Ван И-ийн айлчлал ба эдийн засгийн хүлээлт | News.MN

Ван И-ийн айлчлал ба эдийн засгийн хүлээлт

Ван И-ийн айлчлал ба эдийн засгийн хүлээлт

Ван И-ийн айлчлал ба эдийн засгийн хүлээлт

БНХАУ-ын Гадаад хэргийн сайд Ван И Монголд өнөөдөр буух ёстой байсан ч Тайванийн нөхцөл байдлаас болж хоёр өдрөөр хойшлогджээ. Тэрбээр ирэх Ням гаригт Улаанбаатарт буух агаад Даваа гаригт буцах юм байна.  Ван И хоёр жилийн өмнө Монголд мөн айлчилж байсан билээ. Энэ удаад Л.Оюун-Эрдэнийн урилгаар айлчилж байгаа юм.

Түүний айлчлал Монголын хувьд эерэг хүлээлт үүсгээд буй юм. Тодруулбал, Хятадын Гадаад хэргийн сайдын айлчлалын үеэр Эрдэнэбүрэнгийн усан цахилгаан станц болон Багануурын цахилгаан станцын төслийг эцэслэн шийдвэрлэх юм. Эдгээр төслүүдийг ашиглалтад оруулснаар Монгол Улс эрчим хүчний хараат байдлаас гарах юм.

ЭРДЭНЭБҮРЭН

Эрдэнэбүрэнгийн УЦС-ын барилга угсралтын ажлыг эхлүүлснээр баруун таван аймаг эрчим хүчний хараат байдлаас гарна. Одоогоор ОХУ-аас өндөр үнэтэй эрчим хүч худалдаж авдаг агаад Эрдэнэбүрэнгийн 90 МВт-ын усан цахилгаан станцыг барьснаар дотоодын найдвартай, хямд эрчим хүчний эх үүсвэртэй болно.

Усан цахилгаан станцын барилга угсралтын ажлын гүйцэтгэгчээр БНХАУ-ын “Power Construction Corporation of China Ltd” болон “POWERCHINA Chengdu Engineering Corporation limited” компанийн түншлэл шалгарч, Эрчим хүчний яамтай  түлхүүр гардуулах нөхцөлтэйгөөр гэрээг байгуулсан. Ван И-ийн айлчлалын үеэр санхүүжилтийг нь тохирч чадвал төслийг 61 сарын хугацаанд барьж дуусган, шинээр усан сан үүсгэж, 2027 онд ашиглалтад оруулахаар төлөвлөжээ.

Эрдэнэбүрэнгийн усан цахилгаан станц барих төслийг БНХАУ-ын Засгийн газрын хөнгөлөлттэй зээлээр буюу 271.48 сая ам.долларын санхүүжилтээр хэрэгжүүлэх бөгөөд хөрөнгө оруулалтаа 19.5 жилд нөхөхөөр тооцсон юм.

Энэхүү цахилгаан станцыг улстөржүүлж эсэргүүцэх хүмүүс ч цөөнгүй байгаа билээ. Тэр ч бүү хэл Увс аймгийн Өмнөговь сумын Улиаст багийн дарга Г.Цэдэнбал  Монгол Улсад суугаа Хятадын Элчин сайдад хандаж,  Эрдэнэбүрэнгийн усан цахилгаан станцын төслийн санхүүжүүлэлтийг гацаах  захидал бичсэн байдаг. Тиймээс Хууль зүй, дотоод хэргийн сайд Х.Нямбаатар өнгөрсөн Лхагва гаригт Засгийн газрын хуралдааны үеэр Монгол Улсын стратегийн бүтээн байгуулалтын ажлуудыг санаатайгаар тасалдуулж, хорлон сүйтгэх ажиллагаа явуулсан үйлдлийг хууль хяналтын байгууллагаар шалгуулна. Мөн алдагдсан боломжийн өртгийг нэхэмжлэх чиг үүрэг бүхий ажлыг хэсгийг байгуулахаар болсон. Энэ ажлын хэсэг сүүлийн 20-иод жил стратегийн бүтээн байгуулалт донор орнуудтай байгуулсан гэрээ, хэлэлцээрийн түвшинд тасалдаж, гэрээний үүргээ биелүүлж чаддаггүй. Тухайлбал, Эрдэнэбүрэнгийн усан цахилгаан станцыг нэг сумын ИТХ-ын дарга БНХАУ-ын Ши Жиньпинд захидал бичиж, ажлыг хоёр жилээр саатуулсан байж жишээтэй. Энэ үйлдлийг иргэний нийгмийн байгууллагын нэр барьсан, ард түмний өмнөөс тооцоо судалгаа хийлгүй тасалдуулж байгаа нь үйлдлийг  Эрүүгийн хуульд заасан “Хорлон сүйтгэх ажиллагаа” нэрийн дор шалгаж, Засгийн газрын нэрийн өмнөөс нэхэмжлэх болно" гэсэн юм.

БАГАНУУР

Багануурын цахилгаан станцыг барих төсөл манай эсэргүүнүүдээс болж мөн л гацчихаад байгаа. Тодруулбал, Монгол Улсын эрчим хүчний нэгдсэн системийн тогтвортой, найдвартай ажиллагаа болон төвийн бүсийн эрчим хүчний системийн өсөн нэмэгдэж буй хэрэглээг хангах "Багануурын цахилгаан станц" төслийг концессын гэрээгээр хэрэгжүүлэхээр болсон. Чойр-Нялгын нүүрсний ордыг түшиглэн 700 МВт-ын суурилагдсан хүчин чадал бүхий энэхүү станцыг барих концессын гэрээг 2015 онд байгуулсан гэвэл долоон жил энэхүү төсөл таг гацсан гэсэн үг.

Анхны шийдвэр нь бүр шийдвэр аль 1985-1986 онд гарсан байдаг. Багануур-Чойрын бүс буюу Дорноговь, Дундговь, Хэнтий аймгуудын цахилгаан ачааллын хэтийн төлвийг хангах эх үүсвэр шаардлагатай байгаа бөгөөд эрчим хүчний аюулгүй, найдвартай ажиллагааны төлөвлөлтийг цаг алдалгүй хийх хэрэгтэй болсон.  Энэхүү цахилгаан станцын барилга угсралтын ажил 4 жил, ашиглалтын хугацаа нь 21 жил байхаар анх гэрээнд тусгажээ.

Харамсалтай нь  гадны тагнуулын байгуулагатай хамтран ажилласан гэж буруутгагдан хоригдоод байгаа Ч.Мөнхбаяр нарын хүмүүс энэхүү төслийг гацаахад идэвхийлэн оролцсон гэж хэлж болно

Энэ төсөл хэрэгжсэнээр 300 гаруй тогтмол ажлын байр, 2500 орчим ажлын байр шинээр бий болох аж.

Мөн Гашуунсухайтын төмөр замын холболтын цэгийг баталгаажуулах, экспорт импортын гарцыг нээх зэрэг асуудлыг хэлэлцэхээр төлөвлөсөн зэргээс харвал Ва И-гийн айлчлал Монголын эдийн засагт чухалд тооцогдож буй юм.

Б.БАТ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
10
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ЗөвЗөв
1
БурууБуруу
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

19 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2022-08-05 202.9.46.27

Хятадууд эх орндоо хөрөнгө оруулалт хийж байна. Барьж дуусах үед Монголыг өөртөө нэгтгэчихсэн байна гэж тооцож байгаадаа.

Avatar

Зочин 2022-08-05 213.87.128.101

>>>>>> Хамгийн сайн тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://clck.su/E2BXY

Avatar

Батый 2022-08-05 43.228.130.57

Том зээл авч хуюааж идчихээд, Монголын газар нутгаас тасалж өгөх гэсэн явуургүй оролдлого гэж харж байна.

Avatar

Түмэнгийн Батбаяр 2022-08-05 202.9.41.72

Хөгжлийн банкны зээл шиг хувааж идээд ямар ч үр ашиггүй юм болох гэж буй биш… Монгол улс эрчим хүчний гачаалаас гарч л байвал барав. Харин олон улсын стандартад нийцсан байх шаардлага нь л байж байвал маш зөв асуудал болох байх. Энэ талаас нь засаг төр, мэргэжлийн яам нь бодолго боловсруулсан л байж таарна. Тал талаас нь бодож байгаад гаргасан шийдвэр гэдэгт эргэлзэхгүй байн. Элдэв төсөлд саад хийгээд буй хүмүүсийг Монгол төрийн бодлогт эсрэг нөлөө үзүүлсэн гэж хариуцлага тооцох нь төрийн үйл

Avatar

Зочин 2022-08-05 58.64.47.11

БНХАУ тун удахгүй АНУ-ыг гүйцэж түрүүлэн 21-р зуунд дэлхийн тэргүүлэх гүрэн болох нь тодорхой! Монголчууд бид нэгэнт нүүгээд явчихгүйгээс хойш хятадыг үзэн яддаг мугуйд араншингаа орхиж, Хятад улсын эдийн засгийн хөгжлийн хаялгаар улс эх орноо хөгжүүлэхийг хичээх нь чухал байна шүү!! Муурхах нь мулгуу мунхаг хүний зан тул арай нарийн ухаан гаргаж хөршийн давуу талыг ашиглах хэрэгтэй байна!!!

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.89.73

Монголчууд Хятадаас болгоомжилдог нь үндэстний сэтгэл зүйн нэгэн онцлог яах аргагүй мөн л дөө. Гэхдээ болгоомжлолоо хэт их дэвэргэж ил гаргадаггүй, хүн бүр дотроо бат санаж хадгалж, хичээж явдаг бөйсымаа. Ил харилцаандаа ах дүүгийн найрамдалт БНХАУ гэж ч явсан үе бий. Гэтэл 60-аад оны дунд үеэс л ЗХУ-ын талыг хэт баримтлаад, "адуу дагаж илжиг үргэхийн" үлгэрээр орж дэндүү туйлширсан юм шүү дээ ! Одоо яг тийм байр суурь зөв буруу алин болохыг тунгаан бодох цаг болсон байхаа ! Нэгэнт л нүүгээд явж

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.89.73

чадахгүй, нүдэж балбаад дийлэхгүйгээс хойш, орчин үеийн олон улсын харилцааны хэм хэмжээний хүрээнд ухаалаг бодлого хэрэгжүүлэх хэрэгтэй, хэт муйхарлаж туйлширч болохгүй байхоо ! Бидний ядмагхан сэтгэл зүй, богинохон бодол дээр Оросууд тоглоод, манай хуурамч "эх орончдыг" ашиглаад бузар булай юм хийгээд бна ш дээ !
УХААРЦГААЯА цөмөөрөө !!!

Avatar

Зочин 2022-08-05 58.64.47.11

ЯГ ҮНЭН!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.87.34

Нүүрсний цахилгаан станц барих нь хэр хэрэгтэй юм бол доо. Сайн л тооцоолсон байгаасай даа. Маш том турбинтэй, эрсдэлтэй л юм яриад байсан, хэр зөв юм бол. Усан цахилгаан станц бол маргашгүй зөв шийдэл.

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.81.171

Erdeneburengiin tsahilgaan stantsiig gatsaasan urvagchdiig bugdiig barij yal asuu bas baganuurt barigdah dulaanii stantsiig zogsooson asuudlaar 10% geh erchim huchnii said asan Davaasurengees yal asuu ardiin huuhduudiig yalgavarlahgui shuu,bas tumue zam gatsaasan Battulga geh met urvagchid ih bii shuu,zorigtoi uzehgui bol Mongol uls uragshilahaa bailaa undesnii ayulgui baidald zanalhiilel tulgarch bn shuu

Avatar

Иргэн 2022-08-05 202.21.100.59

Зөв зүйлд зарцуулж байгаа тул өр нэмэгдэхийг эсэргүүцэхгүй байгаа. Мэдээж төсөв мөнгө, гэрээ нь шударга, аль аль талдаа харилцан ашигтай байхыг хангуулах нь чухал даа

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.85.1

Өрөө огцом нэмэх нь дээ . Багануурыг бол хэдэн жилийн өмнө ярьж байснаараа хийх гэж байгаа бол огт хийхгүй байсан нь дээр шүү

Avatar

YOOOOo 2022-08-05 64.119.27.55

ene hun irhed guilagchin baidaltai baimargui baigaa yum uulan getel bodit baidaal deeren iimel baigaa bolhoor guihaas uur arga baihguiee gehdee stantsuud guij baihar eren bomtoon guichmar baigaa yumdaa

Avatar

Зочин 2022-08-05 66.181.180.51

АНУ сүүлийн үед маш их үймээн самууныг түйвээж олон улсын хэмжээнд дестабилатор болж байна. Украиныг хатгасаар байгаад Оросыг дайн эхлэхэд хүргэсэн. Одоо Хятадыг бас тухирч байна. Өмнөд Солонгосын Еоөнхийлагч нь хүртэл Н Пелоситэй уулзахаас зайлсхийсэн байна лээ. Шалтаг нь амралттай байна. Хамгийн гол нь манайх шиг жижиг орны эдийн засгийг хямруулаад байх юм

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.81.171

erguu urvagch yugaach oilgohgui baij bas olon ulsiin yam yarih sanaatai chinii eddeg asuudal bish

Avatar

Уншигч 2022-08-05 103.57.94.210

Америк шиг хүчирхэг бусдыг хамгаалдаг, айлгадаг улс дэлхий дээр нэг байхад гэмгүй!!! Тэгэхгүй бол зарим нь жижиг буурай орнуудыг цэрэг зэвсгээр дээрэлхээд эзэлж авах гээл!!! Ер нь манайхыг орос хятад 2 хувааж авна гээд дайрбал америк л эсэргүүцнэ! Өөр өмөөрөх газар байхгүй дээ

Avatar

Монголын эрх баригчид ба Өрнөд vs Орос, Хятад. 2022-08-05 202.21.108.28

Хятад улс Монголд зээл өгсөнөөр АНУ, Өрнөдийг дэмжигч улстөрчид нь л баяжиж ард иргэд нь гуйлгачин хэвээрээ үлддэгийг Элчин Сайдууд нь эрх биш мэддэг болсон биз. Зээл өгсөнөөр ард иргэд нь дааж давахын аргагүй өрөнд унаж Хятадыг үзэн ядсаар үлдэж бна. Харин Монголын намууд, улстөрчид Хятадын эрх баригчдад зусардан зээл авч баяжчаад эргээд Өрнөдийнхөө дэмжигчээр үлдэн 2 хөршөө тэдэнтэй нийлэн хараан зүхэж жагсаал цуглаан хийж, хийх боломжоор ханган инээж баяссаар жаргалтай амьдарсаар….

Avatar

Зочин 2022-08-05 202.131.225.197

Шургаж байгаа царай юу? ха ха.

Avatar

Зочин 2022-08-05 192.82.81.171

mongoliig horlogch jinhene urvagch bn

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж