Шөнийн цагаар архи худалдахгүй байх нь архидалттай тэмцэх шийдэл мөн үү? | News.MN

Шөнийн цагаар архи худалдахгүй байх нь архидалттай тэмцэх шийдэл мөн үү?

Шөнийн цагаар архи худалдахгүй байх нь архидалттай тэмцэх шийдэл мөн үү?

Шөнийн цагаар архи худалдахгүй байх нь архидалттай тэмцэх шийдэл мөн үү?

Нийслэлийн Засаг Даргын Тамгын Газраас гаргасан А832 тоот захирамжийн хүрээнд 24 цагаар үйл ажиллагаа явуулдаг дэлгүүр, худалдааны цэгүүд шөнийн цагаар архи, согтууруулах ундаа худалдахаа зогсоожээ. Улмаар зөвхөн согтууруулах ундаагаар үйлчлэх тусгай зөвшөөрөл бүхий Үйлчилгээний газрууд буюу бар, караоке, ресторанууд л борлуулах юм байна. Энэхүү захирамжийн дагуу Цагдаагийн Ерөнхий Газраас дэлгүүр, аж ахуйн нэгжүүдэд согтууруулах ундаа зарж борлуулахгүй байх тухай шаардлага тавьж эхэлсэн байна.

Уг шаардлагыг биелүүлж эхэлсэн эсэхийг худалдаа эрхлэгчдийн төлөөллөөс асуухад “Нийслэлийн цагдаагийн байгууллагын байцаагчаас Нийслэлийн засаг даргын А832-аар тогтоолыг биелүүлэхийг сануулсан. Тийм учраас 00:00-07:00 цагийн хооронд архи, согтууруулах ундаа зарахгүй байх гэсэн тогтоолын хүрээнд ажиллаж байна. Бид хууль, дүрэм журмын дагуу үйл ажиллагаа явуулах ёстой аж ахуй нэгж учраас үүргээ биелүүлэх хүрээнд мэдэгдэл гаргасан” гэсэн тайлбарыг өгчээ. Гэтэл иргэд уг асуудалд эсрэг байр суурьтай байгаагаа олноороо илэрхийлж, шагийнхныг дэмжлээ, хяналтгүй борлуулалт эхэллээ гэх мэтээр бухимдлаа илэрхийлж эхэлсэн байна.

Тэгвэл дээрх тогтоолыг яагаад гаргасан талаар НЗДТГ-аас тодруулахад “Архи, согтууруулах ундааг худалдах цагийн хязгаарыг нийслэлийн засаг даргын захирамжаар шинэчилсэн тогтоол гараагүй. Ямар нэгэн байдлаар цаг өөрчилсөн болон согтууруулах ундаа зарахгүй байх захирамжийг өгөөгүйгэсэн тайлбарыг өглөө.

ЦЕГ-аас яагаад худалдааны цэг, дэлгүүрүүдэд зарж болохгүй гэсэн шаардлага тавьж, үйл ажиллагааг хязгаарлаж байгаа тухай тодруулахад “Нийслэлийн нутаг дэвсгэрт худалдаа үйлчилгээний байгууллагын ажиллах цагийн хуваарийг тогтоох тухай А832 захирамж энэ оны зургадугаар сарын 20-ны өдөр гарсан. Энэ захирамжийн  хоёрдугаар хавсралтад хүнсний худалдаа эрхэлдэг нэгжүүд нийслэлийн нутаг дэвсгэрт архи согтууруулах ундаа худалдахгүй байх цагийн хуваарийг 00:00-07:00 цаг болгосон. Тиймээс тухайн дэлгүүрүүдэд захирамжийн дагуу захирамжаа биелүүлэхийг сануулсан” гэсэн хариу өгөв.

Юу гэсэн үг вэ? НЗДТГ нь зарж болно, ЦЕГ нь болохгүй гэсэн шийдвэр гаргасан болж таарч байна уу?

Төрийн ийм л уялдаа холбоогүй, ойлгомжгүй, зөрчилдсөн шийдвэрүүд бидний өдөр тутмын амьдралыг улам хэцүү болгож байна. Нэг шугаман удирдлагатай төрийн институцууд нь хэл амаа ойлголцож, иргэд, бизнес эрхлэгчиддээ ойлгомжтой мэдээлэл өгч чадахгүй байгаа нь төрийн механизмийн ямар ур чадваргүй, арчаагүй, сул дорой болсны томоохон илрэл болж байна. Тэгээд ч архитай ингэж тэмцдэг юм биш. Дэлхийн бусад улс орны жишгийг л харчих хэрэгтэй. Дэлхийд соёл хөгжлөөрөө тэргүүлж буй Европ, Америк гэх мэт тэргүүлэгч улс орнууд цагаан архи, виски, конъяк зэргийг л шөнийн цагаар хязгаарлаж, харин вино, пиво, шампанск зэрэг согтууруулах чанар багатай ундааг худалдахыг зөвшөөрч байна.

Хөгжлөөрөө Ази тивээ тэргүүлдэг Япон, Солонгос зэрэг улсууд бүр градусын хязгаарлалтгүй буюу бүх согтууруулах ундааг хоногийн аль ч цагт авах боломжтой байна.

Эсрэгээрээ хөгжил буурай орнууд л архи, согтууруулах ундааг хориглосон янз бүрийн хууль журам баталж, хянах гэж бүтэлгүй оролдлого хийдэг ч энэ нь улам их эрэлт бий болгож, улмаар архидалт нэмэгдэхэд хүргэж байна.

Ер нь эрэлтийг зохицуулахгүйгээр нийлүүлэлттэй тэмцэх нь яагаад ч бүтэхгүй зүйл юм. Архичидаа бууруулахгүйгээр, зөвхөн зарж борлуулж байгаа цэгүүдийг хязгаарлах нь хэрэглээг огт бууруулахгүй, харин ч далд эдийн засаг, сүүдрийн гэмт хэргийн бүлэглэлүүд хөгжих суурь нөхцөл болж өгнө. Нэгэнт албан ёсны зөвшөөрөл бүхий газраас согтууруулах ундаа худалдан авах боломжгүй тул иргэд гар дээрээс, шагийн үнээр архийг худалдан авсаар байх бөгөөд үүнийг дагаад татвар төлдөггүй, далд бизнесүүд хүчээ авна.

Хамгийн харамсалтай нь иргэд эдгээр бүтээгдэхүүнийг авах үедээ гэмт хэргийн хохирогч болох магадлал нь бас өснө.

Нөхцөл байдал энэ хэвээр удаан үргэлжилбэл зохион байгуулалттай сүүдрийн бизнесийн томоохон сүлжээ буюу дэлхий даяар нэрлэж заншсанаар мафийн сүлжээг Монгол Улсдаа бий болгож байгаа юм.

ТЭГВЭЛ ЗӨВ ШИЙДЭЛ НЬ ЮУ ВЭ?

Ердөө л зах зээлийн зарчмаараа шийдэгдэх боломжийг олгоод худалдааг чөлөөл л дөө. Харин нөгөө архины хамааралтай ард иргэддээ чиглэсэн суртал ухуулга хийвэл ядаж архичид нь ухаардаггүй юмаа гэхэд үр хойч нь энэ үндэсний гамшиг болсон архидалтаас салах үндэс суурь нь болох юм.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
20
ЗөвЗөв
2
ТэнэглэлТэнэглэл
2
БурууБуруу
1
ХахаХаха
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

34 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2022-09-13 46.147.101.102

02364130 >> Сайн уу! Намайг Алиса гэдэг, би 21 настай)) СЕКС загвар өмсөгч 18+)) Би нүцгэн зургаа авахуулах дуртай)) Миний зурганд үнэлгээ өгнө үү ~ https://cutt.ly/girl01646

Avatar

зочин 13 2022-09-13 202.9.47.25

архитай тэмцэх гээд байгаам бол №: гарадусаас дээш архи уйлвэрлэхээ боль мөн уйлдвэрүүдээ импортын бүх архи пиво хориголоо

Avatar

цацаахай 2022-09-13 202.9.47.25

цагдаа нар дэлгүүрүүдийг дарамталж хахууль авах аргаа л хайж байгаа нь тэр цагдаа ер нь иргэдийн төлөө ажиллахаа байсан шүүдээ том улс төрдийн амь нас эрх мэдлийг л хамгаалаад өөрсдийгөө төрөөс бөөцийлүүлээд пээдийсэн ацканууд л бий болсон рс тоглоомын газарууд цагдаа нарыг тэжээдэг байв одоо ажиллах цагыг чөлөөтэй болгосноор цагдаа нар хахууль авч чадаөхаа байсан одоо нг орлого л хайгаад баыйна даа

Avatar

Зочин 2022-09-13 103.10.21.249

бүх хэрэг төвөг архитай холбоотой гарч бгаа блхр ямар нэгэн зохицуулалт хэрэгтэй тэхдээ зөв байх ёстой яг л нэг замын түгжрэл шиг яахаа мэдэхгүй байх шив

Avatar

Иргэн 2022-09-13 64.119.16.23

Архийг 24 цагаар зар, бүр үнийг нь бууруулчихаасай. Тэгвэл дуртай нь чөлөөтэй авч уугаад өөрөө өөрсдийгөө хорлоод үхнэ л биз, хохь ш дээ. Хэн ч тэдний ам руу архи цутгаагүй юм чинь. Харин архийг хорих тусам нууцаар зарах шаглаж, дамлах нь ихэсч, бас гэмт хэрэг нэмэгдэнэ.

Avatar

zochin 2022-09-13 192.82.90.172

18-35 nasniihan shoniin arhichid bolson sh dee udur n gemgui tsarailchaad soeltoi dvr isgeed agaa, ania ch gehshig buzaraa buzar er em medegdehgui

Avatar

Зочин 2022-09-13 192.82.91.195

Одоо хүртэл архитай нь уу архичидтай уу хэнтэй нь тэмцэх ухаан арга барилаа олоогүй төр засгийн албан хаагчид яг юу хийгээд цалин аваад суугаад байнаа Архичидтайгаа тэмцээч эргүүнүүдээ эзэн биегүй амьгүй зүйлтэй тэмцээд чаоас

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.55.188.39

Соёлтой хэрэглээ гээд хашгичдаг бил үү архичид. Шөнө архи уух нь тэгээд соёлтой хэрэглээ юу? Хорих нь зөв.

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.55.188.39

Хорих нь зөв шүү. Шөнө архи ууна гэж юу байдаг юм? Орой уугаад унт.

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.21.127.160

Яг энэ асуудлаар өнгөрсөн шөнө бухимдсан хүн байна. CU 24 цаг ажилладаг гэхээр нь яваад орлоо 1 пиво аьах гээдэ гэтэл 23,45 өөс 07,00 хүртэл зарахгүй гээд картонаар хаачихаж. гайхаал асуутал ийм журам гарсан гэнэ. Хажуу караоке ээс нь орж авлаа. 3 нугалсан үнээр нь авлаа.

Avatar

Иргэн 2022-09-13 66.181.161.124

Нийслэлийн ганц чадах юм нь хорих л болж дээ. 24 цаг зарах хэрэгтэй, 24 цаг үйлчилдэг газруудын тоог нэмэх хэрэгтэй, 24 цагаар нийтийн тээвэр явах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.179.26.76

Зөв. Ядаж өдөр нь худалддаг юм гэхэд шөнө бүү худалд

Avatar

Зочин 2022-09-13 192.82.65.168

CU, GS25 зэрэг газрууд худалдааны соёлыг түгээж байгаа. Нийслэлийн хийж чадаагүй ариун цэврийн өрөөний асуудлыг бүрэн шийдсэн. Дээрээс нь сар бүрийн 1-нд архи зарах, шөнийн цагаар худалдаалахыг зөвшөөрөлтэй аж ахуй нэгжид олгосноор шагийн архи, гарал үүсэлгүй архи ууж хордох, архи хайж явах зэрэг эрсдлүүд буурна гэж бодож байна.

Avatar

Зочин 2022-09-13 66.181.160.36

Мөн шүү. Шөнөөр архи худалдахыг хориглох хэрэгтэй. Шөнийн цагаар архи уух нь нийгмийн хэв журмыг зөрчсөнд тооцох ёстой. Архи уусан хүний ойр хавьд нь тав тухгүй болно, хүүхдүүд унтаж чадахгүй, хүмүүс амарч чадахгүй. Архи уусан хүн зүгээр унтахгүй, агсан согтуу тавих, хүчирхийлэл үйлдэх гэх мэт маш их муу үр дагавартай.

Avatar

Зочин 2022-09-13 192.82.78.159

Xorix n zov.

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.126.90.95

arhi uuh zawgui ajiltai bh niigem buteegeechee

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.126.90.95

Ternii orond sjoniin tsengeenii gazruudaa bagasgaachee orond n arai aytiahan olon niit tsuglah yum bodoj olooch

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.126.90.95

shiidwer n gatsiimuu

Avatar

Enkhamgalan 2022-09-13 64.119.23.116

Бусад улсын жишээгээр архийг хориод илүү их гэмт хэргийн бүртгэлтэйг бид харсан. Жишээ нь Орос, Бэларус хамгийн их архидалттай, хамгийн их архины эсрэг тэмцэж байна гээд хорьдог. Хамгийн их гэмт хэрэг гардаг

Avatar

Зочин 2022-09-13 66.181.161.33

12oos hoish ajilladag delguur baidiinmu er ni

Avatar

Зочин 2022-09-13 66.181.161.33

Arhinii uildweree l tsooloh hergtei bn ternees horiod yamarch nemer bhgui

Avatar

Зочин 2022-09-13 103.229.121.173

ШАГ ЧИД Л ОРЛОГОТОЙ БОЛНО ЕР НЬ БОЛ АЖЛЫН БАЙР НЭМЭГДЭХ САЙН ТАЛТАЙ ЦАГДАА БАС АЖИЛ ОРЛОГОТОЙ БОЛНО ЕР НЬ ТАЛ БҮРИЙН АШИГТАЙ БОЛНО ККК МАЛУУД

Avatar

Зочин 2022-09-13 66.181.161.33

Odoroor ni zarku baihad uugaad baidag humuus shonoor horiod nemer bnu

Avatar

Базар 2022-09-13 192.82.73.228

Цагдаа нар л наагуур нь рекет дээрмээ хийх гэж худлаа үймүүлж байгаа юм байна.

Avatar

Зочин 2022-09-13 203.91.115.56

Архи ууж байгааг, агсан согтуу тавьж байгааг согтууруулах ундааг шөнө зардаг газраас боллоо гэж дүгнэж байгаа бол та өөрөө согтуу байна. Дандаа бурууг бусдаас хайна. Танд хэрэглэхгүй байх сонголт бий шүү дээ, зохистой хэрэглээг л бий болго, юун хааж хориглох дандаа нэг тэнэг шийдвэр гаргана

Avatar

Зочин 2022-09-13 150.129.140.114

niisleliin zasag dargiin tamgiin gazar ni tom yumuu? Tsagdaagiin gazar ni tom yumuu? Harahad tsagdaa ni tom yumaa te? Shagiin arhia zarah geed? Sumiyabazaraa bazaj chadahgui bol boliochee, ymar ch uyaldaa alga! Shame shame

Avatar

Sumyabazaraa chadahguu bol ajlaa uguuchee 2022-09-13 150.129.140.114

Niisleliin zasag dargiin tamgiin gazar ni tom yumuu? Tsagdaagiin yuronhii gazar ni tom yumuu? Hoorondoo uyaldaa baihgui unen duffff naaasan. iim yum uud tur barijiin geheer bur oi gutaj bn! Gadnii ulsiin jishigee har ali ali ni! Horiod horiod arhinaas garlaa yu?

Avatar

Бурмаа 2022-09-13 202.126.90.97

Нийслэлийн засаг даргын тамгын газар нь цагдаагийн газартайгаа ойлголцдоггүй гэнээ!!! Аль нь том юм бэ? Дандаа судалгаагүй хачин юм хийх юм. Сумъяабазараа, чадахгүйн бол болиочэээ!!!! Дээшээ нэг удирдлагатай байж энэ ЗДТГ ЦЕГ нь хоорондоо уялдаж ажиллаж чадахгүй, бие биенийгаа үгүйсгээд байх юм!!!

Avatar

Сумъяабазарт 2022-09-13 203.91.115.56

Зөв зохистой л хэрэглээгээ сурталчлан таниулаач. Хорих тусам эсэргээрээ архины хэт хэрэглээг нэмэгдүүлж, дам шагийн наймаачид л ихэснэ шүү дээ.

Avatar

зочин 2022-09-13 66.181.190.24

Шөнийн цагаар архи зарахыг хоригло .Архичид танхай зэрлэг этгээдүүд архи үйлвэрлэгч борлуулагчид л дам шаг ярьж, бусармаг зүйл рүү бусдыг түлхэдэг. Саяхан архидалттай тэмцэх талаар хууль журам гараад л байсан.Архидалт буурах хандлага байна уу. Айл бүр архичидад дарамтлуулаад амьдрал хүнд нийгэм маань урагшлахгүй хэцүү байна шүү

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.126.88.104

ingej bolku ldee

Avatar

zochin 2022-09-13 122.201.31.200

Arhimai temtsehees iluu arhichintai temtseh heregtei. eruuljuuleh jil ih zohion baiguulbal soyltoi ,zub zohistoi heregleh bh6

Avatar

DDD 2022-09-13 59.153.114.66

SHONIIN TSAGAAR HENIIG ARHIDUULAH GEED BGAAN SHONO ARHI ZARDAG BOLVOL OCHNOON HUUHED EMEGTEICHUUUD NUS NULIMSANDAA HUTGALDANA ZAM TEEVRIIN OCHNOON OSLOOR HUN UHNE OILGOJ BNA UUU ARHIIG UGAASA L HATUU BARIH HERGTEI MONGOL HUND ARHI ZOHIDGUI YMAAA.

Avatar

Зочин 2022-09-13 202.55.191.130

Шагчдыг тэтгэнэ. Архийг улам үнэд оруулна. Яаран сандран залгилах сэдэл болно. Хориод больдог бол бүх юм их хялбар байх сан.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж