Л.Энх-Амгалан: МҮИС гэх нэр МУИС-ийн оюуны өмч | News.MN

Л.Энх-Амгалан: МҮИС гэх нэр МУИС-ийн оюуны өмч

Л.Энх-Амгалан: МҮИС гэх нэр МУИС-ийн оюуны өмч

Л.Энх-Амгалан: МҮИС гэх нэр МУИС-ийн оюуны өмч

Боловсрол, шинжлэх ухааны сайд Л.Энх-Амгалан энэ жилдээ багтаж, Монгол Улсын их сургууль (МУИС)-ийн нэрийг Монголын үндэсний их сургууль болгон өөрчилнө гэв. Тэрбээр "Монгол Улсад орчин цагийн дээд боловсролын тогтолцоо үүссэний 80 жилийн ой тохиож байна. Энэ түүхийг Монгол Улсын их сургууль бүтээсэн байна. Монголын үндэсний  их сургуулийн хувь бизнесийн байгууллагын сонголтыг хэлж мэдэхгүй. Төгсөгчдийн хувьд тухайн үедээ диплом нь баталгаажаад явах байх.

Ардын их хурлын тогтоолоор 1992 онд МУИС-ийн нэрийг Монголын үндэсний их сургууль гэж нэрлэсэн. Энэ нэр МУИС-ийн оюуны өмч гэсэн үг. Энэ түүхийг хэн нэгэн этгээд хууль бус үйлдлээр өмчилж, ашиглаж болохгүй. Энэ бол гэмт хэрэг. Тийм учраас 80 жилийн ойн хурал дээр өнөөдөр энэ түүхэн нэр МУИС-даа хадгалагдан үлдэх ёстой. Уг маргаан олон жил үргэлжилж, сүүлд шүүхийн маргаан дээр ялсан. Өнөөдрийн 80 жилийн ойн баярын хурлаар ирэх 20 жилд их, дээд сургуулиудын гүйцэтгэх үүрэг юу байх вэ гэдгийг онцолж байна.

Засгийн газраас төрийн өмчийн зургаан их, дээд сургуулийг нэгтгэх бүтэц, зохион байгуулалтад оруулж байна. Монгол Улсын хувьд хамгийн олон буюу 90 гаруй их, дээд сургууль үйл ажиллагаа явуулж байсан бол сарын өмнө 66 их сургуультай болсон. Орон нутгийн их сургуулиудыг нэгтгэж, харъяа сургууль болгосон. Их дээд сургуулиуд оюутнуудаас төлбөр авч сургахаас гадна улсын өмнө тулгарч буй асуудлыг шийдвэрлэдэг институц болж, цэвэр судалгааны байгууллага болох ёстой. Цаашдаа төрийн өмчийн их сургуулиудын хамтын ажиллагаа сургалт, судалгаа, аж үйлдвэрийн цогцолбор хэлбэрээр хөгжинө.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
24
ЗөвЗөв
3
ХахаХаха
2
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

40 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.21.98.238

ХЭН ӨМЧЛҮҮЛСЭН ЮМ. ҮГИЙГ ӨМЧЛӨХ ЭРХ ХЭНД БАЙГАА ЮМ. ОРСГОЙ л***р МИНЬ ӨӨР ХИЙХ ЧУХАЛ АЖИЛ АЛГА УУ! 34-Р СУРГУУЛИЙН ӨРГӨТГӨЛ ЗУНЖИНГАА ЗОГСОНГИ БАЙЛАА. ХАЖУУД НЬ ӨНДӨР БАРИЛГУУД МӨӨГ ШИГ УРГАЖ БАЙНА. ХҮҮХДҮҮД НЭГ АНГИД 60-УУЛАА ЧИХЭЖ БАЙНА. БИТГИЙ ХУЦААД БАЙ!!!!!!!!!!

Avatar

Betua 2022-10-05 139.5.217.33

Энэ сургуулиуд сургуулийнхаа нэрийн товчилсон үгээр л нэрээ илэрхийлсэн байна шүү дээ. Үүнийг мэдэхгүй байгаа элсэгч л буруутай. Сайд нэр төрөө бодоод одоо орхичих. Даамжирвал бүхнийг муу болгох хандлага болноо.

Avatar

ZOCHIN 2022-10-05 103.229.120.61

ХУЛХИ МҮИС ИРЭХ ЖИЛЭЭС ХААЛГАА БАРИНА. БҮХ ТОХИРОО НЬ БҮРДЧИХЭЖ…ОЛОН ЖИЛ ТӨР АРД ТҮМНИЙГ ХУЛХИДАЖ ДОРОМЖИЛСОН ДОО, ӨНӨӨДРИЙН БАЙДЛААР ТЭР СУРГУУЛЬ БАГШ НАРЫНХАА ӨНГӨРСӨН ЖИЛИЙН АМРАЛТЫН МӨНГӨ, ЭНЭ ХИЧЭЭЛИЙН ЖИЛИЙН ЭХНИЙ САР 9-Р САРЫН ЦАЛИНГ ОДООГ ХҮРТЭЛ ӨГӨӨГҮЙ,

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.126.89.187

Хэрэггүй ажил хийж монголчуудыг хошгируулж улсыг тонодог МАН гайнууд далдар.

Avatar

Зочин 2022-10-05 122.201.24.174

бүх хувийн сургуулиудын нэрэнд орсон ҮНДЭСНИЙ гэх тодтогол үгийг ХУУЛИАР ХОРИГЛОХ хэрэгтэй!!!

Avatar

зочин 2022-10-05 59.153.113.148

ЭНХ-АМГАЛАН САЙДЫН ЗӨВ. ТӨРИЙН ӨМЧИЙН СУРГУУЛИЙГ ТӨЛӨӨЛӨХ НЭРИЙГ ЧАНАР МУУТАЙ
ХУВИЙН СУРГУУЛЬ ӨМЧЛӨХ ЁСГҮЙ. БАС "ГАНДАН" ГЭДЭГ БАЙСАН АВТОБУСНЫ БУУДЛЫН НЭРИЙГ ХҮРТЭЛ МҮИС ГЭЭД
ЗАРЛУУЛДАГ БОЛСОН БАЙНЛЭЭ. ТӨРД ХАРЬЯАЛАГДАХ ОЮУНЫ ӨМЧИЙГ ЧАНАР МУУТАЙ ХУВИЙН СУРГУУЛЬ ӨМЧЛӨХ ЁСГҮЙ.
ЭНХ-АМГАЛАН САЙДАД АМЖИЛТ.

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.21.105.204

Ene hujaa ch bolovsroliin salbariig samarch bn daa. Haana social-oor har maas davalgaalj bna ter sedviig barij avaad l poprood bh yum. buruu zov ni hamaagui eroosoo l har mass-d taalagdah shiidver l gargaj bna. Iim l popuud uls orniig salbariig samardag yum daa. Odoohondoo ta nar algaa tashij l bn. Buh yum buruudsan hoino bugd niileed ene hujaagaa devselnee tun udahgui

Avatar

Оноч 2022-10-05 103.229.123.244

Энэ бол яаж ч бодсон ойлгомжтой асуудал. Монголын Үндэсний статустай ганц сургуулийн өнгөрсөн түүхийг өөр хэн нэгэн авчихаж болохгүй. Мэдээжийн асуудал. Тиймээс сайдыг дэмжиж байна. Боловсролын яамны урьдах нөхдүүд хариуцлагагүй ажиллаж нэрийг хууль бусаар өөр сургуульд өгсөн байна. Тэгээл тэр. Түүнийг залруулж байна. Браво. Чой бол өнөө үеийн хэнтэй ч харьцуулашгүй, эх оронч нэгэн байсан бөгөөд монголын тусгаар тогтнолын төлөө 2-гүй сэтгэлээр нугарашгүй зүтгэж (эх орон нэгтнүүдээ егүүтгэсэн)-ээ

Avatar

Зочин 2022-10-05 66.181.168.199

арай ч тэгж өолохгүй байхаа8 монгол улсбн их сургуулийн нэрэнд ҮНДЭСНИЙ гэдэг үг байдаггүй

Avatar

Зочин 2022-10-05 23.128.248.52

Сургуулийн урд талаас энэ т*******т Чойбалсангийн хөшөөг буулгаж зайлуулмаар байна. Харь орны цэргүүдтэй нийлж Богд хааныг зайлуулж, Сүхбаатар жанжинг хорлож, монгол төрийн тулгуур болсон 30,000 иргэнээ устгасан хүний хөшөөг ингэж өндөрт өргөж тавьдаг юм уу хийсэн нүгэл нь ганц босгосон сургуультай яавч дүйцэхгүй? Өөр арга байгаагүй гэдэг тархи угаадаг үе чинь дууссан. 30,000 уулаа хятадуудыг ялж нийслэл ээ чөлөөлсөн, оросуудыг ч бас ялах байсан ч урваач шарваач нараас болж өнөөдөр ийм хөгийн ни

Avatar

Зочин 2022-10-05 66.181.186.116

монгол улсын үндэсний их сургууль гээд нэрээ солиод болоо юм биш үү.

Avatar

ХЭХЭ 2022-10-05 202.70.34.2

МАНАЙ ТОМЧУУД НЭР ОЙРОЛЦОО СОНСОГДООД БАЙНА ГЭЭД БАЙГАА ЮМ ШИГ БАЙНА

Avatar

ҮНЭН 2022-10-05 202.70.34.2

ХУУЛИЙН ДАГУУ Л ЯРИНА ШҮҮ. ЯМАР ҮНДЭСЛЭЛЭЭР МҮИС ГЭДЭГ НЭРИЙГ МУИС ӨМЧИЛДӨГ БИЛЭЭ.

Avatar

Зочин 2022-10-05 66.181.186.116

монгол улсын үндэсний их сургууль гээд хэрээ сольчиход болоо юм биш үү.

Avatar

б 2022-10-05 66.181.188.29

Тэр хулхи сургуулийг болиулах нь зөвөө. Англиар бол хоёулаа National гээд бүүр ч ялгадахааргүй бичдэг юм байна лээ.

Avatar

ХАХА 2022-10-05 202.70.34.2

МУИС ХАРИН ХУЛХИ ГАЗАР БАЙХ ШҮҮ

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.55.188.101

Бүрэл бүтэн сургуулийн нэрийг солих асуудлыг ийм амархан ярьж болохгүй байхаа. Бүтэн 80 жилийн түүх хэдэн мянган төгсөгч, оюутны эрх ашигтай хамааралтай асуудал шүү.

Avatar

Оноч 2022-10-05 103.229.123.244

хэхэ… ярьж буй юмаа ойлгож бна. тэр төгсөгч нарт сургуулийнх нь нэрийг буцааж авчирч өгч бна

Avatar

хүннү 2022-10-05 202.179.26.114

Нэрийг солиод болох юм бишүү? Одоогийн МУИС-ийн МҮИС болгоод, Одоогийн МҮИС-ийг МУИС болго. Нэг сургууль хоёр нэртэй байна гэж юу байсан юм. Угтаа бол “үндэсний” “улсын” гэдэг нэрүүд өөр өөр утгатай. Монгол улсын ЗГ-ыг Монгол үндэсний ЗГ гэвэл ямар сонсогдож байна? Яагаад МУИС-ийхан нэрээ солих гээд үхэлдээд байгаа юм? Ангил дээрч гэсэн хоёр өөр шүү дээ. Үүний оронд Багш нараа чадвахжуул, танай бүтээгдэхүүн зах зээлд гологдоод байна. Жалга довныхоо үзлээс салцгаа. Олон пракцуудаа устага.

Avatar

БИ 2022-10-05 202.21.125.150

ХУЛХИ ХУВИЙН СУРГУУЛИУДЫГ ЦЭГЦЛЭХ БОЛСОН… ЕБС. ИХ ДЭЭД ЯЛГААГҮЙ

Avatar

Зочин 2022-10-05 103.57.92.174

Ankh huviin surguuli-d tiim ner uguh ni buruu baisan yum!

Avatar

Зочин 2022-10-05 172.58.61.138

#

Avatar

nigeer xyyxed xylgaillaa,gadniCJtogloom 2022-10-05 172.58.61.138

CTNK yxseni chini

Avatar

Монгол Монгол 2022-10-05 202.126.89.94

Эргүү ац минь Монголын боловсролын салбарт хийх олон ажил байхад сургуулийн нэр солино гэж солиорч цаг үрээд байх юм. Нэр солилоо гээд боловсролын системд ямар өөрчлөлт гарах юм ер нь.

Avatar

Зочин 2022-10-05 64.119.27.90

Undesnii ih surguuli gedeg neree uurchluhud l boloo shuu dee Yagaad guriigeed bdg yum bboloo

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.21.124.134

Англи хэл дээр хоёр сургууль Mongolian National University гэж буугаад, МУИС-ыг МҮИС-тэй андуураад байдаг юм. Олон улсын судалгаа, хамтын ажиллагаанд их нөлөөлнө шүү дээ. Танай байгууллагын нэртэй тун төстэй байгууллага нэг салбарт өрсөлдвөл хэрэглэгчид андуурна, үүнтэй ижил.

Avatar

MUIS 2022-10-05 202.170.73.187

MUIS

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.21.124.133

zuv zuv

Avatar

zochin 2022-10-05 66.181.166.134

Хуучнаараа байсан нь дээр .Нэр хаяг өөрчлөөд нэмэргүйдээ Нэмэгдхүүний байрыг солиод нийлбэрийн чанарт өөрчлөлт орохгүйгэж мэднээ

Avatar

Зочин 2022-10-05 112.72.10.62

Маш зөв. Хэн нэгэн зальжин гар улсын нэр болон газар тендерийг хулгалах эрх байхгүй. Ялангуяа Энигма мэт

Avatar

МҮИС биш МУИС нь зөв нэр шүү 2022-10-05 139.5.217.67

Өө үгүй ээ МҮИС гэхээр хувийн сургууль шүү МУИС нэрээрээ байсан нь дээр шүү сайд аа

Avatar

Зочин 2022-10-05 192.82.73.204

ЗӨВ !

Avatar

Зочин 2022-10-05 103.57.93.75

Өөр хийх ажил алга уу энэ нөхөрт. сургуулийн нэр, захирал өөрчлөхөөс өөр дорвитой ажил юу хийвээ. Ёстой хүлээлтээс долоон доор сайд байлаа. Царай шигээ ажилладаг нөхөр үү гүү юу

Avatar

Зочин 2022-10-05 139.5.218.187

Маш олон асуудал шийдсэн сайд. Чи л мэдээлэлгүй байна. Дээрх дурдсан хоёр асуудал чинь ч бас үнэндээ үндэсний оюун санааны дархлааны том асуудал!

Avatar

Zochin 2022-10-05 37.19.199.142

MCS-н Энх-Амгалан комданидаа очиж ажилламаар юм! Өөр хийх ажил алга уу, амьсгаа чинь?! Маршал Х.Чойбалсангийн үед өгсөн нэрийг чам мэт нь өөрчлөх эрх байхгүй ээ!!!

Avatar

Зочин 2022-10-05 66.181.187.156

Сайд дэмий юмаар ажлаа явуулж хэрэггүй. Монгол Улс Ардчилсан Улс. Сайд ийм жижиг зүйлээр оролдох хэрэггүй. Ялангуяа өмчийн ялгавар гаргаж бүр ч болохгүй. Сайдад хийх их бий дээ. Дэмий юмаар оролдох юм.

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.126.89.181

Жижиг зүйлүүд нийлж том болноо. Жижигч хамаагүй зөв гольдрол руу оруулах хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.179.21.206

МҮИС гэдэг нэр мөнгө олох хэрэгсэл болсон. Засаж чадсан бол сайн байна

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.126.89.88

Өөрөө мүис

Avatar

Зочин 2022-10-05 202.55.188.40

МУИС аараа л байвал дээр байх. Энэ үгийг хэлээд сурчихаж. МҮИС гэхээр нэг тиймхэн байна. Угаасаа МҮИС тийм ч сайн сургууль биш шүү дээ.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж