЛОХ НЭЭ. ЦААШДАА ТЭР ХЭДЭН ТӨЛӨӨЛӨГЧ ЗАСГАА СОНГОХ НЭ.. ЕР НЬ ИРГЭД, ШУДРАГА СОНГУУЛЬ. ТӨРИЙН ЭРХ АРД ТҮМЭНД ГЭХЧИЛЭН…. ЕР НЬ АРД ОЛОН ХЭРЭГ БАЙНА УУУ ДА

Avatar

Zo 2023-01-25 103.229.120.131

za ene KhUn bol hudlaa um bna shuu

Avatar

Иргэн 2023-01-25 64.119.24.51

Цахимжсэн ард түмэн байж –Энэ хүүхэн юү хуцаад бна.аа!!!!!!жаахан ухаантай баыгаач арчаатай бай!!!!!!!!????$$$$$$&&&&&&

Avatar

эрдэмтэн 2023-01-25 202.131.251.130

эНЭ ТЭНЭГ хҮҮХЭН ЮУ ГЭЖ ТЭНЭГТЭЭД БАЙГАА ЮМ ВЭ? бОЛИО БОЛЬ.ЮУНЫ ЧИНЬ 1500 ХҮН БЭ? яДАЖ 10000 ХҮНЭЭС АВААЧ НААД АСУУЛГАА. АМЖИХГҮЙ Ч ГЭХ ШИГ ТЭНЭГЛЭХЭЭ БОЛЬ. УЛААНБААТАРТ ХҮМҮҮСИЙГ АВЧИРЧ САНАЛ АВНА Ч ГЭХ ШИГ. ЮУН ТЭНЭГ ЮМ ЯРИАД БНА АА. НААД ТЭНЭГ ХҮҮХНЭЭ ЗАЙЛУУЛ. ЯМАР ЭРГҮҮ н**ш ВЭ? ЦӨӨХӨН ХҮНЭЭС САНАЛ АВСАН БОЛООД ЭЭЛЖИТ ЛУЙВАРАА ХИЙХ ГЭЭД БНА УУ? УУЧЛААРАА? ТЭГЭХГҮЙ ШҮҮ.

Avatar

Зочин 2023-01-25 220.255.95.140

ЭРХ баригчид юу хүссэн дураараа аашилж үлдсэн 1.5 жил эрх барих хугацааг ГОЛЖ шууд 28 ОН хүртэл ЭРХ мэдлээ сунгах ТУСГАЙ ажилгаа явуулж эхэллээ шүү.ХУУРАМЧ САНАЛ асууллага явуулсан болно.СОНГУУЛИА ЛУЙВАРДААД хийчихнэ.ХУЛГАЙЧ энэ ОДОО БАЙГАА сайд дарга нар ДАХИАД ялсан гд гарч ирнэ.ХУУРАМЧ ийм ажилгааг болио.

Avatar

багш 2023-01-25 202.131.230.90

өөийгөө олоогүй хүүхэн байлээ

Avatar

Зочин 2023-01-25 150.129.141.119

ИНГЭЖ ОЛИГАРХ УЛС ТӨРЧДИЙН БАХЫГ ГҮЙЦЭЛДҮҮЛЖ БОЛОХГҮЙ. УТСАН ХҮҮХЭЛДЭЙ Л БОЛЖ БНА ДАА…

Avatar

Зочин 2023-01-25 5.88.238.55

ХҮН. Нам бол угаасаа МАН-ын утсан хүүхээлдэй

Avatar

ЗОЧИН 2023-01-25 103.229.121.121

ҮНДСЭН ХУУЛИЙН ЭРХ ЗҮЙН ТАЛААР ОНОЛЫН МЭДЛЭГГҮЙ ДУРЫН НЭГ НАМЧИН СУУДАЛ ГОРЬДОЖ ӨНДӨР СЭНТИЙД ЗАГЛАХ ГЭСЭН УВАЙГҮЙ ШУНАЛ ТАЧААЛТНУУДЫН ЗОРГООР ЯВАХ ЁСГҮЙ!!!

Avatar

Зочин 2023-01-25 192.82.64.158

Ер нь энэ зөвлөлдөх зөвлөлийн гишүүд гээд байгаа нөхдүүдийг хэн сонгоод томилчихсын , ард түмэн гэж л битгий хэлээрэй .

Avatar

Зочин 2023-01-25 64.119.17.110

Хулгайч намаар Үндсэн хуулиа өөрчлүүлмээргүй байна.Сүүлийн 6 жил МАН бусдад БУРУУГАА чихэж байсан .Одоо бүх буруу муу муухай юм МАНд яалт ч үгүй өөрийн толгой дээр буухаар тогтолцооны буруу ,ҮНДСЭН ХУУЛЬ БУРУУТАЙ БОЛЖ ТААРЛАА. Тогтолцооны буруу гэвэл МАН өөрөө тарчихад л тогтолцоо зөв гольдрольдоо очих юм шүү.Үүнийг ойлгохгүй үндсэн хуульд чихээд байгаа юм.Шинэ нийгэмд хуучин тогтолцоо хуучинсаг үзэл огт хэрэггүй юм л даа

Avatar

Зочин 2023-01-25 66.181.168.199

ааш ааш ааш
ааш ааш ааш
ааш ааш ааш
ааш ааш ааш
ааш ааш ааш
ааш ааш ааш

Avatar

Зочин 2023-01-25 202.21.108.160

Чадахгүй бол зайлаач. Нэг их юм мэддэг амьтан байх юм.

Avatar

Зочин 2023-01-25 192.82.77.48

хэдэн он бэ? хэддүгээр зуун бэ? интернет байхад хэдэн маны товарищууд айлуудаар явсан болж,бэлэн хариултыг олонх нь ингэж байна гээд оруулж ирэх юм бналдаа.тэнд үнэхээр хариулт яаж ирснийг нь хэн ч мэдэхгүй,шалгахгүй.олон нийтээс онлайнаар санал асуулгаа ил тод ажлын таван өдөрт багтааж авбал арай ойртож гарна,наадах арга чинь явцгүй ээ???

Avatar

Зочин 2023-01-25 202.21.105.204

bas neg erdemten nertei buunii nohoi b**s doloogch huuhen

Avatar

иргэн 2023-01-25 122.201.24.196

н**ш
Энэ зөвлөлдөх санал асуулга гэж шал дэмий зүйл байна. Ядаж 1 хувьд хүргэж 35 мянган хүний санал бүх аймаг сум хот дүүргээс авах ёстой энд эрх баригчдын тал зассан намчирхсан явдал огт гаргаж болохгүй. Эцсийн дүндээ улс хөгжих 3,5 сая улс гэрээ улс төрөөр хувааж талцуулж олигархи төрүүлэхгй баялагийг эрх баригчид далд цөлмөхгүй тогтолцооны өөрчлөлт хийх хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2023-01-25 64.119.27.103

Харахад надаас арай залуу рүн шиг, тэх мөртөө яасан хуучинсаг амьтан бэ ?! Хүн нам чинь МАН – аасаа долоон дор новшнууд цугалсан газар юмуу даа !!!

Avatar

Зочин 2023-01-25 202.131.226.226

ОТГОНТӨГСӨӨ, ЧИ ДОРЖХАНДЫН НАМ. ДОРЖХАНД БОЛ МАН-ЫН ДААЛГАВРААР ҮНДСЭН ХУУЛИЙГ БУЗАРЛАГЧ. ЧИНИЙ ГАРААР МОГОЙ БАРИУЛАХ ГЭЖ БАЙНА. ӨӨРИЙН ТОЛГОЙТОЙ БАЙ. МОНГОЛ УЛС 2019-2023 ОНД ҮНДСЭН ХУУЛИНДАА 3 УДАА ГАР ДҮРЭХ ГЭЖ БАЙНА. ТЭР ТУСМАА ХУЛГАЙЧ, ЛУЙВАРЧИН МАН-ЫН ЗАХИАЛГААР ШҮҮ!!! МОНГОЛЫН АРЧААГҮЙ БАЙДАЛ ҮНДСЭН ХУУЛИНААС БОЛООГҮЙ, ХАРИН ХУЛГАЙЧ МАН-ААС БОЛООД БАЙГАА ШҮҮ. АНХДУГААР ҮНДСЭН ХУУЛЬ САЙН ХУУЛЬ БАЙСАН. ХАРИН МАН Л ТҮҮНИЙГ УДАА ДАРАА ӨӨРЧИЛЖ ӨӨРТ АШИГТАЙ БОЛГОДОГ. ОТГОНТӨГС ДААНЧ ЯАВ ДАА

Avatar

1570 МАНгарууд санал өгөө л болох юм байна лдаа 2023-01-25 202.70.41.114

1570 МАНгарууд санал өгөө л болох юм байна лдаа

Avatar

Хулгайч нарын талд бүү ор 2023-01-25 122.201.21.96

Ард түмэнд танигдаж ирсэн эдийн засагч байсан одоо ч амархан эрх баригч намын хүсэлтээр Үндсэн хуулийг өөрчлөх бууны нохой болсоны оронд наад зөвлөлөөсөө гараад ард түмнийхээ талд зогс

Avatar

Золбин 2023-01-25 202.21.124.129

энэг балай авгай Н.Энхбаяртай нийлж ард түмний сонголтийг нулимж, коммунист нийгэм руу ухраач БНМАУ-ыг тунхаглах гэж бна.Хүн намын хүн хогуудаас төрийг хол байлга

Avatar

Бат инженер 2023-01-25 202.9.40.17

МАН-ын гишүүдээс санал авах нь л дээ

Avatar

Зочин 2023-01-25 66.181.160.14

үндсэн хуулинд биш хэрэгжүүлж байгаа хулгайчууддаа байгаа асуудал, нэг их цэцэн болох гэсэн х*******ы бааснууд энд тэндээс гарч ирж гэнэ. ямарч сайн хууль байсан тэрийг хүн л хэрэгжүүлдэг, одоо байгаа хулгайчууд чинь хуулийг өөрсөддөө ашигтай байдалаар л өөрчлөнө мөнхөд тэнд үе удмаараа суудаг болно.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж