МАН-ыг талцуулсан LRT | News.MN

МАН-ыг талцуулсан LRT

МАН-ыг талцуулсан LRT

LRT төслийг 2023 оны улсын төсөвт суулгаагүй болохыг Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Ч.Хүрэлбаатар өнгөрөгч долоо хоногт мэдэгдсэн. Гэхдээ уг төслийг хэрэгжүүлэхээр болсон гэх.  Учир нь Засгийн газраас уг төсөлд батлан даалт гаргахгүй гэдгээ зарласан ч  төслийг зогсоох тухай яриагүй болохыг хотын удирдлагууд тодотгож буй юм. Уг төслийг хэрэгжүүлэх үийдвэрийг УИХ, Засгийн газраас гаргасан байдаг.

Ийнхүү хотын удирдлагууд Хятадаас их хэмжээний өр тавьж хэрэгжүүлэх юм. Хэдийгээр төслийн ТЭЗҮ өнгөрсөн бэлэн болсон гэж хотын дарга нар хэлж буй ч Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Ч.Хүрэлбаатар ТЭЗҮ хийгээгүй болохыг хэлж, энэ асуудлаас болж өнгөрсөн долоо хоногт УИХ-ын гишүүн Б.Энхбаяртай сошиалаар багагүй талцаж, хэрэлдсэн билээ.

Ч.ХҮРЭЛБААТАРЫН ЭСЭРГҮҮЦСЭН ШАЛТГААН 

Төсвийн байнгын хорооны дарга Ч.Хүрэлбаатар тухайн үед "Засгийн газрын өөрийн өргөн мэдүүлсэн төсөлд байгаа зээлийн баталгаа гаргуулагч нь нэг компани байгаа. Тэр компани нь регистрийн дугаараа аваагүй, дээрээс нь 3 жил ашигтай ажилласан байх ёстой гэсэн өрийн удирдлагын хуультай зөрчилдөж байна. 2.8 тэрбум ам.долларын өртөгтэй LRT төсөл болон Тавантолгойн цахилгаан станц дээр 565 сая ам.долларын баталгаа гаргах асуудлуудыг нийлүүлээд үзэхээр 3.4 орчим тэрбум долларыг нэмэхээр Монгол Улсын өрийн бодлоготой зөрчилдөж байна. Миний хувьд энэ асуудлыг ярьсан. Улмаар төсвийн байнгын хороо дээр энэ асуудал хэлэлцэгдээгүй.

Улаанбаатар хотод түгжрэлийн асуудлыг шийдэх өөр хувилбарууд гарч ирээсэй гэж хүсч байна. Монгол Улсад хийгдэж буй том төслүүд хуулийн дагуу хийгдэх ёстой. Миний хувьд хууль дээдлэх зарчмыг хатуу баримталдаг" хэмээн мэдэгдэж байсан юм.

Ийнхүү МАН-ын бүлэг дэх гол хэрүүл өнөөдрийн хувьд LRT болж хувирсан юм. Энэ талаар хотын дарга чимээгүй суусангүй, “гурван тэрбум ам.долларын өр зээл огт үйлдвэрлэхгүй, улсаа ийм өр зээлээс аврагч хэн нэгний дүрд хэн ч тоглох хэрэггүй. Өмнө нь түгжрэл бөөгнөрлийг бууруулах талаар юу ч хийлгүй улсын сан хөмрөгийг барьж өр байнга үйлдвэрлэж байсан хүн  иргэдэд хэрэгтэй гол төслийг гацаах тухай ярих нь сайн санаа юу, юу вэ хэлэх юм алга” гэж эгдүүцлээ илэрхийлэв.

БУЯНТ-УХААГААС БАЯНЗҮРХ ДҮҮРГИЙН САНСАРЫН ТОЙРОГ ХҮРТЭЛ НИЙТ 18.1 КМ ҮРГЭЛЖИЛНЭ 

LRT ашиглалтад орчихвол Яармагийн түгжрэл бодитоор буурах талаар тооцоог хүргэж байна. Гурван трасс бүхий төслөөс эхний ээлжид ашиглалтад оруулах нь Хан-Уул дүүргийн Буянт-Ухаа хорооллоос Баянзүрх дүүргийн Сансарын тойрог хүртэл нийт 18.1 км үргэлжлэх хөнгөн галт тэрэг зорчих бүтээн байгуулалтын ажил юм.

Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй тээврийн хэрэгслийн тоо 662,644. Энэ төслийг хэрэгжүүлэх үндэслэл нь хотын хэт төвлөрөл, түгжрэл, нийтийн тээврийн хүртээмжгүй байдал гэдгийг албаныхан онцолж буй.

Тодруулбал, 1970 онд нийт иргэдийн 23 хувь нь Улаанбаатар хотод амьдарч байсан бол 2021 онд 47 хувь болтлоо өсч, энэ хугацаанд Монгол Улсын хүн ам 2.6 дахин, Улаанбаатар хотын хүн амын тоо 5.2 дахин, нийслэлийн нийтийн тээврээр өдөр тутам тээвэрлэсэн зорчигчийн тоо 3.7 дахин тус тус өссөн байна.  Хөнгөн галт тэрэгний төслийн баригдаж ашиглалтад орсны дараа 2025 онд өдөрт дунджаар 95.3 мянган зорчигч, жилд 34.7 сая зорчигч үйлчлүүлэхээр тооцоолжээ. Энэ нь 2050 онд өдөрт 341 мянган зорчигч буюу жилд 124.4 сая зорчигч үйлчлүүлж шинэ төрлийн тээврийн хэрэгслийн хүртээмж, хүчин чадал нэмэгдэхээр тооцжээ.

Тасалбарын үнэ таван буудал хүртэл үйлчлүүлсэн зорчигч 700 төгрөгийн суурь тарифаар зорчих бөгөөд нэмэгдсэн буудал тутамд 50 төгрөгөөр нэмэгдэж, бүтэн зорчилт дунджаар 1200 төгрөг байхаар тооцож байна. Харин МАН-ын зарим гишүүд энэ төслийг үрэлгэн, эдийн засагт ашиггүй бүтээн байгуулалт болно гэж Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Ч.Хүрэлбаатартай санал нэгдэж байга билээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
7
ХахаХаха
7
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ЗөвЗөв
2
ХарамсалтайХарамсалтай
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

25 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

мгл 2022-10-03 150.129.143.182

3 тэрбум $-оор ман-н хэдэн хулгайч тоглохоор шииджээ,уих-н хэдэн гишуудииг авилгалдаад гартаа хиичихэж!!!энэ ориин дороос монголчууд хэзээ ч гарахгуй,газар нутгаа алдана!
энэ тосол ярьж орилоод байгаа хулгайч нараар баталгааг нь гаргуулах,барьцаа нь хурэхгуй бол орхих хэрэгтэй!
10-20 дахин бага монгоор олон гуур,замууд барьж,дээд сургуулиудыг хотоос гаргахад л шиидчих асуудал!!!

Avatar

Зочин 2022-10-03 202.179.25.4

Хэзээ ч төлөгдөхгүй бөгөөд ашиг олох нь бүү хэл бүтэн дампуу төсөл болно. Урсгал зардлаа ч дийлэхгүй. өвөл нь таг хөлдөнө. Зун угаасаа хот хоосорчихдог

Avatar

LRT 2022-10-03 202.179.25.4

-30-40 градуст ажиллахгүй бөгөөд хэн ч суухгүй шүү. Асар их өрийн хавханд сайн дураараа орно. Үүнийг л хүлээж байгаа нэг улс бий

Avatar

Зочин 2022-10-03 64.119.18.152

Юм идмээр бвал метроогоо бариад дундаас нь ид, үхэж далд орморууудаа

Avatar

Боль 2022-10-03 66.181.178.141

Энэ LRT гэдэг бол мөнгө идэх зорилготой хүмүүсийн ажил. Дэмжиж хэрхэвч болохгүй төсөл шүү.жилийн дотор халтуур хийж хэдэн цаас идэх гэсэн сэтгэлгээнээс сал хөгж хотын удирдлага маш муу ажиллаж байна._ 3 жилд юу ч хийсэнгүй Мөнгө идэхээ л бодохын метро тавиач дээ заавал мөнгө гэхгүй нийгмийн хөгжлийн төлөө юм хийгээч ирээдүйн хөгжилд хөрөнгө гаргаач

Avatar

MGL 2022-10-03 103.229.176.132

Iimerkhuu dorvitoi tusul khiikhguigeer Ulaanbaatar khotiig telekh bolomjgui shuu. Ug ni gadnii company-d ene erkhiig ugchikhmuur baigaa yum

Avatar

Иргэдийн нэрийн өмнөөс ...!!! 2022-10-03 150.129.140.212

эрс эсргүүцэж байна. эрс эсэргүүцэж байна . улаанбаатар хот оо бетонон ширэнгэн балгас болгохыг тууштай эсэргүүцэнэ . гарцаа хай бодлого хэрэгжүүл . түгжрэл сайдтай болло. УБ хотыг минь бүү түгжилд чихээрэй . 10-15 жилийн өмнө бол боломж байсан гарц нь ч байсан …. сонгуулийн , улс төрийн ,эдийн засгийн . эрх мэдлийн хар ашиглуур болгон туйлширхаа зогсоо . гадны зээлэнд хавчуулан улс орноо монголоо дампууруулах аа зогсоо . УЛААНБААТАР хотын уугуул иргэд тэмцэн нэгдэн нягтарч чадна … зогсоо !

Avatar

MGL 2022-10-03 103.229.176.132

Бетонон баганууд нь зайлшгүй шаардлагатай, маш бага газарт л босно шүү дээ

Avatar

ЗОЧИН 2022-10-03 180.149.67.118

УГ НЬ НЭГ ЮМ ХИЙМЭЭР. ДААНЧ СУМЬЯА ГЭХЭЭР АЙДАС БАЙНА. ТЭР ЧАДНА ГЭЖ ҮҮ. АЙ МЭДЭХГҮЙ

Avatar

Зочин 2022-10-03 202.21.105.204

Songuuliin mongoo oloh neg sanhuujiltiin arga shuu ene LRT neg bol Sumiyabazar bankniihaa uriig darah gej baigaa gej l hardaj bna daa.

Avatar

Зочин 2022-10-03 59.153.84.210

LRT хийх хэрэгтэй байна. Зээл бол биш шүү дээ

Avatar

Зочин 2022-10-03 202.170.68.162

LRT-ийг зээлээр санхүүжүүлнэ. LRT нь өөрөө өгөөж өгч зээлээ эргэн төлж чадах хөрөнгө оруулалт биш. Эцсийн эцэст татвар төлөгч бид нарт ирэх дарамт нэмэгдэнэ. Дээр нь өвөл -30 градусд ажиллах ч юмуу гүй юмуу бүү мэд. Хотын иргэний хувьд эсэргүүцэж байна.

Avatar

Зочин 2022-10-03 203.91.115.50

muusain MAN iin l a l aruud, darhanii zamaa barij chadahgyi 10 n jil boloh gej baij, nuguu tolgoitoi ni yaridag mal huuk ni tag chig, mah gurilaa zohitsuulj chadahgyi baij, sum tai mal yaj mungu s***h vee geed baijbaigaa tsarai ni ter, novshiin bank ni dampuuraad mungu sh aah aal bodoj bgaa ichdeggyi no vshnuud

Avatar

Зочин 2022-10-03 103.26.192.43

Tugjrel buurahgui, mashinaa bagtaahgui zam deguur yvna gedeg yamarch bolomjgui. Avaar osol garahad bur ikh hohirol garna. METRO hamaagui deeree

Avatar

Хотын иргэн 2022-10-03 66.181.184.132

Шал хэрэггүй төсөл.Баригдлаө гэхэд юу ч шийдэхгүй.Үүний оронд метрогоор барь.Гүүрэн зам барьж.Машинаа цөөл.

Avatar

zochin 2022-10-03 192.82.85.116

uul ni kheregtei dee

Avatar

Итгэл алга даа. 2022-10-03 192.82.92.204

Сумтай Сумъяад итгэж Улсын хөрөнгө үрэн таран хийх ямар ч шаардлага байхгүй дээ. Энэ төсөл зүгээр мөнгө угаах механизм юм байна. Ямар ч бизнесийн туршлагагүй регистрын дугаар ч аваагүй цоо шинэ компани Засгийн газрын баталгаа гаргуулж энэхүү төслийн хэрэгжүүлнэ гэвэл тэр нь шиг худлаа юм байхгүй. Харин сайн муу нэртэй ч бизнесийн туршлагатай Эм Си Эс, Таванбогд г.м буух эзэнтэй буцах хаягтай бизнесийн акул бол итгэж болно. Сөүл метро гэхэд дандаа Со-гийн акулууд хэрэгжүүлсэн байдаг.

Avatar

Зочин 2022-10-03 202.72.245.125

Зүүн баруун 4 замын уулзваруудаа нүхэн гарц хийгээд автозамын нэвтрүүлэх чадвараа ядаж нэмэгдүүлээч Ер нь нүхэн хонгил гарц барьж автомашины түгжирэлгүй болгох арга хэмжээ ав. Хувийн компаниудад концесс эсвэл хувьчилж газар доогуурхи байгууламж бариачээ

Avatar

Зочин 2022-10-03 59.153.84.210

Үнэн үнэн дээгүүр доогуураа явчихдаг зам огтолцохгүй бол түгжрэхгүй! Манайх ямар гадны улс орнууд шиг олон зуун сая хүнтэй биш 3хан сая үүнээс 500-600 мянга л хөдөлгөөнд оролцож байгаа шүү дээ!

Avatar

Зочин 2022-10-03 66.181.166.125

1200 төг=р талхаа авч чадахгүй байхад наадахад чинь суух хүн байхгүй Б үүлийн галт тэрэг шиг юм болно

Avatar

fdsa 2022-10-03 202.21.108.198

хот чинь тэг зогслоо ЛРТ хурдан бариачээ

Avatar

Зочин 2022-10-03 103.161.242.86

Мөнгө үрсэн,амиа аргацаасан хоёрын хооронд,гурвын дунд иймэрхүү төслүүдээр үе үеийн дарга нар мөнгө цохидгоо даруйхан зогсоовол таарна. Энэ их зарцуулсан( хогь дээр хаягдсан)мөнгийг цуглуулж байгаад метро барьсан бол нийслэл байтугай Дархан Эрдэнэтийг ч метротой болгочихсон байгаа. Одоохон хэрэггүй төслүүдээ зогсоовол таарна. Ийм цаг үед…

Avatar

Зочин 2022-10-03 59.153.84.210

LRT хийх хэрэгтэй байна. Зээл бол биш шүү дээ

Avatar

Зочин 2022-10-03 202.126.88.127

ганц цахилгаан станц дотоодоосоо мөнгө бонд босгоод барьчихвал АРАЙ дээр дээ. Нийтийн тээврийн асуудлыг метро мэтийн томхон ажлаар асуудлыг шийднэ үү гэхээс иймэрхүү амь аргацаасан мөнгө үнэртүүлсэн үхэн хатан зүтгэгчдийн ажил шийдэхгүй ээ. Ялангуяа ДОЛГОРСҮРЭНГИЙН СУМЪЯАБАЗАР та ил цагаандаа гарсан мөнгөний шуналаа дарж үз

Avatar

Их мэдэх 2022-10-03 64.119.27.96

LRT гэдэг Сумъяабазарын мөнгө угаах идэх гэсэн ЛОББИ бүлгийн ажлын оронд өнөө маргаашгүй цахилгаангүй болох гэж байж ТЭЦ-3 дээр засгийн газрын баталгаа гаргавал хэн хэндээ хэрэгтэй байх даа

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж